Ik heb met beide ervaring en vind ook renovlies een stuk makkelijker te verwerken. Je kunt het inderdaad om hoeken heenvouwen en als je de naden goed op elkaar aansluit zie je na het texen niet meer dat er behangen isUhmmie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:51:
Voor het strak trekken van de muren wilde ik in eerste instantie gaan voor glasvlies. De verhalen zijn positief en het zou sterker zijn dan renovlies.
Echter hebben ik van beide nu meerdere samples ontvangen en mijn conclusie is dat renovlies minder snel scheurt en makkelijker te verwerken is dan glasvlies? Zeker om hoeken heen.
Althans als ik de glasvlies samples in een hoek van 90 graden buig dan breekt het.
Bij beide ben ik aan het kijken naar de 150gr uitvoering.
Iemand die toevallig ervaring heeft met beide? Wat verwerkt beter en wat geeft het gladste resultaat? En minst zichtbare naden?
Ik vind het zo raar dat alle winkels glasvlies aanraden, terwijl renovlies mij veel meer overtuigd.
Ik heb in mijn nieuwe woning de benedenverdieping helemaal laten stucen en de bovenverdieping (zelf) met renovlies behangen. Als ik e.e.a. over moest doen had ik de benedenverdieping ook zelf behangen met renovlies dat scheelt wel degelijk veel in de kosten.kmf schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:47:
Ik vraag me af of het echt veel goedkoper is dan stucen. Volgens mij is het qua materiaal al 3-4 euro per m2. En dat is exclusief lijm.
Op marktplaats zie ik stukadoren voor 10 euro/m2
Leuk die prijzen van 10 euro/m2 maar dat zijn gewoon niet realistische kale prijzen. Ik heb in mijn huidige woning en in mijn vorige woning door verschillende stucadoors prijzen laten maken; heb daarbij ook een aantal prijsvechters van internet langs laten komen. Toen ze eenmaal bij mij binnen stonden kwam de aap uit de mouw en werd het ineens een stuk duurder want ja:
• Deze 2 wanden zijn niet helemaal vlak, daar moet meer opgesmeerd worden
• Op de hoeken moeten hoekprofielen gezet worden
• Op deze 2 wanden zitten allerlei raamkozijnen waar ik omheen moet werken, nee de geadverteerde prijs is toch echt voor een kale vlakke muur die al nagenoeg strak is

Die stucadoors adverteren met een strakke prijs om vervolgens de m2-prijs op te drijven voor allerlei standaard-werk wat ze gewoon iedere dag in hun werk tegenkomen maar wat dan niet ingerekend zit in de advertentieprijs. Gewoon lekker voor reno gaan... topspul!
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect