130 km/u alleen voor elektrische auto's

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:24
InZane schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:40:
[...]

En daar ben ik het 100% mee eens. Voor je A-rijbewijs heb je een separaat examen dat alleen maar om voertuigbeheersing draait, inclusief noodstop en precisiestop. Nu snap ik wel dat je op een motor een stuk kwetsbaarder bent en een klein foutje kan natuurlijk behoorlijke gevolgen hebben.
Toch zouden ze zoiets wat mij betreft voor auto's ook in mogen voeren. Dat hoeft dan misschien geen volledig examen rondom voertuigbeheersing te zijn, maar een paar uur dit soort zaken oefenen lijkt me best zinvol.
Zo vind ik het ook vreemd dat je met aanhangwagens mag rijden zonder ooit zo'n ding tijdens rijles achter de auto te hebben gehad. Wil je vervolgens grotere aanhangwagens meenemen, daarom E rijbewijs halen dan moet je de combinatie opeens perfect beheersen. Heb zelf mijn B rijbewijs ruim 12 jaar en in het voorjaar A en E gehaald, beiden in 1 week examen gehad zodat ik maar 1 keer het pasje hoefde te vervangen. Ik denk dat er al best hoge eisen worden gesteld bij het B rijbewijs maar waarom andere zaken compleet worden weggelaten is mij een raadsel. Een uurtje op een afgesloten terrein rijden om noodstop te proberen en een beetje te manouvreren met een aanhangwagentje moet toch wel kunnen?

Hoe dan ook, vaak rij ik rustig over de snelweg. 100/110 Waar je 130 of 120 mag. De tijdswinst door harder te rijden boeit mij niet zoveel, het verbruik bij een wat lagere snelheid scheelt wel veel. Maar de maximumsnelheid rijden is veel relaxter. Ook dan moet je rekening houden met achterop komend verkeer, maar bij 100/110 is het bij drukte bijna niet te doen. Als je met 90 tussen de vrachtauto's gaat rijden weer wel, maar dat gaat me weer net een stap te ver. Met mijn motor rij ik niet zo vaak over de snelweg. Bij gebrek aan enige vorm van kuip zit ik vol in de wind. Prima te doen voor een paar kilometer maar om nu even een uur lang 130km/h te rijden, nee dank je.
Pagina: 1 2 3 Laatste