[Roland] schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:06:
[...]
het is een huurauto, (aanname) die gaat naar een jaar weer weg, ze zullen hier de goedkoopste ruit inzetten die ze kunnen vinden.
[...]
Dat is het mooie (en nu vervelende) van een CC. Je kunt bedragen blokkeren zonder van je CC af te schrijven. Borg wordt ook altijd geblokkeerd. Bij terugbrengen auto word de blokkade opgeheven.
Nu is mijn creditcard tot het maximum leeggehaald (is een beter woord voor) en het resterende bedrag is alvast geblokkeerd.
Ja ze doen een reservering op je CC, maar die hoogte moeten ze vooraf bepalen en daar geef jij (vaak met pincode) een goedkeuring voor. Hoe hoog was de reservering?
Ik als eigenaar van een auto, zou absoluut niet amused zijn bij een dergelijke actie.
Hackus schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:17:
Ik reageer op reactie van @dfrenner , lees maar even terug. en stel je voor en al die verhalen heb je niks aan.
Hoe weet jij dat een merkdealer die ruit gaat vervangen, terwijl de verhuurder misschien wel een contract heeft met partij als Carglass..

Dan geef je toch aan dat je van te voren de prijsopgave wil zien van de vervanging?
smurfinmark schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:28:
Dit verhaal is in samenvatting wel waarom ik wegblijf bij de prijsvechters bij autohuur.
Kort samengevat is het verdienen aan schades danwel extra verzekeringen onderdeel van hun verdienmodel, het doel is duidelijk niet kosteloos gesteld te worden.
Ik betaal liever aan de voorkant wat meer, liefst met all-risk zonder eigen risico.
Je merkt ook een verschil bij het inleveren van de huurauto, het is niet interessant meer om te controleren wanneer je niks naberekend kan worden ;-)
Soms heb je geen keuze...
Ik heb een leaseauto en kreeg pech in Frankrijk.
Ik kreeg daar ook te maken met Hertz en een eigen risico van 1250 euro. Niets aan te doen...
Dus via de leasemij gespeeld en aangegeven dat ik ervan uit ga dat de voorwaarden uit het leasecontract gehandhaafd blijven, ik heb niets te schaften met Hertz, behalve dat ik er een auto ophaal en mijn CC moet laten reserveren.
Ze gingen gelukkig akkoord. Als er voor een schade max 1250 euro zou worden afgeschreven van mijn CC, dan kon ik dat declareren, minus mijn eigen risico van 136 euro.
Sissors schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:23:
Als ik kijk naar huurautos die ik heb gehad, dan zou het mij eigenlijk verbazen als ze zo'n scheur uberhaupt repareren, tenzij hij echt midden in het blikveld zit. Anders laten ze hem gewoon lekker zitten, en misschien bij een onderhoudsbeurt ofzo het doen.
Maar goed, ook dat helpt TS weinig natuurlijk.
Dat staat de verhuurder ook vrij, net als dat het jou vrij staat bij een verhaalbare schade. Jij krijgt je geld van de tegenpartij en of je het daarna laat repareren is jouw zorg.
Of zou jij er ook op zitten te wachten dat je tegen partij je wijst op de eerste de beste beunhaas op de hoek die jouw schade voor 300 euro kan repareren.
Ik begrijp dat de TS niet verantwoordelijk is voor de schade, maar hij had zelf een rondje om de auto moeten lopen.
Als jij een aanrijding krijgt waar de ander schuld heeft en aansprakelijk is, wil je ook gewoon het bedrag dat hoort bij een nette afhandeling. En sterker nog, dat kan zo maar inhouden dat je in het geval van een leaseauto ook nog de vergoeding van 14% rijden vergoed krijgt.
En terecht! Als ik nu buiten mijn schuld om total loss wordt gereden, moet ik een dure 22% auto gaan lease, zonder dat ik erom heb gevraagd. Ik wil schadeloos worden gesteld, dat een ander er zo goedkoop mogelijk af wil, is niet mijn probleem. Aansprakelijk is aansprakelijk!
In mijn ogen gaan autoverzekeringen daar lang niet ver genoeg in. Kennissen van mij hadden het laatst. Een week voor hun auto vakantie is hun geparkeerde auto in de kreukels gereden. Reparatie duurde langer dan een week, maar no way dat ze een huurauto kregen voor de volledige vakantie (in Zuid Frankrijk). Nee tot de dag dat de reparatie klaar was. Zij zitten niet te wachten op iemand die hun auto aanrijdt, als er dan schade is en daardoor vallen vakantieplannen in duigen... Dan vind ik dat de aanrijder aansprakelijk is.
Op één of andere vage manier is gevolgschade bij een auto WA verzekering veel minder gedekt dan de normale WA verzekering.
Edit:
Wat niet mag is een bepaalde schade 2 keer in rekening brengen. Geen idee of dit door verzekeraars wordt bijgehouden en of dit inzichtelijk is?