Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Howmessages
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-07 00:21
Al enige tijd ben ik op zoek naar kwalitatief goede speakers om aan te sluiten op de computer. Reden hiervoor is dat mijn Typhoon 50210B het niet meer goed doet en op random momenten tikken te horen zijn.

Voor de nieuwe speakers heb ik drie eisen gesteld:

1: Ze moeten goed klinken
2: Ze moeten er goed uitzien
3: Het mag geen Logitech of Trust of uit dezelfde categorie komen

Na lang zoeken ben ik uitgekomen op speakers van twee merken; Thonet & Vander en Edifier. Omdat je tegenwoordig nergens meer computerspeakers kunt beluisteren, heb ik 6 verschillende sets met speakers gekocht om ze zo te beluisteren en ook thuis te kunnen beoordelen, met het oog de afvallers onder het herroepingsrecht te retourneren. Het gaat om de volgende speakers:

Thonet & Vander Kugel
Thonet & Vander Hoch
Thonet & Vander Laut
Edifier Studio 6 Plus R2600 V2
Edifier R1280DB Black
Edifier R1100

Een bereik van € 75,- tot € 180,- voor de speakers, met de verwachting dat duurder ook beter zou zijn. Maar helaas, ze vallen allemaal tegen.

De Thonet & Vander Kugel is het duurste van alle speakers. Deze is qua geluid echt zeer goed en wat dat betreft het geld zeker waard. Maar, na 5 minuten van geen of te weinig geluid, gaat de speaker in stand-by en moet daarna opnieuw aangezet worden om te werken en dat duurt ook weer een seconde of 3. Volgens Thonet & Vander heeft dit te maken met een CE-regeling.

"This is a mandatory regulation from CE all the product may have this situation. In the past before 2015 they need to shut off after 20 minutes but after 2015 need to shut off after 5 minutes no input sound. I hope this info will be useful to you."

https://www.facebook.com/...962479&id=104946256207633

Deze speakers zijn dus zeer goed om te gebruiken in combinatie met een televisie of als je continue muziek afspeelt, maar niet als computerspeakers. En helaas is er geen manier om de automatische stand-by te omzeilen.

Wel vreemd is dat tweeter, sinds vandaag tijdens het aansluiten middels S/PDIF ineens lichte ruis vertoont die er voorheen niet was. Alsof de interne versterker sindsdien niet meer correct werkt.

De Thonet & Vander Hoch klinken relatief goed, maar vertoont continue een zeer goed hoorbare ruis wanneer als geen audio speelt. Ook deze speaker gaat automatisch in stand-by, net als de Kugel.

De Thonet & Vander Laut heb ik nooit ontvangen. Enkele dagen na aankoop ontving ik een bericht dat de speakers niet meer geleverd worden. Mogelijk maar goed ook, omdat deze speakers vermoedelijk ook in stand-by zullen gaan.

De Edifier Studio 6 Plus R2600 V2 zijn 3x niks. De speakers vertonen continue een zeer goed hoorbare ruis uit de tweeter, ook wanneer audio speelt. Zelfs in stand-by is die ruis nog goed hoorbaar en spelen met de Treble & Bass lost niets op. Het lijkt wel of mij de Edifier Studio 6 Plus R2600 V1 geleverd is omdat de klachten erg lijken op die van de reviews van dit model op Tweakers. Terwijl men erg lovend is over de V2. Dit zou ik nog moeten navragen bij de verkoper.

Edifier R1280DB Black zijn naar mijn mening nog het "beste" als computerspeakers, echter niet het geld waard. Dit is het enige model zonder ruis in de speakers tenzij je het volume hoog zet en geen audio draait. Dat zal niet veel voorkomen.

Maar de kwaliteit van het geluid is gewoon niet zoals gewenst. Het mist dynamiek en het klinkt/voelt geforceerd aan. Ditzelfde effect heb ik ook bij speakers van Logitech en Trust. En ben ik eerlijk, klinken ze eigenlijk niets beter dan mijn oude Typhoon 50210B. Maar die Typhoon 50210B heeft tweedehands slechts 2 tientjes gekost en volgens mij heeft de oorspronkelijke eigenaar het dubbele daarvan betaald.

Zouden de speakers de helft hebben gekost, zouden ze het zeker waard zijn geweest. Al zou ik het dan nog jammer van het dynamiek van het geluid vinden.

De Edifier R1100 is het minst van allen. Mist net als de Edifier R1280DB dynamiek en heeft ook nog eens een vervelende ruis in de audio zitten. Heeft ook nog eens alle knoppen aan de achterkant van de rechter speaker zitten.

Het liefst zou ik de Thonet & Vander Kugel speakers verder willen gaan, waren het niet dat deze nu ook een ruis vertonen en steeds in stand-by gaan wanneer geen audio afgespeeld wordt. En dus moet ik mijn zoektocht blijkbaar verder zetten naar speakers.

Waar zijn de perfecte maar toch relatief betaalbare speakers die er overigens ook nog eens goed uitzien?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
Wel aardig dat je de leverancier opzadelt met 5-6 setjes geopende speakers.

Snap dat het je consumentenrecht is maar als je met een dermate karig budget speakers met 'dynamiek' zoekt dan kan je blijven retourneren.

Zoek iets met goede reviews zou ik zeggen en koop desnoods 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben zelf erg te spreken over de Harman Kardon Soundsticks III. Past ook nog in het budget.
Maar wat jij moet doen is naar een muziekwinkel a la feedback, en kijken naar actieve monitorspeakers. Hebben ze zat, ook te beluisteren. Duik maar eens bij Feedback binnen, die hebben het spul meestal zo staan :)
Staat me bij dat de Feedback vestiging in Rotterdam een eigen studio heeft om dit soort dingen te kunnen beluisteren, maar dat was 8 jaar geleden meen ik :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:31
Net als hierboven, pak actieve monitorspeakers. Heb zelf bij Bax een tijdje geleden geluisterd, vond toen deze erg lekker klinken. Ben uiteindelijk zelf voor de M-Audio AV42 gegaan, de JBL's zijn tikkie lomp voor mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Komt de ruis sowieso uit de speakers, of uit je PC en zijn die speakers gevoeliger? Oftewel moet je je PC volume heel laag zetten om normaal volume uit de speakers te krijgen, of kan die op een normaal volume staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:22

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik was zelf zoekende naar (veel) betere speakers dan mijn €60 setje Logitech speakers en had een budget van ~€250 in gedachte. Ben uiteindelijk uitgekomen bij pricewatch: Kef X300A (voor een dikke €500 :D ). Echter zitten deze helaas zwaar boven je budget.

Active monitors (JBL, KRK) hoor ik goeie verhalen over, al zullen die ook (wat) boven je budget zitten denk ik.
pricewatch: Audioengine A2+ Zwart zijn ook goed, maar ook te duur net als de product: Ruark Audio MR1

[ Voor 42% gewijzigd door Tortelli op 12-10-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 18:43
Tortelli schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:15:
Ik was zelf zoekende naar (veel) betere speakers dan mijn €60 setje Logitech speakers en ben uiteindelijk uitgekomen bij pricewatch: Kef X300A (voor een dikke €500). Echter zitten deze helaas zwaar boven je budget.
Dan ben ik erg benieuwd waar je het verschil dan merkt...

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Uiteindelijk heb ik een pricewatch: Denon Ceol N9 Wit gekocht met een B&W Cm1 setje https://www.hobo.nl/bower...m1-s2-wit-zijdeglans.html.

Helaas ook boven je budget, maar kwaliteit kost nou eenmaal geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:22

Tortelli

mixing gas and haulin ass

stevens20 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:17:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd waar je het verschil dan merkt...
Je koop met b.v. de X300A's (compacte) highend boekenplank speakers die ook prima bruikbaar zouden zijn bij b.v. de TV (zeker als je er een sub naast zou zetten. Het zijn highend boekenplank speakers met ingebouwde versterker en USB input. Koop je dit los kom je waarschijnlijk duurder uit.
Cougar schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:50:
Uiteindelijk heb ik een pricewatch: Denon Ceol N9 Wit gekocht met een B&W Cm1 setje https://www.hobo.nl/bower...m1-s2-wit-zijdeglans.html.

Heb daar toen ook aan zitten denken, echter was de ruimte op mijn bureau te beperkt voor een dergelijke luidspreker en heeft een all in one oplossing wel wat voordelen.
Voor TS zou een paar 2e hands speakers en versterker best een goeie oplossing kunnen zijn. Er is zoveel mooi gebruikte audio equipement tekoop!.

[ Voor 44% gewijzigd door Tortelli op 12-10-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb het anders opgelost: een t-amp versterkertje aangeschaft en er Cambridge Audio SX-50 speakers op aangesloten. Perfect geluid voor aan het buro achter de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:57
Focal XS books?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howmessages
Malt007 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:58:
Snap dat het je consumentenrecht is maar als je met een dermate karig budget speakers met 'dynamiek' zoekt dan kan je blijven retourneren.

Zoek iets met goede reviews zou ik zeggen en koop desnoods 2e hands.
Natuurlijk begrijp ik dat mijn budget niet zeer toereikend is en ik verwacht dan ook geen top notch geluidskwaliteit. Dat behoud ik wel voor een degelijk systeem in de woonkamer, waar enkele honderden Euro's voor weggelegd gaan worden en waarvoor ik momenteel ook bij speciaalzaken langs ga om te luisteren.

