Bluescreen tijdens gamen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Hallo, ik heb het volgende probleem:

Soms als ik een spel doe, dan krijg ik af en toe een bluescreen. de laatste tijd steeds vaker. net bijvoorbeeld 3 achter elkaar aan. met de volgende melding: CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT

Mijn setup:

Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i5 3550 @ 3.30GHz 34 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 823MHz (10-10-10-30)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-M PRO (LGA1155) 27 °C
Graphics
SMC23A550U (1920x1080@60Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (NVIDIA) 46 °C
Storage
119GB SAMSUNG MZ7PC128HAFU-000H1 (SSD) 28 °C
931GB SAMSUNG HD103UI (SATA) 24 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GSA-H62N
Audio
High Definition Audio-apparaat
Voeding
fsp400-60THA(1PF)

Enig idee waar ik naar moet kijken? heb al even op google zitten kijken maar een antwoord is nergens te vinden. een nieuwe windows installatie mocht ook niet baten trouwens. heeft niks geholpen.

Iemand hier zo vriendelijk die mij hier mee kan/wil hellpen?

Groeten

[ Voor 36% gewijzigd door Thewisbone op 27-08-2017 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een kant en klaar antwoord vind ik inderdaad ook niet, maar genoeg richtingen die je zou kunnen proberen. Update je drivers eens en draai Windows update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
Je hebt op google gezocht? Niet zo denderend dan ;).

Alleen al op tweakers zijn er tig topics hierover.

Scroll die topics eerst eens door voor een indicatie wat je allemaal kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thewisbone schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:23:
Mijn setup:

i5-3550 CPU"
GTX 970 4GB
8GB Ram
Dit is een heel beperkte opsomming van het systeem. Zo ontbreken oa moederbord en voeding. Vermeld van elk onderdeel het merk en type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
Probeer het es met een van deze 2 tips. 1 of 2.

Beide overigens met dezelfde achtergrond, een slechte USB driver installatie. Kijk dus ook even in device manager of er gele incoontjes bij devices staan. En probeer die te verhelpen.

Tik dan ook even "Show Hidden Devices" aan.

[ Voor 17% gewijzigd door usgaap op 27-08-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:08:
[...]

Dit is een heel beperkte opsomming van het systeem. Zo ontbreken oa moederbord en voeding. Vermeld van elk onderdeel het merk en type.
Heb zojuist mijn topic geupdate met de juiste specificaties van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
usgaap schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:17:
Probeer het es met een van deze 2 tips. 1 of 2.

Beide overigens met dezelfde achtergrond, een slechte USB driver installatie. Kijk dus ook even in device manager of er gele incoontjes bij devices staan. En probeer die te verhelpen.

Tik dan ook even "Show Hidden Devices" aan.
Ik zal er even door heen bladeren en zien of een oplossing voor mij tussen staat. nou was ik vannemiddag even een stress test aan het doen voor mijn videokaart. nou zag ik dat die naar de 90 graden toe ging. heb daarna de hele pc ontstoft dit heeft niet geholpen. wel heb ik de GTX970 met slechte koeling.. kan ik hier een andere koeling opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een OEM pc met navenant slecht koelende behuizing? Zo nee, welk merk en type behuizing is het?

Wat zijn de temperaturen van cpu en videokaart als je een game speelt? Laat MSI Afterburner eens meelopen.

Voeding zou het ook wel eens kunnen zijn. Is toch alweer 5 jaar of ouder en van matige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:41:
Is het een OEM pc met navenant slecht koelende behuizing? Zo nee, welk merk en type behuizing is het?

Wat zijn de temperaturen van cpu en videokaart als je een game speelt? Laat MSI Afterburner eens meelopen.

Voeding zou het ook wel eens kunnen zijn. Is toch alweer 5 jaar of ouder en van matige kwaliteit.
Het zijn bij elkaar gesprokkelde onderdelen. kast ziet er redelijk goedkoop uit en de videokaart hangt redelijk lag bij de grond van de behuizing. dit speelt ook mee denk ik.

Tempraturen ingame ligt er aan welke game ik speel, met PUBG word die zo 80 graden, met CIV bijv maar 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

PSU niet wat underpowered met 400W ?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
MrJayMan schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:41:
PSU niet wat underpowered met 400W ?
Nee, moet kunnen heb het allemaal berekend zit op ongeveer 80 procent onder full load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:30
overpowered PSU geeft geen bluescreens....Dit is geen critique my rig.

komen de bluescreens altijd op hetzelfde moment, of is het puur random? 9 van de 10 keer dat ik een bluescreen tegenkom is het temperatuur gerelateerd.

