Toon posts:

Goedkope, snelle auto. Tips?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:51

-tom-562

Oliesjeik

deepbass909 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:21:
[...]

Klopt, er staan heel wat MX-5'jes in de zoekresultaten die ik had. Maar de MX-5 is niet echt bijzonder in mijn ogen, roest gevoelig (vooral de NA en NB's) en voor de gemiddelde Nederlander vaak te klein (ik pas er ook echt niet in met m'n 1m87, en ik heb het geprobeerd).

Maar wil je gaan modden, en je past in een MX-5, dan is het wel een super basis daarvoor. Onderdelen zijn volop te krijgen en goed betaalbaar en er zijn volop handleidingen te vinden over hoe je bijvoorbeeld een turbo moet monteren.
Dat had ik ook erbij moeten zeggen, voor 5k kan je prima een technisch goede MX5 kopen (die al aangepakt is op roest) en dan hou je nog geld over voor wat simpele mod's.
En qua lengte, dat is een kwestie van proberen. Ik ben 1,85m, en het ging eigenlijk prima (OK, je moet niet heel veel langer zijn :P).
Overigens denk ik dat als je een NA koopt, en deze netjes bijhoudt/opknapt, die alleen maar in waarde gaan stijgen.

Vaak bu'j te bang!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Een Alfa Spider leuke wagen

Verwijderd

Topicstarter
-tom-562 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:38:
[...]

Dat had ik ook erbij moeten zeggen, voor 5k kan je prima een technisch goede MX5 kopen (die al aangepakt is op roest) en dan hou je nog geld over voor wat simpele mod's.
En qua lengte, dat is een kwestie van proberen. Ik ben 1,85m, en het ging eigenlijk prima (OK, je moet niet heel veel langer zijn :P).
Overigens denk ik dat als je een NA koopt, en deze netjes bijhoudt/opknapt, die alleen maar in waarde gaan stijgen.
We kunnen de MX5 discussie stoppen :P Ik heb er nog eens een aantal advertenties van bekeken en het kostte me 3 koffie en een sigaret om wakker te blijven. Die vind ik ECHT te saai.

MR2, Porsche 944 (liefst de S2 3.0, maar die prijzen zijn de laatste jaren geexplodeert), o.i.d. niet-veel-voorkomends moet het worden.

Ik zit overigens niet muurvast op die 5000, dat is meer een indicatie. mag de helft of het dubbele zijn als het het echt waard is, maar ik vind goedkoper meer "funfactor". Dan gooi ik er toch wat meer mee.... :+

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-11 15:26

TVL

Misschien een Honda Integra Type R als je die kan vinden.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Net iets boven je budget, vreten koppelingen en banden, maar wel leuk speelgoed en qua looks ook niet verkeerd (imho): http://www.gaspedaal.nl/Nissan/350Z/?srt=df

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:48
Als budget gerust het dubbele mag zijn dan kun je ook kijken naar een Nissan skyline of 200SX. Rijd heel leuk en is ook goed snel met een paar mods.

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:12

hbsJR

All rounder

helaas voor het budget, wilde eigenlijk een alfa romeo brera . http://www.autoscout24.nl/auto/alfa-romeo/alfa-romeo-brera/ als tip meegeven.

schitterende auto, helaas wat duurder.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:32
http://www.autowereld.nl/...25419819/foto.html#foto-3

Een Nissan 350Z. Wel rechtssturend. Weet niet of dat een probleem is? Wel 280pk :P

Verwijderd

Topicstarter
Nissan 350z... Kijk, daar heb ik wat aan. Die was ik helemaal vergeten. Broer heeft er een paar jaar in gereden dus ik weet hoe ze zijn. Ik vond de afwerking binnenin iets tegenvallen, maar als rijdersauto geweldig.

Komt er bij op de shortlist die snel aanpassing nodig heeft!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:16
Een idee, is een Opel Speedster niet wat of een oude Lotus?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:29
Mitsubishi Galant VR-4? Ziet er tof uit, heeft 280pk en AWD en AYC. Staat er eentje te koop op autoscout voor 4.5k. Absoluut niet saai en je ziet ze echt nooit (ook omdat nooit officieel geleverd zijn in NL).

Link: https://www.autoscout24.n...53-e250040a3448?cldtidx=1

[ Voor 25% gewijzigd door Knul op 05-09-2017 15:51 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:46

houthakker

Poehé

Vraagje aan de TS: kan de auto binnen staan?

Specs

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59
Shit zeg. Ik wilde ook een S2000 noemen, maar wat zijn die krengen duur geworden!
Ik zat zelf in 2008 te twijfelen tussen een Impreza en een S2000, welke beide voor zo'n 15-20k te koop waren. Uiteindelijk voor een Impreza gekozen, maar als ik het zo bekijk had ik toen beter voor een S2000 kunnen kiezen.

350Z is dan een optie. Daarvoor moet je misschien goed zoeken naar een mooi exemplaar, aangezien die ook in de "aftrap" prijscategorie komen. Eventueel 1 of 2 turbo's erop en je hebt een bak extra vermogen (kost wel wat).

Nissan Silvia importeren? Die dingen zijn volgens mij ook aardig op te schroeven en worden voor driften (= fun) gebruikt.

Echter bij al deze wagens ben je eerder aan het praten over 10-15k dan over 5-10k.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

DaWaN

'r you wicked ??

Met iets meer budget dan 5000 euro komt de Porsche Boxster er ook bij als optie.
Als een stuur aan de rechterkant dan geen bezwaar is, kun je prima exemplaren in Engeland kopen:
https://www.pistonheads.c...with-hardtop-2001/7577570

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Er staan een paar leuke Alfa 75s met 3.0 V6en te koop voor tussen de 9000-12000 euro.

Met het juiste onderstel en goede banden zijn dat auto's die echt heel erg veel rijplezier bieden. Met een soundtrack waar je U tegen zegt, daar kan geen enkele genoemde auto in dit topic tegenop.

Als je dezelfde upgrades aan het onderstel doet als op de SZ zaten, dan heb je een auto die in de bochten 1,4G kan aantikken. Dat zijn cijfers waar moderne sportautos niet eens aan komen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:11

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Nature schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:42:
Een idee, is een Opel Speedster niet wat of een oude Lotus?
Bij de Lotus moet je wel opletten wat betreft de motor. Vziw moet je de versie met Rover-blok links laten liggen, want die had problemen met de koppakking.

Bijkomend puntje, als een MX-5 qua binnenruimte te klein is, is een Speedster of Elise dat zo goed als zeker ook.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:46

houthakker

Poehé

Aangezien de posts van de TS zich een beetje tegenspreken;
1. "Liefst 4WD of RWD, leuk gooi en smijtwagentje." <-> ik ben meer op zoek naar iets "vreemds"
2. "ik woon momenteel in Polen - geen wegenbelasting en belachelijk goedkope uurtarieven in de garages en verzekering kost ook niet veel." <-> maar betrouwbaarheid lijkt wel mee te tellen.

Als je iets leuks voor er bij wilt, is "betrouwbaar" dan wel zo belangrijk? In mijn oldtimer rij ik maar een paar 1000 km per jaar, die heeft ook niet echt het predicaat betrouwbaar. Heb er wel 4000 km zonder problemen op vakantie mee afgelegd. Staat wel binnen, dus ben iets minder bang voor roest (AW11 roest overigens ook);

dus mijn persoonlijke duid in het zakje; ik zocht vorige jaar een oldtimer met hoog fun gehalte:
- RWD (of 4WD maar dat is bij een oldtimer erg beperkt).
- wendbaar en dus licht.
- liefst middenmotor
- liefst cabrio.
- sleutelen is niet erg, 3e auto dus stil staan is ook niet erg.
- kan binnen staan.

Ik kon op dat moment geen AW11 vinden, en ben uiteindelijke Fiat/Bertone X1/9 gekocht. Deze voldeed aan alle eisen, en het is zeker geen auto die je dageiljks ziet. Ik weet niet of de TS deze interessant gaat vinden; het is een oude auto met ditto techniek. Geen stuurbekrachtiging, geen ABS, in mijn geval vaak dubbel schakelen vanwege de synchromeshen in deze bak.

