Douanekosten bij aankoop via Gearbest?

Pagina: 1
Acties:
  • 19.980 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 01:46
Als ik op GearBest volgende bestel: https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_658919.html?wid=4 hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik niet voor verrassingen kom te staan i.v.m. douanekosten?

Helpt het om bv. priority line te gebruiken als verzending?

[ Voor 14% gewijzigd door GianniDPC op 25-09-2017 21:24 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Uitrekenen wat douane kosten gaan worden (prijs, 21%, plus inklaring/administratiekosten) en dat apart leggen, dan heb je geen verrassingen meer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49

Detmer

Professioneel prutser

Van te voren de extra kosten (bijvoorbeeld op: http://www.invoercalculator.nl/) te berekenen en hier rekening mee te houden. Kan het alleen nog maar meevallen :) .

[ Voor 20% gewijzigd door Detmer op 25-09-2017 21:27 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 01:46
SinergyX schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:24:
Uitrekenen wat douane kosten gaan worden (prijs, 21%, plus inklaring/administratiekosten) en dat apart leggen, dan heb je geen verrassingen meer.
Detmer schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:25:
Van te voren de extra kosten (bijvoorbeeld op: http://www.invoercalculator.nl/) te berekenen en hier rekening mee te houden. Kan het alleen nog maar meevallen :) .
De vraag stel ik vanwege dit artikel omdat hier staat dat priority de douanekosten zou mijden. (Bij banggood althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49

Detmer

Professioneel prutser

GianniDPC schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:28:
[...]

[...]

De vraag stel ik vanwege dit artikel omdat hier staat dat priority de douanekosten zou mijden. (Bij banggood althans)
Het kan zijn dat de douanekosten al zijn meegenomen in de verzendkosten bij de priority zending.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PDM bij Banggood is inderdaad een oplossing om douanekosten te mijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Voor alles wat je invoert ben jij verantwoordelijk voor het melden en afdragen van de kosten die er aan verbonden zijn. Meer is er niet te zeggen. Het andere is ontlopen of ontduiken van invoerrechten en/of BTW.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GianniDPC schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:28:
[...]

[...]

Niet echt helemaal, deel van die kosten zijn gewoon een dekking van de douane kosten, daarbij is PDM niet op elk product te selecteren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat heb je zelf al gevonden over dit onderwerp? Dit is iets dat al meermaals besproken is in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a en ook buiten Tweakers regelmatig aan bod komt. Op Tweakers vragen we wat meer inzet dan je nu getoond hebt.

Verder heb ik een kleine titelfix uitgeveord zodat die iets duidelijker is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb het nagevraagd bij de aankoop support op FOK en ze bieden geen garantie! Wel is de kans het laagst volgens hen met de priority verzendmethode.
Banggood biedt wel garantie tot een bepaald bedrag als je met Priority line last verzenden.

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 30-09-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
We is de kans het laatst ,snap ik even niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:54

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Wat gearbest zegt is dat en volgens hun weinig voorkomt, in principe ben je invoerkosten verschuldigd boven een bedrag van 22 euro als het vanuit buiten Europa komt.

Douane doet steekproefgewijs onderzoek naar een pakket, en ze zijn er wel op getraind wat een pakketje kan bevatten door alleen te voelen en zien en volgens mij scannen ze ook dingen dan zie je duidelijk wat er in zit.

Mochten ze vermoeden hebben krijg je een brief waar in je aankan geven wat je betaald hebt en daar moet je dan 21% over betalen, als je ze verteld dat een telefoon van 175,- euro 50,- euro is pleeg je fraude worden ze niet blij. En dat grapje dat elke warehouse in china doet met ''gift'' en astronomisch laag bedrag, daar kijken ze niet eens meer naar.

Geen een Chinees warenhuis kan garanderen dat je pakketje wat uit china/HK komt zomaar gegarandeerd de douane kan passeren. (tenzij ze invoerkosten van te voren hebben betaald)

[ Voor 9% gewijzigd door 42dpi op 29-09-2017 22:05 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Theodor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:55:
We is de kans het laatst ,snap ik even niet...
Ik heb de tekst even aangepast.

Wat bovenstaande reaguurder zegt. Geen enkele shop kan garanties geven dat je geen douane kosten hoeft te betalen. Maar bijvoorbeeld DX en BG zeggen dat ze de eventuele kosten [deels] op zich zullen nemen als je pakketje eruit gepikt wordt.

In de meeste gevallen neemt de postvervoerder de taak van de douane over en bepaalt of je moet betalen of niet. De Chinezen kiezen een vervoerder die het hier niet zo nauw mee neemt of ze sturen je pakje via een land dat niet zo moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael0093
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:25
Ik heb vorige week een Motospeed CK108 besteld voor 50 euro. Vandaag een bericht dat ik 50 euro douanekosten moet betalen.

Dat kwam dus doordat Gearbest niet had aangegeven wat de transactiekosten waren. Uiteindelijk gebeld met DHL en nu is het aangepast.

Nu moet ik alsnog 30 euro douanekosten betalen. Mij zien ze nooit weer bij Gearbest, wat een waardeloze zaak. Voor een paar tientjes meer had ik een beter product kunnen halen.

Overigens zou de levertijd 3-7 dagen zijn, maar het wordt naar verwachting pas binnen 12 dagen geleverd, terwijl ik ook nog extra heb betaald voor extra snelle levering.

Specificatie:

BTW: €11,97
Administratieve kosten: €14.50
BTW admin kosten: €3.05

Totaal: €29,52

[ Voor 23% gewijzigd door Michael0093 op 29-09-2017 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59
sgtmikenew schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:30:
Ik heb vorige week een Motospeed CK108 besteld voor 50 euro. Vandaag een bericht dat ik 50 euro douanekosten moet betalen.

Dat kwam dus doordat Gearbest niet had aangegeven wat de transactiekosten waren. Uiteindelijk gebeld met DHL en nu is het aangepast.

Nu moet ik alsnog 30 euro douanekosten betalen. Mij zien ze nooit weer bij Gearbest, wat een waardeloze zaak. Voor een paar tientjes meer had ik een beter product kunnen halen.

Overigens zou de levertijd 3-7 dagen zijn, maar het wordt naar verwachting pas binnen 12 dagen geleverd, terwijl ik ook nog extra heb betaald voor extra snelle levering.

Specificatie:

Die extra kosten zijn niet de schuld van gearbest.......

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57
Medione1210 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:36:
[...]

Ik heb de tekst even aangepast.
Wat bedoel je met een kans die het laatst is? Waarschijnlijk bedoel je laagst o.i.d. want laatst is wat vreemd taalgebruik hier...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Medione1210
coyote1980 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 07:06:
[...]

Wat bedoel je met een kans die het laatst is? Waarschijnlijk bedoel je laagst o.i.d. want laatst is wat vreemd taalgebruik hier...
Excuus, moet natuurlijk 'laagst' zijn. Ik moet beter nalezen wat ik schrijf. |:(

Specificatie:

Ik ben geen fan van Gearbest, maar zij zijn er niet verantwoordelijk voor dat je douanekosten moet betalen. Je had kunnen weten wat de consequenties kunnen zijn als je iets met een waarde boven de 22 euro besteld.
Wel vergeet Gearbest nogal eens om de verzendkosten apart te vermelden op de verzendgegevens waardoor de berekening van de douane[in dit geval DHL] verkeerd kan zijn.
Als je gegarandeerd geen douanekosten wilt krijgen, bestel dan bij DX(en kies de verzekering) of bestel bij BG en kies PDM verzending. In beide gevallen garanderen ze overigens maar terugbetaling van eventuele douanekosten tot een maximaal bedrag. Zoek dit dus eerst even uit.

[ Voor 69% gewijzigd door Medione1210 op 30-09-2017 13:06 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nou ja, het is gedeeltelijk hun fout want ze kunnen al die douane kosten vantevoren regelen en zorgen dat het netjes wordt afgehandeld en in de prijs erbij zit. Volgens mij scheelt dat je die administratiekosten, maar niet zeker ervan. Tegelijk laten we wel wezen, het is er zo ongeveer iedereen om te doen om die invoerkosten te ontduiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 30-09-2017 08:30 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38
Sissors schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:30:
Nou ja, het is gedeeltelijk hun fout want ze kunnen al die douane kosten vantevoren regelen en zorgen dat het netjes wordt afgehandeld en in de prijs erbij zit. Volgens mij scheelt dat je die administratiekosten, maar niet zeker ervan. Tegelijk laten we wel wezen, het is er zo ongeveer iedereen om te doen om die invoerkosten te ontduiken.
Die manier kennen we ook. wij regelen de invoerkosten etc. dit kost je xx euro. vervolgens doen ze niets. en mocht je moeten betalen dan maken ze het geld over. pakken ze je niet dan hebben ze xx extra. Nee dank je. vermeld netjes wat de kosten zijn.Dan weet je waar je rekening mee moet houden.

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
je bent zelf aan het importeren, de verantwoordeljkheid om op een juiste manier met belasting en douane om te gaan ligt helemaal bij jou.
tip voor de volgende keer: alles tot 22 euro (inclusief de verzendkosten) zal nooit meerkosten met zich meebrengen. alles vanaf de 22 euro heeft wel meerkosten.
(mogelijke kosten: belasting, invoerrechten, inklaring)
als je "de game" gaat spelen van belastingontduiking en er op gokt dat je pakketje er niet uitgevist wordt: weet dat je aan het gokken bent en ook kan verliezen.

die 30 euro die je extra moet aftikken zal 10 euro belasting zijn en 20 euro papierwerk, grootste deel blijft aan de strijkstok van de posterij hangen bij zo'n bedrag.

my 2 cents: stom om iets van 50 euro uit china te halen, inklaring plus belasting is zo'n significant deel bovenop dat bedrag dat je net zo goed in NL naar de winkel had kunnen lopen (en het een maand eerder in huis had).

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:55
Op Ali zijn er verkopers zonder Customs:

https://nl.aliexpress.com...eca-Core/32817483008.html

Zo heb ik mijn Xiaomi ook gekocht, of jouw toestel er ook zo verkocht wordt weet ik niet.

• choi99
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-01-2022
Gearbest, Geekbuying etc. kun je beter vermijden als je belasting en invoerkosten wilt voorkomen.

Het zelfde artikel vind je vast terug op Aliexpress vaak goedkoper ook en daar heb je de mogelijkheid bij het bestelproces een reactie achter te laten voor de verkoper waarin je hem verzoekt het pakketje te declareren met een bedrag onder de 22usd/euro. Uiteraard geen express levering, maar middels China post b.v.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
choi99 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:58:
Gearbest, Geekbuying etc. kun je beter vermijden als je belasting en invoerkosten wilt voorkomen.

Het zelfde artikel vind je vast terug op Aliexpress vaak goedkoper ook en daar heb je de mogelijkheid bij het bestelproces een reactie achter te laten voor de verkoper waarin je hem verzoekt het pakketje te declareren met een bedrag onder de 22usd/euro. Uiteraard geen express levering, maar middels China post b.v.
Je weet dat dit gewoon fraude is?

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:52

Part

Helemaal niets.....

Bij Gearbest heb je verschillende verzendopties.
1 van deze verzendopties is via de Belgische post.

Dat zou weleens met dit te maken kunnen hebben:
https://www.nu.nl/economi...in-voeren-via-belgie.html

Tijd geleden via eGlobal een Canon EF-M 55 mm - 200 mm lens gekocht. Zij nemen de invoer kosten voor hun rekening. Achteraf bleek de lens ook via België te komen. Lens was incl verzendkosten 137 euro en via Nederlandse winkels 276 euro. (achteraf was mij pas duidelijk hoe dit kan)

• choi99
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-01-2022
pacificocean schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:07:
[...]

Je weet dat dit gewoon fraude is?
Ja, maar het is aan de betreffende op te bepalen wel of niet de truc toe te passen. Vond het ook snue om de vele schijnheilige en ietwat valse reacties te lezen, terwijl de beste man ook zijn vraag had kunnen Google'en evt. in het Engels en het antwoord kon vinden. :)

• Michael0093
Medione1210 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:00:
[...]

Ik ben geen fan van Gearbest, maar zij zijn er niet verantwoordelijk voor dat je douanekosten moet betalen. Je had kunnen weten wat de consequenties kunnen zijn als je iets met een waarde boven de 22 euro euro besteld.
Wel vergeet Gearbest nogal eens om de verzendkosten apart te vermelden op de verzendgegevens waardoor de berekening van de douane[in dit geval DHL] verkeerd kan zijn.
Als je gegarandeerd geen douanekosten wilt krijgen, bestel dan bij DX(en kies de verzekering) of bestel bij BG en kies PDM verzending. In beide gevallen garanderen ze overigens maar terugbetaling van eventuele douanekosten tot een maximaal bedrag. Zoek dit dus eerst even uit.
Ik heb wel een verzekering bij hen afgesloten. Sinds woensdag probeer ik iemand van Gearbest te spreken (mail, facebook messenger, customer service chat) maar zonder resultaat. Krijg ik in dat geval de kosten terug?

