Te lage gedeelde schutting vervangen, hoe zit het nou?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.159 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Topicstarter
BastaRhymez schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:06:
Was de buurman niet op vakantie (A)
Ik zou hem nu alvast neerzetten en als ze terugkomen ze "verrassen" met een nieuwe schutting!

#nietgrappig
Laten we dat dus maar niet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
!null schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

En als je dan mee moet betalen voor een nieuwe schutting op de erfgrens? Omdat de oude vervallen is en echt vervangen moet worden?
Dan zullen we er op dat moment weer samen uit moeten komen wat we gaan plaatsen. Komen we daar niet uit, dan vallen we weer terug op "ieder voor zich". In mijn geval hoef ik dan alleen wat palen de grond in te duwen en mijn hout weer vastzetten. Dat is voor de buren dan natuurlijk ook niet gunstig, daarom gaan we dus eerst praten over het vervangen van de schutting.

Dan de vraag "waarom wil je wel betalen voor een schutting op jouw grond en niet voor een gedeelde?" Als ik hem op mijn grond neerzet, hoef ik de achterkant niet dicht te timmeren. Ik mag dan ook niet alleen bepalen wat er neergezet wordt. Het blijft een gedeelde schutting waar de buren dan net zo veel zeggenschap over hebben als ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-08-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

Dan de vraag "waarom wil je wel betalen voor een schutting op jouw grond en niet voor een gedeelde?" Als ik hem op mijn grond neerzet, hoef ik de achterkant niet dicht te timmeren. Ik mag dan ook niet alleen bepalen wat er neergezet wordt. Het blijft een gedeelde schutting waar de buren dan net zo veel zeggenschap over hebben als ik.
Ergo; your way or the highway...

Het is al vaker aangegeven, maar ik vind je opstelling in deze weinig sympathiek. Weet niet wat er verder voorgevallen is, maar je instelling zal inderdaad de noodzaak tot juridische onderbouwing faciliteren. :X

Ik hoop van harte dat je buren er al-dan-niet-onverwacht relaxed mee omgaan, anders kan dit nog een dingetje worden.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 09-08-2017 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:23
Het blijft altijd een moeilijk iets.
Bij ons stond er niets behalve een half omgewaaide schutting. De ene kant toen ze er een jaar later kwamen wonen (was het huis van haar vader die overleed zeg maar), daar hebben we 2 delen aan mee betaald. De rest wilde ze zelf graag hebben en wij waar nog bezig met verbouwen e.d..
De andere kant hing een touwtje aan twee kleine paaltjes. Daar hadden we weinig contact mee. Toen ze noodgedwongen uit het huis moesten hebben we in die tussentijd een hekwerk met van die roosters geplaatst. Over de gehele lengte. Het huis was op dat moment van de bank. Daar hebben we ook nooit iets over gehoord. Staat allemaal op de grens overigens.

We hebben wel kijkers daar gehad waarvan 1 stel meteen riep dat dat eruit ging. Die hebben we bedaard tot het rooster met zo'n onder frame. Uiteindelijk zijn die er niet komen wonen en vinden de huidige bewoners het totaal niet boeiend verder. Iets tegenaan laten groeien tzt en dan is het ook prima.

Ik ga er even vanuit dat je idd rustig bij je buren op bezoek gaat en een bakkie doen. Even bespreken hoe hun vakantie is geweest en uiteindelijk dat je de schutting wilt veranderen naar eentje van 1,8m tot 2m oid omdat je dat fijner vind vanwege je kind etc.
Dan kun je kijken of ze mee willen doen want de schutting is toch al redelijk op leeftijd en dat jullie dan gezamenlijk kijken naar welke schutting er dan komt.
Zo niet, of ze er dan bezwaar tegen hebben dat jullie zelf dan kiezen en het uit eigen zak betalen.
Enzovoorts.

Je komt hier dwingend over, maar nogmaals, ik verwacht niet dat je dat ook echt bent en dat het eerder is omdat je wilt weten wat je rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:21

Zeror

Ik Henk 'm!

Geen idee of het al beantwoord is, maar hoe zeker weet je dat de schutting een gedeelde schutting is? Staat ie precies op de grens van jullie erven? Of staat ie wat meer (of helemaal) op de ene dan de andere?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:25
artbij schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

In nl.moet je 50cm van de grens blijven....
Die 50 centimeter geld enkel voor een heg of heester, een schutting mag 1mm van de erfafscheiding zolang deze er maar niet op staat is deze niet mandelig.

[ Voor 18% gewijzigd door Hari-Bo op 09-08-2017 15:05 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 08:27
@ iedereen die claimt blij te zijn TS zijn buurman niet te zijn. Waar heeft hij gezegd dat hij met het verhaal als hier geponeerd zo ongezouten naar zijn buren gaat. Het is toch maar normaal dat je eerst informatie inwint over wat je rechten en plichten zijn en dan pas beslist hoe ver je de rechten die je hebt wil afdwingen.

Zet het vermanende vingertje eens af en verdicht wat er staat niet met een hele zoo van aannames over de intenties van TS voor je iemand asociaal noemt.

Manmanman 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

redfox314 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:12:
@ iedereen die claimt blij te zijn TS zijn buurman niet te zijn. Waar heeft hij gezegd dat hij met het verhaal als hier geponeerd zo ongezouten naar zijn buren gaat. Het is toch maar normaal dat je eerst informatie inwint over wat je rechten en plichten zijn en dan pas beslist hoe ver je de rechten die je hebt wil afdwingen.

Zet het vermanende vingertje eens af en verdicht wat er staat niet met een hele zoo van aannames over de intenties van TS voor je iemand asociaal noemt.

Manmanman 8)7
Waarom niet eerst het (vriendelijke) gesprek aangaan? Aan de hand daarvan kun je prima bepalen wat er moet gebeuren. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en krijgen het schutting dilemma ook, alleen dan in andere vorm. Ik ga eerst het gesprek aan en kijk of we er samen uit kunnen komen, daarna ga ik me pas inlezen in mijn rechten en plichten als we er niet op een normale manier uit kunnen komen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:47:
Het blijft altijd een moeilijk iets.
Bij ons stond er niets behalve een half omgewaaide schutting. De ene kant toen ze er een jaar later kwamen wonen (was het huis van haar vader die overleed zeg maar), daar hebben we 2 delen aan mee betaald. De rest wilde ze zelf graag hebben en wij waar nog bezig met verbouwen e.d..
De andere kant hing een touwtje aan twee kleine paaltjes. Daar hadden we weinig contact mee. Toen ze noodgedwongen uit het huis moesten hebben we in die tussentijd een hekwerk met van die roosters geplaatst. Over de gehele lengte. Het huis was op dat moment van de bank. Daar hebben we ook nooit iets over gehoord. Staat allemaal op de grens overigens.

We hebben wel kijkers daar gehad waarvan 1 stel meteen riep dat dat eruit ging. Die hebben we bedaard tot het rooster met zo'n onder frame. Uiteindelijk zijn die er niet komen wonen en vinden de huidige bewoners het totaal niet boeiend verder. Iets tegenaan laten groeien tzt en dan is het ook prima.

Ik ga er even vanuit dat je idd rustig bij je buren op bezoek gaat en een bakkie doen. Even bespreken hoe hun vakantie is geweest en uiteindelijk dat je de schutting wilt veranderen naar eentje van 1,8m tot 2m oid omdat je dat fijner vind vanwege je kind etc.
Dan kun je kijken of ze mee willen doen want de schutting is toch al redelijk op leeftijd en dat jullie dan gezamenlijk kijken naar welke schutting er dan komt.
Zo niet, of ze er dan bezwaar tegen hebben dat jullie zelf dan kiezen en het uit eigen zak betalen.
Enzovoorts.

Je komt hier dwingend over, maar nogmaals, ik verwacht niet dat je dat ook echt bent en dat het eerder is omdat je wilt weten wat je rechten zijn.
toon volledige bericht
Wat is dwingend? Ik zeg gewoon eerlijk hoe de vlag erbij hangt. Zo goed is de relatie met de buren niet en ze houden zelf ook niet echt rekening met anderen, als daar geen dwingende reden voor is. We hebben geen ruzie verder, maar van "te vriend houden" kan al geen sprake meer zijn. Ach, je hoeft niet met iedereen vrienden te zijn.

Ik wil ze juist wat ruimte te geven om, zonder de details van onze plannen te kennen, eerst zelf even te bedenken wat ze zouden willen doen. Ik zeg alleen eerlijk: die schutting van 2 meter komt er. Dat staat voor ons gewoon vast en ik heb eigenlijk ook nog geen steekhoudende argumenten gezien waarom we daar vanaf zouden moeten zien.

Ik heb er inmiddels al discussierend weer een vraag bij:

In hoeverre zou evenutele onenigheid over de huidige gedeelde schutting er juridisch gezien toe kunnen lijden dat deze schutting gesloopt zou moeten worden? Volgens BW 5.49 moeten wij en de buren samen zorgen voor een gedeelde schutting van 2 meter hoog, als 1 van ons daar op staat. Mochten wij er dan samen niet uitkomen, zou normaal gesproken de uitkomst zijn dat we ieder een eigen schutting kunnen zetten. Er staat nu een schutting die dus niet voldoet (geen 2 meter). Moet dat ding dan weg, of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 888777

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:26:
[...]Er staat nu een schutting die dus niet voldoet (geen 2 meter). Moet dat ding dan weg, of hoe moet ik dat zien?
Die is al vele keren voorbij gekomen.... de regel is maximaal 2m zonder vergunning. Bij nieuwe schuttingen kun je gelijk 2m "eisen", bij bestaande erfafscheidingen niet. Dan is overleg en instemming van beide partijen over aanpassingen noodzakelijk. En sloop is al helemaal absurd.

Maar wat blijf je nou bezig, als je stelling is dat die schutting van 2m er toch komt dan ga je toch gewoon aan de slag zonder verder nog meer zgn vragen. Bouw gewoon wat je zelf wilt en mooi vindt op je eigen grond, scheelt je overleg met je buren... dat lijkt er toch niet echt in te zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 09-08-2017 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 11:10

krietjur

Where am I?

Ik zou nog eerst maar eens goed zoeken naar dat BW 5.49.

Als ik kijk op wetten.overheid.nl vind ik een BW5.49 waar inderdaad die 2 meter wordt genoemd. Bovenaan staat geldend van 01-01-2014 t/m heden.

Ik vind er echter ook een nieuwere versie, geldend van 01-07-2016 t/m heden. Daarin wordt geen 2 meter meer genoemd maar 1,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:39
Als jouw interpretatie van de wet al klopt; in hoeverre zou een rechter in jouw redenering meegaan als je al 7 jaar geen probleem hebt gemaakt van die lage schutting?
Ook vraag ik me af of de buren geen bezwaar kunnen maken als je op eigen grond nog een schutting zet. Er staat tenslotte al een afscheiding. De buren zien een hoge schutting blijkbaar als derving van hun woongenot en het wordt naar mijn idee geen gezicht van hun kant. Twee schuttingen achter elkaar geeft volgens mij ook wel veel kans op ongedierte ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:15
[...]
Er staat nu een schutting die dus niet voldoet (geen 2 meter). Moet dat ding dan weg, of hoe moet ik dat zien?
De schutting voldoet prima. Hij hoeft geen 2 meter te zijn. Dat is een maximum.

Alleen als 1 van de bewoners een 2-meter schutting wil, moeten de buren daaraan meewerken. Aan jouw kant kun je prima alles eraf halen, en vervolgens dicht potdekselen.

Hoe groot is het stuk dat je moet overbruggen?

Om de lieve vrede te bewaren, uiteraard eerst in overleg, dat voorkomt gewoon gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 888777 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

Die is al vele keren voorbij gekomen.... de regel is maximaal 2m zonder vergunning. Bij nieuwe schuttingen kun je gelijk 2m eisen, bij bestaande erfafscheidingen niet. En sloop al al helemaal absurd.
BW 5.49 stelt gewoon 2 meter, niet maximaal. Maximale hoogte wordt geregeld in de APV en dat staat verder los van het BW. In het BW wordt alleen verwezen naar de APV, waarin afgeweken kan worden van deze hoogte. Als de gemeente stelt dat het maximaal 1,80 meter is, dan is het conform BW 5.49 dus ook 1,80 meter.

Ik zou in een hypothetische rechtzaak waarschijnlijk ook referreren naar BW 5.49, aangezien in de APV van onze gemeente alleen een maximale hoogte is beschreven voor erfafscheidingen.

Waarom zou sloop absurd zijn, juridisch gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

DonChaot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:34:Ook vraag ik me af of de buren geen bezwaar kunnen maken als je op eigen grond nog een schutting zet.
Je kunt overal bezwaar tegen hebben :-).
Maar als er geen vergunning vereist is wordt het lastig om bij iemand bezwaar te maken tegen de afgifte ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
krietjur schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:31:
Ik zou nog eerst maar eens goed zoeken naar dat BW 5.49.

Als ik kijk op wetten.overheid.nl vind ik een BW5.49 waar inderdaad die 2 meter wordt genoemd. Bovenaan staat geldend van 01-01-2014 t/m heden.

Ik vind er echter ook een nieuwere versie, geldend van 01-07-2016 t/m heden. Daarin wordt geen 2 meter meer genoemd maar 1,5 meter.
Kijk, daar heb ik dus wat aan. Hij is vorig jaar inderdaad gewijzigd. Dan is mijn laatste vraag eigenlijk bij voorbaat al niet meer van toepassing. Hij wordt 2 meter, dus dan wordt het alweer een stuk minder ingewikkeld.

Optie A: we komen er met de buren uit en vervangen de gedeelde schutting gezamelijk. Ik kan ze eventueel wel tegemoetkomen door ze alle schuttingplanken van onze kant te geven, zodat we samen alleen de palen hoeven te vervnagen. Dan hoef ik dat oude, maar nog goede, hout niet af te voeren. Kan ik ze nog een beetje matsen met de kosten van de palen en dan zijn ze voor een prikkie klaar.

Optie B: we komen er niet uit met de buren en hebben dan geen andere optie dan een schutting tegen de huidige schutting aan te zetten.

Ik waardeer je input enorm.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-08-2017 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:37:
[...]
Waarom zou sloop absurd zijn, juridisch gezien?
Omdat, neem ik aan, de schutting in goede staat verkeert.
DonChaot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:34:
De buren zien een hoge schutting blijkbaar als derving van hun woongenot en het wordt naar mijn idee geen gezicht van hun kant.
Je kunt ook op die plek een tuinhuisje plaatsen van 2 meter hoog. Zelfde effect voor de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:37:
[...]Waarom zou sloop absurd zijn, juridisch gezien?
Omdat je met je buren overeenstemming moet hebben en aanpassing naar 2m is met wat simpele dingen zo te regelen als ik het zo lees.

Maar je lijkt nog steeds op zoek te zijn naar juridische gronden om je buren te laten meebetalen aan een nieuwe schutting krijg ik toch sterk de indruk..... of eigenlijk dat je gewoon je gelijk wilt halen ten koste van hen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 09-08-2017 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

In NL niet. Ik verlies dan dus 10 centimeter grond.

In mijn ogen is het zetten van een schutting, die niet voldoet aan de verplichtingen beschreven in het burenrecht, een bewust genomen risico. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel. Ik verwacht ook niet van de buren dat ze binnen 2 weken aangeven wat het gaat worden en duur gaat het niet worden. De huidige schutting is ook simpel en dat lijkt me nu ook prima.

^^
Voor zover ik het allemaal begrepen heb, zou ik ook geen poot gehad hebben om op te staan als die schutting ongeveer 2 meter hoog was geweest en in goede staat.
Ik weet niet wat 'duur gaat het niet worden' precies inhoud, maar ik denk dat de kosten voor je dan geen probleem zijn. Als ze het er niet mee eens zijn zou ik dan voorstellen de schutting te betalen. Daar kunnen ze toch weinig op tegen hebben en dan kan hij gewoon op de erfgrens. Anders krijg je weer van die dingen dat zij of een toekomstige buurman de gedeelde schutting weghaald en nadat je met je ogen knippert ben je dan 10 cm tuin kwijt door verjaring :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pat911 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:39:
[...]Je kunt ook op die plek een tuinhuisje plaatsen van 2 meter hoog. Zelfde effect voor de buren.
Alleen als het dan wel een klein tuinhuisje of een kort deel van de schutting is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 888777 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:43:
[...]

Alleen als het dan wel een klein tuinhuisje of een kort deel van de schutting is....
Dan zet je er een conifeer naast.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercyfull_fate
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10-2023
Om even een extreme stelling in voordeel van je buren aan te houden:

Is er niet sprake van een ( heel erg) plaatselijke gewoonte van 1 meter? De buren zijn namelijk met de vorige bewoners de huidige schutting overeengekomen.

Waarschijnlijk staat de schutting er ook al 10 jaar of langer?

Met de koop van het huis was deze overeenkomst zichtbaar als zijnde de aanwezige schutting.

En deze overeenkomst/gewoonte heb jij dus blijkbaar geaccepteerd

Dit geeft dus zelfs grond voor je buren om bij vervanging van de schutting te eisen dat de nieuwe schutting niet hoger wordt dan de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:25
[...]

Wat is dwingend? Ik zeg gewoon eerlijk hoe de vlag erbij hangt. Zo goed is de relatie met de buren niet en ze houden zelf ook niet echt rekening met anderen, als daar geen dwingende reden voor is. We hebben geen ruzie verder, maar van "te vriend houden" kan al geen sprake meer zijn. Ach, je hoeft niet met iedereen vrienden te zijn.

Ik wil ze juist wat ruimte te geven om, zonder de details van onze plannen te kennen, eerst zelf even te bedenken wat ze zouden willen doen. Ik zeg alleen eerlijk: die schutting van 2 meter komt er. Dat staat voor ons gewoon vast en ik heb eigenlijk ook nog geen steekhoudende argumenten gezien waarom we daar vanaf zouden moeten zien.

Ik heb er inmiddels al discussierend weer een vraag bij:

In hoeverre zou evenutele onenigheid over de huidige gedeelde schutting er juridisch gezien toe kunnen lijden dat deze schutting gesloopt zou moeten worden? Volgens BW 5.49 moeten wij en de buren samen zorgen voor een gedeelde schutting van 2 meter hoog, als 1 van ons daar op staat. Mochten wij er dan samen niet uitkomen, zou normaal gesproken de uitkomst zijn dat we ieder een eigen schutting kunnen zetten. Er staat nu een schutting die dus niet voldoet (geen 2 meter). Moet dat ding dan weg, of hoe moet ik dat zien?
toon volledige bericht
je heb al geen goede relatie met de buren als ik het zo lees zet die schutting dan gewoon op eigen grond kan jou dat dan schelen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercyfull_fate schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:48:
Dit geeft dus zelfs grond voor je buren om bij vervanging van de schutting te eisen dat de nieuwe schutting niet hoger wordt dan de huidige.
Dat is geen steekhoudende argumentatie, dan zou er nooit wat hoeven wijzigen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:43:
[...]

Ik weet niet wat 'duur gaat het niet worden' precies inhoud, maar ik denk dat de kosten voor je dan geen probleem zijn. Als ze het er niet mee eens zijn zou ik dan voorstellen de schutting te betalen. Daar kunnen ze toch weinig op tegen hebben en dan kan hij gewoon op de erfgrens. Anders krijg je weer van die dingen dat zij of een toekomstige buurman de gedeelde schutting weghaald en nadat je met je ogen knippert ben je dan 10 cm tuin kwijt door verjaring :p
Neehoor. Die schutting is voor de helft van mij. Dat is dus om te beginnen al een onrechtmatige daad. Bewijzen is geen punt: foto's genoeg. De termijn voor verjaring gaat pas in op het moment dat ze de oude schutting verwijderen. Dat merk ik, want ik ga de nieuwe schutting daaraan bevestigen waarschijnlijk. :)

De grens bepalen op ons perceel is ook erg makkelijk: ze zijn gespiegeld, dus de erfgrens ligt exact tussen de achterdeuren en tussen de schuurtjes.
Lanithro schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:57:
Ik zou oppassen met de schutting op je eigen grond plaatsen. Ik woon in een nieuwbouwwijk en toen wij met de hele straat schuttingen gingen plaatsen hadden mensen in hun tuin al een (gare) schutting geplaatst. Toen ze overlegden om die schutting weg te halen en de kosten te delen gaven ze aan dat ze de schutting niet weg zouden halen. Ook niet als ze niets hoefden mee te betalen aan die schutting. Wat dus resulteerden in een schutting op eigen grond. Die oude schutting heeft er daarna nog een maandje gestaan en was daarna weg gehaald. Stuk tuin armer en een slechte relatie met de buren rijker.
Als ze echt niet mee willen betalen zou ik alles zelf betalen en alsnog op de erfgrens proberen te krijgen.

En een slechte relatie met je buren is niet leuk. Ze kunnen je het leven behoorlijk zuur maken wat ten koste gaat van je woongenot.
Mochten we er niet uitkomen en ik dus een schutting tegen de oude moet zetten, dan gaat de nieuwe schutting bevestigd worden aan de oude. Die kan dus niet weggehaald worden zonder mijn nieuwe schutting ook weg te halen. Dat gaat toch opvallen. Dan hebben de buren 2 opties: ongedaan maken of een juridisch probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-08-2017 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
Ik zou oppassen met de schutting op je eigen grond plaatsen. Ik woon in een nieuwbouwwijk en toen wij met de hele straat schuttingen gingen plaatsen hadden mensen in hun tuin al een (gare) schutting geplaatst. Toen ze overlegden om die schutting weg te halen en de kosten te delen gaven ze aan dat ze de schutting niet weg zouden halen. Ook niet als ze niets hoefden mee te betalen aan die schutting. Wat dus resulteerden in een schutting op eigen grond. Die oude schutting heeft er daarna nog een maandje gestaan en was daarna weg gehaald. Stuk tuin armer en een slechte relatie met de buren rijker.
Als ze echt niet mee willen betalen zou ik alles zelf betalen en alsnog op de erfgrens proberen te krijgen.

En een slechte relatie met je buren is niet leuk. Ze kunnen je het leven behoorlijk zuur maken wat ten koste gaat van je woongenot.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Neehoor. Die schutting is voor de helft van mij. Dat is dus om te beginnen al een onrechtmatige daad. Bewijzen is geen punt: foto's genoeg. De termijn voor verjaring gaat pas in op het moment dat ze de oude schutting verwijderen. Dat merk ik, want ik ga de nieuwe schutting daaraan bevestigen waarschijnlijk. :)

De grens bepalen op ons perceel is ook erg makkelijk: ze zijn gespiegeld, dus de erfgrens ligt exact tussen de achterdeuren en tussen de schuurtjes.

[...]

Mochten we er niet uitkomen en ik dus een schutting tegen de oude moet zetten, dan gaat de nieuwe schutting bevestigd worden aan de oude. Die kan dus niet weggehaald worden zonder mijn nieuwe schutting ook weg te halen. Dat gaat toch opvallen.
Tsja dat moet je zelf weten, dat had ik in ieder geval niet gedaan. Ik hou liever een goede relatie met mijn buren. Maar ik zou eerst gaan overleggen met je buren. Je denkt al meteen aan doem scenario's en lijkt er vanuit te gaan dat ze niet te vermurwen zijn in een hoge schutting. Ik zou mijn voor onderzoek eerder steken in meerdere opties qua schuttingen ipv meteen juridisch te hoe je er voor staat. In mijn ogen doe je de stappen verkeerd om.

