Of dat laatste mag dat vraag ik mij serieus af. Ik weet dat als je een schutting op gedeelde grond hebt staan je er dingen aan mag bevestigen zoals een schilderij of iets anders met bijvoorbeeld een schroef. Maar of je een
'vaste constructie' er aan mag maken vraag ik mij af. De schutting is met een bepaald doel neer gezet, die is er nooit op gemaakt/berekend om een dubbele schutting aan vast te maken.
Daarnaast zou dit natuurlijk ook een onwenselijke uitwerking zijn. Hoe zit het als er straks planten tussen de schuttingen gaan groeien? Of als er een (huis) dier tussen vast komt te zitten? Of als straks de (gemeenschappelijke) schutting gaat rotten?
Het meest ideale is een nieuwe schutting op de plaats van de oude schutting.
Ga een gesprek met de buren aan:
- in verband met veiligheid en opknappen tuin wil je de schutting vervangen
- jij zal de volledige kosten op je nemen en het plaatsen regelen zonder overlast
- in het kader van privacy wil je graag een 2 meter hoge schutting (wil je dat deze volledig dicht is of mag er een inkepening in zitten waar je als volwassene over heen kan kijken of bijvoorbeeld een trellis)
- geef ze een aantal opties en laat ze hun voorkeur uitspreken over welke ze het mooist willen