Toon posts:

[Vakantie] Het Grote 2017/2018 Wintersport topic! OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 14:02

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Mede-auteur:
  • M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Het Grote 2017/2018 Wintersport topic!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Spacer.gif
Het Grote Wintersport topic!
Welkom in Het Grote 2017/2018 Wintersport ervaringen- en discussie-topic!

Heb je al jarenlange wintersportervaring, gezellige bestemmingen, goede tips of mooie aanbiedingen en wil je dat graag delen? Of ben je een beginneling en weet je niet wat je kunt verwachten en waar je moet beginnen met zoeken? In dit topic proberen we elkaar te helpen.

Heel veel plezier in dit Grote Wintersport topic!
(School)vakanties Europa 2017-2018
Een overzicht met de (meeste) schoolvakanties in europa.

Aangezien het een Franse PDF is en die Fransen niet (graag/vaak) naar Oostenrijk gaan staat Oostenrijk niet in het plaatje. Die vakanties zijn:

Kerstvakantie
Week 52 en week 1 (alle Bundesländer)

Voorjaarsvakantie
Week 6: Wenen, Neder-Oostenrijk
Week 7: Vorarlberg, Tirol, Karinthië, Burgenland, Salzburgerland (dit is de Carnavalsweek)
Week 8: Opper-Oostenrijk, Steiermarken

Paasvakantie
Week 13 + maandag 2 en dinsdag 3 april (alle Bundesländer)

(via het heerschende Wintersporters.nl)
Sneeuwval in de Alpen

Historie afgelopen 3 dagen uur

Historie afgelopen 7 dagen

Verwachting 0-3 dagen

Verwachting 3-6 dagen

Of kijk op:
Indoorbanen in of in de omgeving van Nederland
Nederlandse budgetreizenaanbieders
Tips
havana schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:40:
En misschien voor de nieuwelingen nog wat praktische tips wanneer je met één van bovenstaande organisaties boekt:

• Kijk niet teveel naar aanbiedingen. Deze gelden vaak in onmogelijke perioden en bovendien komen er altijd een hele set kosten bij. Denk hierbij aan: toeristenbelasting, kosten extra dag skipas, kosten 'grote' skipas, boekingskosten, bagagedepot, brandstoftoelage, toelage voor bepaalde opstapplaatsen, evt. annuleringsverzekering, evt. reiskostenverzekering, evt. materiaalhuur, evt. skiles. Reken op minimaal 80 € bovenop de aanbiedingsprijzen.
• Verwacht geen topkwaliteit. Vooral in Frankrijk hebben de huisjes vaak een nogal brakke kwaliteit. De reisleiding ter plaatse zijn vaak studenten die niet bepaald uitblinken in service.
• Trap niet in 'voedselpakket' aanbiedingen. Het is veel goedkoper zelf wat basics mee te nemen.
• Ga je met eigen vervoer? Vaak krijg je maar 35 € p.p. terug. Voor een gemiddelde benzineauto moet je op en neer naar Frankrijk zo'n 250 € reserveren (tol & benzine). Met de bus is dus in de meeste gevallen het goedkoopst. Eventueel kun je nog door Duitsland / Zwitserland rijden, maar zelfs dan ben je nog veel geld kwijt.
• Reizen naar Oostenrijk zijn vaak duurder. Waarom? Het appartementfenomeen is iets van de laatste decennia en komt voornamelijk voor in Frankrijk. Grote organisaties kopen deze complexen massaal op waardoor de prijzen laag zijn. In Oostenrijk zit je vaak in een hotel/pension. Het comfort is hier vaak beter en bovendien zit er vaak ontbijt en/of avondeten bij. Door deze twee factoren liggen de prijzen dus hoger. Door het ontbreken van de massaliteit zijn er over het algemeen ook weinig busreizen naar Oostenrijk.
Gallerij

Gerlos door [rml]Noxa in "Het Grote 2008/2009 Wintersport topic!"[/rml]

Les Sybelles door -DG- op 21 januari 2014

Val Gardena door M3rcury op 5 november 2013

Val Gardena door M3rcury op 5 november 2013

Superdevoluy door -DG- in "Het Grote 2008/2009 Wintersport topic!"

Portes du Soleil door [rml]Wouter in "Het Grote 2008/2009 Wintersport topic!"[/rml]
Tot slot
Deze topicstart is schaamteloos gekopiëerd :$ veel goede vorige auteurs.. :P

Als je goede input kunt geven, stuur even de (mede)auteurs een DM, dan zetten we je er als medeauteur bij
Heb je op- en/of aanmerkingen of wil je graag je foto's terugzien in de gallerij? DM een van de (mede)auteurs!

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Na een jaartje weggeweest te zijn zijn we terug! Welkom in het wintersporttopic van dit jaar! :)

Vooral na het zien van dit bericht op Wintersporters.nl begint het hard te kriebelen.. :P
https://www.wintersporter...-naar-een-winters-weekend

[Voor 49% gewijzigd door Rowdy.nl op 09-10-2017 14:00]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• M3rcury
  • Niet online
Whoopie present.

Wintersport staat al sinds mei gereserveerd voor dit seizoen!

No signature required.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 21:56
Dit jaar geen wintersport voor ons. Binnen nu en 6 weken verwachten wij ons 2e kindje. Dus we slaan even over :) Volgend seizoen weer!

DeepRadio The best in house&dance!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:57
I'm in!

Vorig jaar overgehaald eens mee te gaan Skiën met collega's en ik heb de smaak wel te pakken gekregen. jammer dat we toen maar 3 ski dagen hadden. Dit jaar een tripje van de familie + met collega's gecombineerd. In totaal 10 dagen in Oostenrijk te vinden dit jaar! de eerste 6 dagen met de familie en vervolgens nog even "afsluiten" met collega's. (Al is er wel te voorspelen wat er zwaarder in gaat hakken.https://board.es.metin2.gameforge.com/wcf/images/smilies/beer.gif)

Vorig jaar pakket aan lessen genomen op de rollerband en het skiën op de berg ging prima. Wat is jullie aanrader voor beginners die weer de berg op gaan. Nog wat opfrislesjes op de rollerband, een ochtendje op de berg een lesje of gewoon rustig aan weer beginnen?

Ik zit in hetzelfde gebied als vorig jaar. Dus het is niet meer nieuw en ik ken wel wat leuke routes die prima te doen zijn zonder veel ervaring.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tja, lastig te zeggen, maar ik zou zeggen altijd les. Les in Nederland is extra ski tijd op locatie :). Ik ben wel fan van de rolbaan, maar een paar uurtjes privé les is wel leuk om t gebied te leren kennen (indien nodig) of lastige stukken te oefenen. In de zomer kun je ook in snowworld goedkoop privé lessen (helft van de prijs en heel rustig), dat kan ook nog een optie zijn. Jij hebt in totaal 3 skidagen in de sneeuw nu? Groepsles is ook wel leuk, dan ski je relatief veel.

Ik heb nog geen concrete plannen, maar zou graag met mijn vriendin naar de Dolomieten gaan (Kronplatz, Val Gardena of Alta Badia, misschien een dagje speikboden, zoiets) en misschien nog een lang weekend kleine gebiedjes in Oostenrijk (max 35km) ofzo, en dan 3 gebiedjes in een weekend. Moet daar alleen nog even verdere deelnemers voor vinden :). En bij goede omstandigheden ook nog wel 1of 2 dagen Winterberg.

Overigens heb ik ook deze zomer mijn eigen ski’s gekocht, Salomon XDrive 80FS. Veel op geskied in Snowworld, maar ik kan niet wachten om het op de berg te testen.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:26
Ooh ja heerlijk, wintersport. Ik heb er in elk geval al veel zin in maar heb nog niets echt iets kunnen plannen. Meestal pak ik 1 of 2 keer 4 dagen tussendoor.

Vorige week nog naar een sportwinkel geweest om voor het eerste een snowboard te kopen. Helaas stonden ze nog niet in de schappen.

Always look on the bright side of life.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 16:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Laten we deze nieuwe editie op de juiste plek starten: AZ. Ik check even met degenen die al gereageerd hebben of ze bezwaar hebben tegen verplaatsen.

@Rowdy.nl @M3rcury @Aksnes @Clifdon @harmageddon stuur me even een DM als je bezwaar hebt, zo niet dan verplaats ik dit topic spoedig naar AZ.

[Voor 34% gewijzigd door Orion84 op 11-10-2017 20:23]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En bij deze dus verplaatst naar Algemene Zaken :)

* Orion84 heeft er ook al weer zin in. Weekje Ischgl in januari en in maart nog een halve week met collega's weg (bestemming nog onbekend).

Derde seizoen al weer op de Flow set (Blackout + NX2-GT + Helios), die overstap van hardboots+carve-board naar dit spul had ik eerder moeten maken :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• M3rcury
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:45:
En bij deze dus verplaatst naar Algemene Zaken :)

* Orion84 heeft er ook al weer zin in. Weekje Ischgl in januari en in maart nog een halve week met collega's weg (bestemming nog onbekend).

Derde seizoen al weer op de Flow set (Blackout + NX2-GT + Helios), die overstap van hardboots+carve-board naar dit spul had ik eerder moeten maken :P
d:)b

Wij hebben in maart een week geboekt naar Sölden met een groepje van 20 man!
Aksnes schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:10:
I'm in!

Vorig jaar overgehaald eens mee te gaan Skiën met collega's en ik heb de smaak wel te pakken gekregen. jammer dat we toen maar 3 ski dagen hadden. Dit jaar een tripje van de familie + met collega's gecombineerd. In totaal 10 dagen in Oostenrijk te vinden dit jaar! de eerste 6 dagen met de familie en vervolgens nog even "afsluiten" met collega's. (Al is er wel te voorspelen wat er zwaarder in gaat hakken.[afbeelding])

Vorig jaar pakket aan lessen genomen op de rollerband en het skiën op de berg ging prima. Wat is jullie aanrader voor beginners die weer de berg op gaan. Nog wat opfrislesjes op de rollerband, een ochtendje op de berg een lesje of gewoon rustig aan weer beginnen?

Ik zit in hetzelfde gebied als vorig jaar. Dus het is niet meer nieuw en ik ken wel wat leuke routes die prima te doen zijn zonder veel ervaring.
Lessen is altijd goed om je techniek te verbeteren. Als je zelf vind dat het prima ging, zou ik gewoon lekker de berg af gaan met vrienden. Als je toch nog af en toe twijfelt is misschien 1 of 2 lesjes niet verkeerd.

Ik ga overigens na 15 jaar snowboarden, ook weer snowboardles nemen. oOo
Clifdon schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:19:
Ooh ja heerlijk, wintersport. Ik heb er in elk geval al veel zin in maar heb nog niets echt iets kunnen plannen. Meestal pak ik 1 of 2 keer 4 dagen tussendoor.

Vorige week nog naar een sportwinkel geweest om voor het eerste een snowboard te kopen. Helaas stonden ze nog niet in de schappen.
Meestal eind oktober :)

[Voor 10% gewijzigd door M3rcury op 12-10-2017 08:58]

No signature required.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:26
Inderdaad want de borden stonden al wel in het gangpad. Maar nog allemaal op trolleys en ik ben dan weer niet zo brutaal om te zeggen; 'kom laat mij daar eens naar kijken.'

Always look on the bright side of life.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 20:04

DaWaN

'r you wicked ??

Ah een wintersport topic!

Ik ga begin volgende jaar ook weer wintersporten, moeten alleen nog iets boeken.
Vorig jaar halverwege januari een week naar Sölden geweest. Dat was super qua skiën, alleen de Aprés-ski was een beetje matig (als in: we waren zo'n beetje de enige onder de 30 en 80% mannen).

Dit jaar misschien maar weer de eerste week van januari pakken. Wij gaan dan 10 dagen (vrijdag-zondag). Wij zijn redelijk fanatieke skiërs die meestal de hele dag van 9:00 tot 15:30 volmaken, dus een groot gebied om te verkennen is wel een pré. Beetje levende aprés-ski is ook een pré.
Voorgaande jaren geweest naar: Val Thorens, Mayrhofen, Serfaus, Sölden. Iemand nog tips wat nog meer een leuke bestemming is?
M3rcury schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:49:
[...]
d:)b

Wij hebben in maart een week geboekt naar Sölden met een groepje van 20 man!
Sölden is gaaf. Als je nog één activiteit zoekt die zeker de moeite waard is: er is één avond in de week dat je met sleeën de bergweg af kunt na 22:00. Enig nadeel is dat je al vroeg de berg op moet en daar even moet blijven. Het scheelt dat er bovenop de berg een Aprés-ski hut zit, maar dan kun je ook ongeveer raden in wat voor staat wij de berg afgingen :+ Wij zijn denk ongeveer 5x van de weg afgevlogen de diepe sneeuw in. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker doen. Ik heb namelijk zelden zo gelachen :D

[Voor 33% gewijzigd door DaWaN op 12-10-2017 09:19]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 19:35
Wat leuk een wintersport topic.

Normaal begint mijn wintersport seizoen eind oktober met een paar dagen Hintertux of Stubaier gletcher maar dit jaar kon ik het niet laten om op 2 oktober al op de piste te staan met die verse sneeuw

25-26-27 Oktober ga ik nog even naar de Stubaier en Hintertux gletscher

[Voor 23% gewijzigd door SmoothTweaker op 12-10-2017 16:10]

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje, wellicht hebben mensen hier ervaring. Ik wil graag op wintersport. Door omstandigheden kunnen geen van mijn eigen vrienden dit jaar, kind opkomst, huis kopen, et cetera.

Nu heb je van reisorganisaties die groepsreizen met vreemden aanbieden. Opzich niet erg, alleen vind ik ze wel erg duur. Je betaald gewoon dik, voor eigenlijk niets. De organisatie kun je ook net zo goed zelf regelen. Ik zoek dus een website/topic/forum/facebook groep/whatever. Waar mensen oproepjes doen dat ze ook willen wintersporten maar niet alleen willen.

• Chakam
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-05 15:25
Dit https://www.wintersporters.nl/forum/4 lijkt me een leuke startplaats!

• M3rcury
  • Niet online
DaWaN schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:11:
Ah een wintersport topic!

Ik ga begin volgende jaar ook weer wintersporten, moeten alleen nog iets boeken.
Vorig jaar halverwege januari een week naar Sölden geweest. Dat was super qua skiën, alleen de Aprés-ski was een beetje matig (als in: we waren zo'n beetje de enige onder de 30 en 80% mannen).

Dit jaar misschien maar weer de eerste week van januari pakken. Wij gaan dan 10 dagen (vrijdag-zondag). Wij zijn redelijk fanatieke skiërs die meestal de hele dag van 9:00 tot 15:30 volmaken, dus een groot gebied om te verkennen is wel een pré. Beetje levende aprés-ski is ook een pré.
Voorgaande jaren geweest naar: Val Thorens, Mayrhofen, Serfaus, Sölden. Iemand nog tips wat nog meer een leuke bestemming is?
Gerlos is fantastisch (wel veel nederlanders). Maar de meeste grote gebieden hebben wel een beetje apresski. Als je echt groot wilt kan je naar portes du soleil kijken :)
Sölden is gaaf. Als je nog één activiteit zoekt die zeker de moeite waard is: er is één avond in de week dat je met sleeën de bergweg af kunt na 22:00. Enig nadeel is dat je al vroeg de berg op moet en daar even moet blijven. Het scheelt dat er bovenop de berg een Aprés-ski hut zit, maar dan kun je ook ongeveer raden in wat voor staat wij de berg afgingen :+ Wij zijn denk ongeveer 5x van de weg afgevlogen de diepe sneeuw in. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker doen. Ik heb namelijk zelden zo gelachen :D
Yes, staat ook al op de planning dit jaar. Het is gelukkig niet de eerste keer dat ik naar Sölden ga :P

No signature required.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Klopt. Ik ben er zelf nog niet mee op reis geweest, maar heb wel met verschillende mensen in Snowworld geskiet, die echt leuke vakanties hebben gehad via dat forum.

Wellicht ga ik daar ook nog reisgenoten zoeken voor mijn weekendtrip.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 22:52

Snappie88

Mr. Hollywood

*Doet melden*

Weekje Koningsleiten in januari, dus ben ook weer van de partij! Deze keer niet moeilijk doen met een gebroken pols dus kan weer lekker los! Zeker nog wel een paar dagen vooraf na Snowworld voor oefenen van switch boarden, en dan knallen!

Surfin' paradise!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 10:09
Heuh wintersport!

26 januari naar de zugspitzarena voor een dag of 10

misschien 3 weken later ook nog een week, maar dan moet het financieel kunnen haha

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 23:29
Oeh, ik heb ook weer zin om te gaan, al wordt het bij ons dit jaar pas begin maart. Ik heb al een mail gestuurd naar ons vaste adresje met de vraag of ze een kamer voor ons hebben. En normaal antwoorden die lui heel snel, maar nu zit ik al een dag te wachten.... Schiet op, ik wil snowboarden! :)

Punctuality is the politeness of kings

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

nieuws: Gerucht: Apple brengt volgend jaar geen iPhone meer uit met Touch ID

Dat is knap onhandig op de wintersport :P

Een handschoen is snel genoeg uitgetrokken om even in te loggen. Maar Helm, bril en beardski afdoen is wat bewerkelijker. Dat wordt dus steeds 8 cijferige codes intypen :+

• M3rcury
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:17:
nieuws: Gerucht: Apple brengt volgend jaar geen iPhone meer uit met Touch ID

Dat is knap onhandig op de wintersport :P
[afbeelding]
Een handschoen is snel genoeg uitgetrokken om even in te loggen. Maar Helm, bril en beardski afdoen is wat bewerkelijker. Dat wordt dus steeds 8 cijferige codes intypen :+
Gewoon een extra wintersport foto toevoegen! :+

No signature required.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 23:30
Dit jaar voor het eerst 2x op wintersport, in januari naar Gerlos en februari naar St. Anton :). Wordt mijn respectievelijk 4e en 5e keer skiën.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Gisteren met een tweetal collega's overlegd over de werkwintersport.. :P

Nu zitten we op dit moment met 14 aanmeldingen voor interesse (die een datumprikker hebben gekregen) en een aantal mensen die de datum en locatie even af gaan wachten. Einde week weten we een datum en gaan we gerichter zoeken. (dicht bij lift, gevarieerd gebied, tussen de 7 en 10 uur vanaf Venlo)

Heeft er hier iemand ervaring om met grotere groepen een locatie te vinden en organiseren? Mijn idee is iig om naast zelf speuren gewoon een aantal organisaties een mail te sturen met onze datum en wensen en dan kijken wat daar uit rolt. iemand nog (betere) tips/suggesties? :)

• M3rcury
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:29:
Gisteren met een tweetal collega's overlegd over de werkwintersport.. :P

Nu zitten we op dit moment met 14 aanmeldingen voor interesse (die een datumprikker hebben gekregen) en een aantal mensen die de datum en locatie even af gaan wachten. Einde week weten we een datum en gaan we gerichter zoeken. (dicht bij lift, gevarieerd gebied, tussen de 7 en 10 uur vanaf Venlo)

Heeft er hier iemand ervaring om met grotere groepen een locatie te vinden en organiseren? Mijn idee is iig om naast zelf speuren gewoon een aantal organisaties een mail te sturen met onze datum en wensen en dan kijken wat daar uit rolt. iemand nog (betere) tips/suggesties? :)
Wij boeken grote groepen eigenlijk altijd via een reisbureau / online aanbieder. Anders is het lastig. De grote chalelts zijn vaak al begin van de zomer vastgelegd, terwijl reisbureau's ze nog wel kunnen aanbieden.

No signature required.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
M3rcury schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:42:
[...]
Wij boeken grote groepen eigenlijk altijd via een reisbureau / online aanbieder. Anders is het lastig. De grote chalelts zijn vaak al begin van de zomer vastgelegd, terwijl reisbureau's ze nog wel kunnen aanbieden.
Zoiets dacht ik ook al ja. Nog tips voor specifieke aanbieders? (goede ervaringen, of juist slechte; blijf daar weg)

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Veel aanstaande ouders hier, zelf ook halverwege januari aan de beurt.

Daarom dit jaar maar 1 keer op wintersport, de afsluitende week.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Net een interessant artikel hierover gelezen op Wintersporters.nl, over skiklasjes en grootte's hiervan (gericht op kinderen)
https://www.wintersporter...heeft-de-kleinste-klassen

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:02

Damian

Insane Obtrusion

Ik zit met een dilemma.

We gaan met een ander stel en 3 koters eigenlijk elke kerstvakantie richting de sneeuw. Afgelopen 2 jaar richting Zillertal (kaltenbach) en eigenlijk altijd redelijk tot goede sneeuw gehad.

Nu is de andere kant van mening een keer wat anders te zoeken, echter ik kom niet heel veel soeps tegen qua alternatief. Zillertal Arena is groot en door de Hinterux eigenlijk sneeuwzeker. Verder is voor 4 volwassenen en 3 koters een huisje voor 900 euro per week prima te doen.

Iemand een goed alternatief voor die week (23 december tot 29/30 december). Eisen zijn toch wel betaalbaarheid van de accomodatie (max 1200,-) en sneeuwzekerheid is ook wel belangrijk. Nu heb ik wel wat plaatsjes zoals Kaprun e.d. gevonden, maar die zijn echt eens stuk kleiner qua km piste, en heeft eigenlijk dezelfde sneeuwzekerheid als Zillertal.

Ik hoor graag tips!

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dolomieten. Iets verder rijden, maar zeker weten skien. Misschien niet op echte sneeuw, maar die garantie heb je in die periode in Oostenrijk ook zeker niet en de Italianen zijn echt verder met sneeuw maken en prepareren. Ander voordeel: een stuk rustiger. Of je voor € 1200,- iets kunt boeken, dat weet ik niet, maar Italië is meestal niet duurder dan Oostenrijk.

Obergurgl is in Oostenrijk een prima alternatief, maar ik denk wel wat te duur. Hoeveel km piste zoek je? Is het een probleem om met de auto naar de piste te gaan? Moeten de kinderen nog op les? Zijn de grote (hoge) Franse skistations geen optie?
Rowdy.nl schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

Zoiets dacht ik ook al ja. Nog tips voor specifieke aanbieders? (goede ervaringen, of juist slechte; blijf daar weg)
Summit is goed, volgens mij zijn collega’s van me wel eens met sunweb geweest (wat ze prima beviel). Qua gebied moet je denk ik een gebied zoeken dat compleet is, makkelijke pistes, uitdaging, goede apresski en niet al te ver. Ischgl, Saalbach, Solden dat soort klinkende namen lijken me geschikt voor grote en diverse groepen.

[Voor 31% gewijzigd door ZieMaar! op 03-11-2017 20:05]

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
Dit jaar weer lekker met de carnaval naar Oostenrijk, huisje bij de Gerlosstein, maar uiteraard proberen we ieder jaar alle gebieden van het Zillertal te doen. Van Hintertux tot Hochzillertal en alles wat daar tussenin en naast ligt.