Maar om nou te zeggen dat het budget te karig is om enigszins iets goeds te verwachten, dat vind ik wat ver gaan. Wat betreft de Thonet & Vander Kugel speaker ben ik zeer tevreden als het op geluidskwaliteit aan komt. Het is zo jammer van de CE-regeling en nu dus ook de ruis die om een of andere reden is ontstaan. En die speakerset was nog geen € 200,-. Het zou dus wel kunnen.
The Eagle schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:59:
Ik ben zelf erg te spreken over de Harman Kardon Soundsticks III. Past ook nog in het budget.
De Harman Kardon Soundsticks III ben ik mee bekend. Helaas oogt deze speakerset totaal niet bij hetgeen ik hier heb staan. En zijn ze momenteel helaas ook een stuk duurder geworden..
Maar wat jij moet doen is naar een muziekwinkel a la feedback, en kijken naar actieve monitorspeakers. Hebben ze zat, ook te beluisteren. Duik maar eens bij Feedback binnen, die hebben het spul meestal zo staan :)
Staat me bij dat de Feedback vestiging in Rotterdam een eigen studio heeft om dit soort dingen te kunnen beluisteren, maar dat was 8 jaar geleden meen ik :P
Even gezocht, is dit wat nu Keymusic heet? Dat zou nog wel een mogelijkheid zijn. De speciaalzaken waar ik ben geweest, hebben vooral passieve speakers of zeer dure actieve speakers. Mogelijk dat bij Keymusic wel het een en ander te beluisteren is.
Micktator schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:08:
Net als hierboven, pak actieve monitorspeakers. Heb zelf bij Bax een tijdje geleden geluisterd, vond toen deze erg lekker klinken. Ben uiteindelijk zelf voor de M-Audio AV42 gegaan, de JBL's zijn tikkie lomp voor mijn bureau.
Helaas zijn dit ook speakers van kunststof waarbij vooral het glimmend kunststof mij tegenvalt. Net als heel industrieel ontwerp of onnodig gekleurde lampjes. Helaas beschikken de meeste monitorspeakers hierover.
Sissors schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:14:
Komt de ruis sowieso uit de speakers, of uit je PC en zijn die speakers gevoeliger? Oftewel moet je je PC volume heel laag zetten om normaal volume uit de speakers te krijgen, of kan die op een normaal volume staan.
De ruis komt echt uit de speakers zelf. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, verschillende bronnen en als ze enkel aan staan zonder kabel aangesloten, is de ruis ook te horen. De Thonet & Vander Kugel en Hoch vertonen ook ruis wanneer aangesloten per Bluetooth. Al is het vreemdst nog de ruis van de Edifier Studio 6 in stand-by. Daarvan heb ik navraag gedaan bij de verkoper, maar die kon mij niet vertellen of de geleverde set versie 1 of 2 betreft. Gelukkig wel een melding dat ik bij ontevredenheid de set probleemloos kon herroepen en retourneren.

Mogelijk dat de ruis ook door een te drukke radiostraling in de lucht komt. Er zijn helaas veel netwerken in mijn omgeving, al zou ik verwachten dat speakers hiertegen afgeschermd zijn. Daar valt door mij verder ook niets te doen, lijkt mij.
Tortelli schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:15:
Ik was zelf zoekende naar (veel) betere speakers dan mijn €60 setje Logitech speakers en had een budget van ~€250 in gedachte. Ben uiteindelijk uitgekomen bij pricewatch: Kef X300A (voor een dikke €500 :D ). Echter zitten deze helaas zwaar boven je budget.

Active monitors (JBL, KRK) hoor ik goeie verhalen over, al zullen die ook (wat) boven je budget zitten denk ik.
pricewatch: Audioengine A2+ Zwart zijn ook goed, maar ook te duur net als de product: Ruark Audio MR1
Cougar schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:50:

Mooi beiden, maar inderdaad boven budget. Dat geld geef ik liever uit aan goede speakers voor in de woonkamer. Die komen binnenkort en ik wil niet besparen op die speakers, zodat ik veel geld kan uitgeven aan speakers voor de computer.
arsimo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:06:
Ik heb het anders opgelost: een t-amp versterkertje aangeschaft en er Cambridge Audio SX-50 speakers op aangesloten. Perfect geluid voor aan het buro achter de pc.
De combinatie met een kleine versterker en passieve speakers heb ik ook naar gekeken, maar helaas niets interessants gevonden. Het aanbod kleine en goedkope versterkers is helaas zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Genelec 8010 een optie? Eventueel later aangevuld met een subwoofer. Echt onwijs goed klinkende dingen voor de grootte.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:08
Waar zijn de perfecte maar toch relatief betaalbare speakers die er overigens ook nog eens goed uitzien?
Ik denk dat de fabrikanten er simpelweg geen markt meer in zien. De pc wordt al jaren verdrongen door de laptop en tablet welke beide eigen speakers hebben. Uiteraard is diens kwaliteit niet om over naar huis te schrijven, maar voor de meesten voldoende voor het beoogde doel. Degenen die "goed" geluid willen bij de pc, willen vooral surround denk ik (vooral vanwege games en films), daarbij is het surround deel belangrijker dan de kwaliteit van het geluid. Van degenen die echt hoge kwaliteit 2.0 of 2.1 willen/nodig hebben, zal een groot deel beroepsmatig zijn, daar is een duurdere markt voor.

Naar mijn mening is er een soort niemandsland tussen €100 en €400, waarin de keuze beperkt is en de kwaliteit wisselend. Edifier doet nog goede zaken, maar kan zich niet meten met het >€400 segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik denk dat er meer dan genoeg keuze is binnen de pro-monitor markt in deze prijsklasse.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:37
De Audioengine B2 was een tijdje geleden €150 op amazon.de, maar blijkt nu terug duurder geworden te zijn: https://www.amazon.de/s/r...d-keywords=audioengine+b2. Met wat geluk echter komen ze terug in stock?

De Q Acoustics 2010 passieve speakers staan nu £99 op amazon.co.uk, wat met verzendkosten uitkomt op €125,02. Als ik dit combineer met een SMSL SA-36A Pro versterker kom ik uit op €177,54. Dit lijkt mij de goedkoopste combinatie voor toch een goede audio ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Howmessages schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:57:

De ruis komt echt uit de speakers zelf. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, verschillende bronnen en als ze enkel aan staan zonder kabel aangesloten, is de ruis ook te horen.
Suffe opmerking wellicht maar is het geen aardlus?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 10:18
Howmessages schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:50:
heb ik 6 verschillende sets met speakers gekocht om ze zo te beluisteren en ook thuis te kunnen beoordelen, met het oog de afvallers onder het herroepingsrecht te retourneren. Het gaat om de volgende speakers:
Sorry, dit vind ik misbruik van het herroepingsrecht

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Malt007 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:58:
Wel aardig dat je de leverancier opzadelt met 5-6 setjes geopende speakers.
Helemaal mee eens. Dat lijkt mij de bedoeling niet. Je komt overigens bij veel leveranciers al snel op een "wij leveren niet meer aan jou" blacklist met deze aanpak.

Wat betreft speakers zou ik ook naar actieve monitors gaan kijken wanneer het budget beperkt is.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 13-10-2017 08:31 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 22:09
Omdat je tegenwoordig nergens meer computerspeakers kunt beluisteren, heb ik 6 verschillende sets met speakers gekocht om ze zo te beluisteren en ook thuis te kunnen beoordelen
:| Hoe grote aso kan je zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 19:03
IPV leverancier benadelen kon je ook bij winkel gaan testen of gewoon Marktplaats kijken daar vind je heel leuk spul computer speakers zou ik zo snel mogelijk ontwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:53

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik verhuis dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies gezien het om aankoopadvies gaat :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44
Ik denk dat je niet genoeg getest hebt, zijn nog genoeg leuke andere modellen. Mijn advies:
* Ga eerst window shoppen en ga uitgebreid bij winkels als Hobo luisteren.
* Schrijf een script en bestel geautomatiseerd alle speakers vanuit de pricewatch, je kunt ze toch retourneren.

Wel van belang dat je het overzicht goed bijhoudt, waarom anders niet meteen een iMac 27 inch hiervoor bestellen? (je kunt hem toch terugsturen als je klaar bent)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-07 13:23
laurens0619 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:55:
Ik denk dat je niet genoeg getest hebt, zijn nog genoeg leuke andere modellen. Mijn advies:
* Ga eerst window shoppen en ga uitgebreid bij winkels als Hobo luisteren.
* Schrijf een script en bestel geautomatiseerd alle speakers vanuit de pricewatch, je kunt ze toch retourneren.

Wel van belang dat je het overzicht goed bijhoudt, waarom anders niet meteen een iMac 27 inch hiervoor bestellen? (je kunt hem toch terugsturen als je klaar bent)
Die iMac gaat ook op standby als je em te lang niet gebruikt, geen optie dus voor deze consument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Amdwarrior schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:33:
IPV leverancier benadelen kon je ook bij winkel gaan testen of gewoon Marktplaats kijken daar vind je heel leuk spul computer speakers zou ik zo snel mogelijk ontwijken
Niet dat ik de actie van de TS nu zo net vind.
Maar de enige plek hier in ehv waar ik weet dat je meerdere speakers in die prijsklasse kan luisteren is de mediamarkt. En daar staan er 20 door elkaar te bleren in een enorme ruimte. Dus dat levert je ook 0 informatie op.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:05
Deze al bekeken?

pricewatch: Edifier R1700BT

Komen regelmatig bij iBood langs voor net geen € 100,-

Heb ze zelf bij de televisie staan en ben er heel tevreden over. Zijn genoeg (uitgebreide) reviews over te vinden hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howmessages
LA-384 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:14:
[...]

Ik denk dat de fabrikanten er simpelweg geen markt meer in zien. De pc wordt al jaren verdrongen door de laptop en tablet welke beide eigen speakers hebben. Uiteraard is diens kwaliteit niet om over naar huis te schrijven, maar voor de meesten voldoende voor het beoogde doel. Degenen die "goed" geluid willen bij de pc, willen vooral surround denk ik (vooral vanwege games en films), daarbij is het surround deel belangrijker dan de kwaliteit van het geluid. Van degenen die echt hoge kwaliteit 2.0 of 2.1 willen/nodig hebben, zal een groot deel beroepsmatig zijn, daar is een duurdere markt voor.

Naar mijn mening is er een soort niemandsland tussen €100 en €400, waarin de keuze beperkt is en de kwaliteit wisselend. Edifier doet nog goede zaken, maar kan zich niet meten met het >€400 segment.
De prijsklasse waarin ik mij bevind, lijkt inderdaad maar een zeer beperkte keus te hebben. Goedkoper is er weer genoeg keus, zeker door Logitech. Maar helaas heb ik nog nooit een set speakers van Logitech gehoord die ook daadwerkelijk goed klinken. De tonen in het midden zijn altijd afwezig en dat lijkt ook door zo'n beetje alle reviews bevestigd worden.
Dwarlorf schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:27:
[...]

Suffe opmerking wellicht maar is het geen aardlus?
Lijkt mij sterk. Zoals aangegeven, vertoont de ruis zich altijd. Ook wanneer geen apparatuur aangesloten is en/of Bluetooth gebruikt wordt.
Bor schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:30:
[...]

Helemaal mee eens. Dat lijkt mij de bedoeling niet. Je komt overigens bij veel leveranciers al snel op een "wij leveren niet meer aan jou" blacklist met deze aanpak.
Het is misschien wat slecht geformuleerd maar ik heb niet alle speakers in een keer gekocht en ook niet bij een leverancier maar verschillenden. Ik ben begonnen met de Hoch en Kugel die ik hoog op mijn lijst had staan en echt geen keus tussen die twee kon maken. Pas daarna ben ik de anderen gaan bestellen toen bleek dat zij niet aan mijn wensen voldeden. De Thonet & Vander Laut was een gok, omdat deze als PC-speakers staan gespecificeerd en ik daardoor de hoop had dat stand-by hier niet van toepassing zou zijn. De verkoper kon mij dit niet vertellen.

Had de Hoch of Kugel wel goed geweest, had ik de rest van de speakers ook niet aangeschaft om mee te testen. Maar helaas, geen speakerset bleek goed te zijn en nu is mijn lijst als het ware "op". Van de laatste speakers die ik heb beluisterd, de Edifier R1100, had ik gehoopt dat zij als de Edifier R1280DB Black zou klinken maar met missende functionaliteit waardoor zij een stuk goedkoper zijn. Dan zou ik ze wel waard hebben gevonden, maar helaas is dat niet het geval.. Daar lijkt mij het herroepingsrecht dan ook wel voor bedoeld en ruis lijkt mij ook een goede reden om te kunnen herroepen.

Nu ben ik door de lijst met speakers die ik de afgelopen tijd heb verzameld heen en vandaar mijn vraag hier op Tweakers waar ik nu moet beginnen. Als ik dit alles zo lees, ben ik bang dat ik toch maar naar het goedkopere segment moet kijken en de mindere kwaliteit voor lief moet nemen of speakers moet aanschaffen die qua uiterlijk niet voldoen aan mijn eisen. Erg jammer.

Overigens werd door een van de leveranciers een set geleverd waarvan de doos al open leek te zijn geweest. Wat mij betreft is dat niet zo'n probleem indien de speakers ook weer goed herpakt zijn en alle toebehoren in de doos zitten. Alleen moet zo'n set dan niet, zoals hier wel het geval was, geleverd worden met schade. Helaas zat er een flinke kras bovenop een van de speakers.
Amdwarrior schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:33:
Ook bij de Media Markt valt tegenwoordig niets meer te vinden. Slechts de Edifier R1280DB heb ik daar in een van de Media Markt's gezien, maar geluidskwaliteit beoordelen is daar praktisch onmogelijk. Daar is de winkel veel te rumoerig voor.

Een winkel als Bax-shop heeft een heleboel staan, maar vooral speakers die mij qua uiterlijk niet aantrekken. De Thonet & Vander kunnen zij wel leveren, maar hebben zij niet in de showroom staan waardoor deze ook niet te beluisteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
:') met zulke eisen kom je nergens

Wil je mooie speakers met goed geluid dan moet je bij B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 10:05

pmeter

Poes!

Ik ben redelijk tevreden over de passieve JBL Control 1 Pro. Tik daarnaast een (tweedehands) versterker op de kop en je hebt goed geluid zonder ruis voor weinig geld. Nog meer bang voor de bucks: ook de luidsprekers tweedehands. Bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
Ik heb gewoon twee B&W 601 S1 (oudste serie) naast mijn beeldscherm staan. Ik wil nooit meer anders, geen idee waarom ik jaren naar zo'n prut THX certified set van Logitech heb zitten luisteren...

Tweedehands is er genoeg te koop, ook qua fatsoenlijke stereo amps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howmessages
Afgelopen zaterdag naar Keymusic geweest, maar dat was helaas een tegenvaller. De keus uit actieve speakers was erg beperkt en vooral gericht op duurdere modellen. Slechts een model had wel een interessante prijs maar zag er niet uit..

Vervolgens ook nog naar de Media Markt geweest daar in de buurt maar niets anders dan Logitech, Trust en Bose gezien. Goed beluisteren was al helemaal niet mogelijk met al het omgevingsgeluid. Daar had ik dus ook vrij weinig aan.

Uiteindelijk geëindigd bij de Hifi Klubben en daar had ik tenminste iets aan en ben ik ook goed geholpen. Ondanks dat de verkoper mij al vrij snel kon vertellen dat zij geen oplossing hebben voor mijn probleem nadat ik deze had uitgelegd, kon de verkoper mij wel goed vertellen waar ik dan eens naar zou moeten kijken. Zo zijn een aantal tweedehands/reviserende websites en winkels getoond waarvan nog best een interessant aanbod op te vinden was, maar ook de tip om eens naar software van derden voor Windows te kijken.

Vooral dat laatste is een goede tip geweest. Al eerder hier had ik gemeld dat de Edifier R1280DB speakers wel goed zijn in functionaliteit en zonder een ruis in stand-by, maar dynamiek missen. Deze had ik al geprobeerd aan te passen met de standaard equalizer in Windows zonder succes.

Installatie van Equalizer APO heeft echter wonderen gedaan. Daarmee heb ik veel meer controle over de verschillende frequenties Waarmee ik vooral bepaalde frequenties heb weten te verlagen waardoor die dynamiek veel meer uit de Edifier's te halen is. Nog altijd niet naar wens en via Bluetooth mist dit nog altijd, maar als computerspeakers kan ik nu wel zeggen dat ze fijn klinken.

Ik blijf verder zoeken maar mocht ik niets vinden, behoud ik deze speakers. Liever heb ik natuurlijk iets dat van nature al goed klinkt zonder gebruik van een equalizer.

Tweedehands heb ik overigens nog niets gevonden. Het probleem blijft bij de versterker die of te duur is of veel te groot voor mijn bureau wanneer ik naar passieve speakers kijk. Actief wordt er weinig tweedehands of gereviseerd aangeboden. Jammer.

Ook kwam ik zeer toevallig tijdens het zoeken naar afbeeldingen van "roth colour" een set speakers tegen die mijn aandacht kregen; de Roth Audio VA4. Reviews door pro's en amateurs zijn alleen positief over deze set speakers en niet onbelangrijk; ze zien er ook nog eens heel goed uit en dat binnen mijn budget.

Het nadeel; ze zijn nergens in Nederland te koop, laat staan beluisteren. Slechts direct van de fabrikant of via Amazon UK zijn de speakers te verkrijgen en daar ben ik wat huiverig voor. Mochten ze niet goed zijn, zit ik vermoedelijk met hoge retourkosten.

Ook is het mij niet geheel duidelijk hoe ik erachter moet komen of en hoeveel ze beter zouden moeten klinken dan de Edifier's.

Daarnaast heb ik ook nog wat vragen gesteld aan de fabrikant zoals of er een Nederlandse stekker mee wordt geleverd indien levering naar Nederland, ruis voorkomt in stand-by en of de speakers niet automatisch uitschakelen na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 10:05

pmeter

Poes!

