wat is de maximumsnelheid van coax?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.611 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
Op woensdag 11 juli 2001 19:42 schreef Afketser het volgende:

[..]

Jaja, jij bakt ze helemaal bruin zeg!!! Jij gaat hier effe de UTP eigenschappen bij COAX zetten... UTP is vele male beter en betrouwbaarder dan COAX.. ook nog eens sneller ook!
zal ik je eens wat vertellen???

wat als je een netwerk moet leggen tussen 2 huizen, die 300 meter van elkaar staan?

hoe los je dat op????

nou????

met coax dus !

als je de goede apperatuur hebt, en een goede COAX kabel, kun je zelfs tot 1 GIGABIT gaan !

met utp zou dat helemaal NIET mogelijk zijn !

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
Wat een hoop bijdehandte informatie waar niemand wat aan heeft... Het ging toch om de theoretische snelheid van coax?
Hier komt het antwoord: voor kabels van 1 kilometer lengte is een datasnelheid van 1 a 2 Gbps haalbaar
Bron: A.S. Tanenbaum, Computer Networks

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
Op woensdag 11 juli 2001 19:37 schreef Afketser het volgende:
COAX is en blijft voor mietjes die geen UTP kunnen betalen...
k weet niet of je het weet hoor
ga maar es een stukje utp of een stukje coax halen

coax kost meer dan 't dubbele :D :P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 19:48 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

zal ik je eens wat vertellen???

wat als je een netwerk moet leggen tussen 2 huizen, die 300 meter van elkaar staan?

hoe los je dat op????

nou????

met coax dus !

als je de goede apperatuur hebt, en een goede COAX kabel, kun je zelfs tot 1 GIGABIT gaan !

met utp zou dat helemaal NIET mogelijk zijn !
Jazeker!! Ik ken UTP netwerken die wel 3 KM lang zijn! Helemaal geen punt hoor!

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2018
Die afketser is gewoon een zeurkous die er weinig weet maar gewoon plezier heeft in het bokken van andere mensen.

Laat 'm maar lekker blaten zelfs al zeg je 100 keer hoe het zit en heb je gelijk dan nog gaat hij zeggen dat het anders is...helaas zitten er zulke trieste mensen hier :(

mensen die geen kennis van zaken hebben en alleen maar hier komen om te vervelen moeten geband worden...

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 19:55 schreef Sine het volgende:

[..]

k weet niet of je het weet hoor
ga maar es een stukje utp of een stukje coax halen

coax kost meer dan 't dubbele :D :P
Haha, dat wist ik helemaal niet joh! Nog beter zelfs!! Wat een stelletje eikels zeg.. die gasten die nog COAX gaan kopen ook....

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 19:58 schreef Flakkerbei het volgende:
mensen die geen kennis van zaken hebben en alleen maar hier komen om te vervelen moeten geband worden...
Als jij kennis van zaken had gehad had je mijn stelling gesteund.

• lucasvanlierop
!slotje dit wordt niks.

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Dit is inderdaad super KANSLOOS *zucht* ...

En het antwoord is al meerdere malen uit het topic gebleken: COAX kan supersnel, de maximale bandbreedte hangt af van de modulatietechniek/lengte kabel/type COAX en dat soort zaken.

Helaas WIL(of kan >:) ) onze lieve afketser dat niet begrijpen |:(

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• lucasvanlierop
Ik heb deze topic als potentiele ruzie gemeld en hoop dat er een mod is die inziet dat dit nergens heen gaat.

Verwijderd

Token ring is volgens mij 16 mbit per gebruiker. Dat van dat per gebruiker weet ik niet helemaal zeker, maar zoiets zou het dus moeten zijn. Iig, het is snel genoeg voor een inetje te delen of een spelletje te spelen.

Verwijderd

Ja klopt, COAX is snel genoeg om een word documentje van de ene naar de andere pc te sturen. Dan hoef je niet persee UTP te nemen... das waar.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De hoofd -vraag is beantwoord, uit voorzorg gesloten (flamen, ensow.)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.