Garantie op videokaart, dagwaarde uitbetaald binnen een jaar

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• tripleking
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo iedereen..

ik ben nieuw dus weet niet of ik juist zit.

Mijn videokaart ( evga gtx 980 ti ftw ) gekocht op 09.05.2016 voor 736.99 euro via alternate,Mijn kaart begon irritant lawaai te maken en na controleren kwam het van de fans na een tijdje heb ik beslist om het terug te sturen onder garantie naar alternate die hebben het bevestig dat er een irritant geluid is en gaat verzonden worden naar de fabrikant ( EVGA ) na een maand & een half wachten kreeg ik te horen dat mijn videokaart niet te repareren is omdat die onderdelen ervoor niet meer gemaakt word dit kreeg ik als antwoord na een maand & een half. "

Alternate " : Wij mochten reeds een terugkoppeling van de fabrikant ontvangen. Deze kaart werd aan diens restwaarde aan u gecrediteerd voor een bedrag van 294.82 EUR.
Dit bedrag krijgt u van ons als een tegoedbon terug, welke u kan gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe kaart.

ikzelf: Ik zou liever willen dat het zo spoedig mogelijk gerepareerd wordt en naar mij terug verzonden wordt.
Het kaart kostte mij €736,99. Ik had het kaart nog niet eens voor een jaar en toonde al een defect nl. de fans. Het valt normaal gezien te repareren en hierover heeft u mij (nog) geen informatie gegeven en zou dit graag willen...?
In uw vorige berichten stond de status nochtans "In herstelling".

Alternate :
Helaas was deze kaart niet meer te herstellen door de fabrikant. De vervangonderdelen voor deze GPU zijn niet meer te verkrijgen. Vandaar verkregen wij dus een creditnota van de fabrikant aan resterende waarde van deze kaart. (dit is de waarde waaraan deze kaart vandaag de dag verkocht zou worden.)

ikzelf: Ik vind de restwaarde niet reëel, hierdoor zal ik dus €442,17 verliezen en dat vind ik persoonlijk veel, terwijl het defect niet mijn fout is en ik nog meer dan 1 jaar garantie heb. Er wordt geen rekening gehouden met het feitelijk bedrag die ik ervoor betaald heb.
Dit terzijde.
Op jullie website kost de Evga 1060 FTW € 429 en is qua capaciteit zelfs minder sterk dan de Evga gtx 980 Ti FTW (mijn defecte kaart), dus ik zou €134,18 moeten bijbetalen als ik het bedrag van €294,82 accepteer?
De Evga gtx 1070 FTW kost op jullie website €619 en is qua capaciteit ietsje beter dan mijn defecte kaart, maar ik zou dan € 324,18 moeten bijbetalen op de restwaarde.
In bijlage kan u een afbeelding vinden met de capaciteitsvergelijkingen van de opgesomde kaarten hierboven.

Alternate : Dat klopt. Je kan het bedrag van 294.82 EUR gebruiken om bij te leggen voor een nieuw kaart.Je kan natuurlijk ook een cadeaubon aan deze waarde krijgen, of indien gewenst kan je ook het bedrag uitbetaald krijgen.

zijn er hier die dit meegemaakt hebben? zouden jullie dit accepteren en 442.17 euro verliezen?

Mvg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
Je hebt gewoon (minimaal!) 2 jaar recht op een deugdelijk product. Als Alternate echt moeilijk gaat doen dan zit er niks anders op dan rechtsbijstand aan te vragen. De restwaarde is trouwens veel te laag voor binnen de garantie. Een videokaart als de 980 Ti heeft een levensduur van minimaal 4/5 jaar, dus zou je sowieso recht hebben op een veel hogere restwaarde. De restwaarde is wettelijk het volledige bedrag minus de tijd dat je de kaart hebt gebruikt over de algehele levensduur, dat kan dus nooit minder dan 50% zijn(het bedrag dat ze willen geven gaat over Europese regels van 2 jaar, terwijl de Nederlandse recht geldt).

Ik zou even met EVGA contact opnemen, die hebben over het algemeen een heel goede klantenservice. Als je zegt wat het probleem is en ze kunnen hem niet repareren en dat je een veel te lage restwaarde krijgt voor een paar kapotte fans en dat je daar geen vergelijkbaar product van kan kopen. Ook zou ik zeggen dat het wel raar is dat ze geen fans kunnen maken van een product dat pas iets meer dan 2 jaar op de markt is.

Als je het niet met de restwaarde eens bent en ze het product niet kunnen repareren binnen de garantie kan je over het algemeen de koop ontbinden en je geld terugkrijgen: https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn

TL;DR: blijven klagen tot je je zin krijgt, contact opnemen met EVGA, of anders naar de rechtbank ermee(wel kijken wat de eventuele kosten zijn hiervan) of anders de restwaarde gewoon accepteren.

[ Voor 123% gewijzigd door MrFax op 21-09-2017 05:13 ]

That's it, I'm done.

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-08 22:25
wat schandalig van alternate....
voor de rest: wat notCYF zegt..
zou verder zelf niet te veel moeite steken in contact met evga, alternate is verantwoordelijk en jij kan de koopovereebkomst dus gewoon ontbinden..

succes met deze vervelende situatie!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Aangezien dit over shopping en garantie gaat, verplaats ik deze naar het Shopping Forum

@Yorinn: Dan geef ik het topic nog een titelfix.

[ Voor 24% gewijzigd door Yorinn op 21-09-2017 07:47 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Wat vervelend voor je. Ik kan je niet echt helpen, maar het valt me op dat Alternate dit soort trucjes regelmatig uithaalt en dat valt me erg tegen van ze. Een belangrijke reden voor mij om daar niets meer te kopen.

Dat ze je ook in eerste instantie willen afschepen met een kadobon vind ik echt laag.

Ik ben benieuwd wat de 'experts' in de groep je voor advies zullen geven, maar volgens mij moet je volhouden en zal Alternate uiteindelijk wel bijtrekken. Dat hoop ik tenminste!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
Binnen een jaar meer dan de helft afschrijven? Dat is een mooi verdienmodel van Alternate. Jammer dat ze zo werken daar, helaas kom je tegenwoordig hun naam vaak tegen in dit soort situaties.

Heb je ze gevraagd om hun berekening eens te onderbouwen?

PS! de topictitel is wel wat verwarrend.

[ Voor 8% gewijzigd door Gadgeteer op 21-09-2017 08:10 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Laten we beginnen met EVGA;
EVGA is geen partij voor je. Die kun (en moet) je gewoon negeren. Ook wat EVGA richting Alternate doet is voor jou niet interessant. Dat EVGA slechts 292 uitbetaald aan Alternate is niet jouw probleem.

Wat de rest betreft;
Jij hebt recht op een conform product. Dat kan wel eens fout gaan en in dat geval heeft je leverancier de verplichting om conformiteit te herstellen.
Jij hebt Alternate de mogelijkheid gegeven conformiteit te herstellen. Dat hebben ze geprobeerd door het product ter reparatie naar de fabrikant te sturen. De fabrikant geeft nu aan niet in staat te zijn het product te herstellen.
Dat betekend dat Alternate de optie heeft óf een vergelijkbaar product te leveren (exact dezelfde kaart of een kaart die *NAAR JOUW MENING* vergelijkbaar is).
Willen ze dat niet dan hebben ze de optie om de koop te ontbinden en het volledige bedrag te crediteren. Let wel: GEEN tegoedbon maar gewoon je geld terug.

Dus:
- Wat EVGA zegt is niet interessant. Dat heeft niets te maken met de overeenkomst tussen jou en Alternate
- Een tegoedbon is zowieso geen optie.
- Jouw optie nu is de koop ontbinden. Daarmee zeg je tegen Alternate dat je verwacht dat je het volledige bedrag terug krijgt. In geld.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Alternate mag niet verwijzen naar de fabrikant. Daar heb je immers geen koop overeenkomst mee.

Voor de restwaarde zou ik inderdaad van ongveer 5 jaar levensduur uitgaan. En het momemt dat hij kapot ging als referentie nemen. Als dat na 1 jaar was, dan restwaarde = 0.8×aanschaf prijs.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Croga schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:27:
EVGA is geen partij voor je. Die kun (en moet) je gewoon negeren. Ook wat EVGA richting Alternate doet is voor jou niet interessant. Dat EVGA slechts 292 uitbetaald aan Alternate is niet jouw probleem.

Wat de rest betreft;
Jij hebt recht op een conform product. Dat kan wel eens fout gaan en in dat geval heeft je leverancier de verplichting om conformiteit te herstellen.
Jij hebt Alternate de mogelijkheid gegeven conformiteit te herstellen. Dat hebben ze geprobeerd door het product ter reparatie naar de fabrikant te sturen. De fabrikant geeft nu aan niet in staat te zijn het product te herstellen.
Dat betekend dat Alternate de optie heeft óf een vergelijkbaar product te leveren (exact dezelfde kaart of een kaart die *NAAR JOUW MENING* vergelijkbaar is).
Willen ze dat niet dan hebben ze de optie om de koop te ontbinden en het volledige bedrag te crediteren. Let wel: GEEN tegoedbon maar gewoon je geld terug.

Dus:
- Wat EVGA zegt is niet interessant. Dat heeft niets te maken met de overeenkomst tussen jou en Alternate
- Jouw optie nu is de koop ontbinden. Daarmee zeg je tegen Alternate dat je verwacht dat je het volledige bedrag terug krijgt. In geld.
EVGA heeft erg goede voorwaarden voor RMA's. Het is zo'n beetje de enige fabrikant waarbij ik een waterblok mag monteren en daarna garantie kan claimen als ik de originele koeler terug zet. De TS heeft inderdaad een deal met Alternate, maar ik denk dat direct via EVGA een heel ander resultaat zou geven. Nu is de TS al met Alternate bezig, dus dat veranderd de zaak natuurlijk wel. Ik heb zelf heel bewust voor EVGA GPU's gekozen en mocht ik garantie nodig hebben gaat dat gelijk via hun en zou ik niet naar de winkel gaan. Sowieso is de winkel waar het product gekocht is nu falliet en moet ik wel naar EVGA. Als ik de TS was zou ik toch maar even contact opnemen met EVGA, ook al zit Alternate er nu al tussen.

Edit: Ik heb mijn 2 GTX980 kaarten met waterblokken ook geregistreerd bij EVGA en heb daardoor 5 jaar garantie in plaats van 2 jaar en dus waarbij sommige winkels moeilijk gaan doen. Ze zijn inmiddels meer dan 2 jaar oud en de winkel waar ze gekocht zijn bestaat niet meer. In mijn geval zit ik met alleen EVGA en zonder een winkel dus in een veel betere positie en kan ik ook waterkoeling gebruiken zolang ik de originele koelers maar netjes blijf bewaren.

Los van dit: 294.82 EUR binnen de eerste 2 jaar slaat nergens op. Of je krijgt het volledige bedrag terug. Of je krijgt een kaart die minimaal net zo goed is. Maar sowieso niet dit veel te lage bedrag.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 21-09-2017 08:39 ]

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 15:44
PilatuS schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:34:
[...]
Als ik de TS was zou ik toch maar even contact opnemen met EVGA, ook al zit Alternate er nu al tussen.
Op het moment dat je dat doet verlies je wel al je rechten bij alternate, ik zou dit dus afraden.
Temeer omdat de TS het recht gewoon aan zijn kant heeft, ruim binnen de garantie. Alternate dient maar een deugdelijk product te leveren, kunnen ze hem niet hetzelfde leveren dan maar vergelijkbaar.

• PilatuS
  • Niet online
Wannial schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:37:
[...]

Op het moment dat je dat doet verlies je wel al je rechten bij alternate, ik zou dit dus afraden.
Temeer omdat de TS het recht gewoon aan zijn kant heeft, ruim binnen de garantie. Alternate dient maar een deugdelijk product te leveren, kunnen ze hem niet hetzelfde leveren dan maar vergelijkbaar.
Daar heb je mogelijk wel gelijk in inderdaad. Het verhaal is misschien ook meer een stukje info voor andere mensen. Aan de andere kant denk ik dat puur even informeren bij EVGA geen kwaad kan. Er zijn ook gevallen waarbij bedrijven je een GTX 1080 opsturen bij zulk soort gezeik als dit.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Dat je niet het volledige aankoopbedrag terugkrijgt ligt binnen de regels van garantie, want je hebt het product immers een tijd kunnen gebruiken... maar de hoogte van van het bedrag is zeker niet reëel én Alternate mag dit niet als tegoedbon aanbieden.

Een goede duidelijk uitleg hierover: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Wat overigens nog altijd een goede manier is om een bedrijf hierover te benaderen; facebook of twitter... dat lijkt in veel gevallen een magische werking te hebben op een klantenservice van een bedrijf en is er vaak wel ineens een hoop mogelijk.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waardevermindering lijkt me ook te hoog. Alternate is aangesloten bij een geschillencommissie. Neem daar eens contact mee op als je er niet uit komt.

• Gadgeteer
Croga schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:27:

Wat de rest betreft;

Dus:
Je vergist je. Ze Mogen een bedrag afschrijven wanneer het product een tijd probleemloos gebruikt is.
De vraag in dit geval is denk ik vooral: hoeveel moegen ze in mindering brengen?

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:46
Gadgeteer schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:31:
[...]

Je vergist je. Ze Mogen een bedrag afschrijven wanneer het product een tijd probleemloos gebruikt is.
De vraag in dit geval is denk ik vooral: hoeveel moegen ze in mindering brengen?
Als het een retour betrof wel, nu is de kaart defect en ingestuurd voor reparatie in de garantieperiode.

Het product moet kosteloos hersteld of vervangen worden als het defect niet te verwijten valt aan de gebruiker,
aan de reactie van Alternate te zien valt het defect niet te verwijten aan de gebruiker.

Kosteloos repareren dus, is dit niet mogelijk?, dan vervangen voor een gelijkwaardig product.
Alternate mag natuurlijk altijd vragen om mee te betalen als het vervangeproduct beter is dan de aangeboden reparatie, in dat geval kan de klant zelf kiezen of hij dat wil of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
[...]

Volgens mij mag de verkoper echter niet zo bot bepalen tot ontbinding over te gaan. Deze zal eerst moeten proberen te repareren en als dat niet mogelijk is een vervanging aanbieden die qua specificaties gelijk of beter is dan dat TS had en pas wanneer dat binnen de kaders van redelijkheid en billijkheid niet mogelijk is daarna naar ontbinding mogen kijken. Ik zie eigenlijk nergens dat ze deze 2de stap gedaan hebben (vervanging aanbieden), wat mijn inziens binnen redelijkheid en billijkheid tot mogelijk moet zijn, er zijn kaarten aan te bieden die gelijke of meer performance bieden tegen een lager bedrag dan dat TS destijds betaald heeft.

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:23
Vooropgesteld: Alternate zit hier fout en moet zeker een hogere restwaarde uitkeren of een vergelijkbaar product leveren.
Maar het getuigt ook van weinig verbeeldingskracht van alternate. Ze snappen zelf best dat dit een belachelijk aanbod is en ze zouden er goed aan doen even mee te denken met de klant: aftermarket cooler anyone? Ik bedoel, zo'n ding heb je voor een paar tientjes en dan is je probleem ook opgelost.
Als ze dat niet willen zou ik er keihard op spelen en indien mogelijk rechtsbijstand inschakelen.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragoncry
Roxsman schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:38:
Vooropgesteld: Alternate zit hier fout en moet zeker een hogere restwaarde uitkeren of een vergelijkbaar product leveren.
Maar het getuigt ook van weinig verbeeldingskracht van alternate. Ze snappen zelf best dat dit een belachelijk aanbod is en ze zouden er goed aan doen even mee te denken met de klant: aftermarket cooler anyone? Ik bedoel, zo'n ding heb je voor een paar tientjes en dan is je probleem ook opgelost.
Als ze dat niet willen zou ik er keihard op spelen en indien mogelijk rechtsbijstand inschakelen.
Waarom nog spreken over "restwaarde"? Een defect binnen garantie en niet verwijtbaar : kosteloos repareren of vervangen voor gelijkwaardig product of crediteren voor het volledige aankoopbedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 22-09 14:44
[...]

Jij vergist je, een gebruiksvergoeding is absoluut uitgesloten.

Je hebt recht op conformiteit.

Ik zou de koop ontbinden op basis van non-conformiteit en het volledige aankoopbedrag terugvragen van Alternate.

EVGA is geen partij in deze overeenkomst met Alternate.

Google maar eens op conformiteit of bel je rechtsbijstandverzekering als je twijfelt (of juridisch loket).

PVO

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ze mogen best een bedrag in mindering brengen. Dat moet echter wel redelijk zijn. Ik zou max 20% zeggen in dit geval.
Google "ontbinding gebruiksvergoeding".
Vervanging of reparatie komt echter eerst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 15:00
Binnen garantie, heeft de klant recht op een gelijkwaardig product, of geld terug(volledig).

Bijbetalen voor een betere mag natuurlijk altijd indien de klant dit wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Dit product is non-conform. Dat bedrag wat ze willen geven, slaat nu helemaal nergens op.

Waar je recht op hebt, willekeurige volgorde;
-Ontbinden koop, volledig aankoopbedrag terug
-Reparatie
-vervangend product, gelijkwaardig of beter/niet slechter

Evga is in deze geen partij voor jou. Niks van aantrekken wat hun het product nog waard vinden.

Omdat je product non conform is, hoef je ook nog de cadeaubon niet te accepteren. Je krijgt gewoon je geld terug in dit geval.

Mooi moment om je rechtsbijstand in te schakelen.

[ Voor 13% gewijzigd door plaspvd op 21-09-2017 10:23 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
Ik adviseer de TS om Niet eens met geboden oplossing Alternate op CM waterkoeling even door te nemen. Gaat ook over Alternate en ook weer een situatie waarin Alternate hoopt dat de consument akkoord gaat met veel minder dan waar hij/zij recht op heeft. Floppus heeft daarin een paar duidelijke posts gemaakt. Alternate is daar uiteindelijk ook gaan reageren. Opeens kon het probleem opgelost worden.

Als ik het goed begrijp komt het op het volgende neer:

EVGA is hierin geen partij. TS heeft een overeenkomst met Alternate. Het is jammer voor Alternate dat het bedrag wat EVGA restitueert zo laag is, maar dan hadden zij maar beter moeten onderhandelen met hun leveranciers. Dat is hoe dan ook niet het risico van de TS.

De verantwoordelijkheid van Alternate is reparatie of vervanging. Reparatie is blijkbaar niet mogelijk, dus dan vervangen. Het lijkt mij stug dat er geen vervangend product te vinden is wat minstens net zo goed is. Wel kan de TS in dit geval kiezen voor ontbinding. In dat geval kan er spraken zijn van een gebruiksvergoeding. Maar die keuze is aan de TS, niet aan Alternate.

Alternate kan enkel en alleen kiezen voor ontbinding als vervanging onmogelijk is of onredelijk duur zou zijn in verhouding tot ontbinding. In dat geval kan er ook geen sprake zijn van een gebruiksvergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
defusion schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:02:
Ze mogen best een bedrag in mindering brengen. Dat moet echter wel redelijk zijn. Ik zou max 20% zeggen in dit geval.
Google "ontbinding gebruiksvergoeding".
Vervanging of reparatie komt echter eerst.
Waar heb je het over? Er komt een uitspraak in 2004 naar voren die inmiddels is achterhaald door Europese jurisprudentie.

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:58
Volgens mijn is het eerste wat je tegenkomt als je een evga kaart unboxed:
"for warenty contact us directly"

evga heeft de beste garantie regelingen voor zover ik weet
kaart kapot en nog beschikbaar dan nieuwe zelfde kaart
kaart kapot en niet meer beschikbaar dan vergelijkbare nieuwe kaart
en na invullen aankoop datum en dergelijke in je evga acoount kan je je garantie verlengen tot 10 jaar voor een klein bedrag

• GlowMouse
  • Niet online
Veel namaak? :+

• MrFax
Het feit dat de fabrikant EVGA het product na ongeveer 2 jaar na *introductie* niet meer kan maken is reden genoeg om de koop te ontbinden.

That's it, I'm done.

• Stefan S
  • Laatst online: 19-07-2022
EVGA heeft een uitstekende customer support.
zelf een defecte 1070 opgestuurd. kreeg gewoon een nieuwe zonder kosten en mocht de oude houden.

Hier even kijken:

https://www.evga.com/howtorma/

succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFax
GlowMouse schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:28:
[...]

Waar heb je het over? Er komt een uitspraak in 2004 naar voren die inmiddels is achterhaald door Europese jurisprudentie.
Een waardevermindering komt op grond van deze bepaling derhalve in geval van een terechte ontbinding door de koper voor risico van de verkoper.
Klant heeft dus altijd recht op het gehele bedrag terug of een vervangend vergelijkbare product als reparatie niet mogelijk is: Alleen de verkoper heeft te maken met waardevermindering van de fabrikant.

https://www.atmadvocaten....eling-gebruiksvergoeding/

[ Voor 15% gewijzigd door MrFax op 21-09-2017 11:08 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragoncry
madbwr schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:43:
Volgens mijn is het eerste wat je tegenkomt als je een evga kaart unboxed:
"for warenty contact us directly"

evga heeft de beste garantie regelingen voor zover ik weet
kaart kapot en nog beschikbaar dan nieuwe zelfde kaart
kaart kapot en niet meer beschikbaar dan vergelijkbare nieuwe kaart
en na invullen aankoop datum en dergelijke in je evga acoount kan je je garantie verlengen tot 10 jaar voor een klein bedrag
Nooit doen, de koop overeenkomst is met Alternate, niet met EVGA.
Alternate dient in deze met een passende oplossing te komen (in dit geval reparatie of vervanging)

Hier wordt eigenlijk een non-discussie gevoerd, de regelgeving is hier heel duidelijk over.
De fabrikant aanspreken zou ik persoonlijk alleen doen als er echt geen andere optie meer is,
mede omdat de fabrikant geen garantie hoeft te verlenen als zij de kaart niet aan jou hebben verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het vervelende aan direct zaken doen met de fabrikant - en dat is iets dat een aantal mensen hier vergeten - is dat je je consumentenrechten verspeeld als je door de fabrikant het product laat vervangen. Het is immers niet meer het product dat geleverd is door de leverancier.

Dat kan dus resulteren in vervelende geschillen als het product later weer stuk gaat en je weer voor garantie wilt aankloppen. Of als het product tijdens transport verloren raakt etc.. :)

Altijd zaken doen met de leverancier!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:17

WCA

dragoncry schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:06:
[...]

Nooit doen, de koop overeenkomst is met Alternate, niet met EVGA.
Alternate dient in deze met een passende oplossing te komen (in dit geval reparatie of vervanging)

Hier wordt eigenlijk een non-discussie gevoerd, de regelgeving is hier heel duidelijk over.
De fabrikant aanspreken zou ik persoonlijk alleen doen als er echt geen andere optie meer is,
mede omdat de fabrikant geen garantie hoeft te verlenen als zij de kaart niet aan jou hebben verkocht.
Tsja, je hebt een verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Soms is het gewoon makkelijker en sneller om het direct met de fabrikant te regelen. Met OA EVGA, Corsair en Logitech bijvoorbeeld, is het (tenzij je in een fysieke winkel direct een nieuwe kan krijgen) eigenlijk totaal niet de moeite waard om de discussie aan te gaan met de winkelier, omdat je bij hun zelf gewoon uitstekende service krijgt. (nieuwe krijgen zonder oude opsturen bijv, of gewoon heel snel een nieuwe krijgen)

Share and Enjoy!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

^^
Totdat Logitech na 1 jaar en 2 maanden niet meer thuis geeft. Of als het pakketje verloren raakt op weg naar jouw huis.. etc..

Je hebt geen overeenkomst met de fabrikant en dus ook geen rechten!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Stefan S
Zou ook even in je TT vermelden dat het om Alternate gaat.

Is Alternate hier eerlijk bezig?

Alternate.nl

Succes! :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Misschien moeten we met zijn alle eens lang bij @Alternate met een paar wet boeken. Want ze begrijpen het blijkbaar nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Glashelder schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:11:
^^
Totdat Logitech na 1 jaar en 2 maanden niet meer thuis geeft. Of als het pakketje verloren raakt op weg naar jouw huis.. etc..

Je hebt geen overeenkomst met de fabrikant en dus ook geen rechten!
Naast recht hebben, en recht krijgen, bestaat er ook nog iets als geen recht hebben, maar wel krijgen. (uitzonderlijk) goede klantenservice heet dat.

Mijn trackball was stuk, en het retourproces was totaal niet moeizaam.

- Ik bel logitech, mijn trackball is stuk.
- Logitech, stuur maar factuur dan maak ik verzendlabel
- Ik heb de factuur niet meer, maar dat was niet erg, kreeg toch een verzendlabel voor UPS
- Pakket raakt kwijt bij UPS
- Logitech opgebeld, tracking blijft hangen, pakket had er al lang moeten zijn
- Logitech zegt 'Geen probleem, wij sturen gewoon een nieuwe op'

Dat heb ik liever dan ergens recht op hebben en maar constant moeite moeten blijven doen om dat te krijgen, en dat ik dan wekenlang zonder product zit.

