Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Ik heb een probleem met Alternate/CM met de garantie afwikkeling rondom mijn kapotte Nepton 140XL.

ik heb in januarie 2015 een systeem gekocht met een nepton 140 XL bij Alternate. en in mei 2017 heeft de pomp het begeven.

mailtje gestuurd naar alternate, want op de website staat dat ik bij de fabrikant moet zijn, en op de CM site staat dat ik bij de leverancier moet zijn. dus volgens het mailtje die ik naar alternate gestuurd heb heeft alternate gezegd dat ik het naar hun op kon sturen en ook netjes met de bijbehorende gegevens zodat ik het niet hoefde te betalen.

2 maanden ofzo verder hoor ik dat bij het testen bij alternate zelf dat mijn pomp inderdaad kapot is. en doorgestuurd word naar CM.

en nu kreeg ik gisteren een mail dat CM hem niet meer kan repareren en omdat de nepton 140XL niet meer gemaakt word en ook niet meer op voorraad ligt of ik dan de H90 als alternatief zou willen nemen

(het mailtje)
Naar aanleiding van uw retourzending, stuur ik u dit bericht.
Onlangs hebben wij van Cooler Master vernomen dat uw waterkoeling niet te repareren was. Om deze reden kunnen wij u een alternatief aanbieden. Zo hebben wij bijvoorbeeld de Corsair Hydro H90 direct uit voorraad leverbaar.
Graag vernemen wij van u of u gebruik wenst te maken van het aangeboden alternatief.
na wat snel google werk en research ben ik tot de conclusie gekomen dat de H90 op alle vlakken inferieur is aan de nepton 140XL (ouder, 1 fan minder, meer geluid, mindere koelprestaties) 8)7

dus mailtje terug met dat het niet acceptabel is omdat het geen gelijkwaardig product is, in datzelfde mailtje heb ik een suggestie gedaan voor koelers die wel zouden voldoen en op z'n minst gelijkwaardiger waren.

Alternate kwam terug met een mailtje waarin ze eigenlijk zeggen dat ik de prijs van de h90 vrij kan besteden aan een nieuwe koeler omdat zei vinden dat die gelijkwaardig is aan de nepton. en als ik een koeler wil hebben die duurder is dat ik dan bij moet lappen. 8)7 :(

mailtje terug waarin ik ze even uitleg dat de h90 alleen gelijkwaardig is op het feit dat het een 140mm fan bevat en dat het een AIO is maar op alle andere vlakken totaal ondergeschikt is. maar daar was alternate het niet mee eens en hielt voet bij stuk.

telefoontje gepleegd naar alternate waarin bovenstaande nog eens werd herhaald en waar ze voet bij stuk hielde dat ik de h90 kan krijgen en anders gewoon moet bij lappen. en op de vraag waarop ze de gelijkwaardigheid basseerde was idd het feit dat de h90 een 140mm is en AIO is... 8)7

telefoontje naar CM, maar die konden mij ook niet helpen omdat alles via alternate loopt, geloof ook niet dat die vent wist waar die het over had want hij kende het product niet en kwam steeds terug op de 2 jaar garantie die totaal niet op mij van toepassing is. wel zei hij dat alternate krediet heeft gekregen van CM maar hij kon me dan weer niet vertellen hoeveel dat was.

mijn vraag nu, word ik hier geflesd? voor zover ik weet is de definitie van een gelijkwaardig product dat het ook daadwerkelijk gelijkwaardig is, dus op prestatie, bouwkwaliteit, etc etc of heb ik als consument geen recht meer hier op?

juridische stappen ondernemen is iets waar ik eigenlijk niet aan wil beginnen maar het AIO aanbod op alternate is op het moment nogal knudde en ik wil gewoon weer een goede 140mm push pull AIO

en ik heb ook zo vaag het vermoeden dat als ik mijn geld terug vraag dat ik dan alleen maar de prijs van de h90 gestort krijg ipv het aankoopbedrag van de nepton, op welk bedrag heb ik nu recht op?

