Eerste post in dit topic

</nutteloze info>
Tot nu toe vermaak ik me prima met de Beta. De 'ground warfare' vind ik persoonlijk een vooruitgang t.o.v. van Battlefront. Echter mis ik nog steeds een fatsoenlijk squad systeem. Je spawned nu iedere keer maar ergens met een willekeurige groep. Je hebt geen idee waar je partyleden zitten!
Het feit dat je nu met punten bepaalde dingen kunt 'kopen' tijdens een match is al een hele verbetering t.o.v. BF met die idiote pick-up systeem. Ene kant wel jammer dat je vooralsnog maar 2 hero's per kant tegelijkertijd kunt inzetten. Maar aan de andere kant, meer zou overkill zijn. Wel jammer dat het maar max 20 vs 20 is. Ik had echt gehoopt op 32 vs 32 all-out warfare.
Met ground assault zijn de vehicles praktisch niets waard. Maar, dat kan ook simpelweg aan de map liggen. Helemaal lomp dat als je net een tank/schip heb "gekocht" en de MTT is voorbij het laatste punt, dat je dan zomaar uit je vehicle wordt ge-ejected en je inene weer op de grond staat. Snap wel dat de gameplay dan binnen verder gaat, maar geef dan op z'n minst de uitgegeven punten terug!
Al om al zou ik de ground assault een sterke verbetering vinden t.o.v. BF. Maar toch trekt het me niet zo dankzij de missende teamplay.
MAAR. Hetgene wat echt ontzettend verbeterd is in bijna alle aspecten.... Starfighter Assault!
WOW! Dit is hoe space war-fare zou moeten zijn!
Weg met die debiele controls van BF1 waarbij als je de stick naar links deed hij ook daadwerkelijk naar links ging. Waarbij als je een looping maakt je inene ondersteboven zit en niet meer gemakkelijk kunt omdraaien. Eindelijk volledige controle over jouw schip! Eindelijk weer vliegen met de Tie-Bomber en de Y-Wing! De objectives zijn duidelijk en zorgt voor een heerlijke chaos met die shield projectors.
De graphics zijn werkelijk om van te smullen en het geluid fenomaal. Zoveel one-liners waarom ik smakelijk om kon lachen. Boba Fett tijdens het vuren van raketten "Missiles cost extra"!

De 'gesprekken' tussen Han en Chewie. Heerlijk!
Er zijn wel een aantal 'irritatie puntjes'. Allereerst heb je, net zoals met de ground warfare, geen squad systeem. Ja, je ziet wie je squad is. Maar door de chaos ben je mekaar zo kwijt en zie je nergens duidelijk waar ze zijn. Zo wil ik graag de 'hero-ships' verdedigen tegen de vijand om ze zo langer de kans te geven om de objectives kapot te knallen. Maar probeer ze maar te vinden en nog moeilijker, bij te houden.
Als laatste irritatie puntje ; Er is geen fatsoenlijke radar! Zowel in third of first person helemaal nada. Tuurlijk heb je de rode/oranje pijltjes welke globaal weer geven waar alles zo een beetje zit. Maar waar is de rader zoals bijv. in X-Wing Alliance toen het geval was? Of hell, in de films zelf (denk aan de Falcon die ontsnapt vanuit de Death Star)?
Maar, afgezien van deze irritatie puntjes is Starfighter assault echt een genot om te spelen. Alleen al om deze modus ga ik SW BF 2 aanschaffen! De ground warfare gebeuren is dan mooi mee genomen
Voor diegene die het interessant vinden, hierbij nog een filmpje van 5 min van Starfighter Assault. Alles in 1st person

;