Toon posts:

Doppenset aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• nash1971
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-03-2021
Ik wil een zo compleet mogelijke doppenset aanschaffen.
Natuurlijk zijn de A merken bekend maar die vind ik te duur voor de frequentie dat ik het zal gebruiken, dus geen hazet en gedore.
Ik ben 3 interessante sets tegen gekomen rond de 100-125 euro.

Kraftwerk 172 delig
https://www.hbm-machines....ChMI-Kr3qarV1QIVQpUbCh0z-

Bruder mannesmann 215 delig
https://www.conrad.nl/nl/...86&WT.srch=1#BVRRWidgetID

Carolus 172 delig
http://www.zeelandtools.n...-3-8-+-1-4-172-delig.html

Graag advies.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:28

basvn

Breezand - NHN

Ook al op amazon gekeken?

Hier heb je ook vaak wel leuke koopjes, met veel reviews.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
(jarig!)
Hier goede ervaringen met Kraftwerk. Het is gewoon prima spul voor een nette prijs. Er is nog niks kapot gegaan van mijn set (>5 jaar oud), maar doe er ook geen hele rare dingen mee.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36

-tom-562

Oliesjeik

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Builtim
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-05 10:37
Mijn ervaring met mannesmann is niet zo goed, zou daarom als ik jou was hier ook niet voor gaan. Heb hier namelijk een gereedschapskoffer van en de ratel was al binnen een half jaar kapot. Kruiskopschroevendraaiers waren ook niet de beste.

• nash1971
Ik heb hier gekeken maar zie niks over de merken waar ik naar vraag of kijk ik verkeerd?

• nash1971
Builtim schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:26:
Mijn ervaring met mannesmann is niet zo goed, zou daarom als ik jou was hier ook niet voor gaan. Heb hier namelijk een gereedschapskoffer van en de ratel was al binnen een half jaar kapot. Kruiskopschroevendraaiers waren ook niet de beste.
Had je de green line want ik begreep dat er ook goedkopere blue line is.

• nash1971
basvn schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:36:

Thx inderdaad even gelezen.

• -tom-562
  • Laatst online: 14:36

-tom-562

Oliesjeik

nash1971 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:09:
[...]

Ik heb hier gekeken maar zie niks over de merken waar ik naar vraag of kijk ik verkeerd?
Je had je vraag ook daar kunnen stellen, daar is dat topic specifiek voor bedoelt.
Verder is het niet de bedoeling dat je 3 posts onder elkaar maakt, je kunt ook alles in 1 post zetten.
Builtim schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:26:
Mannesmann heeft verschillende lijnen. Daar zit kwaliteitsverschil tussen. Ik heb zelf een doppendoos/ratelset van Mannesmann (Greenline), al 10 jaar, en die voldoet prima (voor hobbymatig gebruik). De greenline is over het algemeen prima.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:41
Ik zou gaan voor een 1/2"doppenset, die gaan met doppen van mega-groot, tot aan 10.
Voor het echt kleine werk, kun je dan een 1/4" setje kunnen nemen, als dat nog nodig is. Als je persé alle-in-één wilt, ga dan voor een doos met een 1/2"+ 1/4"combi, en laat de 3/8" even links liggen.

Neem altijd zeskant doppen, geen 12-kant!!

Ik heb zelf een 1/2"doppenset van tengtools... daar klus ik al >15 jaar mee aan mijn motoren (met soms aanhaalmomenten van >200 Nm) , en er is nog nooit iets aan kapot gegaan of verbogen. Voor het kleine, fijne werk heb ik een 1/4"setje van proxxon.

Let er op dat bij de 1/2" een wringijzer zit, dat is verrekte handig bij echt lomp-vast zittende moeren.

Doppen met een schroefkop heb ik wel, maar gebruik ik eigenlijk nooit. Veel te onhandig; vaak kun je vanwege de breedte van de dop niet goed bij je schroef komen. Je kunt dan beter investeren in een set goede schroevendraaiers. Die liggen vaak ook een stuk beter in de hand.

Inbus- en torxdoppen kunnen handig zijn, maar die kun je wellicht beter aanschaffen alleen in de maat/maten die je nodig hebt voor je fiets/motor? Dan kun je meteen gaan voor een wat hogere kwaliteit.

[Voor 29% gewijzigd door breew op 14-08-2017 12:27]

• Builtim
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-05 10:37
-tom-562 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:16:

[...]

Mannesmann heeft verschillende lijnen. Daar zit kwaliteitsverschil tussen. Ik heb zelf een doppendoos/ratelset van Mannesmann (Greenline), al 10 jaar, en die voldoet prima (voor hobbymatig gebruik). De greenline is over het algemeen prima.
Had ook de greenline, was ook voor hobbymatig gebruik. Helaas niet de kwaliteit die ik zou verwachten.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk ook eens naar de setjes van proxxon, kwalitatief hetzelfde als gedore en hazet maar een stuk goedkoper.

Beter een wat kleine set in plaats van een grote waarvan je meer dan de helft nooit zult gebruiken. Over 20 jaar heb je nog steeds dezelfde set en dan lijkt de aanschafprijs belachelijk laag. Mijn gedore steeksleutelsset was 40 jaar geleden nog geen 10 gulden en werkt nog steeds prima.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• nash1971
breew schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:19:
Ik zou gaan voor een 1/2"doppenset, die gaan met doppen van mega-groot, tot aan 10.
Voor het echt kleine werk, kun je dan een 1/4" setje kunnen nemen, als dat nog nodig is. Als je persé alle-in-één wilt, ga dan voor een doos met een 1/2"+ 1/4"combi, en laat de 3/8" even links liggen.

Neem altijd zeskant doppen, geen 12-kant!!

Ik heb zelf een 1/2"doppenset van tengtools... daar klus ik al >15 jaar mee aan mijn motoren (met soms aanhaalmomenten van >200 Nm) , en er is nog nooit iets aan kapot gegaan of verbogen. Voor het kleine, fijne werk heb ik een 1/4"setje van proxxon.

Let er op dat bij de 1/2" een wringijzer zit, dat is verrekte handig bij echt lomp-vast zittende moeren.

Doppen met een schroefkop heb ik wel, maar gebruik ik eigenlijk nooit. Veel te onhandig; vaak kun je vanwege de breedte van de dop niet goed bij je schroef komen. Je kunt dan beter investeren in een set goede schroevendraaiers. Die liggen vaak ook een stuk beter in de hand.

Inbus- en torxdoppen kunnen handig zijn, maar die kun je wellicht beter aanschaffen alleen in de maat/maten die je nodig hebt voor je fiets/motor? Dan kun je meteen gaan voor een wat hogere kwaliteit.
Ik begrijp je opmerking en kan me er helemaal in vinden maar wat me opvalt is dat van de merken waar ik naar kijk de set inclusief 3/8" net zo duur is als zonder 3/8". Voor carolus is de set met de 3/8" te vinden voor 99,50 maar daar kom ik de kleinere set niet voor tegen. Wel bijzonder maar wel de praktijk. Tengtools is ook wat duurder dan de 3 merken waar ik naar kijk.

[Voor 3% gewijzigd door nash1971 op 14-08-2017 23:37]

• nash1971
Ik heb inmiddels een 4de set op het oog waar alleen een 1/2"en 1/4". De Proxxon 23286.

http://magazijnblijdorp.n...gzbxZQ-1n2EMaAqn1EALw_wcB

Blijft een leuke puzzel......

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

https://www.sonic-equipment.com daar ben ik wel over te spreken.. maar ik heb geen vergelijkend waren onderzoek gedaan, via een kennis in de racerij het e.e.a. aangeschaft..

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:34
Kijk ook eens op Datona, veel goed gereedschap voor schappelijke prijzen.

• nash1971
hendrikjan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:59:
https://www.sonic-equipment.com daar ben ik wel over te spreken.. maar ik heb geen vergelijkend waren onderzoek gedaan, via een kennis in de racerij het e.e.a. aangeschaft..
Mooie set met 1/2" en 1/4" (309401) maar bijna niet te vinden online.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:33
Zou persoonlijk voor de carolus set gaan.
Het moederbedrijf is gedore ;)
De afwerking kan soms iets minder zijn en zijn vaak 'gladde' sleutels e.d. maar de kwaliteit is goed.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nash1971 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:48:
Ik heb inmiddels een 4de set op het oog waar alleen een 1/2"en 1/4". De Proxxon 23286.

http://magazijnblijdorp.n...gzbxZQ-1n2EMaAqn1EALw_wcB

Blijft een leuke puzzel......
Dat is een hele mooie set. Is ook niet zo'n grote kist en makkelijk bij je te houden. Een grote kist ligt toch al snel in de weg met het sleutelen en is ook moeilijk mee te nemen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• chaoscontrol
  • Laatst online: 11:31
Tsja je vind Gedore te duur maar ik doe al mijn hele leven met hetzelfde setje en die zal ik ook nog wel even blijven gebruiken. Dan kost het natuurlijk in verhouding niets.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:51
Ga voor de set van Carolus, zoals eerder gezegd, komt bij Gedore vandaan, gewoon goede kwaliteit.
De 172 delige set is ook helemaal compleet, erg mooie set.

• nash1971
chaoscontrol schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:28:
Tsja je vind Gedore te duur maar ik doe al mijn hele leven met hetzelfde setje en die zal ik ook nog wel even blijven gebruiken. Dan kost het natuurlijk in verhouding niets.
Ik vind dat ik te weinig gebruik maak van een doppenset om er 150+ aan uit te geven.

• nash1971
Uiteindelijk toch gedore gekozen. 19v20U-20. Bedankt voor jullie tips.

[Voor 22% gewijzigd door nash1971 op 19-08-2017 17:52]

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 21:35
basvn schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:36:

Ik zou persoonlijk NOOIT bij Amazon kopen (heb er zelf slechte ervaring mee), lees de reviews van Amazon maar.
HBM (Herman Buitelaar Machines) heeft hele mooie setjes van prima kwaliteit, tegen scherpe prijzen.
https://www.hbm-machines.com/
Die gasten weten waar ze over praten en hebben een prima garantieservice.

[Voor 3% gewijzigd door Dixie op 20-08-2017 12:33]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee