Ik heb een compact presario laptop , nu staat daar vista op . Ik heb een harde schijf liggen van 250 gb en zou deze daar in steken en ubuntu 16 -04 installeren . Kan ik dit zomaar zonder dat er een Windows versie opstaat en een 2 belangrijke vraag ,kan ik achteraf die ubuntu terug verwijderen , schijf formatteren hoe ? Om dan achteraf een Windows versie op te plaatsen . Ik ben bang als ik eerst ubuntu plaats dat ik de schijf niet meer kan formatteren voor een Windows versie . Dit is louter als experiment , maar heb een klein beetje jullie raad nodig .
Wat heb je zelf al gevonden over het installeren van Ubuntu en Windows (losstaand dan wel niet dual boot)?
Ubuntu bijt niet... Prik die andere disk om, knal Ubuntu erop en gaan...
Neem aan dat je wel weet hoe je een disk moet formatteren, ongeacht het aanwezige OS/file-system? Of heb je niks geleerd van Kan harde schijf niet meer formatteren . Harde schijf clonen op andere computer met Dos savingpart Hoe harddisk klonen van een laptop
Als bovenstaande topics geen aanwijzing geven hoe je ondertussen met disks om moet gaat, ben ik bang dat je dan net zo goed niet "een experiment" moet uitvoeren.
Neem aan dat je wel weet hoe je een disk moet formatteren, ongeacht het aanwezige OS/file-system? Of heb je niks geleerd van Kan harde schijf niet meer formatteren . Harde schijf clonen op andere computer met Dos savingpart Hoe harddisk klonen van een laptop
Als bovenstaande topics geen aanwijzing geven hoe je ondertussen met disks om moet gaat, ben ik bang dat je dan net zo goed niet "een experiment" moet uitvoeren.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb al ubuntu geinstalleerd naast een Windows versie , geen probleem . Ik formeer mijn schijf met de Windows versie , maar als er nu ubuntu alleen opstaat met wat ik dan terug formatteren , Windows gaat dat niet meer erkennen .volgens mij niet . Nu als jullie denken dat ik best daar niet aan begin dan zwijg ik al . Ik ben 68 j knusel veel , maar ik meen toch altijd dat ik een domme vraag mag stellen , waar ik graag een wijs antwoord op krijg .
Klopt, windows gaat dat niet herkennen. Echter windows zal denken dat de schijf niet geformateerd is en zal vragen of hij de schijf mag formateren.
Ubuntu veranderd niets wezenlijks aan de schijf waardoor windows hem niet meer zou kunnen gebruiken, dat zou dus geen enkele probleem moeten zijn.
Ubuntu veranderd niets wezenlijks aan de schijf waardoor windows hem niet meer zou kunnen gebruiken, dat zou dus geen enkele probleem moeten zijn.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Bedankt Kees om met weinig woorden volledige duidelijkheid te geven aan mijn vraag . Bedankt nogmaals
Pagina: 1