Na 100 minuten in de wachtrij moet je ineens nodig.....

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 18:33
Gonadan schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Wat een verschrikkelijk systeem zeg. :X
Hoe met mensen bij betalen des te langer duurt de normale rij. Feitelijk wordt je mentaal onder druk gezet om ook te betalen. Uitbuiting is dat gewoon. :/
Dit idee kreeg ik in Disneyland:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/1lnh2a.jpg

er stonden gewoon 2 lange rijen, een normale en een VIP, uiteindelijk ging geen van de twee rijen sneller dan de andere omdat als ze alleen VIP doorlieten, de "normale" mensen never nooit aan de beurt zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:20
Drama die pretparken :D

Duur betaald heerlijk een hele dag in de wachtrij staan, om vervolgens te concluderen dat die kruisraket die ik in de garage heb staan toch echt wel sneller van z'n plek komt. :o

Niet roken in de rij, geen alcohol consumptie, niet zomaar in 't hoekje urineren of oudhollands heerlijk even schijten... je mag d'r ook niets meer.. voor je het weet slaan mensen elkaar nog de hersenpan in..

oh wacht

https://www.google.nl/sea...ei=_BmkWbe_C4zc8AeaqI2YDg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mugenmarco schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:13:
Wat denk je zelf? de bezoekers moeten maar in de stank blijven staan omdat het pretpark wc's bij de rij plaatst omdat die enkele kinderen die het niet in kunnen houden naar de wc moeten? Ik vind dit nogal egoïstisch, mijn excuus dat ik dit zeg.
Zoals je in mijn andere reactie kan lezen denk ik dat er inderdaad wel een mouw aan te passen is.
Jij denkt aan egoïsme maar die mensen die opgelucht na 3 kwartier ophouden hun behoefte kunnen doen en alsnog in de rij terug plaats te nemen zullen er waarschijnlijk anders tegenaan kijken.
Er zijn genoeg toiletten en dat is het hele punt van de discussie niet, het punt is dat kinderen uit de rij moeten (terwijl ze al zo lang hebben gewacht) omdat ze naar de wc moeten.
En daarin ben je een voor of tegenstander?
Gonadan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:18:
Het lijkt mij een prima oplossing als de Efteling een toezichthouder bij de rij heeft die mensen eruit kan halen en dan zorgt dat zij op dezelfde plek weer terug kunnen.
Sowieso moet je tegenwoordig al toezicht houden anders gaan mensen staan roken en worden kinderen gemolesteerd. Even het toiletbezoek reguleren kan dan ook prima toch? :P
Ja inderdaad, en een beetje coulance van de mensen in rij zou natuurlijk ook geen kwaad kunnen. Maar juist omdat men elkaar niks meer gunt (want lastig en moeilijk en zucht) blijven mensen de makkelijkere maar minder frisse optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:56
Hippocampus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:38:
[...]

En daarin ben je een voor of tegenstander?
Ze zullen wel uit de rij moeten, het blijft asociaal om een kind zijn/haar behoefte bij de rij te laten doen.

En hoe vaak zullen kinderen ineens nodig naar de wc moeten? niet vaak. dan ga je maar een keer uit de rij en daarna helaas opnieuw achter aansluiten.

Dit is een lastige situatie, maar ik ben het er niet mee eens dat kinderen OF hun behoefte in de rij mogen doen OF naar de wc mogen en daarna weer op dezelfde plek in de rij komen te staan, vind ik ronduit belachelijk.

Als een volwassen persoon met blaasproblemen ineens enorm naar de wc moet en hun behoefte in de rij doen OF dat ze eenmaal nadat ze bij de wc zijn geweest 'voor dringen' om weer op hun oude plek in de rij komen te staan, zou je dat ook goed keuren? of is dat anders omdat het geen kinderen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
aljooge schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:50:
gewoon afschaffen die wachtrijen. Kaartjes van te voren reserveren en betalen net als bij het popconcert.

max 10 ritjes per dag vol is vol.
op rustige dagen per app binnen een uur bijkopen.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Groot restaurant ernaast met schone zaak wcs om gezellig de wachttijd door te brengen.
8 dagen later kondigt de efteling aan om de python te reserveren per app. Toeval of hebben ze aan de hand van mijn idee een app gebouwd?

Ben benieuwd of het wat gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aljooge schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:48:
[...]

8 dagen later kondigt de efteling aan om de python te reserveren per app. Toeval of hebben ze aan de hand van mijn idee een app gebouwd?

Ben benieuwd of het wat gaat worden.
Wist je dat niet? Allerlei grote bedrijven struinen GoT af opzoek naar de wijsheid van Aljooge ;)
aljooge schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

en de domme opmerkingen erbij inbegrepen die weggemodereerd worden. :X
Sorry Aljooge, als ik wist dat de tenen zooooo lang waren had ik voorzichtig gewandeld :*)

On a more serious note: Geloof je nou werkelijk dat vanwege 4 regels tekst (die al vaker zijn getypt) de Efteling in 8 dagen heeft besloten een App te ontwikkelen? Geloof me, het duurt wel wat langer voordat de Efteling ergens een besluit over neemt, die gaan niet over één nacht ijs.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:49:
[...]

Wist je dat niet? Allerlei grote bedrijven struinen GoT af opzoek naar de wijsheid van Aljooge ;)
en de domme opmerkingen erbij inbegrepen die weggemodereerd worden. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mugenmarco schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:45:

En hoe vaak zullen kinderen ineens nodig naar de wc moeten? niet vaak.
Euhm, ik denk dat je je daar op verkijkt eerlijk gezegd.
Als een volwassen persoon met blaasproblemen ineens enorm naar de wc moet en hun behoefte in de rij doen OF dat ze eenmaal nadat ze bij de wc zijn geweest 'voor dringen' om weer op hun oude plek in de rij komen te staan, zou je dat ook goed keuren? of is dat anders omdat het geen kinderen zijn?
Ik heb geen probleem met mensen die uit de rij stappen* om whatever wat te doen en daarna weer terug gaan staan. Wat heb ik er mee verloren? Helemaal niks. Het enige wat wel fijn zou zijn is dat de overlast tot een minimum beperkt wordt.

*wel iemand die het plekje bewaard achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
frumper schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:14:
Ze hadden met opa of oma naar de wc kunnen gaan en later bij de andere opa of oma weer kunnen aansluiten. De mensen achter hun in de rij weten wel hoe en wat en zullen er geen probleem van maken.
Zo moeilijk is het niet toch?
Als dat netjes gebeurd wel, maar ja... er zijn ook mensen die minder sociaal zijn.

- In de rij gaan staan
- Na een kwartier 'even' gaan plassen
- Misschien ook maar meteen ijsje/frietje kopen
- Na een uur terug komen op 'hun' plekje
- Na 10 minuten instappen, en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:56
Hippocampus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Euhm, ik denk dat je je daar op verkijkt eerlijk gezegd.

[...]

Ik heb geen probleem met mensen die uit de rij stappen* om whatever wat te doen en daarna weer terug gaan staan. Wat heb ik er mee verloren? Helemaal niks. Het enige wat wel fijn zou zijn is dat de overlast tot een minimum beperkt wordt.

*wel iemand die het plekje bewaard achterlaten.
En hoe gaan de mensen die uit de rij moesten om te plassen bewijzen dat ze echt om die reden uit de rij zijn gestapt? wie bepaald dat ze weer op hun ouderwetse plek mogen komen te staan? zijn zat mensen die er misbruik van gaan maken.

Als ik alle voor en nadelen en opties met elkaar ga wegen, dan blijf ik er op tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mugenmarco schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:08:
[...]

En hoe gaan de mensen die uit de rij moesten om te plassen bewijzen dat ze echt om die reden uit de rij zijn gestapt? wie bepaald dat ze weer op hun ouderwetse plek mogen komen te staan? zijn zat mensen die er misbruik van gaan maken.

Als ik alle voor en nadelen en opties met elkaar ga wegen, dan blijf ik er op tegen.
Kijk, ik spreek alleen voor mezelf. Ik heb er geen moeite mee zolang men er moeite voor doen om de overlast te beperken. Dat iemand een frietje gaat scoren of naar het toilet gaat maakt mij toch verder niks uit.

Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die daar anders over denken, opgestaan is plaats vergaan, maar dat grenst ook aan egoïsme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Ik blijf erbij dat de ouders/verzogers verantwoordelijk zijn voor de kinderen.
NIET het park en zeker niet de mede bezoekers.

Ik ben het er niet mee eens dat iedereen zich moet aanpassen aan een ouder/verzorger met kind.

Tevens als het zulke oprechte en nette mensen waren.... waarom melden ze dat dan niet of beter nog maken ze dat dan niet even schoon? zo verdien je misschien coulance en anders niet!

"Gelijke monniken gelijke kappen" --> gewoon niet in de rij pissen ongeacht wie je bent.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Potato42 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

Als dat netjes gebeurd wel, maar ja... er zijn ook mensen die minder sociaal zijn.

- In de rij gaan staan
- Na een kwartier 'even' gaan plassen
- Misschien ook maar meteen ijsje/frietje kopen
- Na een uur terug komen op 'hun' plekje
- Na 10 minuten instappen, en bedankt!
Tja, je kunt natuurlijk van het ergste uit gaan. Of je denkt positiever. Een medewerker reguleert het, dus die kan ook zorgen dat als het niet meer om een plasje gaat de rechten tot terug keren vervallen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:34:
[...]

Tja, je kunt natuurlijk van het ergste uit gaan. Of je denkt positiever. Een medewerker reguleert het, dus die kan ook zorgen dat als het niet meer om een plasje gaat de rechten tot terug keren vervallen.
Ja, en dat gaat lekker werken :') :N

Dan kun je beter een (of 2) toiletten halverwege de rij plaatsen, en die mensen stappen uit de rij, de rij gaat gewoon door, en de toiletbezoekers voegen later (middels een poortje o.i.d.) weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Potato42
Waarom niet dan? We kunnen wel negatief van alles roepen dat het niet gaat werken, maar dat is de makkelijkste en minst constructieve insteek.

Zo'n toilet op een vaste plek lijkt mij uitdagend omdat je in een rij van twee uur meestal niet toevallig vlak voor die toiletten staat als je plasje op komt zetten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Gonadan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:55:
@Potato42
Waarom niet dan? We kunnen wel negatief van alles roepen dat het niet gaat werken, maar dat is de makkelijkste en minst constructieve insteek.

Zo'n toilet op een vaste plek lijkt mij uitdagend omdat je in een rij van twee uur meestal niet toevallig vlak voor die toiletten staat als je plasje op komt zetten. ;)
Nee maar als je die halverwege zet worden het 2 rijen van 1 uur ipv eentje van 2, dan moet het wel te managen zijn.

Wat betreft Symbolica, gewoon overslaan of de single rider line pakken. De 3 keuzes schelen nauwelijks, het interactieve is niet veel, de rit is kort en niet echt spectaculair.
Het enige dat wel vet is is de intro voor de rit en de zelfrijdende karretjes waar je op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Sickboy22 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

Effe lekker offtopic, maar de stakingen in het onderwijs zijn erg zeldzaam (kan me in 10 jaar onderwijs 1 staking herinneren waar ik aan mee heb gedaan) en een studiedag is natuurlijk geen snipperdag voor de leraren....

Tot zover mijn iets te persoonlijk opgevatte reactie ;)
Woon in België - heb afgelopen jaar toch 3 dagen geweten dat "ze" aan het staken waren.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:55:
@Potato42

Omdat diegene die dat bij moet gaan houden waar wie precies in de rij staat, en hoelang deze weg blijft (>10 min = plek weg). Ga daar maar aanstaan als bleue 17-jarige die een papa met 2 zeurende kinderen naar de toiletten sleept met 30°C en dan voor die ene brede aap, die 'm d'r no way tussen laat.

Misschien een beetje advocaat van de duivel, maar die scenario's komen voor.

En als je je plasje niet 15 minuten op kunt houden omdat je niet precies op ieder moment dat je je blaas moet legen of een potje moet schijten letterlijk naast een toilet staat dan moet je niet naar een pretpark maar naar een uroloog voor een stoma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Potato42 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:19:
Omdat diegene die dat bij moet gaan houden waar wie precies in de rij staat, en hoelang deze weg blijft (>10 min = plek weg). Ga daar maar aanstaan als bleue 17-jarige die een papa met 2 zeurende kinderen naar de toiletten sleept met 30°C en dan voor die ene brede aap, die 'm d'r no way tussen laat.

Misschien een beetje advocaat van de duivel, maar die scenario's komen voor.
Tja maar dan schets je precies één van de slechtst mogelijke uitvoeringen van de oplossingsrichting. Zo komen we er natuurlijk nooit. Als je een oplossing slecht uit voert gaat hij niet werken, ongeacht of het een vruchtbaar idee was. ;)
En als je je plasje niet 15 minuten op kunt houden omdat je niet precies op ieder moment dat je je blaas moet legen of een potje moet schijten letterlijk naast een toilet staat dan moet je niet naar een pretpark maar naar een uroloog voor een stoma.
Eens. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
De spruitjesgeur die me vanuit dit topic komt toewaaien, is overweldigend.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Veel reacties gelezen maar niet de enige ware reale feitelijke.

Namelijk,

Efteling is gewoon illegaal bezig door meer toegangs kaarten te verkopen dan redelijkerwijs "verzilverd"/ genoten kunnen worden.
Je betaalt nl niet voor het kunnen eten van een broodje bij de karpervijver.

[vergelijking]
Zij verkopen gewoon 10x zoveel kaarten voor bv de film waardoor de zaal in de bios zo vol zit dat je de film niet eens kan zien, laat staan zitten, laat staan genieten.

Zij verkopen zoveel kaartjes voor de pont dat de pont zinkt, alleen de "pont" staat in de Efteling op land dus valt het zinken niet op.
[/]

Efteling tijdens midzomer-vakantie is gewoon een ouderwetse oplichters bende, hetzelfde flesje cola 10x verkopen.

Als oplossing voorstellen een VIP systeem neer te zetten is achterstevoren.
Als oplossing stellen reserveren is ook onlogisch want dat heb je al gedaan door je entree kaartje te kopen, of vind je het ook logisch een vliegticket te kopen en niet aan boord te kunnen geraken omdat het vliegtuig vol is.
Nee dan ga je ook meteen naar de balie om je geld terug te krijgen.

Het onzinnige gedrag van acceptatie zorgt juist dat er in de laatste 40 jaar nog niks veranderd is.

Dat mensen (letterlijk) pissen op de Efteling is dus niet vies maar gewoon 100% terecht. (hoewel de Efteling zelf zich daar echt niet druk om gaat maken, wordt gewoon weggespoeld/schoongemaakt met het 10x omzet bedrag wat ze die dag hebben behaald)

Efteling management lacht zich dood dat mensen betalen om in hun eigen broek te plassen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Och ja, was onlangs in een Woolworths ergens in Duitsland. Moest mijn zoontje dringend plassen. Vraag het aan de mevrouw aan de kassa. Prima, geen probleem, zegt ze, kom maar mee naar het magazijn. Collega van haar zegt: "No way! Enkel werknemers! Ga maar ergens anders", in het vriendelijkste Duits dat ik ken... (niet dus, en mijn Duits is vrij goed).

Dus werden de plantenbakken op het voetpad voor het warenhuis prompt voorzien van extra 7 jaar oude meststof, ik heb geen zin en tijd voor dergelijke klantonvriendelijke en totaal onnodige onzin. (was trouwens de eerste keer dat dit me overkwam in Duitsland, normaal altijd heel klantvriendelijk en behulpzaam, dat moet ook wel gezegd).

Klaar.

[ Voor 25% gewijzigd door demichel op 28-08-2017 19:14 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
enchion schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:00:
Veel reacties gelezen maar niet de enige ware reale feitelijke.

Namelijk,

Efteling is gewoon illegaal bezig door meer toegangskaarten te verkopen dan redelijkerwijs "verzilverd"/ genoten kunnen worden.
Zo'n park is juist ruim opgezet zodat veel bezoekers tijd kwijt zijn om naar een volgende attractie te lopen. Als je alle attracties vlak bij elkaar zet, is het park heel snel vol.
Hoeveel mensen zitten in een attractie, hoeveel mensen staan in wachtrijen, en hoeveel mensen lopen in het park rond? Die verhouding is enorm scheef.

En wat is redelijkerwijs?
De Efteling had vorig jaar 4,76 miljoen bezoekers (https://nl.wikipedia.org/wiki/Efteling), wat neer komt op gemiddeld 13041 per dag.

De bobsleebaan van de Efteling (https://www.eftepedia.nl/lemma/Bob) heeft een capaciteit van 750 mensen per uur. Als de Efteling elke dag 10 uur open is, zou dat dus betekenen dat er maximaal 7500 mensen het park in mogen. Gemiddeld kunnen er nog geen 58% van de bezoekers een ritje maken in de bobsleebaan. :(

Nog even een rekensommetje:
Stel dat je per attractie gemiddeld 20 minuten in de wachtrij moet staan, en dat het lopen naar een volgende attractie 10 minuten kost. Dan kan je maximaal 20 attracties op een dag bezoeken, terwijl de Efteling er al ruim 40 heeft......

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik vind het schandalig dat sommige pretparken een verdienmodel baseren op wachtrijen. Dat lost geen problemen op, maar maakt een dagje uit alleen maar duurder, of nog langer wachten (als je niet extra betaalt). Mijn advies: ga principieel niet naar die pretparken.

Het kosteloos vooraf plannen van tijdsslots vind ik wel een leuke gedachte. Ultiem zou zijn als je de dag van te voren kunt aangeven hoe graag je in welke attracties wilt, en dan kan bij aankomst het park aangeven hoe laat je waar moet zijn met.looproute. In de nacht kan het pretpark de dagjes voor alle bezoekers mooi optimaliseren. Het neemt alleen wel wat spontaniteit weg, maar het scheelt weer wat wachtrijen :) Hoewel... misschien wordt het park dan wel drukker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

demichel schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:11:
Och ja, was onlangs in een Woolworths ergens in Duitsland. Moest mijn zoontje dringend plassen. Vraag het aan de mevrouw aan de kassa. Prima, geen probleem, zegt ze, kom maar mee naar het magazijn. Collega van haar zegt: "No way! Enkel werknemers! Ga maar ergens anders", in het vriendelijkste Duits dat ik ken... (niet dus, en mijn Duits is vrij goed).

Dus werden de plantenbakken op het voetpad voor het warenhuis prompt voorzien van extra 7 jaar oude meststof, ik heb geen zin en tijd voor dergelijke klantonvriendelijke en totaal onnodige onzin. (was trouwens de eerste keer dat dit me overkwam in Duitsland, normaal altijd heel klantvriendelijk en behulpzaam, dat moet ook wel gezegd).

Klaar.
Gatverdamme :r je laat 'm zeker ook in de bouwmarkt kakken op de showroom toiletten |:(
KopjeThee schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 06:39:
Ik vind het schandalig dat sommige pretparken een verdienmodel baseren op wachtrijen. Dat lost geen problemen op, maar maakt een dagje uit alleen maar duurder, of nog langer wachten (als je niet extra betaalt). Mijn advies: ga principieel niet naar die pretparken.

Het kosteloos vooraf plannen van tijdsslots vind ik wel een leuke gedachte. Ultiem zou zijn als je de dag van te voren kunt aangeven hoe graag je in welke attracties wilt, en dan kan bij aankomst het park aangeven hoe laat je waar moet zijn met.looproute. In de nacht kan het pretpark de dagjes voor alle bezoekers mooi optimaliseren. Het neemt alleen wel wat spontaniteit weg, maar het scheelt weer wat wachtrijen :) Hoewel... misschien wordt het park dan wel drukker.
Dit is echt weer een Tweakers oplossing :P lekker optimaal. En totaal emotieloos :D Als het zo ver komt, dan hoef ik niet meer naar een pretpark

[ Voor 35% gewijzigd door -tom-562 op 29-08-2017 08:32 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
-tom-562 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:30:
[...]

Gatverdamme :r je laat 'm zeker ook in de bouwmarkt kakken op de showroom toiletten |:(

[...]

Dit is echt weer een Tweakers oplossing :P lekker optimaal. En totaal emotieloos :D Als het zo ver komt, dan hoef ik niet meer naar een pretpark
En wat is jouw oplossing? Dat die in zijn broek pist? Het is een kind dat. Die kunnen wc bezoek minder plannen of ophouden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

matty___ schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:37:
[...]

En wat is jouw oplossing? Dat die in zijn broek pist? Het is een kind dat. Die kunnen wc bezoek minder plannen of ophouden 8)7
Een lunchroom/restaurant/café opzoeken misschien, desnoods naar buiten ergens in de bosjes o.i.d.? Je laat je kind toch niet schijten in een plantenbak 8)7 Kom op he, we leven niet in India ofzo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Het fastpass systeem tezamen met 2 uur eerder open voor hotelgasten in eurodisney is wel goed te doen.
Helaas is het in de weekenden zo dat zelfs fastpass niet leuk meer is.
Dat je een ritje kan reserveren om 9 uur voor 17 uur 's middags.

Beste is, zeker als je met kinderen gaat, van te voren naar de wc. En anders, spreek je even met de mensen die voor en achter je staan af dat ze even naar de wc gaan. Mensen zijn over het algemeen niet de moeilijkste in een wachtrij.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichel
-tom-562 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:30:
[...]

The proof of the pudding is in the eating :)

Nee, serieus... normaal zou ik dat nooit toelaten maar de toon was dermate onbeschoft dat ik iets had van: "Dan kan het mij ook geen f*ck schelen", doe maar.

[ Voor 3% gewijzigd door demichel op 29-08-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Morelleth schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Hoezo is dit raar? Volgens mij heeft de Efteling altijd al een heel simpel principe gehanteerd. Niemand is beter dan de rest en iedereen wacht op zijn beurt.
Dat principe klopt gewoon niet. Het gaat er niet om of iemand beter is dan een ander, het gaat er om dat iedereen anders is. Als je buitenlandse gasten probeert aan te trekken, dan dien je de marges voor de plasjes aan te passen. Wij Nederlanders plassen niet zo vaak en houden onze plasjes dus langer op, maar buitenlanders zijn nou eenmaal anders. Die zijn in hun eigen land gewend dat ze gewoon overal plasjes in WC's kunnen doen.
En zo'n ticketsysteem is dan wel een goede om een beetje te gaan sturen in de drukte, mits iedereen er gebruik van gaat maken (maar lost de rijen niet echt op, zover ik die ene keer in disneyland heb mogen ervaren, je geeft alleen sommige mensen voorrang op anderen die geen ticket hebben gereserveerd :| )
Iedereen kan er voor kiezen om tickets reserveren. Het is net als verkeerslichten in de stad een ideale manier om de drukte te verdelen, wat in ieder's voordeel is.
Maar goed, ze hebben nog ruimte genoeg om uit te groeien. Alle akkers naast de Efteling worden verpacht, dus ze kunnen nog jaren vooruit. (En dan heeft het treintje echt nut)
Ach, het management van de Efteling reist veel pretparken af, wellicht dat een keer uit een onderzoek blijkt dat ze veel buitenlandervriendelijk kunnen zijn door gewoon betere WC's te maken. Met sommige dingen moet je gewoon een eenheidsworst zijn (WC's), want er zijn genoeg andere dingen waarmee Efteling uniek kan zijn, wat ze overigens zeer goed doen.

Disney kan daarentegen prima een eenheidsworst zijn (en tegelijk best leuk zijn) onder de Disney's. De reden dat Disney Parijs niet loopt en nooit zal lopen is omdat Frankrijk gewoon een verkeerde keuze is geweest. Amerikanen dachten ook een defaultpark uit te kunnen rollen. Dat werkt in de VS en in de rest van de wereld, maar Frankrijk is gewoon niet geschikt. Dat was een harde les voor Disney. Ja, de attracties in Parijs zijn iets leuker dan in bijv. Orlando of Anaheim, maar in Disney Orlando heb je zo veel meer Disney-gevoel dat 3000 euro meer betalen voor vliegtickets voor jezelf en je kinderen naar Orlando echt een no-brainer is. De Efteling probeert de laatste jaren ook een Efteling gevoel te creeeren en dat doen ze mijns inziens best ok. Behalve de WC's dan. Ik hoop niet dat ze de WC's ombouwen tot holle bolle gijs waar je in moet mikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
http://www.nu.nl/reizen/4...-reserveren-achtbaan.html
De Efteling begint volgende maand met een proef om wachtrijen te beperken. Bezoekers die in de achtbaan Python willen moeten vooraf een tijd kiezen en reserveren.
De Efteling denkt dat de wachttijd bij de achtbaan zo beperkt kan worden tot maximaal een kwartier. Het experiment duurt twee maanden en de Efteling verwacht er veel van. Als het een succes is, kan het systeem worden ingevoerd bij meer attracties in het sprookjespark in Kaatsheuvel.

"We weten dat wachten het minst favoriete onderdeel van een dagje uit is'', aldus een woordvoerder. "Bezoekers kunnen de instaptijd kiezen in een app op de mobiele telefoon of bij automaten in het park. Iedereen moet een tijdvak reserveren.''

De Efteling benadrukt dat het geen voorrangssysteem is waar attractieparken in bijvoorbeeld de Verenigde Staten veel geld mee verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan dat reserveren pas als je je park-toegangskaartje aan het kopen bent of pas als je al binnen bent om er vervolgens achter te komen dat alle tijden voor alle attracties al besproken zijn ?
(geen azijn modus maar gewoon imho een geldige vraag)

Wel opzich goed dat ze erop reageren, en misschien eindelijk eens wat eraan gaan doen.

Verder als je echt geen wachttijd wil hebben en een veel langere baan leuker lijkt, dan kan je voor hetzelfde geld naar Imst om deze baan te bewonderen. (want de prijs voor Efteling blijft nog steeds erg groot)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
|sWORDs| schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:23:
[...]

Ik ben 17 juni geweest, dat was zelfs een zaterdag waarbij 's avonds de opening van een nieuwe attractie was. We zijn direct naar droomvlucht gegaan en hebben daar 26 minuten in de rij gestaan (waarvan 4 minuten een storing) en hebben daarna alle sprookjes en alle attracties waar kinderen van één meter in mogen. Ik denk dat de langste wachttijd na droomvlucht 15 minuten was, meeste andere attracties 4-8 minuten.

Maar inderdaad, mochten je kinderen op een mooie dag vrij zijn (studiedag leerkrachten), dan is dat normaal gesproken ideaal. Toch zijn er blijkbaar ook goede dagen in het weekend, maar dat is natuurlijk geluk hebben. (En een slimme route plannen.)

TS: ik ga met drie kleine kids in geen enkele rij langer dan 40 minuten staan en voor de langste rijen gaan we plassen. Moet er dan toch eentje ineens dan gaat één ouder met dat kind de rij uit en dan zou ik als het enigszins kan het kind aangeven (niemand klaagt over een 3-6 jarige, zeker niet als je heel hard zegt: Zo, blaas weer leeg) en anders met het kind achteraan sluiten of een attractie met kortere rij doen.

Mocht iemand nog naar de Efteling gaan, wat bij ons goed werkte was een 8 vorm, start bij droomvlucht en ga dan naar links boven.
Pak je de attracties voor groteren ook dan werkt dit vast juist weer niet.
Je kunt toch ook gewoon een dag ziek melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
enchion schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:35:
[...]

Verder als je echt geen wachttijd wil hebben en een veel langere baan leuker lijkt, dan kan je voor hetzelfde geld naar Imst om deze baan te bewonderen. (want de prijs voor Efteling blijft nog steeds erg groot)
[video]
Nou zelf bij deze heb ik 20min in de rij gestaan. Het startpunt is na de lift en je moet wel degelijk 2min wachten voordat de volgende kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan dat reserveren pas als je je park-toegangskaartje aan het kopen bent of pas als je al binnen bent om er vervolgens achter te komen dat alle tijden voor alle attracties al besproken zijn ?

Wel opzich goed dat ze erop reageren, en misschien eindelijk eens wat eraan gaan doen.

[video]
Dat kun je op zich prima afvangen, 40-50% reserveringen.
Ze weten precies hoeveel ritjes er per uur gemaakt kunnen worden.
Stel dat er 3000 man per uur doorheen kan, 1500 mensen met fast-pass kunnen reserveren en zien hun tijdslot in de app.
De overige 1500 mensen kunnen in de overige rij staan..

Tevens maximaal 1 reservering per attractie, daarna moet je in de normale rij.

Zo kun je een deel plannen mits je vroeg bent, en anders in de normale rij aansluiten.

En een maximum aantal fast-passes per dag zal ook helpen om die rijen korter te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
remzor schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:46:
[...]...Het is een nieuwe attractie. Take it or leave it. Er wordt zo een verkeerd voorbeeld gegeven en een verwend kind gecreëerd. Gewoon opnieuw aansluiten of mensen lief aankijken of je terug de rij in kan, anders pech hoor....
Dan moet je dus heel die rij lief aankijken, niet alleen degene die achter je stond. Je passeert immers de hele rij.

Zo'n verkorte rij tegen een hoger tarief is marketingtechnisch wel briljant natuurlijk: eerst teveel mensen binnen laten die allemaal flink geld komen besteden, daardoor lange rijen creëren, om daarna nog meer geld te verdienen aan mensen die geen uur willen of kunnen wachten. Als je het feitelijk bekijkt is die fast pass simpelweg een 'legale' voordring-mogelijkheid die het park je biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

[video]
Ik gok dat de efteling toch echt goedkoper is dan helemaal naar Oostenrijk rijden voor 1 ritje.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Nyarlathotep schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:25:
Niet 100 minuten in een rij gaan staan voor een attractie. Sorry, maar dan ben je toch niet goed bij je hoofd??
Dat. En 100minuten met kleine kinderen in de wachtrij gaan staan... :')
Dat moet je niet eens willen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Gonadan

Gonadan

Roenie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:13:
Als je het feitelijk bekijkt is die fast pass simpelweg een 'legale' voordring-mogelijkheid die het park je biedt.
Heel strikt genomen creëer geef je de elite voorrang boven het plebs. Geef het wat tijd om door te ontwikkelen en een normaal modaal gezin kan niet meer normaal in een attractie, tenzij ze flink sparen voordat ze naar zo'n attractiepark gaan. Ik dacht dat de maatschappij tegenwoordig te sociaal was voor dergelijke klassescheiding?

/ongenuanceerdhellendvlak ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 2 Laatste