Afgelopen jaar heft mn smurfinnetje van toen 11 heel cool de Harakiri gedaan. Smurfinnetje 2 van 9 hebben we nog maar even nee tegen gezegd. Ze zijn zo ongeveer opgegroeid met ski's aan, de oudste skiet van haar 2,5e, de jongste een jaartje later. Met name de oudste zit er niet ver meer vanaf dat ze papa voorbij skiet.

Ik kijk er naar uit. Meestal doen we voor die tijd ook nog wel een dagje (of wat) Sauerland.

Nonsensical line goes here <---

• M3rcury
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

Whoops, deze had ik even niet gezien. Wij hebben nu geboekt via duke travel. Alle reizen daarvoor had ik via studenten organisaties met veel ergernis. Hoeveel wil je zelf regelen? Wij hebben nu alleen skipas + huisje gefixed :)

No signature required.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heeuuj skiën, dit jaar met een groep studenten Frankrijk onveilig maken in de eerste week van februari.

Echt 7 jaar niet geskied oid dus ik ben benieuwd hoe flatteus ik die eerste afdaling ga pakken, volgens mij moet je nu ook verplicht een helm hebben dus daar ook nog even achteraan.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Of er echt een helmplicht is als je volwassen bent, betwijfel ik. Maar het is sowieso een goed idee. Decathlon heeft goedkope, maar prima helmen.

• M3rcury
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:22:
Heeuuj skiën, dit jaar met een groep studenten Frankrijk onveilig maken in de eerste week van februari.

Echt 7 jaar niet geskied oid dus ik ben benieuwd hoe flatteus ik die eerste afdaling ga pakken, volgens mij moet je nu ook verplicht een helm hebben dus daar ook nog even achteraan.
Helm is niet verplicht, in ieder geval niet in Frankrijk en Oostenrijk. Maar je ziet tegenwoordig wel bijna iedereen met helm skiën of snowboarden.

No signature required.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:02

Damian

Insane Obtrusion

Is de sneeuw er nu vroeg bij dit jaar of let ik gewoon beter op?

Ligt op mijn bestemming al ruim 50cm verse sneeuw (kaltenbach)

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:16
Dit jaar voor de derde keer met vrienden op wintersport. Na twee keer Frankrijk reizen we nu af naar Westendorf! *O*

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 22:43

Trouble

Hier is een bordje van <3

Wij hebben plannen om met een klein clubje weer naar Oostenrijk te gaan, maar tot op heden is er niks geregeld :') Iets met drukte :P zal wel goedkomen, we zitten niet vast aan schoolvakanties gelukkig.

Wat betreft helmen: ik draag die vooral om te voorkomen dat iemand anders per ongeluk z'n ski in m'n hoofd prakt. Moet nog een nieuwe regelen trouwens, zou ik bijna vergeten :)

Reminder: She's not dressed as a slut, you're just thinking like a rapist | 17 December 1991 | De Nerdette |

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 06:41
In januari 2018 gaan we als gezin voor het eerst "volledig" op wintersport... na dit jaar Winterberg en skilesjes voor de oudste (5 jaar) gaan we nu als gezin naar Oostenrijk.... klein gebied (See) maar goede ervaringen van collegas...

De jongste (3) mag daar ook op skiles, dus dat zal mij benieuwen... vorige week voor het eerst met haar in de sneeuw gestaan maar toen kreeg ze koude handjes ivm sneeuw in haar handschoenen... Voor kerst dus alvast 2 paar Burton wanten besteld met langere manchetten dus dan zou dat ook goed moeten komen.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 13:01

ArCadE

De man die bakt....

Wij gaan komende winter weer naar Andorra. Mooi gebied en niet al te druk :) oOo

[Voor 6% gewijzigd door ArCadE op 07-11-2017 15:26]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Damian schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:57:

Is redelijk vroeg, maar is nog geen enkele garantie voor dit seizoen, daar is het nog iets te vroeg voor. Zeker in de Oostenrijkse dalen kan het vrij makkelijk nog wegregenen als t weer iets warmer wordt. Gebeurt dat tot half december niet, dan ligt er een goede basis!

Maar zon slechte kerst als vorig jaar, dat is helaas nog niet uitgesloten met deze sneeuw...

• cdoens
  • Laatst online: 26-05 22:21

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

ZieMaar! schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:16:
[...]

Is redelijk vroeg, maar is nog geen enkele garantie voor dit seizoen, daar is het nog iets te vroeg voor. Zeker in de Oostenrijkse dalen kan het vrij makkelijk nog wegregenen als t weer iets warmer wordt. Gebeurt dat tot half december niet, dan ligt er een goede basis!

Maar zon slechte kerst als vorig jaar, dat is helaas nog niet uitgesloten met deze sneeuw...
Maar het doet het wintersporthart wel goed :)
Inmiddels is de midweek tussen Kerst en O&N geboekt voor La Plagne met vrienden, wordt onze eerste keer Frankrijk.
Verder ben ik nog aan het zoeken naar single-reizen richting Oostenrijk. Vorig jaar was ik met singlereizen.nl mee naar Königsleiten maar vond de groep iets te groot om m'n draai daar in te vinden. (Gebied geweldig)
Mocht iemand nog tips hebben, ik hoor ze graag :*)

Peugeot 206 CC, 106 Rallye (work-in-progress) en BMW 735i

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja zeker! De webcam beelden zijn al weer supermooi! Ik ga sowieso een weekje naar Alta Badia en dat ligt er super bij, niet als heel Zuid Tirol. De sneeuw die overigens nu boven de 2000m gevallen is, die zal wel blijven, dus in de hogere Franse gebieden zit het denk ik wel goed. De Italiaanse gebieden redden zich sowieso wel door de goede kunstsneeuw en goede preparatie, de wat lagere Oostenrijkse gebieden, dat blijft wat spannender.

Komend weekenden openen er volgens mij wel wat niet gletscher gebieden, Solden gaat ook los van de gletscher open, Obergurgl heeft denk ik een goede start, Cervinia zal wel verder openen dan alleen de gletscher en misschien ook nog wat Franse gebieden....

Qua singlereizen zelf geen tips, maar probeer via Wintersporters.nl eens reisgenoten te vinden. Ik ben niet zelf op reis geweest maar heb er best een aantal reallife ontmoet en die hebben we hele goede ervaringen. Je ziet topics van alle leeftijden, wel of geen apresski, bijna overal komt wel een reis uit.

[Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 08-11-2017 07:34]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 23:30
Damian schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:57:

Vorig jaar viel er rond deze tijd ook veel sneeuw, alleen toen kwam er eind november een zachte periode waarbij in sommige dalen de 20°C bijna werd aangetikt. Het is nog vroeg in het seizoen, onder de 2000 meter kan alles nog wegsmelten.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Vrienden van mij waren eind september al een sneeuwpop aan het bouwen in het Silvretta-Montafon gebied. Is inderdaad maar afwachten of dat allemaal blijft liggen, of dat het weer wegregent. Komende dagen ook weer de nodige sneeuwval voorspeld.

Ah well, we'll see. Voorlopig kom ik toch niet verder dan een avondje Snowworld. Januari maar eens zien hoe de pistes er in Ischgl bijliggen :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 10:56
Weer een nieuw wintersport topic :9

Dit jaar weer Flachau met een vriend van mij. Hotel Hartl met ontbijt en diner incl 6 dagen skipas van zaterdag t/m zaterdag (27 jan t/m 3 feb). Weer erg veel zin in. Lekker groot gebied, wat rustigere periode (hoop ik) maar nog wel met leuke feestjes / apres ski.