Dan tweedehands luidsprekers met een kleine versterker:
Shop
Review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IskiasSR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-06 18:23
Ik heb zelf al 8 jaar https://tweakers.net/prod...urround-sound-system.html in mijn bezit.
en volgens mij sluit je het merk logitech uit omdat je het gelijk stelt met Thrust ofso.
ik ben tot op de dag van vandaag geen gelijkwaardige sound tegen gekomen die dit 2,1 set weergeeft.

misschien een te late reactie, maar ik zou zeker mijn oren opsteken om een logitech set van deze prijskwaliteit eens te gaan beluisteren.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 13:59
Let er op dat de gehele keten goed moet zijn. Dit begint bij het geluidsbestand (MP3, WAV...), de versterker (of simpele geluidskaart?!), de kabels en uiteindelijk de speakers.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Het verschil tussen MP3 320kbit en Flac is echt niet zo groot als gemiddelde audiofiel beweert

Mastering van album is veel belangrijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beiden eens, maar het zijn ook beiden open deuren en al veelvuldig besproken in andere topics :)
Uiteindelijk is het toch het gehoor van de luisteraar dat de (uiteraard subjectieve) ervaring bepaald en iets vind klinken of niet :)

Vwb die logitech: hangt uiteraard ook van je budget af. Ik heb zoals gezegd de HK soundsticks III en die zijn ook evht dikke prima. Beter dan welke logitech die ik ooit gehoord heb. Maar uiteraard: subjectief.

Bottomline: kies wat bij je budget past en jij het beste vindt klinken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Howmessages schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

De prijsklasse waarin ik mij bevind, lijkt inderdaad maar een zeer beperkte keus te hebben. Goedkoper is er weer genoeg keus, zeker door Logitech. Maar helaas heb ik nog nooit een set speakers van Logitech gehoord die ook daadwerkelijk goed klinken. De tonen in het midden zijn altijd afwezig en dat lijkt ook door zo'n beetje alle reviews bevestigd worden.
Dat probleem heb je bij alle (plastic) satteliet speakers. Daarom zou ik ook boekenplank speakers kopen ipv miniscule computer speakertjes.

De Q Acoustics 2020i + een pricewatch: Onkyo TX-8020 Zwart versterker zou een goede optie zijn, maar dat is ver boven je budget.

De Audioengine A2+ of iets vergelijkbaars zouden misschien een optie zijn, al heb ik ze niet gehoord. Ze hebben wel goede reviews.

Er is ook een subwoofer beschikbaar voor bij die set pricewatch: Audioengine S8 (Zwart) die zou je later e.v.t erbij kunnen kopen als je vindt dat de Audioengine A2+ op zichzelf te weinig bas hebben of dat de bas niet diep genoeg is.

Ik was zelf ook niet te spreken over de Edifier 1280BT (heb de set gehoord, maar zelf niet gehad) en ik betwijfel dat de 1700BT veel beter zullen zijn.
Amdwarrior schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:45:
Het verschil tussen MP3 320kbit en Flac is echt niet zo groot als gemiddelde audiofiel beweert

Mastering van album is veel belangrijker
De meeste mensen horen het verschil niet eens. 320kbps klinkt goed, en als je "golden ears" hebt klinkt FLAC nog beter, maar ik betwijfel dat de TS die heeft.

Als je een blinde test wilt doen om te kijken of je het verschil tussen 320kbps en CD-kwaliteit kunt horen dan kun je dat hier doen: https://www.npr.org/secti...an-you-hear-audio-quality

TS: Ik zou wel minstens 320kbps MP3's beluisteren (via Spotify Premium bijvoorbeeld) en misschien ook een redelijke geluidskaart/DAC kopen. Een goede bron maakt zeker het verschil, en het verschil tussen de geluidskaart van je moederbord en een losse geluidskaart/DAC is ook wel te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:25
Deze zullen wel buiten je prijsrange zitten, maar goed.. Zelf heb ik de Edifier R2730DB staan, destijds aangeschaft om een Logitech Z-5500 te vervangen. Ja, ze zijn duur, en eigenlijk iets te lomp om op je bureau te zetten, maar damn, wat een lekker en zuiver geluid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:46
Howmessages schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:23:
Uiteindelijk geëindigd bij de Hifi Klubben en daar had ik tenminste iets aan en ben ik ook goed geholpen. Ondanks dat de verkoper mij al vrij snel kon vertellen dat zij geen oplossing hebben voor mijn probleem nadat ik deze had uitgelegd, kon de verkoper mij wel goed vertellen waar ik dan eens naar zou moeten kijken.
Bij Hifiklubben verkopen ze ook de (ein merk) Argon ALTO 4 en 5 speakers. De 4 zit met 199 euro net boven je budget. Hebben ze ze deze speakers ook laten horen? Zo ja, hoe vond je ze klinken?

