zelfs met een module van 2133mhz van crucial (dus heel ander merk dan corsair wat ik eerst probeerde) krijg ik d2 error. heel kortstondig succes gehad vanuit cold boot om in bios te komen met ps/2 keyboard (want mijn usb poorten werken dus ook niet). bios recovery goed afgerond, zat nog in bios en 1 minuut later keyboard freeze. dus even restart en dan weer d2-error.Freaky_Angelus schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:32:
De standaard is 2133... technisch is alles erboven een overclock, dus op 2133 zou het op standaard 1.2volt moeten werken. Dus ook 2666 is een technische OC die mogelijk al voltage aanpassingen nodig heeft. Zo is het mij in ieder geval uitgelegd vanuit JEDEC standaard.... was iemand anders die hier dieper in zat qua info.
Mijn ervaring is dat geheugen de eerste reden is waarom je bij een hot-boot soms rest-waarden hebt die de boel vernaggelen. Ga me zeker niet hier als leidend zien, maar bij mij bleven die problemen wel weg sinds ik mijn geheugen op het 'ideale' punt heb staan. 1.38v werkt bij mij het beste (zowel hoger met 1.39 en lager op 1.37 gaven meer instabiliteit met o.a. die 55 en D2 fouten... al had ik ook een 62 of 64 uit mijn hoofd). Nu had ik ook meer problemen vanaf het moment dat ik 4x 16Gb er in had zitten, bij 2x 16Gb had ik beduidend minder problemen en liep het stabieler. Kortstondig zelfs getwijfeld of het dus het setje was, maar vanaf dat alles stabiel liep geen enkel probleem meer gehad....
De eerste keer, als je terug zoekt dan kom je die post hier nog wel tegen, startte alles prima op 2133 zonder enige voltage aanpassingen, maar ging alles structureel onderuit bij alles hoger (zelfs 2400 was instabiel). Ik vermoed dat het per geheugen setje nog wat zal verschillen, net zoals per moederbord etc. maar wat je beschrijft tikt bij mij alle "geheugen instellingen controleren" stap aanVoor mij bleek het rond de 1.38 te liggen op 4 sticks... op 2 sticks liep die iets liever op 1.4 en in beide gevallen.... bijstellen, vanuit die hoek mijn reactie dus.
dus niks opgeschoten
UPDATE....nog een keer cold boot vanuit losgekoppelde psu van 1uur lang. bios in kunnen komen, 30 seconden met keyboard beetje kunnen navigeren. en toen liep het vast. restart en weer d2-error. dit alles nog steeds met 2133mhz crucial memory (staat op qvl-lijst vh mobo)
[ Voor 6% gewijzigd door ari2asem op 17-04-2019 10:02 ]