[ Voor 53% gewijzigd door peschinl op 27-08-2017 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede moderne 400w welke ook daadwerkelijk tegen de 400w op via de 12v rail kan leveren is ruim voldoende voor je systeem, echter is dit bij jouw voeding bij lange na niet het geval, eerder 250 watt of nog iets minder met de 12v1 14A en 12v2 15A rails gecombineerd, en dat is tijdens zware belasting sowieso te weinig voor jouw pc. Ook een beetje afhankelijk van welke GTX 970 je precies hebt.

Verder is dat ik kan vinden is dat model voeding in 2004 al uitgekomen:
http://www.tomshardware.c...ay-1,review-11417-16.html
Weet niet zeker of dat (1PF) achter het modelnummer bij de jouwe nog ergens voor staat. Maar als de voeding daadwerkelijk ook al zo oud is zou het me niets verbazen dat de ripple die de voeding afgeeft zo hoog is dat 1 of meerdere van de overige componenten dat gewoon niet aan kan. Bij een dergelijke voeding van die leeftijd is het namelijk bijna onmogelijk dat de condensatoren die de ripple wegfilteren nog goed zijn en geef je de onderdelen die aan de voeding vast zitten eigenlijk constant opdonders waardoor de levensduur van die componenten sterk wordt verkort. Zou ook prima al kunnen dat hierdoor al iets beschadigd is en dat dus de blue screens geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisbone
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:09:
Een goede moderne 400w welke ook daadwerkelijk tegen de 400w op via de 12v rail kan leveren is ruim voldoende voor je systeem, echter is dit bij jouw voeding bij lange na niet het geval, eerder 250 watt of nog iets minder met de 12v1 14A en 12v2 15A rails gecombineerd, en dat is tijdens zware belasting sowieso te weinig voor jouw pc. Ook een beetje afhankelijk van welke GTX 970 je precies hebt.

Weet niet zeker of dat (1PF) achter het modelnummer bij de jouwe nog ergens voor staat. Maar als de voeding daadwerkelijk ook al zo oud is zou het me niets verbazen dat de ripple die de voeding afgeeft zo hoog is dat 1 of meerdere van de overige componenten dat gewoon niet aan kan. Bij een dergelijke voeding van die leeftijd is het namelijk bijna onmogelijk dat de condensatoren die de ripple wegfilteren nog goed zijn en geef je de onderdelen die aan de voeding vast zitten eigenlijk constant opdonders waardoor de levensduur van die componenten sterk wordt verkort. Zou ook prima al kunnen dat hierdoor al iets beschadigd is en dat dus de blue screens geeft.
Awh, heb zojuist een driver geupdate waar een geel uitroepteken bij stond... namelijk de drivers van mijn monitor zijn USB HUB, heb tot nu toe niet weer die bluescreen gekregen. maar het is dus sowieso verstandig om een nieuwe voeding te kopen? heb het momenteel niet heel breed. dus hopelijk kan ik het nog wat uitstellen. misschien verstandig om een nieuwe kast te kopen? die wat groter is zodat de videokaart wat meer ruimte heeft om zijn warmte kwijt te kunnen...?

EDIT: kreeg net weer een bluescreen gewoon tijdens internetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Thewisbone Als je het risico niet wil lopen om onderdelen in je pc te slopen is een andere voeding inderdaad geen gek idee, want dan ben je waarschijnlijk nog verder van huis.

Als het echt zo goedkoop mogelijk moet zou je voor een pricewatch: be quiet! System Power 8 400W kunnen gaan, maar minder dan een pricewatch: Corsair CX450M is prijstechnisch eigenlijk niet echt aan te raden, rekeninghoudend met kwaliteit en levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:06:
@Thewisbone Als je het risico niet wil lopen om onderdelen in je pc te slopen is een andere voeding inderdaad geen gek idee, want dan ben je waarschijnlijk nog verder van huis.

Als het echt zo goedkoop mogelijk moet zou je voor een pricewatch: be quiet! System Power 8 400W kunnen gaan, maar minder dan een pricewatch: Corsair CX450M is prijstechnisch eigenlijk niet echt aan te raden, rekeninghoudend met kwaliteit en levensduur.
Awh, zit nu midden in een verhuizing. dus ga over een maandje denk ik een nieuwe voeding halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik word nu gek van de bsods en wil het graag gefixed hebben. ook lijkt de pc tijdens een spelletje wel een straaljager.

Update:

Dit zegt mijn bios

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/41jEO5A.jpg

-

Tijdens een stress test valt de pc zomaar uit zie hier wat waarden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/POLokgR.jpg

Iemand die mij kan helpen? Ohja! als ik de pc van het stroom af haal is de pc volledig gereset (bios dan) zou dat batterijtje op zijn?

[ Voor 88% gewijzigd door Thewisbone op 25-09-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Dit lijkt mij toch duidelijk.

CPU TEMP: bijna 90! graden. Dit is veels te hoog.
GPU is bijna 85 graden, wat ook best wel hoog is.
3.3Voltage staat over de 3.6. Lijkt mij ook niet echt top, al ben ik daar niet heel erg in thuis.

Ik zou dus zeker eens kijken naar je cooling in je systeem. Misschien koelpasta vervangen en koeler schoonmaken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Als je het nog niet gedaan hebt, eerst stof verwijderen uit je kast. Daarna met bijvoorbeeld speedfan custom fan profielen instellen. Kan alveen heleboel helpen. Temperaturen zijn aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:14
Wylana schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:25:

3.3Voltage staat over de 3.6. Lijkt mij ook niet echt top, al ben ik daar niet heel erg in thuis.

Ik zou dus zeker eens kijken naar je cooling in je systeem. Misschien koelpasta vervangen en koeler schoonmaken.
Ja F, de C waarden staan ernaast.

Ik zie wel sterk afwijkende CPU voltages staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Jero_B schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:03:
[...]

Ja F, de C waarden staan ernaast.

Ik zie wel sterk afwijkende CPU voltages staan
|:( mijn fout.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Thewisbone
Wylana schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:25:

CPU, is 62 graden. videokaart is wel erg warm. ik heb een gtx970 met de slechtste koeling. kast misschien ook wat aan de kleine kant voor zo'n grote kaart.

Ik zelf denk dat het aan de videokaart ligt of aan de voeding.

Wat zou ik het beste kunnen doen? pc is stof vrij trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Iemand die mij kan helpen? ik word echt gek van dit probleem kan geen enkele game uitspelen of huppa bluescreen in your face!

Heb vannacht 10 uren memtest gedaan, daar is niks uitgekomen. heb de videokaart ontstoft en 1 ventilator uit de pc gehaald. (gpu is nu max 80 graden) dus dat is een verbetering.

Maar bluescreens blijven maar komen.

Wie kan mij helpen? nog even en ik donder deze pc uit het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
ik zou de voeding wisselen, de 3,3 volt lijn mag de 3,47 Volts niet overstijgen, de jouwe staat op 3,66 Volt.
Deze lijn voedt delen van het moederbord, de CPU en geheugen
Dit kan lijden tot oververhitting , en daardoor bleuscreens en vastlopers geven.
Tevens kan het blijvende schade opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:12
De melding die je krijgt heb ik eerder gezien bij een pc.
De oorzaak daarvan was een onstabiele voeding, en die vervangen was de oplossing.

Dat wil niet zeggen dat het hier het geval is, maar het zou goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Oké, dus nieuwe voeding it is? het is te proberen.

Wat raden jullie aan?

Liefst zo zuinig en goedkoop mogelijk. maar het moet natuurlijk wel een beetje kwaliteit zijn.

Groeten Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Thewisbone schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:13:
Oké, dus nieuwe voeding it is? het is te proberen.

Wat raden jullie aan?

Liefst zo zuinig en goedkoop mogelijk. maar het moet natuurlijk wel een beetje kwaliteit zijn.

Groeten Thomas
Ik zou zoiets nemen:
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Goede kwaliteit, zuinig en stil, plus lange garantie.

De rm x serie van corsair is ook aan te raden, maar wel een stukje duurder.

Ik weet niet wat je budget is, maar op een voeding moet je zeker niet besparen, aangezien het een zeer belangrijk onderdeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
CryRaven schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:30:
[...]

Ik zou zoiets nemen:
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Goede kwaliteit, zuinig en stil, plus lange garantie.

De rm x serie van corsair is ook aan te raden, maar wel een stukje duurder.

Ik weet niet wat je budget is, maar op een voeding moet je zeker niet besparen, aangezien het een zeer belangrijk onderdeel is.
Hmm, beetje duur. alles in mijn pc is 2e hands! nou wil ik wel een nieuwe voeding kopen. maar budget is rond de 50/65 euro

pricewatch: Corsair VS450 is dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Die Corsair VS450 is niet slecht, maar voor net even een beetje meer kwaliteit en stabiliteit voor de toekomst zou ik toch een stapje hoger gaan. Zoiets:

pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

of deze:

pricewatch: Cooler Master GM G550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Thewisbone schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:32:
[...]

Hmm, beetje duur. alles in mijn pc is 2e hands! nou wil ik wel een nieuwe voeding kopen. maar budget is rond de 50/65 euro

pricewatch: Corsair VS450 is dit wat?
Oké, goed dat je een budget geeft, dat maakt het wat makkelijker.

Wat die voeding betreft: slechte koop, matige kwaliteit.

Dan zou je voor zoiets kunnen gaan:
pricewatch: Corsair CX550M

Lager in prijs zou ik niet gaan, dan gaat de kwaliteit achteruit.

Wel zou ik je aanraden om je pc niet te gebruiken totdat de voeding is vervangen. Instabiele voeding kunnen je andere onderdelen om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
CryRaven schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:45:
[...]

Oké, goed dat je een budget geeft, dat maakt het wat makkelijker.

Wat die voeding betreft: slechte koop, matige kwaliteit.

Dan zou je voor zoiets kunnen gaan:
pricewatch: Corsair CX550M

Lager in prijs zou ik niet gaan, dan gaat de kwaliteit achteruit.

Wel zou ik je aanraden om je pc niet te gebruiken totdat de voeding is vervangen. Instabiele voeding kunnen je andere onderdelen om zeep helpen.
Ja, game wel even een tijdje niet. maar 550 watt? is dat niet een beetje te veel van het goede? ik heb maar max 300/350 watt nodig volgens alle hardware dingentjes die er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Voedingen zijn doorgaans op hun meest efficiënt als ze ongeveer voor de helft van hun max vermogen gebruikt worden, een zwaardere voeding is beter bestand tegen eventuele spanningspieken, en bovendien geeft het je ook meer opties om later je PC verder te upgraden. Een beetje extra marge is nooit verkeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Devil N op 04-11-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Thewisbone schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:49:
[...]

Ja, game wel even een tijdje niet. maar 550 watt? is dat niet een beetje te veel van het goede? ik heb maar max 300/350 watt nodig volgens alle hardware dingentjes die er in zitten.
Wat marge is niet verkeerd, kan voor later handig zijn. Vaak zijn voedingen zuiniger als ze niet hun complete vermogen hoeven te geven.

Edit: wat Devil N zegt dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door CryRaven op 04-11-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Top guys thanks! ik zou graag vandaag één willen bestellen zodat ik hem maandag/dinsdag in huis heb.

Is er nog iets goedkopers in de aanbieding? haha. sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Thewisbone schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:00:
Top guys thanks! ik zou graag vandaag één willen bestellen zodat ik hem maandag/dinsdag in huis heb.

Is er nog iets goedkopers in de aanbieding? haha. sorry.
Als je op zondag besteld heb je hem waarschijnlijk wel dinsdag in huis.

Ik weet helaas geen aanbiedingen, maar de voedingen die we hebben aangeraden vallen toch binnen je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
CryRaven schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:14:
[...]

Als je op zondag besteld heb je hem waarschijnlijk wel dinsdag in huis.

Ik weet helaas geen aanbiedingen, maar de voedingen die we hebben aangeraden vallen toch binnen je budget?
Ja, net.. maar ik zie die voedingen die jij hebt voorgesteld amper reviews hebben op tweakers.
Zeker dat dit een goede is? Heb eigenlijk liever de 50 euro.. maar als het niet anders is..

Trouwens, als de bluescreen na de nieuwe voeding nog steeds komen. kan ik de voeding dan weer terug sturen? wil niet met allemaal onkosten zitten. ben maar een arme sloebert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel beter dan een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W ga je op het prijspunt niet vinden en 400 watt is echt ruim voldoende voor jouw pc.

Een nieuwe voeding heb je sowieso nodig, want de condensatoren van je huidige voeding zijn sowieso niet goed meer. Als een nieuwe voeding het probleem niet op lost komt dat waarschijnlijk doordat je huidige voeding andere onderdelen al heeft aangetast. Mocht dit nog niet zo zijn dan heb je geluk, maar dan gaat dit zeker nog gebeuren. Dit naast dat je huidige voeding geen 400 watt is maar eerder 250 watt. Zie ook mijn reactie van een paar maanden geleden:
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:09:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil N
Als je per se onder de 50 euro wilt blijven, dan kun je ook nog naar deze 450W voedingen kijken:

pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: Cooler Master GM G450M

Voor reviews van voedingen zou ik me niet te veel blindstaren op user reviews op Tweakers. De meeste mensen hebben niet de kennis en equipment om een voeding echt op kwaliteit te kunnen beoordelen. Daarvoor kun je beter naar een site als JonnyGuru, die met een professionele blik kijkt naar bouwkwaliteit en kwaliteit van de power delivery.

Als ik alle hierboven genoemde modellen opzoek bij JonnyGuru en ze sorteer op eindscore, dan kom ik bij het volgende lijstje uit:
  1. Seasonic Focus Plus Gold
  2. Seasonic M12 II Evo
  3. BeQuiet Pure Power 10
  4. Corsair CXM (2016)
  5. Cooler Master GM
De Corsair VS450 kan ik niet vinden op zijn site, maar als je een beetje rond-Google't, dan zie je dat die op de meeste websites en forums wordt afgeraden.

Overigens is de voeding wel één van de onderdelen in je PC waar je echt niet op wilt beknibbelen. Als je over drie jaar niet weer met hetzelfde gedonder wilt zitten, kun je nu beter even 2 tientjes extra neerleggen om een echt goede voeding te nemen die ook een beetje future-proof is.

[ Voor 3% gewijzigd door Devil N op 05-11-2017 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
Thewisbone schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:24:
[...]

Ja, net.. maar ik zie die voedingen die jij hebt voorgesteld amper reviews hebben op tweakers.
Zeker dat dit een goede is? Heb eigenlijk liever de 50 euro.. maar als het niet anders is..

Trouwens, als de bluescreen na de nieuwe voeding nog steeds komen. kan ik de voeding dan weer terug sturen? wil niet met allemaal onkosten zitten. ben maar een arme sloebert.
De cooler master GM heeft wel reviews op Tweakers, de Corsair cx550m niet echt, maar dan kan je hier ook terecht:
pricewatch: Corsair CX450M

Dezelfde voeding, alleen lager wattage, dit is eventueel ook een optie.
En zoals eerder is gezegd door mij en anderen, betere voedingen voor jouw budget zul je eigenlijk niet meer vinden.

En mocht het toch de voeding niet zijn, kun je hem eventueel terugsturen met de originele verpakking.

Maar je huidige voeding zou ik sowieso vervangen, aangezien hij niet van goede kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik zou zeker de voeding vervangen.

Ik heb gisteren mijn gigabyte 800 watt voeding vervangen, omdat mijn pc steeds uitviel tijdens gamen.
Ik heb nu een bequiet 1200 watt, hij draait nu als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Devil N schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:51:
Voedingen zijn doorgaans op hun meest efficiënt als ze ongeveer voor de helft van hun max vermogen gebruikt worden, een zwaardere voeding is beter bestand tegen eventuele spanningspieken, en bovendien geeft het je ook meer opties om later je PC verder te upgraden. Een beetje extra marge is nooit verkeerd.
Ow daar hebben we de mooie form wijsheden weer.

Als je een goede voeding hebt is het verschil in de minimale en maximale efficiëntie maar een paar %. Heel spannend is dat verschil dus niet.
Waarom zou een zwaardere voeding beter bestand zijn tegen spannignspieken? Wederom een goede voeding kan spanningspieken gewoon opvangen, heb je geen zwaardere voor nodig.

Een beetje marge is nooit verkeerd nee voor toekomstige upgrades maar over het algemeen worden PC's de laatste jaren steeds zuiniger + dat de gemiddelde tweaker toch zijn voeding vrij ruim koopt vaak om bovenstaande forumwijsheden :+

Maargoed om op de TS terug te komen;
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:06:

Deze budget voedingen werden je al geadviseerd 2 maanden terug.

Dan nog 2 vragen weet je welk merk GTX970 je hebt? Je hebt het steeds over slechte koeling dus ben ik wel benieuwd welke het is.

Idem met kast, welke is dat? een grotere kast emt meer lucht er in gaat niet opeens beter koelen en wellicht kunnen we je gewoon helpen met de airflow van je huidige case te verbeteren.

Als je het niet weer/eruit komt doet een foto ook wonderen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/digitaltrends-uploads-prod/2014/09/GeFoce_GTX_970-3qtr.jpg

deze videokaart heb ik!

Foto van de kast en behuizing heb ik zo, 123 niet. en ben dinsdag pas weer thuis.

Hebben alle voedingen de zelfde afmeting?

Groeten T

ps'bedankt voor de hulp allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
Thewisbone schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:20:
[afbeelding]

deze videokaart heb ik!

Foto van de kast en behuizing heb ik zo, 123 niet. en ben dinsdag pas weer thuis.

Groeten T

https://www.geforce.com/h...ce-gtx-970/specifications

Daar adviseren ze een 500w voeding voor de GTX 970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
[afbeelding]

deze videokaart heb ik!

Groeten T

Het referentie model van Nvidia dus.
Die staan erom bekend dat ze niet heel goed koelen en lawaai maken.

Afmetingen van de voedingen verschillen vaak niet zo, maar dat kan je makkelijk terugvinden op Tweakers of Google.

Verder nergens om, maar ik zie dat er een tijd geleden men jou heeft aangeraden om de voeding te vervangen.

Nu maakt het mij niet uit waarom je dat niet gedaan hebt, maar het feit dat het probleem nog steeds aanwezig is en je opnieuw advies vraagt terwijl je die raad niet hebt opgevolgd is enigszins apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

[afbeelding]

deze videokaart heb ik!

Groeten T

Founders edition/referentie model dus.

Voedingen hebben in principe dezelfde maat als je een ATX (dus geen ssf/sfx) model neemt. Alleen de lengte kan enkele cm's schelen maar budgetvoedingen zijn meestal niet erg lang (alsin dat het een probleem kan worden).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:30
Ja, maar dat komt natuurlijk omdat fabrikanten niet weten wat voor systeem en voeding iedereen heeft. Daarom gaan ze uit van slechste voedingen zoals MsTech enz zodat ze daar geen gedoe en geklaag over krijgen ;) :) .

Echter, verbruikt de kaart maar 145 watt max en zou een goede 360 watt voeding zoals een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt voldoende zijn maar die voeding beschikt niet over 2x een 6 of 8 pins aansluiting. Daarom kom je automatisch uit op een 450 watt voeding zoals de andere mede Tweakers al meerdere goede suggesties hebben gegeven.

Mocht je het interessant vinden zou je dit topic eens kunnen doornemen : Voeding advies en informatie topic - Deel 34. Dat geldt natuurlijk ook voor @Thewisbone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
CryRaven schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:35:
[...]

Het referentie model van Nvidia dus.
Die staan erom bekend dat ze niet heel goed koelen en lawaai maken.

Afmetingen van de voedingen verschillen vaak niet zo, maar dat kan je makkelijk terugvinden op Tweakers of Google.

Verder nergens om, maar ik zie dat er een tijd geleden men jou heeft aangeraden om de voeding te vervangen.

Nu maakt het mij niet uit waarom je dat niet gedaan hebt, maar het feit dat het probleem nog steeds aanwezig is en je opnieuw advies vraagt terwijl je die raad niet hebt opgevolgd is enigszins apart.
Ik zat midden in een verhuizing en had er geen geld voor.
Nu de problemen erger zijn geworden moet ik nu wel 1 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik heb zojuist deze besteld:

pricewatch: Cooler Master GM G450M

hopelijk heb ik een goede keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Prima, plaats je een update als de voeding is vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Zal ik doen! dinsdag of woensdag plaats ik hier een update met de nieuwe voeding en foto's van de kast. misschien kunnen jullie mij dan helpen met de airflow. ;)

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:55
https://www.digitalmaster...crash-logs-on-windows-10/

post crashlog, hier worden de experts een stuk wijzer van, nu is het gewoon gissen naar het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 14:21
probeer in je bios je vcore ietsje te verhogen en kijk of je dan nog een blue screen krijgt, dit heeft het bij mij al vaker dan eens verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 6 november 2017 @ 00:57:
https://www.digitalmaster...crash-logs-on-windows-10/

post crashlog, hier worden de experts een stuk wijzer van, nu is het gewoon gissen naar het probleem...
Thanks, ga ik doen! ik zal ze morgen hier uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 23:00
Ik heb bij mijn Oude pc ook veel last gehad van blue screen tijdens games, ff spelen en na vijf minuten ... poef ... Bluescreen.

Heb mijn temperaturen, graka en memory gechecked op fouten en die vormde geen probleem

Het bleek mijn voeding te zijn. Zou voldoende moet zijn maar functioneerde toch niet naar behoren. Voeding vervangen en nooit meer een probleem gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Voeding is binnen! Alles aangesloten. Maar nu gaat alles aan hoor de fans keihard blazen. Maar ik krijg geen beeld. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

De stekkers? :+

Je hebt alleen de oude er uit gehaald en de nieuwe erin? Kabels (alles ook andere ivm trekken) nalopen dan lijkt me :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Oude er weer in gedaan en ook daarbij enkel geluid van de fans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Staat je monitor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Haha, sorry voor de matige informatie. maar computer inmiddels aan de praat. 2 connectoren op het moederbord naar de power knop zaten tegen elkaar aan. daarom wou die niet verder starten nadat we alles uit elkaar gehaald hadden.

Plaats morgen wel even foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zei toch ALLES qua kabels even nalopen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Mooi dat het werkt, heb je al even een stresstest gedaan zoals furmark? Zwaar gamen kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Heb een stress test gedaan, en de pc bleef aan! ik denk dat het hierbij is opgelost. (videokaart werd max 80 graden, en cpu max 35 graden)

Zo ziet mij pc er nu uit:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2v9uasn.jpg

Wat lelijke kabels, maar dat maakt mij niet uit. pc staat toch verstopt in mijn bureau.

Bedankt voor het mee denken allemaal!

[ Voor 23% gewijzigd door Thewisbone op 08-11-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Helaas, weer een bluescreen:

https://imgur.com/a/9nnHy

Wie weet wat er aan de hand is?

[ Voor 27% gewijzigd door Thewisbone op 08-11-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
heb je al een herinstallatie van windows geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Zeropaid schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:36:
heb je al een herinstallatie van windows geprobeerd?
ja, maar nog niet met de nieuwe voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Wat zegt je BIOS nu aangaande de voltages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Voltage's zijn nu allemaal goed, oude hardeschijf maakt wel veel geluid en heeft ook al bijna 5000 draai uren.
Maar daar staan enkel wat spellen en documenten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik krijg nog steeds verschillende foutmeldingen, nieuwe voeding heeft dus niet geholpen.

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/5kap99dvh7/bluescreen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Spellen willen niet meer gestart worden, chrome pagina's crashen instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
Download en draai eens Memtest 86 om het RAM geheugen te controleren. En laat fe intel processor diagnostic tool eens draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 12:30
Deze BSOD melding heb ik ook gekregen toen ik de nieuwe PC van mijn schoonpa in elkaar had gezet. In deze PC was één van de RAM bankjes defect, ondanks dat memtest aangaf dat het geheugen in orde was. Uiteindelijk toch maar besloten om de RAM bankjes één voor één te proberen en toen werd duidelijk dat er een bankje defect was (de PC startte simpelweg niet op met alleen dat bankje erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
McFastFood schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:26:
Download en draai eens Memtest 86 om het RAM geheugen te controleren. En laat fe intel processor diagnostic tool eens draaien.
Zojuist gedraait, en komt met een ''pass''uit de test, dus dat is het ook niet.
Ik zal straks even probereren om op 1 ram bankje geheugen te draaien. zien of dat iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 17:03
https://turbofuture.com/c...ge-Fault-in-Nonpaged-Area

[Windows 10] Page fault in non-paged area

Kan dus van alles zijn, maar RAM is het meest waarschijnlijk. Mogelijk is er een bank gesneuveld door de overvoltage? Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Pantera88 schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:14:
https://turbofuture.com/c...ge-Fault-in-Nonpaged-Area

[Windows 10] Page fault in non-paged area

Kan dus van alles zijn, maar RAM is het meest waarschijnlijk. Mogelijk is er een bank gesneuveld door de overvoltage? Ik ben benieuwd :)
Ja, moeilijk dit he?! ik heb ook heel vaak deze blue screen: memory management soms gelijk na het inloggen bij windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Thewisbone schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:16:
Heb een stress test gedaan, en de pc bleef aan! ik denk dat het hierbij is opgelost. (videokaart werd max 80 graden, en cpu max 35 graden)
Kijk even hoe heet de CPU echt word bij een stresstest. 35 graden is een idle temp en onder 100% stress is die temp onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Net CPU stress test gedaan.. die hield het maar 3 minuten vol: na die 3minuten kreeg ik de volgende melding:

KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE <-- bluescreen

CPU was 45 graden en GPU ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Haal eens 1 RAM module uit de PC en test nog eens. Daarna de andere module.

Sowieso kan je met LinX ook RAM testen wanneer je het geheugen op ALL zet. Dit is vele malen sneller dan via Memtest86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
PilatuS schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:55:
Haal eens 1 RAM module uit de PC en test nog eens. Daarna de andere module.

Sowieso kan je met LinX ook RAM testen wanneer je het geheugen op ALL zet. Dit is vele malen sneller dan via Memtest86.
Ik ga zo die rambankjes er uit halen. memtest heb ik zo'n 10 uren gedraaid met 0 fouten er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik draai nu de CPU test op 1 ram bankje, hij is al 10 minuten bezig en nog niet uitgevallen.

De volgende dingen heb ik gedaan.

GPU er uit, cpu benchmark. met 2 rambankjes = bluescreen
1 ram bankje er uit gehaald = bluescreen
andere ram bankje er uit gehaald = nog geen bluescreen

Zou dan 1 ram bankje kapot zijn? of zou het kunnen dat het ram bankje vies is? ik zie wel wat zwarte vlekken op de connectoren die je er af kan vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Deze rambankjes zitten in mijn PC:

pricewatch: Kingston HyperX Fury blu HX316C10FK2/8 (2x 4gb DDR3)

Wat is dat ram geheugen duur zeg! naar mijn weten was dat eerst veel goedkoper.
Dus nu zoek ik denk ik? een geheugen bankje van 4 of 8 GB.

Kan ik het combineren met een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:11
Thewisbone schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:35:

Dat klopt ook, kijk maar naar de prijsontwikkeling die erbij staat (2x zo goedkoop een jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Snippo schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:39:
[...]

Dat klopt ook, kijk maar naar de prijsontwikkeling die erbij staat (2x zo goedkoop een jaar geleden).
Dan moet ik maar 2e hands gaan via een betrouwbare tweakers. kan ik gewoon een goedkoper bankje combineren met mijn Fury hyper bankje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:11
Volgens mij wordt het aangeraden om twee dezelfde RAM modules te gebruiken, echter kan je ze waarschijnlijk ook wel combineren. Alleen wordt dan de snelheid van de langzaamste aangehouden gok ik.
Maar iemand met meer verstand hiervan kan je waarschijnlijk beter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Thewisbone schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:30:
ik zie wel wat zwarte vlekken op de connectoren die je er af kan vegen.
Dat lijkt dus wel heel erg op kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
PilatuS schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:59:
[...]

Dat lijkt dus wel heel erg op kortsluiting.
Nah, het zijn maar een paar klein vet vlekjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McFastFood
Thewisbone schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:35:

Dus nu zoek ik denk ik? een geheugen bankje van 4 of 8 GB.

Kan ik het combineren met een ander merk?
Je hebt meestal levenslange garantie op geheugen (10 jaar) dus je zou een rma kunnen indienen bij de leverancier van het geheugen of de fabrikant. Echter, bestaat de kans wel dat ze het afkeuren aangezien er wat brandplekjes zitten op de coldfingers (misschien kun je het nog weg poetsen met een droog doekje). Maar, je kunt het altijd proberen het is goedkoper als een nieuw setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Nevermind, weer een blue screen:

whea uncorrectable error

Man, man, man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Thewisbone schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:26:
Nevermind, weer een blue screen:

whea uncorrectable error

Man, man, man...
Testen, testen en nog eens testen. Iedere keer een onderdeel vervangen en kijken wat er gebeurt. Ga dan ook door naar dingen als videokaart, SSD/HDD en voeding. Een nieuwe installatie van Windows kan sowieso geen kwaad om zeker te weten dat het niet softwarematig is. Heb je dan nog problemen moet het wel hardwarematig zijn. Vervang 1 voor 1 alle onderdelen tot het wel voor langere tijd goed gaat. Nou snap ik prima dat je niet alle hardware hebt liggen, maar onderdelen uitsluiten door ze te vervangen en daarna te testen is de enige manier om het probleem te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zou je SSD ook zeker testen als daar lees en schrijffouten mee gebeuren krijg je ook veel blauwe schermen. Een traditionele HDD kun je haast horen aftakelen, met een SSD is dat natuurlijk anders.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Zou het kunnen dat het moederbord kortsluiting maakt? ik heb nu 1 geheugen bankje in de blauwe strip.. maar als ik de 2e wil toevoegen. blazen enkel de fans... ik word echt scheit ziek van deze pc.

Aangezien ik nu wat meer geld heb. wat zou ik kunnen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Maar draait hij nou goed met 1 bankje of krijg je nog bluescreens?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
haarbal schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:08:
Maar draait hij nou goed met 1 bankje of krijg je nog bluescreens?
Nog steeds bluescreens.. nu heb ik 1 in de blauwe streep. nog geen bluescreen gezien.. maar komt vast straks nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
HCI memtest werkt bij mij altijd goed om snel memorystabiliteit te testen, anders gewoon prime95, de blend test.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
haarbal schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:15:
HCI memtest werkt bij mij altijd goed om snel memorystabiliteit te testen, anders gewoon prime95, de blend test.
Zal eens een poging wagen. maar ik heb memtest, al 1 keer gedraaid (10 uren) kwam niks uit.

Nu zijn er nog 2 opties die het kunnen zijn.

- moederbord
- cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al de S.M.A.R.T. waarden van de HDD en SSD gecheckt? Dat kun je doen met bijvoorbeeld CrystalDiskInfo wat je hier kun downloaden:
https://osdn.net/projects...CrystalDiskInfo7_5_0.exe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:03:
Al de S.M.A.R.T. waarden van de HDD en SSD gecheckt? Dat kun je doen met bijvoorbeeld CrystalDiskInfo wat je hier kun downloaden:
https://osdn.net/projects...CrystalDiskInfo7_5_0.exe/
Ja, hij geeft dit aan:

https://ibb.co/jn4Aa6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickf430
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-06-2022
*knip* maak hier even een fatsoenlijk, eigen topic van. Met een volledig lijstje van onderdelen en de stappen die je gedaan hebt om je problemen zelf aan te pakken. Een topic hijacken met een oneliner is niet hoe het werkt.

[ Voor 76% gewijzigd door br00ky op 27-11-2017 21:50 ]

Pagina: 1