Toon posts:

[Vakantie] Het Grote 2017/2018 Wintersport topic! OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ga komende woensdag ook weer eens richting de sneeuw. Het is zo'n 14 jaar geleden dat ik mijn eerste (en ook laatste) wintersport heb gehad. Ik heb vooral de jaren daarna wel in indoor skihallen gesnowboard maar ik vond die vaak wel te klein. Vorig jaar nog wel in die skihal in Duitsland geweest. Ging nog best goed. Woensdag ga ik richting Mayrhofen om donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag te snowboarden en dan zondagavond weer terug :).

Schoenen, bindings en snowboard worden daar gehuurd. Ik heb hier in Groningen een snowboardbroek en jas, handschoenen, helm, bril en 2 paar sokken gekocht. Nu vraag ik mij af wat ik hier nog onder moet doen.

Ik heb in mijn Wehkamp winkelmandje nu 2 x dit shirtje > https://www.wehkamp.nl/he...shirt/C22_2B7_B2V_210365/ en 2 x https://www.wehkamp.nl/he...broek/C22_2B7_B34_791657/ deze broek zitten (100 euro) en dan wil ik in een winkel hier in Groningen nog 2 pullies (~totaal 70 euro) kopen. Dan heb ik 2 setjes die ik om en om kan dragen voor 4 dagen. Is dat verstandig of kan ik beter 4 setjes kopen om elke dag schoon spul te hebben?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:03

Whaam

Meer beter

MrVegeta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:50:

Ik heb in mijn Wehkamp winkelmandje nu 2 x dit shirtje > https://www.wehkamp.nl/he...shirt/C22_2B7_B2V_210365/ en 2 x https://www.wehkamp.nl/he...broek/C22_2B7_B34_791657/ deze broek zitten (100 euro) en dan wil ik in een winkel hier in Groningen nog 2 pullies (~totaal 70 euro) kopen. Dan heb ik 2 setjes die ik om en om kan dragen voor 4 dagen. Is dat verstandig of kan ik beter 4 setjes kopen om elke dag schoon spul te hebben?
Opzich vind ik het wel lekker om in ieder geval wel elke dag een fris shirtje aan te kunnen trekken, thermobroek liet ik afhangen van hoe zwaar de dag ervoor was :+
Ik heb bij de lidl groot ingeslagen. Crivit klikt cheap, maar het zit als gegoten, is lekker warm en dus niet duur.

mechanical keyboard hebben? ikki68 aurora r1 te koop!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@Whaam Als ik een thermoshirtje neem, zal ik dan ook nog een pully kopen? Want het idee is laagjes toch? Lichaam > thermokleding > pully > jas?

[Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 19-02-2018 13:34]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

MrVegeta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:50:
Ik ga komende woensdag ook weer eens richting de sneeuw. Het is zo'n 14 jaar geleden dat ik mijn eerste (en ook laatste) wintersport heb gehad. Ik heb vooral de jaren daarna wel in indoor skihallen gesnowboard maar ik vond die vaak wel te klein. Vorig jaar nog wel in die skihal in Duitsland geweest. Ging nog best goed. Woensdag ga ik richting Mayrhofen om donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag te snowboarden en dan zondagavond weer terug :).

Schoenen, bindings en snowboard worden daar gehuurd. Ik heb hier in Groningen een snowboardbroek en jas, handschoenen, helm, bril en 2 paar sokken gekocht. Nu vraag ik mij af wat ik hier nog onder moet doen.

Afhankelijk van de temperatuur zou ik niet zoveel kopen.
-Als het warm is ga je zweten en heb je niet eens thermo nodig
-Als het koud is ga je niet zoveel zweten en heb er niet veel nodig ;)

Qua thermobroek gebruik ik er meestal 1 per week, sokken en thermoshirt elke 2 dagen. Tenzij je van het zweten bent is dat ruim voldoende.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 16:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MrVegeta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:29:
@Whaam Als ik een thermoshirtje neem, zal ik dan ook nog een pully kopen? Want het idee is laagjes toch? Lichaam > thermokleding > pully > jas?
Ligt er uiteindelijk ook een beetje aan hoe snel jij het koud hebt.

Ik heb het zelf vrij snel warm als ik bezig ben, dus board zelf doorgaans in een thermoshirt (icebreaker 200), dun t-shirt/blouse en softshell achtige trui (die al enigszins weersbestendig is, maar niet water/wind dicht). Bij kou/wind/neerslag gaat daar dus nog een dunne gore-tex jas overheen. Van onder doe ik het met een thermobroek (icebreaker 200/260) met daaroverheen een goretex broek die niet echt isolerende voering heeft.

Zo te zien wordt het aardig fris in Mayrhofen deze week, dus ik denk dat een pully tussen thermo en jas geen overbodige luxe is.

Je zou eventueel (gezien de weersvoorspelling) ook nog kunnen kijken naar een gezichtsmasker / bivakmuts of iets dergelijks. Zelf los ik dat zo op:

:P

[Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 19-02-2018 16:27]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11
Woehoe! ik ga waarschijnlijk ook nog een keertje op wintersport dit jaar. Na een weekje in Januari nu misschien half maart ook nog 5 dagen (3 boarden) naar Val Thorens. Nog nooit geweest, maar wordt een soort testen of het een leuke optie is om volgend jaar met de familie te gaan.

Nu nog ff horen of ik weg kan van de baas (normaal geen probleem, maar er staat een business trip gepland op die datum die waarschijnlijk niet door gaat) en dan kan ik boeken.

Zelf heb ik altijd enkel een wintersportbroek aan (lidl) een craft-shirtje en een dun wintersportjack. Daar kom ik bijna alle dagen wel mee door, mits niet -15 tot -30. Dan gaat er wel een thermobroek aan + colshirt.

Maar ik heb het heel snel warm, ondanks dat ik een erg luie snowboarder ben (moet vaak wachten op de rest dus rust veel. En veel pistes kosten weinig moeite dus ook niet snel moe). Dus YMMV. Sowieso skisokken doe ik 3 dagen mee, shirtje ook. In de vrieskou ruik je toch niks en deo = your friend. :+

[Voor 36% gewijzigd door Waah op 19-02-2018 16:29]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
CaLeX schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:12:
[...]

Afhankelijk van de temperatuur zou ik niet zoveel kopen.
-Als het warm is ga je zweten en heb je niet eens thermo nodig
-Als het koud is ga je niet zoveel zweten en heb er niet veel nodig ;)

Qua thermobroek gebruik ik er meestal 1 per week, sokken en thermoshirt elke 2 dagen. Tenzij je van het zweten bent is dat ruim voldoende.
Met bovenstaand, behalve dat ik 2 thermobroeken per week gebruik

No signature required.

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:03

Whaam

Meer beter

MrVegeta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:29:
Ik heb geen pullies, maar hardlooptruien die ik over de thermo's draag als het koud is. Dus dan inderdaad drie laagjes. En ik heb sowieso altijd een rugzak op, dus als het te warm is gaat de trui er tussen uit en in de tas :)

mechanical keyboard hebben? ikki68 aurora r1 te koop!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 06:41
Afgelopen januari had ik 2 thermoshirts mee...... na een dag of 2 gewoon in de douche uitgespoeld en met wat babyshampoo gewassen, daarna ophangen en dan kun je hem de dag erna weer dragen.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:47
miel schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:07:
Afgelopen januari had ik 2 thermoshirts mee...... na een dag of 2 gewoon in de douche uitgespoeld en met wat babyshampoo gewassen, daarna ophangen en dan kun je hem de dag erna weer dragen.
Of je neemt er 3 mee;)

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
CaLeX schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:29:
Qua beginners plaatsen steekt voor mij alleen Val Cenis er bovenuit, overzichtelijk gebied waar je nauwelijks de weg kwijt kan raken. Al maakt het doorgaans niet veel uit en kan je een groen/blauwe route uitstippelen in elk gebied.
Wij gaan over 2 weken naar Val Cenis (ben zelf wel behoorlijk ervaren dus ben benieuwd). Heb je nog tips en adviezen over het gebied? Leuke tentjes om te eten, mooie pistes, weetjes van het dorp.
We hebben een skipas voor het gehele gebied dus we kunnen ook de andere dorpjes aan doen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

thewizard2006 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:15:
[...]

Wij gaan over 2 weken naar Val Cenis (ben zelf wel behoorlijk ervaren dus ben benieuwd). Heb je nog tips en adviezen over het gebied? Leuke tentjes om te eten, mooie pistes, weetjes van het dorp.
We hebben een skipas voor het gehele gebied dus we kunnen ook de andere dorpjes aan doen.
Je kan er echt niet verdwalen, qua tips was ik zelf gek op de Forrestiere afdaling. Leuke afdaling door het bos met veel haarspeldbochten. Maar het is een klein gebied, na anderhalve dag kan je alles gezien hebben.

Ik zat zelf in les champs, heel klein dorpje met maar 2/3 eettentjes. Niet slecht maar ook niets bijzonders. Net boven dat dorpje zit een terrasje aan de piste waar het prima vertoeven is zelf niet van de apre ski + een gezin met jonge kinderen mee, dus qua stappen niets gezien

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
Wij zijn ook met zun tweetjes dus er zit voor ons weinig apre ski in. Vandaar dat een kleine plaats als Val Cenis voor ons geen belemmering is. Wij komen voor de sneeuw en de rust.
Ik ben zelf snowboarder dus probeer paadjes zoveel mogelijk te vermijden maar een mooie afdaling door de bossen is altijd mooi

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Waah
Waah schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:27:
Woehoe! ik ga waarschijnlijk ook nog een keertje op wintersport dit jaar. Na een weekje in Januari nu misschien half maart ook nog 5 dagen (3 boarden) naar Val Thorens. Nog nooit geweest, maar wordt een soort testen of het een leuke optie is om volgend jaar met de familie te gaan.

