Goedkope, snelle auto. Tips?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Topicstarter
Zie update huidige stand van zaken op pagina 6 :)

Hallo allen,

ik ben een aardige auto-fanaat/hobbyist, sommigen van jullie zijn me wellicht al eens tegengekomen in de merken-topics.

Nu zit ik in de volgende situatie, appartement gekocht in de buurt van werk samen met vriendin, alletwee een auto, waarvan er een altijd geparkeerd staat. Er wordt werkelijk nooit in 2 auto's tegelijk gereden tenzij we er een aan iemand uitlenen.

Haar auto is "functioneel", Audi A4 Avant 2.0TDI. Mijn auto is meer "luxe", Jaguar S-Type 2.7D V6 Bi-Turbo, dus die mag er uit. Is voor dagelijks verkeer kort naar het werk ook helemaal niet leuk voor die BiTurbo motor.

Nu overweeg ik echter wel iets aan te schaffen, meer als "weekendspeelgoed", zegmaar. Hoeft ook geen wereldbedrag aan gespendeert te worden, dus wellicht dat hier iemand iets bedenkt dat ik over het hoofd heb gezien.

Op de shortlist:
-Jaguar X-Type 3.0V6 4WD handgeschakeld. Heb vroeger de 2.5 gehad en dat reed al heerlijk.
-Alfa Romeo GT 3.2V6, Nadeel: voorwielaandrijving
-Toyota MR2 AW11 (de oude), Voordeel: middenmotor, licht, goedkoop in onderhoud, al gehad vroeger - geweldig karretje maar duur in aanschaf want zeldzaam
-MG F/TF 1.8 Nadeel: kapsterswagentje, niet erg betrouwbaar, rijd wel erg leuk
-Mazda MX5 - schijnt leuk te rijden, maar ik vind ze mega saai ogen
-Mazda RX??? - wankelmotor, speciaal, maar waarschijnlijk wat lastiger in onderhoud?

Wie heeft er iedeeen waar ik overheen kijk. Liefst 4WD of RWD, leuk gooi en smijtwagentje.
Kosten, tja. Laten we eens zeggen onder de 5000euro aanschaf in Nederland. Wegenbelasting e.d. hoeft geen rekening mee gehouden te worden, ik woon niet in Nederland maar schaf daar de auto wel het liefste aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
BMW 330i E46 misschien? Achterwiel aandrijving, lekkere 6 in lijn, mooi model (vind ik dan :p).. Moet inmiddels voor 5k wel lukken denk ik. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 09:35
Honda S2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Als je een speelgoedauto wilt voor het weekend zou ik geen 4WD nemen.
Het verschil in mijn auto en een Golf 5 ED30 Pirelli (nog gelijk vermogen) is echt enorm. Bij mij is het weinig beleving en kan zonder handen max accelereren en bij hem is het veel meer gevoel en spelen.

Beide leuke auto's en Porsche killers met een beetje geld erin ;) Wel boven budget :D

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 01-09-2017 15:37 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
Als jij een S2000 voor 5000eu kan vinden, staat ie wat mij betreft morgen al op mijn oprit :+
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:33:
BMW 330i E46 misschien? Achterwiel aandrijving, lekkere 6 in lijn, mooi model (vind ik dan :p).. Moet inmiddels voor 5k wel lukken denk ik. :)
Hm, geen hele verkeerde gedachte. Ik heb niets met het model, vind het nogal een uhh... petjesmodel. Zie ik ook eigenlijk alleen maar afgetrapte bakken met automaat ook nog onder de 5000. Maar wellicht een Z3... Thanks!

Toevoeging: Graag een handbak, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-06 17:16
Heb zelf een Renault Clio 172 phase 2, snel, strak op de weg en niet duur ook qua onderhoud.
Wel voorwielaandrijving.. 170 pk op 1100 kilo dus wil wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AlexDeventer schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:47:
Heb zelf een Renault Clio 172 phase 2, snel, strak op de weg en niet duur ook qua onderhoud.
Wel voorwielaandrijving.. 170 pk op 1100 kilo dus wil wel.
Een clio is weer net iets te.... normaaltjes. Alleen als er een V6 op de achterbank ligt zou het wel wat zijn! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-06 17:16
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:49:
[...]

Een clio is weer net iets te.... normaaltjes. Alleen als er een V6 op de achterbank ligt zou het wel wat zijn! O+
Dan blijf je alleen niet onder de €5000 haha :9

Inderdaad wel normaaltjes en goeie sleeper, maar voldoet wel perfect aan je topic titel.
Ik volg het topic ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BMW Z3 of Z4, maar dan niet de cabrio maar fastback. Veel mooier en zeldzamer. Beide wellicht niet onder de € 5000 te krijgen?
Honda S2000 helaas ook niet; topwagen om zowel rustig mee te cruisen als flink mee te spelen.....
Aangezien je al Toyota hebt gehad: een Supra van halverwege jaren '90?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

gwystyl schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:55:
BMW Z3 of Z4, maar dan niet de cabrio maar fastback. Veel mooier en zeldzamer. Beide wellicht niet onder de € 5000 te krijgen?
Honda S2000 helaas ook niet; topwagen om zowel rustig mee te cruisen als flink mee te spelen.....
Aangezien je al Toyota hebt gehad: een Supra van halverwege jaren '90?
Dan wel een 2JZ -GTE >:)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:03

-tom-562

Oliesjeik

Als het een fun auto moet zijn, zou ik voor de MX5 of de MR2 gaan. De MX5 is wel wat slomer, maar met wat upgrades kan je er aardig hard de bocht mee om gaan :P (plus je hebt een hoge snelheidsbeleving)
Als het wat luxer moet, dan idd een mooie E46 coupe en dan minimaal een 2.5 liter zou ik zeggen. Alleen voor 5k wordt het wel goed zoeken om een nette te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 01-09-2017 16:09 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 13:41
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:38:
[...]

Als jij een S2000 voor 5000eu kan vinden, staat ie wat mij betreft morgen al op mijn oprit :+

[...]

Hm, geen hele verkeerde gedachte. Ik heb niets met het model, vind het nogal een uhh... petjesmodel. Zie ik ook eigenlijk alleen maar afgetrapte bakken met automaat ook nog onder de 5000. Maar wellicht een Z3... Thanks!

Toevoeging: Graag een handbak, dus.
Petjes auto valt nog aardig mee hoor, genoeg liefhebbers voor deze auto's! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 05:30
Celica! (heb er zelf een :P) afhankelijk van je budget een normale of de T-sport. Leuke auto's om zowel sportief als casual mee te rijden.

[ Voor 74% gewijzigd door Junia op 01-09-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 23:28
Bmw Z serie komt aardig in de buurt van wat je wil.

Overigens een mx-5 is een hoop spul voor te krijgen, als je een beetje handig bent dan kan je daar een geweldige auto van maken in zowel snelheid als optisch.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Motorrijbewijs + leuk sportief buikschuivertje, veel beter speelgoed ga je niet vinden :Y)

Anders inderdaad iets van een MX-5, kun je leuk mee spelen, kost je niet de wereld en heeft geen enorme euvels. En je kan er heel veel aan prutsen als je wil.

Stiekem ook wel geschikt voor wat gooi en smijtwerk, en een prachtige sleeper: Een Forester 2.0 met turbo. Ja, het is een lompe SUV aan de buitenkant, en aan de binnenkant, Maar de ophanging is behoorlijk leuk, overhellen kent ie niet, en de lange travel is wel zo leuk als je over hobbelige boerenweggetjes aan het stuiteren ben, met 80-90 over zo'n weggetje stuiteren vind ik persoonlijk spannender en leuker dan met 180 over de Autobahn scheuren.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 12:00
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:29:

Op de shortlist:

-Alfa Romeo GT 3.2V6, Nadeel: voorwielaandrijving
- BMW 330i E46 Nadeel : petjesgehalte maar echt een lekkere bak !
With ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Laatst online: 26-06 23:28
RobinHood schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:29:
Motorrijbewijs + leuk sportief buikschuivertje, veel beter speelgoed ga je niet vinden :Y)

Anders inderdaad iets van een MX-5, kun je leuk mee spelen, kost je niet de wereld en heeft geen enorme euvels. En je kan er heel veel aan prutsen als je wil.

Stiekem ook wel geschikt voor wat gooi en smijtwerk, en een prachtige sleeper: Een Forester 2.0 met turbo. Ja, het is een lompe SUV aan de buitenkant, en aan de binnenkant, Maar de ophanging is behoorlijk leuk, overhellen kent ie niet, en de lange travel is wel zo leuk als je over hobbelige boerenweggetjes aan het stuiteren ben, met 80-90 over zo'n weggetje stuiteren vind ik persoonlijk spannender en leuker dan met 180 over de Autobahn scheuren.
180 met een cabrio is ook niet iets wat je lange stukken gaat doen ;) Ik vermijd zowieso de snelweg zoveel mogelijk maar mocht ik toch een stukje moeten doen dan rij ik vaak 100/110.
De klaverbladen van snelweg naar snelweg daarintegen >:)

Een SUV kan leuk zijn maar als ik de post van de TS goed lees dan lijkt hij daar niet naar op zoek te zijn.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Axewi schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:37:
[...]

180 met een cabrio is ook niet iets wat je lange stukken gaat doen ;) Ik vermijd zowieso de snelweg zoveel mogelijk maar mocht ik toch een stukje moeten doen dan rij ik vaak 100/110.
De klaverbladen van snelweg naar snelweg daarintegen >:)

Een SUV kan leuk zijn maar als ik de post van de TS goed lees dan lijkt hij daar niet naar op zoek te zijn.
Ik zeg ook niet dat het dé auto is voor hem, maar het is wel iets waar hij naar kan kijken. Het is ook maar net wat je leuk vindt, ik zou met een Forester niet naar een circuit gaan, en voor normale provinciale wegen is een normale auto ook een stuk leuker.

Maar, ik weet niet waar TS woont, als er openbare onverharde wegen zijn, en leuke kronkelige boerenweggetjes, dan is een Forester toch wel heel leuk speelgoed.

Gewoon twee auto's kopen dus. Eentje voor het strakke asfalt, en eentje voor de gravel :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhoran
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-06 17:48
Waarom niet de MR2 SW20?

middenmotor, achterwiel-aangedreven, sportief uiterlijk en oer betrouwbaar mooie (non-turbo) varianten zijn makkelijk te vinden voor €5000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nissan 200sx? Impreza station kan je ook wat goedkoper krijgen dan een sedan versie, forester kan ook nog, heeft dezelfde motor.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 22:20

royhoi

-

Waarom niet de Mr2 zzw30?

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Voor 5k kun je een MX5 kopen en er een turbo in hengelen, meer fun ga je voor dat bedrag niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-06 20:38
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:33:
als het ook om de rijdersbeleving gaat zou ik een e36 nemen.
nog nooit een auto gehad die zo heerlijk rijd.

een e36 m3 is redelijk betaalbaar en als je zelf handig bent en goed onderhoud worden ze alleen maar meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ongetwijfeld al bekeken maar Pistonheads heeft elke week "Shed of the week" waar ze aandacht besteden aan auto's die onder de 1000 of onder de 1500 £ kosten. Vandaag onder andere een Leon Cupra en een 325i.

Lees die eens door; soms alleraardigst rijplezier waar je misschien niet eens aan gedacht hebt.

https://www.pistonheads.com/regulars/ph-features-sheds

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gechipte Cupra is ook waar ik aan zat te denken. Is ook een 4x4 van iirc. Wel zeldzaam, maar met een vhip er in is het een S3 killer. Speaking of which, een Audi S3 is ook leuk speelgoed :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Cupra 4x4 2.8... Leuk idee! Die zijn erg "fout" in kanariegeel, heb er eens een week een gereden... Dat vind ik wel wat. Sorry voor sommigen, het is ook op "gevoel". Bmw heb ik weinig mee, al voldoen ze wellicht op papier. Z3 uitgezondert

P.s. zal nog wat meer uitgebreid er op ingaan - telefoonantwoord nu

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 01-09-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobinHood schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:29:

Motor rbw heb ik, maar niet intressant in deze vraag. Hele andere beleving die veel plezier oplevert - ja. Maar. Niets te maken heeft met 4wd plezier. Daarnaast kan mijn 1wd hart niet meer teruggewonnen worden van de "electric side" nadat ik een Zero S heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48

Yucon

*broem*

Als ik even niet teveel naar specifieke modellen kijk is het misschien leuk om iets te kopen dat zo'n beetje op het dal van z'n prijs zit. Een aantal jaar geleden heb ik zo bij een goede e30 325ix en helaas niet gekocht. Ik kan me voorstellen dat je voor bijvoorbeeld een e36 of een snelle alfa 156 wel iets leuks zou kunnen scoren.

Als je hem een beetje goed houdt en over 10 jaar weer wegdoet heb je heel goedkoop veel plezier gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Late-night toevoeging van de petrolheads hier in huis:

Alfa 159 3.2
Audi A8 4.2
Audi TT 1.8T
Mercedes SLK / CLK
Mitsubishi GTO cabrio
Saab 9-5 2.3
Skoda Octavia 1.8 T RS
Subaru Impreza
Volvo S60 2.3 T-5
Volvo V70R

Oh, and for laughs: importeer zo'n wagen uit Engeland. Gewoon slim achteruit de McDrive in om te bestellen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Gelijk deze halen
https://link.marktplaats.nl/m1196936576

Veel genoemde auto's zijn behoorlijk zwaar, en dat doet enorm veel afbreuk aan de sportiviteit. Snel in een rechte lijn is geinig, maar een beetje fatsoenlijk door een bocht is ook leuk. En dat wil je met een chassis wat gewoon klopt en niet puur vanwege elektronische snufjes en brede banden.

Een wat oudere wagen zal dan ook bijna altijd meer beleving bieden. Als het alleen maar een fun auto is, is dat ook perfect.

Een goede optie is ook om wat minder uit te geven, bijv. 3000, en de rest aan echt goede banden (P-zeros, pilot sports etc) en een FATSOENLIJK schroefsetje van Bilstein, Koni of Intrax. Dan kun je eventueel nog een sportuitlaatje pakken om de beleving compleet te maken. Want daar gaat het wel om, de beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 16:07

TheBorg

Resistance is futile.

Soms denk ik, grappig ding, ik koop er één. Maar dan denk ik weer, het is toch een beetje een kappers auto. Dat heeft een TT wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TheBorg schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:13:
[...]

Soms denk ik, grappig ding, ik koop er één. Maar dan denk ik weer, het is toch een beetje een kappers auto. Dat heeft een TT wat minder.
Daarover verschillen de meningen denk ik ;)
Misschien een idee voor TS om eens langs de garage te gaan en de meestgenoemde modellen uit te proberen.

Je weet pas echt hoe een auto is als je erin gereden hebt.
Nog een suggestie: een Alfa Romeo. De meeste modellen hebben prachtige lijnen, maar ze lijken een imago te hebben van onbetrouwbaarheid.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06 14:37

DaWaN

'r you wicked ??

Fast, cheap, reliable: pick two.

Budget van 5000 is niet heel veel. Persoonlijk zou ik voor dat geld een nette MX-5 of MR2 ZZW30 kopen. Dat zijn lichte auto's met goede neutrale wegligging die je makkelijk kunt vinden en relatief goedkoop te rijden zijn. Persoonlijk vind een goed afgesteld onderstel belangrijker dan de aandrijving, dus streep opties zoals de Clio RS niet af voordat je er in gereden hebt.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:11
Petjes auto valt wel mee toch?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PVWl3kA.jpg?1
Ja er zijn er wel een hoop verprutst inmiddels, maar er zitten nog mooie tussen. En het rijdt geweldig. Rustig cruisen kan, als je zin hebt is zijwaarts de bocht door ook geen probleem >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MAX3400 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:20:

Alfa 159 3.2
Audi A8 4.2
Audi TT 1.8T
Mercedes SLK / CLK
Mitsubishi GTO cabrio
Saab 9-5 2.3
Skoda Octavia 1.8 T RS
Subaru Impreza
Volvo S60 2.3 T-5
Volvo V70R

Oh, and for laughs: importeer zo'n wagen uit Engeland. Gewoon slim achteruit de McDrive in om te bestellen :)
Koop er wel 1 waarvan de cilinderbussen al wel vervangen zijn, anders kan je alvast een paar duizend euro apart leggen. Vroeg of laat gaan ze stuk (scheuren)
Trouwens, 10.000 euro komt eerst voor zoiets (voor een V70R dan) :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 23:54

Wuursj

want worst is al bezet

Is er tegenwoordig nog een Porsche 944 voor dat geld te vinden? Paar jaar geleden wel nog. Met 170 pk op 1100/1200 kg geen enorm race monster maar wel ok en RWD.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:28

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

TheBorg schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:13:
[...]

Hmmm, kappersauto vs gay car of the year :+

Wat betreft een BMW E46 330i, een heel leuke auto, blijft achter bij de E46 M3, maar niet heel veel. Alleen een goede 330i vind je niet onder de 5k, ze zitten wel een beetje op het laagste punt qua waarde en zullen niet echt meer dalen, tenzij het een model is met een hoge kilometerstand.

Voor fun zou ik inderdaad ook richting kleine 2-zitters of 2+2 (met de achterbank voor de kinderen zonder onderbenen) kijken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met een 330i kun je idd prima zijwaarts. Collega van me heeft dat een half jaar geledennogbewezen; in een natte parkeergarage zijwaarts tegen een 7cm doorsneel betonpaal :+ :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

DropjesLover

Dit dus ->

Wuursj schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:58:
Is er tegenwoordig nog een Porsche 944 voor dat geld te vinden? Paar jaar geleden wel nog. Met 170 pk op 1100/1200 kg geen enorm race monster maar wel ok en RWD.
Die begint volgens mij weer omhoog te klimmen :o
https://www.autotrack.nl/...Motorinhoud=&at-switch=on

En een Subaru WRX of iets dergelijks?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:11
deepbass909 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:27:
[...]
Wat betreft een BMW E46 330i, een heel leuke auto, blijft achter bij de E46 M3, maar niet heel veel.
Ja natuurlijk blijft dat achter, dat scheelt wel een stukje hoor.. Ruim 100 pk om te beginnen. 10k in aanschaf ook ongeveer denk ik.
The Eagle schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:38:
Met een 330i kun je idd prima zijwaarts. Collega van me heeft dat een half jaar geledennogbewezen; in een natte parkeergarage zijwaarts tegen een 7cm doorsneel betonpaal :+ :X
Dat is echt dom.. Ik had van de week ook wel een momentje, maar dat was een gevalletje nat wegdek, sportstand, en heel veel ruimte. Dan kan het wel.

[ Voor 38% gewijzigd door sig69 op 02-09-2017 19:27 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

S4 B5 2001 2.7bi turbo met Quattro. Fun guaranteed. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:39
Nissan 350z ?

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:43:
Audi's zijn belachelijk onderstuurd afgesteld. Ja ook de quattro's. Rijd meer als een FWD, tenzij in gladde omstandigheden.

Impreza WRX, beetje dubieus imago onderhand.
Clio III RS, lift off oversteer WTF

[ Voor 12% gewijzigd door Derby op 03-09-2017 17:56 ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 58485 schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:43:
Alleen heeft de TS geen zin om zijn budget _per jaar_ kwijt te zijn aan onderhoud. Lees de topicstart nog eens door zou ik zeggen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja je kunt beide niet hebben on the budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

sig69 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:25:
[...]

Ja natuurlijk blijft dat achter, dat scheelt wel een stukje hoor.. Ruim 100 pk om te beginnen. 10k in aanschaf ook ongeveer denk ik.

[...]

Dat is echt dom.. Ik had van de week ook wel een momentje, maar dat was een gevalletje nat wegdek, sportstand, en heel veel ruimte. Dan kan het wel.
Yup, dat was een wijze maar dure (>5k EUR) les voor hem. Is mooi gefixt btw, heb het resultaat gezien, zie en merk je serieus niks meer van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:20:

Alfa 159 3.2 zwaar, da's zeker geen scheurijzer. Snel, ja. Alfa 159 heb ik gehad.
Audi A8 4.2 Dan kan ik net zo goed m'n Jaguar houden
Audi TT 1.8T Leuke optie, wellicht in Cabrioversie
Mercedes SLK / CLK SLK320 heb ik gehad, inderdaad leuk maar mist wat "gevoel"
Mitsubishi GTO cabrio Zie ze wel eens rijden maar heb er nog nooit in gezeten, misschien eens proberen
Saab 9-5 2.3 Voorwielaandrijving + groot
Skoda Octavia 1.8 T RS te groot
Subaru Impreza Niet mijn ding
Volvo S60 2.3 T-5
Volvo V70R

Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn - ik ben meer op zoek naar iets "vreemds", wat je niet zo elke dag op de weg ziet. Grootste voorkeur ligt momenteel bij een MR2 AW11, de SW20 vind ik niet mooi.

Ik heb tijden in een Alfa GT 3.2 gereden, leuk, maar mist de beleving van AWD or RWD.

Voor de duidelijkheid - ik heb jaren in auto's gehandeld, doe het nog steeds soms voor de hobby dus heb veel ervaring met enorm verschillende auto's (van Alto via LFA tot idioot getunede Silvia's en 911TB's) en van de meeste voorstellen hier heb ik wel in een of andere versie gereden en kon ik zelf ook op komen - het was meer de "exoten" waar ik naar op zoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:18
celica t-sport of de t-sport motor in die mr2 hengelen. Leuk speelgoed. Heb zelf een celica t-sport gehad en een collega van mij heeft die andere optie. Doortrekken naar 8500 toeren is verslavend

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snowhite0901 schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:14:
celica t-sport of de t-sport motor in die mr2 hengelen. Leuk speelgoed. Heb zelf een celica t-sport gehad en een collega van mij heeft die andere optie. Doortrekken naar 8500 toeren is verslavend
Dit is langzamer dan de GT 3.2 en nog steeds voorwielaangedreven - dat vind ik niet zo intressant.
Ik zag inderdaad wel MR2's met de Black Top 1.6 er in - das wel een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:18
En een cappucino?
deze dus: Wikipedia: Suzuki Cappuccino
heel exclusief

[ Voor 77% gewijzigd door Snowhite0901 op 04-09-2017 10:15 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-06 13:11
Zo'n Nissan Skyline misschien? Een vriend van me heeft er een en ik ben best onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:57

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Alfa Romeo 159 3.2 met 260pk ... als petrolhead moet je toch een keer een Alfa hebben gereden lijkt mij ;)

https://www.marktplaats.n...9df&previousPage=lr&pos=2

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:23

Typhone

Who Dares Wins

Derby schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:54:
[...]

Audi's zijn belachelijk onderstuurd afgesteld. Ja ook de quattro's. Rijd meer als een FWD, tenzij in gladde omstandigheden.

Impreza WRX, beetje dubieus imago onderhand.
Clio III RS, lift off oversteer WTF
Blokken liggen te ver voor de vooras. Berucht euvel bij heel veel Audi's en de reden dat er al heel wat mensen in S/RS modellen van de weg zijn afgegleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
Falcon schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:48:
Alfa Romeo 159 3.2 met 260pk ... als petrolhead moet je toch een keer een Alfa hebben gereden lijkt mij ;)

https://www.marktplaats.n...9df&previousPage=lr&pos=2
"eens een keer..." :P

gehad: Alfa 156 1.9JTD, 147 1.6TS, 2.0TS en 1.9JTD, 166 2.5v6, 3.0V6 hand en auto, 2.4JTD 136PK & 175PK(die laatste staat nog in mijn schuur te slapen :) ), 159JTDm, GT 1.9JTDm, 2.0JTS, 3.2V6, RZ 3.0V6

Oftewel.. daar hoef ik het niet meer voor te doen. En ook al ben ik echt een alfa-holic - een 159 3.2V6 is alles behalve een lekker "scheurijzer". Das gewoon een zware sedan/station, wat je er ook mee doet.