edit:
ik kan alle mailtjes hier in het OP zetten, weet alleen niet hoe netjes dat is tegenover Alternate en in hoeverre ik namen e.d. moet weghalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Je krijgt sowieso een nieuw product voor je (ruim twee jaar) gebruikte product.
Je moet de H90 niet met een gloednieuwe Nepton 140XL vergelijken, ze zijn je slechts een gelijkwaardig product verplicht, wat je mag verwachten kwa prestaties bij een aankoop van ruim 2 jaar terug. Had reparatie mogelijk geweest had je je oude koeler terug gehad.
De geluidsproductie en koelprestaties van jou 2 jaar oude fan zullen toch ook niet meer zo goed zijn als in het begin?

[ Voor 14% gewijzigd door Grannd op 31-08-2017 16:28 ]

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[Verwijderd wegens bij nader inzien onjuiste informatie]

[ Voor 90% gewijzigd door neokarasu op 01-09-2017 08:26 . Reden: Educated by Floppus ]

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Verwijderd

Topicstarter
mss had ik dit erbij moeten zetten maar ik heb 5 jaar fabrieksgarantie van CM, en daarbovenop geven ze ook aan dat de levensduur van de pomp 70.000 uur is (en die van de fans 40.000) dat is 8 jaar lang continu.

kwa koelprestaties heeft hij niks ingeleverd, maar hij is zijn leven begonnen op een i7 920 (4.6 ghz) en nu dan op een 4790k (4.6 ghz) kwa koelprestaties heb ik niks gemerkt. was altijd wel vergelijkbaar als toen die nog net op de processor zat de 1ste maand. en ik ben dat type dat op een 2e scherm altijd coretemp open had staan, zeker met mijn kamer temperaturen van 35 tot zelfs 40 graden deze zomer al in extreme gevallen.

edit: en ik kan me zeker niet voorstellen dat het koelvermogen gereduceerd is naar dat van een ouder type AIO koeler met maar 1 fan... 8)7

de H90 is niet push-pull te maken, en ik heb push pull nodig, anders zou ik naar een 240/280 radiator moeten. die extra fan bezorgd wel behoorlijk wat extra koeling.

is het dan wel reeel dat ik Alternate vraag om dat bedrag wat de H90 daar kost over te maken op mijn bankrekening zodat ik ergens anders een koeler kan kopen? want de koelers die ik als vervanging zie zijn of niet op voorraad bij alternate of worden gewoon niet geleverd door hun

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2017 17:38 ]

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Zet het op papier precies zoals je het hier omschrijft zou ik zeggen, hopelijk willen ze met je meegaan om een oplossing te vinden.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:36:
[knip]
dus mailtje terug met dat het niet acceptabel is omdat het geen gelijkwaardig product is, in datzelfde mailtje heb ik een suggestie gedaan voor koelers die wel zouden voldoen en op z'n minst gelijkwaardiger waren.
Mag ik vragen welke koelers jij hebt aangedragen?
Alternate kwam terug met een mailtje waarin ze eigenlijk zeggen dat ik de prijs van de h90 vrij kan besteden aan een nieuwe koeler omdat zei vinden dat die gelijkwaardig is aan de nepton. en als ik een koeler wil hebben die duurder is dat ik dan bij moet lappen. 8)7 :(
Ik denk gezien het aanbod hier in de pricewatch dat dat best coulant is. Die paar euro die je eventueel bij hoeft te leggen voor een nieuwe vergelijkbare koeler is in mijn ogen redelijk te noemen.
(Ik kom hier in de pricewatch namelijk geen push-pull koelers tegen)
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:10:
mss had ik dit erbij moeten zetten maar ik heb 5 jaar fabrieksgarantie van CM, en daarbovenop geven ze ook aan dat de levensduur van de pomp 70.000 uur is (en die van de fans 40.000) dat is 8 jaar lang continu.
Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt, alleen weet ik niet zo of Alternate dat doorgeefluik moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

Mag ik vragen welke koelers jij hebt aangedragen?
de master cooler masterliquid pro 240 of de de 140 uit die serie (is de opvolger van de nepton 140, maar komt in reviews wat slechter uit de doos) en de prijs gelijkende (adh van aankoop prijs) SilverStone TD02-Lite-V2.

ik had de voorkeur doorgegeven voor die van coolermaster omdat de garantie nu eenmaal via coolermaster liep en ik het als hun probleem zie dat ze de 140XL niet meer maken. vond dat CM uiteindelijk onder garantie voor de kosten opdraaide en kom op internet redelijk wat verhalen tegen dat mensen onder garantie gewoon de opvolger opgestuurd kregen van hetzelfde product

[...]

Ik denk gezien het aanbod hier in de pricewatch dat dat best coulant is. Die paar euro die je eventueel bij hoeft te leggen voor een nieuwe vergelijkbare koeler is in mijn ogen redelijk te noemen.
(Ik kom hier in de pricewatch namelijk geen push-pull koelers tegen)
de master liquid pro 140 is er 1, maar het aanbod is inderdaad schaars te noemen, in het 120mm segment heb je nog de corsair h80i

[...]
Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt, alleen weet ik niet zo of Alternate dat doorgeefluik moet zijn.
dit had ik dus eerst aan alternate gevraagd, want beide websites (van cm en van alternate) zeggen dat je bij de ander moet zijn. en Alternate stuurde mij alles op voor het retour sturen, dus ik begon met een goed gevoel bij hun eigenlijk.... niet een fout wat ik een 2e keer maak. volgende keer direct bij fabrikant want die zal mij nooit een product van de concurrent geven...

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

pricewatch: Corsair Hydro H90 is bij Altenate 94.90
pricewatch: Cooler Master MasterLiquid Pro 140 is bij Alternate 119.90
Dus door 25,- bij te leggen heb je iets beters dan die Corsair Hydro?

Persoonlijk zou ik er niet al te moeilijk over doen. (misschien kan je nog wat bedingen op gemaakte verzendkosten oid.)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

neokarasu schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:45:
Het zal niet leuk zijn maar het aankoopbedrag van je nepton zal je zeker niet krijgen en heb je realistisch gezien ook geen recht op. Immers heeft het beestje ruim 2 jaar lang gewerkt. De afschrijving van die tijd moet dan van het bedrag afgehaald worden en dan houd je meestal niet bijster veel over.

De vraag wordt dan eerder: is een nieuwe H90 gelijkwaardig qua euro's met een 2 jaar oude nepton.
(Los van dat een dergelijk ouder product in de loop der tijd minder goed gaat functioneren waardoor ook qua koeling en geluid je niet met een nieuwe nepton moet vergelijken)
De wet is het niet met je eens. Het product was niet conform, en dat bleek zelfs binnen de gegarandeerde periode. Dat betekent dat bij levering al het product niet conform was en alle gevolgen nu resultaat zijn van het leveren van een non-conform product. Er is geen sprake van ongerechtvaardigde verrijking, en als herstel of vervanging niet mogelijk zijn, dan blijft ontbinding tegen de originele aankoopprijs, de verzendkosten én de retourkosten over.

En dat zal ook zijn waar TS recht op heeft. Een vervangend *ander* product kan in overleg, maar als dat niet lukt en staat een andere koeler niet in verhouding tot een ander recht, namelijk ontbinding, dan blijft voor TS ontbinding over als mogelijkheid.

Maar, zoals gezegd dus met volledig aankoopbedrag en verzendkosten heen en weer; ontbinden betekent alles in de staat voor de overeenkomst bestond. Dus koper al het geld terug dat gevolg is van de aankoop en verkoper het product terug.

Een gebruiksvergoeding kán bij ontbinden redelijk zijn, als er gedurende een lange tijd gebruik gemaakt is. Maar, dat kan alleen als ontbinding een keuze is en niet de enige overgebleven mogelijkheid (meermalen gerepareerd, koper heeft geen vertrouwen meer ondanks dat verkoper zegt te kunnen repareren bijvoorbeeld- hier kunnen ze blijkbaar niet repareren en vervangen kan niet omdat ze niet meer gemaakt worden). Immers, vervanging of herstel kunnen alleen geeist worden als de koper niet een ander recht toekomt dat geen ernstige overlast veroorzaakt.
Wb7:21
.
Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2017 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een kleine titelfix uitgevoerd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Het is de laatste tijd wel raak he met het lukraak in het wilde weg roepen van mensen?
Ik zie je in veel topics keer op keer hetzelfde weer uitleggen.
Maar, zoals gezegd dus met volledig aankoopbedrag en verzendkosten heen en weer; ontbinden betekent alles in de staat voor de overeenkomst bestond. Dus koper al het geld terug dat gevolg is van de aankoop en verkoper het product terug.
En de verkoper kan vervolgens in conclaaf met zijn leverancier om het daar weer te verhalen. Dus in theorie zou het de verkoper ook niets hoeven kosten. Hij kan zelfs zijn redelijke kosten (mooi voer voor discussie) die hij moeten maken ter afhandeling verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:14:
[...]

De wet is het niet met je eens. Het product was niet conform, en dat bleek zelfs binnen de gegarandeerde periode. Dat betekent dat bij levering al het product niet conform was en alle gevolgen nu resultaat zijn van het leveren van een non-conform product. Er is geen sprake van ongerechtvaardigde verrijking, en als herstel of vervanging niet mogelijk zijn, dan blijft ontbinding tegen de originele aankoopprijs, de verzendkosten én de retourkosten over.

En dat zal ook zijn waar TS recht op heeft. Een vervangend *ander* product kan in overleg, maar als dat niet lukt en staat een andere koeler niet in verhouding tot een ander recht, namelijk ontbinding, dan blijft voor TS ontbinding over als mogelijkheid.

Een gebruiksvergoeding kán bij ontbinden redelijk zijn, als er gedurende een lange tijd gebruik gemaakt is. Maar, dat kan alleen als ontbinding een keuze is en niet de enige overgebleven mogelijkheid (meermalen gerepareerd, koper heeft geen vertrouwen meer ondanks dat verkoper zegt te kunnen repareren bijvoorbeeld- hier kunnen ze blijkbaar niet repareren en vervangen kan niet omdat ze niet meer gemaakt worden). Immers, vervanging of herstel kunnen alleen geeist worden als de koper niet een ander recht toekomt dat geen ernstige overlast veroorzaakt.
Wb7:21

[...]
I stand corrected. Dankjewel voor je toelichting. Mijn impliciete aanname dat gebruiksvergoeding altijd van toepassing zou zijn klopt idd niet. (Ik heb mijn post ff geedit om verdere misinformatie te voorkomen).

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of alternate in overleg met TS alsnog een vergelijkbaar/beter model koeler aanbiedt of het bedrag terugstort.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alternate.nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11-2024

Alternate.nl

Bedrijfsaccount Alternate
Hi Gekko2222,

Indien je ons een DM kunt sturen met de details (bijvoorbeeld een retournummer of ticketnummer) waar het over gaat, wil ik graag even kijken wat de mogelijkheden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat ik niet snap, als CoolerMaster het niet kan repareren waarom komt er van hun kant dan geen vervanger retour?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:58:
[...]

dit had ik dus eerst aan alternate gevraagd, want beide websites (van cm en van alternate) zeggen dat je bij de ander moet zijn. en Alternate stuurde mij alles op voor het retour sturen, dus ik begon met een goed gevoel bij hun eigenlijk.... niet een fout wat ik een 2e keer maak. volgende keer direct bij fabrikant want die zal mij nooit een product van de concurrent geven...
Nope, je moet hier gewoon voor bij Alternate zijn. Die moeten namelijk als verkoper voldoen aan de garantiewetten in Nederland tegenover jou. De fabrikant heeft hier vaak minder last van en vaak is de wetgeving helemaal niet op de fabrikant van toepassing omdat deze niet in Nederland is gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
rikadoo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:29:
Wat ik niet snap, als CoolerMaster het niet kan repareren waarom komt er van hun kant dan geen vervanger retour?
Misschien om dat deze er niet meer is? hij is zoals ik het kan zien EoL. en de opvolger is de CM ML 140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:42:
[...]

Misschien om dat deze er niet meer is? hij is zoals ik het kan zien EoL. en de opvolger is de CM ML 140.
Bedoelde uiteraard een vervanger in de zin van een gelijkwaaardig product van CoolerMaster.
Nu is het wel leuk en aardig dat CM het product niet meer heeft, maar dan lijkt het me toch logisch om een vervanger te sturen naar Alternate, ipv dat Alternate het weer moet oplossen. Want zoals ik het nu begrijp heeft Alternate je een product aangeboden (H90). Wat uiteraard usper is, alleen dit product heb ik al 5 jaar in mijn PC zitten, dus echt nieuw is die niet meer. Ik weet verder ook niet of dit een gebruikelijke hang van zaken is, ik weet van OCZ dat ik toen de tijd een defecte Vertex 1 had opgestuurd waarvoor ik toen een vertex 3 voor terug gekregen had.

[ Voor 49% gewijzigd door rikadoo op 01-09-2017 11:55 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23

LankHoar

Langharig tuig

Alternate schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:27:
Hi Gekko2222,

Indien je ons een DM kunt sturen met de details (bijvoorbeeld een retournummer of ticketnummer) waar het over gaat, wil ik graag even kijken wat de mogelijkheden zijn :)
Mooi voor @Verwijderd dat er naar gekeken gaat worden nu, echter vraag ik me af waarom hier een topic op GoT voor nodig is? Het lijkt me dat Alternate de wet prima kent, zoals ook geacht wordt van bedrijven.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
rikadoo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:51:
[...]

Bedoelde uiteraard een vervanger in de zin van een gelijkwaaardig product van CoolerMaster.
Nu is het wel leuk en aardig dat CM het product niet meer heeft, maar dan lijkt het me toch logisch om een vervanger te sturen naar Alternate, ipv dat Alternate het weer moet oplossen. Want zoals ik het nu begrijp heeft Alternate je een product aangeboden (H90). Wat uiteraard usper is, alleen dit product heb ik al 5 jaar in mijn PC zitten, dus echt nieuw is die niet meer. Ik weet verder ook niet of dit een gebruikelijke hang van zaken is, ik weet van OCZ dat ik toen de tijd een defecte Vertex 1 had opgestuurd waarvoor ik toen een vertex 3 voor terug gekregen had.
Omdat CM weer andere afspraken heeft met Alternate. Grote kans dat CM bv alleen inkoop bedrag vergoed. En dan is de CM ML een upgrade voor TS. En daar zal zowel CM als Alternate niet snel aan toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik stuur zometeen die DM naar alternate, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben niet helemaal zeker van de regels of ik nu moet editen of een dubbelpost mag doen.

ik heb deze middag een PB terug gekregen van alternate hier op GoT. en daarin boden ze mij de opvolger aan van de nepton 140 XL, namelijk de master liquid pro 140.

ik heb dit aanbod uiteraard geaccepteerd, en hoop deze binnenkort thuis te verwachten. :)

het is uiteraard jammer dat het via deze weg moest, maar ik ben blij dat het is opgelost nu op een eerlijke manier en wil de man achter het account van alternate hier dan ook bedanken voor zijn medewerking _/-\o_ (geen idee of het netjes is om hier je naam neer te zetten dus heb het maar niet gedaan).

en uiteraard de andere tweakers hier die mij geholpen hebben met advies. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36
Dubbelposten mag, voor zover ik weet, als het maar meer dan 24 uur na je vorige post was.
En gefeliciteerd met de oplossing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
Ik heb zoiets een keer met een tv gehad, ging na 20 maanden kapot en dus binnen de 2 jaar wettelijke garantie. De winkel kon de tv niet meer laten repareren omdat de tv niet meer gemaakt werd. Ze wilde mij compenseren met een nieuwe tv die ook minder was of een geldbedrag wat minder was dan de tv.

Daar heb ik dus de rechtsbijstand op gezet, maar de winkel kreeg wettelijk gezien blijkbaar toch gelijk, ik heb de tv bijna 2 jaar mogen gebruiken dus mogen ze de 2 jaar gebruiksduur in mindering brengen. Een tv gaat gemiddeld 8 jaar mee dus mogen ze 2/8e van de prijs af halen en dat deed de winkel dus ook.

Ik denk dat TS met een H90 als waarde dus tevreden mag zijn, dat ze nu een beter product aanbieden is dus alleen maar mooi meegenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchKel op 04-09-2017 19:02 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23

LankHoar

Langharig tuig

Goed bericht, mooi dat het netjes opgelost is :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alternate schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:27:
Hi Gekko2222,

Vinden jullie het zelf niet ontzettend triest dat een klant dit forum nodig heeft om zijn recht te halen bij Alternate? Waarom kan jullie "normale" klantenservice niet de juiste oplossing leveren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

kfaessen schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:55:
Ik heb zoiets een keer met een tv gehad, ging na 20 maanden kapot en dus binnen de 2 jaar wettelijke garantie. De winkel kon de tv niet meer laten repareren omdat de tv niet meer gemaakt werd. Ze wilde mij compenseren met een nieuwe tv die ook minder was of een geldbedrag wat minder was dan de tv.

Daar heb ik dus de rechtsbijstand op gezet, maar de winkel kreeg wettelijk gezien blijkbaar toch gelijk, ik heb de tv bijna 2 jaar mogen gebruiken dus mogen ze de 2 jaar gebruiksduur in mindering brengen. Een tv gaat gemiddeld 8 jaar mee dus mogen ze 2/8e van de prijs af halen en dat deed de winkel dus ook.

Ik denk dat TS met een H90 als waarde dus tevreden mag zijn, dat ze nu een beter product aanbieden is dus alleen maar mooi meegenomen.
Daarom heb ik dus een pesthekel aan dingen als rechtsbijstand. Laat mij dan op mijn eigen manier de zaak verliezen ipv dat zij het voor mij verpesten.
loki504 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:31:
[...]

Omdat CM weer andere afspraken heeft met Alternate. Grote kans dat CM bv alleen inkoop bedrag vergoed. En dan is de CM ML een upgrade voor TS. En daar zal zowel CM als Alternate niet snel aan toegeven.
Dat kan allemaal zijn, maar wat heeft TS daar mee te maken? Ze kunnen moeilijk het verkoopbedrag gaan vergoeden, dan zou Alternate er winst op maken. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:47
Tsurany schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:43:
[...]

Vinden jullie het zelf niet ontzettend triest dat een klant dit forum nodig heeft om zijn recht te halen bij Alternate? Waarom kan jullie "normale" klantenservice niet de juiste oplossing leveren?
Gebeurd helaas vaak tegenwoordig. Zodra het bekend geraakt (Facebook, Twitter en zo te zien ook Tweakers) is er ineens binnen de kortste tijd een oplossing. Zelf pas nog meegemaakt met een ander bedrijf. Na 2 weken mailen en bellen geen oplossing, 1 Facebook bericht en een dag later was er een nieuwe laptop.

Aan de andere kant heeft Gekko nu gelukkig wel een passende oplossing gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Paulus0013 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 01:28:
[...]

Daarom heb ik dus een pesthekel aan dingen als rechtsbijstand. Laat mij dan op mijn eigen manier de zaak verliezen ipv dat zij het voor mij verpesten.
Dat zijn gewoon de regels....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

henri86 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:12:
[...]

Dat zijn gewoon de regels....
Tja dat mag die rechtsbijstand dan allemaal vinden, de wet zit anders in elkaar. Lekkere rechtsbijstand is het dan...
Pagina: 1