Defector schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:24:
[...]
Hoe vaak je iets uitlegt maakt het niet de waarheid. Heel simpel kom je boven de gestelde grens dan heb je er geen recht meer op. Nu kan je inderdaad trucjes uithalen door niet te gaan werken.
Maar wil je nou vooruit komen of altijd maar afhankelijk zijn van toeslagen en maar hopen dat de regels niet veranderen. Altijd blijven huren in een huis dat je eigenlijk niet wil in een buurt waar je eigenlijk niet wil zitten.|
Zoals ook uitgelegd wordt, het is een solidariteitsprincipe. Als iedereen zo zou denken en handelen dan zouden de toeslagen geeneens mogelijk zijn.
Maar wie zegt dat de topicstarter voor de rest van zijn leven dit loon wilt ontvangen gecombineerd met toeslagen? Het gaat toch om NU en niet om wat de topicstarter voor de rest van zijn leven wilt doen?
Misschien staat al vast dat hij over 1,2 of 3 jaar qua loon leuk omhoog gaat waardoor hij meer geld binnen krijgt door meer te werken, dan zou hij niet slim zijn door minder te werken maar wel huurtoeslag te krijgen en alsnog minder te ontvangen aan het eind van de maand.
Daarnaast krijgt de belastingdienst om elke scheet die je laat geld binnen, of je nu een ijsje koopt, je OV oplaad, benzine tankt of een broodje bij bakker bart haalt. Op vrijwel alles betaal je belastinggeld, dus nee.. Ze krijgen het niet puur en alleen van mensen die 40u per week werken. Willen ze besparen bij de belastingdienst dan zijn er veel betere plekken waar ze het kunnen besparen (zoals in hun eigen omgeving).
|sWORDs| schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:30:
[...]
Daar ben ik het met eens, ik trek het alleen wat breder, naast mensen die met opzet de bijstand ingaan en zwart bij beunen heb je ook de gevallen die er terecht ingaan, maar er niet uitkomen omdat werken (+vervoer, opvang, etc) voor hun niet of nauwelijks loont. Minder werken (en minder belastingbetalen+meer toeslag ontvangen) met als enige reden het financiële voordeel zit daar voor mij niet ver van af. Zeker niet als je klaagt dat de regels oneerlijk zijn, maar wel zo'n stap wil nemen. Dat vind ik een beetje hypocriet, maar met de regels zijn regels stelling is dat al weer anders. (Maar dan moet je ook niet klagen als de regels ergens anders in je nadeel zijn.)
Nja dat van de bijstand was een voorbeeld (en ik doelde dus op de mensen die het met opzet doen, tevens ook niet relevant).
Is het fout van de topicstarter indien hij bijv 36u per week werkt en toeslagen ontvangt, of is het fout indien hij 36u per week werkt en 2 uur vrijwillig? Is het verboden? Ik wil het liever op feiten houden en niet op gevoelens.
(trouwens, ik bedoel het niet vervelend naar jou hoor, ik probeer de topicstarter te begrijpen en eventueel te helpen).
Indien je het over gevoel wilt hebben, ja de 1 vind het dom indien je minder werkt, toeslagen ontvangt en zo meer geld overhoud.
De ander vind het dom indien je dit niet op deze manier doet. Maar goed dat zijn maar meningen en naar mijn weten niet relevant met de vraag van de topicstarter.
[
Voor 32% gewijzigd door
LopendeVogel op 12-10-2017 11:37
]