Verwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:19:
[...]
Het is een dure grap, ongeveer €120 extra voor het niet uitschakelen van HT. Voor dat kleine verschil wat je momenteel in de benchmarks heb vind ik het niet erg zinvol en voor longevity hoef je het ook al niet te doen aangezien je dan beter dat geld in je zak kan stoppen en in de toekomst wat eerder kan upgraden.

Voor mij Zen, het geeft wat interessantere upgrademogelijkheden. Moederbord houden, slechts de CPU vervangen en je oude CPU verkopen. Plus nog wat andere redenen.
Precies de redenatie die ik met mijn 2500K destijds ook heb gemaakt. Voor gaming was dat ook helemal waar. Echter ik had er niet op gerekend dat het ding 6 jaar mee zou gaan op high-end niveau.
Een platform upgrade was te duur om te rechtvaardigen, upgraden naar een skylake i5 zou mij iets van 550 euro kosten. Terwijl ik daarvoor slechts marginale verbeteringen zou zien. Die 100 euro die ik toen had bespaard kon ik in 2016 niets mee. Op dat moment had ik wel wat aan HT gehad, o.a. bij rainbow six siege. Maatje van me met een 3770K draait een stuk soepeler.
Ik verwacht niet veel van de Zen refresh, AMD is 6 jaar bezig geweest en kwam met dit dus dat zal gewoon een minor refresh worden. Intel heeft dan ook geen reden om nog een grote sprong te maken. Dus ik acht de kans groot dat ook Coffee lake wel weer 5-6 jaar kan meedraaien. Over zoveel jaar 100 euro uitsmeren is niet zo'n probleem.
Tegelijkertijd render ik ook weleens een video en heb ik regelmatig 20 chrome tabs open staan. Deze moet ik nu moet afsluiten voor ik game, anders kost het me fps. Ik reken erop dat ik in beide gevallen direct wel wat uit HT ga halen. Al is het maar dat ik Chrome open kan laten staan.
[
Voor 26% gewijzigd door
sdk1985 op 04-11-2017 18:04
]