Nu nog ff horen of ik weg kan van de baas (normaal geen probleem, maar er staat een business trip gepland op die datum die waarschijnlijk niet door gaat) en dan kan ik boeken.
Heb je zekerheid, is de reis niet meer te boeken :( Net te laat want gisteravond nog beschikbaar, vanochtend niet meer.

Nu weer afwachten of ik eind maart weg kan... of anders wordt het Valfréjus ipv Val Thorens :+ (65km vs 600km)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zit te kijken naar een aantal groepsreizen (relatie uit enzo - en ik wil toch skiën in maart), hebben jullie toevallig ervaring met organisaties die dit doen?

Ik heb er 1 gevonden en er is keuze uit Les Arcs of Tignes. Wat denken jullie? Ik kan relatief goed skiën en apri ski heb je toch niet zo in Frankrijk. Ik neig naar Les Arcs.

[Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 23-02-2018 19:00]

Mijn V&A

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 20:57

MrSleeves

You'll thank me later.

Voor het eerst sinds 2011 zijn we weer aan het kijken voor een wintersportvakantie. Zowel mijn kinderen als mijn vriendin zijn koukleumen en aangezien de jongste jeugdreuma is, was het tot nu toe ook niet echt een optie.

Deze week is mijn schoonfamilie op wintersport en toen dacht ik opeens: misschien is eind april wel een optie. Onze meivakantie begint al op 21 april en dat is net de laatste week om in La Plagne op wintersport te gaan.
Prijs speelde natuurlijk ook mee, maar in die periode krijg je de skipas zo ongeveer gratis bij het verblijf.
Gelukkig hebben we alle spullen nog en vinden de kinderen het ook wel een plan (al hebben ze geen idee, want nog nooit geskied). Enig puntje is dat mijn zoon zijn bovenbeen gebroken heeft zo'n drie weken geleden, maar tegen die tijd moet dat wel genezen zijn.

Maar wat kan ik verwachten van La Plagne eind april? Volgens mij moet er nog wel voldoende sneeuw liggen. Wat dat betreft is het een goed jaar en ik denk dat eind april het toch wel een stukje warmer is dan gemiddeld.

Dus of met de vouwwagen naar Zeeland, of op wintersport..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Market
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-03 21:12
Eindelijk, ik ga komend weekend (lekker buiten alle vakanties) naar Noorwegen om te skiën. Iemand anders al sneeuwervaringen opgedaan in Voss?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
MrSleeves schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:03:
Voor het eerst sinds 2011 zijn we weer aan het kijken voor een wintersportvakantie. Zowel mijn kinderen als mijn vriendin zijn koukleumen en aangezien de jongste jeugdreuma is, was het tot nu toe ook niet echt een optie.

Deze week is mijn schoonfamilie op wintersport en toen dacht ik opeens: misschien is eind april wel een optie. Onze meivakantie begint al op 21 april en dat is net de laatste week om in La Plagne op wintersport te gaan.
Prijs speelde natuurlijk ook mee, maar in die periode krijg je de skipas zo ongeveer gratis bij het verblijf.
Gelukkig hebben we alle spullen nog en vinden de kinderen het ook wel een plan (al hebben ze geen idee, want nog nooit geskied). Enig puntje is dat mijn zoon zijn bovenbeen gebroken heeft zo'n drie weken geleden, maar tegen die tijd moet dat wel genezen zijn.

Maar wat kan ik verwachten van La Plagne eind april? Volgens mij moet er nog wel voldoende sneeuw liggen. Wat dat betreft is het een goed jaar en ik denk dat eind april het toch wel een stukje warmer is dan gemiddeld.

Dus of met de vouwwagen naar Zeeland, of op wintersport..
Eind april kan prima in die hoge skistations. Na de lunch zal de sneeuw wat zachter zijn (als het zonnig is), maar zeker met kinderen die voor het eerst gaan is dat niet erg. Er zijn ook een aantal gebieden met thema weken, sowieso Dutchweek in Val Thorens maar ik denk dat Val d’isere ook wel iets van een familie week heeft. La plagne ken ik niet, maar als t maar hoog genoeg ligt, kan het wel.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 21:43
righthand schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:05:
[...]

Als je daadwerkelijk een beginner bent dan maakt het gebied in feite niet zo veel uit. Een paar makkelijk te bereiken en aaneengesloten blauwe pistes (met een enkele makkelijke rode) zal dan meer dan voldoende zijn. Je zit namelijk een groot deel van je tijd in je skiklas.

