Banggood.com - geen douanekosten meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 24.286 views

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ik ben vaste klant bij www.banggood.com en kreeg vanochtend onderstaand bericht:

Zeer gewaardeerde klant,

Van nu af aan hoef je je bij bestellingen naar Nederland met verzendmethode Priority Direct Mail (PDM) geen zorgen meer te maken over douanekosten! We beloven bij gebruik van deze verzendmethode levering waarbij niet achteraf nog extra kosten als invoerrechten en BTW dienen te worden betaald. Zo sla je twee vliegen in één klap, want PDM heeft ook nog eens een gemiddelde levertijd van slechts 7-10 werkdagen!

PDM heeft enkele beperkingen, waardoor bepaalde producten mogelijk niet op deze manier kunnen worden verzonden:
1. Priority Direct Mail staat een maximale productlengte van 60 centimeter toe, en de som van de lengte, breedte en hoogte mag maximaal 90 cm bedragen.
2. Doorgaans wordt een productgewicht van maximaal 2kg gehanteerd.
In de praktijk merken we tot op heden gelukkig dat bovenstaande beperkingen door vervoerders niet zo nauw worden genomen.

https://www.facebook.com/...8201522&sc_uid=ikvyCGcUs2

Mijn vragen:
-Mag dit zomaar? Dit klinkt als ontduiken van belasting/invoerrechten.
-Als ik via deze methode bestel, ben ik dan strafbaar/illegaal bezig?
-Hoe werkt deze constructie? Hoe kan Banggood de douane omzeilen?

Ik was zelf nogal verbaasd over deze mail. Zover ik weet is Banggood een legitieme shop maar bovenstaand bericht doet mij wel twijfelen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Dit is de constructie die veel Chineze shops hanteren... en vroeg of laat wordt dit aangepakt. Uiteindelijk is het belasting ontduiking nu zullen ze de individu er niet op aanspreken tenzij jij groot importeert voor duizenden euro's.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:13
Bij miniinthebox kan je een 'verzekering' afsluiten dat ze je de duane en import kosten terugbetalen. Het is inderdaad allemaal wat schimmig.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
ChojinZ schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:41:

1. Priority Direct Mail staat een maximale productlengte van 60 centimeter toe, en de som van de lengte, breedte en hoogte mag maximaal 90 cm bedragen.
2. Doorgaans wordt een productgewicht van maximaal 2kg gehanteerd.

-Hoe werkt deze constructie? Hoe kan Banggood de douane omzeilen?
Dit klinkt alsof ze dit op een of andere manier als handbagage in een vliegtuig mee nemen/laten nemen door mensen die vanuit china naar Europa reizen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Puc van S. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:53:
[...]

Dit klinkt alsof ze dit op een of andere manier als handbagage in een vliegtuig mee nemen/laten nemen door mensen die vanuit china naar Europa reizen?
Nee, dat zijn de standaard eisen van oa. China Post. Boven de 2KG of die dimensies wordt het een stuk duurder.
Verder, dit is al meerdere keren voorbij gekomen in het China shopping topic.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:49:
Dit is de constructie die veel Chineze shops hanteren... en vroeg of laat wordt dit aangepakt. Uiteindelijk is het belasting ontduiking nu zullen ze de individu er niet op aanspreken tenzij jij groot importeert voor duizenden euro's.
Ik weet bv. dat Gearbest en veel verkopers op Aliexpress hetzelfde doen. Maar Banggood kwam netjes en gerenomeerd over. Niet dus?!
Kenzi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:29:
[...]

Verder, dit is al meerdere keren voorbij gekomen in het China shopping topic.
Maar doen moet je wel actief zijn in het topic of uberhaubt weten dat zo'n topic bestaat. ;)
De GoT search leverde in iedergeval weinig op...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• sw1ss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 14:22
Puc van S. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:53:
[...]

Dan kunnen ze wel een paar chartervluchten per dag inleggen als ze het zo willen doen. :*)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dit niet gewoon het DHL deposit principe? Deel van de verzendkosten is voor douane/btw, daarom die verzendkosten ook zo kolere hoog zijn? Ze zullen nog wel genoeg marge hebben om dit deels in de kostprijs te gooien (dus lagere verzendkosten, maar hogere product prijs).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48
Geen douane en een stuk sneller geleverd? Klinkt alsof ze verzenden vanuit een Schengenland? Ik ben wel benieuwd hoe ze het daar binnen krijgen zonder daar (veel) voor te betalen maar als ze het inderdaad op die manier doen dan is er niks schimmigs aan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Kijk vooral even in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a dit soort fratsen zijn hier al vaker aan bod gekomen. Het nut van dit topic zie ik nu dan ook niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.