Na 100 minuten in de wachtrij moet je ineens nodig.....

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45
Ik las dit bericht http://www.looopings.nl/w...trij-Symbolica-onder.html

Samengevat komt het er op neer dat je 100 minuten in de wachtrij voor een attractie staat te wachten, maar dat je nodig naar het toilet moet. De meeste volwassenen kunnen het nog wel even ophouden, maar sommige volwassenen en veel kinderen niet.

In het bovenstaande artikel wordt dus een plasje gepleegd langs de wachtrij, en ik ben ook van mening dat dat niet zomaar kan.
Maar om die hele wachtrij terug te gaan lopen, een toilet op te zoeken en vervolgens weer iedereen in de wachtrij voorbij te lopen om weer naar de originele plaats in de wachtrij te gaan, worden door veel wachtenden niet meteen geaccepteerd en soms krijg je in de wachtrij zelfs ruzies.

De enige oplossing die ik kan bedenken is dat bezoekers vooraf een tijdstip kunnen krijgen waarop ze een bepaalde attractie met een zeer korte wachttijd kunnen bezoeken(, en dit wordt al door een paar attractieparken toegepast op een paar attracties). De wachtrijen in een attractiepark zouden dan ook zelf niet langer dan een kwartier mogen zijn, om te voorkomen dat mensen alsnog wachtrijen van een half uur of langer gaan maken.

Hoe denken jullie over deze situatie, en zijn er nog andere mogelijke oplossingen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Single rider entrance :+. Normale wachtrij was 60+ minuten maar ik was met 5 min binnen :).

Serieus: tokens, tickets, wc's in de wachtrij, oplossingen genoeg. Of gewoon attracties zo ontwerpen dat er een hoger volume mensen doorheen kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 16:08
Een plasje plegen in de rij van een attractie vind ik ronduit asociaal. Dan maar uit de rij en later opnieuw proberen...
Bovendien vind ik het zelf ook irritant als mensen de rij uit gaan om later weer iedereen te passeren terug naar voren inderdaad, maar goed dat is dan niet anders. Ruzie riskeren doe je tegenwoordig toch al door iemand per ongeluk licht aan te stoten in de rij.
Ik ga heel vaak naar Disneyland Parijs en zorg daar dat ik of al ben geweest voordat ik de rij instap, of ik hou het op. Als ik echt zou moeten stap ik de rij uit om later weer terug te komen. Fastpasses, waarmee je later terug kan komen en de verkorte wachtrij kan pakken, zijn daar dan wel weer handig. Ik zie dit bij de Efteling alleen voorlopig niet gebeuren..

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Onbekend schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:07:
en zijn er nog andere mogelijke oplossingen?
Eerst vragen of je kinderen naar de WC moet, voordat je naar een attractie gaat ?

en ook:
- Tijdens laagseizoen naar een attractiepark gaan.
- Symbolica is een nieuwe attractie, wachten tot de eerste schapen zijn geweest dan kan je op je gemak gaan.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HTT-Thalan schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:15:
Single rider entrance :+. Normale wachtrij was 60+ minuten maar ik was met 5 min binnen :).

Serieus: tokens, tickets, wc's in de wachtrij, oplossingen genoeg. Of gewoon attracties zo ontwerpen dat er een hoger volume mensen doorheen kan.
Dat idd. In Gardaland (Italie) hebben ze twee wachtrijen: een vip en een normale. Vip entry kun je los kopen a 5 euro per ride, voor meerdere attracties bij elkaar of voor het hele park. Prijzig maar commercieel interessant en lost een probleem op.
Persoonlijk keek ik er met gemengde gevoelens naar, want zo wordt een dagje pretpark wel erg duur (30 euro entree en dan nog eens 50 a 60 de man voor full vip access. Then again, als je je boven het normale volk wilt begeven en niet met de problemen daarvan geconfronteerd wilt worden, is dat de prijs die je daarvoor betaalt.

Dat men er in NL (sociaal land, niemand is beter of slechter) nog niet echt aan begint snap ik. Levert een hoop scheve gezichten. Italie kijkt echter niemand er van op. En zie je met name het plebs dus voluit lappen, want die zijn ook eindelijk een dagje weg ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 21:10

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben een paar keer in de Efteling geweest, en 1x in Disneyland Parijs. De efteling ga ik nooit meer heen, de gemiddelde kermis kun je voor minder geld in dezelfde tijd in meer attracties.
Disneyland Parijs hebben we 'n (bruids)suite gehuurd, dan ben je wel goudgeld kwijt, maar je krijgt er een 2 dagen all-day fast-pass bij, waardoor je gewoon in 1 dag àlles kan zien. Geen uur in de rij per attractie.

Kijk, dan is 'n pretpark nog leuk.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 23:45
GoT schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:25:
[...]

Eerst vragen of je kinderen naar de WC moet, voordat je naar een attractie gaat ?
Tja, maar ook al vraag je het, het kan best zo zijn dat ze na een uur weer moeten....
en ook:
- Tijdens laagseizoen naar een attractiepark gaan.
Dat kan, maar dan heb je nog steeds kans dat de wachtrij een uur is.
The Eagle schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:44:
want zo wordt een dagje pretpark wel erg duur (30 euro entree en dan nog eens 50 a 60 de man voor full vip access. Then again, als je je boven het normale volk wilt begeven en niet met de problemen daarvan geconfronteerd wilt worden, is dat de prijs die je daarvoor betaalt.
Dat kost een gezin met twee kinderen dan aardig wat geld. En het gaat er niet om dat je niet in de wachtrij wilt staan, want dat vinden we (wij gierige Nederlanders) helemaal niet erg. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41
Gadver. Het idee om voor iets triviaal als een attractie de beginselen van hygiene en beschaving te laten voor wat het is :/

Naast dat je je af kan vragen of je met kleine kinderen zo lang in een rij zou moeten gaan staan, loop je zonder veel problemen een wachtrij uit om vervolgens weer in te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

So be it, er hoeft niet overal een oplossing voor te komen.
Kinderen dan maar voor je in de rij gaat naar de wc laten gaan. En mochten ze toch naar de wc moeten en het niet op kunnen houden, dan heb je pech en moet je later achteraan aansluiten.
In dit geval waren het opa en oma. Ik kan mij voorstellen dat ouders het zelf wel wat beter aanvoelen hoevaak kinderen naar de wc moeten, hoelang ze het op kunnen houden en misschien voor ze de rij in gaan al zien dat ze onrustig bewegen vanwege een (bijna) volle blaas.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat een non-issue.

Plassen in de wachtrij-> het park uittrappen.
We zijn toch geen beesten? Ga nog maar eens in de rij staan, of ga naar een attractie die niet bezopen druk is.

Liever je behoefte in de rij doen dan naar een WC gaan, omdat je anders je ritje van 3 minuten mist... Daar gaat toch iets helemaal mis.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Disneyland werkt met een fast-track ticketsysteem.
Dat werkt erg goed.

Over het plasprobleem.
  • Kinderen die zindelijk zijn kunnen vaak 2 uur hun blaas wel inhouden. Plassen kun je vantevoren doen.
  • Voor niet zindelijke kinderen zijn er luiers.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Jeroenneman schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:19:
Wat een non-issue.

Plassen in de wachtrij-> het park uittrappen.
Dan zou je hier bij Disneyland Shanghai een aardig leeg park overhouden ;)

(mag dan 45min bij Disneyland Shanghai vandaan wonen, betaal liever een retourtje HK om naar Disneyland HK te gaan om dit soort dingen te vermijden)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
The Eagle schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:44:
Dat idd. In Gardaland (Italie) hebben ze twee wachtrijen: een vip en een normale. Vip entry kun je los kopen a 5 euro per ride, voor meerdere attracties bij elkaar of voor het hele park. Prijzig maar commercieel interessant en lost een probleem op.
Persoonlijk keek ik er met gemengde gevoelens naar, want zo wordt een dagje pretpark wel erg duur (30 euro entree en dan nog eens 50 a 60 de man voor full vip access. Then again, als je je boven het normale volk wilt begeven en niet met de problemen daarvan geconfronteerd wilt worden, is dat de prijs die je daarvoor betaalt.

Dat men er in NL (sociaal land, niemand is beter of slechter) nog niet echt aan begint snap ik. Levert een hoop scheve gezichten. Italie kijkt echter niemand er van op. En zie je met name het plebs dus voluit lappen, want die zijn ook eindelijk een dagje weg ;)
Wat een verschrikkelijk systeem zeg. :X
Hoe met mensen bij betalen des te langer duurt de normale rij. Feitelijk wordt je mentaal onder druk gezet om ook te betalen. Uitbuiting is dat gewoon. :/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:43
Sjah, geen literglazen cola naar achteren tikken voordat je een wachtrij in stapt wil ook al wel helpen ^^.

Zelf heb ik er nog nooit last van gehad, maar ik moet wel zeggen dat die lange wachtrijen wel een van de redenen is waarom ik eigenlijk zelden naar zo'n park ga...uiterst frustrerend.

Als je het trouwens echt niet 103 minuten lang op kan houden, dan zijn er grotere problemen dan die wachtrij waar je vrijwillig in bent gaan staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:24
Los van het nieuwsitem vind ik het frappant dat er een stuk over is geschreven. Zijn ouders / oppas hier op aangesproken? Is het personeel van de Efteling geroepen om ze te wijzen op deze onhygiënische mensen?
Dit nieuwsitem voelt meer als iemand aan de schandpaal nagelen en dat roept onnodige discussies op.

Foto's maken en achteraf gaan lopen klagen over hoe vies het is en hoe erg het stinkt, moraalriddertjes..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:21
Best associaal. Al die mensen in de wachtrij in de urine lucht laten stilstaan omdat je niet naar de wc wilt gaan met als gevolg eventueel opnieuw achteraan aansluiten.

Maar ben dan ook geen voorstander van wachtrijen. Met een of andere ticketsysteem die jou dan oproept zodra je bijna aan de beurt bent klinkt veel logischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:49
Pfff, zoals al is gezegd; een non-issue.
Kinderen (en zelf) laten plassen voordat je in een lange rij gaat staan. Het wordt altijd goed aangegeven hoe lang de rij is, dus ook hoe lang je dan je plas in moet houden. In de rij plassen is schandalig associaal en wat mij betreft een park verbod voor de komende jaren ;)

Als kinderen dan toch moeten is het pech hebben. De rij uit, plassen, en evt. opnieuw aansluiten. Dan leren ze het wel af om verwend te doen en niet te gaan plassen als papa en mama ze daarop wijzen.
Als je je plas niet zo lang in kunt houden kun je dus of niet in de attractie, of je wacht tot de rij korter is.

Sim-pel.

[ Voor 9% gewijzigd door remzor op 19-08-2017 17:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06 16:45

aap

Ik vraag me af hoeveel van de mensen hierboven zelf kinderen hebben.

Als er duizenden mensen door die rij gaan elke dag, dan zitten daar statistisch gezien gewoon kinderen bij die opeens moeten plassen. Ook als ze anderhalf uur eerder al eens geweest zijn.

Ik zeg niet dat ze dan maar ik de rij laten plassen acceptabel is, maar ik kan begrijpen dat die grootouders zich geen raad wisten met de situatie en een ongelukkige keuze gemaakt hebben.

100 minuten wachttijd is ook idioot. Dan zou de Efteling bij de poort al een bordje "vol" moeten ophangen en geen nieuwe bezoekers meer moeten binnenlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 05:37

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien geen gek idee om bij attracties met doorgaans lange rijen een soort tussenstop te maken. Als je daarin iedere keer een kleine groep mensen toelaat (20 ofzo) en dan pas weer opent zodra die 20 weer in de rij aansluiten kun je daartussen een wc maken, misschien nog eten/drinken verkopen en daarmee een rij wat dragelijker maken. Met 20 mensen kun je denk ik nog wel schappelijk zijn en onthouden wat de volgorde was.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
Volgens mij hebben de meeste Tweakers hier geen kinderen. Ik ben het niet eens met de ouders/verzorgers, maar heb er zeker wel begrip voor. Ik zou wellicht ook wel de 'verkeerde keuze' maken, we maken allemaal fouten.

Het echte probleem zit dan ook bij het pretpark. Geen enige vorm van voorzieningen en een belachelijke wachtrij van 2 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb geen kinderen, maar alles wat ik lees of zie is dat kinderen geen geduld hebben of dat ouders dit niet hebben met hun kinderen. Waarom zou je in hemelsnaam met je volle verstand een attractie gaan bezoeken met je kinderen wetende dat je zomaar anderhalf uur in de rij staat. Waarom ga je dan daar een attractiepark? Je kinderen willen toch die tijd ook niet wachten op een ritje van een paar minuten, zeker kinderen in de leeftijd waarbij dit probleem zou spelen niet. Als ze puberend zijn zullen ze dit zelf kunnen afwegen maar zullen ze zelf ook weten of ze wel of niet naar de wc moeten als ze anderhalf uur zullen moeten wachten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ze hadden met opa of oma naar de wc kunnen gaan en later bij de andere opa of oma weer kunnen aansluiten. De mensen achter hun in de rij weten wel hoe en wat en zullen er geen probleem van maken.
Zo moeilijk is het niet toch?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

461943

Niet naar een pretpark gaan. Opgelost.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 17:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Niet 100 minuten in een rij gaan staan voor een attractie. Sorry, maar dan ben je toch niet goed bij je hoofd??

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

ThinClientQ schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:53:
Volgens mij hebben de meeste Tweakers hier geen kinderen. Ik ben het niet eens met de ouders/verzorgers, maar heb er zeker wel begrip voor. Ik zou wellicht ook wel de 'verkeerde keuze' maken, we maken allemaal fouten.

Het echte probleem zit dan ook bij het pretpark. Geen enige vorm van voorzieningen en een belachelijke wachtrij van 2 uur.
Typisch. De ouders mogen hun kinderen laten schijten waar ze willen, want het park moet maar meer mogelijk maken. 8)7

Nee! Je moet gewoon een enigzins fatsoenlijke ouder zijn, en je kind opvoeden zodat het ook tegen teleurstellingen kan. 2 uur in de rij?

Sorry Jantje, dat gaan we echt niet doen. We gaan lekker naar de Droomvlucht.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Wij waren er afgelopen maandag en hebben de rij in de gaten gehouden, maar officieel toch 80 minuten wachtrij. Uiteindelijk een uur gewacht, maar dat kunnen ze wel ophouden als het echt moet. En anders is het imo pech.

Maar we hadden wel twee Fransen die gingen voordringen, omdat er verderop een paar familieleden stonden. Misschien moesten die ook wel. Ik vond het vooral asociaal dat ze voordrongen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Laatst online: 11-06 18:17
Ben her wel mee eens met de mensen dat het een beetje ongelukkige keus is.

Kinderen van die leeftijd kunnen het vaak niet ophouden en dan heb je 2 allebei foute keuzes..

1. Of je laat het ze in hun broek doen.. en dan de hele dag erin lopen dat borderline kindermishandeling is

2. Of je laat ze het zoals de grootouders hebben gedaan in een hoekje doen en dan tja..heeft iedereen er last van..

En een goede keus

3. Of je haalt ze uit de rij en rent naar een toilet toe en gaat weer in de rij staan..maar dan nog kan optie 1 gebeurt zijn onderweg.. en lopen ze nog de hele dag met een natte broek..

Heb zelf geen kinderen maar zou op zich een aparte rij voor kinderen en die voorrang geven op de volwassenen een goed idee vinden en zou het dan geen probleem vinden om wat langer te wachten..

Het is nou eenmaal een pretpark en dat is in mijn ogen meer een belevenis voor een kind dan voor een volwassenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Optie 4: ga naar de WC voordat je in de rij gaat staan. Ligt daar op een steenworp afstand. :)

[ Voor 11% gewijzigd door MrSleeves op 19-08-2017 23:16 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Hoezo zijn er geen voorzieningen?
...Op een steenworp afstand van het paleis bevinden zich gratis toiletten...
Als je midzomer, in het weekend in de rij gaat staan van een nieuw geopende attractie; dan is het niet gek dat je even moet wachten. Je kunt er dan ook voor kiezen, als je niet zeker weet of je kind (of jezelf) zo lang kan wachten, om die specifieke attractie over te slaan (of om dus niet in het hoogseizoen te gaan).

Wie weet kan er idd wat gedaan worden met een ticket-systeem of een toilet in de wachtrij, maar we hebben zelf ook nog een vermogen om na te denken en om in te schatten of iets normaal haalbaar is met de groep met wie je dan bent. Niet alle verantwoordelijkheid moeten we proberen van ons af te schuiven he.

Ik heb nog geen kinderen, maar ik ben wel kind geweest...en toen liep ik ook (dus niet plassend in de wachtrijen) door dergelijke amusementsparken heen. En ja...sommige attracties lieten we expres links liggen voor welke reden dan ook. Toen waren er ook al soms stevige wachtrijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Fast pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:49
aap schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:57:
Ik vraag me af hoeveel van de mensen hierboven zelf kinderen hebben.

Als er duizenden mensen door die rij gaan elke dag, dan zitten daar statistisch gezien gewoon kinderen bij die opeens moeten plassen. Ook als ze anderhalf uur eerder al eens geweest zijn.

Ik zeg niet dat ze dan maar ik de rij laten plassen acceptabel is, maar ik kan begrijpen dat die grootouders zich geen raad wisten met de situatie en een ongelukkige keuze gemaakt hebben.

100 minuten wachttijd is ook idioot. Dan zou de Efteling bij de poort al een bordje "vol" moeten ophangen en geen nieuwe bezoekers meer moeten binnenlaten.
Je kunt ook zelf inschatten; 'vol', dus we gaan later wel. Of helemaat niet. Of niet in het hoogseizoen, op een drukke dag. Etc. Etc.

Het is een nieuwe attractie. Take it or leave it. Er wordt zo een verkeerd voorbeeld gegeven en een verwend kind gecreëerd. Gewoon opnieuw aansluiten of mensen lief aankijken of je terug de rij in kan, anders pech hoor.
Wat ik al zei; kinderen zijn niet gek. Dan denken ze de volgende keer wel 2 keer na of ze moeten plassen van te voren en of ze überhaupt in een lange rij willen staan.

En nee ik heb geen kinderen, ja ik ben kind geweest en heb alle NL'se pretparken bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ardana schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:51:
Ik ben een paar keer in de Efteling geweest, en 1x in Disneyland Parijs. De efteling ga ik nooit meer heen, de gemiddelde kermis kun je voor minder geld in dezelfde tijd in meer attracties.
Disneyland Parijs hebben we 'n (bruids)suite gehuurd, dan ben je wel goudgeld kwijt, maar je krijgt er een 2 dagen all-day fast-pass bij, waardoor je gewoon in 1 dag àlles kan zien. Geen uur in de rij per attractie.

In het laagseizoen gaan, heerlijk rustig dan hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Laatst online: 11-06 18:17
Rukapul schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:55:[/b]
Gadver. Het idee om voor iets triviaal als een attractie de beginselen van hygiene en beschaving te laten voor wat het is :/

Naast dat je je af kan vragen of je met kleine kinderen zo lang in een rij zou moeten gaan staan, loop je zonder veel problemen een wachtrij uit om vervolgens weer in te voegen.
Hmm en zonder problemen..

Achter je 100 mensen voor je 100 mensen..

Of wacht volgens mij zat opa vroeger bij de turnclub.

Gewoon even de reling vastpakken en met een schaarsprong hup zo de 1.20 brug links in een keer eroverheen. Ondertussen pakt oma een van de koters vast en zwiept ze met een machtige gooi een voor een over het hek waar opa ze opvangt in zijn oude edoch krachtige armen. Met beide koters onder zijn armen sprint hij richting de openbare toiletten waar helaas nog 5 wachtenden voor hem zijn....

Opa zucht en denkt.. had oma maar haar glazen bol meegenomen.. dan hadden we 70 minuten in de toekomst kunnen kijken,en was dit nooit gebeurt.

[ Voor 62% gewijzigd door Bartosy op 20-08-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:25

Bestla

M/M -> V/F

Bensimpel schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:53:
[...]

Helemaal als het regent. Zo ga ook alleen naar de kermis als het dreigt te gaan regenen en als het al miezert.

Ik stap meestal maar in 1 attractie die zo erg / superleuk >:) is dat ik weer adrenaline genoeg heb. Wikipedia: Booster (Fabbri ride)

Dan 2 x achter elkaar met mijn 52 jaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Wij kopen altijd vip tickets als het erg druk is, ik haat wachten. Niet goedkoop, maar het maakt de dag veel draaglijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Ik was overlaatst in Plopsaland. Na het eten van een ijsje (softijs, machine was net opnieuw gevuld) een drukke attractie gedaan. Na 30 minuten aanschuiven kreeg ik buikkrampen. Alsnog 30 minuten aangeschoven, attractie gedaan, WC gespurt... en wat daar gebeurd is daar spreekt de poetsploeg nu vast nog over.

Als ik de reacties hier lees had ik niet op veel begrip moeten rekenen had ik de rij even willen verlaten, terwijl dat nou ook niet meteen iets was dat ik kon voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bensimpel schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:53:
[...]

Ik ben 17 juni geweest, dat was zelfs een zaterdag waarbij 's avonds de opening van een nieuwe attractie was. We zijn direct naar droomvlucht gegaan en hebben daar 26 minuten in de rij gestaan (waarvan 4 minuten een storing) en hebben daarna alle sprookjes en alle attracties waar kinderen van één meter in mogen. Ik denk dat de langste wachttijd na droomvlucht 15 minuten was, meeste andere attracties 4-8 minuten.

Maar inderdaad, mochten je kinderen op een mooie dag vrij zijn (studiedag leerkrachten), dan is dat normaal gesproken ideaal. Toch zijn er blijkbaar ook goede dagen in het weekend, maar dat is natuurlijk geluk hebben. (En een slimme route plannen.)

TS: ik ga met drie kleine kids in geen enkele rij langer dan 40 minuten staan en voor de langste rijen gaan we plassen. Moet er dan toch eentje ineens dan gaat één ouder met dat kind de rij uit en dan zou ik als het enigszins kan het kind aangeven (niemand klaagt over een 3-6 jarige, zeker niet als je heel hard zegt: Zo, blaas weer leeg) en anders met het kind achteraan sluiten of een attractie met kortere rij doen.

Mocht iemand nog naar de Efteling gaan, wat bij ons goed werkte was een 8 vorm, start bij droomvlucht en ga dan naar links boven.
Pak je de attracties voor groteren ook dan werkt dit vast juist weer niet.

[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 20-08-2017 09:39 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03:20
gewoon afschaffen die wachtrijen. Kaartjes van te voren reserveren en betalen net als bij het popconcert.

max 10 ritjes per dag vol is vol.
op rustige dagen per app binnen een uur bijkopen.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Groot restaurant ernaast met schone zaak wcs om gezellig de wachttijd door te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
aljooge schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:50:
gewoon afschaffen die wachtrijen. Kaartjes van te voren reserveren en betalen net als bij het popconcert.

max 10 ritjes per dag vol is vol.
op rustige dagen per app binnen een uur bijkopen.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Groot restaurant ernaast met schone zaak wcs om gezellig de wachttijd door te brengen.
Yep. Feit dat het al decennia zo gaat in veel pretparken is geen reden om niet te streven naar verbetering.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ramon schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:56:
[...]

Yep. Feit dat het al decennia zo gaat in veel pretparken is geen reden om niet te streven naar verbetering.
Behalve ouders normaal fatsoen bijbrengen, zie ik niet direct hoe je makkelijk verbetering aan gaat brengen.

VIP Tickets? Zo'n USA uitvinding om nóg meer geld uit je bezoekers te trekken. Liever niet. De wachtrij wordt zo voor de normale bezoekers alleen extra lang.

Tickets kopen voor de attractie via een app? Maar de één vindt 30 min lang wachten, en de ander niet. Voor welke attracties wil je dan allemaal tickets gaan kopen? Ik zie zelf liever hoelang de rij is, en maak daarop mijn keuze, dan dat ik voor elke attractie een timeslot aangewezen krijg.

Nummertjes trekken aan het begin van de attractie? Klinkt aardig, maar je gaat geheid mensen hebben die het nummertje kwijt zijn, die lage nummertjes gaan verkopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dan krijg je mensen die minderbedeelden in de rij gaan laten staan om de lage nummers te krijgen en die dan te verkopen aan de toeristen die niet willen wachten. Oh crap, dat gaat een mooie worden. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Het handigste is gewoon dat ze ontsnappingsnmogelijkheden in de rij inbouwen. D.w.z. de rij komt eens in de zoveel tijd langs een punt aan de rand van de rij, waardoor je er uit kunt stappen. Waar bijna niemand een probleem mee zou hebben is als men in de rij staat en voor je staan 2 ouders met een kind. 1 ouder blijft staan, andere ouder gaat met kind uit de rij naar het toilet. En bij het volgende ontsnappingspunt springen ze er weer tussen. Heb dat volgens mij zelf ook wel eens toegepast en toegepast zien worden en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
En heb ook wel eens gehad dat iemand in de rij stond en andere mensen net deden of ze erbij hoorden (of ze kenden elkaar) en er dan tussen sprongen. Die heb ik (maar heb ook anderen het zien doen) vriendelijk doch dringend weer uit de rij gezet.
Het zelfcontrolerende vermogen van zo'n rij is echt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:13
Ardana schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:51:

Mwuah. Ik ga zelf bijna jaarlijks wel weer een keertje naar de efteling en zie toch iedere keer wel weer iedere attractie minimaal 1 keer voorbij komen. Het probleem met de efteling voor de meeste Nederlanders is echter simpel, er wordt gegaan dan wel tijdens hoogseizoen in de vakantieweken, dan wel op die schitterende lente dag in het weekend.

Ga je op een maandag of vrijdag buiten de vakantieperiode naar de efteling, is er vrijwel niemand. Zeker indien je dan ook nog eens alle populaire attracties vroeg in de ochtend voorbij gaat is het helemaal feest. Als je wilt, kun je in sommige achtbanen gewoon blijven zitten voor nog een rondje omdat er nog in zijn geheel geen rij is.

Een fastpass systeem zou handig zijn voor de drukke dagen. Maar ook het fastpass systeem van Disney kent zijn kritieken.

Wat ik zelf echter in pretparken nog wel het meest absurde vind is dat wachtrijen gemaakt worden met een potentiële wachtduur van dit soort tijden. Dit geld niet alleen voor de efteling, maar eigenlijk zo'n beetje ieder pretpark waar ik ooit geweest ben. Een wachtrij van meer dan 15 minuten is eigenlijk al lang, meer dan 30 minuten absurd. Toch wordt er een wachtrij capaciteit op attracties gecreëerd voor een potentie van soms meer dan 2 uur.

Om de kwaliteit te waarborgen zou je als park op een gegeven moment gewoon moeten zeggen, vol = vol. Hoewel begrijpelijk dat dat lastig blijft binnen de hedendaagse maatschappij die draait op een standaard maandag - vrijdag werkweek en standaard schoolvakanties. Maar met iets meer mogelijkheid tot flexibiliteit daarbuiten, voorkom je een hoop van dit soort issues. Dit overigens niet alleen voor wat betreft de efteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik begrijp niet dat mensen met die drukte naar zo'n park gaan. Neem een (mid)dag vrij en ga op woensdag middag ofzo.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 19:10

Dido

heforshe

Sport_Life schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:13:
Ik begrijp niet dat mensen met die drukte naar zo'n park gaan. Neem een (mid)dag vrij en ga op woensdag middag ofzo.
Het schijnt niet door iedereen gewaardeerd te worden als je je kinderen niet naar school stuurt omdat je met ze naar de Efteling wilt. Voor idereen zonder kinderen gaat je advies wel op, maar ik heb liever dat die nog steeds allemaal in het hoohseizoen gaan, dan blijft het tenminste lekker rustig de keren dat ik er zelf heen ga :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905

P.O. Box schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:35:
Het handigste is gewoon dat ze ontsnappingsnmogelijkheden in de rij inbouwen. D.w.z. de rij komt eens in de zoveel tijd langs een punt aan de rand van de rij, waardoor je er uit kunt stappen. Waar bijna niemand een probleem mee zou hebben is als men in de rij staat en voor je staan 2 ouders met een kind. 1 ouder blijft staan, andere ouder gaat met kind uit de rij naar het toilet. En bij het volgende ontsnappingspunt springen ze er weer tussen. Heb dat volgens mij zelf ook wel eens toegepast en toegepast zien worden en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Kan dit bij de Eftelling? Ik ben er al 30 jaar niet meer geweest, maar dit zou wel mijn keuze zijn.

Verder een leuke site voor de statistiek liefhebbers: http://eftelstats.nl/attracties/
In de ochtend niet naar de symbolica gaan, 2 uur wachttijd, geen idee wat dat voor atractie is, maar 2 uur 8)7
Ik zou zelfs naar de wc moeten als ik 2 uur moest staan in een rij.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 20-08-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Jeroenneman schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:04:
[...]

Behalve ouders normaal fatsoen bijbrengen, zie ik niet direct hoe je makkelijk verbetering aan gaat brengen.
Dat is natuurlijk een given.
VIP Tickets? Zo'n USA uitvinding om nóg meer geld uit je bezoekers te trekken. Liever niet. De wachtrij wordt zo voor de normale bezoekers alleen extra lang.

Tickets kopen voor de attractie via een app? Maar de één vindt 30 min lang wachten, en de ander niet. Voor welke attracties wil je dan allemaal tickets gaan kopen? Ik zie zelf liever hoelang de rij is, en maak daarop mijn keuze, dan dat ik voor elke attractie een timeslot aangewezen krijg.

Nummertjes trekken aan het begin van de attractie? Klinkt aardig, maar je gaat geheid mensen hebben die het nummertje kwijt zijn, die lage nummertjes gaan verkopen etc.
Het is wel typisch Nederlands om alle mogelijke opties meteen af te fakkelen. Je smartphone in de rij laten staan via een app die je een notificatie stuurt als je op weg moet naar de attractie als je bijna aan de buurt bent via gps lijkt me een goede optie. Daarnaast kan de efteling ook nog de prijzen van kaartjes variëren in het weekend of door-de-weeks om zo de drukte wat te spreiden. Zelfde geldt mbt de openingstijden. Als deze verruimt worden dan kan je zelfs de gezinnen met kleine kinderen concentreren overdag en de rest van het publiek kan dan 's avonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:24
Het is van de zotte om voor de lol nog naar een pretpark te gaan, dan kan je net zo goed om 16:00 vanuit Amsterdam naar Rotterdam vertrekken op een regenachtige herfstdag met 800 km file. Maar ik kan dan ook bijzonder slecht tegen wachten... O-) Als ik naar een pretpark ga is het bewolkt met een kleine kans op regen en niet in het weekend!

Ontopic: Natuurlijk moet je dan even naar een toilet toe gaan, vaak zigzaggen de wachtrijen en kan je gemakkelijk weer instappen waar je stond. Echter is dit voorbeeld uiteindelijk slechts een symptoom van een dieper liggend probleem, die wachtrijen zijn idioot lang en de mensen zijn idiote schapen om zich te conformeren naar het fastpass betaalmodel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ramon schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:43:
[...]
Dat is natuurlijk een given.

[...]
Het is wel typisch Nederlands om alle mogelijke opties meteen af te fakkelen. Je smartphone in de rij laten staan via een app die je een notificatie stuurt als je op weg moet naar de attractie als je bijna aan de buurt bent via gps lijkt me een goede optie. Daarnaast kan de efteling ook nog de prijzen van kaartjes variëren in het weekend of door-de-weeks om zo de drukte wat te spreiden. Zelfde geldt mbt de openingstijden. Als deze verruimt worden dan kan je zelfs de gezinnen met kleine kinderen concentreren overdag en de rest van het publiek kan dan 's avonds.
Typisch Nederlands misschien, maar de Efteling is gewoon een bedrijf. Kaartjes goedkoper doordeweeks? Ik denk het niet. Ruimere openingstijden? Dat betekent ook heel veel meer personeelsuren. En dat kost flink geld. En waarom zou ik als bezoeker slechts een deel van de dag gaan? Weet je wel hoeveel de Efteling kost? Dan ga ik daarvoor ook zolang mogelijk. Niet even snel van 5 tot 8 s'avonds als de kinderen weg zijn (als die niet ook simpelweg langer blijven).

Leuke oplossingen, maar vooral vanuit de "wat zou ideaal zijn voor mij" in plaats van "hoe draai ik een bedrijf".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Jeroenneman schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:48:
[...]

Typisch Nederlands misschien, maar de Efteling is gewoon een bedrijf. Kaartjes goedkoper doordeweeks? Ik denk het niet. Ruimere openingstijden? Dat betekent ook heel veel meer personeelsuren. En dat kost flink geld. En waarom zou ik als bezoeker slechts een deel van de dag gaan? Weet je wel hoeveel de Efteling kost? Dan ga ik daarvoor ook zolang mogelijk. Niet even snel van 5 tot 8 s'avonds als de kinderen weg zijn (als die niet ook simpelweg langer blijven).

Leuke oplossingen, maar vooral vanuit de "wat zou ideaal zijn voor mij" in plaats van "hoe draai ik een bedrijf".
Mwah, als ik hierboven lees dat je op sommige dagen gewoon in attracties kan blijven zitten omdat er geen wachtrij is, dan denk ik dat er best ruimte is voor wat prijsverlaging tijdens zulke dagen (dat trekt ook weer meer mensen aan voor wie efteling nu te duur is waardoor het effect best positief kan zijn).

En; hoeveel mensen hebben gewoon nooit zin meer in een pretpark omdat ze altijd in wachtrijen stonden? Als je die mensen kan lokken met innovatieve systemen....

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 20-08-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41
psychodude schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Mwuah. Ik ga zelf bijna jaarlijks wel weer een keertje naar de efteling en zie toch iedere keer wel weer iedere attractie minimaal 1 keer voorbij komen. Het probleem met de efteling voor de meeste Nederlanders is echter simpel, er wordt gegaan dan wel tijdens hoogseizoen in de vakantieweken, dan wel op die schitterende lente dag in het weekend.

Ga je op een maandag of vrijdag buiten de vakantieperiode naar de efteling, is er vrijwel niemand. Zeker indien je dan ook nog eens alle populaire attracties vroeg in de ochtend voorbij gaat is het helemaal feest. Als je wilt, kun je in sommige achtbanen gewoon blijven zitten voor nog een rondje omdat er nog in zijn geheel geen rij is.
Ik ben de afgelopen jaren wel een dozijn+ maal naar de Efteling geweest en de keren dat het echt druk was waren zeldzaam. Vakantie hoogseizoen laat ik typisch schieten, maar studiedag op school, feestdag, dag waarop enigszins miezerig weer is voorspeld, winter Efteling is meestal prima te doen. Laatste keer voorspelden we een drukke dag en werden alle nieuwe attracties een of meerdere keren afgetikt.

Enige waar altijd wachttijden oplopen is bij de oude Tuffers 8)7

En als het druk is dan doe je een kalm dagje zonder de ergste attracties. Of je pakt die doelbewust in de randen van de dag.

* Rukapul baalt dat hij de recente Groupon actie gemist had door de vakantie.

Waar Efteling staat kun je bijna elk pretpark wel invullen. De echt drukke dagen zijn zeldzaam en concentreren zich dan rond enkele attracties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wij hebben een abonnement op de Efteling, dus sowieso, wachtrij <5 minuten, anders de volgende keer weer :P (wonen er om de hoek) (2 personen en parkeren is 35p/mnd)

Aan het einde van het schooljaar en in de vakanties is het er gewoon druk, kies Disney, Europapark, allen zijn gewoon druk en weet je dat je wachtrijen hebt.

Betreft de doorlooptijd van rij naar attractie is bij de Efteling vaak wel langer, vooral in verhouding met de attracties in Europapark (waar je 1x per jaar gratis naartoe mag met het abonnement van de efteling).

Wij komen ook niet altijd voor de attracties, het is ook gewoon een mooi en gezellig park om door heen te wandelen (en ondertussen zo nu en dan lachen aan wat er rond loopt, vooral na de kortingszegeltjes acties). Ook merk je veelal dat mensen, na het kopen van het "dure" kaartje, denken dat ze de Efteling gekocht hebben "wij lopen hier, wij willen hierin, wij hebben betaald en de rest kan stikken".

Dat dit in wachtrijen gebeurt is niet uitzonderlijk, ook niet bij andere parken. Ik vindt het niet kunnen verder, maar we weten de situatie niet precies of wat bij diegene in het hoofd rondging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:20
frumper schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:14:
Ze hadden met opa of oma naar de wc kunnen gaan en later bij de andere opa of oma weer kunnen aansluiten. De mensen achter hun in de rij weten wel hoe en wat en zullen er geen probleem van maken.
Jaaaaaa en dan moet je al die mensen horen waar je je doorheen moet worstelen om weer bij de ander te komen.

Jongens het gaat hier om 2 kinderen die 80 minuten in de rij moesten wachten en het niet konden volhouden. De helft van de reacties hier komen van mensen die geen kinderen hebben heb ik het idee, nogmaals ik praat het niet goed maar het nou ook niet zo dat 2 plasjes van 2 kinderen onder de 8 nou zo een probleem zijn wat met een emmer van 10 liter water niet opgelost kan worden.

Daarbij net alsof er nu dagelijks door mensen in de wachtrijen in de Efteling wordt geplast.

Sowieso zijn de mensen die het op FB en dergelijke plempen nog sneuer dan de grootouders die de kinderen lieten plassen. Diezelfde mensen hebben namelijk ook nog wel eens een keertje ergens moeten plassen waar het eigenlijk niet mocht, sterker nog diezelfde mensen staan misschien elk weekend wel met een stront bezopen harses te pissen tegen de lokale kerk waar ze de volgende ochtend weer gaan biechten.

Stel dit zou gebeuren met die kinderen en er komt een agent langs, ik denk zelfs dat oom agent er geen punt van maakt.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 11:58

Dennahz

Life feels like hell should.

Asociaal, maar begrijp het aan de ene kant ook wel. Al zijn er vaak ook wel bosjes langs de wachtrijen.

Wij zijn een paar weken geleden naar de Efteling geweest en hebben de Symbolica niet gedaan, was ook iets van 70+ minuten wachten. We gaan wel een andere keer :p

20-30 min wachten is wel een beetje de grens. Doorgaans gaan we eigenlijk niet in de zomer, maar het kwam nu toevallig zo uit. Het beste is gewoon buiten het seizoen en als het even kan, door de week :) Snap niet waarom iedereen altijd in het weekend en met mooi weer gaat, terwijl juist de minder mooie dagen een stuk aangenamer zijn qua drukte.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo lang wachten is gewoon niet te doen met kinderen. Zelfs als ze ervoor netjes naar het toilet zijn geweest houden die blaasjes dat soms niet, door de net genuttigde cola of door de spanning. Terug de drukke rij door met twee kinderen met volle blaas om in de rij van het toilet aan te sluiten gaat het dan ook niet meer worden.

Twee plasjes zullen met het druilerige weer op die foto's niets uitmaken hoor, dat spoelt wel weg. Als meer mensen dit gaan doen kan het een probleem worden, maar dan vind ik dat de Efteling hier dan maar iets aan moet doen.

O en voor iedereen die dit goor en asociaal vindt, en zelf een hond of kat heeft, ach laat ook maar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is toch werkelijk waar stuitend om te lezen hoe gemakkelijk men argumenten weet te verzinnen om maar gewoon in een wachtrij te kunnen zeiken. Hoe vervelend de situatie ook is, je wordt nergens toe gedwongen, het is 100% een eigen keuze. We hebben het hier ook niet over een plasje in een steegje of bosjes in een park, het gaat over een wachtrij in een druk pretpark. Laat je de kinderen ook midden in een drukke winkelstraat op straat zeiken? Één buitje en het is weg toch?

Als ik dan echter bij het gemiddelde tankstation langs de snelweg zie hoeveel mensen het volstrekt normaal vinden om hun behoefte gewoon naast de picknicktafels in het gras te doen, dan is het wel heel erg duidelijk dat een groot aantal mensen erg egocentrisch en asociaal ingesteld is. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Dennahz schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:34:
Asociaal, maar begrijp het aan de ene kant ook wel. Al zijn er vaak ook wel bosjes langs de wachtrijen.

Wij zijn een paar weken geleden naar de Efteling geweest en hebben de Symbolica niet gedaan, was ook iets van 70+ minuten wachten. We gaan wel een andere keer :p

20-30 min wachten is wel een beetje de grens. Doorgaans gaan we eigenlijk niet in de zomer, maar het kwam nu toevallig zo uit. Het beste is gewoon buiten het seizoen en als het even kan, door de week :) Snap niet waarom iedereen altijd in het weekend en met mooi weer gaat, terwijl juist de minder mooie dagen een stuk aangenamer zijn qua drukte.
Nou dat laatste kan ik je uitleggen.

Doordeweeks en buiten het seizoen:

1. Papa en mama moeten werken, hetzij 5 dagen hetzij 6 dagen, dag zaterdag.
2. Kinderen, tenminste die van mij hebben leerplicht, kortom alles buiten de vakantie behalve een studiedag (waarop papa en mama weer moeten werken vaak) vallen af
3. Minder mooie dagen (lees, Paulusma geeft K weer op en we hopen maar dat het droog blijft, want het kost toch 4x 39,50 excl 10 parkeren) nee dus.
4. Feestdagen zou kunnen, Pinksteren en Koningsdag zijn goede dagen, vaak ook mooi weer. zelfde geldt voor 2de Paasdag.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Gonadan schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:06:
Het is toch werkelijk waar stuitend om te lezen hoe gemakkelijk men argumenten weet te verzinnen om maar gewoon in een wachtrij te kunnen zeiken.
Nog een tweaker zonder kinderen of enig inlevingsvermogen...

Edit: wacht, je hebt een zoon of dochter, maar nog in de luiers. Ik hoor je over een paar jaar wel. Print je berixht maar uit en lees het over 5 jaar nog maar eens.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 20-08-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 11:58

Dennahz

Life feels like hell should.

SpoekGTi schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:07:
[...]

Nou dat laatste kan ik je uitleggen.

Doordeweeks en buiten het seizoen:

1. Papa en mama moeten werken, hetzij 5 dagen hetzij 6 dagen, dag zaterdag.
2. Kinderen, tenminste die van mij hebben leerplicht, kortom alles buiten de vakantie behalve een studiedag (waarop papa en mama weer moeten werken vaak) vallen af
3. Minder mooie dagen (lees, Paulusma geeft K weer op en we hopen maar dat het droog blijft, want het kost toch 4x 39,50 excl 10 parkeren) nee dus.
4. Feestdagen zou kunnen, Pinksteren en Koningsdag zijn goede dagen, vaak ook mooi weer. zelfde geldt voor 2de Paasdag.
1. Kan je inplannen natuurlijk :)
2. Heb je gelijk in, onze oudste is vanaf september ook leerplichtig. Heel vervelend. Maar de leraren hebben wel vaak eens een snipperdagje (staking, studiedag,...)

Imo scheelt het al een hoop als je gewoon in de winter gaat. Mensen houden blijkbaar niet echt van kou :) Wij zijn in de winter ook eens geweest en konden gewoon 3x achter elkaar in de Baron, heerlijk.

Begrijp wel dat het niet voor iedereen zo makkelijk is, maar met topdagen is het gewoon niet handig om te gaan. Heeft niemand wat aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 20-08-2017 20:18 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ben ik volledig met je eens maar goed als beide ouders werken is inplannen al wat lastiger.

Ikzelf maak me er niet meer druk om wanneer en hoelang we gaan, we hebben immers een abbo, op drukke dagen hangen we dan ook vaak met de mannen van 3 en bijna 6 (die zijn lengte niet meeheeft) bij het volk van Laaf en gaan we rond 3 uur weer naar huis. Als mijn jongens een leuke dag hebben dan heb ik een leuke dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 738905 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:08:
Nee hoor, gewoon een die wel vast houdt aan zijn principes en fatsoen.

Mijn inlevingsvermogen werkt in zoverre dat ik kan begrijpen dat een zeer bejaard stel wat slecht ter been is zich met de rug tegen de muur gezet voelt en een keuze maakt waar zij niet trots op zijn. Of dat in de TS zo was kan ik niet beoordelen, maar zo'n scenario kan ik nog inkomen.

Het gemak waarmee velen in dit topic de schuld bij een ander leggen als zij zelf in die situatie zouden komen heb ik nul begrip voor. Zie daarvoor mijn vorige post.
Edit: wacht, je hebt een zoon of dochter, maar nog in de luiers. Ik hoor je over een paar jaar wel. Print je berixht maar uit en lees het over 5 jaar nog maar eens.
Ongetwijfeld zal ik in situaties komen waar ik dacht dat het wel zou lukken maar het gaat toch niet, die zijn er nu al in andere vorm en dat is inderdaad klote. Dat neemt niet weg dat het mijn eigen keuze was en ik dus mijn verlies neem. Dat ik dan een huilend kind moet uitleggen waarom we er niet in gaan is dan mijn probleem.

Ik leef mij namelijk in in die honderden andere mensen in de rij die anders door de zeik van mijn dochter moeten wandelen omdat ik te besodemieterd ben om een geschikte oplossing te bedenken. (waarvan er overigens al vele genoemd zijn hier)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:59
Klinkt leuk, maar dan sluiten er mensen achter in de rij aan, hoe moeten die dan weten dat opa met kind daadwerkelijk ergens halverwege de rij stonden voordat ze even naar de wc gingen? Zeker als er een flinke groep mensen is aangesloten, kan terug lopen naar waar je stond nog best lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:19:
[...]

Nee hoor, gewoon een die wel vast houdt aan zijn principes en fatsoen.

Mijn inlevingsvermogen werkt in zoverre dat ik kan begrijpen dat een zeer bejaard stel wat slecht ter been is zich met de rug tegen de muur gezet voelt en een keuze maakt waar zij niet trots op zijn. Of dat in de TS zo was kan ik niet beoordelen, maar zo'n scenario kan ik nog inkomen.

Het gemak waarmee velen in dit topic de schuld bij een ander leggen als zij zelf in die situatie zouden komen heb ik nul begrip voor. Zie daarvoor mijn vorige post.
Je hebt er nul begrip voor, behalve bejaarden, die mogen wel naast het pad plassen. Waarom die wel?

Ouders met jonge kinderen moeten gewoon niet in een rij van 2 uur gaan staan. Tegelijk is voor mij de Efteling ook niet onschuldig als je mensen kaartjes laat kopen voor je pretpark, waar je in de praktijk niet in een normale tijd daadwerkelijk een attractie in kan.

Ik verwacht dat kinderen in een restaurant ook niet gaan rondrennen. Maar als je in een restaurant die kinderen 2 uur laat wachten op hun eten begrijp ik wel dat ze het doen. Voor mij is het 2/3de de schuld van de ouders dat ze in zo'n rij gaan staan, en 1/3de van de Efteling. Dat de kinderen moeten plassen bij 2 uur in een rij staan lijkt me een niet heel verrassend gevolg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Anoniem: 738905 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:08:
[...]

Blijkbaar zijn er ouders die zich niet kunnen voorstellen dat andere ouders dingen anders doen/ wel kunnen.
Dat mag, maar doe dan niet alsof het hebben van een kind je opeens totaal losmaakt van normale fatsoensnormen. Je ziet niet ieder kind in de wachtrij plassen, blijkbaar zijn er mensen bij wie het wél gewoon kan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bartosy schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:03:
Heb zelf geen kinderen maar zou op zich een aparte rij voor kinderen en die voorrang geven op de volwassenen een goed idee vinden en zou het dan geen probleem vinden om wat langer te wachten..

Het is nou eenmaal een pretpark en dat is in mijn ogen meer een belevenis voor een kind dan voor een volwassenen.
Goed plan, kinderen voorrang geven. Dat lijkt me een prachtig voorbeeld van 'starvation' zoals je dat in de informatica en verkeerskunde ook tegenkomt: één stroom mensen (volwassenen) die een andere stroom mensen (kinderen) voor moet laten, en dan tot in het einde der tijden staat te wachten. Een VIP-kaartje is nog tot daar aan toe, maar als de helft van het publiek voorrang krijgt op mij, en ik sta daardoor 3 uur in de rij, dan ga ik dat park niet uit voordat ik mijn entreegeld teruggekregen heb. :+

Na alle prachtige oplossingen met voors en tegens heb ik er ook ééntje: gewoon een wc in de wachtrij plaatsen? Werkt waarschijnlijk prima, het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat als je dat bij alle wachtrijen wil doen, de efteling ineens drie keer zoveel toiletten nodig heeft en dat kost vast wat...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
bwerg schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:29:
[...]

Goed plan, kinderen voorrang geven. Dat lijkt me een prachtig voorbeeld van 'starvation' zoals je dat in de informatica en verkeerskunde ook tegenkomt: één stroom mensen (volwassenen) die een andere stroom mensen (kinderen) voor moet laten, en dan tot in het einde der tijden staat te wachten. Een VIP-kaartje is nog tot daar aan toe, maar als de helft van het publiek voorrang krijgt op mij, en ik sta daardoor 3 uur in de rij, dan ga ik dat park niet uit voordat ik mijn entreegeld teruggekregen heb. :+

Na alle prachtige oplossingen met voors en tegens heb ik er ook ééntje: gewoon een wc in de wachtrij plaatsen? Werkt waarschijnlijk prima, het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat als je dat bij alle wachtrijen wil doen, de efteling ineens drie keer zoveel toiletten nodig heeft en dat kost vast wat...
Op zich kan het bij Symbolica prima, volgens mij is de wachtrij namelijk ruim 3x langer dan die van de pirana en met 2 overdekte stukken en een deel vlak voor de trap waar gewoon stromend water is.

Al zetten ze er 1 op de delen waar het over dekt is en vlak voor de trap zijn ze er al natuurlijk maar goed het moet dan wel weer in de stijl van Symbolica en DAT kost weer wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

*knip* Het is hier dan misschien geen AWM, maar ook hier zijn linkdrops zonder verdere interpretatie of eigen toevoeging ongewenst.

[ Voor 98% gewijzigd door naitsoezn op 28-08-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:23
Wij gaan begin december met ons dochtertje van bijna 4 voor haar voor het eerst naar Disney. Reden omdat ze dan niet in de wachtrij hoeft te staan nog. Dat kan later wel. Daarbij hebben we een Wc bril met uitklapbare pootjes en zakjes welke je makkelijk neer kan zetten. Gebruiken we regelmatig. Ook een keer tijdens een bios bezoek. Zodat ze niks hoefde te missen op de vloer. Maar of dat acceptabel is laten we even in het midden.
Ik ga als ik een klein beetje het gevoel heb dat ik moet plassen, eerst naar het toilet en dan de rij in. Vragen we onze dochter ook. Maar dan nog heb je kans dat die moet tijdens het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

|sWORDs| schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:20:
[mbr]*knip* Het is hier dan misschien geen AWM, maar ook hier zijn linkdrops zonder verdere interpretatie of eigen toevoeging ongewenst. [/]
Met een toelichting dan: Efteling is een proef met reserveren (voor de Python) gestart.
nu.nl
Bezoekers die in de achtbaan Python willen moeten vooraf een tijd kiezen en reserveren.
De Efteling denkt dat de wachttijd bij de achtbaan zo beperkt kan worden tot maximaal een kwartier. Het experiment duurt twee maanden en de Efteling verwacht er veel van. Als het een succes is, kan het systeem worden ingevoerd bij meer attracties in het sprookjespark in Kaatsheuvel.
Zou wel mooi zijn als dat lukt, dan hoeven de kids dus niet langer dan 15 minuten meer in de rij en mag plassen geen probleem meer zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:29
Haha kijk wat ik toevallig tegenkom:

http://www.ed.nl/binnenla...teling-achtbaan~a9c87c53/

Kijken wat dit gaat opleveren.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Eigenlijk is de Efteling precies datgene wat Nederland naar de rest van de wereld uitstraalt: Houd je plasje maar lekker op, wij zijn Nederland, je past je maar aan onze cultuur aan.

In geen enkel ander Westers land ter wereld is de hoeveelheid bereikbare WC's per inwoner zo laag als in Nederland. Openbare winkelcentra, winkels, stations, weetikveel wat: Nergens vind je openbare WC's. Als je ze dan wel een keertje vindt, dan moet je er voor betalen. Kom op, een WC in je winkel hoort een service te zijn, net zoals in ieder ander Westers land.

Als mijn familie uit de VS op bezoek komt, dan is er een ding waarvoor ik ze iedere dag waarschuw: Als je een WC vindt, maak er gebruik van, want de komende uren vind je er geen.

De Efteling is gelukkig een beetje internationaal georienteerd, derhalve zijn er wel WC's, maar alleen al het feit dat ze aan het experimenteren zijn met een Fastpass systeem terwijl dat in de rest van de wereld gebruikelijk is, is eigenlijk best raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 07:31
Zag op dezelfde website dit artikel over Efteling ook staan: https://www.looopings.nl/...-voor-luie-bezoekers.html

Een soort treintje voor als je te lui bent om naar de wc te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06 15:44
Trommelrem schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:00:
maar alleen al het feit dat ze aan het experimenteren zijn met een Fastpass systeem terwijl dat in de rest van de wereld gebruikelijk is, is eigenlijk best raar.
Hoezo is dit raar? Volgens mij heeft de Efteling altijd al een heel simpel principe gehanteerd. Niemand is beter dan de rest en iedereen wacht op zijn beurt.
Het park is altijd groot genoeg geweest om de drukte aan te kunnen, want als het druk is aan de ene kant is het rustig aan de andere kant.
Heb jaren lang een abonnement gehad en het was echt gewoon een kwestie van de andere kant oplopen dan de massa. Of die ene attractie die je echt heel graag heen wil als eerste bezoeken zodra je het park binnenkomt.
Heb het pas 1x mee gemaakt dat het echt zo druk was dat ze zelfs opriepen niet meer te komen. Maar dan klapt alles zowat uit zijn voegen en dat zal bij een ander park niet anders zijn.
De drukte neemt de laatste jaren echter wel meer en meer toe, dus het principe wat ze altijd hebben gebruikt gaat bijna niet meer.
En zo'n ticketsysteem is dan wel een goede om een beetje te gaan sturen in de drukte, mits iedereen er gebruik van gaat maken (maar lost de rijen niet echt op, zover ik die ene keer in disneyland heb mogen ervaren, je geeft alleen sommige mensen voorrang op anderen die geen ticket hebben gereserveerd :| )

Maar goed, ze hebben nog ruimte genoeg om uit te groeien. Alle akkers naast de Efteling worden verpacht, dus ze kunnen nog jaren vooruit. (En dan heeft het treintje echt nut)

[ Voor 6% gewijzigd door Morelleth op 28-08-2017 10:20 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 15:07
MrSleeves schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:16:
Optie 4: ga naar de WC voordat je in de rij gaat staan. Ligt daar op een steenworp afstand. :)
Enige probleem is dat bij de vrouwen WC's op die zaterdag (was zelf ook in het park) ook flinke rijen stonden. Dus dan ga je van de attractie rij in de WC rij staan. Dus schiet het ook niet echt op.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:02
psychodude schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:00:

Wat ik zelf echter in pretparken nog wel het meest absurde vind is dat wachtrijen gemaakt worden met een potentiële wachtduur van dit soort tijden. Dit geld niet alleen voor de efteling, maar eigenlijk zo'n beetje ieder pretpark waar ik ooit geweest ben. Een wachtrij van meer dan 15 minuten is eigenlijk al lang, meer dan 30 minuten absurd. Toch wordt er een wachtrij capaciteit op attracties gecreëerd voor een potentie van soms meer dan 2 uur.
2 uur is niks. Ik ben ooit lang geleden in de Universal studios in Florida geweest, daar had de wachtrij voor de Jaws attractie een capaciteit van 4 uur. Ik geloof dat wij daar ook bijna 2 uur in gestaan hebben in 40 graden, zonder toilet of drankverkooppunt in de buurt.

We zijn na die ene attractie dan ook weer richting ons huis met privé zwembad gegaan. :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Trommelrem schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:00:
Eigenlijk is de Efteling precies datgene wat Nederland naar de rest van de wereld uitstraalt: Houd je plasje maar lekker op, wij zijn Nederland, je past je maar aan onze cultuur aan.

In geen enkel ander Westers land ter wereld is de hoeveelheid bereikbare WC's per inwoner zo laag als in Nederland. Openbare winkelcentra, winkels, stations, weetikveel wat: Nergens vind je openbare WC's. Als je ze dan wel een keertje vindt, dan moet je er voor betalen. Kom op, een WC in je winkel hoort een service te zijn, net zoals in ieder ander Westers land.

Als mijn familie uit de VS op bezoek komt, dan is er een ding waarvoor ik ze iedere dag waarschuw: Als je een WC vindt, maak er gebruik van, want de komende uren vind je er geen.

De Efteling is gelukkig een beetje internationaal georienteerd, derhalve zijn er wel WC's, maar alleen al het feit dat ze aan het experimenteren zijn met een Fastpass systeem terwijl dat in de rest van de wereld gebruikelijk is, is eigenlijk best raar.
In Oostenrijk kon ik toch echt ook alleen WC bij de Burger King en het station vinden, en dat was ook gewoon een betaalde. Moet zeggen dat ik niet vaak op zoek ben in andere landen, maar het is me nou ook nog nooit opgevallen dat elke winkel daar een bordje WC zou hebben ofzo. Gewone openbare WCs eigenlijk ook alleen gezien bij specifieke toeristische attracties, in steden is het voor mij altijd geweest: Loop een fastfood restaurant in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
Wel grappig om te zien hoe iedereen zijn plasje erover doet. :+

ontopic

Vind het zo jammer dat de ouders of sympathisanten in deze zo makkelijk de "jullie hebben zelf geen kinderen" kaart trekken. Bedenk eens wat voor overlast je daar een ander mee aandoet.

Het is GVD SMERIG en we zijn toch geen beesten?!? Een ieder die zegt dat het moet kunnen omdat
<insert random reden> zal ik eens mijn kleine neefje bij die mensen voor de deur laten pissen en kijken of het dan nog kan.

Als je lekker wilt gaan wildplassen is dat prima, maar betaald dan ook de boete van 140 euro per overtreding.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Daarom doe ik zelf altijd een incontinentie luier aan als ik naar een pretpark ga, lekker de rij in en al moet je plassen... lekker laten gaan! :+

Ik ga met mijn kinderen tussen attracties altijd naar de WC. 1x meegemaakt dat ik de rij uit moest omdat de jongste nodig moest. Totale wachttijd voordat we aan beurt waren. 1,5 uur. 8)7

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48

ehm, nee. het echte probleem zit hem bij de kinderen die ineens zo nodig naar de wc moeten EN bij de ouders die niet eerst navragen of de kids naar de wc moeten omdat ze zometeen niet meer kunnen.

Snap ook niet en heb er ook totaal geen begrip voor dat men in deze situatie het park de schuld geeft.

Ouders verwachten tegenwoordig dat alles maar moet kunnen want ja de kinderen kunnen het niet ophouden en bla, sorry maar dat is echt geen vrijbrief om zoiets asociaals te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mugenmarco schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

Ouders verwachten tegenwoordig dat alles maar moet kunnen want ja de kinderen kunnen het niet ophouden en bla, sorry maar dat is echt geen vrijbrief om zoiets asociaals te doen.
Ocharme, vroeger was alles beter... :')

Kan je melden dat het toch echt opa dominee in de PKN trouwens... is die mijn zoontjes buiten heeft leren plassen, en dat in deze situaties ook moeiteloos zou aansporen :+

Zelf zou ik nooit zo'n lange rij ingaan met jonge kinderen. Of trouwens zonder ze. Geen enkele attractie is zoveel van m'n tijd waard :N

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
dion_b schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:22:
[...]
Zelf zou ik nooit zo'n lange rij ingaan met jonge kinderen. Of trouwens zonder ze. Geen enkele attractie is zoveel van m'n tijd waard :N
ik zou zoiets ook nooit willen, vind een pretpark zo nu en dan wel leuk maar als ik zie dat de rij lang is sla ik het over, maar ik ga sowieso nooit in het weekend/vakantie naar een park, dan weet je namelijk al dat je laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Quadradial schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:55:
knip..
Als je lekker wilt gaan wildplassen is dat prima, maar betaald dan ook de boete van 140 euro per overtreding.
Want dat maakt het minder smerig?

Het is toch best een opgave om als amper zindelijk wezen een correcte inschatting van tijd te maken.
Daarbij zullen zelfs de ouders zich nog wel eens vergissen in het aantal minuten dat ze in de rij moeten staan.
Dan komt er een noodgreep die niet fraai is. Het verdient zeker niet de schoonheidsprijs en daar mogen ze best op aangesproken worden, maar het terug lopen door een volle wachtrij van anderhalf uur is vaak ook geen optie. Dus als er onderweg extra uitgangen en/of toiletten zouden staan is dat probleem ook weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 15:55
Zojuist zag ik op Omroep Brabant dat de Efteling een proef doet met reserveren per tijdvak bij de Python. Als het een succes wordt, willen ze dit ook gaan gebruiken bij andere attracties.

Opzich toch een goede test, maar zou het dan niet meer mogelijk zijn om 'gewoon' in de rij te gaan staan?

[ Voor 14% gewijzigd door Fusioxan op 28-08-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickboy22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 13:09
Dennahz schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

2. Heb je gelijk in, onze oudste is vanaf september ook leerplichtig. Heel vervelend. Maar de leraren hebben wel vaak eens een snipperdagje (staking, studiedag,...)
Effe lekker offtopic, maar de stakingen in het onderwijs zijn erg zeldzaam (kan me in 10 jaar onderwijs 1 staking herinneren waar ik aan mee heb gedaan) en een studiedag is natuurlijk geen snipperdag voor de leraren....

Tot zover mijn iets te persoonlijk opgevatte reactie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
Hippocampus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Het is toch best een opgave om als amper zindelijk wezen een correcte inschatting van tijd te maken.
Daarbij zullen zelfs de ouders zich nog wel eens vergissen in het aantal minuten dat ze in de rij moeten staan.
Dan komt er een noodgreep die niet fraai is. Het verdient zeker niet de schoonheidsprijs en daar mogen ze best op aangesproken worden, maar het terug lopen door een volle wachtrij van anderhalf uur is vaak ook geen optie. Dus als er onderweg extra uitgangen en/of toiletten zouden staan is dat probleem ook weer opgelost.
Het is gewoon enorm pech hebben als een kind na een uur wachten echt nodig naar de wc moet, maar zoiets mag niet ten koste gaan van andere bezoekers. Ook geeft het totaal geen recht om naar de wc te gaan en weer op dezelfde plek te gaan staan als waar je eerst stond (niet eerlijk tegenover de andere mensen).

Het is een hele vervelende situatie die niet vaak voor mag/kan/zal komen, maar in dit geval zullen de ouders ervoor moeten kiezen om de rij te verlaten en uiteindelijk weer achteraan aan te sluiten. Extra wc's plaatsen vanwege die enkele mensen zal onnodig veel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mugenmarco schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

Het is gewoon enorm pech hebben als een kind na een uur wachten echt nodig naar de wc moet, maar zoiets mag niet ten koste gaan van andere bezoekers. Ook geeft het totaal geen recht om naar de wc te gaan en weer op dezelfde plek te gaan staan als waar je eerst stond (niet eerlijk tegenover de andere mensen).

Het is een hele vervelende situatie die niet vaak voor mag/kan/zal komen, maar in dit geval zullen de ouders ervoor moeten kiezen om de rij te verlaten en uiteindelijk weer achteraan aan te sluiten. Extra wc's plaatsen vanwege die enkele mensen zal onnodig veel geld kosten.
Mja, dat laatste vind ik dan wel weer een vreemde insteek van je. Je wil geen vuiligheid maar ook geen geld eraan besteden.... Het hele probleem is ontstaan door de menselijke factor en die kiezen soms de makkelijkste weg en niet de juiste. Dan wil je dat er iets aan gedaan wordt om dit te voorkomen maar je wil het overlaten aan de mensen zelf want anders kost het moeite of geld. Ik denk dat dat zo niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:39
Vroeger ook pretparken gedaan met de kinderen, maar nooit op mooie warme dagen in de vakantie.
Best zijn dagen waarop het 's morgens een beetje druilerig is, en nadien wat opklaart.
Dan heb je een mooie dag, en kan je de langste wachtrijen vermijden.

Ik heb het altijd raar gevonden, mensen die in de week elke dag naar het werk in de file staan, zich daar blauw over klagen, en in vakantie of WE nog eens dik betalen om dat nog eens te doen. No thank you.

En wat die 2 kleuters betreft: OK, het past niet echt, maar om daar nu mensen voor aan de schandpaal te nagelen of het park uit te zetten.... Beetje er over niet.

Bij onvoorziene omstandigheden gebeuren rare dingen. Of moeten ze die kindjes maar in hun broek laten plassen zodat het nadien 'wel opdroogt'.
Ik kan best begrijpen dat mensen het niet makkelijk hebben om toch eens kaartjes te kopen, en dan willen ze ook alles gezien hebben. Die parken zijn echt niet goedkoop meer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Hippocampus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Wildplassen kost je 140 euro per overtreding dat maakt het zeker niet minder smerig. Waar lees jij dat?
De reden dat het zoveel geld kost is zodat niet iedereen op straat staat te pissen.

Uit de rij stappen om naar het toilet te gaan is geen optie? Waarom niet?
Bedenk je eens als ALLE mensen voor hun hetzelfde hadden gedaan...
Hippocampus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:06:
[...]

Mja, dat laatste vind ik dan wel weer een vreemde insteek van je. Je wil geen vuiligheid maar ook geen geld eraan besteden.... Het hele probleem is ontstaan door de menselijke factor en die kiest soms de makkelijkste weg, en niet de juiste. Dan wil je dat er iets aan gedaan wordt om dit te voorkomen maar je wil het overlaten aan de mensen zelf want anders kost het moeite of geld. Ik denk dat dat zo niet werkt.
Het lijkt me compleet onsmakelijk om toiletten in de rij hebben te staan.

Ouders/verzorgers nemen kinderen mee en zij zijn verantwoordelijk voor de kinderen en hun acties!
Niet het pretpark en de overige bezoekers! Extra toiletten zijn compleet overbodig.
Een NORMAAL denkend mens had het juiste gedaan ipv laten pissen in de rij!

Ik zie dagelijks deze onkunde dat mensen bepaalde handelingen verrichten en daarmee andere mensen overlast bezorgen. Men is vaak egoistisch en denkt dat "sorry" de lading wel dekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Quadradial op 28-08-2017 14:34 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
Hippocampus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:06:
[...]

Mja, dat laatste vind ik dan wel weer een vreemde insteek van je. Je wil geen vuiligheid maar ook geen geld eraan besteden....
Wat gaat er gebeuren als je wc's in de buurt van de rij plaatst? dat gaat enorm stinken en al helemaal op warme dagen, is dat niet smerig wil je zeggen?

Ik snap je oplossing wel, maar die oplossing zal een nieuw probleem geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
Volwassenen even buiten beschouwing gelaten ( immers zouden die beter moeten en kunnen plannen / aanvoelen enz ) maar wanneer we het over kinderen hebben.. Tja.. lastig imo.
Een kind van 3 of 4 kan nog wel eens fouten maken.

Toevallig precies dit een maand geleden bij Bobbejaanland meegemaakt.. ik ben met mn zoontje uit de rij gelopen, mijn vriendin en schoonzus zijn in de rij blijven staan maar lieten iedereen voor.. zodoende krijg je dus ook begrip wanneer je met je zoontje terug gelopen komt.

Hij kan echt wel aangeven dat hij moet plassen... maar een uur tot anderhalf is lang voor die kleine mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Quadradial schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:26:
Wildplassen kost je 140 euro per overtreding dat maakt het zeker niet minder smerig. Waar lees jij dat?
Jij stelt dat men wel mag wildplassen zolang ze er maar voor betalen. Hoe lost dat het probleem op dat men het (terecht) smerig vind?
Uit de rij stappen om naar het toilet te gaan is geen optie? Waarom niet?
Ik zei precies dit;
maar het terug lopen door een volle wachtrij van anderhalf uur is vaak ook geen optie.
Het is niet overal mogelijk om makkelijk uit de wachtrij te stappen. Men moet dan tegen de stroom in terug naar de ingang.
Het lijkt me compleet onsmakelijk om toiletten in de rij hebben te staan.
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Ouders/verzorgers nemen kinderen mee en zij zijn verantwoordelijk voor de kinderen en hun acties!
Niet het pretpark en de overige bezoekers! Extra toiletten zijn compleet overbodig.
Een NORMAAL denkend mens had het juiste gedaan ipv laten pissen in de rij!
Ten eerste is het pretpark zeker wel verantwoordelijk voor genoeg toiletten aangezien de bezoekers deze zelf niet mee kunnen nemen. En ten tweede blijkt dat er toch een probleem is dat er mensen niet op een toilet hun behoefte doen. Dan kan je natuurlijk snel roepen dat dat zo niet hoort maar het heeft ook wel zin om te zoeken naar de oorzaak.
Ik zie dagelijks deze onkunde dat mensen bepaalde handelingen verrichten en daarmee andere mensen overlast bezorgen. Men is vaak egoistisch en denkt dat "sorry" de lading wel dekt.
Ik merk dat je behoorlijk gefrustreerd bent over andermans onkunde ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

meh slecht gelezen.

[ Voor 90% gewijzigd door Gonadan op 28-08-2017 14:47 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Gonadan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:45:
Zullen we de non-discussie over het al dan niet aanwezig zijn van de toiletten anders gewoon even parkeren? Sinds post 1 is duidelijk dat de toiletten op een steenworp afstand waren, de aanwezigheid daarvan is dus nooit een issue geweest. :)
Wat is dan een steenworp? Uit de rij stappen was (is) het hele probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
@Hippocampus

Ik stel helemaal niets. Ik zeg alleen dat als je besluit te gaan wildplassen dan mag je ook je verantwoording nemen en de boete daarvoor betalen! (zoals de wet dat dicteerd)

Openbare toiletten zijn vaak vies en moeten schoon gemaakt worden door een persoon met een kar + schoonmaakmiddelen etc.
Hoeveel overlast heb je dan als die door de rij moet? Heb je daar al over nagedacht?

Je doet blijken alsof men incapabel was om uit de rij de stappen wat niet het geval was.

Er zijn genoeg toiletten.. Ik heb het over EXTRA toiletten.

Ja ik wordt gefrustreerd van de onkunde mensen. Tevens ook van de mensen die niet/slecht kunnen lezen.
De egoistische houding/acties/gedrag van deze mensen zijn giftig en besmet de rest en ook mij daarmee.

Als iedereen maar overal in de efteling ging pissen zonder consequenties zou het daar stinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hippocampus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:46:
Wat is dan een steenworp? Uit de rij stappen was (is) het hele probleem.
Zo ver als je een steen kunt werpen, ofwel binnen het zicht.
Overigens heb ik m'n post alweer weggegooid, ik had nog niet gelezen dat de discussie over ging in het uit de rij stappen. :+
Quadradial schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:58:
Je doet blijken alsof men incapabel was om uit de rij de stappen wat niet het geval was.
Is dat zo? Ik las steeds over een bejaard stel. Als dat het geval was hadden ze misschien écht moeite gehad om eruit te komen.
Dat is het enige scenario wat ik nog kan bedenken om überhaupt een klein beetje begrip te hebben. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Gonadan op 28-08-2017 15:05 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
@Hippocampus

Ik stel helemaal niets. Ik zeg alleen dat als je besluit te gaan wildplassen dan mag je ook je verantwoording nemen en de boete daarvoor betalen! (zoals de wet dat dicteerd)
Wildplassen is alleen op openbaar terrein en binnen de bebouwde kom. Daarnaast mag alleen een daarvoor aangewezen persoon bekeuringen uitschrijven. Niet betalen is dan niet echt een optie. Hetzelfde geldt voor snelheidsovertredingen.
Openbare toiletten zijn vaak vies en moeten schoon gemaakt worden door een persoon met een kar + schoonmaakmiddelen etc.
Hoeveel overlast heb je dan als die door de rij moet? Heb je daar al over nagedacht?
Dat geldt voor alle toiletten aanwezig in het park, daarnaast kan je er prima een dienstingang voor maken.

Er zijn genoeg toiletten.. Ik heb het over EXTRA toiletten.
Wat maakt het dat extra toiletten opeens heel anders bekeken wordt als de toiletten die er al zijn?
Als iedereen maar overal in de efteling ging pissen zonder consequenties zou het daar stinken.
Klopt, maar hetzelfde geldt voor de groenstrook voor mijn huis. Die goed opgevoede mensen die netjes binnen naar de WC gaan sturen hun dieren naar buiten om hun behoefte te doen. Ook niet meer echt van deze tijd.

En oost en west Berlijn waren ook een steenworp van elkaar. Toch waren er genoeg barrières opgebouwd om het makkelijk te overbruggen van de afstand erg lastig te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 28-08-2017 15:10 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
Hippocampus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Ten eerste is het pretpark zeker wel verantwoordelijk voor genoeg toiletten aangezien de bezoekers deze zelf niet mee kunnen nemen. En ten tweede blijkt dat er toch een probleem is dat er mensen niet op een toilet hun behoefte doen. Dan kan je natuurlijk snel roepen dat dat zo niet hoort maar het heeft ook wel zin om te zoeken naar de oorzaak.
Wat denk je zelf? de bezoekers moeten maar in de stank blijven staan omdat het pretpark wc's bij de rij plaatst omdat die enkele kinderen die het niet in kunnen houden naar de wc moeten? Ik vind dit nogal egoïstisch, mijn excuus dat ik dit zeg.

Er zijn genoeg toiletten en dat is het hele punt van de discussie niet, het punt is dat kinderen uit de rij moeten (terwijl ze al zo lang hebben gewacht) omdat ze naar de wc moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dan nog schiet niemand daar wat mee op. Mijn punt was dat je iets riep wat wel lekker stoer klinkt maar uiteindelijk geen hout snijdt.
Ok, denk even na. Een toilet gebouwtje kan natuurlijk ook een ruimte hebben waar al die spulletjes al staan, of een zij deurtje waar personeel langs de rij af zou kunnen manoeuvreren. Je kan natuurlijk met alle mogelijke oplossingen weer tien extra problemen verzinnen maar ik zie dat niet als erg constructief.
Er zijn redelijk wat mogelijkheden te bedenken om de overlast van een extra toiletruimte in een wachtrij te minimaliseren.
Als je goed leest heb ik het over dat zo'n situatie voorkomt, niet over of dat iemand wel of niet iets kon doen.
Het moge duidelijk zijn dat men ook iets anders kon doen, en dat het zelfs erg wenselijk was dat men het anders had gedaan.

Blijkbaar wil jij gewoon roepen dat mensen die zulke dingen doen dus maar een maatregel moeten krijgen en verder wil jij niet over oplossingen praten. Ok, ook goed.
Ja ik wordt gefrustreerd van de onkunde mensen. Tevens ook de mensen die niet/slecht kunnen lezen.
De egoistische houding/acties/gedrag van deze mensen zijn giftig en besmet de rest en ook mij daarmee.

Denk om je hart. We zijn het eens wat betreft de smerigheid hoor, daar hoef je niet over door te blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Laatst online: 05-06 09:44
De mensen om je heen misschien niet maar je kan er gif op nemen dat de mensen die helemaal achteraan stonden dat niet zo maar pikken. Heb dan ook weinig zin aan elke Jan lul mij te moeten verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het lijkt mij een prima oplossing als de Efteling een toezichthouder bij de rij heeft die mensen eruit kan halen en dan zorgt dat zij op dezelfde plek weer terug kunnen.
Sowieso moet je tegenwoordig al toezicht houden anders gaan mensen staan roken en worden kinderen gemolesteerd. Even het toiletbezoek reguleren kan dan ook prima toch? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 2 Laatste