Ga je met een groep met flink verschillende ervaringniveaus, dan wordt het al wat moeilijker.

Daarnaast een aantal vragen:
- Hoeveel dagen?
- Wat is je budget voor de overnachtingen/skipas/lessen/materiaal/drinken & eten?
- Wil je veel of weinig apres-ski?
- Kindvriendelijk gebied (veel gezinnen) of niet?
- Word het een autovakantie of anders?
- Voorkeur voor een land?

Je geeft aan dat je laat in het seizoen wilt gaan maar ben je ook nog een beginner. Volgens mij beperk je jezelf dan wel in het aanbod van aantrekkelijke beginnersgebieden. Daarnaast zijn de sneeuwcondities wat later in het seizoen erg wisselend en kan het voor een beginnende skier uitdagend worden (en andere wintersporters te irriteren :+ ) om door de slush naar beneden te komen. In de maanden januari en februari heb je daar veel minder last van.

Maar goed; ik heb 20 jaar ervaring in het plannen van wintersportvakanties voor een groep vrienden (10 tot 15 mensen) die zowel skieen, boarden, beginnend tot niveautje leraar en ze willen apres-ski, aparte slaapkamers (snurkers) en oh ja, het liefst allemaal in één appartement. En het is mij altijd gelukt om binnen budget te blijven :). Dus als je wat antwoorden geeft, kan ik je wel een richting op duwen...
Bedankt voor je reactie, uiteindelijk hebben we een reis naar Bardonecchia in Italië geboekt omdat een collega hier een eigen appartement heeft.

Ik had verwacht dat ik alle benodigdheden ter plekke kon huren, dus ook een ski pak maar blijkbaar is dat ongewoon. Daarom wil ik gaan kijken naar iets tweede hands, of een beginner outfit bij misschien de Decathlon.

Is er iets wat jullie zouden aanraden? Ik denk dat ik het volgende moet kopen:
- Handschoenen
- Ski Jack
- Ski Broek
- Ski Bril
- Helm

Ik vraag me daarnaast ook af wat wat ik daar het beste onder kan dragen, tips? :)

BlaBlaBla

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Thermokleding zoals broek en shirtjes. En natuurlijk sokken. Je kan eventueel ook kijken naar een pully die je over je thermoshirtje trekt en onder je jas hebt. Ook lekker warm.

Oh ja, iets van een sjaal is ook wel fijn om de kou uit je nek te houden. Ik had zoiets https://www.baumsport.nl/...QrJiV1f3ilsYaAs3HEALw_wcB wel chill.

[Voor 76% gewijzigd door MrVegeta op 07-03-2018 15:39]

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 15:43
Strider schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:13:
[...]

Bedankt voor je reactie, uiteindelijk hebben we een reis naar Bardonecchia in Italië geboekt omdat een collega hier een eigen appartement heeft.

Ik had verwacht dat ik alle benodigdheden ter plekke kon huren, dus ook een ski pak maar blijkbaar is dat ongewoon. Daarom wil ik gaan kijken naar iets tweede hands, of een beginner outfit bij misschien de Decathlon.

Is er iets wat jullie zouden aanraden? Ik denk dat ik het volgende moet kopen:
- Handschoenen
- Ski Jack
- Ski Broek
- Ski Bril
- Helm

Ik vraag me daarnaast ook af wat wat ik daar het beste onder kan dragen, tips? :)
Even je gebied gecheckt, maar ziet er leuk uit en ook wat hoogte voor wat sneeuwzekerheid. Alhoewel er nog meer dan voldoende sneeuw ligt voor de komende twee maanden.

Moet goed komen 8) .

Je ging toch boarden?

heb je niet iemand met jouw kledingmaten die regelmatig board? Dan leen je het voor een weekje.

Handschoenen
Gewoon kopen. Heb je ook in Nederland wat aan. Met boarden zou ik wel voor wanten (mittens) met binnenhandschoenen gaan.

Ski jack & broek.
Ik kan je wat tips geven voor boarden. Zelf heb ik altijd Bip Pants (soort overall) waardoor ik nooit sneeuw in mij rug krijg en geen gekloot met riemen of broek optrekken. En je kunt een wat kortere jas dragen.

Wat betreft de eigenschappen; je gaat veel zitten aan het begin. Dus een beetje waterdichtheid is handig. Dus in ieder geval een Waterkolom van 10k minimaal, liefst 20k. Alles onder 10k is niet geschikt voor boarden.

Jas moet vooral winddicht zijn en ademend. Het is mooi meegenomen als het ook een beetje waterdicht is.