• Medione1210
sgtmikenew schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:44:
[...]

Ik heb wel een verzekering bij hen afgesloten. Sinds woensdag probeer ik iemand van Gearbest te spreken (mail, facebook messenger, customer service chat) maar zonder resultaat. Krijg ik in dat geval de kosten terug?
Die verzekering van GB is niet een verzekering voor evt. douanekosten zoals DX die heeft.
De GB verzekering is bedoelt voor als je pakje niet aankomt of beschadigd is tijdens transport. Het is eigenlijk een onzin verzekering want ze zijn sowieso aansprakelijk voor problemen in het verzendproces. Je verzekert je dus eigenlijk tegen 'moeilijk doen' zoals we van GB gewend zijn. 8)7

Op FOKforum vindt je een NL medewerker van Gearbest die snel reageert op je vragen. Probeer het daar eens.
http://forum.fok.nl/forum/219
http://forum.fok.nl/topic/2396207
Maar je krijgt ook zo de douanekosten niet terug hoor. Die zijn echt voor eigen rekening.
loki504 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:58:
[...]

Die manier kennen we ook. wij regelen de invoerkosten etc. dit kost je xx euro. vervolgens doen ze niets. en mocht je moeten betalen dan maken ze het geld over. pakken ze je niet dan hebben ze xx extra. Nee dank je. vermeld netjes wat de kosten zijn.Dan weet je waar je rekening mee moet houden.
Jammer genoeg zijn de administratiekosten van de vervoersbedrijven erg hoog waardoor je bij een kleine overschrijding van die 22 euro al een flink bedrag extra kwijt bent. Maar ook dat had je kunnen incalculeren toen je de bestelling plaatste.
Dat is nou het verdienmodel van elke verzekering, dus wat is je punt?
Bij DX kun je voor een paar euro het risico op douanekosten afkopen. Bij BG kost het je zelf helemaal niets als je voor PDM kiest.
In het algemeen is het niet altijd verstandig om duurdere artikelen te kopen in China. Waarschijnlijk ben je goedkoper uit, maar je loopt de kans op douanekosten, je krijgt amper aftersales en als je wel garantie kunt claimen moet je nog steeds de hoge verzendkosten naar China betalen [ja ik weet dat dit via PayPal een aantal keer gratis kan].

[ Voor 50% gewijzigd door Medione1210 op 30-09-2017 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael0093
Medione1210 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:59:
[...]

Die verzekering van GB is niet een verzekering voor evt. douanekosten zoals DX die heeft.
De GB verzekering is bedoelt voor als je pakje niet aankomt of beschadigd is tijdens transport. Het is eigenlijk een onzin verzekering want ze zijn sowieso aansprakelijk voor problemen in het verzendproces. Je verzekert je dus eigenlijk tegen 'moeilijk doen' zoals we van GB gewend zijn. 8)7

Op FOKforum vindt je een NL medewerker van Gearbest die snel reageert op je vragen. Probeer het daar eens.
http://forum.fok.nl/forum/219
http://forum.fok.nl/topic/2396207
Maar je krijgt ook zo de douanekosten niet terug hoor. Die zijn echt voor eigen rekening.
Dank je. Gearbest heeft nog wel geprobeerd om onder hoge douanekosten uit te komen door in de specificatie te vertellen dat het een 'muismat' betreft. Maar vervolgens vergeten ze de transportkosten aan te vermelden. Beetje jammer, maar dan zit er niks anders op dan gewoon te betalen. Overigens rekent DHL ruim 19 euro aan administratiekosten, wat ronduit belachelijk is. Ik zag hier op het forum veel mede-tweakers die hier vraagtekens bij zetten.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Sissors schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:30:
Inderdaad ze kunnen voor elk land bijhouden wat de kosten gaan zijn voor elke product categorie en die bij iedereen in rekening brengen via de postdiensten die daar allemaal een aardige duit voor vragen. De klanten zullen heel blij zijn dat prijzen omhoog gaan met 100 procent vanwege duurder verzenden en hogere operationele kosten en daarover nog BTW etc komt.

• Medione1210
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:11:
[...]

Inderdaad ze kunnen voor elk land bijhouden wat de kosten gaan zijn voor elke product categorie en die bij iedereen in rekening brengen via de postdiensten die daar allemaal een aardige duit voor vragen. De klanten zullen heel blij zijn dat prijzen omhoog gaan met 100 procent vanwege duurder verzenden en hogere operationele kosten en daarover nog BTW etc komt.
Er zijn al verschillende bedrijven [bijvoorbeeld. Amazon] waarbij je de prijs inclusief douanekosten al meteen bij afrekenen kunt zien[en ook betalen].
Maar het doel van China shoppen is om ze goedkoop mogelijk je spullen binnen te krijgen. Als de China shops hier toe over zouden gaan...dan koopt niemand er meer.

Dit bericht is al gedeeld maar handig om eens te lezen http://nu.nl/economie/494...in-voeren-via-belgie.html
Ik heb overigens de ervaring dat goederen via DPD [via UK, Spanje of Duitsland] worden gestuurd als ze douanekosten willen ontwijken. België is nieuw voor mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 30-09-2017 13:38 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
choi99 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:18:
[...]

Ja, maar het is aan de betreffende op te bepalen wel of niet de truc toe te passen. Vond het ook snue om de vele schijnheilige en ietwat valse reacties te lezen, terwijl de beste man ook zijn vraag had kunnen Google'en evt. in het Engels en het antwoord kon vinden. :)
Nee, beide zijn fout. Zowel het uitlokken van de fraude als het fraude plegen zijn strafbaar. Dus het is geen truc, maar fraude danwel uitlokken van fraude.

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 13:02
sgtmikenew schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:09:
[...]
Overigens rekent DHL ruim 19 euro aan administratiekosten, wat ronduit belachelijk is. Ik zag hier op het forum veel mede-tweakers die hier vraagtekens bij zetten.
En bij dhl is de kans daarop bijna 100% wat je ook wel in het china shopping topic had kunnen lezen. Dus beter neem je voortaan standard shipping.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 16:22

Blokker_1999

Full steam ahead

Specificatie:

En wat is hier mis mee? Het ontbreken van correcte informatie heeft voor vertraging gezorgd. De reden dat die informatie ontbreekt is net omdat de klanten daar massaal om vragen in de hoop douanekosten te ontlopen.

Deze webshops geven ook aan dat de levertijd een indicatie is en dat zij daar geen controle over hebben net doordat zulke douane controles buiten hun macht liggen. Heb zelf overlaatst een pakket vanuit Japan binnengekregen via DHL. Op vrijdag besteld, op maandag afgeleverd. En omdat de inklaringskosten correct geregeld waren door de verzender ook 0 vertraging op het geheel en geen enkele verrassing.

Wil je zekerheden, bestel dan bij een betrouwbaar bedrijf dat alles netjes afhandelt ipv op goed geluk te hopen dat je pakket er niet uitgehaald wordt voor controle.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405779

SinergyX schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:37:
[...]

Niet echt helemaal, deel van die kosten zijn gewoon een dekking van de douane kosten, daarbij is PDM niet op elk product te selecteren.
Maar dat is dan ook precies wat hij zegt. Bij PDM krijg je die kosten niet (achteraf) je weet dus wat het device je kost. Wel zo lekker. En bovendien vallen die extra kosten erg mee tov BTW en inklaringskosten waarbij de inklaringskosten vaak al hoger zijn dan de PDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 21:44
Ik zou het liefst ook een optie hebben om gewoon de verschuldigde kosten direct te betalen. Je word nu gewoon royaal genaaid met "administratie" kosten. Die tarieven zijn gewoon dikke winst voor deze partijen gezien die toeslagen in geen verhoud staan met de gemaakte kosten, en je kunt er dus niet onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22
*knip* De mods zijn ook niet 24/7 bereikbaar op het forum. Ik vind het dan ook heel voorbarig dat je nu roept dat er binnen 3 minuten niets aan gedaan wordt. Valt je iets op aan een topic kan je altijd een topic report aanmaken door op de "Rapporteer"-knop te klikken naast het bericht waar het om gaat. Dat hoeft niet zo open en bloot in een topic zelf, gezien dit gewoonweg offtopic is en het vervelende discussies kan uitlokken.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 07-02-2018 17:23 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien de TS, hopelijk, antwoord op zijn oorspronkelijke vraag heeft en het hier alleen maar verder offtopic raakt, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.