Voor "leuk" geld zou ik toch overwegen:
- MG (T)F
- Mazda RX8 (heb een RX7 SA/FB overwogen, zo'n wankel draait echt erg mooi).
- Smart Roadster

Wat ik verder heb gevonden (op bassis van aabod), wat nog niet genoemd is:
- Lexus IS
- Mitsubishi FTO
- Nissan 300 ZX
- Toyota Supra MK1
- Subaru SVX
- Lotus Super Seven klonen (low-cost, westfield, sylva etc...) of andere kit car (= bijna altijd uniek)
- MG ZT
- Reliant Scimitar SS (echt obscuur)

/edit: (ik ben niet zo van americanen)
- Pontiac Fiero 2.8 GT V6
- Chevrolet Camaro 3.8 :O
- Chrysler Crossfire
- Cadillac Seville 8)7
- Cadillac CTS

[ Voor 4% gewijzigd door houthakker op 07-09-2017 00:36 ]

Specs

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:51

-tom-562

Oliesjeik

Een Lexus IS is een toffe wagen, maar dat is niet echt een auto die ik zou kopen 'voor erbij'. Of het moet een handgeschakelde IS300 zijn. Maar die zijn voor zover ik weet, nooit in Nederland geleverd.
Trouwens, ik zie de Subaru SVX in je lijstje staan, dat is een toffe bak. Om bij Subaru te blijven, what about een Legacy met zo'n 3 liter 6-cilinder boxer motor? 245 pk atmosferisch

Vaak bu'j te bang!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 17:06

• TheBrut3
Waarom trouwens een auto in Nederland aanschaffen als je in Polen woont? Volgens mij zijn Duitsland en Polen ook aardige opties en een stuk goedkoper.
Tweede. Als je het over die in het filmpje hebt dan.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
TheBrut3 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:47:
Waarom trouwens een auto in Nederland aanschaffen als je in Polen woont? Volgens mij zijn Duitsland en Polen ook aardige opties en een stuk goedkoper.

[...]

De auto's die je in Polen koopt hebben vast nog wel een NL kenteken in de kofferbak liggen.. :+

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• TWCRay
  • Laatst online: 11-11 13:28
Knul schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:50:
Mitsubishi Galant VR-4? Ziet er tof uit, heeft 280pk en AWD en AYC. Staat er eentje te koop op autoscout voor 4.5k. Absoluut niet saai en je ziet ze echt nooit (ook omdat nooit officieel geleverd zijn in NL).

Link: https://www.autoscout24.n...53-e250040a3448?cldtidx=1
Tussen niet saai en ordinair zitten nog wat modellen ;)

Moet toegeven, heb dit model Galant wel altijd prachtig gevonden. Die neus is gaaf :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
Mitsubishi Colt CZT of Ralliart;

[ Voor 120% gewijzigd door frickY op 06-09-2017 20:00 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:15

Fiber

Beaches are for storming.

Geen idee of het binnen budget past, maar een echte 'Aussie bak' is ook wel redelijk uniek in Nederland denk ik. Alles van HSV (Holden Special Vehicles) is cool volgens mij. Wellicht is een UK variant (Vauxhall VXR8) nog iets bereikbaarder, letterlijk en figuurlijk...

Licht en wendbaar is anders natuurlijk, maar wel bruut en snel... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 06-09-2017 20:31 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• TheBrut3
Fiber schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:30:
Licht en wendbaar is anders natuurlijk, maar wel bruut en snel... :)
Licht en wendbaar is het niet, betaalbaar ook niet. Ik denk dat je zo'n €25k kwijt bent om een mooi exemplaar in Nederland te krijgen, daarna heb je een verbruik van 1 op 8 bij normaal gebruik gok ik. Een 6.0/6.2 verbruikt natuurlijk aardig wat. Kan wel een SC op voor 600-700pk :o Maar blijft volgens mij een beetje het saaie VAG gevoel; leuk voor rechtdoor maar hard door de bocht gaat het niet. Als ik de reacties van TS lees wil hij juist een wagen die lekker stuurt.

Verwijderd

Topicstarter
TheBrut3 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:47:

[...]

Omdat nederland een degelijk km-registratiesysteem heeft, ik de taal spreek, de wandel van autohandel daar heel goed ken, de wegen goed zijn, ik kan nog wel even doorgaan.

Waarom denk je dat er zoveel buitenlandse auto's in Polen geimporteerd worden? Hint: niet omdat de auto's hier zo goed zijn.

Wegen zijn slecht, auto's worden vaak zeer slecht onderhouden (oudere auto's dan), KM-registratie is er pas sinds kort, en de meest gangbare grap hier is "hoe ver is het van Duitsland naar Polen? Minus 100.000km"

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:53

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:54:
[...]

Waarom denk je dat er zoveel buitenlandse auto's in Polen geimporteerd worden? Hint: niet omdat de auto's hier zo goed zijn.

Wegen zijn slecht, auto's worden vaak zeer slecht onderhouden (oudere auto's dan), KM-registratie is er pas sinds kort, en de meest gangbare grap hier is "hoe ver is het van Duitsland naar Polen? Minus 100.000km"
Wrong. Iets met BPM en verkeerd uitgepakte overheidssubsidie hier.
Alle hybrides vliegen het land uit (kassa!) en gaan in het oostblok als taxi dienst doen.
Overheid faalt links en rechts met hun *klimaatbullcrap* en de leaseman heeft zich 3-4 jaar lang kapotgelachen.

KM-registratiesysteem hier is ook een wassen neus. Wij stonden met een van de dealer afkomstige BMW 6 bij de RDW. ECU was kapotgegaan dus uitdraai van de originele KM-stand mee. Deze had 80.000 minder erop staan (!). Uitleg RDW: wij kijken alleen naar de teller en wat je voor de rest aanlevert zal ons een zorg zijn. Zie daar gratis 80.000km 'teruggedraaid' op de teller. BMW 650lci kopen met 82.7xx op de teller? :D

[ Voor 32% gewijzigd door Typhone op 07-09-2017 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Typhone schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:21:
[...]

Wrong. Iets met BPM en verkeerd uitgepakte overheidssubsidie hier.
Alle hybrides vliegen het land uit (kassa!) en gaan in het oostblok als taxi dienst doen.
Overheid faalt links en rechts met hun *klimaatbullcrap* en de leaseman heeft zich 3-4 jaar lang kapotgelachen.

KM-registratiesysteem hier is ook een wassen neus. Wij stonden met een van de dealer afkomstige BMW 6 bij de RDW. ECU was kapotgegaan dus uitdraai van de originele KM-stand mee. Deze had 80.000 minder erop staan (!). Uitleg RDW: wij kijken alleen naar de teller en wat je voor de rest aanlevert zal ons een zorg zijn. Zie daar gratis 80.000km 'teruggedraaid' op de teller. BMW 650lci kopen met 82.7xx op de teller? :D
Not wrong - want de import is hier ook massaal van Duitsland (geen BPM), Belgie, auto's ouder dan 16-10-2006 (geen BPM teruggave mogelijk).

Ik heb jaren autos verkocht aan het oostblok toen ik nog in Nederland woonde, kan er wel het een en ander over vertellen :)

p.s. kom je wel eens in het oostblok? Maar zelden een hybrid taxi, de meeste zijn oude diesels

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2017 10:28 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:53

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:28:
[...]

Not wrong - want de import is hier ook massaal van Duitsland (geen BPM), Belgie, auto's ouder dan 16-10-2006 (geen BPM teruggave mogelijk).

Ik heb jaren autos verkocht aan het oostblok toen ik nog in Nederland woonde, kan er wel het een en ander over vertellen :)

p.s. kom je wel eens in het oostblok? Maar zelden een hybrid taxi, de meeste zijn oude diesels
De auto's ouder dan 2006 staan ook aan de andere kant van het spectrum ;).
Overheid stimuleert allerlei gunstige hybride leasetoppers: Auris, PHEV, Prius om maar eens wat te noemen.
Daar vang je nu flink geld voor bij de export. Er komen doe ik zelden maar ik heb wel 2 (aangetrouwde) handelaren in de familie zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, update naar huidige stand van zaken, wat ga ik bekijken in de komende weken:

-Maserati BiTurbo (aangepaste versie met ander onderstel en +-280pk)
Voordeel: Veel karakter (vind ik), Oldtimer, zou mijn huidige oldtimer er uit kunnen doen en de scheur/oldtimerhobby combineren.
-Nissan 350Z (evt Cabrio)
Voordeel: recenter, zeer snel, mooi model
-Toyota MR2 AW11
Voordeel: Klein, licht, makkelijk in onderhoud e.d.

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:28
Als je voor een 350z ga dan is het verstandig om het te vragen aan de 350z club als je een bepaalde auto op het oog hebt, De meeste die rond rijden zijn bekend bij ons (350z club)

Verwijderd

Topicstarter
itsleon schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:04:
Als je voor een 350z ga dan is het verstandig om het te vragen aan de 350z club als je een bepaalde auto op het oog hebt, De meeste die rond rijden zijn bekend bij ons (350z club)
Thanks. Dat advies zal ik ter harte nemen voor een evt bezichtiging. Zou gaaf zijn als ik de auto van mn broer kan kopen :p hij heeft hem een aantal jaar geleden ingeruild.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook wel heeeuull gaaf....

https://www.otomoto.pl/of...-ID6z4Y6J.html#bf6e60e533

366PK 3.0D in een Z3. Dat moet wel afgaan. Misschien toch maar eens gaan kijken... :P voor omgerekend zo'n 10k eu.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:47:
-Maserati BiTurbo (aangepaste versie met ander onderstel en +-280pk)
Voordeel: Veel karakter (vind ik), Oldtimer, zou mijn huidige oldtimer er uit kunnen doen en de scheur/oldtimerhobby combineren.
Nadeel: Zeer onderhoudsgevoelig (distributierieminterval), roest gevoelig, onderdeelprijzen
-Nissan 350Z (evt Cabrio)
Voordeel: recenter, zeer snel, mooi model
Nadeel: Relatief zwaar, niet echt een gooi-en-smijt auto
-Toyota MR2 AW11
Voordeel: Klein, licht, makkelijk in onderhoud e.d.
Nadeel: Oud, roestgevoelig
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:09:
Dit is ook wel heeeuull gaaf....

https://www.otomoto.pl/of...-ID6z4Y6J.html#bf6e60e533

366PK 3.0D in een Z3. Dat moet wel afgaan. Misschien toch maar eens gaan kijken... :P voor omgerekend zo'n 10k eu.
Zeker even gaan kijken, dat soort hobby auto's kun je moeilijk inschatten hoe er mee omgegaan is. Het kan met dat soort auto's twee kanten op: of ze zijn echt super onderhouden of het is één grote beunpartij. Ik vraag mij wel af hoe een Z3 stuurt met zo'n groot gietijzeren blok onder de kap. Vooruit gaan zal geen probleem zijn :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
DaWaN schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:07:
[...]

[...]

Zeker even gaan kijken, dat soort hobby auto's kun je moeilijk inschatten hoe er mee omgegaan is. Het kan met dat soort auto's twee kanten op: of ze zijn echt super onderhouden of het is één grote beunpartij. Ik vraag mij wel af hoe een Z3 stuurt met zo'n groot gietijzeren blok onder de kap. Vooruit gaan zal geen probleem zijn :)
Ik heb het gewicht van een "gewone" 2.8 widebody even bekeken, daar zit maar 20 kilo verschil tussen. Tenminste - in de advertentie geeft hij aan dat de auto nu gewogen is op 1280 kilo.

Of er zou ergens anders iets verandert moeten zijn om de auto lichter te maken, of dat 2.8 blok is van zichzelf ook al erg zwaar.
Pagina: 1 2 Laatste