Hmm het is een lastige situatie, kijkend naar mijn moeder die rond moet komen van een laag inkomen (sinds de scheiding). Die kan het zich niet permitteren om 38-40u per week te werken, die moest 32-36 uur werken om aan het eind van de maand nog wat geld over te houden.
Werkt ze de volledige week a 38-40uur dan loopt ze elke maand relatief veel geld mis in toeslagen. Nu heeft zij wel het geluk dat haar werkgever het volkomen begrijpt en haar voor 32-36u per week laat werken.
Zelf zat ik jaren geleden ook met dezelfde gedachten als de topicstarter, ik leek wel gek indien ik meer uur per maand zou werken maar minder geld zou overhouden dan dat ik simpelweg minder uren werk. Deze grens is dan ook te gek voor woorden, pas nadat ik qua functie omhoog ging en zo ook qua loon ben ik meer uren gaan werken.
Van de ene kant; ja je haalt het ook allemaal zonder de toeslagen, van de andere kant; ik werk voor mijn geld, ik werk niet voor de grap. Mijn doel met werken is om simpelweg aan het eind van de maand het meeste geld binnen te slepen (kort/grof gezegd). Indien dat mogelijk is door minder te werken, why not?
Dit heb ik dan ook circa 2 jaar gedaan, vervolgens ging ik qua functie en loon leuk omhoog en toen verdiende ik meer door gewoon 38u per week te werken (zonder toeslagen).
Vanaf dat moment voelt het dan ook voor jezelf fair.
Tevens las ik hier een aantal keer de oplossing: laat je werkgever je gewoon werken en het loon een aantal maanden later uitbetalen...
Ik weet niet wat voor rare fratsen de werkgever dan moet uitvoeren, maar hij dient gewoon elke maand de belastingen over zijn werknemers te betalen. Hij mag je niet in het geheim laten werken en de belastingzaakjes een aantal maanden later invoeren. Komt er een random controle dan is de werkgever de sjaak. Bewijs maar dat jij je werknemer niet zwart uitbetaald in maand X.
@
Ardana over wie heb je het? Dit gaat volgens mij niet meer over de topicstarter wiens titel begint met: ik ''dreig'' net boven de ****....
Het verleden kan je niets meer aan veranderen, wel het nu en de toekomst.
Oftewel; de topicstarter kan met de werkgever praten en de situatie uitleggen. Misschien begrijpt zijn werkgever (net als veel andere werkgevers) het gewoon en laat de topicstarter minder uren per week werken zodat hij aan het eind van de maand meer geld op zijn rekening heeft.
Zijn werkgever heeft ook maar 1 doel: geld verdienen, zoveel mogelijk.. Hij werkt niet (als het goed is) om geld mis te lopen (zou een vreemde instelling zijn van de werkgever indien hij zo min mogelijk wilt verdienen).
En andere oplossing wat alsnog win-win is (werknemer-werkgever) is gewoon zeggen dat je bijv 3 uur per week gratis komt werken. Werkgever blij, werknemer (topicstarter) krijgt meer geld maandelijks binnen.
[
Voor 13% gewijzigd door
LopendeVogel op 12-10-2017 11:12
]