Failliet gaan kan een winkel ook, dan kan je dus ook naar je product fluiten

[ Voor 3% gewijzigd door WCA op 21-09-2017 11:20 ]

Share and Enjoy!

• Stefan S
loki504 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:17:
Misschien moeten we met zijn alle eens lang bij @Alternate met een paar wet boeken. Want ze begrijpen het blijkbaar nog steeds niet.
Dan zegt de persoon aan de balie:
Sorry hier kan ik geen uitspraken over doen. Mail maar :'(

• loki504
Stefan S schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:26:
[...]

Dan zegt de persoon aan de balie:
Sorry hier kan ik geen uitspraken over doen. Mail maar :'(
Het was meer als humoristische manier te brengen en Alternate te berichten dat ze keer op keer over de scheef gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Medione1210
Wat is het hier weer een spelletje elkaar tegenspreken geworden. De TS heeft hier niks aan en Floppus hamert er steeds op om geen uitspraken te doen als je niet precies weet hoe het in elkaar is.
Wacht dus rustig zijn post of of lees zijn oude posts hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GreNade schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:19:
[...]

Naast recht hebben, en recht krijgen, bestaat er ook nog iets als geen recht hebben, maar wel krijgen. (uitzonderlijk) goede klantenservice heet dat.

- Ik heb de factuur niet meer, maar dat was niet erg, kreeg toch een verzendlabel voor UPS

Dat heb ik liever dan ergens recht op hebben en maar constant moeite moeten blijven doen om dat te krijgen, en dat ik dan wekenlang zonder product zit.

Dat verbaast me niets van Logitech. Mijn eerste IT-gerelateerde baantje was o.a. tech support voor Logitech dus zo'n 20 jaar geleden regelde ik die service. ;)

Er zijn trouwens meer fabrikanten die vanuit zichzelf goede garantie leveren. Philips bijvoorbeeld. Veel verkopers verwijzen klanten met defecte Philips-apparaten door naar Philips in plaats van het zelf op te lossen. En Philips lost dat soort gevallen ook bijna altijd zeer netjes op met een ruime marge ten opzichte van waar de klant wettelijk recht op heeft. Maar stel dat Philips wel in gebreke zou blijven, dan is en blijft de verkoper wettelijk aansprakelijk voor de garantie.

Anyway, garantie is eigenlijk heel simpel. De verkoper moet zorgen dat de klant een product krijgt dat conform is aan de verwachtingen. Dus nu de fabrikant de kaart niet kan fixen en de verkoper een financiële compensatie heeft gegeven, is het nog steeds aan de verkoper om ervoor te zorgen dat de klant een product krijgt dat conform is aan de verwachtingen: dus minimaal een zelfde grafische kaart. Een constructie dat TS iets bijbetaalt voor een nieuwe betere kaart is ook mogelijk (mits TS daarmee instemt - dat kan niet door de verkoper afgedwongen worden). Of ontbinding van de koop: dus volledig aankoopbedrag terug; maar dat mag TS als klant niet van de verkoper eisen, hij heeft namelijk wettelijk recht op een conform product. De koop ontbinden is een laatste redmiddel als andere opties niet haalbaar blijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 21-09-2017 11:38 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

GreNade schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:19:
[...]

Het bestaat inderdaad. Maar je moet je beseffen dat je iemand een advies geeft op basis van een eigen ervaring met een enkele fabrikant.

Een advies wat hele vervelende consequenties kan hebben als het mis gaat.

• WCA

WCA

Glashelder schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:43:
[...]

Het bestaat inderdaad. Maar je moet je beseffen dat je iemand een advies geeft op basis van een eigen ervaring met een enkele fabrikant.

Een advies wat hele vervelende consequenties kan hebben als het mis gaat.
Het advies is gebaseerd op ervaringen met logitech, corsair, v-moda, en evga in deze. Ben een enorme pechvogel, ik tref bijna altijd maandagochtendmodellen :P

Share and Enjoy!

• Gadgeteer
S0epkip schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:01:
[...]

Jij vergist je, een gebruiksvergoeding is absoluut uitgesloten.

Je hebt recht op conformiteit.

Ik zou de koop ontbinden op basis van non-conformiteit en het volledige aankoopbedrag terugvragen van Alternate.

EVGA is geen partij in deze overeenkomst met Alternate.

Google maar eens op conformiteit of bel je rechtsbijstandverzekering als je twijfelt (of juridisch loket).
Zullen we beiden een bron vermelden?:

Ontbindt u de koopovereenkomst?

Bij ontbinding van de koopovereenkomst, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken
bron : consuwijzer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Gadgeteer schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:53:
[...]

Bij ontbinding van de koopovereenkomst, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken
*lange tijd*, dan moet je in ieder geval denken aan langer dan een jaar en eigenlijk ook langer dan twee jaar of aan goederen waarbij slijtage echt een issue is en je door vervangen in een betere positie komt (denk aan autobanden of remonderdelen).

TS heeft recht op reparatie of vervanging en nu Alternate dat niet kan (of niet wil) kan hij ontbinden en moet Alternate het hele bedrag terugbetalen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• S0epkip
  • Laatst online: 22-09 14:44
Gadgeteer schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:53:
[...]

Consuwijzer?

Ik verwijs naar de Nederlandse Wet.

PVO

• Gadgeteer
StevenK schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:03:
[...]

*lange tijd*, dan moet je in ieder geval denken aan langer dan een jaar en eigenlijk ook langer dan twee jaar of aan goederen waarbij slijtage echt een issue is en je door vervangen in een betere positie komt (denk aan autobanden of remonderdelen).

TS heeft recht op reparatie of vervanging en nu Alternate dat niet kan (of niet wil) kan hij ontbinden en moet Alternate het hele bedrag terugbetalen.
Tja, dat is inderdaad lastig... wat is lange tijd.
Je noemt slijtage maar wordt er niet ook gekeken naar verdere waarde vermindering?
S0epkip schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:06:
[...]

Consuwijzer?

Dan is die toch ergens beschreven? Ik kan me niet voorstellen dat de wet waarnaar je verwijst zo zwart wit is.

[ Voor 18% gewijzigd door Gadgeteer op 21-09-2017 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:24
[...]

Waar in de wet staat dan precies dat "een gebruiksvergoeding absoluut [is] uitgesloten."?

• StevenK
Gadgeteer schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:06:
[...]

Tja, dat is inderdaad lastig... wat is lange tijd.
Je noemt slijtage maar wordt er niet ook gekeken naar verdere waarde vermindering?
Nee, de ratio achter de gebruiksvergoeding is dat de consument niet in een betere positie mag komen omdat hij nieuw voor versleten terug krijgt.

Dat het artikel in de tussentijd minder waard is geworden is niet iets dat aan de zijde van de consument van wezenlijk belang is, omdat de consument het artikel niet voor de handel bezit, maar voor het gebruik. En de verkoopwaarde heeft niet echt invloed op het gebruiksgenot.

De waardedaling van het artikel hoort voor rekening en risico van de verkoper te blijven.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:10
[...]

Consuwijzer?

Geen idee wat voor argument dit is, maar Consuwijzer = ACM. Die baseren zich en hun uitspraken uiteraard ook op de Nederlandse wet en de interpretatie daarvan.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Consuwijzer?

De Nederlandse wet is een flink boekwerk, en ik betwijfel of het verbod op moord, te hard rijden of schuin de weg oversteken relevant is in dit topic. Welk artikel en lid heb je het precies over?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tripleking
Bedankt voor all antwoorden
heb toch informatie gevraagd aan EVGA en kreeg antwoord :

Hello,

If you can get the card back we will of course gladly process a RMA for it, it is of course free of any cost.
Based on our warranty terms we exchange for a model of equal or greater performance should the same model not be available any longer, so we are of course also able to exchange items even if the same product is not available.

Kind Regards,
EVGA

Moet ik ervoor gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cookiezzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-07 19:40
tripleking schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:28:

Hello,

If you can get the card back we will of course gladly process a RMA for it, it is of course free of any cost.
Based on our warranty terms we exchange for a model of equal or greater performance should the same model not be available any longer, so we are of course also able to exchange items even if the same product is not available.

Kind Regards,
EVGA

Moet ik ervoor gaan?
Zoals ik in dit topic al enkele keren heb voorbij zien komen is EVGA RMA goed, ook zelf al gebruikt.
Ik, persoonlijk, zou het doen. (Ondanks dat sommigen adviseren om niet met de fabrikant, maar Alternate te gaan)
Heb ooit mijn GPU van 1.5 jaar naar EVGA gestuurd en kreeg een hele nieuwe.

Het lijkt me sterk dat EVGA nergens meer een 980 TI meer heeft liggen trouwens, die houden volgens mij altijd wel wat stock voor RMA..

Als je echter die credit al hebt gehad, stel ik me de vraag hoe makkellijk je je kaart van Alternate terug gaat krijgen..

[ Voor 10% gewijzigd door Cookiezzz op 21-09-2017 12:38 ]

• Dennism

Hello,

Kind Regards,
EVGA

Moet ik ervoor gaan?
Je kan het uiteraard proberen, maar als Alternate al een credit heeft gehad ga je die kaart zeer waarschijnlijk niet meer terugzien daar Alternate deze ook niet meer zal hebben.

Ik ben er iig bang voor dat je het (juridische) gevecht met Alternate aan zal moeten gaan.

• dragoncry
Kom je er echt niet uit met Alternate? dan ja maaaarrrrr :

Je verspeelt je consumentenrechten.
EVGA heeft Alternate (naar zeggen) al laten weten dat deze niet volledig wordt vergoed, kun je er van uit gaan dat EVGA dat bij jou wel gaat doen?

Eenmaal aangeklopt bij de leverancier kun je niets meer verhalen op alternate.
Ik sluit me daarom aan bij Dennism, de meest veilige optie is om dit uit te zingen met Alternate, jouw rechten en de plichten van Alternate zijn duidelijk (er is wetgeving voor), de afhandeling bij EVGA valt niet onder het (nederlandse/ europese) consumenten recht.

Even een edit:

Heb je EVGA verteld over de ervaring met Alternate?, misschien dat als je EVGA uitlegt wat er gebeurd (is), dat zij de zaak met Alternate voor je kunnen bespoedigen.
Verder blijf ik wel bij mijn mening dat de veilige optie toch bij Aternate ligt.

[ Voor 46% gewijzigd door dragoncry op 21-09-2017 12:46 ]

• Stefan S
Gewoon afdwingen bij Alternate.
Dit is niet de eerste keer voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFax
dragoncry schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:36:
Kom je er echt niet uit met Alternate? dan ja maaaarrrrr :

Je verspeelt je consumentenrechten.
EVGA heeft Alternate (naar zeggen) al laten weten dat deze niet volledig wordt vergoed, kun je er van uit gaan dat EVGA dat bij jou wel gaat doen?

Eenmaal aangeklopt bij de leverancier kun je niets meer verhalen op alternate.
Ik sluit me daarom aan bij Dennism, de meest veilige optie is om dit uit te zingen met Alternate, jouw rechten en de plichten van Alternate zijn duidelijk (er is wetgeving voor), de afhandeling bij EVGA valt niet onder het (nederlandse/ europese) consumenten recht.

Even een edit:

Heb je EVGA verteld over de ervaring met Alternate?, misschien dat als je EVGA uitlegt wat er gebeurd (is), dat zij de zaak met Alternate voor je kunnen bespoedigen.
Verder blijf ik wel bij mijn mening dat de veilige optie toch bij Aternate ligt.
Maar EVGA is degene geweest die de waardevermindering in rekening heb gebracht bij Alternate, en die hebben het gewoon klakkeloos overgenomen. Volgens mij weten ze alleen niet dat de risico van waardevermindering bij de verkoper ligt, en niet de consument.

That's it, I'm done.

• WCA

WCA

Hello,

Kind Regards,
EVGA

Moet ik ervoor gaan?
Heb je zin in juridisch geklooi en geruzie met alternate? Dan ga je verder met alternate
Heb je daar geen zin in, en wil je een (imho zeer klein) risico nemen? Kaart terugvragen en met evga regelen.

Share and Enjoy!

• dragoncry
MrFax schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:59:
[...]

Maar EVGA is degene geweest die de waardevermindering in rekening heb gebracht bij Alternate, en die hebben het gewoon klakkeloos overgenomen. Volgens mij weten ze alleen niet dat de risico van waardevermindering bij de verkoper ligt, en niet de consument.
Mja, dat weten wij dus niet, Alternate kan dit ook op eigen initiatief hebben gedaan, vandaar dat ik vraag of EVGA op de hoogte is van de situatie met Alternate, en of TS er zeker van kan zijn dat EVGA de kaart volledig aan hem gaat vergoeden i.p.v. alleen de dagwaarde.

In alle gevallen is daarom in mijn ogen beter om het "gevecht" met Alternate aan te gaan, zoals al eerder aangegeven : de koopovereenkomst is met alternate, niet met EVGA. alle oplossingen die EVGA zou bieden zijn coulance regelingen, je kunt dan niet meer spreken van garantie.

• StevenK

Hello,

Kind Regards,
EVGA

Moet ik ervoor gaan?
Ja, want vervanging door hetzelfde of beter is het maximale dat je bij de rechter zou kunnen halen.

Ik vind het overigen wel tenenkrommend stuitend dat Alternate beweert dat er een credit komt, terwijl hieruit blijkt dat EVGA wel degelijk vervangt onder garantie.

• WCA

WCA

dragoncry schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:07:
[...]

Mja, dat weten wij dus niet, Alternate kan dit ook op eigen initiatief hebben gedaan, vandaar dat ik vraag of EVGA op de hoogte is van de situatie met Alternate, en of TS er zeker van kan zijn dat EVGA de kaart volledig aan hem gaat vergoeden i.p.v. alleen de dagwaarde.

In alle gevallen is daarom in mijn ogen beter om het "gevecht" met Alternate aan te gaan, zoals al eerder aangegeven : de koopovereenkomst is met alternate, niet met EVGA. alle oplossingen die EVGA zou bieden zijn coulance regelingen, je kunt dan niet meer spreken van garantie.
Hoezo geen garantie? De fabrikant heeft toch gewoon haar garantieregeling op de site staan?

Garantie bij de verkoper is geen recht, je recht is een conform product. Garantie kan gegeven worden om aan die wet te voldoen, en dat is ook een valide manier. Echter, de fabrikant kan zelf wel degelijk er voor kiezen om zelf garantie direct aan de consument te geven. Dat is geen coulance, dat is gewoon een service die ze beiden. Coulance is afwijken van bedrijfsprocedures, niet een service bieden die je niet hoeft te bieden omdat het wettelijk niet verplicht is.

Als TS zijn kaart naar EVGA opstuurt, gaat die gewoon in behandeling genomen worden volgens de garantieregeling van EVGA. EVGA kan dan ook niet meer terugkrabbelen van hun eigen voorwaarden wanneer ze m in behandeling nemen.

In de basis heeft TS 2 hele simpele keuzes.

1. Doorzeuren bij Alternate en wel/niet zijn zin krijgen
2. Kaart terugvragen bij alternate en opsturen naar EVGA, die al aangeven dat ze de kaart zullen vervangen onder hun voorwaarden. (die gewoon reeel zijn)

Share and Enjoy!

• loki504
[...]

Dat is nogal een uitspraak.. heb het zelf ook meegemaakt. Winkel geeft aan dat Intel geen vervangent model had. En dat ik de dagwaarde terug kreeg(was iets van 5 jaar oud). RMA naar Intel gestuurd. Helaas hadden ze mijn model niet meer. Maar konden wel gratis een beter model sturen. Met jawel een nieuwe lading garantie. Terwijl ze beide naar de zelfde fabrikant zijn gegaan.

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Vergeet niet dat winkels afspraken met fabrikanten kunnen maken. Als Alternate weinig geld krijgt van EVGA is dat waarschijnlijk hun eigen schuld. Het is gewoon mogelijk dat Alternate een bepaald risico neemt en daardoor korting krijgt. Zo krijgen hun meer marge alleen krijgen ze minder geld terug bij een RMA. Nou weet ik niet precies hoe dit bij hun zit, maar deze constructies bestaan gewoon. Dat Alternate het nu het probleem van de klant wil maken is gewoon niet zoals het hoort.

Doe je het als klant direct zelf via EVGA krijg je gewoon een nieuwe kaart die gelijk is of beter. Hebben ze de kaart van de TS niet meer ? Krijg je een snellere kaart. Alternate is hier het probleem, niet EVGA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat Alternate doet is inderdaad op z'n zachtst gezegd niet netjes. Ze lappen de rechten van de consument gewoon aan hun laars.

Dat gezegd hebbende, is het voorstel van EVGA natuurlijk wel de ideale oplossing. Als ik TS was, zou ik dat aanbod van EVGA met beide handen grijpen en niet meer loslaten. En dat houdt inderdaad in dat Alternate er weer mee weg komt om consumenten in de kou te laten staan... Damned if you do, damned if you don't - maar door het aanbod van EVGA aan te nemen heeft TS ten minste een werkend product en daar gaat het hem om, neem ik aan. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Dennism
Moet TS echter nog wel zijn kaart terug kunnen krijgen, iets waar redelijk wat mensen hier aan voorbij lijken te gaan. Als deze niet meer bij Alternate ligt maar al bij de fabrikant of bij een distri en Alternate heeft al een credit gehad zal het voor Alternate vrijwel onmogelijk zijn deze kaart nog terug te krijgen daar distri's / fabrikanten daar over het algemeen niet aan meewerken.

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:15
Mx. Alba schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:36:
Wat Alternate doet is inderdaad op z'n zachtst gezegd niet netjes. Ze lappen de rechten van de consument gewoon aan hun laars.

Dat gezegd hebbende, is het voorstel van EVGA natuurlijk wel de ideale oplossing. Als ik TS was, zou ik dat aanbod van EVGA met beide handen grijpen en niet meer loslaten. En dat houdt inderdaad in dat Alternate er weer mee weg komt om consumenten in de kou te laten staan... Damned if you do, damned if you don't - maar door het aanbod van EVGA aan te nemen heeft TS ten minste een werkend product en daar gaat het hem om, neem ik aan. :)
Dit zou ik ook doen inderdaad. Wanneer je het met EVGA helemaal geregeld heb, zou ik nog wel even bij Alternate aankaarten dat het een waardeloze service geeft en aangeven dat ze dit niet eens zo mogen doen.

Ik heb jaren geleden soort gelijke situatie gehad bij Bol, toen ging het om een Samsung product. Heb het verder met Samsung geregeld die wel wilde helpen. Toen alles achter de rug was nog wel even via social media een 'review' gegeven over de service van Bol. En toen kon er ineens wel een hoop geregeld worden ;)
Leve de kracht van social media!

• loki504
Dennism schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:48:
Moet TS echter nog wel zijn kaart terug kunnen krijgen, iets waar redelijk wat mensen hier aan voorbij lijken te gaan. Als deze niet meer bij Alternate ligt maar al bij de fabrikant of bij een distri en Alternate heeft al een credit gehad zal het voor Alternate vrijwel onmogelijk zijn deze kaart nog terug te krijgen daar distri's / fabrikanten daar over het algemeen niet aan meewerken.
Maar de kaart is officieel toch gewoon van de TS? Dan mag Alternate toch niet dingen beslisen voor de TS?

• Dennism
loki504 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:56:
[...]

Maar de kaart is officieel toch gewoon van de TS? Dan mag Alternate toch niet dingen beslisen voor de TS?
Dat hoeft Alternate ook niet direct te beslissen helaas, vroeger zelf ook wel eens bij de hand gehad, stuur je een kaart op, fabrikant zegt we kunnen niet repareren we crediteren bijv. het inkoop bedrag en daar sta je dan als winkelier wanneer zoiets gebeurt, fabrikanten en bijv. distries hebben dat voor zover ik weet gewoon afgedekt in hun B2B voorwaarden en die kijken niet direct naar de wettelijke verplichtingen van de winkelier naar de klant. Die kaart zie je niet meer terug of je hoog of laag springt en dus los je het dan maar zo goed op met de klant als mogelijk (wat Alternate hier duidelijk niet doet).

[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 21-09-2017 14:03 ]

• loki504
Dennism schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:01:
[...]

Dat hoeft Alternate ook niet direct te beslissen helaas, vroeger zelf ook wel eens bij de hand gehad, stuur je een kaart op, fabrikant zegt we kunnen niet repareren we crediteren bijv. het inkoop bedrag en daar sta je dan als winkelier wanneer zoiets gebeurt. Die kaart zie je niet meer terug of je hoog of laag springt en dus los je het dan maar zo goed op met de klant als mogelijk (wat Alternate hier duidelijk niet doet).
Oké wist niet dat fabrikanten dat zo makkelijk konden beslissen. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
loki504 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:04:
[...]

Oké wist niet dat fabrikanten dat zo makkelijk konden beslissen. Weer wat geleerd :)
Of het B2B juridisch juist durf ik trouwens niet te zeggen, maar als kleine lokale shop (waar ik destijds werkte) ga je niet snel juridische actie ondernemen tegen een fabrikant of distri voor zulke zaken.

• DennyV
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-02-2023
Ik zou lekker naar kassa stappen met dit probleem ;)
Ze zijn al een keer in de uitzending geweest, denk niet dat ze het heel leuk vinden om nog een keer een Quiz-team in hun pand te hebben en blij te moeten lachen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
loki504 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:04:
[...]

Dat ze het doen betekent niet dat het zonder meer mag: de kaart is nog steeds eigendom van TS, niet van de winkel en niet van evga. De 'ellende' is alleen dat er nogal wat mensen & bedrijven zijn in NL die eigen regels verzinnen en hier in blijven hangen, ook als je ze vriendelijk doch dringend verzoekt zich aan de wet te houden.

Retourrecht, garantie, WKOA, thema's die menig online winkelier nachtmerries lijkt te geven - terwijl het er helaas toch gewoon bij hoort.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• MrFax
Als je de kaart niet meer terug kan krijgen dan heb je sowieso gewoon recht op je geld terug of vergelijkend product. Lijkt me wel een erg makkelijke zaak voor TS dan. Ik zou op dit moment gewoon je geld terugeisen als je de kaart niet meer terug kan krijgen. Als ze dit niet doen lijkt mij het diefstal(kaart is volgens de wet nog gewoon jouw eigendom)

[ Voor 35% gewijzigd door MrFax op 21-09-2017 14:30 ]

That's it, I'm done.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:55
Tja.

Op zich snap ik wel enigzins de insteek van Alternate. Ze zouden allicht graag een vervangend product aan bieden - maar ja. Die zijn gewoon niet meer leverbaar.

Feitelijk heb je redelijkerwijs (mi, ianal) een werkend product. Onder normale omstandigheden zou je dan ook een vervangend exemplaar hebben geaccepteerd, ook als die maar € 270 zou hebben gekost. Dat is het punt niet. En als €270 een nieuwe GTX 980 had gekocht, dan was er nog niet zoveel aan de hand geweest.

Maar zo is het niet. De goedkoopste GTX 980 die ik kan vinden kost € 407, en is niet op voorraad (en ik verwacht ook niet dat dat ooit nog gaat gebeuren). De goedkoopste "leverbare" GTX 980 is

pricewatch: Inno3D GeForce GTX 980 iChill HerculeZ X3 Air Boss 4GB

De suggestie is dat € 270 no way gelijk staat aan een vervangend exemplaar. Dus: wat mijn part niet akkoord.

Ik heb redelijke ervaring met direct contact met videokaart fabrikanten. Ik ben door Sapphire ooit kosteloos een vervangend exemplaar toegestuurd, toen de mijne na driekwart jaar een bekend euvel vertoonde. Wanneer dat de oplossing biedt, zou ik gewoon die weg bewandelen, en Alternate laten voor wat ze is. En dat dan ook maar zo te houden voor de rest van hun bestaan...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Dennism
Helixes schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:32:
Tja.

Op zich snap ik wel enigzins de insteek van Alternate. Ze zouden allicht graag een vervangend product aan bieden - maar ja. Die zijn gewoon niet meer leverbaar.
Een vervangend product hoeft niet dezelfde kaart of chip te zijn, als het maar een conform product. dus met de prestaties die TS zou mogen verwachten. Bijv. een Aftermarket GTX1070 pas daar voor zover ik kan zien prima in.

• PilatuS
  • Niet online
@tripleking Vraag bij EVGA anders even of ze iemand daar hebben werken die Nederlands spreekt. Kan je ze dit topic laten lezen. Anders werkt Google translate natuurlijk ook. Dan hebben ze daar ook een idee van het het nou precies zit :)

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:05

Managelorian

“This is the workflow.”

Wat ik in deze discussie nog niet terug heb zien komen is het advies om de klacht neer te leggen bij Thuiswinkel waarborgfonds (waar Alternate ook bij is aangesloten).

Ik heb zelf een keer een akkefietje gehad met een leverancier die hierbij was aangesloten en vond dat conformiteit niet van toepassing was. Zaak aanhangig gemaakt bij Thuiswinkel en binnen 3,5 uur (!) had ik bericht van de desbetreffende winkel dat ik het artikel 'onder coulance' toch mocht terugsturen.

TO heeft hier een sterke zaak en ik denk dat Alternate zeer snel bakzeil zal halen bij een melding.

[ Voor 3% gewijzigd door Managelorian op 21-09-2017 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alternate.nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11-2024

Alternate.nl

Bedrijfsaccount Alternate
Hi Tripleking,

Heb je deze kaart bij ons of bij onze Belgische collega's aangeschaft? Kun ons in ieder geval een DM sturen met je gegevens? Dan nemen wij, of onze Belgische collega's, contact met je op.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Medione1210
Alternate schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:14:
Hi Tripleking,

Heb je deze kaart bij ons of bij onze Belgische collega's aangeschaft? Kun ons in ieder geval een DM sturen met je gegevens? Dan nemen wij, of onze Belgische collega's, contact met je op.
Fijn voor de TS want nu wordt het tenminste opgelost maar beseffen jullie je wel hoe rap jullie reputatie eraan gaat? Ik kan me niet voorstellen dat die paar honderd euro die jullie er bij inschieten opweegt tegen dergelijke reputatieschade!
En dan nog, we vragen geen super super klantenservice, maar wel dat jullie je aan de wet houden en garantieclaims op een nette manier afhandelen.en stop met het uitkeren in kadobonnen, behalve als de klant erom vraagt of als jullie bijvoorbeeld een hogere waarde in bonnen bieden om zo de klant te behouden.

Als jullie dat niet meer kunnen zijn jullie tot niets anders meer verworden dan een dozenschuiver!

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 21-09-2017 16:23 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Hi Tripleking,

Ik vraag me af hoe vaak jullie hier wel mee weg komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hi Tripleking,

Leg anders even hier uit waarom jullie steeds voor deze gekke aanpak kiezen. Leuk dat jullie post-history alleen maar bestaat uit "DM even"-posts, maar zo werkt dat niet helemaal op een forum.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tripleking
hallo iedereen

ik werd net opgebeld door alternate en nu is het gestegen naar 499 euro en daarmee kan ik gtx 1070 kopen die idd ietsje beter is dan gtx 980 ti. ik vroeg of ik recht heb voor het volledig bedrag en zeiden nee omdat er een gelijkwaardige kaart is voor 499 euro.

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Mvg

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47
Hi Tripleking,

Wat heeft jullie eigenlijk doen besluiten dat de geboden oplossing blijkbaar toch geen oplossing was?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• loki504
tripleking schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:38:
hallo iedereen

ik werd net opgebeld door alternate en nu is het gestegen naar 499 euro en daarmee kan ik gtx 1070 kopen die idd ietsje beter is dan gtx 980 ti. ik vroeg of ik recht heb voor het volledig bedrag en zeiden nee omdat er een gelijkwaardige kaart is voor 499 euro.

Mvg
Zij mogen een alternatief aanbieden. Die mag je wiegen als je kan aangeven waarom het geen alternatief is.(zoals passief gekoekt. Doet het veel beter/slechter is de game die jij speelt).
En dan blijft ontbinding over. Het "probleem" bij videokaarten is dat de prijs zeker bij high end kaarten snel achteruit gaat op het moment dat er een nieuwe serie uit is. In dit geval zou ik niet al te moeilijk zijn en lekker het geld pakken een 1070 kopen met nieuwe garantie bij een winkel die het wel direct netjes afhandelt. Heb je gelijk nieuwe lading garantie.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
hallo iedereen

Mvg
Fijn dat het opgelost is! Dit is redelijk en hadden ze natuurlijk direct moeten doen. Veel plezier met je nieuwe kaart!

[ Voor 9% gewijzigd door KopjeThee op 21-09-2017 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Laat mij raden; het bedrag van € 499,- is het bedrag dat je in een tegoedbon van Alternate krijgt en niet gecrediteerd op je rekening, zodat je vervolgens het geld wel weer besteed bij Alternate?

Tenzij jij de betaling van de nu defecte videokaart ook met tegoedbonnen hebt betaald, dien jij het (volledige aankoop)bedrag op dezelfde manier retour te krijgen als dat jij de betaling ook hebt gedaan.

Op het aanbod van Alternate zou ik dan ook absoluut niet in gaan. Op dit moment zou ik nog maar een ding eisen; ontbinding van de koopovereenkomst met terugbetaling van het volledige aankoopbedrag. Met een partij als Alternate zou ik hierna absoluut geen overeenkomst meer willen hebben of aangaan.

Indien vervang of herstel niet mogelijk is of wordt geweigerd, heb jij simpelweg recht op ontbinding en het is dan niet aan Alternate om waardevermindering/gebruiksvergoeding in rekening te brengen. Die "soms" van Consuwijzer waarover een aantal hier vallen, is niet van toepassing in dit verhaal en jurisprudentie laat zien dat waardevermindering/gebruiksvergoeding in dergelijke gevallen nooit wordt toegekend.

• loki504
Dimens schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:35:
[...]

Laat mij raden; het bedrag van € 499,- is het bedrag dat je in een tegoedbon van Alternate krijgt en niet gecrediteerd op je rekening, zodat je vervolgens het geld wel weer besteed bij Alternate?

Tenzij jij de betaling van de nu defecte videokaart ook met tegoedbonnen hebt betaald, dien jij het (volledige aankoop)bedrag op dezelfde manier retour te krijgen als dat jij de betaling ook hebt gedaan.

Op het aanbod van Alternate zou ik dan ook absoluut niet in gaan. Op dit moment zou ik nog maar een ding eisen; ontbinding van de koopovereenkomst met terugbetaling van het volledige aankoopbedrag. Met een partij als Alternate zou ik hierna absoluut geen overeenkomst meer willen hebben of aangaan.

Indien vervang of herstel niet mogelijk is of wordt geweigerd, heb jij simpelweg recht op ontbinding en het is dan niet aan Alternate om waardevermindering/gebruiksvergoeding in rekening te brengen. Die "soms" van Consuwijzer waarover een aantal hier vallen, is niet van toepassing in dit verhaal en jurisprudentie laat zien dat waardevermindering/gebruiksvergoeding in dergelijke gevallen nooit wordt toegekend.
Alleen staat het ze ook vrij om een alternatief aan te bieden. Dit hebben ze niet indirect gedaan. Maar als ze dat wel hadden gedaan had TS weer een reden moeten geven bla nla bla.

En dit is een prima manier om van Alternate af te komen. En een redelijk aanbod. Ja je kan als je het voor de rechter laat komen meer uit halen. Maar gaat het ooit zo ver komen? Ik zelf denk vanniet. Lekker je geld pakken. Weg gaan bij deze toko en nooit weer terug komen.

En waarde verminderen wordt wel degelijk toegepast. Alleen komt dat pas voor na enkele jaren. Na 10 jaar krijg je echt niet het volledige bedrag terug van je 30 euro prof voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 21-09-2017 19:18 ]

• PilatuS
  • Niet online
hallo iedereen

Mvg
Als ze dit nu voor iedere klant zo doen dan heeft dit topic zin gehad. Als de volgende klant zich hier weer meld met een soort gelijk probleem dan weet ik nog wel een topic waar de naam van deze winkel in voor gaat komen.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:24
[...]

Welke jurisprudentie? Lijkt me leuk leesvoer. Volgens mij zijn er namelijk nog niet zo veel zaken geweest over "dergelijke gevallen".

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
hallo iedereen

Mvg
Hebben ze ook een verklaring voor het eerdere aanbod? Stagiair, blauwe maandag of wat?

• plaspvd
  • Niet online
Even off-topic;

Haha alternate is een lekkere..... not...

En terug op topic, absoluut niet op deze wijze accepteren. Zeker niet aan de hand van tegoedbonnen.
Leuk dat je daar een vervanger van kan kopen, maar dan blijf je bezig als de volgende onverhoopt ook iets krijgt.

Vervangen of ontbinden.

Ik blijf bij deze in ieder geval ver weg bij alternate. Maar ben wel blij voor je dat niet niet met het eerste word afgescheept!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarom zou hij bezig blijven als de volgende onverhoopt ook iets overkomt? En waarom zou dat anders zijn dan bij vervanging met een identieke aan wat hij nu had?

Los van het juridische, en dat het uiteraard idioot is hoe het eerst ging, en dat ik hoe lang dit duurt ook compleet idioot vindt: Alternate moet een vervanging bieden. Een GTX1070 is dus op (zo goed als) elk vlak superieur aan zijn oude kaart. Waarom zou hij die dan niet moeten accepteren als vervanging?
Want dan zou Alternate hem wel een willekeurige op kunnen sturen, nu kan hij kiezen bij Alternate zonder bij te betalen uit 5 verschillende GTX1070s, en dus degene kiezen die het beste bij zijn kast past, of die semi-passief is, of die van zijn favoriete merk (of niet meer die van zijn minst favoriete merk), of toch voor een AMD gaan, of toch bijleggen om direct een 1080TI te kopen, etc.

Dus de weg ernaartoe is belabberd, maar ik zie niet het probleem van de oplossing zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 21-09-2017 22:44 ]

• plaspvd
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:43:
Waarom zou hij bezig blijven als de volgende onverhoopt ook iets overkomt?
Heb dit ook al een keer gehad. Na 1 akkefietje, ga je akkoord met tegoedbonnen. Onverhoopt gebeurd het een 2e keer. Vertrouwen weg, lang juridisch gezeik, zit je vast aan het bedrijf door je tegoedbonnen.

Zoals hier mooi omschreven

[ Voor 5% gewijzigd door plaspvd op 21-09-2017 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:53
Sissors schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:43:
Waarom zou hij bezig blijven als de volgende onverhoopt ook iets overkomt? En waarom zou dat anders zijn dan bij vervanging met een identieke aan wat hij nu had?

Los van het juridische, en dat het uiteraard idioot is hoe het eerst ging, en dat ik hoe lang dit duurt ook compleet idioot vindt: Alternate moet een vervanging bieden. Een GTX1070 is dus op (zo goed als) elk vlak superieur aan zijn oude kaart. Waarom zou hij die dan niet moeten accepteren als vervanging?
Want dan zou Alternate hem wel een willekeurige op kunnen sturen, nu kan hij kiezen bij Alternate zonder bij te betalen uit 5 verschillende GTX1070s, en dus degene kiezen die het beste bij zijn kast past, of die semi-passief is, of die van zijn favoriete merk (of niet meer die van zijn minst favoriete merk), of toch voor een AMD gaan, of toch bijleggen om direct een 1080TI te kopen, etc.

Dus de weg ernaartoe is belabberd, maar ik zie niet het probleem van de oplossing zelf.
Je hebt gelijk, met een uitzondering. De motieven van de TS om een bepaalde versie van de kaart te kopen doet er wel toe. Persoonlijk heb ik veel vertrouwen in EVGA, als mijn EVGA kaart dus als vervanger een Gigabyte zou zijn, waar ik minder goed ervaringen mee heb, kan dit voor mij een reden zijn om niet te accepteren. Voor mij zou dit immers niet een "gelijkwaardig" product zijn. Ik gebruik nu een merk als voorbeeld, maar het kan ook om andere specificaties gaan, bijvoorbeeld geluid of stroomtoevoer (ivm overclocking bv.).
Of de aangeboden kaart een daadwerkelijk een vervanging is voor TS kan enkel hij bepalen en beargumenteren. Wanneer een reference model 1070 wordt aangeboden t.o.v. een 980ti hoeft dit dus niet een vervangend product te zijn voor TS.

Bovenstaande is overigens afkomstig vanuit mijn eigen ervaring met omruilingen onder garantie als consument en verkoper.

edit: Wanneer een kaart die voor TS vergelijkbaar is bv. 539,- kost, staat hij wel degelijk in zijn recht dit te verlangen (mits duidelijk beargumenteerd en kloppend) in mijn ervaring. Aangezien ik de aankoopcriteria van TS niet weet kan ik niet beoordelen of het huidige aanbod passend is.

[ Voor 7% gewijzigd door filthymushroom op 21-09-2017 22:59 ]

• Sissors
  • Niet online
Eens, maar dat is dus juist het voordeel van tegoedbonnen. Hij kan zelf er ééntje uitkiezen. En als hij dan echt een goed argument heeft waarom degene die binnen de €500 vallen niet een fatsoenlijke vervanging zijn, dan kan hij daarmee terug gaan naar Alternate. Maar anders kan hij juist zelf degene kiezen die voor hem het beste uitkomt, in plaats van dat het een over en weer spelletje moet worden welke kaart nu wel een goede vervanger is en welke niet.

@plaspvd , ik snap waarom je straks met weer gezeik kan zitten als het weer mis gaat. Maar ik snap niet waarom dat niet zou kunnen gebeuren als ze je een vervangende GTX980 aanbieden, en wel als ze je waardebonnen geven waarmee je een vervangende GTX1070 kan bestellen.

• Dennism
plaspvd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:54:
[...]

Heb dit ook al een keer gehad. Na 1 akkefietje, ga je akkoord met tegoedbonnen. Onverhoopt gebeurd het een 2e keer. Vertrouwen weg, lang juridisch gezeik, zit je vast aan het bedrijf door je tegoedbonnen.

Zoals hier mooi omschreven

[...]
Aan die quote valt echter wel af te dingen dat Alternate deze €499 in de basis aanbied om een vergelijkbare kaart mee uit te zoeken zoals Alternate dit aan TS heeft gecommuniceerd. Ze hadden ook direct een GTX1070 kaart aan kunnen bieden, en aangezien de GTX1070 vergelijkbaar is met de GTX980Ti en op een aantal punten zelfs een redelijke verbetering valt daar weinig op af te dingen door TS op basis van conformiteit. Daarmee voldoen ze in principe gewoon aan de wet. Door echter shoptegoed aan te bieden ipv een directe vervanging geeft alternate in dit geval (na verhoging van het bod, daarvoor was het een lachertje) TS meer flexibiliteit, want hij kan nu waarschijnlijk kiezen tussen meerdere GTX1070 modellen, maar ook bijv. om wat anders te kopen en zolang ze reparatie of vervanging aanbieden is ontbinding voor zover ik weet niet direct meer aan de orde en heeft TS daar dan ook niet direct recht op.

• MrFax
Als ik jouw was zou ik gewoon het volledige bedrag of anders je kapotte videokaart terug zodat je de beslissing zelf kan nemen, kunnen ze dit beide niet doen hebben hun een probleem, niet jij.

That's it, I'm done.

• Sissors
  • Niet online
Euh, en dan sturen ze hem een kapotte videokaart terug, en welke partij heeft dan precies een probleem?

• MrFax
Sissors schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:11:
Euh, en dan sturen ze hem een kapotte videokaart terug, en welke partij heeft dan precies een probleem?
Dan zou hij zelf kunnen beslissen of hij het via EVGA of Alternate wil regelen. Nu lijkt het dat Alternate de videokaart niet eens meer heeft omdat het al gecrediteerd is bij EVGA. Met andere woorden heeft Alternate hier iets gedaan wat volgens de wet helemaal niet mag zonder jouw toestemming, en zit hij nu vast aan 499 euro shoptegoed.

Edit: Ik zou zelf de videokaart terugnemen, contact opnemen met EVGA, de situatie uitleggen en dan (als ik al de klantenservice reviews mag geloven) krijg je gewoon een nieuwe of zelfs beter kaart direct via hun, en in sommige gevallen zelfs vernieuwd fabrieksgarantie, zodra je een nieuwe kaart van EVGA krijgt vervalt wel je garantierechten bij Alternate(omdat de kaart niet via hun is), maar zelfs dan zou ik het nog steeds met EVGA regelen.

[ Voor 44% gewijzigd door MrFax op 21-09-2017 23:16 ]

That's it, I'm done.

• sapphire
  • Laatst online: 22:46

sapphire

Die-hard pruts0r

OW dit komt me zo bekend voor.

Ooit een dikke 2.1 set bij Alternate gekocht á 200 euro. Na een half jaar gaf deze plopjes in de bas waardoor er niet meer normaal te luisteren was.

Helaas model was uit de verkoop en niet meer te repareren dus kreeg ik de helft nog maar terug....laatste keer dat ik daar wat gekocht heb.

Gabriël AM5

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Soms werkt het in je voordeel en soms niet.
Ik had toevallig een printer waarvan de printkop kapot was en ook een HP laptop, dat was de derde reparatie, (allebei over de 1,5 jaar) en daardoor kreeg ik het aankoopbedrag terug maar zoals in dit geval met afschrijving en waardevermindering is het altijd een lastig issue en vaak is het ook de fabrikant cq. winkel. Zeker als je geheugen hebt gekocht in 2007 en het geheugen is nu defect en welke waarde ga je er tegenover zetten aangezien het geheugen niet meer leverbaar is en ook geen waarde meer vertegenwoordigd.
Aan de andere kant heb ik ooit een net bedrag retour gehad bij een Intel SSD die net binnen de 3 jaar viel en voor die prijs kon meteen een 500 GB kopen ipv de 250 GB dus soms is het ook weer een voordeel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1 2 Laatste