Met huur en zorgverzekering betaald heb je de grootste kosten wel gehad ja. Dingen als een mobiele telefoon, internet en TV aansluiting zijn hier duurder als in NL, maar dan heb je het over $200-$300 voor die dingen samen, niet iets om je al te druk over te maken.Greencap schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:23:
@Gerco Ik ga zeker op de zorgverzekering letten. Ik heb er natuurlijk geen zin in om voor verrassingen te komen te staan. Wat cost-of-living betreft: 100k USD is in Nederland ook "maar" 2,3x modaal. Echter, als de werkgever de huur en zorgverzekering betaald, dan heb ik de grootste kostenposten (m.u.v. mijn Nederlandse hypotheek) toch wel gehad, of niet?
Boodschappen kan goedkoop, kan duur. Als je alles organic koopt ga je wel flink betalen, maar gezien de kwaliteit van het non-organic spul en de enorme hoeveelheid suiker die overal in zit om dat te verbloemen is het de moeite waard om extra aan je boodschappen uit te geven.
Als huur en zorg geregeld zijn ga je het aardig ruim houden, denk ik. Over het algemeen kosten producten hier hetzelfde of minder als in NL en je hebt hier meer $ over aan het eind van de maand dan in NL € dus het voelt goedkoper om luxeproducten te kopen.
Kinderopvang is ook een flinke kostenpost als je dat nodig hebt, de prijzen daarvan lopen enorm uiteen. Het kan zomaar $1600 oid per maand of meer kosten voor 3 dagen per week, maar kan ook een stuk goedkoper zijn als je niet in zo'n duur gebied woont.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!