icecreamfarmer schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:50:
Ok antwoord van de oplichter terug gehad adres was dus zeker juist (mocht iemand ook door hem opgelicht zijn dan kan ik naw verschaffen).
***members only***
Dit klinkt niet echt als advocatentaal

.
Ik ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn of hij bewijs van verzending heeft en specifiek hij zou het verzekerd verzenden.
Dat klinkt inderdaad zeker niet professioneel.
Hij probeert jouw advocaat van de rechtsbijstandsverzekering(?) te overtuigen dat hij wel geleverd heeft en dat jij dus onjuiste informatie hebt gegeven, neem aan dat ze daar niet in trappen!
Hij moet gewoon terug betalen want hij kan niet bewijzen dat hij het heeft opgestuurd.
Er zijn hier echter nog wel wat uitzonderingen in:
- Er werd duidelijk gemaakt aan de koper dat de verzending op eigen risico voor de koper was
of
- De verkoper bood geen verzendmogelijkheid aan, de koper vroeg zelf of het product verzonden kon worden
Als hij aan kan tonen dat één of beide van het hier boven van toepassing is kan hij er in theorie mee wegkomen, anders moet hij gewoon betalen.
Wat ik mij ook nog wel afvraag is dat of hij zich als iemand anders heeft voorgedaan op MP dan wie hij in daadwerkelijkheid is? of andere valse gegevens heeft gegeven over zichzelf?
Als dat zo is zou ik gewoon de aanvullende gegevens die je zelf hebt achterhaalt aan je aangifte toevoegen en eventueel nog zowel online als direct op het politie kantoor aangifte te doen, uiteraard aangeven dat je ook aangifte hebt gedaan op de andere manier.
Alleen als je hier nog meer aandacht aan wilt besteden natuurlijk
Je rechtsbijstand heeft je als het goed is al schadeloos gesteld, of niet?