Letsgo \o/

• Jumpman
  • Laatst online: 10:47
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een bedrijf of persoon dat goed en goedkoop Snowboards kan slijpen en waxen in het midden van het land?

Bij de zaak waar ik het altijd liet doen, zijn ze inmiddels op een prijspeil van € 40,00 aangekomen. Het op de Wintersportbestemming laten doen is dit jaar niet ideaal, gezien we 's ochtends aankomen en meteen de piste op willen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 22:52

Snappie88

Mr. Hollywood

40 euro? Zo, dan hebben wij vorige week even 280 euro bespaard in mijn achtertuin :P

Ik doe het zelf in ieder geval. Is goede therapie, en schijnbaar scheelt het veel centen. Alternatief gewoon daar laten dien? Door zo'n machine halen kost weinig tijd...

Surfin' paradise!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
M3rcury schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:12:
[...]
Whoops, deze had ik even niet gezien. Wij hebben nu geboekt via duke travel. Alle reizen daarvoor had ik via studenten organisaties met veel ergernis. Hoeveel wil je zelf regelen? Wij hebben nu alleen skipas + huisje gefixed :)
ZieMaar! schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:01:
[...]
Summit is goed, volgens mij zijn collega’s van me wel eens met sunweb geweest (wat ze prima beviel). Qua gebied moet je denk ik een gebied zoeken dat compleet is, makkelijke pistes, uitdaging, goede apresski en niet al te ver. Ischgl, Saalbach, Solden dat soort klinkende namen lijken me geschikt voor grote en diverse groepen.
Ik heb een enorme zwik aanbieders aangeschreven, merk wel dat sommige gewoon echt te lui zijn en linkjes naar hun website sturen. Wij zijn iig uiteindelijk bij Flipside uitgekomen. Contact is goed, begin maart in Saalbach eens kijken hoe de organisatie echt is.. (Verblijf in hun eigen accomodatie waar ze zelf het materiaal, lessen etc verzorgen)

En aan het einde van de maand met mijn oude vereniging een paar dagen naar Bardonecchia. Erg benieuwd, wel lekker goedkoop. En als het een klein beetje meezit de tweede week van maart nog naar Silfretta-Montafon met de vrienden.. Lekker dit jaar. Wel allemaal korte trips, maar wel drie verschillende gebieden.. :)

Moet zeggen dat het met de vooruitzichten al kriebelt en de vaak mooie plaatjes die voorbij komen. Maar als ik die beelden zie van schommelende skistoelen door de wind en dat er een hoop dorpen dicht waren/zijn... Damn...

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Jumpman schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:27:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een bedrijf of persoon dat goed en goedkoop Snowboards kan slijpen en waxen in het midden van het land?

Bij de zaak waar ik het altijd liet doen, zijn ze inmiddels op een prijspeil van € 40,00 aangekomen. Het op de Wintersportbestemming laten doen is dit jaar niet ideaal, gezien we 's ochtends aankomen en meteen de piste op willen.
Wat zoek je precies? Er zijn zat zaken met onderhoud voor een tientje of 2. Dat zal in de praktijk allemaal machinaal zijn. Handmatig moet je vaak iets beter zoeken, maar dat zal er ook vast zijn. Ik woon waarschijnlijk niet in de buurt, maar doe het in mijn omgeving voor vrienden/bekenden voor 2 tientjes (vnl ski's, maar met een snowboard red ik me ook wel).

Maar voor gerichtere tips helpt het om iets meer een beeld bij het midden van het land te hebben :).

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-05 11:49

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ik dit jaar eens kijken in Tsjechië. Met een groep vrienden naar het Reuzengebergte. Ik ben benieuwd.

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• Jumpman
ZieMaar! schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Wat zoek je precies? Er zijn zat zaken met onderhoud voor een tientje of 2. Dat zal in de praktijk allemaal machinaal zijn. Handmatig moet je vaak iets beter zoeken, maar dat zal er ook vast zijn. Ik woon waarschijnlijk niet in de buurt, maar doe het in mijn omgeving voor vrienden/bekenden voor 2 tientjes (vnl ski's, maar met een snowboard red ik me ook wel).

Maar voor gerichtere tips helpt het om iets meer een beeld bij het midden van het land te hebben :).
Bedankt. Het is gelukt, ik heb een bekende wintersporter gevonden, die dit al enige tijd deed voor bekende, werkt zelf ook voor een Wintersport zaak. Het wordt handmatig gedaan en inderdaad voor twee tientjes.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Top! 2 tientjes is een mooi bedrag en juist die liefhebbers leveren vaak goed werk!

Ik onderhoud ook eea en vind het ook een leuk werkje :).

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Interessant. Ik moet een dezer weken ook m'n board laten waxen. Ben niet heel tevreden over de zaak hier in Venlo dus ga wss naar Roermond waar ik 'm ook gekocht heb, maar volgens mij is dat ook inmiddels (bij beide) meer dan 2 tientjes.. Ook iets wat ik zelf nog eens wil leren om te gaan doen; waxen en slijpen..

• Chip.
  • Niet online
Gaan hier ook mensen met een busje? Als in busje huren met groep vrienden? Iemand ervaring dan met het rijden een busje zoals de Opel Vivaro?

Gaat dat allemaal passen met spullen? Het busje wordt vaak gebrand als personenvervoer voor maximaal 9 personen maar denk dat 9 personen + bagage echt te gortig is. We gaan overigens met 7 personen maar denk zelfs dan dat het vrij krap zou worden met bagage + (3x latten)

Ook wellicht iemand nog referenties voor een goeie verhuurder? Heb er al, maar goedkoper is altijd fijner :p

• Jumpman
Chip. schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:51:
Gaan hier ook mensen met een busje? Als in busje huren met groep vrienden? Iemand ervaring dan met het rijden een busje zoals de Opel Vivaro?

[afbeelding]

Gaat dat allemaal passen met spullen? Het busje wordt vaak gebrand als personenvervoer voor maximaal 9 personen maar denk dat 9 personen + bagage echt te gortig is. We gaan overigens met 7 personen maar denk zelfs dan dat het vrij krap zou worden met bagage + (3x latten)

Ook wellicht iemand nog referenties voor een goeie verhuurder? Heb er al, maar goedkoper is altijd fijner :p
Wij hebben dit een keer overwogen (in 2009). Maar de totale kosten kwamen hoger uit, dan drie personenwagens (waarvan twee lease en één met Buitenland brandstof vergoeding) van winterbanden, vignetten en brandstof te voorzien.

• Chip.
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:42:
[...]

Wij hebben dit een keer overwogen (in 2009). Maar de totale kosten kwamen hoger uit, dan drie personenwagens (waarvan twee lease en één met Buitenland brandstof vergoeding) van winterbanden, vignetten en brandstof te voorzien.
Je bedoelt dat jullie gewoon 3 personenwagens hebben gehuurd? Of die hadden mensen in jullie groep? Indien het eerste is het het bekijken waard, want niemand van onze groep heeft een geschikte auto namelijk.

[Voor 4% gewijzigd door Chip. op 08-01-2018 13:12]

• Jumpman
Chip. schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:12:
[...]

Je bedoelt dat jullie gewoon 3 personenwagens hebben gehuurd? Of die hadden mensen in jullie groep? Indien het eerste is het het bekijken waard, want niemand van onze groep heeft een geschikte auto namelijk.
Nee, we hadden zelf de auto's. Maar busje leek ons goedkoper en gezelliger in eerste instantie.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:28
Chip. schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:51:

[afbeelding]

Bedenk ook dat er sowieso winterbanden op moeten liggen en je bijpassende sneeuwkettingen hebt.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
:( #$!#@%

Zie net dat mijn favoriete wintersportzaak er mee gestopt is.. (Somers in Roermond) Iemand hier tips voor een goede zaak die niet te ver van Venlo af is? (niet zo tevreden over Sjaak Bosch in Venlo)

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 19:36
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Is er overigens niemand van hier die op dit moment gruwelijk vast zit in de Alpen? :/

• Trouble

Trouble

Volgende week vrijdag rijden wij met 3 personen richting Kitzbuhel, waar het voor zover ik kan nagaan prima weer is, niet te veel sneeuw, qua lawinegevaar zitten we aan de goede kant. Offpiste gaan we nooit, dus ik maak me geen zorgen.

Nog wel even een nieuwe helm regelen, en dan off we go :9

Reminder: She's not dressed as a slut, you're just thinking like a rapist | 17 December 1991 | De Nerdette |

• miel
Rowdy.nl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:14:
Is er overigens niemand van hier die op dit moment gruwelijk vast zit in de Alpen? :/
Gruwelijk vast valt wel mee..... sommige gebieden waren dicht, maar anderen waren ook open... het was zondag/maandag/dinsdag dat er veel afgesloten was en de meeste mensen komen op zaterdag al aan...

• fjorden
  • Niet online
Jumpman schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:55:
Bedankt. Het is gelukt, ik heb een bekende wintersporter gevonden, die dit al enige tijd deed voor bekende, werkt zelf ook voor een Wintersport zaak. Het wordt handmatig gedaan en inderdaad voor twee tientjes.
Ook voor tweaker-bekenden van bekenden? :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Leuk een wintersport topic :) Zaterdag lekker vliegen naar Salzburg en dan een klein stukje met een busje naar Kaprun *O*

Dat stuk rijden is altijd zo ellendig :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 27-05 20:33

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Glashelder schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:23:
Leuk een wintersport topic :) Zaterdag lekker vliegen naar Salzburg en dan een klein stukje met een busje naar Kaprun *O*

Dat stuk rijden is altijd zo ellendig :+
Laat ff weten hoe het daar is! Ik kom een weekje later, voor het eerst met het vliegtuig :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zal ik doen :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• M3rcury
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:13:
[...]

Laat ff weten hoe het daar is! Ik kom een weekje later, voor het eerst met het vliegtuig :)
Hoe lang doe je er dan met de bus of taxi over?

Ik ga dit jaar 2 weken achter elkaar. Ben benieuwd hoe dat is. :D
fjorden schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:17:
[...]

Ook voor tweaker-bekenden van bekenden? :)
Gewoon zelf doen, zo moeilijk is het niet :)

[Voor 25% gewijzigd door M3rcury op 26-01-2018 21:02]

No signature required.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

M3rcury schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Hoe lang doe je er dan met de bus of taxi over?

Ik ga dit jaar 2 weken achter elkaar. Ben benieuwd hoe dat is. :D
Bedoel je de transfer?

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Rowdy.nl schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:54:
Interessant. Ik moet een dezer weken ook m'n board laten waxen. Ben niet heel tevreden over de zaak hier in Venlo dus ga wss naar Roermond waar ik 'm ook gekocht heb, maar volgens mij is dat ook inmiddels (bij beide) meer dan 2 tientjes.. Ook iets wat ik zelf nog eens wil leren om te gaan doen; waxen en slijpen..
Ik heb maar 1 tip: Zelf doen.
Zelf heb ik er jaren tegenop gekeken maar het is best simpel. De eerste keer kostte me 2 a 3 uur voor 1 snowboard. Maar dat kwam ook omdat het buiten tegen het vriespunt zat. Dus de wax had wat langer nodig om te smelten. Ik ga binnenkort de schuur vrijmaken hiervoor.

Qua kosten heb je een goedkope strijkbout nodig, die heb je al voor 10 a 15 euro (kringloopwinkel?)
Een kantenslijper, schraper, borstel en wat wax en je mag nog eens 20 a 30 euro aftikken.
Hiermee doe je dan makkelijk 10 tot 15 boards of setjes skis.
Op YouTube vind je genoeg tutorials.

Mocht je het de eerste keer niet vertrouwen, kijk dan of je ergens een oude ski of board vandaan kan halen.

Zojuist nog de 2e wintersport van het seizoen geboekt. >:)
3 maart ga ik naar Mittersill met een singlereis. Iemand ervaring met dat gebied?

• M3rcury
  • Niet online

No signature required.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Zal ik doen! Herinner me even als ik het vergeet :)

• M3rcury
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:22:
[...]

Zal ik doen! Herinner me even als ik het vergeet :)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang je er nou daadwerkelijk over doet. 2 uurtjes van te voren op Schiphol, 2 uurtjes vliegen, uurtje wachten op baggage en Dan nog 1.5 uur naar het skigebied?

6.5 uur van Schiphol tot deur oid?

Het is iig een stuk minder vermoeiend dan dat rijden... 8)

Vervangingen van mijn oude goggles gevonden, heb nu een Oakley airbrake XL met prizm. Het zal mij benieuwen of prizm echt zo veel contrast geeft als de reviews beloven :*)

[Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 27-01-2018 11:35]

No signature required.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@M3rcury je vergeet nog wat: de reistijd van je eigen voordeur naar Schiphol... ;)
Niet iedereen woont in Amsterdam!
Bovendien, vanaf een vliegveld in de Alpen --> skidorp, verschilt ook nogal in (transfer)reistijd.

Al met al, heftige files op de Autobahn uitgezonderd, is de totale reistijd van deur tot deur, vliegmachine/automobiel imho nog niet eens zo verschillend.
Tja, ik vind zelf autorijden niet erg, doe het graag. Maar vliegreizen vind ik daarentegen een ramp. Zitruimte is een groot probleem, al dat geneuzel met security in/uitchecken, controles, gezeul met bagage, etc.

Wij hebben de route NL <--> skigebieden in A/I/CH al >50x keer gereden. En ja, soms heb je pech met heel slecht weer, maar meestal kost het uiteindelijk zoiets van 12 uur van deur tot deur.
Met het grote voordeel dat je meer/makkelijker grote dingen mee kunt nemen.
Qua kosten is het een ander verhaal, een auto kost all-in, gauw 45cent/kilometer. M.a.w. 2.500km heen/terug is een duur grapje. :-(

Als bestemmingen praat ik dan b.v. over:
Nauders (A), Sulden (I), Hinterglemm (A), Arosa (CH), Samnaun (CH), Serfaus (A), Brand (A), Kaprun (A), Reschen (I), Livigno (I), e.d.

[Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 27-01-2018 12:02]

Mooie Plaatjes   

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
cdoens schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:09:
[...]

Ik heb maar 1 tip: Zelf doen.
Zelf heb ik er jaren tegenop gekeken maar het is best simpel. De eerste keer kostte me 2 a 3 uur voor 1 snowboard. Maar dat kwam ook omdat het buiten tegen het vriespunt zat. Dus de wax had wat langer nodig om te smelten. Ik ga binnenkort de schuur vrijmaken hiervoor.

Qua kosten heb je een goedkope strijkbout nodig, die heb je al voor 10 a 15 euro (kringloopwinkel?)
Een kantenslijper, schraper, borstel en wat wax en je mag nog eens 20 a 30 euro aftikken.
Hiermee doe je dan makkelijk 10 tot 15 boards of setjes skis.
Op YouTube vind je genoeg tutorials.

Mocht je het de eerste keer niet vertrouwen, kijk dan of je ergens een oude ski of board vandaan kan halen.

Zojuist nog de 2e wintersport van het seizoen geboekt. >:)
3 maart ga ik naar Mittersill met een singlereis. Iemand ervaring met dat gebied?
Zat ik ook aan te denken; zeker met die prijs hier.. Waxen en slijpen; €35 euro. ;w
Normaal laat ik het op bestemming doen; een stuk goedkoper meestal, maar nu is het eigenlijk direct na aankomst de piste op.

