Opgelicht via marktplaats, betaald via Tikkie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 08:30
Pat911 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:29:
[...]
Ze onderzoeken niets, ze geven NAW door. Enige controle is dat ze kijken of je inderdaad geld hebt overgemaakt.
Er gebeurt meer dan je denkt.
Bank A weet de NAW gegevens niet van de klant bij bank B. Bank A moet deze eerst opvragen. Daarna stuurt de bank de brief.

Ik werk zelf bij een bank en ik kan je vertellen dat er heus wel gekeken wordt of er niet sprake is van oplichting.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb een gehele offtopic discussie verwijderd, die niets met de zaak van de TS te maken heeft. Kan hier op gelet worden met posten? Dit is namelijk niet het algemene rant-hier-op-MP-topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
Kleine tip verkoper op Mp in de gaten houden. Als die weer wat verkoopt erop bieden en afspreken . En dan politie erbij .
Misschien kan dat helpen dat die snel opgepakt wordt

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19
Raoul.TLS schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:46:
Kleine tip verkoper op Mp in de gaten houden. Als die weer wat verkoopt erop bieden en afspreken . En dan politie erbij .
Misschien kan dat helpen dat die snel opgepakt wordt
Zelf ook al aangedacht, de vraag is echter hoe ik dat ga doen.
Verkoper is geblokkeerd.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
Een Ander advertentie als Lok middel plaatsen dat je zo een camera verkoopt
heel goedkoop (advertentie plaatsen in de stad waar die woont)
Zodat die zo langs kan komen :)
iets van Camera over uit erfenis en je heb een beter dus mag weg teab
je gaat wel een hoop mail krijgen en hopen dat die reageert .

Zeg niet dat het gaat werken.
Was laats in het nieuws dat meiden die met concert kaartjes waren opgelicht
Zelf een advertentie hadden geplaats en dat de oplichter erop had gereageerd.
Hebben de politie erbij gehaald en die kon de oplichtster gelijk meenemen.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 19:13
In plaats van een hopeloze heksenjacht te beginnen kun je ook de bank vragen een verzoek tot terugbetaling aan de ontvanger van het geld te sturen.
Als die daar niet op reageert krijg je de NAW gegevens.

Zie voorbeeld van de Rabobank: https://www.rabobank.nl/p...tieve-betaling-intrekken/

Dit werkt bij elke bank, echter vragen sommige banken er een vergoeding voor.
Uiteraard zeggen dat je geld hebt overgemaakt naar een verkeerd nummer, als je zegt dat je bent opgelicht gaan ze je waarschijnlijk hiermee niet helpen.

Misschien boekt de ontvanger dan het geld terug, als hij/zij dat niet doet heb je de NAW gegevens van de ontvanger.

Je kunt dan contact opnemen met de ontvanger om alsnog het geld terug te krijgen.
Doet die dat niet kun je de NAW gegevens toevoegen aan je aangifte, meer kans dat er dan iets gaat gebeuren.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:59

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

JohanNL schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:45:
Uiteraard zeggen dat je geld hebt overgemaakt naar een verkeerd nummer, als je zegt dat je bent opgelicht gaan ze je waarschijnlijk hiermee niet helpen.
Onjuiste informatie verstrekken aan je bank (/verzekering) met de bedoeling daar beter van te worden... Altijd goed voor toestanden waarbij het probleem van TS verbleekt. Niet verstandig om je te verlagen tot dit soort methodes.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag heeft de Rabobank weer een controle systeem ingevoerd mbt naam en iBan
Hier meer informatie https://www.rabobank.nl/p...boeking-voorkomen/bijlage

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Hackus schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:31:
Vandaag heeft de Rabobank weer een controle systeem ingevoerd mbt naam en iBan
Hier meer informatie https://www.rabobank.nl/p...boeking-voorkomen/bijlage
Dit is inderdaad misschien wel iets voor TS @icecreamfarmer om met zijn eigen Rabo of iemand anders die hij kent zijn Rabo rekening te doen.

Je vult gewoon de IBAN van de " verkoper " in en vult daarbij de naam die diegene heeft opgegeven.
Je ziet dan gelijk of de naam klopt, eventueel geeft de rabo pagina een aanvulling als er een paar tekens niet kloppen.

Mocht dat negatieve resultaten opleveren kun je nog andere namen proberen.
Net als het oude ING systeem kun je dit systeem ook misbruiken om achter de naam van een rekening te komen door domweg namen te proberen.

Het mooiste is dat je niet eens een scherm moet doorklikken naar je overzicht opdrachten of naar de opdracht verificatie moet laat staan het bedrag daadwerkelijk overboeken.

Als TS de echte naam heeft kan hij meer speurwerk gaan doen op internet en het natuurlijk melden bij de politie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
JohanNL schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:47:
[...]

Dit is inderdaad misschien wel iets voor TS @icecreamfarmer om met zijn eigen Rabo of iemand anders die hij kent zijn Rabo rekening te doen.

Je vult gewoon de IBAN van de " verkoper " in en vult daarbij de naam die diegene heeft opgegeven.
Je ziet dan gelijk of de naam klopt, eventueel geeft de rabo pagina een aanvulling als er een paar tekens niet kloppen.

Mocht dat negatieve resultaten opleveren kun je nog andere namen proberen.
Net als het oude ING systeem kun je dit systeem ook misbruiken om achter de naam van een rekening te komen door domweg namen te proberen.

Het mooiste is dat je niet eens een scherm moet doorklikken naar je overzicht opdrachten of naar de opdracht verificatie moet laat staan het bedrag daadwerkelijk overboeken.

Als TS de echte naam heeft kan hij meer speurwerk gaan doen op internet en het natuurlijk melden bij de politie.
Dankje maar ik heb de echte naam al. Via het aanvragen van een nieuwe gebruikersnaam op ing moet je je geboortedatum invullen en die kwam overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Overigens belde de rechtsbijstand gisteren en die kan niets zonder adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
ChiMan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

Eens!

Beetje offtopic: MP is van ebay, waarom hebben ze niet een soort gelijke systeem waarin je beide partijen (verkoper - koper) moet/mag beoordelen?
Dat roep ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren, maar NL blijft liever op deze halfbakken manier aan de gang met wederzijds vertrouwen. Alleen is dat nu juist niet meer zo vanzelf sprekend in de huidige maatschappij. Als ik dure dingen verkoop doe ik dat liever via eBay. Ook omdat ik geen trek heb in al die mensen bij de deur.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

icecreamfarmer schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:30:
Overigens belde de rechtsbijstand gisteren en die kan niets zonder adres.
Hebben ze niets gezegd over een onrechtmatige daad?
En of dat überhaupt wel onder je dekking valt?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
paQ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:25:
[...]

Hebben ze niets gezegd over een onrechtmatige daad?
En of dat überhaupt wel onder je dekking valt?
Het valt onder de dekking maar als ze geen adres hebben kunnen ze geen brieven en dagvaarding sturen.
Hij stelt nu wel een brief richting de politie op met de vraag om de NAW gegevens te verstrekken voor een civiele procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

rimave schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:21:
[...]
Dat roep ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren, maar NL blijft liever op deze halfbakken manier aan de gang met wederzijds vertrouwen. Alleen is dat nu juist niet meer zo vanzelf sprekend in de huidige maatschappij. Als ik dure dingen verkoop doe ik dat liever via eBay. Ook omdat ik geen trek heb in al die mensen bij de deur.
Hoewel ik me er niet in verdiept heb: Het verdienmodel van MP lijkt gebaseerd op de commerciële advertenties (die 50 resultaten waar je altijd eerst doorheen moet scrollen voordat je uiteindelijk bij de particuliere advertenties bent) en dus zoveel mogelijk mensen op de site zien te krijgen.

Het boeit ze dus niet echt wat er allemaal gebeurt, zolang de site maar drukbezocht is. Het lijkt alsof ze een soort actief anti-oplichting beleid voeren, maar veel verder dan een blokkade + melding naar de politie en een standaard "wat vervelend dat..."-mailtje is er volgens mij niet. Waarschijnlijk is dat het minimum dat ze moeten doen. Er wordt al jaren gevraagd om een beoordelingsysteem (zoals op Ebay en hier bij V&A), maar dat komt niet.

Zoals ik al eens eerder opmerkte: wasmachines en IKEA spullen via MP, alles met een stekker of batterij gaat op V&A. Vrijwel altijd snel en prettig zaken doen met mensen die nog weten wat "afspraak is afspraak" betekent. En 2 zinnen zonder spelfouten kunnen produceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 22:48

D3F

Als Marktplaats slim is gaan ze een service opzetten waar ze als 'Man in the Middle' functioneren. Tegen een betaling van een x aantal euro loopt de betaling via Marktplaats met eventueel een verzekering tot een bepaald bedrag. Koper maakt het geld over naar Marktplaats, Marktplaats geeft een seintje dat het geld binnen is, de verkoper stuurt het pakketje op en geeft een bewijsje aan Marktplaats, Marktplaats maakt het geld over.

Met de hoeveelheid deals die dagelijks via Marktplaats gesloten worden, denk ik dat ze bakken met geld kunnen verdienen op die manier. Exclusief de dagrente van al het geld dat Marktplaats tijdelijk vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Laatst online: 19-09 11:15
Om achter de intentie van de verkoper te komen, zou je kunnen doen alsof je het product wil afhalen. Mocht de verkoper daarmee akkoord gaan en bereid is om zijn adres af te staan, dan pas aangeven dat je het product toch maar opgestuurd wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Doorgewinterde oplichters trappen daar niet meer in, die geven je een vals adres ergens ver weg, bijv. in Zuid-Limburg, Zeeland, Groningen of de Waddeneilanden... Wil je dan nog steeds ophalen, krijg je de volgende dag wel 'n berichtje, dat hun 'moeder met spoed in het ziekenhuis is opgenomen' oid, zodat ze dan toch liever versturen.

Overigens was in dit geval de oplichter akkoord met ophalen, maar voordat er een (vals?) adres doorgegeven was, besloot de koper, dat hij het toch liever opgestuurd wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Y451N schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:52:
Om achter de intentie van de verkoper te komen, zou je kunnen doen alsof je het product wil afhalen. Mocht de verkoper daarmee akkoord gaan en bereid is om zijn adres af te staan, dan pas aangeven dat je het product toch maar opgestuurd wil hebben.
Helaas, dat is geen garantie. Precies zo gedaan, toch de sjaak. Wel aangifte, melding bij bank en MP gedaan. Account geblocked, daarmee wordt niemand meer getild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Laatst online: 19-09 11:15
Joepla schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:01:
[...]

Helaas, dat is geen garantie. Precies zo gedaan, toch de sjaak. Wel aangifte, melding bij bank en MP gedaan. Account geblocked, daarmee wordt niemand meer getild.
Mhm, wel heel stom om op te lichten nadat je je adres hebt afgestaan. Of zouden ze in zo'n geval een nep adres opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Watvaak werkt, wat ik doe...is telefoonnummer (mobiel) in je telefoon zetten met duidelijke '???' zodaylt je weet wie het foute nummer is. Check dan je whatsapp of zelfs met facebook of twitter (instagram weet ik niet). Zo kun je direct social media checken. Verder ga ik geen advies geven, :-)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 17:58
[...]

...en daarom koop en verkoop ik alleen maar via 2dehands.be (die volgens mij identiek is als tweedehands.nl).
Ik leg de mensen waaraan ik verkoop goed in de watten (info, eerlijke prijs, communicatie, snelheid) en ik heb over een periode van 8 jaar al heel veel zeer goede boordelingen die ervoor zorgen dat mensen wat makkelijker vooruit betalen.
Als koper vertrouw ik het zaakje natuurlijk niet als de gebruiker nog maar net een account heeft aangemaakt, geen beoordelingen heeft (of slechte beoordelingen) en soms nog beperkte info geeft over het artikel dat bovendien niet getuigt van specifieke kennis.

[ Voor 0% gewijzigd door mutmong op 08-09-2017 20:23 . Reden: spelling met te veel speling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Y451N schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:41:
[...]
Mhm, wel heel stom om op te lichten nadat je je adres hebt afgestaan. Of zouden ze in zo'n geval een nep adres opgegeven?
Waarschijnlijk fake adres. Ik kan het online lastig controleren en het is bijna 2 uur rijden hier vandaan. Voor het bedrag is het ondoenlijk om verder actie te ondernemen. Ik ga ervan uit dat deze persoon op een gegeven moment genoeg aangiftes heeft verzameld, dat er iets wordt ondernomen. Jammer dat men hier zo makkelijk mee wegkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:53
Het volgende is mij 1x gelukt toen ik opgelicht was:
Vraag NAW gegevens op de bank omdat je per ongeluk geld naar het verkeerde rekening nummer hebt overgemaakt,
De bank is dit verplicht te geven maar doet dit niet als het fraude of oplichting betreft dus dat moet je dan niet zeggen en/of ontkennen

Bron: http://www.juridischkennisportaal.nl/wiki/algemeen/opvragen-informatie-documenten-uittreksels-e-d/opvragen-naw-gegevens-begunstigde-van-bankrekening.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepla schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:48:
[...]

Waarschijnlijk fake adres. Ik kan het online lastig controleren en het is bijna 2 uur rijden hier vandaan. Voor het bedrag is het ondoenlijk om verder actie te ondernemen. Ik ga ervan uit dat deze persoon op een gegeven moment genoeg aangiftes heeft verzameld, dat er iets wordt ondernomen. Jammer dat men hier zo makkelijk mee wegkomt.
Er zijn vast wel mensen hier die even polshoogte willen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
D3F schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:46:
Als Marktplaats slim is gaan ze een service opzetten waar ze als 'Man in the Middle' functioneren. Tegen een betaling van een x aantal euro loopt de betaling via Marktplaats met eventueel een verzekering tot een bepaald bedrag. Koper maakt het geld over naar Marktplaats, Marktplaats geeft een seintje dat het geld binnen is, de verkoper stuurt het pakketje op en geeft een bewijsje aan Marktplaats, Marktplaats maakt het geld over.

Met de hoeveelheid deals die dagelijks via Marktplaats gesloten worden, denk ik dat ze bakken met geld kunnen verdienen op die manier. Exclusief de dagrente van al het geld dat Marktplaats tijdelijk vasthoudt.
Aan zo'n systeem hebben we helaas ook niks want dan gaan de '' verkopers '' in plaats van helemaal niks opsturen een lege doos of doos met steen opsturen o.i.d.
[...]

We wonen hier wel in Nederland hé.
Heel veel mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en hebben als extra hobby '' handelaar ''
Wat er op neer komt dat men niet alleen zo weinig mogelijk wil betalen maar ook wil besparen op dingen zoals transactiekosten ( van PayPal ) of benzine kosten.
Dat het soms toch een duurkoop is is weer een ander verhaal...

Ebay is een prima verkoop site maar de koper kan alsnog kiezen om het bij je op te halen.
Maar je bied waarschijnlijk ook PayPal aan, ooit over na gedacht wat er gebeurt als een koper het geld terugeist van PayPal door een chargeback van de bank of creditcard maatschappij aan te vragen?
icecreamfarmer schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:40:
[...]

Het valt onder de dekking maar als ze geen adres hebben kunnen ze geen brieven en dagvaarding sturen.
Hij stelt nu wel een brief richting de politie op met de vraag om de NAW gegevens te verstrekken voor een civiele procedure.
De politie gaat dat echt niet geven hoor... lol
Ik ga er zelfs van uit dat als er nog niet meerdere klachten zijn tegen het IBAN nummer dat de politie het niet eens weet, die moeten het namelijk ook eerst opvragen bij de bank die voor die informatie om het zo maar even te zeggen een '' royale '' vergoeding wil.
Dat gaan ze dus niet zomaar even doen.

Je zult dus toch zelf aan die informatie moeten komen, heel veel geld er achteraan gooien of wachten totdat er misschien een rechtszaak komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@maximiliaan_nl: Ongetwijfeld. Maar is het niet waard + het is alweer even geleden. Ik ben iets wijzer geworden en lig niet wakker van die paar tientjes. Zoals bij de TS, gaat het soms om forse bedragen, dan is "enige actie" wel te begrijpen.

• icecreamfarmer
Via, via zijn echte adres weten te achterhalen.
Na overleg met mijn ouders besloten om de rechtsbijstand weer aan het werk te zetten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54
icecreamfarmer schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:59:
Na overleg met mijn ouders besloten om de rechtsbijstand weer aan het werk te zetten.

***members only***
Identiteitsfraude natuurlijk maar dat is redelijk strafbaar.
Gewoon alles doorgeven aan de rechtsbijstand en daarna niks met die gegevens doen lijkt me het beste.

• JohanNL
icecreamfarmer schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:59:

***members only***
Ik denk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt, ze gingen je toch vergoeden zodra je het adres had?
Verder red de rechtsbijstand en de politie er wel mee :)
Eventueel als diegene het vaker heeft geflikt dan is hij wellicht in de volgende Opgelicht?! aflevering te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
JohanNL schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:22:
[...]

Ik denk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt, ze gingen je toch vergoeden zodra je het adres had?
Verder red de rechtsbijstand en de politie er wel mee :)
Eventueel als diegene het vaker heeft geflikt dan is hij wellicht in de volgende Opgelicht?! aflevering te zien :)
Er was toevallig vorige week een aflevering over zo'n type oplichter op TV kwam uit Oss.

• icecreamfarmer
Ok antwoord van de oplichter terug gehad adres was dus zeker juist (mocht iemand ook door hem opgelicht zijn dan kan ik naw verschaffen).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit klinkt niet echt als advocatentaal :D .

Ik ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn of hij bewijs van verzending heeft en specifiek hij zou het verzekerd verzenden.

• JohanNL
icecreamfarmer schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:50:
Ok antwoord van de oplichter terug gehad adres was dus zeker juist (mocht iemand ook door hem opgelicht zijn dan kan ik naw verschaffen).

***members only***

Ik ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn of hij bewijs van verzending heeft en specifiek hij zou het verzekerd verzenden.
Dat klinkt inderdaad zeker niet professioneel.
Hij probeert jouw advocaat van de rechtsbijstandsverzekering(?) te overtuigen dat hij wel geleverd heeft en dat jij dus onjuiste informatie hebt gegeven, neem aan dat ze daar niet in trappen!

Hij moet gewoon terug betalen want hij kan niet bewijzen dat hij het heeft opgestuurd.
Er zijn hier echter nog wel wat uitzonderingen in:

- Er werd duidelijk gemaakt aan de koper dat de verzending op eigen risico voor de koper was
of
- De verkoper bood geen verzendmogelijkheid aan, de koper vroeg zelf of het product verzonden kon worden

Als hij aan kan tonen dat één of beide van het hier boven van toepassing is kan hij er in theorie mee wegkomen, anders moet hij gewoon betalen.

Wat ik mij ook nog wel afvraag is dat of hij zich als iemand anders heeft voorgedaan op MP dan wie hij in daadwerkelijkheid is? of andere valse gegevens heeft gegeven over zichzelf?
Als dat zo is zou ik gewoon de aanvullende gegevens die je zelf hebt achterhaalt aan je aangifte toevoegen en eventueel nog zowel online als direct op het politie kantoor aangifte te doen, uiteraard aangeven dat je ook aangifte hebt gedaan op de andere manier.
Alleen als je hier nog meer aandacht aan wilt besteden natuurlijk ;)
Je rechtsbijstand heeft je als het goed is al schadeloos gesteld, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
De verkoper schrijft toch dat hij CONTACT heeft gehad met zijn advocaat? Bericht zelf is niet door zijn advocaat geschreven.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Hij heeft aangeboden verzekerd en aangetekend te versturen. Daar hebben we ook voor betaald. Rbs heeft nu ook om verzendbewijs gevraagd.

Welke hij natuurlijk niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Dat werkt dus alleen als die postcode wel eerlijk ingevuld is..
Marktplaats heeft geen profielen man. Het zijn veelal niet klikbare of zoekbare nicknames tenzij de nickname aka 2 lettercombo niets meer dan dat pro actief heeft geactiveerd voor zover dat uiterst beperkt mogelijk is...
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
weet niet of het hier al genoemd is.. (en beetje teveel om door te lezen)

maar wat je nog kan proberen is om het telefoonnummer in te voeren in de zoekbalk op facebook..
als diegene toevallig zijn nummer gelinked heeft zoals 75% van de mensen dan krijg je hier zo zijn profiel te zien.

gebruik dit zelf vaak om uit te zoeken of het profiel ook overeenkomt met de naam enz. (als dit mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joszman_tweak
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 22:31
Misschien nog niet genoemd...maar wordt het artikel (mogelijk onder een andere naam) nog aangeboden? Dan kijken of je een afhaalafspraak kunt maken.

Mocht dit al genoemd zijn of het eerste zijn waar al aan gedacht is (en daardoor een suffe opmerking blijken te zijn :P) dan mag bovenstaande uiteraard als niet geschreven worden beschouwd.

Jos

Had geen zin om de hele thread door te nemen vandaar...zag op de eerste en de laatste pagina in ieder geval niets dat op mijn idee leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
  • Laatst online: 17-09 12:36
joszman_tweak schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:19:
Misschien nog niet genoemd...maar wordt het artikel (mogelijk onder een andere naam) nog aangeboden? Dan
Beetje spuit 11 als letterlijk een paar berichten hierboven beschreven staat dat hij alle NAW gegevens van deze beste meneer al gevonden had en het momenteel bij de rechtsbijstand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

In zijn algemeenheid.
Bij oplichting via Marktplaats ALTIJD aangifte doen bij de politie. Heel veel nut heeft het misschien niet, maar het kan ook absoluut geen kwaad....
Indien mogelijk rechtsbijstand inschakelen (zoals hier al gedaan) en zelf vooral professioneel blijven. Dan kan jou niks verweten worden.

Er lijkt hier overigens sprake te zijn van een kruimeldief zogezegd... Een ervaren (zeg maar 'professionele') oplichter harkt snel geld binnen, vaak via een katvanger, en vertrekt met de noorderzon. Het feit dat hij nog poogt het recht te praten met berichten die zogenaamd van zijn advocaat komen (inderdaad, echt niet!), doet vermoeden dat dit iemand is die het boven het hoofd gegroeid is. Mogelijk een eerste oplichting - of mogelijk iemand die gewoon een stomme actie uitgehaald heeft en het (financieel) niet meer recht gebreid krijgt (bijvoorbeeld iets verkopen dat hij zelf nog niet in bezit had en pas na verkoop ontdekken dat hij het product in kwestie helemaal niet zo goedkoop te pakken kon krijgen als tevoren bedacht - maar inmiddels is jouw geld al uitgegeven...). In al deze gevallen is de pakkans erg groot.
Dus gewoon de rechtsbijstand zijn werk laten doen. Komt ongetwijfeld wel goed.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:49
joszman_tweak schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:19:
[......]

Had geen zin om de hele thread door te nemen vandaar...zag op de eerste en de laatste pagina in ieder geval niets dat op mijn idee leek.
offtopic:
Je weet dat je via de zoekfunctie ook in een topic kan zoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joszman_tweak
Lol..doe je een poging iemand te helpen en wat zijn dan de reacties :D Buiten de nuttige tip om de zoekfunctie te gebruiken dan uiteraard :P

[ Voor 33% gewijzigd door joszman_tweak op 22-09-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Laatst online: 17-09 12:36
Dit is tweakers, wat had je dan verwacht lol. Dat je een heel topic niet doorleest is logisch, maar je leest toch altijd even de laatste berichtjes terug voordat je een berichtje plaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joszman_tweak
Ik was in ieder geval nog on topic :P ...be it a little late. Maar je hebt wel gelijk hoor, daar gaat het verder niet om maar had al aardig wat gelezen in het kader van bekend verhaal/ervaring mee...en daarbij ook in mijn comment al een excuus meegestuurd...dus spuit 11 was al ingedekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonegunner
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
:) Zelfde mee gemaakt, camera van 1200 euro over gemaakt , niks ontvangen.
Naar politie gegaan, hadden al 5 a4tjes met aangiften, maar nooit meer wat van gehoord.
Hadden het te druk bij IT dienst (schijnbaar maar 1 afdeling die dat allemaal afhandelt).
Moraal van het verhaal, besodemieteren wordt beloond . :) :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lonegunner schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:54:
Naar politie gegaan, hadden al 5 a4tjes met aangiften, maar nooit meer wat van gehoord.
Hadden het te druk bij IT dienst (schijnbaar maar 1 afdeling die dat allemaal afhandelt).
Helaas niet alleen daar. Jaaaaren geleden al eens vrij veel moeite moeten doen om aangifte te kunnen doen van vernieling van een fiets. Konden ze toch niets mee, dus geen zin. Ze kijken vaak niet verder dan hun eigen werk en snappen niet altijd dat een verzekeringsmaatschappij niet uitkeert zonder aangifte.

Ik vond het diefstal, want de fiets was meegenomen (kabel doorgeknipt) en was een paar straten verderop in de bosjes geknikkerd toen ze het achterwiel gesloopt hadden na een paar mislukte pogingen om het ringslot kapot te maken door het achterwiel op de grond te duwen tijdens het rennen. Omdat ze hem ergens gedumpt hadden was het geen diefstal volgens de agent.

Volgende keer dump ik het ding ergens in het water, als ik hem vernield terugvind. Dat is verzekeringstechnisch beter en toch niet te bewijzen mochten ze hem ooit eruit vissen. Dan heeft de dief hem daar natuurlijk gewoon gedumpt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2017 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 20:28
Moraal van het verhaal. Maak niet zomaar 1200 euro naar een vreemde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Het aparte is dat dit soort zaken echt in notime op te lossen zijn met een geautomatiseerd systeem.
Als ik achter de NAW gegevens kan komen dan moet de politie dat ook lukken.

• lonegunner
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
loki504 schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:45:
[...]

Moraal van het verhaal. Maak niet zomaar 1200 euro naar een vreemde....
Was geen particulier, was bedrijf KvK nummer, bestond al jaren.
Maar het ging om de aangifte, ze wisten Wie het was maar hadden n geen tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Tuupie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:32:
Even off-topic.
Ik ben pas geleden ook opgelicht en heb toen contact opgenomen met mijn bank (overschrijving van ING naar ING). Mijn bank zei dat ik, indien er geen reactie komt van de andere partij, ik de NAW van de andere partij krijg.

Iemand een idee wat ik me hieronder moet voorstellen?
Dit is normaal gesproken een mechanisme dat in werking treedt als je zelf een bedrag verkeerd overmaakt naar iemand die je niet kent, bijvoorbeeld je maakt 100 euro over naar rekeningnummer 44445 en dit had 44444 moeten zijn. Belangrijk is uiteraard dat je het geld niet teruggeboekt krijgt van de ontvanger. Ik weet het niet zeker meer, maar vervolgens gaat de bank volgens mij contact opnemen met de ontvanger dmv een brief waarin de bank vraagt het bedrag weer naar jou terug te boeken. Als de ontvanger geen gehoor geeft aan de brief, dan krijg je na een bepaalde termijn de NAW-gegevens.

Voor zover ik weet (jaren geleden bij de bank gewerkt) geldt deze procedure niet bij oplichtingszaken. Ik vind het daarom wat gek om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
icecreamfarmer schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:05:
[...]
Het aparte is dat dit soort zaken echt in notime op te lossen zijn met een geautomatiseerd systeem.
Als ik achter de NAW gegevens kan komen dan moet de politie dat ook lukken.
Iets met mankracht, tijd en "echte" boeven die gevangen moeten worden waarschijnlijk.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
icecreamfarmer schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:50:

***members only***

Als hij dit soort taal in de eerste communicatie ook al bezigde, dan was het voor mij snel klaar. Om een bepaalde reden die je niet mag noemen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Twee Nederlanders van rond 18 jaar uit Oosterhout hebben bankrekeningen leeggeroofd met behulp van een phishingsite, die exact leek op een pagina van betaaldienst Tikkie. Zij onderschepten inloggegevens door de link door te sturen via Marktplaats.
nieuws: Twee Nederlanders roofden bankrekeningen leeg via Tikkie-phishingsite

[ Voor 82% gewijzigd door frickY op 25-10-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Tweakers is niet bedoelt als schandpaal. Het posten van naw gegevens van een random persoon is dan ook absoluut niet de bedoeling.

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 24-12-2017 15:25 ]

Pagina: 1 2 Laatste