Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +4Henk 'm!

• h3nk13
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11-01 21:01
Ik weet niet ofhet mag maar het leek me een goed idee om hier een topic te openen mbt de beschikbaarheid van de nieuwe coffee lake intel processoren aangezien ze op het moment nergens te krijgen zijn.

Als iemand dus iets hoort van een leverancier, post het dan hier zodat mede tweakers misschien ook sneller aan een nieuwe processor kunnen komen :)

Ik heb zelf gehoord dat 16 oktober de voorraad in Duitsland komt die dan de 19e in NL is. 23 Oktober zou er nog een levering moeten komen. Het gaat dan om de 8600K en 8700K chips. De 8400 is op dit moment goed verkrijgbaar.

• AMDRadeon
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:56
Waar heb je dat gehoord als ik vragen mag?

• h3nk13
quote:
AMDRadeon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 00:10:
Waar heb je dat gehoord als ik vragen mag?
Ik heb toegang tot verschillende europese distributeurs.

• @baddon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 31-12-2017
Azerty staat nog steeds op 10+ werkdagen voor mijn 8600K. Gegeven de informatie hierboven hoop ik dat ze binnenkort naar single digit levertijd gaan :)

• killer2
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09-01 10:47
In DE zijn er wel een aantal op voorraad, maar belachelijke prijzen!...

Coffee

killer2 wijzigde deze reactie 09-10-2017 09:54 (53%)

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:17

Saven

Administrator

quote:
killer2 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:52:

[afbeelding]
428 valt nog wel mee als je haast hebt :P

• Scoot78
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-01 21:11
Heb een 8700k besteld bij Alternate.
Op de vraag of ze iets specifieker kunnen zijn dan de "verwacht 2017" wat op de website staat...heb ik nog geen antwoord gehad. ;)

Laten we hopen dat de bovenstaande info klopt!

• h3nk13
Vandaag bij een andere leverancier een datum van de 12e doorgekregen. Zou zomaar kunnen dat er deze weel al een batch in Nederland komt dus. Deze leverancier had ook als eerste moederborden op voorraad dus heb goede hoop.

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:25
Hoe zit het eigenlijk met het feit dat Intel zelf op één van haar slides aangeeft dat de processor pas breed beschikbaar in de eerste helft van 2018 (niet een eerste kwartaal):
https://images.anandtech....ntel-core-overview_02.png

Ik zou dat zelf interpreteren als: we launchen het nu snel zodat vooral gamers niet Ryzen gaan kopen want er is een beter alternatief, de 8700K, maar qua beschikbaarheid kan het in theorie (zie de slides) tot mei 2018 duren voordat er echt goede voorraden zijn.

Of heeft iemand een andere interpretatie?

Ik zit zelf trouwens nog op een Xeon X5675 O+ (6 core @4GHz) als vervanger voor mijn i7 920. Misschien dat ik bij de volgende Intel (of AMD met Ryzen 2) instap. Als de mainstream 9700K, bijvoorbeeld, 8 cores heeft.

• h3nk13
Dan heeft intel het over de non k versies en lagere modellen die nog komen. Die komen dan samen met de goedkopere moederbordjes beschikbaar.

• Fleximex
quote:
h3nk13 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:59:
Dan heeft intel het over de non k versies en lagere modellen die nog komen. Die komen dan samen met de goedkopere moederbordjes beschikbaar.
Ah ok. Thanks.

Ik vind het wel wat curieus om nu bij een 8700K in te stappen. Ik heb gewoon het idee dat de volgende generatie, 9700K?, een 8 core wordt. Misschien wel met een launch prijs van 450 euro.

Ook omdat PCIe 4.0 en USB 3.2 op de planning staan. Niet het meest belangrijke, maar toch. Het is met PC hardware altijd de vraag wanneer je moet instappen. En als je iets koopt is het altijd snel weer verouderd. Maar je hebt toch goede momenten om in te stappen. Zo was de i7 920 een heel goed platform. En Sandy Bridge ook een goed moment om in te stappen met de IPC verbetering. De Ivy Bridge daarentegen minder.

• Navi
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15-01 12:35
Tja, waarschijnlijk wel, er daarna de 10700K die nog sneller is, en de 11700K met 10 cores, etc, etc.

Feit blijft wel dat de 8700K op dit moment best wel een beest is voor consumentengebruik!

En als je een 8-core wilt, de i7-7820X is wat duurder maar het valt mee toch? (544 EUR) Mobo is wat extra, maar krijg je wel quad channel RAM voor terug.

PCIe 4.0 is leuk, maar niemand heeft het (voorlopig nog) nodig, PCIe 3.0 is zelfs voor de zwaarste GPU's al veel te snel. Is voorlopig nog geen bottleneck.

USB 3.2, ook leuk, zelfde verhaal, meeste apparaten halen 10Gbit nu al niet, dus nog sneller heeft voorlopig weinig zin.

Navi wijzigde deze reactie 10-10-2017 11:35 (57%)

• @baddon
quote:
h3nk13 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:43:
Vandaag bij een andere leverancier een datum van de 12e doorgekregen. Zou zomaar kunnen dat er deze weel al een batch in Nederland komt dus. Deze leverancier had ook als eerste moederborden op voorraad dus heb goede hoop.
Is dit specifiek voor de 8700k of kan ik dit in bredere zin zien? (ik heb een 8600k bij Alternate besteld).

• Nexiam
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 06-12-2017
De vraag gesteld waarom het zolang duurt dat de nieuwe generatie processors worden verkocht in Europa. Zie hier onder het antwoord van Intel.

Thank you for contacting Intel® Technical Support.

Our 8th Generation CPUs were officially launched on October 5th.

These processors are therefore available to buy from us. However, this does not mean that they will be available to end-users straight away as these products must be bought by distributors who then sell them to stores.

If you want more information as to when the Coffee Lake CPUs will be available for purchase, we would highly suggest you to contact your local store by visiting http://locate.intel.com/.

We will now close your service ticket. However, should you have any other questions regarding our products, please do not hesitate to contact us again.

Best regards,

Sebastien
Intel Customer Support

Dus met andere woorden degene die de distributie moet doen na de winkels, laat het afweten , en winkels doen waarschijnlijk weinig moeite om distribiteurs aan te sporen. Consument weer de dupe en zeker dit net voor de komende Feestdagen Sinterklaas Kerst en Nieuwjaar

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Nexiam schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:50:
Dus met andere woorden degene die de distributie moet doen na de winkels, laat het afweten , en winkels doen waarschijnlijk weinig moeite om distribiteurs aan te sporen. Consument weer de dupe en zeker dit net voor de komende Feestdagen Sinterklaas Kerst en Nieuwjaar
Dat is natuurlijk wel erg stellig.
Intel produceert die CPU's en gaan dan richting de distri's. Maar ook die zullen ze niet de volgende dag hebben. Grote kans dat OEMs vooraan in de rij staan en als eerste geleverd krijgen. OEMs nemen veel af, dus de kans is groot dat de distri's ook gewoon een wachttijd hebben van een of meer weken.

Mijn BGG-list

• Nexiam

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 04-12-2017

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• h3nk13
quote:
@baddon schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:42:
[...]

Is dit specifiek voor de 8700k of kan ik dit in bredere zin zien? (ik heb een 8600k bij Alternate besteld).
Dit gaat om de 8600k en de 8700k. De 8400 en 8700 staat geen datum bij.

• Nexiam
Dit geld voor de gehele nieuwe generatie Coffee Lake

• Nexiam
quote:
killer2 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:52:

[afbeelding]
https://www.aria.co.uk/Pr...rocessor+?productId=68441 _/-\o_

Modbreak:
Gebruik de wijzigknop als je nog wat wilt toevoegen voor iemand anders gereageerd heeft.

br00ky wijzigde deze reactie 12-10-2017 10:01 (10%)

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:08
*knip* laat modereren aan moderators.

Zelfs voor omgerekend ¤429 (excl. verzending) zijn ze niet te vinden. M.a.w. men kan beter gewoon een paar maandjes wachten en dan is het spul beter te krijgen.

br00ky wijzigde deze reactie 12-10-2017 10:01 (14%)

• dierkx36
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14-01 22:17
quote:
De leverancier van Ridderkerk toevallig?

Speed kills ... women kill faster

• dstyle_nl
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-01 12:18
quote:
Kijk dit is een mooie datum, ik heb bij max ICT besteld. Niet erg fan van maar waren wel het goedkoopste (30 euro verschil) met het moederbord.

Hopelijk heb ik hem snel, ben uitgegaan van beschikbaarheid op release datum en zit nu dus zonder werkende pc :(

voor de mensen die wild worden van de 8700 (dus niet de K).

https://www.kiebel.de/kom...pc&utm_source=geizhals.at

Is op voorraad voor 370 O-)

dstyle_nl wijzigde deze reactie 10-10-2017 14:21 (18%)

• Nexiam
Beste mensen het is toch ronduit belachelijk dat men nieuwe processors introduceert, vervolgens Z370 moederborden gaat verkopen, en er dan achter komen dat het nog maanden kan duren voordat je dat moederbord kunt gebruiken met de juiste processor. Het spreekwoord zegt veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven. En trouwens ook nog voor alle mensen die pas nog een Z270 bord gekocht hebben kunnen zelfs de nieuwe generatie niet gebruiken,

br00ky wijzigde deze reactie 12-10-2017 09:58 (10%)
Reden: capslock zat vast

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:42

Blaat

Hardware fanaat!

quote:
Nexiam schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:23:
Beste mensen het is toch ronduit belachelijk dat men nieuwe processors introduceert, vervolgens Z370 moederborden gaat verkopen, en er dan achter komen dat het nog maanden kan duren voordat je dat moederbord kunt gebruiken met de juiste processor. Het spreekwoord zegt veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven. En trouwens ook nog voor alle mensen die pas nog een Z270 bord gekocht hebben kunnen zelfs de nieuwe generatie niet gebruiken,
Dat CL niet op Z270 kon was al tijden bekend. Zo kan je wel redeneren dat elke nieuwe generatie een klap in het gezicht van de kopers van de vorige generatie is.

br00ky wijzigde deze reactie 12-10-2017 10:02 (12%)

Asus Maximus X Hero | Intel Core i7 8700k @ 5.0GHz | 16GB G.Skill Trident Z 4133MT/s | Asus ROG Strix 1080Ti | Asus ROG Swift PG348Q

• Dreifarben
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 16-01 08:08
Ik vind het wel betreurenswaardig dat Intel zo vaak van socket of chipset verandert. Wat is nu de concrete meerwaarde daarvan?

PC: CM GM G550M - CM MasterBox Lite 3.1 - Sandisk SSD Plus 240GB - Seagate HDD 1TB - Asrock AB350M Pro4 - R3 1200 @ 3,7 GHz (OC) - 16 GB DDR4 @ 2666 MHz - MSI RX580 8GB Gaming X // Laptop: LENOVO Ideapad 310 // Smartphone: Xiaomi Redmi Note 3 pro

• h3nk13
quote:
dstyle_nl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:19:
[...]

Kijk dit is een mooie datum, ik heb bij max ICT besteld. Niet erg fan van maar waren wel het goedkoopste (30 euro verschil) met het moederbord.

Hopelijk heb ik hem snel, ben uitgegaan van beschikbaarheid op release datum en zit nu dus zonder werkende pc :(

voor de mensen die wild worden van de 8700 (dus niet de K).

https://www.kiebel.de/kom...pc&utm_source=geizhals.at

Is op voorraad voor 370 O-)
Waarom in godsnaam daar bestellen? Hierdoor hou je dat soort bedrijven alleen maar in leven. Max ict doet niks anders dan van 50 distributeurs over heel europa een prijsje koppelen zonder dat ze er ooit kunnen of gaan bestellen. Ondertussen leg jij je geld daar neer en mag je vervolgens weken wachten tot je je geld terug krijgt. Bestel dan gewoon bij azerty, alternate etc. Hele shop survey staat al jaren vol bij max ict met de opmerking dat er niks geleverd wordt maar toch maar besteld want ze waren zo goedkoop... leren mensen dan echt nooit??

Anyway.. moest ik ff kwijt :)

• h3nk13
quote:
dierkx36 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

De leverancier van Ridderkerk toevallig?
Nee niet wave/alternate :)

• dstyle_nl
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-01 12:18
@Dreifarben

Van socket is er al een lange tijd niet meer gewisseld binnen het normale consumenten platform. De reden dat er nu gewisseld wordt is voor de "stroom toevoer" welke nu ook 6 cores moet kunnen handelen. Of dat helemaal terecht is weet ik niet, gelukkig kan iedereen al een paar jaar dezelfde koelers blijven gebruiken. Dit is de 3de generatie op hetzelfde socket.

@h3nk13

Ik betaal liever wat minder, vrije keus. Je kunt kiezen voor de betere service bij Azerty (alternate is echt slecht kwa service) en dan betaal je meer. Ik weet wat ik kan verwachten bij Max ICT

• Nexiam
quote:
Blaat schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:25:
[...]

Dat CL niet op Z270 kon was al tijden bekend. Zo kan je wel redeneren dat elke nieuwe generatie een klap in het gezicht van de kopers van de vorige generatie is.

En laat je capslock eens met je rust, je komt op deze manier over als een emotionele 13-jarige.
wie ben jij????? om te zeggen dat ik mijn CAPSLOCK gerust moet laten hahahaha , hang je moederbord maar aan de KAPSTOK !!!

• 88Gamer88
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:53
Ik heb pas met iemand bij Alternate Ridderkerk staan praten.
Die vertelde dat de eerste lichting vermoedelijk pas over 2 weken zou komen (Rond 23 oktober)
En dat het er naar uit ziet dat deze al volledig verkocht is met alle pre-orders.

(Zelf wil ik ook een overstap maken van een 4770-K dus zal nog wel even geduld moeten hebben)

• Fleximex
quote:
Dreifarben schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:30:
Ik vind het wel betreurenswaardig dat Intel zo vaak van socket of chipset verandert. Wat is nu de concrete meerwaarde daarvan?
Intel zal er vast een goed verhaal voor hebben. Misschien iets met de stroom zoals @dstyle_nl aangeeft. Maar zelfs zonder een (drog)reden zou Intel dat wel doen. Moederbord fabrikanten hoeven waarschijnlijk weinig aanpassingen te doen aan Z270 om de Z370 te verkopen. Dus die verdienen meer geld. En Intel verdient er natuurlijk ook geld aan.
Verder is Z370 nu gelijk getrokken aan X370. Intel heeft er baat bij om het voor de consument maar zo onduidelijk maken als ze kunnen omdat ze een leidende marktpositie hebben.

Maar dat is Intel haar goed recht natuurlijk. Jammer voor ons. AMD zal misschien begin 2018 met Ryzen+ komen op een nieuwe chipset X470, maar de Ryzen+ processoren wel compatibel houden voor de X370.

Het verbaast me eigenlijk nog van Intel dat ze de Z370 niet meteen Z470 genoemd hebben :+

Het is echter wel duidelijk dat dit een paper launch is. Het product bestaat, maar is nog te weinig geproduceerd en moeilijk verkijgbaar. Dit is alleen maar zodat je niet een 7700K en Z270 of Ryzen en X370 gaat kopen. Maar dat je een 8700K en Z370 gaat kopen/wachten op. Beetje smerig, maar slimme tactiek.

• Nexiam
quote:
h3nk13 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:31:
[...]

Waarom in godsnaam daar bestellen? Hierdoor hou je dat soort bedrijven alleen maar in leven. Max ict doet niks anders dan van 50 distributeurs over heel europa een prijsje koppelen zonder dat ze er ooit kunnen of gaan bestellen. Ondertussen leg jij je geld daar neer en mag je vervolgens weken wachten tot je je geld terug krijgt. Bestel dan gewoon bij azerty, alternate etc. Hele shop survey staat al jaren vol bij max ict met de opmerking dat er niks geleverd wordt maar toch maar besteld want ze waren zo goedkoop... leren mensen dan echt nooit??

Anyway.. moest ik ff kwijt :)
https://www.idealo.de/pre...bx80684i78700k-intel.html

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

br00ky wijzigde deze reactie 12-10-2017 10:03 (97%)

Asus Maximus X Hero | Intel Core i7 8700k @ 5.0GHz | 16GB G.Skill Trident Z 4133MT/s | Asus ROG Strix 1080Ti | Asus ROG Swift PG348Q

• audiojunk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16-01 15:21
quote:
Fleximex schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
Het is echter wel duidelijk dat dit een paper launch is. Het product bestaat, maar is nog te weinig geproduceerd en moeilijk verkijgbaar. Dit is alleen maar zodat je niet een 7700K en Z270 of Ryzen en X370 gaat kopen. Maar dat je een 8700K en Z370 gaat kopen/wachten op. Beetje smerig, maar slimme tactiek.
Die eerste combo vindt Intel vast niet erg om nog ff de voorraad op te ruimen, die laatste combo is misschien wel een reden.

Antec 300.2,Intel i5 6600K,Asrock Z170M Pro4S 3,Crucial DDR4 2x4GB,Crucial SSD M4 128GB,2x WD EARX 2GB GP,be quiet Efficient F1 350W

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:44
quote:
Voor Z370 is dit vrij simpel, het socket blijft gelijk echter er worden 32 pinnen meer gebruikt die in het verleden de status "gereserveerd" hadden. 18 voor VCC (Power) en 14 voor VSS (Ground). Normaal gesproken veranderd Intel ook van Socket bij zo'n verandering, deze keer echter niet. Anand heeft hier een uitleg met plaatjes van de veranderingen. https://www.anandtech.com...nd-8400-initial-numbers/3

Chipset veranderingen zijn ook vrij logisch, per generatie zijn er vaak wel veranderingen of nieuwe features die je graag op je moederborden wil hebben. Dus zie je eigenlijk altijd dat er per CPU generatie ook een chipset komt. Dit betekend niet dat je altijd een nieuwe chipset nodig hebt. Zo werken Sandy Bridge en Ivy Bridge op elkaars chipsets, hetzelfde geldt voor Haswell en Haswell Refresh en voor Skylake en Kabylake als je kijkt naar de laatste 6 generaties.

Zo zal het bijv. bij AMD ook gaan, AMD wil AM4 minimaal 3 jaar gaan gebruiken, maar ook daar is de verwachting dat ze per generatie CPU's ook met een nieuwe chipset komen. Echter moeten de nieuwe generaties AMD cpu's ook op oudere AM4 moederborden te gebruiken zijn.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• Nexiam
quote:
Daarom is de ergste kritiek die een theorie kan treffen het verwijt nicht einmal falsch te zijn (zelfs niet fout, een uitspraak van de Oostenrijkse theoreticus Wolfgang Pauli). Zelfs verkeerde theorie kan door het uitlokken van een weerleggend experiment de wetenschap verder helpen, >:)

• dierkx36
quote:
Okay, op de verkeerde gegokt dus :X

• h3nk13
quote:
dierkx36 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:14:
[...]

Okay, op de verkeerde gegokt dus :X
Alternate is nog steeds een goede keuze. De belgische site heeft de afgelopen 24 uur voorraad verkocht van de i7 8700k. En ze zijn best een grote speler in duitsland en de benelux plus dat ze via het bedrijf wave ook direct distributie doen en dus als 1e voorraad kunnen krijgen.

• Nexiam
quote:
h3nk13 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:27:
[...]

Alternate is nog steeds een goede keuze. De belgische site heeft de afgelopen 24 uur voorraad verkocht van de i7 8700k. En ze zijn best een grote speler in duitsland en de benelux plus dat ze via het bedrijf wave ook direct distributie doen en dus als 1e voorraad kunnen krijgen.
https://www.alternate.be/html/product/1380849
niets verkocht je kunt hem in pre order bestellen ;)

• tumtum100
  • Registratie: juni 2009
quote:
Op reddit meerdere malen voorbij gekomen dat ze iets verkocht hebben:

Link: https://www.reddit.com/r/...able_in_belgium_be_quick/

i7-8700K CPU, NZXT Kraken X62, G.Skill Trident Z RGB F4-3000 16GB, Samsung Spinpoint F3 1 TB,Samsung 960 EVO 250GB, MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G, MSI Z370 Gaming Pro Carbon, Fractal Design Define C Window, Corsair RM650x Zwart, NZXT Hue+

• Nexiam
niemand heeft hem al

Modbreak:
aub geen nietszeggende one-liners of linkdrops zonder uitleg...

br00ky wijzigde deze reactie 12-10-2017 10:05 (67%)

• Nexiam
quote:
tumtum100 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:01:
[...]

Op reddit meerdere malen voorbij gekomen dat ze iets verkocht hebben:

Link: https://www.reddit.com/r/...able_in_belgium_be_quick/
pre orderThank you for contacting Intel® Technical Support.

Our 8th Generation CPUs were officially launched on October 5th.

These processors are therefore available to buy from us. However, this does not mean that they will be available to end-users straight away as these products must be bought by distributors who then sell them to stores.

If you want more information as to when the Coffee Lake CPUs will be available for purchase, we would highly suggest you to contact your local store by visiting http://locate.intel.com/.

We will now close your service ticket. However, should you have any other questions regarding our products, please do not hesitate to contact us again.

Best regards,

Sebastien
Intel Customer Support

Modbreak:
... en ook hier de wijzigknop gebruiken.

br00ky wijzigde deze reactie 12-10-2017 10:05 (2%)

• dierkx36
quote:
Heb vanmiddag hem al gepre-orderd bij Alternate nl.
We wachten wel af ;)

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

Ik heb 5 Oktober al een pre-order geplaatst bij Alternate. Ik kan me haast niet voorstellen dat als ze binnen komen dat ik niet bij de eerste lichting zit.

Alternate is vaak een van de eerste Nederlandse webwinkels met voorraad van nieuwe hardware, dus ik durfde het wel aan.

• Nexiam
[quote]Blaat schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:02:
Ik heb 5 Oktober al een pre-order geplaatst bij Alternate. Ik kan me haast niet voorstellen dat als ze binnen komen dat ik niet bij de eerste lichting zit.

Alternate is vaak een van de eerste Nederlandse webwinkels met voorraad van nieuwe hardware, dus ik durfde het wel aan.
[/quote

https://www.megekko.nl/pr...-1151/Intel-Core-i7-8700k

Kijk dit is nog een service en informatie en communicatie lees onderstaande

Beste

Hartelijk dank voor het verzenden van je mail.

Bij dit product moeten we je vermelden dat het product op voorraad is bij de fabrikant maar dat onze distribiteur nog geen exacte leverdatum heeft gekregen waarop zij het product aan ons uit kunnen leveren. We kunnen deze exacte leverdatum pas achterhalen nadat de bestelling is geplaatst en wij onze bestelling door hebben gegeven aan onze distribiteurs.

We adviseren je om het product te bestellen, zodat wij het product(en) in bestelling kunnen zetten bij onze distribiteur. We kunnen dit artikel pas in bestelling zetten, nadat je als de klant de order hebt geplaatst via onze website.

Hierna proberen wij binnen 10 dagen een exacte leverdatum vrij te krijgen zodat we dit aan je kunnen melden. Wij adviseren je om deze periode af te wachten en je krijgt hier een update van zodra onze distribiteur de exacte leverdatum vrij heeft gegeven.

Onderstaand vind je informatie over het ''soort'' product(en) dat je hebt uitgezocht.

1) Je hebt een nieuw product uitgezocht.

Het artikel is nét nieuw op de markt, moet nog beschikbaar komen en heeft daarom nog geen levertijd. Je doet er verstandig aan het artikel in bestelling te zetten zodat je bij de eersten bent die het artikel ontvangt. Zodra wij een leverdatum hebben informeren wij je direct. Mocht je de bestelling wensen te annuleren dan storten wij het betaalde bedrag binnen 3 werkdagen aan je terug.

2) Het product dat je hebt uitgezocht is tijdelijk uitverkocht.

Je hebt een populair product uitgezocht waarvan de producent niet aan de vraag kan voldoen. Je doet er verstandig aan dit artikel in bestelling te zetten zodat je zodra er weer voorraad beschikbaar is je bij de eersten bent die het artikel ontvangt. Zodra er een levertijd bekend is informeren we je direct. Mocht je de bestelling wensen te annuleren dan storten wij het betaalde bedrag binnen 3 werkdagen aan je terug.

3) Je hebt een heel specifiek product uitgezocht.

Het artikel dat je zoekt is waarschijnlijk iets wat zelden verkocht wordt omdat er weinig vraag naar is of omdat het een uitbreiding is op een product dat je al hebt (dingen zoals een lenskapje voor een speciale camera of een extra papiercassette voor een printer). Deze producten zijn vaak verassend snel te leveren, ze bevinden zich echter nog niet in het magazijn bij onze toeleveranciers maar in het magazijn van de fabrikant. Helaas kunnen wij niet zien wat in elk magazijn van de 2300 fabrikanten waar wij producten van kopen op voorraad ligt. Wat wij je dan ook aanraden is het volgende: plaats de bestelling bij ons, wij zetten de bestelling door naar een toeleverancier en deze plaatst de bestelling bij de fabrikant. Als dit is gebeurt (meestal binnen enkele dagen) krijgen wij een verwachte levertijd door en zullen wij deze direct aan je doorgeven. Tussentijds informeren heeft geen zin omdat wij de gewenste informatie niet hebben.

Duurt het toch langer dan je wilt wachten dan kun je de bestelling altijd annuleren, het betaalde bedrag zal dan binnen 3 werkdagen worden teruggestort. :)F*knip* een is genoeg.

We hopen je met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Niels

Team Megekko

https://www.megekko.nl/home/

Megekko_logo_RGB_200px (2)

br00ky wijzigde deze reactie 12-10-2017 09:55 (1%)

• Ge0force
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 04-01 22:11
Ik heb op 5 oktober een 8700k besteld bij Megekko ongeveer een uurtje nadat ie op hun site kon worden besteld. Ik kreeg gisteren deze mail:

Via deze status e-mail houden wij je op de hoogte van de status van je bestelling met ordernummer blablabla
De producten die nog niet op voorraad zijn, zijn besteld bij onze leveranciers.

Ondanks onze inspanningen hebben wij helaas nog geen nieuwe leverdatum beschikbaar. Echter, zodra wij nieuwe informatie hebben zullen wij je direct een update geven wanneer je jouw bestelling in huis hebt.

Overzicht bestelde producten:
1x 271216 Processor Intel Core i7 8700K In ons magazijn verwacht: onbekend

Prima communicatie bij Megekko, maar ik vind het wel enorm frustrerend. Ik heb al een nieuwe case, geheugen, moederbord etc gekocht en die zijn inmiddels reeds geleverd, maar ik kan er niks mee doen zonder CPU. Ik vraag me af hoe het komt dat de leveranciers maar zo weinig exemplaren in voorraad hadden.

• tumtum100
Bij alternate.be lijkt er beweging in te komen, een reddit user posted zojuist dit:
quote:
From Alternate.be I checked Tweakers.net which has a look at Belgium stores. Noticed that Alternate.be was missing yesterday morning. Checked the site directly, was showing in stock, ordered straight away. Checked again shortly afterwards and had the status "pre-order" on the main page. Sent an email to check if I actually got one, here is the reply I just received:

Dear XXXXX,

Thank you for your e-mail.

You're one of the lucky ones! ;-) Your 8700k is reserved and ready for shipment. It will be sent monday 16/10 for delivery tuesday 17/10.

Met vriendelijke groet,

(I'm away so getting it shipped when I return)

Now to make up my mind and choose a damn motherboard and rest of the parts
https://www.reddit.com/r/.../?st=J8MWRC5Z&sh=1376e217

Wel vreemd dat mensen die hem pre orderen niks horen. (Zoals ik)

i7-8700K CPU, NZXT Kraken X62, G.Skill Trident Z RGB F4-3000 16GB, Samsung Spinpoint F3 1 TB,Samsung 960 EVO 250GB, MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G, MSI Z370 Gaming Pro Carbon, Fractal Design Define C Window, Corsair RM650x Zwart, NZXT Hue+

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

quote:
tumtum100 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:44:
Bij alternate.be lijkt er beweging in te komen, een reddit user posted zojuist dit:

[...]

https://www.reddit.com/r/.../?st=J8MWRC5Z&sh=1376e217

Wel vreemd dat mensen die hem pre orderen niks horen. (Zoals ik)
Heb je in BE of in NL gepre-ordered?

• tumtum100
quote:
Blaat schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:47:
[...]

Heb je in BE of in NL gepre-ordered?
Nederland

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

quote:
Ik heb ze net even gebeld. Ze weten niets en kunnen niet specifieker zijn over de levertijd.

Op zich niet verrassend, in dat opzicht is de klantenservice van Alternate NL nooit erg nuttig geweest. Heb vorig jaar nog mee gemaakt dat ik ze belde voor de levertijd van de allereerste GTX1080 kaarten, toen wisten ze ook niets en diezelfde middag nog waren ze leverbaar. :+

• h3nk13
Heb geen zin om nog weken te wachten dus zojuist een 8400 besteld. Aangezien ik toch niet ga overclocken en puur voor gaming ga is deze perfect. Kan altijd later nog upgraden indien nodig. Desnoods als de 8600k straks goed leverbaar is deze 8400 2e hands verkopen :)

Dit weekend pc bouwen dus

• tumtum100
quote:
Blaat schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:34:
[...]

Ik heb ze net even gebeld. Ze weten niets en kunnen niet specifieker zijn over de levertijd.

Op zich niet verrassend, in dat opzicht is de klantenservice van Alternate NL nooit erg nuttig geweest. Heb vorig jaar nog mee gemaakt dat ik ze belde voor de levertijd van de allereerste GTX1080 kaarten, toen wisten ze ook niets en diezelfde middag nog waren ze leverbaar. :+
Ik had vanmiddag ook nog even gebeld en zeiden inderdaad bij mij ook meteen dat ze niks weten en dat was het verder.
Vreemd dat er gewoon geen indicatie is.

• @baddon
quote:
h3nk13 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:00:
Heb geen zin om nog weken te wachten dus zojuist een 8400 besteld. Aangezien ik toch niet ga overclocken en puur voor gaming ga is deze perfect. Kan altijd later nog upgraden indien nodig. Desnoods als de 8600k straks goed leverbaar is deze 8400 2e hands verkopen :)

Dit weekend pc bouwen dus
Haha, toch te ongeduldig geworden? Ik dacht dat je info had van een distributeur dat er 12 Okt een lading binnen zou komen?

• h3nk13
quote:
@baddon schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:44:
[...]

Haha, toch te ongeduldig geworden? Ik dacht dat je info had van een distributeur dat er 12 Okt een lading binnen zou komen?
Ja klopt maar die is ook alweer een dag opgeschoven en hoor allerlei verhalen over november etc. Kon nu nog de 8400 bestellen bij azerty, verder nergens meer op voorraad en heb de rest van de build al binnen.

• Blackvoice22
  • Laatst online: 03-12-2017
Hoop toch geen november , zit met zelfde build al helemaal klaar..

Wel vervelend dat er nergens echt concreet datums zijn..

• h3nk13
Lees op reddit wel dat newegg gisteren en vandaag pre-orderd uitlevert van de 8700k. Hoeveel van alle orders weet ik niet maar dan zou er best volgende week weer een levering in europe binnenkomen met vliegtuig of boot. Als ik ze tegenkom bij distributeurs laat ik het hier ff weten :)

• Ge0force
Er klopt hier toch iets niet. Is het nog al gebeurd dat Intel een mainstream cpu uitbrengt die nergens effectief verkrijgbaar is?

• Nexiam
Core i3-8100 3,6 GHz (Coffee Lake) Sockel 1151 - boxed

op voorraad https://www.caseking.de/i...-1151-boxed-hpit-443.html

Modbreak:
1x dezelfde link posten is voldoende. De rest van je berichten heb ik maar weggehaald :X .

br00ky wijzigde deze reactie 12-10-2017 08:43 (24%)

• Blackvoice22
Jaa dat is een I3 cpu , mijn intresse gaat uit naar de i5-8600k.

• Nexiam
quote:
Blaat schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:21:
Waarom link je in godsnaam 3x naar een CPU die niet eens leverbaar is?
https://www.caseking.de/i...-1151-boxed-hpit-441.html

kijk nog eens

• h3nk13
die i3 8350k is in de pricewatch ook gewoon leverbaar hoor en nog goedkoper ook. Zie alleen het nu niet vandat ding als je voor dezelfde prijs een 8400 kunt kopen met 2 cores meer..

• Nexiam
quote:
h3nk13 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:32:
die i3 8350k is in de pricewatch ook gewoon leverbaar hoor en nog goedkoper ook. Zie alleen het nu niet vandat ding als je voor dezelfde prijs een 8400 kunt kopen met 2 cores meer..
Daar heb je gelijk in maar misschien zijn er liefhebbers voor

• Glival
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16-01 02:23
Volgens https://www.centralpoint....80684i78700k-num-7876583/ is 'ie daar zojuist 10x op voorraad gekomen. De prijs is wel veel te hoog, en de voorraad blijft op 10 staan nadat ik er 1 heb besteld, maar mocht je zitten te springen om een 8700K dan kan je het proberen ;)

• Nexiam
quote:
h3nk13 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:32:
https://www.scan.co.uk/pr...utm_source=Hexus%20Review

scan zegt rond 1november

• Nexiam
quote:
Glival schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:37:
Volgens https://www.centralpoint....80684i78700k-num-7876583/ is 'ie daar zojuist 10x op voorraad gekomen. De prijs is wel veel te hoog, en de voorraad blijft op 10 staan nadat ik er 1 heb besteld, maar mocht je zitten te springen om een 8700K dan kan je het proberen ;)
Yep hij is er

• tumtum100
quote:
Glival schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:37:
Heb er om 8 uur ook 1 besteld alleen snachts word hun voorraad status pas bijgewerkt

• Blackvoice22
Wel behoorlijk aan de prijs inderdaad, maar hun zullen toch niet de enigste zijn zeker

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:17

Saven

Administrator

Dan zou ik daar eigenlijk niet eens meer bestellen, die voorraad is helemaal niet live :P Bij Megekko kan het idd nog wel even duren, wat een ellende.

Saven wijzigde deze reactie 11-10-2017 22:15 (25%)

• tumtum100
Krijg nu bij central point Verwachte verzenddatum: 25/10/2017. Morgen annuleren dus

• killer2
quote:
tumtum100 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:24:
Krijg nu bij central point Verwachte verzenddatum: 25/10/2017. Morgen annuleren dus
zijn er 2 :
https://www.centralpoint.nl/zoeken/8700k/

heb er maar 1 besteld wie weet komtie morgen met afterpay :)

killer2 wijzigde deze reactie 11-10-2017 23:09 (11%)

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Boxed en tray idd, maar ik zou altijd boxed nemen.

Ik kijk ook elke dag nog hier en daar voor de 8700k (en Z370-G micro-ATX). Beiden nog altijd nergens leverbaar.

You save everyone. but who saves you?

• killer2
heb net de build draaien met een 8100, ook prima spul :)

• StefanSL
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 25-12-2017
Heb om 20:00 ook een 8700k besteld bij centralpoint.nl, hoop dat hij gereserveerd is voor me. Als ze ineens de levertijd gaan veranderen annuleer ik meteen, 430 euro is namelijk veel te veel geld eigenlijk.

• Nexiam
Is toch gek vanavond zat ik te denken hoe sneller het geheugen hoe langzamer dat het gaat.

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-01 02:36

Astennu

-= RX Vega 64 =-

quote:
Zorgen dat jij meer geld uitgeeft. En ze kunnen het doen want mensen kopen toch wel intel cpu's.
Als meer mensen naar AMD over zouden stappen gaan ze dat misschien wel herzien maar aangezien dat waarschijnlijk voorlopig niet in grote aantallen gebeurd (als in dat AMD meer dan 50% market share krijgt) zal er niets veranderen.

En het wordt waarschijnlijk nog leuker..... Eind volgend jaar komt er een Z390 chipset voor de 8 core Coffee lake CPU's dus mag je weer alles upgraden als je die CPU zou willen.

Astennu wijzigde deze reactie 12-10-2017 07:26 (13%)

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• ChrisdeW
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23:49
Voor mensen die hem vooral graag willen hebben en niet naar hun bankrekening hoeven te kijken.
http://www.ebay.nl/itm/In...1212ad:g:QAgAAOSwErFZ3UqM

Voor de mensen die twijfelen om tijdelijk een 8350K te kopen en beschikken over een dikke koeler ik zeg doen!
5Ghz 4c is makkie te doen hij doet niet onder dan mijn 7700K die maar op 4.7Ghz liep betreft de games die ik speel OW / BF1.

Betreft de levertijden ik zie het somber in er komt een shipment maar hoe groot is hij en wat gaan de prijzen doen. ik blijf nog even lekker bij mijn i3K en wacht tot er goede voorraden zijn waarschijnlijk is de prijs dan ook wat tientjes lager.

@Astennu
Is er al bevestigd dat de 8 core niet gaat draaien op Z370 dan? het kan ook featurewise een chipset update zijn. het zijn nu alleen maar 'lekken' er is nog niet bevestigd dat het zo is. En er zijn natuurlijk weinig mensen die elk jaar gaan upgraden ik heb altijd zo iets als je wil upgraden vooral doen anders kan je overal op gaan wachten.

ChrisdeW wijzigde deze reactie 12-10-2017 09:18 (72%)

• Scoot78
Zojuist gezien op de .de site van alternate...verwachte leverdatum van de 8700k: 2 december 2017 8)7

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

quote:
Scoot78 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:15:
Zojuist gezien op de .de site van alternate...verwachte leverdatum van de 8700k: 2 december 2017 8)7
Zou het niet kunnen dat de eerst beschikbare batches al vergeven zijn aan pre-orders? Dan vind ik het niet gek dat de levertijd lekker gaat stijgen...

• Scoot78
quote:
Blaat schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Zou het niet kunnen dat de eerst beschikbare batches al vergeven zijn aan pre-orders? Dan vind ik het niet gek dat de levertijd lekker gaat stijgen...
We kunnen allen maar hopen...wel bijzonder om te zien dat de .nl/.be/.de sites van alternate verschillende indicaties hanteren :).

• Astennu

Astennu

-= RX Vega 64 =-

quote:
ChrisdeW schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:04:

@Astennu
Is er al bevestigd dat de 8 core niet gaat draaien op Z370 dan? het kan ook featurewise een chipset update zijn. het zijn nu alleen maar 'lekken' er is nog niet bevestigd dat het zo is. En er zijn natuurlijk weinig mensen die elk jaar gaan upgraden ik heb altijd zo iets als je wil upgraden vooral doen anders kan je overal op gaan wachten.

Officieel natuurlijk niet.

Maar de hele Coffee lake launch is een grote scam:
1: geen beschikbaarheid (puur om AMD zo snel mogelijk de grond in te drukken dus dan maar een paper launch doen met een beschikbaarheid van een paar handen vol cpu's zodat ze wel kunnen zeggen kijk ze zijn te koop geweest)
2: nieuwplatform dus weer mensen op kosten jagen
3: meer dan de helft van de reviews gebruikt een speciale turbo mode waardoor alle cores op max turbo draaien en daardoor de resultaten hoger uit vallen. De CPU's zijn op dat moment eigenlijk overclocked.
4: I5 8400 heeft een giga turbo range met een minimum van 2.8 dus als je een beetje pech hebt gaat je cpu het niet al te best doen en zou er nog wel eens een hele grote delta tussen goede en slechte 8400's kunnen zitten. alleen de base speed is een garantie. Kortom Intel is de boel ondanks de extra cores toch lekker aan het uitmelken.

Mja geef ze ongelijk ze komen er toch wel mee weg :)

Astennu wijzigde deze reactie 12-10-2017 09:29 (7%)

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• tumtum100
quote:
Scoot78 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:15:
Bij mij staat er alleen pre order met levertijd 2017 zowel België als Nederland

• Ge0force
quote:
Astennu schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:25:
[...]
3: meer dan de helft van de reviews gebruikt een speciale turbo mode waardoor alle cores op max turbo draaien en daardoor de resultaten hoger uit vallen. De CPU's zijn op dat moment eigenlijk overclocked.
Kan ik die speciale turbo mode ook gebruiken? Ik heb een stevige cooler besteld (Scythe Mugen 5 PCGH) dus dat zou wel moeten lukken...

Edit: als de cpu ooit geleverd wordt that is :p

Ge0force wijzigde deze reactie 12-10-2017 09:34 (5%)

• Astennu

Astennu

-= RX Vega 64 =-

quote:
Ge0force schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:34:
[...]

Kan ik die speciale turbo mode ook gebruiken? Ik heb een stevige cooler besteld (Scythe Mugen 5 PCGH) dus dat zou wel moeten lukken...

Edit: als de cpu ooit geleverd wordt that is :p
Ja bij iedere fabrikant heet het weer anders maar de meeste hebben een optie voor een all core max turbo in de bios.

Wordt bij Intel CPU's al langer gedaan maar bij AMD weer niet. En default hoort deze optie ook uit te staan want feitelijk is het gewoon overclocking all core max speed hoort 4.3 te zijn single core max 4.7 en dus niet 4.7 all core.

• lasty82
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16-01 13:48
quote:
Astennu schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

[afbeelding]

Officieel natuurlijk niet.

Maar de hele Coffee lake launch is een grote scam:
1: geen beschikbaarheid (puur om AMD zo snel mogelijk de grond in te drukken dus dan maar een paper launch doen met een beschikbaarheid van een paar handen vol cpu's zodat ze wel kunnen zeggen kijk ze zijn te koop geweest)
2: nieuwplatform dus weer mensen op kosten jagen
4: I5 8400 heeft een giga turbo range met een minimum van 2.8 dus als je een beetje pech hebt gaat je cpu het niet al te best doen en zou er nog wel eens een hele grote delta tussen goede en slechte 8400's kunnen zitten. alleen de base speed is een garantie. Kortom Intel is de boel ondanks de extra cores toch lekker aan het uitmelken.

Mja geef ze ongelijk ze komen er toch wel mee weg :)
1. Er zijn wel CL processors beschikbaar. Zelfs nu nog. De beschikbaarheid van de i5 en i7 unlocked modellen is triestm, maargoed we zijn nu welgeteld 5 werkdagen na launch.
2. Intel support altijd 2 generaties op 1 chipset
3. Dat reviewers incompetent zijn heeft niets te maken met intel. Daarnaast zijn de stock & stock boost prestaties meer als voldoende om prima resultaten neer te zetten t.o.v. de concurrentie
4. De grootste bullshit aanname die ik zie voorbij komen. Er is nog geen enkele i5-8400 voorbij gekomen die zijn boost clocks niet haalt. Hoe vaak heb je Intel er al op kunnen betrappen dat hun producten niet hun basis specs (cq. boost) niet halen? Ik draai hier zelf een 8400 met MCE en de package wordt niet warmer dan 37 graden. Hoeveel thermal headroom is dat? Geloof jij daadwerkelijk dat Intel een 5ghz chip/die niet voorbij de 2.8ghz kan laten komen, zelfs bij zn slechtste samples?

• Astennu

Astennu

-= RX Vega 64 =-

1: dat ze de andere cpu's niet goed beschikbaar hebben vind ik toch apart en maakt het nog steeds een paper launch voor die modelleen. Als sites zoals Anandtech dat soort dingen ook al hardop uitspreken zegt mij dat genoeg.
2: ja en dat is zwaar triest en mogelijk kan je met je Z370 mobo niet eens de 8 cores gaan gebruiken die later komen dus dan zou het maar een generatie zijn. Ook dit gaan we volgend jaar zien maar zou totaal niet verbaast zijn als het helemaal klopt.
3: dat klopt zeker dat is niet de schuld van intel maar geeft wel een vertekend beeld.
4: En hoeveel van die 8400's zijn getest op midrange moederborden en niet door intel geleverd ;)
We gaan het zien. Het is natuurlijk niet echt realistisch om een 8400 cpu te testen op moederborden van meer dan 200 euro en met koeling van 80-100+ euro. Want dat zijn setup's die gebruikt worden voor de 8600K en de 8700K. Iemand die de 8400 koopt zal eerder een bord van 100-130 euro nemen en een koeler van 20-30 of boxed.

Ik ben benieuwd hoeveel 8400's op moederborden van 90-150 euro wel goede boost waardes halen met 6 core loads. Het gaat over 6 core loads binnen die 65watt TDP. Een 5GHz CL zit rond de 170-200 watt ipv de 95 stock.

Astennu wijzigde deze reactie 12-10-2017 09:49 (82%)

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

quote:
Astennu schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:41:
1: dat ze de andere cpu's niet goed beschikbaar hebben vind ik toch apart en maakt het nog steeds een paper launch voor die modelleen. Als sites zoals Anandtech dat soort dingen ook al hardop uitspreken zegt mij dat genoeg.
2: ja en dat is zwaar triest en mogelijk kan je met je Z370 mobo niet eens de 8 cores gaan gebruiken die later komen dus dan zou het maar een generatie zijn. Ook dit gaan we volgend jaar zien maar zou totaal niet verbaast zijn als het helemaal klopt.
3: dat klopt zeker dat is niet de schuld van intel maar geeft wel een vertekend beeld.
4: En hoeveel van die 8400's zijn getest op midrange moederborden en niet door intel geleverd ;)
We gaan het zien. Het is natuurlijk niet echt realistisch om een 8400 cpu te testen op moederborden van meer dan 200 euro en met koeling van 80-100+ euro. Want dat zijn setup's die gebruikt worden voor de 8600K en de 8700K. Iemand die de 8400 koopt zal eerder een bord van 100-130 euro nemen en een koeler van 20-30 of boxed.

Ik ben benieuwd hoeveel 8400's op moederborden van 90-150 euro wel goede boost waardes halen met 6 core loads. Het gaat over 6 core loads binnen die 65watt TDP. Een 5GHz CL zit rond de 170-200 watt ipv de 95 stock.
Ja zeg, wilde ik net op je reageren dat je misschien een chocolaatje moet eten tegen je bittere sarcasme doe je een ninja edit. :P

• lasty82
quote:
Astennu schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:41:
TDP is gebaseerd op de base clocks. Dus wat een CPU trekt op 5ghz is compleet irrelevant voor die waarde.

En ik kan een grove schatting voor je maken die waarschijnlijk meer richting de realiteit gaat dan die van AdoredTV of /r/AMD users; dichtbij de 100% van de 8400's zal onder normale omstandigheden zijn boost clocks halen. Ik zie hier bijna 60 graden headroom na 1 uur 100% AIDA load op mijn MCE'd 8400.

• Astennu

Astennu

-= RX Vega 64 =-

quote:
Blaat schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:54:
[...]

Ja zeg, wilde ik net op je reageren dat je misschien een chocolaatje moet eten tegen je bittere sarcasme doe je een ninja edit. :P
Ja dacht laat ik het maar iets nuanceren. Maar veel mensen denken dat bedrijven zoals Intel en nVidia het beste met hun voor hebben terwijl ze natuurlijk (Zoals de meeste bedrijven) gewoon op zo veel mogelijk geld uit zijn en daar willen ze nog wel een smerige dingen voor uit halen ten koste van niet wetende consumenten.

Maar ik zal de pret hier in dit topic niet verder proberen te drukken :)
quote:
lasty82 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:55:
[...]

TDP is gebaseerd op de base clocks. Dus wat een CPU trekt op 5ghz is compleet irrelevant voor die waarde.

En ik kan een grove schatting voor je maken die waarschijnlijk meer richting de realiteit gaat dan die van AdoredTV of /r/AMD users; dichtbij de 100% van de 8400's zal onder normale omstandigheden zijn boost clocks halen. Ik zie hier bijna 60 graden headroom na 1 uur 100% AIDA load op mijn MCE'd 8400.
Juist en dus is het de vraag hoe ver hij boven die base gaat komen binnen die 65 watt tdp. Dat zal van nogal wat dingen afhankelijk zijn. En 2.8 vs 4.0 is nog al een grote delta.
En haalt hij dan iets van 3400 all core speed? of wat voor een snelheden zie je dan met alle cores belast? en gebruik je de boxed cooler?

• br00ky
  • Laatst online: 23:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:
Ik begrijp dat mensen enthousiast en opgewonden worden van levertijden, maar houdt het wel inhoudelijk. Géén linkdrops zonder context, overmatige smileys, capslock of statusupdates. Alleen als je écht iets te melden hebt, meld je het.

Slowchatten doen jullie maar ergens anders.

Enne, laat modereren aan moderators. Zie ook [Het algemeen beleid #reageren.

br00ky wijzigde deze reactie 12-10-2017 10:41 (22%)

• lasty82
quote:
Astennu schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:07:
[...]

Ja dacht laat ik het maar iets nuanceren. Maar veel mensen denken dat bedrijven zoals Intel en nVidia het beste met hun voor hebben terwijl ze natuurlijk (Zoals de meeste bedrijven) gewoon op zo veel mogelijk geld uit zijn en daar willen ze nog wel een smerige dingen voor uit halen ten koste van niet wetende consumenten.

Maar ik zal de pret hier in dit topic niet verder proberen te drukken :)

[...]

Juist en dus is het de vraag hoe ver hij boven die base gaat komen binnen die 65 watt tdp. Dat zal van nogal wat dingen afhankelijk zijn. En 2.8 vs 4.0 is nog al een grote delta.
En haalt hij dan iets van 3400 all core speed? of wat voor een snelheden zie je dan met alle cores belast? en gebruik je de boxed cooler?
3.8Ghz all cores, geheugen op 1.35v 3625mhz C15 (hallo Ryzen?) Gesloten, gedempte behuizing met 2 standaard fans op mid-speed (Define R5) in een aan de voorkant afgesloten bureau.Ik gebruik wel een Noctua U14S, echter 900 RPM;

https://imgur.com/a/pHsyO

Maargoed, Laten we inderdaad dit topic gebruiken om te discusseren over levertijden. Mijn I5-8400 is een retail exemplaar welke op launch dag bij Azerty besteld is & de dag erna geleverd. Momenteel nog voorraad geloof ik.

Tevens heb ik een bestelling open staan voor een 8600K, hopelijk wordt deze binnen 2 weken geleverd (zie zelf ook bij distrubuteurs leverdata van 19/23okt), dan kan de 8400 weer naar een ander baasje voor een mooi prijsje.

• h3nk13
Hier een update bij de distributeurs waar ik kan kijken.

Distri A: 26-10 voor i5 en i7. I3 staat op de 16e

Distri B: 16-10 voor alles

Distri C: 20-10. Zit in polen

Overige 3 hebben geen data.

Heb sterk het vermoeden dat het echt pas november gaat worden.

Mijn 8400 is gelukkig binnen dus kan gaan bouwen.

• JDdeV1992
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23:13
quote:
h3nk13 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:38:

Ik hoop echt op een goede voorraad dit jaar nog. Wil al een tijd mijn pc bouwen maar heb echt gewacht op de 8700k. Enig idee waar ik het beste kan pre orderen?

• h3nk13
quote:
JDdeV1992 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:41:
[...]

Ik hoop echt op een goede voorraad dit jaar nog. Wil al een tijd mijn pc bouwen maar heb echt gewacht op de 8700k. Enig idee waar ik het beste kan pre orderen?
Azerty zit er bovenop en hebben veel kanalen in Europa om in te kopen. Ik zou het of bij hen neerleggen of bij alternate die ook goede ingangen hebben qua voorraad verdeling.

• Tomola23
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-01 14:48
Ik heb gegokt op Azerty.
Moet er wel bij zeggen dat ik een slechte gokker ben ;)

• killer2
quote:
Tomola23 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:02:
Ik heb gegokt op Azerty.
Moet er wel bij zeggen dat ik een slechte gokker ben ;)
Je kan ook bij meerdere bestellen, en dan kijken welke uiteindelijk kan leveren :)

Hmpf... : Verwachte verzenddatum: 26/10/2017

killer2 wijzigde deze reactie 12-10-2017 11:10 (7%)

• dierkx36
quote:
h3nk13 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:38:

Welke distributeur is voor Ridderkerk :?

Net mijn bestelling laten omzetten : RAM en moederboord al laten opsturen, en later de 8700k (als die ooit een keer binnen komt :')

• h3nk13
quote:
dierkx36 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

Welke distributeur is voor Ridderkerk :?

Net mijn bestelling laten omzetten : RAM en moederboord al laten opsturen, en later de 8700k (als die ooit een keer binnen komt :')
Die heeft ze nog niet gelist zelfs.. dus onbekend. Heb ze ook gesproken en weten nog niks net ala de rest. Datums staan er in omdat ze het wel binnen 2 weken verwachten maar of intel ook genoeg kan leveren en op welke datum is nog maar de vraag.

• killer2
Maar Distri B: 16-10 voor alles is nog maar 4 dagen lijkt me dus vrij nauwkeurig...
Welke shop(s) zou dat zijn? dan zou ik vast een bestelling kunnen doen :)

Die heeft ze nog niet gelist zelfs.. dus onbekend. Heb ze ook gesproken en weten nog niks net ala de rest. Datums staan er in omdat ze het wel binnen 2 weken verwachten maar of intel ook genoeg kan leveren en op welke datum is nog maar de vraag.
[/quote]

• Beaudog
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 23:13
Bij caseking zijn er 8600k te koop de advanced editie
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over levertijden, niet wat je (kunt) doen met je CPU nadat hij geleverd is :o

Daarvoor hebben we Intel Coffee Lake ervaring topic

Hou het dus aub on-topic in de juiste topic :)

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*