Goed idee trouwens met een oud board/setje ski's. Liefste zou ik eigenlijk gewoon een cursusje hebben.. ;)
Doe eens gek; niemand hier die een klasje wil geven, misschien dat er meer zijn die 't willen leren? Kleine vergoeding, verdient die er ook nog wat leuks aan.. :+ 8)

• M3rcury
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:57:
@M3rcury je vergeet nog wat: de reistijd van je eigen voordeur naar Schiphol... ;)
Niet iedereen woont in Amsterdam!
Bovendien, vanaf een vliegveld in de Alpen --> skidorp, verschilt ook nogal in (transfer)reistijd.
Klopt, maar dat was precies de reden dat ik Schiphol zei!

No signature required.

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek met een BMW

Rowdy.nl schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:50:
[...]

Zat ik ook aan te denken; zeker met die prijs hier.. Waxen en slijpen; €35 euro. ;w
Normaal laat ik het op bestemming doen; een stuk goedkoper meestal, maar nu is het eigenlijk direct na aankomst de piste op.

Goed idee trouwens met een oud board/setje ski's. Liefste zou ik eigenlijk gewoon een cursusje hebben.. ;)
Doe eens gek; niemand hier die een klasje wil geven, misschien dat er meer zijn die 't willen leren? Kleine vergoeding, verdient die er ook nog wat leuks aan.. :+ 8)
Ik ben zelf geen expert erin en heb ook niet de ruimte om dit te doen. Maar mocht je in de buurt van Almere wonen, kan ik je wel helpen.

Hierbij 2 korte filmpjes die mij hebben doen besluiten om het maar gewoon te proberen. Niet eens eerst mijn oude board gepakt maar meteen de nieuwe >:) En het ging goed.
YouTube: Hoe moet je een snowboard waxen en slijpen - iSNOWBOARD#30-1
YouTube: Hoe moet je een snowboard waxen en slijpen - iSNOWBOARD#30-2

Bovenstaande gedaan met fluorwax en waar vorig jaar alle boarders moesten lopen en de pinguinhop deden, bleef ik gewoon doorgaan met glijden. :*)

Edit: Ik zie Venlo in je profile staan.. Das een beetje ver weg.

• M3rcury
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:50:
[...]

Van mij mag je langskomen. Moet toch mijn eigen board nog doen.

No signature required.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben geen enorme expert en zit ook niet op de hele garage vol te wachten, maar echt geïnteresseerden kunnen me altijd een dm sturen. Voor 2 tientjes slijp/wax ik je spullen en ik vind het leuk om uit te leggen wat ik doe, zodat je het de volgende keer zelf kan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Er zijn overige talloze workshops te vinden, van de lokale decathlon tot aan speciaalzaken, er is genoeg.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Vraagje voor mensen die ervaring hebben met hun snowboard meenemen in het vliegtuig:
doen jullie het snowboard met bindingen er op als ruimbagage? En de schoenen er ook bij in?

Bij busreizen moeten je bindingen er af, maar bij Transavia zie ik:

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 15:19
SayWhatAgain! schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:14:
Vraagje voor mensen die ervaring hebben met hun snowboard meenemen in het vliegtuig:
doen jullie het snowboard met bindingen er op als ruimbagage? En de schoenen er ook bij in?

Bij busreizen moeten je bindingen er af, maar bij Transavia zie ik:

[...]
Ik zit nu op het vliegveld van Bergen, afgelopen weekend in Voss geboard. KLM gooit gewoon je boardbag in het ruim, in mijn geval zit al mijn snowboard-gear daar bijin. Mijn vriendin heeft een tas met ski’s, een ski-schoentas (=ingecheckte handbagage) en samen een losse koffer. Dit alles zonder additionele kosten bovenop het reguliere ticket (dat ik met flying blue Miles heb betaald :) )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

JaQ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:33:
[...]

Ik zit nu op het vliegveld van Bergen, afgelopen weekend in Voss geboard. KLM gooit gewoon je boardbag in het ruim, in mijn geval zit al mijn snowboard-gear daar bijin. Mijn vriendin heeft een tas met ski’s, een ski-schoentas (=ingecheckte handbagage) en samen een losse koffer. Dit alles zonder additionele kosten bovenop het reguliere ticket (dat ik met flying blue Miles heb betaald :) )
Check. Dan monteer ik de bindingen gewoon, schoenen ertussen, een handdoekje ter bescherming er omheen en dan alles in de boardbag. Bij Transavia betaal je er wel extra voor, soit.
Inmiddels heb ik genoeg FB miles voor een WBC retourtje naar Edmonton :*) Volgend jaar misschien.

Van Transavia antwoord op mijn vraag of ik de bindingen gemonteerd op het board in mag checken:
Dit mag! Wanneer je wintersportuitrusting wilt meenemen, dan heb je recht op 15KG. Hier kun je kiezen voor 2 stuks aan uitrusting, snowboard + schoenen/skies + schoenen. De prijs van dit pakket kost €29 per vlucht. Voor meer info, verwijs ik je naar de website!

[Voor 18% gewijzigd door SayWhatAgain! op 29-01-2018 16:45. Reden: reactie Transavia]

• M3rcury
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Check. Dan monteer ik de bindingen gewoon, schoenen ertussen, een handdoekje ter bescherming er omheen en dan alles in de boardbag. Bij Transavia betaal je er wel extra voor, soit.
Inmiddels heb ik genoeg FB miles voor een WBC retourtje naar Edmonton :*) Volgend jaar misschien.

Van Transavia antwoord op mijn vraag of ik de bindingen gemonteerd op het board in mag checken:

[...]
Volgens mij is het grote "probleem" als ze er spullen op leggen, dat je bindingen eventueel kunnen breken / buigen / vervormen. Misschien je highback er anders even afschroeven. Die is het meest fragiel gemonteerd
over het algemeen. .

No signature required.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

M3rcury schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Volgens mij is het grote "probleem" als ze er spullen op leggen, dat je bindingen eventueel kunnen breken / buigen / vervormen. Misschien je highback er anders even afschroeven. Die is het meest fragiel gemonteerd
over het algemeen. .
Ja dat is wel een puntje. Ik heb Flow NX2 fusions dus moet even kijken hoe dat het handigste kan.

• miel
SayWhatAgain! schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Ja dat is wel een puntje. Ik heb Flow NX2 fusions dus moet even kijken hoe dat het handigste kan.
Neem een bezemstok, zaag die op de juiste lengte af en zet die met tape vast aan je binding, zodat die de klappen opvangt (de stok, niet de binding).

Ik heb ze altijd laten zitten met de bus en er vanalles op gehad en nooit issues gehad... zelfs zonder de bezemstok...

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 21:43
Vorige week voor het eerst een keer geskied en ik ben aardig verkocht.

Ik ben daarom aan het rondkijken voor een wintersport vakantie, welke plaatsen zijn voor een beginner aan te raden?

En het liefst een plaats waarbij het seizoen niet half maart al eindigt, hoe later hoe beter :)

BlaBlaBla

• Trouble

Trouble

@Strider ik ben geen expert, maar ik zou vooral iets zoeken met genoeg blauwe pistes :)

Afgelopen zaterdagavond zijn we teruggekomen uit Kitzbuhel, was een leuke week op 1 groot minpunt na: mijn vriend raakte geblesseerd en mocht niet meer skien. Toch wel een aardige week gehad, met veel zon - behalve donderdag. Donderdag was het niet eens meer mogelijk om pistepaaltjes te zien, die moesten we letterlijk zoeken :X leuk man, bewolking :+

Beetje gefilmd met een actioncam van Sony, en de week in 3 minuten gefrot. Verwacht geen spannend filmpje, ik ben geen ervaren skiër :$

YouTube: Wintersport Kitzbuhel 2018

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Strider schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:55:

Ik ben daarom aan het rondkijken voor een wintersport vakantie, welke plaatsen zijn voor een beginner aan te raden?

En het liefst een plaats waarbij het seizoen niet half maart al eindigt, hoe later hoe beter :)
Blijft een gokje in maart. De ene keer ligt Frankrijk onder een dik pak sneeuw, de andere keer Oostenrijk.

Het seizoen in Frankrijk eindigt pas eind april (zeker de hoogstgelegen gebieden als Val Thorens en Tignes).

Qua beginners plaatsen steekt voor mij alleen Val Cenis er bovenuit, overzichtelijk gebied waar je nauwelijks de weg kwijt kan raken. Al maakt het doorgaans niet veel uit en kan je een groen/blauwe route uitstippelen in elk gebied.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:46
Volgende maand weer lekker een weekje naar Fins Lapland. Alweer de 5e keer in de winter. O+
Zoveel zin in.

De Fins Lapse natuur en rust is niet te vergelijken met de Alpen. _/-\o_
(okay de Alpen zijn ietsje hoger dan de Finse heuveltjes). :+

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 15:43
Strider schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:55:

Als je daadwerkelijk een beginner bent dan maakt het gebied in feite niet zo veel uit. Een paar makkelijk te bereiken en aaneengesloten blauwe pistes (met een enkele makkelijke rode) zal dan meer dan voldoende zijn. Je zit namelijk een groot deel van je tijd in je skiklas.

Ga je met een groep met flink verschillende ervaringniveaus, dan wordt het al wat moeilijker.

Daarnaast een aantal vragen:
- Hoeveel dagen?
- Wat is je budget voor de overnachtingen/skipas/lessen/materiaal/drinken & eten?
- Wil je veel of weinig apres-ski?
- Kindvriendelijk gebied (veel gezinnen) of niet?
- Word het een autovakantie of anders?
- Voorkeur voor een land?

Je geeft aan dat je laat in het seizoen wilt gaan maar ben je ook nog een beginner. Volgens mij beperk je jezelf dan wel in het aanbod van aantrekkelijke beginnersgebieden. Daarnaast zijn de sneeuwcondities wat later in het seizoen erg wisselend en kan het voor een beginnende skier uitdagend worden (en andere wintersporters te irriteren :+ ) om door de slush naar beneden te komen. In de maanden januari en februari heb je daar veel minder last van.

Maar goed; ik heb 20 jaar ervaring in het plannen van wintersportvakanties voor een groep vrienden (10 tot 15 mensen) die zowel skieen, boarden, beginnend tot niveautje leraar en ze willen apres-ski, aparte slaapkamers (snurkers) en oh ja, het liefst allemaal in één appartement. En het is mij altijd gelukt om binnen budget te blijven :). Dus als je wat antwoorden geeft, kan ik je wel een richting op duwen...

[Voor 15% gewijzigd door righthand op 13-02-2018 14:20]

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 18:25

EraZor

Don't mention the war

Vertrekken er nog mensen naar Oostenrijk komend weekend? Het schijn vreselijk druk te worden, wat ik niet direct begrijp? (https://www.nu.nl/reizen/...-vanwege-wintersport.html)

Ik snap wel dat álle weekends nu druk zijn, maar waarom komend weekend specifiek drukker zou moeten zijn? In NL is er iig nauwelijks/geen vakantie (alleen adviesweek voor zuid, maar die hebben veel de carnavalsweek gepakt), en maar één gedeelte van Oostenrijk dat vakantie heeft? iemand ideeen?

Niet dat t veel uitmaakt: reizen moeten we toch. Gelukkig via Bregenz, en niet langs München...

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:05
EraZor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:38:
Vertrekken er nog mensen naar Oostenrijk komend weekend? Het schijn vreselijk druk te worden, wat ik niet direct begrijp? (https://www.nu.nl/reizen/...-vanwege-wintersport.html)

Ik snap wel dat álle weekends nu druk zijn, maar waarom komend weekend specifiek drukker zou moeten zijn? In NL is er iig nauwelijks/geen vakantie (alleen adviesweek voor zuid, maar die hebben veel de carnavalsweek gepakt), en maar één gedeelte van Oostenrijk dat vakantie heeft? iemand ideeen?
Waarschijnlijk veel mensen die voor een weekend heen en weer gaan, want de sneeuw is goed aanwezig dit jaar. Daar willen natuurlijk veel mensen gebruik van maken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vakanties in Frankrijk en Duitsland waarschijnlijk?

• Trouble

Trouble

Ik las vandaag op Nu.nl dat de voorjaarsvakantie in Zuid-Nederland juist komend weekend begint.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Strider beantwoord anders even de vragen van @righthand :).

Half maart is nog een prima ski moment, ook in Oostenrijk. Sneeuw ligt overal en het weer bepaalt of je wel of geen papsneeuw hebt aan t einde van de dag. Er is eigenlijk (in Oostenrijk) een vrij standaard lijstje beginnersgebieden die sowieso het bekijken waard zijn (Lofer, Berwang, Ehrwald, Hochgurgl etc). De een ligt wat hoger, de anders is wat gezelliger, het hangt er vanaf wat je wilt. En zou Italië een optie zijn? Seiseralm is erg beginnersvriendelijk, net als Kronplatz of Alta Badia. Cervinia/Valtournenche kunnen ook.

Hoe goed kan je al skien?

• LordSinclair
ZieMaar! schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:32:
Vakanties in Frankrijk en Duitsland waarschijnlijk?
In Duitsland zijn geen vakantie's volgens de planning:
https://www.schoolholiday...se-a-country/germany.html

Frankrijk heeft "Zone C" wel vakantie. Maar dat heeft weinig invloed op de routes naar Oostenrijk. https://www.schoolholidayseurope.eu/france.html
Trouble schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:37:
Ik las vandaag op Nu.nl dat de voorjaarsvakantie in Zuid-Nederland juist komend weekend begint.
Zoals @EraZor terecht opmerkt zijn adviesvakanties dan wel in zuid. Maar omdat carnaval dan buiten de vakantie zou vallen hebben veel scholen de vakantie nu al gehouden (tijdens carnaval).

[Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 14-02-2018 08:50]

• Trouble

Trouble

LordSinclair schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:48:
[...]

Zoals @EraZor terecht opmerkt zijn adviesvakanties dan wel in zuid. Maar omdat carnaval dan buiten de vakantie zou vallen hebben veel scholen de vakantie nu al gehouden (tijdens carnaval).
Maar dat betekent uiteraard niet dat alle vakantiegangers zich daar aan houden, dus er zullen vast nog genoeg zijn die juist komend weekend op vakantie gaan lijkt mij :)

• LordSinclair
Trouble schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:08:
[...]

Maar dat betekent uiteraard niet dat alle vakantiegangers zich daar aan houden, dus er zullen vast nog genoeg zijn die juist komend weekend op vakantie gaan lijkt mij :)
Ligt er aan of je schoolgaande kinderen hebt, als die weer op school verwacht worden kan je moeilijk beslissen om je eigen plan qua vakantie's te trekken. En ik neem aan als je geen schoolgaande kinderen hebt je de schoolvakanties vermijdt om te gaan, niemand staat voor de lol in de file op de weg en voor de skiliften.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
https://www.wintersporter...ersportweken-in-2017-2018

Dat is best een goed topic en laat zien dat het richting Oostenrijk waarschijnlijk wel mee zal vallen inderdaad (druk zat natuurlijk, maar niet extreem). Frankrijk zal wel heel druk zijn, zeker als t gaat sneeuwen.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Wil je je vakantie data niet publiek zichtbaar hebben, zet ze dan tussen ~[mo]~[/mo] tags.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee