Tips gevraagd: Elga warmtepomp werkt niet goed

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q1Q
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-12-2024

Q1Q

Ik heb het vorig jaar geprobeerd met Jaga DBE fans op 1 type 21 blok van 110cml lang. Het werkte maar heel subtiel. Kreeg de temp nauwelijks een halve graad naar beneden in de woonkamer.

Zou liever mijn geld van DBE Fans aan een echte airco uitgeven. 1 set is al >300,- .
Ik zou er zeker nog 2 moeten bij kopen voor de hele woonkamer.

Misschien dat het met een vloer beter werkt? (je zit zoenzo met het condens als je te veel koelt)

De atlantic warmte pomp boiler koelt eigen veel beter :-) zie andere topic hier over.

Elga met Toshiba / PV SMA5000TL21 (5520WP 15') & 21 (5900WP 10") / Ampera /Podpoint / Ratio lader/ 270L Atlantic boiler/ Daikin Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
Sinds een aantal dagen heb ik de koelfunctie geactiveerd en ja het werkt wel..
Na wat gespeel met de koellijn, gaat er nu tussen de 17-19 graden water door het circuit (vloerverwarming + radiatoren). Scheelt toch een paar graden in huis maar werkt uiteraard lang niet zo goed als een L-L WP.

16 graden aanvoer ging na een paar dagen toch fout (condensatie op leidingen en diverse radiatoren). Geeft zo'n smeerboel.

Opgenomen vermogen max 400W voorbij zien komen, Soms urenlange runs, soms pendelend gedrag..

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Waar vind ik de code 0062 op de Chronotherm Touch Modulation? Is dit de "instel ketel" gebruiken en dan doorklikken naar 0062 en dan b.v. 8 invullen om de c.v pas te laten inschakelen bij een buitentemperatuur van -4?
Heb sinds een 6-tal weken een Elga binnenunit en een Tochiba buitenunit.

Gr. Martin

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbchevron
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-10-2024
Klopt, Naar ketelinstellingen en dan door "scrollen naar P68 en dan 8 (4-8=-4) invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbchevron
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-10-2024
Moet natuurlijk P62 zijn. Typfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je.
Nu maar even uit proberen wat voor ons het meest comfortabele is.
Vraag is nog of je de DIP-switche B8 ook op On moet zetten of is dit niet nodig en functioneert de warmtepomp ook onder de 4 graden indien alleen gebruik gemaakt wordt van de P62 op de Chronotherm Touch Modulation op b.v. 8 te zetten (-4graden)?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:19
Door de constructie van mijn cv systeem heb ik nog steeds wel eens last van de vermaarde #Elgahybernation. Heeft te maken met leidingen die tegen de ongeïsoleerde buitenmuur van een oud kolenhok zitten, waardoor zelfs de oplossing van Techneco niet voldoende soelaas biedt. Komend voorjaar gaat de boel aangepast worden en dan daalt de Tr niet meer tot een graad of 12 na een avondje houtkachel.

Ik heb hem dus vanochtend gereset, maar ben dan direct mijn instelling voor P62 kwijt. Is er ook een mogelijkheid om die vast te houden, of is dit het gevolg van de reset? Dan zou voor mijn namelijk hem gewoon op B8 laten draaien een stuk handiger zijn dan P62 op een bepaalde waarde te zetten.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:35

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Zo tevreden als ik altijd was over de service van Techneco, zo terleurstellend was het nu, gebeld en verzocht om firware update en mee te kijken waarom de Elga geregeld niets meer levert.. Moest ik een call laten aanmaken bij de installateur (die heeft behalve de installatie nooit meer iets laten horen) en dan zouden we komen... nu afspraak gemaakt voor 25 jan (over een maand en tegen een mogelijke rekening...).

Techneco vertelde dat ze enorm veel eindgebruikers krijgen en ze meer door dealers willen laten uitvoeren. Mijn commentaar was dat ze een beter door de eindklant te onderhouden product moeten maken dan. We wachten af... Elga gaat er uit. Hopelijk heeft @koevlaas2 binnenkort tijd om de boel aan te pakken :)

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koevlaas2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-09 14:34
peterpijpelink schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:41:
Zo tevreden als ik altijd was over de service van Techneco, zo terleurstellend was het nu, gebeld en verzocht om firware update en mee te kijken waarom de Elga geregeld niets meer levert.. Moest ik een call laten aanmaken bij de installateur (die heeft behalve de installatie nooit meer iets laten horen) en dan zouden we komen... nu afspraak gemaakt voor 25 jan (over een maand en tegen een mogelijke rekening...).

Techneco vertelde dat ze enorm veel eindgebruikers krijgen en ze meer door dealers willen laten uitvoeren. Mijn commentaar was dat ze een beter door de eindklant te onderhouden product moeten maken dan. We wachten af... Elga gaat er uit. Hopelijk heeft @koevlaas2 binnenkort tijd om de boel aan te pakken :)
Klopt, ik kom binnenkort met een prijs en voorstel.

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede middag

Sinds kort hebben wij een Elga met Techneco buitenunit. De installateur heeft hem ‘standaard’ ingesteld maar ik heb inmiddels al wat aangepast. P62 naar 11, p63 naar 33 en p84 naar 60 minuten. Doel is natuurlijk om zo min mogelijk gas te verstoken. Toch merk ik dat er toch nog zo’n 1 a 2 kub gas gebruikt wordt. We koken elektrisch, douchen dmv een warmte boiler aangevuld door cv. Dus 95% van het gas verbruik komt door de cv. Zijn er meer parameters die ik eventueel kan zetten om het gasgebruik te verlagen?

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Elga; werkt samen met Ketel en Anna-thermostaat. Probleem is dat de Elga steeds voorrang geeft aan de gasketel, bij temperaturen >4. Als ik de duo-werking (switch a2) afzet gaat alleen de ketel branden; als de switch op aan staat doet de Elga over het algemeen niet mee; alleen als ik dan power uit en aanschakel, schakelt ie bij.Alle andere switches staan uit.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:08:
Ik heb een probleem met mijn Elga; werkt samen met Ketel en Anna-thermostaat. Probleem is dat de Elga steeds voorrang geeft aan de gasketel, bij temperaturen >4. Als ik de duo-werking (switch a2) afzet gaat alleen de ketel branden; als de switch op aan staat doet de Elga over het algemeen niet mee; alleen als ik dan power uit en aanschakel, schakelt ie bij.Alle andere switches staan uit.

Iemand een idee ?
Wat is de instelling van Parameter P62?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erijk999
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo ik ben nieuw hier ik heb een elga met carrier buitenunit.
Nu zou ik graag de 4 graden buitengrens willen verlagen.
Zou ik dit zelf kunnen doen (met de service kabel) of werkt die kabel daar niet op.

grt erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 13:33
Vanochtend merkte ik op dat ondanks P63 had ingesteld op 35 de CV bijsprong om de woning warm te krijgen terwijl het warmer was dan 5 C buiten volgens de voeler. Heeft iemand anders hier ook dezelfde ervaring?

In het commentaar op deze pagina zag ik iemand met hetzelfde euvel. Mogelijk door een koude nacht dat de buitentemperatuur toch onder de 5 C was gekomen en de elga deze onthoud totdat de woning op de gewenste temperatuur is?

Is dit iets wat een nieuwe firmware versie zou oplossen?
Voor de volledigheid P63 betekend “minimale buitentemperatuur inschakelen cv-ketel verlagen vanaf 40C”

@erijk999 Die buitengrens kun je aanpassen met dipswitches en/of instellen via de meegeleverde thermostaat. Op de website van Techneco kun je in de installateurshandleiding vinden hoe.

@Verwijderd heb je het idee dat de Elga zich wel aan de door jou ingestelde parameters houd? Heb je de dipswitches gecontroleerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Hayertjez op 05-11-2020 08:05 . Reden: Reactie op cgerrist ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brulmuis
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-01-2022
als topic starter zie ik dat het lekker uitwijdt. Goed zo.

Ik heb de elga inmiddels goed aan de praat gekregen. maar wel na veel gedoe. En niet dank zij mijn installateur (laat niets van zich horen) of Techneco (die wil geen service verlenen aan de klant en verwees mij naar een installateur uit Volendam. En ik woon in Den Haag)

Een kennis van mij bleek ook bij Techneco als installateur bekend te staan. Wist ik niet. Hij heeft de installatie bekeken en zag meteen dat het verkeerd was aangesloten. De retourklep zat verkeerd. Lekker om achter te komen na drie jaar met allemaal foutmeldingen.
Ook heeft een cv installateur alle radiatoren vervangen voor convectoren, de cv beter afgestemd op de Elga op en alle convectoren ingeregeld.

ik kom nergens meer aan, het doet het allemaal nu. Afgelopen jaar 250 kuub gas verbruikt.

Alleen wil ik de trillingsdempers op dak nog vervangen. die zijn zo strak aangeschroefd dat ik teveel geluid hoor binnen. Maar een schuin dak opklimmen 10 meter boven de grond ben ik geen fan van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brulmuis
Interessant om te weten. Hybride warmtepompen gaan strenge geluidseisen krijgen:

https://www.vakbladwarmte...405-1624548844.1606988405

Bouwbesluit geldt alleen voor nieuwe gevallen zover ik weet (grachtenpand voldoet aan bijna geen enkele eis)
Maar als mijn buren zouden gaan klagen weet ik dat zo net niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brulmuis
Als topicstarter heb ik nog een vraag waarmee ik hoop een antwoord op te krijgen. Misschien dat jullie het weten?

Blijft pielen met mijn elga binnenunit (firmware 12.65) en toshiba buitenunit uit 2016. Maar goed, hier is het:

[list]
• situatie: Gaat om de situatie dat de buitentemperatuur boven de 4 graden is , CV ingesteld op 50 graden, duogebruik uitgeschakeld omdat dat bij mij niet werkt

• Elga warmt huis (grote tussenwoning) prima op. Lekker langzaam zoals het hoort vanaf 7.30 uur in stapjes ingesteld van een halve graad op de thermostaat
• Rond een uur of 9.30, als het huis lekker warm is, schakelt de Elga over naar de CV. Waarom weet ik niet. Doe je niks blijft dat zo de hele dag
• Loop ik naar zolder en zet ik de elga uit en aan neemt ie het in 15 seconden weer over voor de hele dag
• Zag 1 keer een ‘knippermelding 4’. Dat is de printplaat. Daarna nooit meer gezien

Wat zou het zijn? Toch maar de firmware updaten? Installateur stelt dat het niet nodig is omdat er geen echte verbeteringen zijn aangebracht en durft dat niet aan omdat printplaten wel eens de vernieling in kunnen gaan. Dat is in de winter een beetje vervelend...

Ik blijf maar denken dat de software niet goed is. Ik heb nog steeds firmware 12.65 uit 2016. Dat is nu 16.6 dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayertjez
brulmuis schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:44:
  • situatie: Gaat om de situatie dat de buitentemperatuur boven de 4 graden is , CV ingesteld op 50 graden, duogebruik uitgeschakeld omdat dat bij mij niet werkt
  • Rond een uur of 9.30, als het huis lekker warm is, schakelt de Elga over naar de CV. Waarom weet ik niet. Doe je niks blijft dat zo de hele dag
  • Loop ik naar zolder en zet ik de elga uit en aan neemt ie het in 15 seconden weer over voor de hele dag
Wat zou het zijn? Toch maar de firmware updaten? Installateur stelt dat het niet nodig is omdat er geen echte verbeteringen zijn aangebracht en durft dat niet aan omdat printplaten wel eens de vernieling in kunnen gaan. Dat is in de winter een beetje vervelend...
Zelf heb ik mijn firmware geflashed naar 166 en ik denk dat wij hetzelfde gedrag observeren. Heb jij ook toevallig de HoneyWell Chronotherm ? Zie onderstaande (afbeelding van de Elga servicetool) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF4hMUn_jyPNkiwy3vOkXrE4OkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/el1DTjihFCfHSNnn7KmQ7ct7.png?f=fotoalbum_large
Voor mijn situatie geldt het volgende:
  • Ik vermoed dat de Elga op basis van de graadminuten naar de ketel schakelt. (Parameter 84 ingesteld op 90 K*min)
  • Ketel verwarmd tot de ingestelde temperatuur (Kamer gewenst)
  • Ketel blijft voorverwarmen tot het volgende schakelpunt (van de thermostaat denk ik?) namelijk +0,5C (in onderstaande geval dus kamer gewenst + 0,5 = kamertemperatuur 19,5
  • Ketel gaat uit en Elga mag het weer oppakken bij nieuwe warmtevraag.
In mijn geval had ik de laagste stooklijn gekozen (vloerverwarming laag) en dat leidt ertoe dat de ketel heel rustig stookt. Dus het duurt zomaar een uur voordat je op het +0,5 C bent. Terwijl de Elga het prima vanaf 19 C kan overnemen.
Mijn suboptimale oplossing is de stooklijn iets verhogen door bijvoorbeeld de vloerverwarming hoog te kiezen of zelf de parameters aanpassen van de stooklijn. Hierdoor stookt de ketel iets feller en bereik je sneller het schakelpunt waarna de Elga weer ingezet kan worden.
Ik weet niet of het mogelijk is om de thermostaat/elga/ketel zo in te stellen dat de Elga het al mag overnemen vanaf de Kamer gewenst temperatuur in plaats van het eerstvolgende schakelpunt.
Zie logbestand waarin dit regelgedrag te zien is.

De kabel om de Elga uit te lezen heb ik hier op tweakers gekocht mocht je ook deze info uit je systeem willen halen. Anders kan ik wel een keer langskomen om de Elga uit te lezen (omgeving Utrecht).

[ Voor 3% gewijzigd door Hayertjez op 03-01-2022 15:54 . Reden: logbestand ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10-2022

MDadm

MD not admin

Hayertjez schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:46:
[...]
De kabel om de Elga uit te lezen heb ik hier op tweakers gekocht mocht je ook deze info uit je systeem willen halen.
Mag ik je vragen welke kabel jij aangeschaft hebt om de Elga uit te lezen.
Ik blijf het probleem houden dat de Elga zonder dat er warmtevraag is intermitterend draait (paar minuten wel, paar minuten niet) op beperkt vermogen (ongeveer 330 W).

M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
Kan het niet zo snel meer terug vinden, was geloof ik in het topic Lucht/Water warmtepomp

Is dat wellicht de hibernation bug die wel eens optreed bij de Toshiba unit I.c.m. oudere firmware? Deze gaat geloof ik over als je de Elga uit en aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brulmuis
Ik heb ook de chronotherm inderdaad.

Apparaat is nooit probleemloos geweest. Of hij knijpt de cv af dat het huis koud blijft als het buiten koud is, of elga neemt het niet over als ie dat makkelijk zou kunnen qua warmtevraag (ingestelde T bereikt, buiten ver boven de 4 graden...)
Gek genoeg doet ie het wel goed in de nacht (verlaging)
@Hayertjez ik weet niet precies wat je plaatje nu moet laten zien. De dipswitches zijn bij mij identiek ingesteld. De thermostaat heb ik ook wel eens vergeefs mee zitten rommelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
De afbeelding laat zien dat ondanks de gemeten temperatuur (Kamertemperatuur) hoger is dan de ingestelde temperatuur (kamer gewenst) er warmtevraag (verwarming gewenst) is die wordt vervuld door de ketel. In mijn geval komt dat doordat de ELGA er te lang over doet volgens de graadminuten regeling. Na de ingestelde tijd schakelt de ELGA naar de ketel totdat de termperatuur 0,5 C boven de gewenste temperatuur is.
Neemt de ketel in jouw geval het eerder over dan er is ingesteld in de graadminuten parameter P84 ? Zelf heb ik deze hoger ingesteld dan de standaard 30 minuten namelijk 90 minuten.
@brulmuis omdat mijn post wat onduidelijk was heb ik wat tekst aangepast. Denk je dat het zo duidelijk is voor een toekomstige lezer?

[ Voor 10% gewijzigd door Hayertjez op 03-01-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brulmuis
bedankt voor je uitleg!

Hoe stel ik P84 in? Doe ik dat op de thermostaat?

voordeel van thuiswerken. je kan zien wat er gebeurt. Deze ochtend gaat elga bij bereikte ingestelde temperatuur al drie keer over naar de CV :'(

mocht je een keer in Den Haag zijn, laat het apparaat graag een leer uitlezen ;-)

[ Voor 31% gewijzigd door brulmuis op 19-01-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
Ja kun je instellen zie de installateurshandleiding. https://www.dropbox.com/s...p-Techneco-V16.4.pdf?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:38
Laurentk schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:46:
Leerzaam topic, morgen precies één week Elga bezitter en daarmee nog behoorlijk druk met het ingeregeld krijgen van het systeem. Alhoewel druk, veel wachten en niet teveel tegelijk aanpassen.

Wellicht dat mijn ervaringen anderen ook weer een stapje verder helpen en ik heb ook nog wel wat vragen.

De setup is een Elga met referentieruimteregeling via de Chronotherm en een Vaillant HR Solide 24kW ketel via OpenTherm door de Elga aangestuurd. Afgiftesysteem is LT vloerverwarming met mengverdeler. De CV (pomp) en Elga monitor ik via twee NeoCoolcam Z-wave stekkers via Domoticz evenals de slimme meter. Zo kan ik van beide apparaten mooi de runs zien. Verder geen nachtverlaging en temperatuur continu op 21 graden.

Grote verassing was de Installateurshandleiding van 1-8-2017 voor de firmware 15.3. Daarin staan (hfst 17) een groot aantal Elga parameters die je via het "geheime" installateursmenu van de Chronotherm kan uitlezen en kan aanpassen. Meer dan met de DIP's kan je het regelgedrag van Elga uitgebreider en naukeuriger beïnvloeden. Wellicht voor sommigen oud nieuws, maar ik had het nog nergens gezien :z

Stap 1 was het stabiel krijgen van de Vaillant, die pendelde er flink op los bij de vloerverwarming stooklijnen uit de Elga. In het parameter menu kan je een eigen stooklijn aanmaken, de mijne loopt nu van 40 bij 20 graden tot 50 bij -10. Resultaat geen gependel meer een constante runs op 47 graden aanvoer (als de CV het alleen mag doen).

Stap 2 was de Elga het wat langer alleen laten doen. Ondanks het uitzetten van de 4 graden regeling ging de CV al snel en lang aan. Via de parameters kan je naast een aanpassing van 4 graden punt ook aangeven onder welke temperatuur er pas de CV aangesproken mag worden die heb ik op 0 graden gezet. Tot nu toe (3 graden) houdt de Elga het huis nog prima op temperatuur.

De instelling bij stap 2 is wat "lomp" en niet echt hybride. Het is nu gewoon of Elga of CV op basis van buitentemperatuur 0 graden. De reden van deze instelling is dat ik tegen het probleem aanloop dat de CV gaat pendelen bij gelijktijdig gebruik. Bij afzonderlijk gebruik ontstaat de situatie dat de CV het daarna uren overneemt en de Elga hem niet terugpakt ondanks dat de ruimte gewoon op temperatuur lijkt te zijn.

So far so good, maar zeker nog werk aan de winkel... Leuk!

Wat ik niet helemaal begrijp is dat de CV het zo lang overneemt. Oorzaak is volgens mij de traagheid van het afgifte systeem. Voor een halve graad heeft de vloer zeker twee uur nodig. Weet iemand wat de Elga regeling hier doet? Dus stel ingesteld op 21, bij 20,5 gaat de CV aan... neemt de Elga het dan bij 21 weer over of pas bij 21 plus een marge, bijvoorbeeld 21,5?
Ik besef dat het een oud topic is, maar voor mij toch actueel. M.b.t. stap 1, ik denk dat dit parameters 75 en 76 zijn? Overrulen deze parameters de instelling van de stooklijn middels de dipswitches dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
Ik ben nog geabonneerd, dus vraag maar raak. Met de dipswitches selecteer je de stooklijn. Van de 4 stooklijnen kun je RAD-LAAG aanpassen middels de parameters. Ik denk dat je gelijk hebt wbt je gequote stuk.
  • p75 - Minimale aanvoertemperatuur verwarming RAD-LAAG (bij
    Tbuiten = 20°C)
  • p76 - Maximale aanvoertemperatuur verwarming RAD-LAAG (bij
    Tbuiten = -10°C)
Handleiding V16.4

Je kunt evt. de andere stooklijnen aanpassen als je de connector en applicatie hebt weke eerder in dit topic genoemd worden.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het wijzigen van de stooklijn nuttig kan zijn. In mijn geval werd het huis niet snel warm genoeg waardoor na een run van de cv ketel de wp het niet overnam. Dat komt omdat de Elga eerst haar doeltemperatuur wil halen met CV voordat de Elga het weer zelf mag proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Hayertjez op 31-12-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avandermeulen
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-07 12:32
<knip> We gaan niet gewoon lopen spammen

[ Voor 93% gewijzigd door Septillion op 22-01-2025 12:59 ]

Elga 3.0 met Anna thermostaat, Remaha Tzerra 28, Daalderop Monosolar.

Pagina: 1 2 Laatste