Gebruik zelf altijd veel laagjes en vooral GEEN katoen. Zelf heb ik icebreaker hemd waar ik dan mijn Bip pants overheen doe. Als het warm is (dus meer dan 0C) dan heb ik vaak alleen nog maar mijn jas aan. Vriest het op de top dan heb ik altijd nog wel een extra laagje zoals een sportpullie bij me.

Skibril (AKA Goggles) en helm
Tja, hoe wil je het gebruiken. Als zonnebril en sneeuwbril, dan ben je gewoon het geld kwijt wat je ook zou betalen wanneer je een aparte sneeuwbril en een aparte zonnebril zou kopen. Ik heb zelf altijd een goggle op (draag namelijk harde lenzen) en heb een Oakley Airbrake met verschillende Prizm glazen. Is echt een wereld van verschil met regulier spul. Maar ik zou dat als beginner niet zo snel aanschaffen. Ook niet nodig.

heb je al een goede (sport) zonnebril, dan kun je een Electric als Goggle kopen. Goede goggles met een nette prijs (niet meer dan 40 euro). Let wel even op dat het goed met je helm aansluit. Zoek je een combo, ga dan even naar een winkel en laat je adviseren. Onder de 75 euro moet toch echt wel kunnen.

Helm, absoluut een must, maar zou je ook gewoon voor hooguit een 20 euro moeten kunnen huren op locatie. Stuur anders even een mailtje naar de verhuurder waar je je boardsetje huurt. Vaak kunnen ze wel wat regelen.

Trouwens je zit aan het einde van het seizoen. Dus dingen worden nu steeds meer in aanbieding verkocht. Je zou voor je broek en jas eens Blue Tomato kunnen checken. Onderkleding even Bever checken.

[Voor 9% gewijzigd door righthand op 07-03-2018 15:53]

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

thewizard2006 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:39:
Wij zijn ook met zun tweetjes dus er zit voor ons weinig apre ski in. Vandaar dat een kleine plaats als Val Cenis voor ons geen belemmering is. Wij komen voor de sneeuw en de rust.
Ik ben zelf snowboarder dus probeer paadjes zoveel mogelijk te vermijden maar een mooie afdaling door de bossen is altijd mooi
Hier ook een boarder (dan is het pad inderdaad iets minder leuk), ben benieuwd wat je er van vond.
MrSleeves schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:03:

Ik ga de week erna nog naar Val Tho. Er zal iets minder sneeuw liggen, en de piste die aan de zuidkant van de bergen liggen zullen er slechter bij liggen.

Ben al een keer of 5 eerder in die periode geweest, het ene jaar valt er een halve meter, het andere jaar regent het halverwege de berg en het jaar erop het je geen jas nodig omdat het 20 graden gevoelstemperatuur is.

offtopic:

• Strider
righthand schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:46:
[...]

Even je gebied gecheckt, maar ziet er leuk uit en ook wat hoogte voor wat sneeuwzekerheid. Alhoewel er nog meer dan voldoende sneeuw ligt voor de komende twee maanden.

Moet goed komen 8) .

Je ging toch boarden?

heb je niet iemand met jouw kledingmaten die regelmatig board? Dan leen je het voor een weekje.

Handschoenen
Gewoon kopen. Heb je ook in Nederland wat aan. Met boarden zou ik wel voor wanten (mittens) met binnenhandschoenen gaan.

Ski jack & broek.
Ik kan je wat tips geven voor boarden. Zelf heb ik altijd Bip Pants (soort overall) waardoor ik nooit sneeuw in mij rug krijg en geen gekloot met riemen of broek optrekken. En je kunt een wat kortere jas dragen.

Wat betreft de eigenschappen; je gaat veel zitten aan het begin. Dus een beetje waterdichtheid is handig. Dus in ieder geval een Waterkolom van 10k minimaal, liefst 20k. Alles onder 10k is niet geschikt voor boarden.

Jas moet vooral winddicht zijn en ademend. Het is mooi meegenomen als het ook een beetje waterdicht is.

Gebruik zelf altijd veel laagjes en vooral GEEN katoen. Zelf heb ik icebreaker hemd waar ik dan mijn Bip pants overheen doe. Als het warm is (dus meer dan 0C) dan heb ik vaak alleen nog maar mijn jas aan. Vriest het op de top dan heb ik altijd nog wel een extra laagje zoals een sportpullie bij me.

Skibril (AKA Goggles) en helm
Tja, hoe wil je het gebruiken. Als zonnebril en sneeuwbril, dan ben je gewoon het geld kwijt wat je ook zou betalen wanneer je een aparte sneeuwbril en een aparte zonnebril zou kopen. Ik heb zelf altijd een goggle op (draag namelijk harde lenzen) en heb een Oakley Airbrake met verschillende Prizm glazen. Is echt een wereld van verschil met regulier spul. Maar ik zou dat als beginner niet zo snel aanschaffen. Ook niet nodig.

heb je al een goede (sport) zonnebril, dan kun je een Electric als Goggle kopen. Goede goggles met een nette prijs (niet meer dan 40 euro). Let wel even op dat het goed met je helm aansluit. Zoek je een combo, ga dan even naar een winkel en laat je adviseren. Onder de 75 euro moet toch echt wel kunnen.

Helm, absoluut een must, maar zou je ook gewoon voor hooguit een 20 euro moeten kunnen huren op locatie. Stuur anders even een mailtje naar de verhuurder waar je je boardsetje huurt. Vaak kunnen ze wel wat regelen.

Trouwens je zit aan het einde van het seizoen. Dus dingen worden nu steeds meer in aanbieding verkocht. Je zou voor je broek en jas eens Blue Tomato kunnen checken. Onderkleding even Bever checken.
Ik wil gaan skiën, niet snowboarden, ik kan helaas niets lenen :)

Mag ik vragen wat je eerste indruk van de onderstaande ski jassen is? :
https://link.marktplaats.nl/m1255628335

https://link.marktplaats.nl/m1247975545

[Voor 3% gewijzigd door Strider op 07-03-2018 21:41]

BlaBlaBla

• DeBaroN
Strider schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:25:
[...]

Ik wil gaan skiën, niet snowboarden, ik kan helaas niets lenen :)

Mag ik vragen wat je eerste indruk van de onderstaande ski jassen is? :
https://link.marktplaats.nl/m1255628335

https://link.marktplaats.nl/m1247975545
2e hands MP? Als je goedkoop wil, kijk ff op Wehkamp.nl anders de Decathlon.

• Strider
baronruud schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:03:
[...]

2e hands MP? Als je goedkoop wil, kijk ff op Wehkamp.nl anders de Decathlon.
Ik ga maar 4 hele dagen, als ik het vaker wil gaan doen wil ik er meer aan uitgeven maar dat is nu nog niet zeker.
Is er iets mis met 2e hands ski kleding? Waarom zou je het niet kopen? :)

BlaBlaBla

• DeBaroN
Strider schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:08:
[...]

Ik ga maar 4 hele dagen, als ik het vaker wil gaan doen wil ik er meer aan uitgeven maar dat is nu nog niet zeker.
Persoonlijk, 2e hands kleren ik niet. Maar Wehkamp of Decathlon is zelfde prijs en makkelijker, meer keuze etc.

• M3rcury
  • Niet online
Strider schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:08:
[...]

Niks mis mee. Alleen even letten op de waterdichtheid, maar dat kan je wel (redelijk) aan de staat van de kleding zien. Al blijft dit natuurlijk altijd een risico.

[Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 08-03-2018 10:13]

No signature required.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 20:57

MrSleeves

You'll thank me later.

CaLeX schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Hier ook een boarder (dan is het pad inderdaad iets minder leuk), ben benieuwd wat je er van vond.

[...]
Ik ga de week erna nog naar Val Tho. Er zal iets minder sneeuw liggen, en de piste die aan de zuidkant van de bergen liggen zullen er slechter bij liggen.

Ben al een keer of 5 eerder in die periode geweest, het ene jaar valt er een halve meter, het andere jaar regent het halverwege de berg en het jaar erop het je geen jas nodig omdat het 20 graden gevoelstemperatuur is.
Feestje gaat hoogst waarschijnlijk niet door. Mijn zoon is dan toch nog niet goed genoeg hersteld van zijn bovenbeenbreuk. Misschien volgend jaar.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Strider
M3rcury schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Niks mis mee. Alleen even letten op de waterdichtheid, maar dat kan je wel (redelijk) aan de staat van de kleding zien. Al blijft dit natuurlijk altijd een risico.
Ik ben gisteravond nog een nieuwe Salomon jas tegengekomen die in de sale was, en die besteld :):

https://www.wehkamp.nl/he...i-jack/C22_HJS_HJS_252925

Nu nog een bijpassende broek erbij zien te vinden.
Zijn er ook aanraders voor handschoenen?

[Voor 10% gewijzigd door Strider op 08-03-2018 10:27]

BlaBlaBla

• Strider
Ik heb nu 2 ski jassen thuis liggen, maat M en L.

Wanneer weet ik nu dat een ski jas goed zit? Wat is belangrijk

M zit beter rond mijn middel, ook de sneeuwvanger zit dan strak

L zit beter rond mijn borst, vooral onder mijn oksels, maar de sneeuwvanger zou voor mij nog wel strakker mogen.

In beide jassen heb ik voldoende bewegingsvrijheid, maar M trekt wat onder mijn oksels.

BlaBlaBla

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 19:35
Strider schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:43:
Ik heb nu 2 ski jassen thuis liggen, maat M en L.

Wanneer weet ik nu dat een ski jas goed zit? Wat is belangrijk

M zit beter rond mijn middel, ook de sneeuwvanger zit dan strak

L zit beter rond mijn borst, vooral onder mijn oksels, maar de sneeuwvanger zou voor mij nog wel strakker mogen.

In beide jassen heb ik voldoende bewegingsvrijheid, maar M trekt wat onder mijn oksels.
Ik heb zelf ook 2 jassen en voor mij is het belangrijk dat deze strak aansluit (lees: winddicht) en dat ik mijn ski stokken goed kan gebruiken zonder dat me jas knelt.

Zoals jij het omschrijft zou ik de M pakken, of de L indien je in de groei bent :+

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 22:43

Trouble

Hier is een bordje van <3

Strider schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:17:
[...]

Ik ben gisteravond nog een nieuwe Salomon jas tegengekomen die in de sale was, en die besteld :):

https://www.wehkamp.nl/he...i-jack/C22_HJS_HJS_252925

Nu nog een bijpassende broek erbij zien te vinden.
Zijn er ook aanraders voor handschoenen?
Ik heb vorig jaar of 2 jaar terug een setje van Oakley gekocht, zoiets: https://www.blue-tomato.c...Park+Handschoenen-467672/

zijn nu mijn to-go-to skihandschoenen. Erg veel grip, dun maar toch warm. Nu heb ik vrij snel zweethanden, en bij dit setje heb ik daar minder last van, alsof ze beter ventileren.

Reminder: She's not dressed as a slut, you're just thinking like a rapist | 17 December 1991 | De Nerdette |

• Waah
Trouble schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Ik heb vorig jaar of 2 jaar terug een setje van Oakley gekocht, zoiets: https://www.blue-tomato.c...Park+Handschoenen-467672/

zijn nu mijn to-go-to skihandschoenen. Erg veel grip, dun maar toch warm. Nu heb ik vrij snel zweethanden, en bij dit setje heb ik daar minder last van, alsof ze beter ventileren.
Zijn die wel waterdicht? Als in, niet natte handen als je je handen een tijdje in de sneeuw hebt?

Heb zelf net nieuwe burtons. Een paar dat (ondanks dat het dikke handschoenen zijn) met touchscreens werken. Tot nu toe blij, maar moet ze nog eht testen. Maar dunnere handschoenen zou ik niet vervelend vinden.

[Voor 16% gewijzigd door Waah op 11-03-2018 18:56]

• Trouble

Trouble

Waah schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:55:
[...]

Zijn die wel waterdicht? Als in, niet natte handen als je je handen een tijdje in de sneeuw hebt?

Heb zelf net nieuwe burtons. Een paar dat (ondanks dat het dikke handschoenen zijn) met touchscreens werken. Tot nu toe blij, maar moet ze nog eht testen. Maar dunnere handschoenen zou ik niet vervelend vinden.
Voor zover ik weet wel, maar ik ben vooral bezig met skiën en val niet zo heel vaak :P

Reminder: She's not dressed as a slut, you're just thinking like a rapist | 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waah
Trouble schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:54:
[...]

Voor zover ik weet wel, maar ik ben vooral bezig met skiën en val niet zo heel vaak :P
Ah dat verklaard het. Ff gegoogled maar niet waterdicht. Voor snowboarden toch wel lekker. Jammer want het idee sprak me wel aan. Zeker omdat het eigenlijk snowboardhandschoenen zijn :+

• Strider
Trouble schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Zijn dit Ski handschoenen? Ze lijken erg dun in vergelijking met andere ski handschoenen :)
SmoothTweaker schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:20:
[...]

Ik heb zelf ook 2 jassen en voor mij is het belangrijk dat deze strak aansluit (lees: winddicht) en dat ik mijn ski stokken goed kan gebruiken zonder dat me jas knelt.

Zoals jij het omschrijft zou ik de M pakken, of de L indien je in de groei bent :+
Wat bedoel je met winddicht? Waar moet de wind dan naar binnenkomen als de jas te groot zou zijn?

[Voor 36% gewijzigd door Strider op 11-03-2018 22:57]

BlaBlaBla

• Trouble

Trouble

Strider schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:54:
[...]

Zijn dit Ski handschoenen? Ze lijken erg dun in vergelijking met andere ski handschoenen :)
Ik leer net dat het snowboardhandschoenen zijn :P Maar het is niet dat ze weigeren om je handen te gaan als je op 2 planken ipv 1 staat natuurlijk ;)

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 19:35
Strider schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:54:
[...]

[...]

Wat bedoel je met winddicht? Waar moet de wind dan naar binnenkomen als de jas te groot zou zijn?
Als je jas te groot is dan merk je dat de wind gemakkelijk van onder en/of boven in je jas komt.
Niet zo heel erg als het rond het vriespunt is en er schijnt een zonnetje maar het is wat anders als je met -10 en windkracht 7 op een gletsjer aan het skiën bent :9

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 23:29
Hier in Frankrijk regent het nogal, maar dat heeft zo zijn voordelen. Hele piste voor mij alleen:

Stukken naast de piste zijn normaal wel leuk om mee te pakken, maar dat zit er nu niet in. Sneeuw op de piste zelf is echter uitstekend.

Na een paar uurtjes boarden ben je zelf natuurlijk ook doorweekt, maar dat boeit niet. Gewoon terug naar de B&B, zooi over de verwarming gooien en in de jacuzzi met een blik pils ernaast. En als de boel morgen een beetje droog is, gewoon weer de berg op :)

[Voor 14% gewijzigd door dreamscape op 12-03-2018 15:13]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Market
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-03 21:12
Market schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:58:
Eindelijk, ik ga komend weekend (lekker buiten alle vakanties) naar Noorwegen om te skiën. Iemand anders al sneeuwervaringen opgedaan in Voss?
Afgelopen zaterdag teruggekomen uit Voss, een verrassend leuk gebied. Niet groot, maar dat wisten we van tevoren. Veel groene/blauwe pistes, en enkele rode en zwarte pistes. Wel veel ski(kilo)meters kunnen maken doordat het niet zo druk was. Lang niet alle liften waren open, maar ik heb bij geen enkele lift hoeven wachten omdat het zo rustig was. Een enkele lift is onhandig geplaatst, zodanig dat iedereen een flink stuk moet 'prikken' om bij de lift te komen. Verder dus veel lege pistes, vaak gehad dat we de enigen waren op een bepaald stuk.

De heen- en terugreis was ook een verademing ten opzichte van naar Oostenrijk rijden (de drukte...). 1000km en geen seconde file gehad. Via Groningen > Bremen en dan bij Hamburg richting het noorden, totdat je bij Hirtshals bent. Daar de ferry richting Bergen (16u varen) opgereden. Was wel een leuke break na het rijden. In Noorwegen waren de wegen ook prima te doen. Bergen > Voss is ruim 1,5 uur rijden.

Voor herhaling vatbaar: Jazeker.
Volgend jaar weer: Misschien. :? Ik ben nu ook wel benieuwd naar andere gebieden in Scandinavië.

• Strider
Kopen jullie je ski handschoenen een maat groter dan geadviseerd door de fabrikant? Ik heb Pow gloves gekocht, en ondanks dat maat L goed zou moeten zitten voelt het toch allemaal best wel strak aan.

BlaBlaBla

• M3rcury
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:54:
Kopen jullie je ski handschoenen een maat groter dan geadviseerd door de fabrikant? Ik heb Pow gloves gekocht, en ondanks dat maat L goed zou moeten zitten voelt het toch allemaal best wel strak aan.
Handen zijn behoorlijk verschillend tussen mensen, dus op de fabrikant afgaan is lastig. Als het voor je gevoel te strak zit, zal het te strak zijn. Je moet wel bewegingsruimte hebben.

No signature required.

• Waah
Strider schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:54:
Ik heb nu op basis van de maat van de fabrikant gekocht. Ze zitten prima, alleen het smalle gedeelte waar je je hand in doet zit nu echt op mijn pols. Dat ben ik niet gewend, aangezien mijn vorige handschoenen veel groter waren.

Maar hoop (en denk) dat dat een kwestie van wennen is. Oversized heeft ook weer zijn nadelen.

Uiteindelijk is het toch passen, passen en passen.

EDIT:
Terug van vakantie. handschoenen waren superrelaxed. Makkelijke snelsluiting, de opening was simpel (trekken aan een koord) helemaal strak te zetten EN los te maken. Zoveel extra gemak tov mijn Lidl handschoenen hiervoor.

Kwa vakantie: Val Thorens was leuk, maar voortaan ga ik in een ander dorp zitten. Wat een stel asociaal volk die Engelsen (die naar Val Thorens gaan). En peperduur om te eten. In de andere dorpen betaalde je de helft of soms zelf minder dan de helft :X . Wel geluk gehad met het weer, 4 dagen volle zon, blauwe hemel en 2x s'nachts sneeuw. Meer kan je niet wensen volgens mij.

Ook weer een videootje gemaakt. Wel lastig als je maar 4 dagen aan beeldmateriaal hebt :+ Maar dankzij alle funparks toch wat in elkaar kunnen draaien.
YouTube: Wintersport 2018 Val Thorens

En zo'n full-size half-pipe is echt HUGE als je er zelf in staat 8)7

[Voor 40% gewijzigd door Waah op 27-03-2018 14:35]

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Wil je je vakantie data niet publiek zichtbaar hebben, zet ze dan tussen ~[mo]~[/mo] tags.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee