Kodi live TV

Pagina: 1
Acties:
  • 5.324 views

Vraag

• Schaap89
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik ben opzoek naar een goedkope (legale) manier om live tv via internet te kijken. Nu heb ik een raspberry pi liggen en hier zou ik kodi op willen installeren. Maar wat zijn de mogelijkheden om hier legaal en stabiel tv op te kijken? Ik kan bijvoorbeeld redelijk goedkoop toegang tot Digitenne tv kunnen krijgen, maar zit niet te wachten op wéér een kastje bij mijn tv. Zou ik bijvoorbeeld digitenne kunnen koppelen aan kodi? Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand andere opties?

Bedankt!

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 20:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik mis even de relevantie van OS, en dan met name Non-Windows voor deze vraag. Live TV kijken kan al via de verschillende TV providers via hun eigen dienst. Ziggo heeft ZiggoGO, KPN en aanverwanten hebben Interactieve TV. Hoe voldoet dat niet aan je wensen?

Ik zou je topic moeten verplaatsen, maar weet nog niet precies waarheen, dus wacht daar nog even mee. Vanwege het gebrek aan eigen inzet is de kans overigens groot dat mijn collega's dit topic zouden sluiten. Toon dus even aan wat je zelf hebt gevonden. Je suggestie van Digitenne icm Kodi is vreemd, aangezien Digitenne een apart apparaat is, iets wat je liever niet ziet zitten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 08:57
Chromecast ivm ziggo go (dan inloggen met je ziggo abbo).

[ Voor 31% gewijzigd door Hero of Time op 04-09-2017 19:37 . Reden: Delen van je toegang is niet toegestaan volgens de AV ]

Stay Frosty!

• Schaap89
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-07-2023
Hero of Time schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:53:
Ik mis even de relevantie van OS, en dan met name Non-Windows voor deze vraag. Live TV kijken kan al via de verschillende TV providers via hun eigen dienst. Ziggo heeft ZiggoGO, KPN en aanverwanten hebben Interactieve TV. Hoe voldoet dat niet aan je wensen?

Ik zou je topic moeten verplaatsen, maar weet nog niet precies waarheen, dus wacht daar nog even mee. Vanwege het gebrek aan eigen inzet is de kans overigens groot dat mijn collega's dit topic zouden sluiten.
Sorry, ik ben hier niet heel bekend. Ik heb alle categorieen doorgekeken en mijn vraag lijkt nergens echt goed te passen. Mijn gedachte was dat een kodi/linux/raspberry pi gerelateerde vraag wel hier zou passen maar als dat niet zo is dan moet dit maar verplaatst/verwijderd worden.
Hero of Time schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:53:
Toon dus even aan wat je zelf hebt gevonden. Je suggestie van Digitenne icm Kodi is vreemd, aangezien Digitenne een apart apparaat is, iets wat je liever niet ziet zitten.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijg je met digitenne een soort pasje wat je misschien aan de raspberry zou kunnen koppelen om vervolgens op die manier tv te kijken met kodi. In kodi zit namelijk een 'TV' categorie en zover ik het begrijp zou je op deze manier tv kunnen kijken. Ik hoop misschien dat iemand hier wat meer ervaring heeft en dit zou kunnen bevestigen voor ik vanalles aanschaf. Helaas heeft google mij niet verder geholpen omdat ik overladen wordt met illegale iptv aanbieders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jou categorie is Mediaspelers en HTPC's waar je zijn moet.
Zelf heel veel ervaring met tv in Kodi.

Over de mogelijkheden; behalve chromecast en een oude Ziggo kaart is het helaas.
Heb je geen oude Ziggo kaart heb je nog iets van 45 zenders bestaande uit NPO1,2,3 + Ziggo in HD en het standaard pakket in SD.
Digitenne gaat over in een nieuwe encryptie die niet op pc apparatuur werken gaat en oude apparatuur wordt sinds kort niet meer uitgegeven.
Directe diensten werken (nog) niet op Kodi, wel mogelijk met de komende Kodi 18 maar niemand werkt aan een KPN/Ziggo/Knippr addon.

Heb je Ziggo kun je hier terug vinden hoe live te kijken, al dan niet met kaart; \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Je hebt ergens altijd een extra kastje (kan in meterkast) als server nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Schaap89 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:30:
[...]

Sorry, ik ben hier niet heel bekend. Ik heb alle categorieen doorgekeken en mijn vraag lijkt nergens echt goed te passen. Mijn gedachte was dat een kodi/linux/raspberry pi gerelateerde vraag wel hier zou passen maar als dat niet zo is dan moet dit maar verplaatst/verwijderd worden.
Je geeft nog geen antwoord op m'n eerste vraag: in welke mate voldoet de (online) mogelijkheden van je TV provider niet?
[...]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijg je met digitenne een soort pasje wat je misschien aan de raspberry zou kunnen koppelen om vervolgens op die manier tv te kijken met kodi. In kodi zit namelijk een 'TV' categorie en zover ik het begrijp zou je op deze manier tv kunnen kijken. Ik hoop misschien dat iemand hier wat meer ervaring heeft en dit zou kunnen bevestigen voor ik vanalles aanschaf. Helaas heeft google mij niet verder geholpen omdat ik overladen wordt met illegale iptv aanbieders.
Dat pasje van Digitenne moet je in het Digitenne apparaat steken zodat het het signaal kan decoderen en je zenderpakket weet.

Kodi heeft idd een 'TV' categorie, maar als je die wilt gebruiken, heb je toch wel wat meer nodig. Zie o.a. hun wiki: http://kodi.wiki/view/Live_TV. Dit is iets wat je zelf ook had kunnen vinden en even inlezen is wel zo fijn. Dan toon je inzet en dat vinden we leuk. ;)

Wat is trouwens je situatie dat je het via een Pi wilt doen? Heb je wel een abonnement bij een TV aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
het is eigenlijk heel simpel, gooi alle digitale dingen eruit, ga terug op analoog.
Koop een goedkoop maar goed door Linux ondersteunde pvr kaart en draaien maar.
Goedkoop en legaal.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
[quote]
Je geeft nog geen antwoord op m'n eerste vraag: in welke mate voldoet de (online) mogelijkheden van je TV provider niet?
[/quote]

geen volgordes in de series, 100.000x herhalingen.
Crappy opname mogelijkheid. Bij upgrade of vervanging wat je opgenomen hebt, ... weg ...
Te duur.

Alles wordt eerst op b.v. RTL 4 uitgezonden, paar dagen later RTL5, etc etc,
( valt ook onder de 100.000x herhalingen)
Gemiddeld 22 min reclame per uur. !

ziggo horizon, registreert alles wat je kijkt en geeft dat netjes aan ziggo door, ook wat je vanaf lokaal start.
etc etc.

ziggo horizon is een "crappy" versie van xmbc 9. mijn kodi loopt 10 keer soepeler, geen wifi problemen meer en geen netwerk problemen meer..
O-)

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Thc_Nbl, zonder een TV provider heb je geen live TV waar de TS om vraagt. Je had dat antwoord overigens prima in je post erboven kunnen zetten ipv te dubbel posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peeer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08-2023
De LEGALE manier die ik sinds enkele weken naar volle tevredenheid en dus ook Full-HD gebruik is het gebruik van een VU+ UNO-4K als TV-tuner server voorzien van 1x DVB-C tuner, OSCAM en Ziggo smartcard.

TV-tuner-server:
Het bijzondere aan de UNO-4K is de z.g.n.'Dual FBC DVB-S2 tuner'. Deze heeft 8 zogenaamde demodulatoren. Dit is te vergelijken met een ontvanger met 8 enkele DVB-C tuners. Deze FBC technologie is dus een unieke 8-tuners-in-1 techniek. Hiermee is het mogelijk om tot 8 transponders en > 15-20 kanalen tegelijk, op verschillende transponders, te bekijken, te streamen en/of op te nemen.
Daar de VU+ UNO-4K standaard voorzien is van het OpenPli Enigma2 OS en dus ook de OpenWebIf interface, kun je makkelijk via je netwerk de TV-tuner server toegankelijk maken

EMBY als mediaserver:
M'n verzameling films, TV-series, Muziek, Foto's, etc. heb ik via EMBY als mediaserver toegankelijk gemaakt: EMBY vult daarbij volledig automatisch de rich-contact steeds aan; bovendien kun je EMBY ook gebruiken via een browser of 'light-viewer' op een Tablet, Smartphone, Smart-TV, etc. en dus ook notebook.
Binnen KODI gebruik ik daartoe de EMBY plug-in.

KODI als mediaplayer:
Als mediaplayer gebruik ik KODI 17.4 en de PVR-plugin daarin voor de VU+: de kanalenlijst en EPG wordt automatisch geïmporteerd en steeds bijgewerkt: daar de VU+ UNO-4K ERG snel is, is ook het zappen van Ziggo kanalen (ook met Full-HD) bijzonder snel. Tevens gebruik ik de EMBY mediaserver plug-in waarmee ik m'n hele verzameling films, tv-series, muziek, foto's, etc. 'mooi' en 'makkelijk' toegankelijk maak, voorzien van goede rich-content.

Kortom: het gebruik van OSCAM (Open Source Conditional Access Module) software is binnen huis LEGAAL en de enige juiste manier om via een LEGALE Ziggo smartcard naar je betaalde abonnement te kijken binnen je huis en via m'n router ook overal ter wereld en heb ik geen last van de beperkingen van Ziggo GO o.a. v.w.b. maximale resolutie, etc. en hun 'lange arm'.
Het is een bewuste keuze om geen gebruik te willen maken van de 'illegale' cardsharing mogelijkheden...

Hiermee heb ik één plek (=EMBY media server) waar ik m'n films/video's, TV-series, muziek, foto's centraal beheer en VU+ UNO-4K waarmee ik ook LEGAAL naar Ziggo TV kijk binnen m'n abo.

Leuk ?: JA !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-06 23:27
Er is ook nog gewoon een optie die legaal en gratis is en geen extra hardware nodig heft, namelijk gewoon streams kijken. Dit werkt voor de NPO zenders via een plugin, en voor sommige regionale zenders zonder plugin.

De kwaliteit is redelijk matig, en commerciele omroepen kun je vergeten via deze route.

Disclaimer: het is meer dan een jaar geleden dat ik dit zelf actief gebruikt heb. Geen idee wat de staat van npo.nl en de nederland24 plugin vandaag is. Maar ik heb vorig jaar prima de olympische spelen gevolgd hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-07 09:25
Peetz0r schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:10:
De kwaliteit is redelijk matig, en commerciele omroepen kun je vergeten via deze route.
Ik heb redelijk recent nog eens opnieuw geprobeerd. Ten opzichte van HD tv is het nog steeds erg ondermaats. Ik gebruik zelf kodi voor vanalles en nogwat. Dus ik zou ook heel graag overstappen op een goed geïntegreerd legaal kodi iptv abonnement. Maar met de volgende voorwaarden:

* Native geïntegreerd (vergelijkbaar met gebruik van de door Peeer omschreven TV-tuner) en dus niet 3 verschillende addons waartussen je moet switchen
* Over internet (ik heb glasvezel) en dus zonder de noodzaak van een Ziggo abonnement
* Tenminste de reguliere tv-zenders, NPO1 t/m RTL8
* Goede HD kwaliteit (toch minimaal 1080i)
* Gewoon lekker kunnen zappen tussen kanalen
* Zonder extra kastje (nog meer afstandsbedieningen/stopcontacten nodig)
* Zonder extra hardware te hoeven aanschaffen voor 100 euro of meer.
* En uiteraard legaal

Maar voor zover ik weet bestaat dit niet. En ik betwijfel of het ooit gaat komen. Als Knippr (of concurrent) een goede Kodi-addon maakt, zou het wellicht kunnen. Maar daar is nog geen gehoor aan gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door ZatarraNL op 26-10-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
ZatarraNL schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Ik heb redelijk recent nog eens opnieuw geprobeerd. Ten opzichte van HD tv is het nog steeds erg ondermaats. Ik gebruik zelf kodi voor vanalles en nogwat. Dus ik zou ook heel graag overstappen op een goed geïntegreerd legaal kodi iptv abonnement. Maar met de volgende voorwaarden:

* Native geïntegreerd (vergelijkbaar met gebruik van de door Peeer omschreven TV-tuner) en dus niet 3 verschillende addons waartussen je moet switchen
* Over internet (ik heb glasvezel) en dus zonder de noodzaak van een Ziggo abonnement
* Tenminste de reguliere tv-zenders, NPO1 t/m RTL8
* Goede HD kwaliteit (toch minimaal 1080i)
* Gewoon lekker kunnen zappen tussen kanalen
* Zonder extra kastje (nog meer afstandsbedieningen/stopcontacten nodig)
* Zonder extra hardware te hoeven aanschaffen voor 100 euro of meer.
* En uiteraard legaal

Maar voor zover ik weet bestaat dit niet. En ik betwijfel of het ooit gaat komen. Als Knippr (of concurrent) een goede Kodi-addon maakt, zou het wellicht kunnen. Maar daar is nog geen gehoor aan gegeven.
Alle commerciële aanbieders van TV (zoals knippr) doen dingen met DRM, dus dat zal nooit in een kodi addon terecht komen. Dit is waarschijnlijk gewoon een eis van de zenders zoals RTL en SBS, dus als je die per se wilt via deze route, dan heb je, heel bot, gewoon pech.

Je zou nog kunnen kijken naar nieuws: NLZiet voegt live-tv toe aan dienst maar het zou me enorm verbazen als daar geen DRM in zit en het zou me netzoveel verbazen als een van de DRM implementaties somehow legaal in kodi gaat werken ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
En dat is precies waar ik bang voor ben.

Ik snap alleen niet zo goed waarom DRM zo'n beperkende factor is voor kodi. Ik ben geen ICT-er, maar Kodi is net zo goed software als Chrome of Edge is. Waarom zou het ene stukje software er wel mee om kunnen gaan, en het andere niet? Ik begrijp dat DRM te maken heeft met HTML5 of Silverlight, maar als Kodi HTML5 ondersteunt, dan zou de grootste bottleneck verdwenen moeten zijn, nietwaar?
Ik zie vast een ontzettend belangrijk element over het hoofd, maar dan hoor ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Het zit hem erin dat Kodi open source is en andere oplossingen closed source.
Waar ze (film- en tv maatschappijen) bang voor zijn is dat mensen iets schrijven waardoor je alsnog zonder beperkingen de stream kan opslaan en beperken. Vrijwel nergens is dit zo extreem als in Nederland.
Het komt voornamelijk door Amerikaanse contentproviders, denk je eens in;
Wij als NL hebben zeer goede kabel, glasvezel en internet netwerken met daarop streams in hoge kwaliteit met vaak losse subs en 5.1 geluid. Als je dat verspreid zijn ze bang dat elders (in binnen of buitenland) er minder omzet gegenereerd wordt.

Technisch is het al lang mogelijk, en zelfs al gedaan, maar lees dit bijvoorbeeld eens als voorbeeld; https://community.ziggo.n...go-add-on-voor-kodi-20532

DRM is niet de boeman wat iedereen ervan denkt, het is hoe er mee om gegaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
ZatarraNL schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:57:
En dat is precies waar ik bang voor ben.

Ik snap alleen niet zo goed waarom DRM zo'n beperkende factor is voor kodi. Ik ben geen ICT-er, maar Kodi is net zo goed software als Chrome of Edge is. Waarom zou het ene stukje software er wel mee om kunnen gaan, en het andere niet? Ik begrijp dat DRM te maken heeft met HTML5 of Silverlight, maar als Kodi HTML5 ondersteunt, dan zou de grootste bottleneck verdwenen moeten zijn, nietwaar?
Ik zie vast een ontzettend belangrijk element over het hoofd, maar dan hoor ik dat wel.
DRM en open source bijten elkaar.

Het eerste probleem is dat er weinig (geen?) DRM-implementaties bestaan die beschikbaar zijn met een open licentie en ook nog gebruikt worden door, in dit geval, SBS en RTL.

Veel bestaande DRM oplossingen werken op basis van sleutels, die soms in hardware (denk aan bluray-spelers) en soms in software (denk aan netflix) zit. Maar het is praktisch onmogelijk om sleutels in een opensource-pakket te stoppen, en tegelijk die sleutel geheim te houden.

Daarnaast, veel opensource-ontwikkelaars (waaronder ikzelf) hebben principiële bezwaren tegen DRM, en willen liever niet meewerken aan een implementatie ervan.

DRM is een verzamelnaam voor technieken die de rechten en de vrijheid van onschuldige eindgebruikers inperkt. Als ik een film op blu-ray koop, dan heb ik het recht om daar een kopie van te maken. Ik mag daar een commercieel doel mee hebben en ik mag die maar heel beperkt verspreiden, maar de kopie mag ik maken. Al is het maar zodat ik de film onderweg op mijn laptop zonder optische drive kan kijken. Lijkt me heel normaal toch?

Sterker nog, vroeger hadden mijn ouders een autoradio die alleen cassentebandjes slikte, terwijl de rest van de wereld allang over was op cd's. We hebben thuis talloze cd's compleet legaal naar casette gekopieerd om onderweg naar te kunnen luisteren. Mijn bluray-voorbeeld is praktisch hetzelfde, maar tegenwoordig onmogelijk. Terwijl ik nog steeds hetzelfde recht heb!

Sja, dan ga ik ff langs de piratenwebsite en haal ik mijn kopie daar. Dat mag dan weer niet (en terecht imho), maar ik zie geen redelijk alternatief. Netflix is niet redelijk want het werkt niet op een raspberry pi, en sowieso is het beperkt op 720p op platformen die niet gezegend zijn volgens de eisen van hun DRM - terwijl die hardware van me prima in staat is om 1080p en zelfs 4k content af te spelen. Maar 'helaas' draai ik Linux en Kodi en mag het allemaal niet meer.