En heb je ondertussen een keus kunnen maken?
Zelf heb ik na wat bluetooth speakers getest te hebben via Marktplaats een setje Edifier 1280T op de kop getikt. Je opmerking over de wat missende dynamiek kan ik wel plaatsen, maar vind het geluid niet slecht. Veel beter dan de bluetooth speakers die ik heb uitgeprobeerd in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door musicfreak op 17-01-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:08
My $0.02:
1. Doorsparen en voor KRK Rokit 5 gaan. Heb ze zelf ook. Goed geluid, ook als je dichtbij zit.
2. Wil je nog beter geluid? Kies voor (tweedehands) versterker en speakers. Gewoon dus een hifi versterker waarop je je pc digitaal aansluit. Ben je volledig vrij in welke speakers en versterker je koopt en zit je minder vast aan de "computermerken". En nieuwe hobby erbij: je hifi steeds weer iets verbeteren...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howmessages
Nadat ik geen antwoord meer heb gekregen van Roth Audio op mijn vragen en verder ook geen goede speakers heb weten te vinden, heb ik alsnog de Edifier R1280DB gehouden en verder aan de slag gegaan met Equalizer APO.

Deze is nu zodanig ingesteld dat er wel een goede audioweergave is.

En dan nu sparen voor een goede Hifi-set voor in de woonkamer. Hier komt vermoedelijk Monitor Audio, Dali of Klipsch te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omela
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 15:54
Howmessages schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:57:
Nadat ik geen antwoord meer heb gekregen van Roth Audio op mijn vragen en verder ook geen goede speakers heb weten te vinden, heb ik alsnog de Edifier R1280DB gehouden en verder aan de slag gegaan met Equalizer APO.

Deze is nu zodanig ingesteld dat er wel een goede audioweergave is.

En dan nu sparen voor een goede Hifi-set voor in de woonkamer. Hier komt vermoedelijk Monitor Audio, Dali of Klipsch te staan.
Ik weet dat speakers ook een bepaalde tijd 'in moeten slijten'. Kun je misschien delen hoe de Edifiers je bevallen na een tijd? Als je ze nog bezit ;)

En wat is er in de woonkamer terecht gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Howmessages
omela schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Ik weet dat speakers ook een bepaalde tijd 'in moeten slijten'. Kun je misschien delen hoe de Edifiers je bevallen na een tijd? Als je ze nog bezit ;)
Dat 'inslijten' is zeker waar. Na verloop van tijd merkte ik namelijk dat het geluid aan het vervormen was, waarna ik Equalizer APO heb uitgeschakeld. Nu klinken ze van nature goed.

Er is echter een klein nadeel dat ik heb ondervonden; bij het uit standby halen, kan het geluid stoppen, alsof de set uit- en aangezet wordt. Dit verdwijnt na de set met de knop achter uit en aan te zetten. Dit probleem kan zich de ene keer weken niet vertonen, en de zich andere keer drie keer in de week voordoen. Geen idee of dit een defect is of een producteigenschap.
En wat is er in de woonkamer terecht gekomen?
50 jaar oude Loewe Konzertbox LO 60 "smart" maken

Maar voorlopig ga ik daar nog helemaal niets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Mijn ouders hebben de Bose Companion 2, goede speakers, klinken goed. Beter dan gelijkaardige Logitechs denk ik.

pricewatch: Bose Companion 2 Series III

Maar wij zijn dan ook geen audiofielen.. De TS duidelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Maar wij zijn dan ook geen audiofielen.. De TS duidelijk wel.
Nee dat is hij dus niet, als je serieus hifi kwaliteit verwacht voor 100 euro
Ze moeten er goed uitzien
En met deze onzin komt aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-05 14:18
Amdwarrior schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Nee dat is hij dus niet, als je serieus hifi kwaliteit verwacht voor 100 euro

[...]

En met deze onzin komt aanzetten
Waarom die toxiciteit? Ik had mijn oog laten vallen op de Edifier 1280T maar deze zijn enkel in houtbruin en wit te verkrijgen en zouden enorm fel afsteken in mijn huidige muziekstudio. Reden dat ik ze niet gekocht heb. Als het op mijn high end gear gaat kan me dat niet zoveel schelen maar als het budget devices zijn wil ik dat ze mooi integreren in het geheel. Het oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:52

FeaR

In GoT we trust

Zullen we dit topic verder laten rusten? Het topic stamt ondertussen uit 2017.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.