Ik snap wel dat je de schutting te laag vind trouwens. Ik zou ook gek worden als ik elke keer een nieuwsgierige buurman/vrouw voorbij zie lopen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 13:47
Ik denk dat je dochter liever in een schutting klimt dan dat ze moet meemaken dan dat papa in de gordijnen klimt. :o

Ik zou echt nooit kunnen overwegen om zó met mijn buren om te gaan. Komt allemaal wel erg gefrustreerd over. Mijn buren vertellen mij ook wekelijks hoe blij ze zijn dat ik er ben komen wonen. De vorige buren hadden er namelijk een handje van om minimaal 1-2 keer per maand gewoon de politie te bellen en langs te laten komen. Tot op de dag van vandaag weet ik niet waarom ze dat deden..

De lontjes verschillen dus enorm per gezin. Ik ben het er mee eens dat de wetsartikelen en dreigementen achterwege moeten blijven in deze discussie. Die <€500 euro meer of minder zou ik echt geen relatie voor op het spel zetten of mij zo vijandig opstellen. Dat gaat ook ten koste van je eigen woongenot, is dat het echt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:35
Wat ik me afvraag..

Wat nu als de buren het allemaal prima vinden en meegaan in een nieuwe schutting maar aangeven er niet de financiële middelen voor te hebben. Hoe staat de pet van TS dan?

[ Voor 2% gewijzigd door xinix03 op 09-08-2017 16:19 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xinix03 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:18:
Wat ik me afvraag..

Wat nu als de buren het allemaal prima vinden en meegaan in een nieuwe schutting maar aangeven er niet de financiële middelen voor te hebben. Hoe staat de pet van TS dan?
Dat is niet het geval. Het zijn geen miljonairs natuurlijk, maar ze zijn zeker niet arm ofzo.

Daar moeten we dan even over praten. Als ze genoegen zouden nemen met de oude schuttingplanken en de palen van het hoge stuk zijn nog goed, dan komen we daar wel uit. Het geld groeit bij mij ook niet op mijn rug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Divak schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:16:
Ik denk dat je dochter liever in een schutting klimt dan dat ze moet meemaken dan dat papa in de gordijnen klimt. :o

Ik zou echt nooit kunnen overwegen om zó met mijn buren om te gaan. Komt allemaal wel erg gefrustreerd over. Mijn buren vertellen mij ook wekelijks hoe blij ze zijn dat ik er ben komen wonen. De vorige buren hadden er namelijk een handje van om minimaal 1-2 keer per maand gewoon de politie te bellen en langs te laten komen. Tot op de dag van vandaag weet ik niet waarom ze dat deden..

De lontjes verschillen dus enorm per gezin. Ik ben het er mee eens dat de wetsartikelen en dreigementen achterwege moeten blijven in deze discussie. Die <€500 euro meer of minder zou ik echt geen relatie voor op het spel zetten of mij zo vijandig opstellen. Dat gaat ook ten koste van je eigen woongenot, is dat het echt waard?
Ook jij leest dingen die er niet staan. Ik ben me aan het verdiepen voor ik met de buren in gesprek ga. Er is recent helemaal geen contact geweest met de buren hierover. Waar baseer jij dan op dat ik op vervelende manier met de buren omga? Dat komt echt uit jouw aannames, die gewoon niet kloppen.

De relatie met deze buren is niet goed, maar ook niet slecht. Politie bellen? Waar haal je dat nou weer vandaan? De enige politieman die hier komt is de overbuurman, in zijn vrije tijd dus.

Ik wil voor mezelf gewoon helder hebben waar we staan en hoe het juridisch ongeveer zit. Ik werd er net al op gewezen dat mijn bron verouderd was. Top!

Verder denk ik dat onder andere jij je drukker maakt dan ik. Wat een ongelofelijke shitload aan zinloze, offtopuc prutreacties zitten er tussen.

Ik heb alleen een sterk vermoeden dat de buren er niet blij mee zullen zijn. Maar in hoeverre is dat mijn probleem? Ik wil gewoon geen onzin uitkramen als er over een paar weken inhoudelijk gesproken wordt hierover. Dat heeft helemaal niets met een vijandige houding te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40

Qwerty-273

Meukposter

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:29:
Het geld groeit bij mij ook niet op mijn rug.
Om jezelf maar eens te qouten:
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:05:
We hebben het overigens niet over enorme bedragen. Dit gaat om een paar honderd euro.
Je lijkt toch wel heel erg de kant op te zoeken dat de buren mee moeten betalen voor jullie wensen. Zeker bij een schutting die er al staat en niet aan vervanging toe is, is dat toch wel een behoorlijk duwen / dwingen naar de buren toe. Zeker als je verder leest dat "vrede bewaren" een lage prio voor je heeft, en dat je meldt dat de relatie met de buren verder niet zo goed is dat er van "te vriend houden" geen sprake meer kan zijn (niet dat jullie ruzie hebben).

Het klinkt wel erg dat er gewoon geen klik is met de buren (niet dat je ruzie hebt, maar een verstandhouding is ook ver te zoeken), en als je dan eigenlijk wilt aansturen op het delen van de rekening van jullie eigen wensen (waarvan je er al vanuit gaat dat die niet stroken met de wensen van de buren). Nou dan is dat afhankelijk van hoe jezelf het aanpakt in de discussie en de beleving van de buren daarvan een kanshebber voor het starten van een burenconflict.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:52:
[...]

Om jezelf maar eens te qouten:

[...]

Je lijkt toch wel heel erg de kant op te zoeken dat de buren mee moeten betalen voor jullie wensen. Zeker bij een schutting die er al staat en niet aan vervanging toe is, is dat toch wel een behoorlijk duwen / dwingen naar de buren toe. Zeker als je verder leest dat "vrede bewaren" een lage prio voor je heeft, en dat je meldt dat de relatie met de buren verder niet zo goed is dat er van "te vriend houden" geen sprake meer kan zijn (niet dat jullie ruzie hebben).

Het klinkt wel erg dat er gewoon geen klik is met de buren (niet dat je ruzie hebt, maar een verstandhouding is ook ver te zoeken), en als je dan eigenlijk wilt aansturen op het delen van de rekening van jullie eigen wensen (waarvan je er al vanuit gaat dat die niet stroken met de wensen van de buren). Nou dan is dat afhankelijk van hoe jezelf het aanpakt in de discussie en de beleving van de buren daarvan een kanshebber voor het starten van een burenconflict.
toon volledige bericht
Leuk, maar daar kom ik zelf wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:37
Bij de buren aangeven dat je de schutting graag wilt vervangen omdat je deze voor de kleine niet zo veilig vindt en liever een hoge schutting hebt in het kader van veiligheid en privacy. Dat je deze graag tussen de tuinen in wilt zetten in de plaats van de huidige schutting en of ze dat oke vinden. Er zijn twee mogelijkheden:

1. ze vinden het niet oké. Geef aan dat je sowieso een 2 meter hoge schutting tussen de tuinen in wilt hebben en dat je het liefst hebt dat dit in (goed) overleg gaat qua kleuren en vormen. Dat je anders een schutting op eigen grond zult plaatsen en waar ze ook niet aan mogen komen (dus niet ooit verven of lakken of iets dergelijks). Deze schutting uiteraard niet aan de gedeelde schutting vast maken.

2. ze vinden het wel oké om te vervangen. Dan eens kijken of ze willen meebeslissen (vast wel) en of ze willen mee betalen. Voor mijn part hangen ze er een canvas op of zetten ze er planten voor :)

Ik begrijp prima dat je geen lage schutting wilt, ik moet er niet aan na denken dat mijn buren mij zien liggen als ik in de zomer in mijn zwembroek in de stoel lig... En dat ik ze dagelijks in de tuin kan aantreffen en mij weer verplicht voel om sociaal een praatje te gaan maken :X

[ Voor 17% gewijzigd door President op 09-08-2017 17:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 10:43
Een afspraak bij een jurist met een specialisme op dit gebied lijkt me een betere optie dan dit topic. Blijkbaar wordt welgemeend advies op het gebied van communicatie met de buren niet op prijs gesteld, in tegenstelling tot munitie om mee te schieten in de vorm van wetsartikelen en APV's.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 13:47
Je insteek zegt al genoeg. Dat je je uberhaupt zo wilt inlezen en het wetboek klaar hebt liggen zegt al lang en breed dat het niet gewoon een vriendelijk en normaal gesprek wordt.

Als ik zo'n plan zou hebben zou ik het in de eerste plaats gewoon eens vragen, voordat ik achter de schermen al een weerwoord ga bedenken voor het geval ze het niet met mij eens zijn (of in dit geval: voor het geval je je eigen wilt niet kunt opleggen).

Een normale buur zou geen wetboek, juridische argumenten of die meneer van RTL4 nodig hebben in zo'n situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
evjatar schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:18:
Een afspraak bij een jurist met een specialisme op dit gebied lijkt me een betere optie dan dit topic. Blijkbaar wordt welgemeend advies op het gebied van communicatie met de buren niet op prijs gesteld, in tegenstelling tot munitie om mee te schieten in de vorm van wetsartikelen en APV's.
Ik ben helemaal niet op zoek naar dat advies. Als dat zo was, had ik daar een topic over geopend. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:55:
Alle relevante tips and trics zijn natuurlijk welkom.
De beste tips die ik in dit draadje heb gelezen gaan over een sociale omgang met je buren.
De wet is best duidelijk, dus daar ligt het probleem niet zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BazzH, Ik ben blij dat jij niet mijn buurman bent. En je mag blij zijn dat ik je buurman niet ben.

Wat ben je ongelofelijk aan het zeuren zeg. Ik denk dat je kleine je 1e kind is, maar ik zou echt niet aan de buren aangeven dat de huidige schutting niet veilig is voor je kindje. Zoals ik en meerderen al zeiden, ga eerst eens een normaal gesprek aan met je buren. Ga niet gelijk met wetten strooien en verzin geen dingen die er niet zijn. Mocht je kindje echt een klimmer worden, koop je gewoon een klimrek of je voed haar op dat ze niet over de schutting mag klimmen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Pat911 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:01:
[...]

De beste tips die ik in dit draadje heb gelezen gaan over een sociale omgang met je buren.
De wet is best duidelijk, dus daar ligt het probleem niet zo.
Jij kent mij helemaal niet, dus je kraant nu maar wat onzin uit.

Ik heb in 2 of 3 posts in ieder geval wat nuttige feedback gehad. Fijn dat ik dat nu alvast weet, want ik zat er duidelijk naast wat betreft mijn verwachtingen over de juridische kant.

Kan ik van mijn buren verwachten dat ze meewerken en meebetalen aan het vervangen van de schutting door een schutting van 2 meter? Antwoord: Nee. Na de wijziging van BW 5.49 in 2016 niet meer. 1,5 meter is voor ons geen optie.

Vervangen kan dus alleen in onderling overleg. Enige andere optie is op eigen grond. Ik mag de nieuwe vastschroeven aan de oude.

Ik ga me nog even vermaken met de sociologen alhier. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-08-2017 18:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
De schutting is maar 1 meter hoog? Oftewel: De buren kunnen ten alle tijden naar jouw tuin kijken etc? Mag hopen dat de wetgeving gaat veranderen en dat die dingen 2 meter moeten zijn ipv 1 meter.
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:19:
[...]

Jij kent mij helemaal niet, dus je kraant nu maar wat onzin uit.

Ik ga me nog even vermaken met de sociologen alhier. :)
Ik weet niet waarom, maar als ik kijk naar wat je allemaal zegt denk ik aan 1 ding: ik mag die kerel niet en daarmee deel ik tevens de gedachte van anderen.

[ Voor 51% gewijzigd door mugenmarco op 09-08-2017 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:19:
Enige andere optie is op eigen grond. Ik mag de nieuwe vastschroeven aan de oude.
Of dat laatste mag dat vraag ik mij serieus af. Ik weet dat als je een schutting op gedeelde grond hebt staan je er dingen aan mag bevestigen zoals een schilderij of iets anders met bijvoorbeeld een schroef. Maar of je een
'vaste constructie' er aan mag maken vraag ik mij af. De schutting is met een bepaald doel neer gezet, die is er nooit op gemaakt/berekend om een dubbele schutting aan vast te maken.

Daarnaast zou dit natuurlijk ook een onwenselijke uitwerking zijn. Hoe zit het als er straks planten tussen de schuttingen gaan groeien? Of als er een (huis) dier tussen vast komt te zitten? Of als straks de (gemeenschappelijke) schutting gaat rotten?

Het meest ideale is een nieuwe schutting op de plaats van de oude schutting.

Ga een gesprek met de buren aan:
- in verband met veiligheid en opknappen tuin wil je de schutting vervangen
- jij zal de volledige kosten op je nemen en het plaatsen regelen zonder overlast
- in het kader van privacy wil je graag een 2 meter hoge schutting (wil je dat deze volledig dicht is of mag er een inkepening in zitten waar je als volwassene over heen kan kijken of bijvoorbeeld een trellis)
- geef ze een aantal opties en laat ze hun voorkeur uitspreken over welke ze het mooist willen

Afbeeldingslocatie: https://tuinland.nl/data/producten/800x800/234992_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 16-02-2023
Die nieuwe schutting aan de bestaande bevestigen zou ik toch niet zo snel doen hoor.

5:67 lid 1 BW is daar behoorlijk helder in:
1 Iedere mede-eigenaar mag tegen de mandelige scheidsmuur aanbouwen en daarin tot op de helft der dikte balken, ribben, ankers en andere werken aanbrengen, mits hij aan de muur en aan de door de muur bevoegdelijk daarmee verbonden werken geen nadeel toebrengt.
2 Behalve in noodgevallen kan een mede-eigenaar vorderen dat, vóór de andere mede-eigenaar begint met aanbrengen van het werk, deskundigen zullen vaststellen op welke wijze dit kan geschieden zonder nadeel voor de muur of voor bevoegd aangebrachte werken van de eerst vermelde eigenaar.
Een hogere scheidsmuur bevestigen aan de huidige zal wel het e.e.a met die constructie doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik heb 2 jaar geleden aangegeven bij beide buren dat ik de schutting aan beide kanten wilde vervangen. Ik had met beide buren nooit echt veel contact en kwam erachter dat mijn ene buurman zelfs een beetje ruzie had met mijn andere buurman. Nou ja ik wilde maar 1 ding een nieuwe schutting.

Beide buren vonden het prima (ondanks dat de schutting voornamelijk was beschadigd door de klimop die in mijn tuin stond, ideetje van de vorige bewoners). Erna had ik het even laten bezinken voor ons alle. Het jaar erna in april (vorig jaar) kwam 1 buurman ineens dat de praxis net de houten schuttingen in de aanbieding had. Dus ik ging direct naar de andere buurman om te vragen of hij akkoord ging om het op dat moment te doen.

Alleen omdat de buren ruzie met elkaar hadden gunde ze elkaar niks, het enige waar ik dus voor moest opletten was dat de geldbedragen exact op het schroefje na klopte. Ze wilde wel ieder hun deel betalen aangezien hun er ook profijt van hebben. Het werd alleen een lang Excel document waarbij ik alle materialen apart noteerde en exact het deel wat bij de ene werd gebruikt en bij de ander werd gebruikt kon delen. Dat document heb ik toen naar beide gestuurd via whatsapp met als opmerking onder voorbehoud omdat de materialen nog niet waren aangeschaft. Ze gingen er beide mee akkoord en toen ik uiteindelijk klaar was zat ik er ongeveer 10 euro naast met de berekeningen, maar dat vonden ze niet erg.

Een van de buren wilde beide kanten doen, maar had ook ruzie met de buren aan de andere kant van hun en die hebben op hun eigen grond dus een schutting neergezet naast die van de andere buren. Nou ik kan je vertellen dat je zoiets ook niet wilt, het ziet er niet uit. De schutting bij de overburen van mij stond al schots en scheef en nu steekt daar telkens een stuk bovenuit op bepaalde stukken.

Moraal van dit verhaal, ga gewoon eens met de buren een open gesprek aan. Dwing ze nog nergens toe, wijs ze niet op rechten ofzo. maar laat wel merken dat hun er ook op vooruit gaan met een nieuwe schutting.

En anders zet je gewoon een klimop tegen de schutting aan, dan kun je hem binnen 5 jaar vervangen omdat het hout dan zo ver beschadigd is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
_/-\o_
mugenmarco schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:46:

[...]

Ik weet niet waarom, maar als ik kijk naar wat je allemaal zegt denk ik aan 1 ding: ik mag die kerel niet en daarmee deel ik tevens de gedachte van anderen.
Vervelend voor je. Jij treed op als woordvoerder voor.... ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
Hackus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:15:
BazzH, Ik ben blij dat jij niet mijn buurman bent. En je mag blij zijn dat ik je buurman niet ben.

Wat ben je ongelofelijk aan het zeuren zeg. Ik denk dat je kleine je 1e kind is, maar ik zou echt niet aan de buren aangeven dat de huidige schutting niet veilig is voor je kindje. Zoals ik en meerderen al zeiden, ga eerst eens een normaal gesprek aan met je buren. Ga niet gelijk met wetten strooien en verzin geen dingen die er niet zijn. Mocht je kindje echt een klimmer worden, koop je gewoon een klimrek of je voed haar op dat ze niet over de schutting mag klimmen
Ongeacht de rede welke niet uitmaakt in dit verhaal staat TS gewoon in zijn recht om een hogere erfafscheiding te plaatsen, waarschijnlijk wordt het wel op volledige kavel mochten te buren niet mee willen betalen en dan 1mm van de erfgrens plaatsen is het probleem opgelost. En het grootste voordeel is dat de schutting niet mandelig is. Wie er dan naast je woont maakt niets uit die mag geen enkele schroef of de erfafscheiding versieren met verf ed, dat is gewoon wettelijk bepaald.

Dat iedereen allergisch wordt van het woord wettelijk of iets in die geest snap ik niet, dit is immers bedacht om dit soort problemen op te lossen. En ja dat de ene persoon dit niet mooi vind is helaas jammer maar je bent gewoon heer en meester op je eigen kavel (binnen de wettelijke kaders), ik ga toch ook niet klagen als mijn buurman zijn gevel roze verft (extreem geval) dat is zijn goed recht, of het wenselijk is een andere kwestie.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Veel veroordelende reacties in dit topic. Vergeet met zijn allen niet dat teksten emotieloos overkomen. Ik lees het zo dat TS zich voorbereid op een normaal gesprek met zijn buren over iets dat hij graag anders wil hebben. Dat hij zich ook even afvraagt hoe het juridisch zit en wat hij wettelijk gezien mag verlangen van zijn buren is toch niet zo raar? Ik lees nergens dat hij al de intentie heeft om er direct een (juridisch) conflict van te maken. Ik zou ook graag voorbereid een gesprek in willen gaan als ik de wijziging heel graag wil.

Zoals al gezegd is, kun je juridisch niet veel van ze verlangen. Ik ben benieuwd hoe het gesprek verloopt. Gezien je wel op eigen grond wat kunt doen tegen de schutting aan lijkt me dat je doel wel gehaald wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Teknix1982 op 09-08-2017 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hari-Bo schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:57:
[...]

Ongeacht de rede welke niet uitmaakt in dit verhaal staat TS gewoon in zijn recht om een hogere erfafscheiding te plaatsen, waarschijnlijk wordt het wel op volledige kavel mochten te buren niet mee willen betalen en dan 1mm van de erfgrens plaatsen is het probleem opgelost. En het grootste voordeel is dat de schutting niet mandelig is. Wie er dan naast je woont maakt niets uit die mag geen enkele schroef of de erfafscheiding versieren met verf ed, dat is gewoon wettelijk bepaald.

Dat iedereen allergisch wordt van het woord wettelijk of iets in die geest snap ik niet, dit is immers bedacht om dit soort problemen op te lossen. En ja dat de ene persoon dit niet mooi vind is helaas jammer maar je bent gewoon heer en meester op je eigen kavel (binnen de wettelijke kaders), ik ga toch ook niet klagen als mijn buurman zijn gevel roze verft (extreem geval) dat is zijn goed recht, of het wenselijk is een andere kwestie.
Ik kan niet opmaken uit je post dat je mij wil quoten, Ik zeg nergens dat hij geen andere schutting mag plaatsen. maar de manier waarop, opmakend uit TS en de volgende reacties van topicstarter komt mijn reactie voort. Dus even goed lezen voor je op het knopje quote drukt. ( zal het even duidelijk zeggen, TS komt mij over als een ongelofelijke zeikerd in dit topic.) Mocht hij zich zo uiten naar zijn buren, dan wordt dit een vol en lang topic..

- en voor jou geldt; lees eerst voor je iemand quote :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
Hackus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:39:
[...]

Ik kan niet opmaken uit je post dat je mij wil quoten, Ik zeg nergens dat hij geen andere schutting mag plaatsen. maar de manier waarop, opmakend uit TS en de volgende reacties van topicstarter komt mijn reactie voort. Dus even goed lezen voor je op het knopje quote drukt. ( zal het even duidelijk zeggen, TS komt mij over als een ongelofelijke zeikerd in dit topic.) Mocht hij zich zo uiten naar zijn buren, dan wordt dit een vol en lang topic..

- en voor jou geldt; lees eerst voor je iemand quote :>
Het ging me vooral om je stuk waar je aanduid dat hij geluk heeft jou buurman niet te zijn, en daar ga ik op in want hij doet niets fout ongeacht wat je van de erfafscheiding vind. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Hari-Bo schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:48:
[...]

Het ging me vooral om je stuk waar je aanduid dat hij geluk heeft jou buurman niet te zijn, en daar ga ik op in want hij doet niets fout ongeacht wat je van de erfafscheiding vind. :>
Hij geeft net als de rest zijn mening, niet alleen over de schutting zelf maar ook de manier waarop TS antwoord op berichten. Maar het is slim om het gewoon ontopic te houden, daar is dit tenslotte voor bedoeld.

Topicstarter
Michielgb schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:04:
Die nieuwe schutting aan de bestaande bevestigen zou ik toch niet zo snel doen hoor.

5:67 lid 1 BW is daar behoorlijk helder in:

[...]

Een hogere scheidsmuur bevestigen aan de huidige zal wel het e.e.a met die constructie doen.
Dat komt wel goed In het slechtste geval blijft de oude schutting een paar jaar langer staan. Hij gaat niets dragen ofzo.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:12

Amphiebietje

In de blubber

Je zou ook i.p.v. een nieuwe schutting (waar blijkbaar de buren aan moeten meebetalen, zelfs al willen ze het ding niet of vinden ze de oude okee ;w ) kunnen denken aan het neerzetten van een snelgroeiende dichte haag aan jouw zijde van de oude schutting. Bijv. bamboe o.i.d.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:01
Amphiebietje schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:51:
Je zou ook i.p.v. een nieuwe schutting (waar blijkbaar de buren aan moeten meebetalen, zelfs al willen ze het ding niet of vinden ze de oude okee ;w ) kunnen denken aan het neerzetten van een snelgroeiende dichte haag aan jouw zijde van de oude schutting. Bijv. bamboe o.i.d.
Nee, Bamboe. Dat is pas lekker spul om de relatie met je buren tot heel ver onder het nulpunt te krijgen... >:)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Amphiebietje schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:51:
De eerste die naast mijn tuin bamboe neer kan het zelf gaan opeten. Wat een klote spul is dat!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Tsurany schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:52:
[...]

De eerste die naast mijn tuin bamboe neer kan het zelf gaan opeten. Wat een klote spul is dat!
Dat hangt dus van de soort af. Ze verspreiden zich namelijk niet allemaal vegetatief, dus als je de goede kiest dan blijft die gewoon letterlijk en figuurlijk binnen de perken.

En de gesnoeide stengels kan je als constructiemateriaal gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Minste gedoe is denk ik aanbieden de schutting te betalen. Dan hebben de buren gratis een nieuwe schutting en zijn zij eerder bereid akkoord te gaan lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hari-Bo schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:57:
[...]

Omdat als iedereen enkel en alleen leeft met precies het minimum wettelijk noodzakelijke te doen als persoon, en elk wettelijk recht maximaal uit te melken, we mijn inziens een bijzonder verrotte samenleving zouden hebben. Natuurlijk mag TS dat doen. Maar er is ook (nog) geen verbod op zulk soort mensen niet mogen, en dolblij zijn dat het niet mijn buurman is. Er is ook hier niemand die zegt dat wat TS doet niet mag, en hij dus de gevangenis in zou moeten. Maar wel dat we blij zijn dat TS niet onze buurman is.
Teknix1982 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:57:
Veel veroordelende reacties in dit topic. Vergeet met zijn allen niet dat teksten emotieloos overkomen. Ik lees het zo dat TS zich voorbereid op een normaal gesprek met zijn buren over iets dat hij graag anders wil hebben. Dat hij zich ook even afvraagt hoe het juridisch zit en wat hij wettelijk gezien mag verlangen van zijn buren is toch niet zo raar? Ik lees nergens dat hij al de intentie heeft om er direct een (juridisch) conflict van te maken. Ik zou ook graag voorbereid een gesprek in willen gaan als ik de wijziging heel graag wil.

Zoals al gezegd is, kun je juridisch niet veel van ze verlangen. Ik ben benieuwd hoe het gesprek verloopt. Gezien je wel op eigen grond wat kunt doen tegen de schutting aan lijkt me dat je doel wel gehaald wordt.
Het kan zijn dat ik (en vele andere met mij hier) het verkeerd lezen. Maar ik lees toch echt erin dat als TS het liefst zijn eigen ideeën erdoorheen drukt met het wetboek in de hand, zonder eerst te kijken of er een mogelijkheid is er zo uit te komen dat beide partijen blij zijn.

En ja, ik vind het eigenlijk wel vreemd om voor je de buren hebt gesproken het wettelijk exact uit te willen zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 06:36:
[...]

Dat komt wel goed In het slechtste geval blijft de oude schutting een paar jaar langer staan. Hij gaat niets dragen ofzo.
Er is natuurlijk wel het risico dat jij een schutting op je eigen erf neerzet, en de buren daar dus tegenaan kijken, en als oplossing van jou vorderen dat je de helft meebetaalt aan een nieuwe schutting op de erfafscheiding >:)

Dan voel je je wel genaaid :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

eamelink schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:27:
[...]

Er is natuurlijk wel het risico dat jij een schutting op je eigen erf neerzet, en de buren daar dus tegenaan kijken, en als oplossing van jou vorderen dat je de helft meebetaalt aan een nieuwe schutting op de erfafscheiding >:)

Dan voel je je wel genaaid :P
Genaaid of niet... waarschijnlijk staan ze wel in hun recht.... :+ :+ :+ 8) 8) 8) _/-\o_ 8)7

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:00:

[...]

Het kan zijn dat ik (en vele andere met mij hier) het verkeerd lezen. Maar ik lees toch echt erin dat als TS het liefst zijn eigen ideeën erdoorheen drukt met het wetboek in de hand, zonder eerst te kijken of er een mogelijkheid is er zo uit te komen dat beide partijen blij zijn.

En ja, ik vind het eigenlijk wel vreemd om voor je de buren hebt gesproken het wettelijk exact uit te willen zoeken.
Maar dat was niet het onderwerp van dit topic. Hij wilde weten wat hij van zijn buren mag verwachten. Hij vroeg niet de mening van alle tweakers of zij het zo zouden aanpakken. Daarnaast duikt iedereen erop alsof hij zijn buren al op de korrel heeft. Maargoed, het is inmiddels duidelijk dat hij niets hoeft te verwachten. Een gesprek is altijd het beste beginpunt en gaat hij ook doen als ik zijn posts mag geloven. Wat daarna gebeurt hangt van het gesprek af vermoed ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:51:
...Mochten we er niet uitkomen en ik dus een schutting tegen de oude moet zetten, dan gaat de nieuwe schutting bevestigd worden aan de oude. Die kan dus niet weggehaald worden zonder mijn nieuwe schutting ook weg te halen. Dat gaat toch opvallen. Dan hebben de buren 2 opties: ongedaan maken of een juridisch probleem.
Dus jij wilt een hoge schutting doordrukken ook al willen de buren die misschien niet, maar als zij iets doen wat jou niet zint dan ga je procederen om je gelijk te krijgen?

Bied gewoon aan om die schutting te betalen dan heb je het minste gezeik en staat die schutting er het snelst. Als je het een beetje goed inkleedt zijn zij er zelfs blij mee ook. Kortom, even nog geen wetteksten quoten of zelfs maar aan denken, maar gewoon een babbeltje maken. Dat lijkt mij in ieder geval beter dan iets neerzetten waar je juridisch wellicht mee in je recht staat, maar wat alleen maar gezeik oplevert. Een dergelijke houding keert zich namelijk een keer tegen je. Dat je bijvoorbeeld de buren een keer nodig hebt en dat zij dan niet thuis geven.

Voor de duidelijkheid, ik heb niets met mijn buren, maar ik besef wel dat een normale verstandhouding een boel zaken een stuk eenvoudiger kan maken. Je komt er vaak ook pas achter als er een probleem/conflict is. Niemand kan jou verbieden op deze manier met mensen om te gaan. Het enige wat ik uit de draad lees is dat een sociale opstelling je verder helpt dan een wettekst. Een dergelijk advies in de wind slaan met de opmerking dat je daar niet om gevraagd hebt is feitelijk correct, maar niet per se verstandig.

Als je wel eens naar de rijdende rechter kijkt zie je ook dat het merendeel van die gevallen conflicten tussen buren betreffen waarbij je je afvraagt hoe het in hemelsnaam zo ver gekomen is.

[ Voor 7% gewijzigd door Roenie op 12-08-2017 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:56
krietjur schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:25:
Ik kom dit tegen in het wetboek. TS komt een zelfde tekst tegen maar dan met 2 meter. Ik word nu wel nieuwsgierig wat dan nu het juiste is. (Ik haal het hier vandaan: http://wetten.overheid.nl/BWBR0028748/2016-07-01)

[...]
Dat wetsartikel geeft dus nog honderden meters vrije ruimte. TS zou als eiser moeten betalen, en de buren moeten redelijkerwijs bijdragen, maar wat is dan redelijkerwijs?

@Anoniem: 39993 Ga gewoon met de buren praten, geef aan wat je wilt en kijk eens in hoeverre je buren gewoon mee willen werken. Geef ook aan hoeveel het ongeveer gaat kosten, en dat je ook de kosten wilt delen. Ga niet strooien met wetsartikelen, want op het moment dat je dat doet, is het gesprek over en gaan je buren ook met de hakken in het zand (dat zou ik dan in ieder geval wel doen). Willen ze al vanaf de start niet mee werken, dan zal je de schutting op je eigen grond moeten zetten, want ik denk dat je wettelijk gezien geen gelijk gaat krijgen als de huidige schutting nog goed is, omdat het dan niet redelijkerwijs van de buren geëist kan worden dat ze meebetalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Gri77ie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:29:
[...]

Genaaid of niet... waarschijnlijk staan ze wel in hun recht.... :+ :+ :+ 8) 8) 8) _/-\o_ 8)7
Nee. Want als je er samen niet uitkomt over het plaatsen van een gedeelde schutting, dan zal de uitkomst zijn dat ieder een schutting op eigen grond kan zetten. De verplichting is er wel, maar zoals StevenK eerder al aangaf zal de rechter daar een streep door zetten als je er onderling niet uitkomt. Dan doorbreekt de rechter op die manier de ontstane patstelling.

Die verplichting is voor beide partijen dus maar relatief. Als er een conflict ontstaat is het natuurlijk heel simpel om er samen niet uit te komen.

Conclusie: het is zeker de moeite waard om te proberen om samen tot een oplossing te komen als je iets met de gedeelde schutting wil doen. De criteria zijn vorig jaar veranderd, dus zelfs een gang naar de rechter gaat mij bijna gegarandeerd niets opleveren. Een schutting op eigen grond zetten mag ik namelijk ook zonder rechter, zolang ik de APV van de gemeente maar niet overtreed. Dan zouden de buren er zelfs voor kunnen kiezen om geen schutting neer te zetten. Maar dan zitten ze wel tegen de wat minder afgewerkte achterkant van mijn schutting aan te kijken, waar ze niets mee mogen doen.

Ik snap dat die informatie een beetje verzuipt tussen al het offtopic geleuter en dat je het daardoor wellicht gemist hebt. :)

We hebben inmiddels met de buren gesproken. Einde topic wat mij betreft.
President schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

En hoe is het gesprek verlopen en wat zijn de conclusies? :D
Die gun ik het leger moraalriddets niet. Geïnteresseerden kunnen zich per DM melden. Dan kijk ik wel wat ik doe.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 12-08-2017 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:14:
[...]
En hoe is het gesprek verlopen en wat zijn de conclusies? :D

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Anoniem: 279475

[...]

Nee. Want als je er samen niet uitkomt over het plaatsen van een gedeelde schutting, dan zal de uitkomst zijn dat ieder een schutting op eigen grond kan zetten. De verplichting is er wel, maar zoals StevenK eerder al aangaf zal de rechter daar een streep door zetten als je er onderling niet uitkomt. Dan doorbreekt de rechter op die manier de ontstane patstelling.

Die verplichting is voor beide partijen dus maar relatief. Als er een conflict ontstaat is het natuurlijk heel simpel om er samen niet uit te komen.

Conclusie: het is zeker de moeite waard om te proberen om samen tot een oplossing te komen als je iets met de gedeelde schutting wil doen. De criteria zijn vorig jaar veranderd, dus zelfs een gang naar de rechter gaat mij bijna gegarandeerd niets opleveren. Een schutting op eigen grond zetten mag ik namelijk ook zonder rechter, zolang ik de APV van de gemeente maar niet overtreed. Dan zouden de buren er zelfs voor kunnen kiezen om geen schutting neer te zetten. Maar dan zitten ze wel tegen de wat minder afgewerkte achterkant van mijn schutting aan te kijken, waar ze niets mee mogen doen.

Ik snap dat die informatie een beetje verzuipt tussen al het offtopic geleuter en dat je het daardoor wellicht gemist hebt. :)

[...]

Die gun ik het leger moraalriddets niet. Geïnteresseerden kunnen zich per DM melden. Dan kijk ik wel wat ik doe.
toon volledige bericht
Wat hulp vragen maar niet even vertellen wat er nu geregeld wordt .

Daar mee benoem k jou tot kneus van de week👍

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Doet het pijn, om zo'n enorm zuur persoon te zijn?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

[...]

[...]

toon volledige bericht
Mmm... bijzonder ik reageer op iemand anders... met geloof ik genoeg clowns gezichtjes om ervoor te zorgen dat mijn reactie niet al te serieus genomen zou worden... maar goed kennelijk komt die niet aan. Voor de duidelijkheid dan... mijn reactie was doordrenkt van sarcasme. Nu we dat duidelijk hebben... vind ik het persoonlijk erg raar dat je wel advies vraagt. Dan het gesprek aangaat met de buren. Wat hier al meerdere malen is aangegeven dat dat sowieso de manier is om dit te regelen en dan ga je hier iedereen wegzetten als moraalridders...

Wat is de uitkomst van je gesprek met de buren? Is het een goed gesprek geweest. Zijn jullie eruit gekomen ? Zomaar wat vragen die de meeste hier hebben. Om er dan ook bij te zetten dat je de uitkomsten hier niet wil posten omdat je dat niet gunt, vind ik heel erg raar en een rare opstelling. Waarom post je hier dan zo'n vraag. Ik wens je succes met je schutting en je buren. Maar misschien moet ik je buren wel succes wensen...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 279475

JackBol schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Doet het pijn, om zo'n enorm zuur persoon te zijn?
het zal je buurman maar wezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Teknix1982 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

Maar dat was niet het onderwerp van dit topic. Hij wilde weten wat hij van zijn buren mag verwachten. Hij vroeg niet de mening van alle tweakers of zij het zo zouden aanpakken. Daarnaast duikt iedereen erop alsof hij zijn buren al op de korrel heeft. Maargoed, het is inmiddels duidelijk dat hij niets hoeft te verwachten. Een gesprek is altijd het beste beginpunt en gaat hij ook doen als ik zijn posts mag geloven. Wat daarna gebeurt hangt van het gesprek af vermoed ik.
Dat zie je vaker op Tweakers, en waarschijnlijk elk forum. Maar je moet wel erbij blijven begrijpen dat Tweakers een forum is, wil je letterlijk antwoord op je vraag en niks meer, dan moet je een jurist betalen.

Hetzelfde zie je bijvoorbeeld ook weleens met vragen over programmeren: Iemand vraagt hoe je X doet. Met als antwoord waarom diegene X wil. Dat is niet hetgeen wat de oorspronkelijke vraag steller wilde horen. Maar waarschijnlijk wel relevant, omdat je dat achterliggende probleem veel beter op manier Y kan oplossen. Dit is niet veel anders...

Gezien TS met buren heeft gesproken, en hij niet vraagt hoe hoog je maximaal een schutting mag maken op je eigen grond, vermoed ik dat het resultaat was dat de buren het een prima idee vonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 23:13

St@m

@ Your Service

TS heeft alle relevante info gegeven in de topicstart. Daar staat nota bene dat hij eerst gaat praten met de buren. Vervolgens heeft hij 3 vragen.
Om dan zoveel shit over je heen te krijgen.is niet normaal. Terecht dat @Anoniem: 39993 zegt dat hij het 99% van de posters hier de uitkomst niet gunt.

En met de manier waarop de 'community' dit soort topics benaderd gaan we dit nog veel vaker zien.

Succes in deze topic, Nieuwe schutting is verplaatst
Wellicht kunnen jullie de TS daar vertellen wat hij moet doen.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 12-08-2017 11:41 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Een groot deel van de toon van de reacties was ingegeven door het door TS zelf vermelde feit dat als zijn buren niet akkoord zouden gaan, hij desnoods naar de rechter zou gaan om zijn gelijk te krijgen. Doen alsof al die reacties overdreven waren is voorbij gaan aan de manier waarop TS op een groot aantal reageerders over kwam. Als TS die opmerking had weggelaten, dan hadden mensen ook niet zo gereageerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:05

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

..

[...]

Flauw hoor.

Maar aangezien ik van speculaas hou;

1) Je gunt het de moraalridders niet
2) De moraalridders zouden dus blijkbaar blij worden van het bericht
3) Het bericht is dus iets waar jij niet blij van wordt
4) De buren werken niet mee, mede vanwege jou starre en onrealistische houding
5) De moraalridders hadden gelijk.

:D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

[...]Die gun ik het leger moraalriddets niet. Geïnteresseerden kunnen zich per DM melden. Dan kijk ik wel wat ik doe.
De ultieme bevestiging.... graag geen topics meer openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 06-06 16:01
Modbreak:Dit heeft wel lang genoeg geduurd zo. BazzH stelt een juridische vraag, geen moralistische. Waar iedereen wel/niet naast wil wonen moeten ze zelf weten, maar het eindeloze gehak en gezaag op elkaar stopt hier. De wetsartikelen zijn gegeven, daar wil ik het dan ook bij houden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.