En dan hebben we nog geoblocking. Ook een vorm van DRM. Een van de series die ik volg is in Amerika op tv. Maar onze samenleving is zodanig geglobaliseerd dat de volgende ochtend overal en nergens spoiler alerts tegenkom omdat ik niet de enige ben die die serie volgt. Amerikanen kunnen dezelfde avond nog via hun lokale on-demand-dienst de aflevering terugzien. Maar twee maanden later is er nog geen enkele manier om dezelfde content legaal in Nederland te bekijken. Zelfs niet als ik er dik geld voor over heb en Windows draai en alles! De snelste manier is een vakantie boeken naar de USA. Gaan we niet doen. Maar ik kan je wel vertellen dat zo rond 4 uur 's nachts op de piratenwebsites zo'n beetje alles wat op de Amerikaanse tv toch echt wereldwijd beschikbaar is. Het mag niet, maar het is de enige redelijke optie om dezelfde content te kunnen raadplegen als mijn Amerikaanse vrienden.

Leuk detail, Geoblocking is meestal prima compatible met opensource software. De NPO website inclusief die kodi addon die ik eerder linkte werkt prima, maar alleen vanaf een Nederlands ip-adres ;)

Edit:
DRM is niet de boeman wat iedereen ervan denkt, het is hoe er mee om gegaan wordt.
Je was net iets sneller. Niet zo gek gezien het formaat van de lap tekst boven de streep. Maar sorry, DRM is wel de boeman die ik denk dat het is. Ik heb een paar euro extra betaald voor mijn telefoon en ik an nog steeds niet bovengenoemde content er legaal op kijken? Zelfs als ik bereid ben om nog meer te betalen en gewoon alle reclames daar op tv te kijken, is er nog geen legale manier om het te doen. Dit is toch gewoon bizar?

[ Voor 6% gewijzigd door Peetz0r op 26-10-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Peetz0r schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:23:

Je was net iets sneller. Niet zo gek gezien het formaat van de lap tekst boven de streep. Maar sorry, DRM is wel de boeman die ik denk dat het is. Ik heb een paar euro extra betaald voor mijn telefoon en ik an nog steeds niet bovengenoemde content er legaal op kijken? Zelfs als ik bereid ben om nog meer te betalen en gewoon alle reclames daar op tv te kijken, is er nog geen legale manier om het te doen. Dit is toch gewoon bizar?
Kijk jij bent gewoon heel erg anti-DRM, wat op zich iets voor te zeggen is. Ik sta er iets neutraler zelf in.
De aanschaf van een specifieke telefoon geeft nog niet automatisch het recht tv te kijken, dat staat er helemaal los van. "Die paar extra euro" is pas van toepassing wanneer je specifiek een dienst afneemt waarvan gezegd wordt dat het op die specifieke telefoon kan en het blijkt niet te kunnen; dan is er sprake van niet nakomen van de voorwaarden. Op mijn telefoon (een iPhone) werkt het bijvoorbeeld wel (gebruik het alleen niet) oa via de ZiggoGo app. Er zijn wel legale manieren alleen wil jij hetnet wat anders, wat exact kan ik niet uit de tekst halen maar dat is ook niet zo van toepassing verder op het topic.

Om ontopic (originele topic wel te verstaan) te blijven;
Je kunt nog altijd legaal middels een dvb-c tuner en tv software tv in Kodi krijgen en zelfs automatisch de reclames eruit filteren bij opnames! NPO1,2,3 nog altijd in HD kwaliteit samen met Ziggo Sport Select en de rest van het basis pakket in SD. Dit is vaak, maar niet altijd, nog beter in kwaliteit dan sommige stream services. In dit geval heb je niks met DRM te maken en je krijgt een aardig pakket. Ook kan je deze streams dan vervolgens op je telefoon kijken zonder beperkingen, de opnames terug kijken en zelfs dit in het buitenland! Je moet dan wel voor Ziggo kiezen en niet een aanbieder zoals bijvoorbeeld KPN.

Zo zit het en niet anders, wat ook jouw persoonlijke standpunten zijn het wordt niet onmogelijk gemaakt. Ja dat je graag het exact werkend wilt hebben zoals het jou uitkomt (doe ik ook met Kodi hoor, alleen dan met 150+ zenders) is mooi als het kan maar geen automatisch recht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Donderstraaltje schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:55:
[...]

Kijk jij bent gewoon heel erg anti-DRM, wat op zich iets voor te zeggen is. Ik sta er iets neutraler zelf in.
De aanschaf van een specifieke telefoon geeft nog niet automatisch het recht tv te kijken, dat staat er helemaal los van. "Die paar extra euro" is pas van toepassing wanneer je specifiek een dienst afneemt waarvan gezegd wordt dat het op die specifieke telefoon kan en het blijkt niet te kunnen; dan is er sprake van niet nakomen van de voorwaarden.
Die paar euro is van toepassing zodra ik ze betaald heb. Ik heb er letterlijk niks aan gehad. Voordat ik mijn telefoon kocht en het betaald had, had ik al het recht om die kopiën te maken, en werd ik erin tegengewerkt, en nu nog steeds. Leuk dat de stichting thuiskopie van mijn dure telefoon nu een halve cd kan vergoeden maar het slaat natuurlijk nergens op. Zeker gezien ik compleet legaal honderden cd's aan muziek stream naar mijn telefoon. Ook op mijn vorige telefoons, die ik kocht voordat kopieerheffing op smartphones een ding was (als ik het me goed herinner).
Op mijn telefoon (een iPhone) werkt het bijvoorbeeld wel (gebruik het alleen niet) oa via de ZiggoGo app. Er zijn wel legale manieren alleen wil jij hetnet wat anders, wat exact kan ik niet uit de tekst halen maar dat is ook niet zo van toepassing verder op het topic.
Ik heb een Android-toestel, en Netflix o.a. doet het daarop ongetwijfeld prima. Maar 50% van de series die ik op dit moment volg staan in geen enkele Nederlandse streaming dienst, zijn niet te koop op fysieke media in de winkels, etcetera. Wat moet ik dan?

Dus nogmaals, als ik DRM niet accepteer kan ik bijna alle series niet legaal volgen, als ik DRM wel accepteer kan ik nog steeds de helft niet legaal volgen.
Om ontopic (originele topic wel te verstaan) te blijven;
Je kunt nog altijd legaal middels een dvb-c tuner en tv software tv in Kodi krijgen en zelfs automatisch de reclames eruit filteren bij opnames! NPO1,2,3 nog altijd in HD kwaliteit samen met Ziggo Sport Select en de rest van het basis pakket in SD. Dit is vaak, maar niet altijd, nog beter in kwaliteit dan sommige stream services. In dit geval heb je niks met DRM te maken en je krijgt een aardig pakket. Ook kan je deze streams dan vervolgens op je telefoon kijken zonder beperkingen, de opnames terug kijken en zelfs dit in het buitenland! Je moet dan wel voor Ziggo kiezen en niet een aanbieder zoals bijvoorbeeld KPN.
Zitten de RTL's en de SBS'en zonder DRM op dvb-c bij ziggo? Dat wist ik niet. TIL.
Maar dan nog, de series die ik volg zijn bij de Nederlandse zenders niet te zien. Als ik geluk heb volgend jaar misschien. Ik ga er niet op wachten.
Zo zit het en niet anders, wat ook jouw persoonlijke standpunten zijn het wordt niet onmogelijk gemaakt. Ja dat je graag het exact werkend wilt hebben zoals het jou uitkomt (doe ik ook met Kodi hoor, alleen dan met 150+ zenders) is mooi als het kan maar geen automatisch recht!
Sorry, sommige dingen worden weldegelijk onmogelijk gemaakt. Netflix kan op mijn telefoon en op mijn een windows-laptop met Edge, maar niet zoals de TS zou willen op z'n raspberry pi of zoals ik het zou willen op mijn linux-laptop. In ieder geval niet in hoger dan 720p, en we willen toch echt minimaal 1080p en zodra ik geld heb voor een nieuwe monitor natuurlijk gewoon 4k. En dat is toch echg onmogelijk vanwege DRM, ookal zou ik mijn principes even vergeten.

offtopic:
De series die ik op dit moment volg zijn Star Trek: Discovery, en The Orville. Die eerste staat op Netflix in Nederland, maar die tweede niet. Grappig detail, ST:DIS vanuit Amerika kan je niet kijken via Netflix maar alleen via CBS All Access, en dat schijnt ongelofelijk slecht te werken. Ik hoor van genoeg Amerikanen dat ze wel willen betalen omdat ze de serie hun inkomsten gunnen, maar toch via de piratensites kijken want dat werkt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Peetz0r schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:23:
[...]

Maar sorry, DRM is wel de boeman die ik denk dat het is. Ik heb een paar euro extra betaald voor mijn telefoon en ik an nog steeds niet bovengenoemde content er legaal op kijken? Zelfs als ik bereid ben om nog meer te betalen en gewoon alle reclames daar op tv te kijken, is er nog geen legale manier om het te doen. Dit is toch gewoon bizar?
Ik heb geen moeite met DRM. Ik heb het liever niet, maar ik vind het geen groot probleem. Helaas is het wel de bottleneck voor het breed beschikbaar hebben van content op diverse platforms. Naar mijn idee zou content en hardware niet teveel aan elkaar vast moeten zitten, en moet je daarom drempels hiervoor wegnemen. Wordt er door een dienst content met DRM aangeboden, dan mag je zelf kiezen of je daar wel of geen gebruik van maakt. Maar ik zou graag zelf de keuze hebben om te kunnen bepalen op welke hardware ik de content afspeel. Ik vind Spotify hiervan een uitstekend voorbeeld. Er zijn voldoende mogelijkheden om dit op een RPi af te spelen, en dat werkt. Onze huidige TV-aanbieders vind ik hier juist een ontzettend slecht voorbeeld van: je hebt altijd een of ander kastje nodig. En nu kan ik dus geen Netflix of live-tv op mijn RPi (al dan niet met Kodi) afspelen. Als DRM nodig is, dan is dat maar nodig.

Geoblocking vind ik ook jammer, maar zou ik geen DRM noemen. Dit is het wespennest wat rechten en licenties heet. Daar zit helaas een nationaal component in. Ik hoop dat de filmindustrie hier een oplossing voor gaat vinden, maar dat is een andere discussie.

In een eerlijke wereld zou DRM niet nodig zijn. Maar helaas zijn er zowel veel oneerlijke gebruikers als oneerlijke multinationals....

Ik begrijp dat er wel ondersteuning voor DRM komt in Kodi.
nieuws: 'Kodi overweegt ondersteuning voor drm om meer legale inhoud aan te b...
Zou dit soelaas bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Nee en ja zoals eerder de link die ik gaf te zien is. Het werkt wel, maar mag niet. Doe je het wel gaan ze je actief vervolgen.

En over hierboven ik houd er maar over op voor een groot gedeelte want het is een gebed zonder einde, alles kun je uit de tekst halen.
Samengevat zit het kromme hem hierin;

Je mag uit een legale bron een kopie maken voor eigen (thuis)gebruik en deze niet verspreiden.
Maar bedrijven mogen hun producten ook beschermen, met de verzwarende factor dat je beveiligingen niet mag omzeilen... en dit botst. En dat mensen daar moeite mee hebben is zeer goed te begrijpen.

Toevallig kijk ik dezelfde 2 series en ik heb in dit geval dezelfde oplossing als jou... terwijl de rest van de content allemaal lang en breed op dvd of blu-ray heb uit de uitverkoopbak of de kringloop. Het vervelende met nieuwe series is dus dat het niet overal tegelijk beschikbaar is (geoblocking) en je niet geconfronteerd met spoilers wilt worden... dit is ook een groeiend probleem. De filmmaatschappijen moeten tot inkeer komen dat het huidige beleid niet werkt en het anders moet. Exclusiviteit helpt dus ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Je zou ook iets met een IPTV abbo en Kodi kunnen doen. Want met Ziggo schiet het voorlopig niet op.

[ Voor 14% gewijzigd door Hero of Time op 29-10-2017 11:39 . Reden: Aanbieder is twijfelachtig legaal, dan liever niet plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:53
Peetz0r schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

Die paar euro is van toepassing zodra ik ze betaald heb. Ik heb er letterlijk niks aan gehad. Voordat ik mijn telefoon kocht en het betaald had, had ik al het recht om die kopiën te maken, en werd ik erin tegengewerkt, en nu nog steeds. Leuk dat de stichting thuiskopie van mijn dure telefoon nu een halve cd kan vergoeden maar het slaat natuurlijk nergens op. Zeker gezien ik compleet legaal honderden cd's aan muziek stream naar mijn telefoon. Ook op mijn vorige telefoons, die ik kocht voordat kopieerheffing op smartphones een ding was (als ik het me goed herinner).

[...]

Ik heb een Android-toestel, en Netflix o.a. doet het daarop ongetwijfeld prima. Maar 50% van de series die ik op dit moment volg staan in geen enkele Nederlandse streaming dienst, zijn niet te koop op fysieke media in de winkels, etcetera. Wat moet ik dan?

Dus nogmaals, als ik DRM niet accepteer kan ik bijna alle series niet legaal volgen, als ik DRM wel accepteer kan ik nog steeds de helft niet legaal volgen.

[...]

Zitten de RTL's en de SBS'en zonder DRM op dvb-c bij ziggo? Dat wist ik niet. TIL.
Maar dan nog, de series die ik volg zijn bij de Nederlandse zenders niet te zien. Als ik geluk heb volgend jaar misschien. Ik ga er niet op wachten.

[...]

Sorry, sommige dingen worden weldegelijk onmogelijk gemaakt. Netflix kan op mijn telefoon en op mijn een windows-laptop met Edge, maar niet zoals de TS zou willen op z'n raspberry pi of zoals ik het zou willen op mijn linux-laptop. In ieder geval niet in hoger dan 720p, en we willen toch echt minimaal 1080p en zodra ik geld heb voor een nieuwe monitor natuurlijk gewoon 4k. En dat is toch echg onmogelijk vanwege DRM, ookal zou ik mijn principes even vergeten.

offtopic:
De series die ik op dit moment volg zijn Star Trek: Discovery, en The Orville. Die eerste staat op Netflix in Nederland, maar die tweede niet. Grappig detail, ST:DIS vanuit Amerika kan je niet kijken via Netflix maar alleen via CBS All Access, en dat schijnt ongelofelijk slecht te werken. Ik hoor van genoeg Amerikanen dat ze wel willen betalen omdat ze de serie hun inkomsten gunnen, maar toch via de piratensites kijken want dat werkt tenminste.
Maar wat heeft de topicstarter hieraan (voor zover dit topic niet gekaapt is natuurlijk kijkend naar de startdatum en de laatste post van de topicstarter)?

De topicstarter vraagt om een LEGALE manier, en jij spreekt vervolgens over illegale wegen begrijp ik? Alle criminelen hebben wel hun redenen waarom ze hun illegale praktijken uitvoeren, dat maakt het nog niet hun recht om het te doen.

Net als dat rode diesel verboden is, maar het wel werkt en kan, doe jij dat met tv / series kijken? Moa niet echt de bedoeling van dit topic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
sjun schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 07:04:
Je zou ook [url="*KNIP*"]iets met een IPTV abbo en Kodi[/url] kunnen doen. Want met Ziggo schiet het voorlopig niet op.
Helaas iptv is ook niet legaal, en de legale providers van iptv willen het ook al niet hebben; Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?
Dat heeft er mee te maken dat je het systeem niet omzeilen mag ook al is het technisch mogelijk.
Donderstraaltje schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:51:
Jou categorie is Mediaspelers en HTPC's waar je zijn moet.
Zelf heel veel ervaring met tv in Kodi.

Over de mogelijkheden; behalve chromecast en een oude Ziggo kaart is het helaas.
Heb je geen oude Ziggo kaart heb je nog iets van 45 zenders bestaande uit NPO1,2,3 + Ziggo in HD en het standaard pakket in SD.
Digitenne gaat over in een nieuwe encryptie die niet op pc apparatuur werken gaat en oude apparatuur wordt sinds kort niet meer uitgegeven.
Directe diensten werken (nog) niet op Kodi, wel mogelijk met de komende Kodi 18 maar niemand werkt aan een KPN/Ziggo/Knippr addon door legal issues.

Heb je Ziggo kun je hier terug vinden hoe live te kijken, al dan niet met kaart; \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Zoals eerder gezegd zo zit het legaal en niet anders. Bij Ziggo staat bovenstaande open, bij sommige andere kleinere providers meer. Zo zijn er ook glasvezelboeren geweest die DVB-C aanboden maar ook dat raak je bij een wijziging in het abonnement kwijt. DVB-C is een sterfhuisconstructie bij alle providers vanwege de opname mogelijkheid. Je blijft een mooi standaardpakket houden dat blijft werken bij ZIggo, maar in SD als enige maar. Als iemand dat graag wilt help ik hem in het eerder genoemde DVB-C topic graag verder maar niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Ik denk dat je wat gemist hebt. Mensen die een abonnement op een iptv dienst hebben waarvoor dus gewoon wordt betaald, kunnen die streams op een HTPC kijken. Je betaalt legaal abonnementskosten voor toegang tot de streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
sjun schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:51:
Ik denk dat je wat gemist hebt. Mensen die een abonnement op een iptv dienst hebben waarvoor dus gewoon wordt betaald, kunnen die streams op een HTPC kijken. Je betaalt legaal abonnementskosten voor toegang tot de streams.
De link waar jij mee komt is illegaal; denk nu zelf waarom zouden zij 3500+ zenders kunnen aanbieden voor pak en beet een tientje per maand en aanbieders zoals Ziggo en KPN niet? Dat zegt al iets.
Helaas wat je ook zelf wilt geloven is iptv niet legaal te bekijken in NL, er zijn geen officiële aanbieders van iptv die dit toestaan, zie ook eerder aangedragen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is al een maand geen reactie van de TS geweest en alle andere reacties lijken meer op het verschuiven van de discussie. Ik had al twijfels over waar dit topic het beste kon, maar met de huidige draai van het topic kan ik niets anders doen dan op slot zetten. @Donderstraaltje heeft al aangegeven waar dit onderwerp beter besproken kan worden. Daar zal men dan ook meer topics vinden hierover.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.