Schade aan huurauto

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Net bericht van de cc dat ze de correctie doorvoeren. Melden ook dat zij dit nog kunnen herzien als ik wel aansprakelijk ben. Laatste vind ik vreemd want geloof niet dat de cc partij is in dit conflict.

Eerst u maar eens reactie van de huurmaatschappij afwachten.

edit: gelijk maar even gebeld met CC omdat ik niet begreep wat zij er verder mee te maken hebben, blijkt dat CC niet kan storneren en nu eerst bedrag heeft teruggeboekt uit eigen middelen. Zij moeten het dus zien terug krijgen van de verhuurder omdat ik daar een conflict mee heb. Ingewikkeld verhaal zo.

[ Voor 36% gewijzigd door [Roland] op 15-09-2017 11:23 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rare gang lijkt mij Roland, of is je CC gekoppeld aan lopend contract ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• [Roland]
  • Niet online
Vind ik ook, cc is nergens aan gekoppeld. Verhuurder is natuurlijk goede klant van CC maatschappij dus kan uitkomst van het onderzoek wel raden . Onderstaand de nette mail cc maatschappij
Onlangs ontvingen wij uw bericht waarin u ons meedeelde niet akkoord te gaan met één of meerdere transacties die op uw World Card in rekening zijn gebracht.

Vanzelfsprekend nemen wij uw bericht in behandeling. Het bedrag van de door u aangegeven
transactie(s) storten wij op uw World Card (niet op uw bankrekening). U ziet deze correctie terug op uw eerstvolgende rekeningoverzicht.

Als uit ons onderzoek blijkt dat u toch aansprakelijk bent voor deze transactie(s), dan is het mogelijk dat wij de correctie herzien. Uiteraard sturen wij u dan eerst een bericht.

Heeft u nog vragen? Belt u ons dan gerust.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:37
Hackus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:27:
Rare gang lijkt mij Roland, of is je CC gekoppeld aan lopend contract ?
Standaard gang van zaken bij Credit Card disputen. Je hebt echt veel rechten, en i.v.m. je pinpas betaal je daar ook meer voor. Als je ermee betaalt is MC/Visa erbij betrokken. Jij levert jouw bewijs, de verhuur partij levert hun bewijs, MC/Visa neemt een beslissing wie gelijk heeft en dan is de zaak gesloten. Eventueel kun je nog een arbitrage openen, maar dan gaat het je wel geld kosten.

Overigens, vanuit gaande dat jij je gelijk krijgt, dat geeft alleen aan dat zij geen recht hadden om je kaart zo zonder jouw expliciete goedkeuren te belasten. De verhuurder kan op een andere manier het geld van je willen innen, want volgens hun voorwaarden hebben ze daar recht op.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, dat zal dan de andere kant van de medaille zijn. Ik zelf krijg er wel een raar gevoel bij, als het zo gaat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:37
Hackus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:46:
Ja, dat zal dan de andere kant van de medaille zijn. Ik zelf krijg er wel een raar gevoel bij, als het zo gaat.
Al is de dispuut wereld ergens wel interessant, je verdwaalt zo in de regeltjes dat is echt bizar... En dan nog het feit dat er heel veel open is voor interpretatie, waarbij MC/Visa(/Amex/CUP/JCB/Diner's Expres etc) allemaal echt heer en meester zijn. In Nederland doet EquensWorldline de dispuut afhandeling van MasterCard en Visa voor de grote banken, Amex doet het zelf. Als in - jij dient je klacht in bij je bank, en dat komt dan bij EWL terecht die dan weer met de CC maatschappij communiceert, en de winkel doet dat ook zo.

Hoe dan ook, je zal versteld staan wat voor rechten je allemaal hebt als consument met een CC. Als je ermee kunt betalen zonder extra toeslag, eigenlijk gewoon doen. Bij boodschappen misschien wat overkill, maar als je electronika of andere dure dingen koopt (of vooral huurt), doen!

[ Voor 8% gewijzigd door Zebby op 15-09-2017 16:24 ]

Verwijderd

Bij SNS heb je een apart verzekering neem ik aan die dat wel gelijk terug kan halen?

• [Roland]
  • Niet online
laatste Update.

ICS heeft mijn claim afgewezen. Weet nog niet waarom, verwacht een brief van ze.
Ik heb nooit een antwoord gehad van Budget, wel heb ik zonder uitleg 174 euro gecrediteerd gekregen.

Snap er niks van maar weet ook even niet hoe ik dit verder kan oplossen (zonder te investeren in advocaten met een onzekere uitkomst), ik laat het er verder bij.
Pagina: 1 2 Laatste