Voor de liefhebbers
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/zqYZGEIQR3Fh/1k0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/32nWfhLcqEtt/1k0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/oQefmZnKjMpl/1k0.jpg

Oh en nog vergeten de 156 2.4JTDm 175PK

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/DqcLyFLQ4N04/1k0.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 04-09-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nu staat er ook een gereviseerde RX8 te koop.

https://www.marktplaats.n...df&previousPage=lr&pos=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk... dit lijkt er aardig op!

https://www.marktplaats.n...3a&previousPage=lr&pos=10

Hopen dat 'ie er nog staat als ik binnenkort in NL ben, dan ga ik maar eens kijken. Die worden ook alleen maar meer waard, ik kan me nog herinneren dat ik mijn AW11 een jaar of 5-6 geleden verkocht voor 700eu met wat kleine werkzaamheden eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 28-06 16:06
Ik zocht initieel hetzelfde, maar kwam er al snel achter dat ik met dit soort auto's weer krom ga liggen van de wegenbelasting en onderhoud :D Maar goed, een hobby mag wat kosten toch. Die MR2 is wel gaaf, met die spoiler en achterlichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zebby schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:42:
Ik zocht initieel hetzelfde, maar kwam er al snel achter dat ik met dit soort auto's weer krom ga liggen van de wegenbelasting en onderhoud :D Maar goed, een hobby mag wat kosten toch. Die MR2 is wel gaaf, met die spoiler en achterlichten!
ik woon momenteel in Polen - geen wegenbelasting en belachelijk goedkope uurtarieven in de garages en verzekering kost ook niet veel.

Duurder in onderhoud dan de huidige BiTurbo-diesel zal het iig zowiezo niet snel worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-06 11:46
Acherwiel aandrijving / 5K< / Niet alledaags / Sportief

- Pontiac Firebird
- Ford Mustang
- Mazda / RX8/MX-5 (wankel is een mooie maar zeer specialistisch en dure techniek)

Persoonlijk vind ik de MX-5 bijzonder goed. Goede rij eigenschappen en laag op de weg hierdoor wordt het te kort aan vermogen gecompenseerd. Alleen de BMW Z vind ik iets fijner, maar ook duurder. De cabrio's vind ik niet zo mooi, maar de coupe Z serie met een dikke motor is te gek.

RX-8 is gewoon een beleving, ik heb er een keer gereden en het geluid en toertal is gewoon bizar. Alleen ja wankel, alleen Mazda heeft het enigzins de techniek onder de knie gekregen maar het blijft gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De MX-5 komt behoorlijk vaak naar boven in dit topic, en daarmee issie dus niet heel bijzonder meer ;P Als je zoiets wilt maar dan een modelletje dat je minder vaak ziet, en toch voor 5.000 euro, is een fiat barchetta wellicht wel te krijgen. Let even op dat de motorsteun af-fabriek soms niet stevig genoeg is (die van mij was doormidden). Een extra plaatje erop lassen deed hm goed. Verder roest het ding natuurlijk weg waar je bij zit, de kap sluit natuurlijk niet helemaal, het blijft italiaans. Heeft wel een stuk meer karakter dan de MX-5, zie ook de Top Gear aflevering kerst special in het midden oosten. Toch de auto waar ik de meeste lol mee gehad heb van al mijn auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
smeaggie schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:11:
De MX-5 komt behoorlijk vaak naar boven in dit topic, en daarmee issie dus niet heel bijzonder meer ;P Als je zoiets wilt maar dan een modelletje dat je minder vaak ziet, en toch voor 5.000 euro, is een fiat barchetta wellicht wel te krijgen. Let even op dat de motorsteun af-fabriek soms niet stevig genoeg is (die van mij was doormidden). Een extra plaatje erop lassen deed hm goed. Verder roest het ding natuurlijk weg waar je bij zit, de kap sluit natuurlijk niet helemaal, het blijft italiaans. Heeft wel een stuk meer karakter dan de MX-5, zie ook de Top Gear aflevering kerst special in het midden oosten. Toch de auto waar ik de meeste lol mee gehad heb van al mijn auto's.
Voorwielaandrijving, liever niet. MX5, ik weet dat iedereen zegt dat het leuk rijd, maar het roept bij mij echt helemaal geen emotie op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Renault Twizy? :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb al een electrische tandenborstel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik zag de MG TF in je shortlist staan,en weet dat een vriend zijn MG TF te koop heeft staan. Gaat om een zilvergrijze 1.8 uit 2003. Prijs: Geen flauw idee, mocht je interesse hebben kun je me altijd even DMmen voor meer informatie of contactgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-06 16:39
Toyota MR2 staat in je lijst zie ik.
Kan een hele leuke wagen zijn. En je zei dat je hobbyist bent. Afhankelijk van je skill niveau is het misschien een heel leuk project voor een aantal maanden. Het oude model (90-00) is een hele goede basis om bijvoorbeeld een Honda motor (K24 of H22) in te zetten. Die je dan ook weer heel makkelijk geblazen kan maken en nieteens veel intern werk hoeft uit te voeren.
En als dat eenmaal af is heb je een auto die menig AMG of opgevoerde golf r kan verslaan. Leuk om bij het volgende stoplicht de "getinte bestuurders" te zien vloeken dat ze verliezen van een youngtimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Waarom zou je er een Honda blok in lepelen :P Toyota heeft zelf ook genoeg leuke blokken.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
7Sins schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:59:
Toyota MR2 staat in je lijst zie ik.
Kan een hele leuke wagen zijn. En je zei dat je hobbyist bent. Afhankelijk van je skill niveau is het misschien een heel leuk project voor een aantal maanden. Het oude model (90-00) is een hele goede basis om bijvoorbeeld een Honda motor (K24 of H22) in te zetten. Die je dan ook weer heel makkelijk geblazen kan maken en nieteens veel intern werk hoeft uit te voeren.
En als dat eenmaal af is heb je een auto die menig AMG of opgevoerde golf r kan verslaan. Leuk om bij het volgende stoplicht de "getinte bestuurders" te zien vloeken dat ze verliezen van een youngtimer
Een petjesauto maken om andere petjes te zien vloeken is niet mijn doel. Kwa MR2's vind ik alleen de AW11 intressant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-06 16:39
-tom-562 schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:05:
Waarom zou je er een Honda blok in lepelen :P Toyota heeft zelf ook genoeg leuke blokken.
Die kunnen bijzonder goed tegen hogere vermogens via een turbolader. Gezien TS aan een budget zit scheelt het een hoop dat hij niet nog 2 rug hoeft te investeren in het blok versterken.

[ Voor 42% gewijzigd door 7Sins op 04-09-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

Wha.. ik heb een rx7 gehad.. Een FD.. maareh.. alleen als onderhoud je hobby is. De wankelmotor dient elke 100K km gereviseerd te worden. Als je er nu een koopt die nog geen aftermarket pakkingen heeft dan zal dat misschien gelijk gedaan moeten worden en over het verbruik zullen we maar niet spreken? Verder rijdt er niks als een RX7 (oh een RX8 heb ik nog niet gereden, maar kwa onderhoud bijna net zo dramatisch, alleen geen turbo's te onderhouden).

@MAX3400 grappig, een Leon Cupra en een 325i heb ik ook gehad. Een Leon Cupra komt niet in de buurt van de 325i. Wel een van ~ 2006 en handgeschakeld. De automaat vreet je power en plezier op.

Ik heb trouwens een testrit gemaakt in de nieuwe Giulia. Wel een getunede Veloce diesel. Behalve dat het als een tractor klinkt, is dat tot nu toe de best sturende auto die ik ooit heb gereden. Voelde beter dan de BMW kwa wegligging en is natuurlijk mooier. Kwa betrouwbaarheid geen idee.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 162126 op 04-09-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-06 16:53

Snuffel

Vroem!

-MG F/TF 1.8 Nadeel: kapsterswagentje, niet erg betrouwbaar, rijd wel erg leuk
-Mazda MX5 - schijnt leuk te rijden, maar ik vind ze mega saai ogen
Als deze twee in je lijst staan, ga dan voor deze:

Fiat barchetta.

Van de drie veruit de leukste ondanks dat deze voorwiel aangedreven is.
MX5: idd, saaie auto in uiterlijk, MG F: leuk gebprobeerd concept, maar onbetrouwbaar en dus nee.
Van deze drie is de barchetta de snelste en de mooist ogende (blijft Italiaans design he).

GT V6 is trouwens ok leuk :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 11:16
Al eens gedacht aan een Brera V6 dan? Is ook meestal Q4. Wel zwaar en lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Jaguar XK8
Mitsubishi 3000 GT
Nissan Stagea
Saab 9-3 V6 Aero Cabrio
Volvo C70 T-5 met Rica tuning

Allemaal onder de €5000 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
__1337__ schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:21:
Al eens gedacht aan een Brera V6 dan? Is ook meestal Q4. Wel zwaar en lomp.
die laatste regel beantwoord je vraag wel neem ik aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-06 11:12
Opel Astra G OPC Turbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://www.marktplaats.n...1b&previousPage=lr&pos=31

Opzich redelijk vlot, en die 2.7 Bi-turbo laat zich zoooo eenvoudig opkrikken naar nog veel meer vermogen. Aan over/onderstuur bij een audi is aan te werken. Ik rij zelf een RS4 B5 met 440PK en heb veel van het onderstuur al aan weten te pakken door de hele auto te voorzien met powerflex rubbers en bilstein schokbrekers in hoogte en hardheid verstelbaar. B)

Plak er goede banden onder en je hebt een vlot racemonstertje. Vrij goedkoop kan je ook werken aan een RS4 conversie. Dus dat je RS4 onderdelen erin prikt en zo richting de 350 ~ 400 PK kunt tunen.

Tis maar net aan hoeveel je spenderen wilt. De Audi is ook een stuk veiliger en luxer dan een auto uit '89 als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 472287 schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:10:
[...]

Een petjesauto maken om andere petjes te zien vloeken is niet mijn doel. Kwa MR2's vind ik alleen de AW11 intressant
De mr2 zzw30 rijd wel serieus leuk (2 jaar gehad), het ding is alleen zo gay dat je extreem overtuigd hetero moet zijn om dr zonder schaamte in te rijden :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 58485 schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:42:
https://www.marktplaats.n...1b&previousPage=lr&pos=31

[video]

Opzich redelijk vlot, en die 2.7 Bi-turbo laat zich zoooo eenvoudig opkrikken naar nog veel meer vermogen. Aan over/onderstuur bij een audi is aan te werken. Ik rij zelf een RS4 B5 met 440PK en heb veel van het onderstuur al aan weten te pakken door de hele auto te voorzien met powerflex rubbers en bilstein schokbrekers in hoogte en hardheid verstelbaar. B)

Plak er goede banden onder en je hebt een vlot racemonstertje. Vrij goedkoop kan je ook werken aan een RS4 conversie. Dus dat je RS4 onderdelen erin prikt en zo richting de 350 ~ 400 PK kunt tunen.

Tis maar net aan hoeveel je spenderen wilt. De Audi is ook een stuk veiliger en luxer dan een auto uit '89 als je het mij vraagt.
Sloom ding :z

M.a.w., lees de topicstart nog eens

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:33:
[...]

Sloom ding :z
[video]

M.a.w., lees de topicstart nog eens
Whut ? :P

Same engine, 1000HP vriend. 363Kmph GPS 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05:33
Als je nog een degelijke 205GTI of CRX kan vinden dan heb je een lichte en snelle auto. De veiligheid/crashbestendigheid is wel eeen minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:16
gwystyl schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:55:
BMW Z3 of Z4, maar dan niet de cabrio maar fastback. Veel mooier en zeldzamer. ,,,
Daar is niet iedereen het over eens...

:r Hondslelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 23:54
Als je serieuzer advies zoekt, dan kun je het Autoweek forum nog proberen. Hier wordt wel echt van alles door elkaar geroepen... misschien moet je je wensen nog wat helderder uitschrijven.
Mijn mening: een grens van 5000 euro heeft weinig waarde als de auto die je koopt voor 75% "op" is. En dat zijn potente auto's in die prijsklasse vaak wél.
Ik heb een Smart Roadster coupe. Niet snel, niet duur om te rijden, en wel heel gaaf.

[ Voor 0% gewijzigd door Hkuit op 05-09-2017 10:45 . Reden: 'zoekt' ipv 'ziekt' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:31
452752 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:43:
Jaguar XK8
Mitsubishi 3000 GT
Nissan Stagea
Saab 9-3 V6 Aero Cabrio
Volvo C70 T-5 met Rica tuning

Allemaal onder de €5000 te krijgen.
Leuk lijstje, Jaguar is een prachtige auto , de nissan is super uniek maar ik stond 2 jaar geleden voor eigenlijk dezelfde keuzen toen ik opzoek was naar een fun auto.

Destijds express gezocht naar de eerste generatie 9-3 met 2 liter turbo, inmiddels 50k kilometer verder en heel wat plezier rij ik nu rond met een enorm strak sturende cabrio met 315PK en 450nm. Denk dat de C70 op zo'n zelfde level zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14
Hkuit schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:15:
Als je serieuzer advies ziekt, dan kun je het Autoweek forum nog proberen. Hier wordt wel echt van alles door elkaar geroepen... misschien moet je je wensen nog wat helderder uitschrijven.
Mijn mening: een grens van 5000 euro heeft weinig waarde als de auto die je koopt voor 75% "op" is. En dat zijn potente auto's in die prijsklasse vaak wél.
Ik heb een Smart Roadster coupe. Niet snel, niet duur om te rijden, en wel heel gaaf.
Nooooooo :X . De topics daar zijn op het niveau "mijn vader had eens een A4 mee en het is een fijne wagen" 8)7 . My 2 cents, MG TF, minimaal een 135, rechts gestuurd i.v.m. het budget. En geen dure achterbanden, want je vreet ze op!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

Motorrijbewijs halen en een motor kopen, meer bang voor je buck.. en als het toch alleen voor mooi weer en het weekend is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Erwin schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:36:
[...]

Nooooooo :X . De topics daar zijn op het niveau "mijn vader had eens een A4 mee en het is een fijne wagen" 8)7 . My 2 cents, MG TF, minimaal een 135, rechts gestuurd i.v.m. het budget. En geen dure achterbanden, want je vreet ze op!
je zegt maar wat. Die zitten er tussen, en daarnaast mensen die echt weten wat ze zeggen.
Lees dit topic nog eens, zo hoog ligt het niveau hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
OverSoft schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:07:
[...]

:r Hondslelijk.
Maakt niet uit; zijn voor 5000 niet meer te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
OverSoft schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:07:
[...]

Hondslelijk.
Maakt niet uit; zijn voor 5000 niet meer te koop...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Lol @ gemiddeld bullshit advies wat hier staat.
Budget van 5000 euro en dan een auto adviseren die bij de eerste de beste fatsoenlijke beurt in de garage 1,5x over dat budget heengaat. Of je rijdt niet meer snel.

Definitie van snel is ook wel ff iets om rekening mee te houden.
- Optrekken? (willekeurig)
- 250km/h? (willekeurig)
- Snel in bochten? (betere stuurauto's, Focus ST, RS, Mazda MX, Elise)
- Rechte lijn bommetje? (Audi S/RS modellen)

Ongeveer 80% van wat ik hier zie langskomen zijn economische total loss modellen waarvan het goedkoopste model op marktplaats hier als advies genoemd wordt maar waarbij een probleemloos geval zo'n 10K kost (minimaal). Daar word toch niemand blij van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 22:20

royhoi

-

4x2 schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:27:
[...]

De mr2 zzw30 rijd wel serieus leuk (2 jaar gehad), het ding is alleen zo gay dat je extreem overtuigd hetero moet zijn om dr zonder schaamte in te rijden :+
Gezien de ts geïnteresseerd is in een aw11 zou ik hem zeker aanrijden eens voor een zzw30 gaan kijken ja. Heb er zelf ook een alleen origineel zijn ze naar mijn mening net ff te traag dus motorische aanpassingen zijn eigenlijk wel verplicht 😝

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14
Hkuit schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:44:
[...]

je zegt maar wat. Die zitten er tussen, en daarnaast mensen die echt weten wat ze zeggen.
Lees dit topic nog eens, zo hoog ligt het niveau hier niet.
Nee jij zegt maar wat. Er zijn tig betere fora gecentreerd op auto's en/of specifieke merken (vooral de merk/type-fora barsten van de kennis). De website en forum van het tanende Autoweek is een afspiegeling van de langzame en pijnlijke ondergang van het tijdschrift. De echte automotive kennis op het forum is daar al enkele jaren (helaas) verdwenen, al dan niet doordat het forum nogal eens van opzet is veranderd, posts verloren gingen of tijdenlang niet toegankelijk. En wat er nog zit zal het zoveelste "veel auto voor weinig geld" inmiddels ook links laten liggen. Maar let's agree to disagree, want aan ons gaat geen vriendschap verloren :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Best een leuke vraag, die nog verdomd lastig te beantwoorden blijkt. Je komt toch al snel bij de kappersauto's of foute bakken uit.
Voor mij is fun wel open rijden, dus voor 5k zou ik zeggen een originele TT 225pk quattro. Liefst in de kleur zeegroen met dat basketbal-handschoenenleer:

Afbeeldingslocatie: https://secure.pic.autoscout24.net/images-big/469/119/0326119469001.jpg?95df4b40ec573dcaad9ef720b4e23d13

Of toch een sportieve klassieker: Porsche 944, hoewel die weer zeldzamer en duurder worden of een Subaru WRX.
Als outsider misschien nog een eerste model Octavia 1.8T 4x4. Laatst kwam ik de WRC limited edition tegen op autoscout (wel FWD).

Afbeeldingslocatie: https://www.hiclasscar.com/wp-content/uploads/2016/09/74136.jpg

Zelf kwam ik er niet uit en ben voor een motorrijbewijs + ZX6R gegaan. Kun je voor 5k zelfs nog een mooi leren pak kopen. Heel veel fun voor je geld :)

[ Voor 23% gewijzigd door Erapaz op 05-09-2017 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hkuit schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:15:
Als je serieuzer advies zoekt, dan kun je het Autoweek forum nog proberen. Hier wordt wel echt van alles door elkaar geroepen... misschien moet je je wensen nog wat helderder uitschrijven.
Het maakt niet uit op welk forum je komt, je zult altijd fanboys hebben die claimen dat hun auto (of merk) de beste keuze is, no matter what. Het maakt niet uit of je op het Autoweek-forum of Autojunk zit.

Ik ben het wel met je eens dat €5000 krap is voor een leuke, sportieve auto. In die prijsklasse is er teveel vraag, waardoor je eigenlijk alleen maar afdankertjes kan vinden. Wil je een auto met weinig omkijken, dan zal het budget waarschijnlijk wat omhoog moeten. Vind je het niet erg zelf te sleutelen, wat meer slijtage en beschadigingen aan interieur of plaatwerk te hebben en niet persé de meest betrouwbare auto te hebben, dan kan je voor dat budget wel een leuke wagen vinden.

Kijk ik op autotrader voor een budget €4.500 - €5000, km-stand < 200.000, benzine en 2-zitter, kom ik wel wat leuke wagens tegen (een kleine greep, de meeste modellen staan er meerdere keren op):
Mercedes-Benz SLK-klasse SLK230 Kompressor
Fiat Barchetta 1.8 16v handgeschakeld
Alfa Romeo Spider 1.8-16V T.SPARK 144PK
Toyota MR2 1.8-16v VVT-i
MG TF 1.6 1.6 TF 115

En waarom geen Z3's? Dat zijn 1.8 en 1.9's. Leuk wagentjes, maar voor leuk rijden wil je een 2.8i 6 cilinder widebody en die vind je niet onder de 5k. Het zijn wel allemaal modellen met een hoog kappersgehalte.

Wil je echt een fun auto, dan staan bij de klassiekers ook nog twee leuke opties:
Volkswagen Buggy 1967
Sylva Overige Modellen Jester, 1.6 Cabrio RHD XR2

Snel? Nee, maximale lol? Gegarandeerd.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik zou puur voor de fun wel eens een auto willen kopen (voetstoots) en dan eens wat heuvels nemen ten zuiden van Luik richting de Ardennen. Kijken hoever je ermee komt en of het echt fun is. Volgens mij moet je wel een busje met gereedschap meesturen en wat cruciale onderdelen op voorraad want anders kom je in de problemen. Maar dat is mijn gedachte :).
@deepbass909 geeft verder al wat wijze inzichten boven mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Voor 5k kan je prima een hartstikke betrouwbare MX5 kopen, waarmee je een aantal keer de wereld mee rond kunt verwacht ik.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-06 16:53

Snuffel

Vroem!

Nadeel is dat je in een MX-5 niet gezien wilt worden, daar rijdt iedereen al mee ;)
Plus ze zijn wat saai in uiterlijk, maar das een kwestie van smaak.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Snuffel schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:03:
Nadeel is dat je in een MX-5 niet gezien wilt worden, daar rijdt iedereen al mee ;)
Plus ze zijn wat saai in uiterlijk, maar das een kwestie van smaak.
Smaak is persoonlijk. Ik zou b.v. niet gezien willen worden in zo'n Fiat :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

-tom-562 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:55:
Voor 5k kan je prima een hartstikke betrouwbare MX5 kopen, waarmee je een aantal keer de wereld mee rond kunt verwacht ik.
Daar pas ik niet in. Die auto's zijn bedoeld voor mensen <1.80m niet voor 1.93m. Een S2000 is ook al onbestuurbaar voor mij ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

-tom-562 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:55:
Klopt, er staan heel wat MX-5'jes in de zoekresultaten die ik had. Maar de MX-5 is niet echt bijzonder in mijn ogen, roest gevoelig (vooral de NA en NB's) en voor de gemiddelde Nederlander vaak te klein (ik pas er ook echt niet in met m'n 1m87, en ik heb het geprobeerd).

Maar wil je gaan modden, en je past in een MX-5, dan is het wel een super basis daarvoor. Onderdelen zijn volop te krijgen en goed betaalbaar en er zijn volop handleidingen te vinden over hoe je bijvoorbeeld een turbo moet monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 11:00

ArCadE

No banana available

Misschien is een Mini Cooper S of een GP (eerste versie) wat voor je? Staan in Duitsland waarschijnlijk voor weinig te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden heren!

Ik vermoed dat ik mijn vraag iets anders moet formuleren in de TS en wellicht ook dingen afstrepen.

Wat ik vooral NIET wil is een saaie auto. Vandaar ook dat ik toch weer vaak bij de MR2 AW11 uitkom - dat ding ziet er echt gaaf uit in mijn ogen (smaken verschillen) en de middenmotor icm het lage gewicht vind ik erg leuk sturen.

Motor: heb ik gehad, vind ik niet boeiend. Wegen hier zijn er ook niet geschikt voor (ik zeg wegen, ik bedoel medeweggebruikers denk ik)

Ik hou van alles wat een motor heeft, inclusief de motorfiets, maar die gebruik ik enkel op warme dagen om rond te tuffen in de ardennen bijvoorbeeld. Voor scheurwerk liever niet. Mijn gezondheid is me lief.
Pagina: 1 2 Laatste