Zien of een DM gelezen of ongelezen is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:49
Aangezien de "laatst aanwezig" functie op het forum *eigenlijk* niet altijd correct is (zie: Laatst online klopt vaak niet)

Hierbij het voorstel om te kunnen zien of een DM gelezen of ongelezen is als je er eentje verzonden hebt. Eigenlijk à la Whatsapp vinkjes (grijs, dubbel grijs vinkje, dubbel blauw vinkje). Zeker in V&A gesprekken zou dit wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Waarom? Het is toch iemand zijn recht om een bericht te lezen en daar wel/niet op te antwoorden? Voor V&A kan ik het begrijpen, maar daarbuiten niet.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Slavy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:49:
Waarom? Het is toch iemand zijn recht om een bericht te lezen en daar wel/niet op te antwoorden? Voor V&A kan ik het begrijpen, maar daarbuiten niet.
Uiteraard is dat zijn recht, ik zie je probleem niet?

[ Voor 71% gewijzigd door HyperBart op 08-08-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04:22
En dan krijg je iedereen die 3x een berichtje stuurt "hey je leest dit, waarom reageer je niet"
Vet vervelend dan. Als iemand wilt reageren dan reageert die. Zo niet, dan zij het zo.
Wat is er verder aan waarde van de leesbevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

7Sins schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:52:
En dan krijg je iedereen die 3x een berichtje stuurt "hey je leest dit, waarom reageer je niet"
Vet vervelend dan. Als iemand wilt reageren dan reageert die. Zo niet, dan zij het zo.
Dit dus, exact de reden waarom ik het uit zet waar mogelijk.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar wat wil je ermee bereiken? Een userreview kan je er niet van maken (geen overeenkomst). Dus dan is het alleen maar voor je eigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@7Sins en @Slavy dan is dat toch gewoon een verzoek tot uitbreiding op dit featurerequest?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04:22
Vorkie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:55:
Maar wat wil je ermee bereiken? Een userreview kan je er niet van maken (geen overeenkomst). Dus dan is het alleen maar voor je eigen?
HA. Ik zie het al voor me. "ik waardeer deze boy 1 ster voor communicatie omdat ik vraag of hij mijn kapotte iPhone wilt kopen maar hij reageert niet en ik zie toch blauwe vinkjes"

@Falcon Vandaar dat ik vraag wat het nut zou zijn van deze feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 12:55

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Zien of een DM gelezen of ongelezen is
Blijft naar mijn mening altijd een vage opmerking.

Hoe ik het zie;

Gebruiker heeft de pagina waar het bericht op staat geopend

Dit geeft, net zoals bij whatsapp, alleen de indicatie dat een gebruiker het had kunnen lezen, zegt natuurlijk niet dat hij/zei dat ook gedaan heeft. Dit misverstand komt bij mij regelmatig voor op whatsapp, als ik de windows applicatie open laat staan, denkt iedereen dat ik zijn bericht heb gelezen, terwijl ik gewoon PUPG aan het spelen was....

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
7Sins schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:52:
Nu krijg je dat mensen 3 x een bericht sturen "hey je hebt mijn bericht denk ik nog niet gelezen denk ik" . ;) . Dat probleem stelt zich nu toch niet, ik zie niet in dat deze FR dit gaat veroorzaken.
Prima, maar nu heb je totaal geen benul of de partij het uberhaupt gelezen heeft. Ik heb laatst wat mensen die me contacteerden per DM voor een varia aan doelen (niet alleen V&A) en daar hoor je dan X aantal tijd niet meer van. "Oh ja sorry ik meld me niet zo vaak aan op Tweakers".
Wat is de waarde dat je kan zien of iemand laatst online is geweest op een forum? Dat zie je nu ook? Je kan zo wel alle dingen in vraag stellen. Wat is de meerwaarde van bookmarks? Wat is de meerwaarde van gif's? Wat is de meerwaarde van de voorbeeldfunctie van een post?

Tsja kijk, ik blijft het een nuttige aanvulling vinden en denk bij sommige dingen die nu wel gelanceerd worden ook van "Sjee, ligt daar nu echt de prio bij het volk?"
0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:58:
[...]

Blijft naar mijn mening altijd een vage opmerking.

Hoe ik het zie;

Gebruiker heeft de pagina waar het bericht op staat geopend

Dit geeft, net zoals bij whatsapp, alleen de indicatie dat een gebruiker het had kunnen lezen, zegt natuurlijk niet dat hij/zei dat ook gedaan heeft. Dit misverstand komt bij mij regelmatig voor op whatsapp, als ik de windows applicatie open laat staan, denkt iedereen dat ik zijn bericht heb gelezen, terwijl ik gewoon PUPG aan het spelen was....
Inderdaad, zoiets.
7Sins schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:56:
[...]

HA. Ik zie het al voor me. "ik waardeer deze boy 1 ster voor communicatie omdat ik vraag of hij mijn kapotte iPhone wilt kopen maar hij reageert niet en ik zie toch blauwe vinkjes"

@Falcon Vandaar dat ik vraag wat het nut zou zijn van deze feature
--> "Ik waardeer deze Tweaker 1 ster omdat ie al lang niks meer van zich heeft laten horen of niet online lijkt te komen"

Dat soort reviews zie je nu toch ook niet?

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 08-08-2017 15:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zie ook [DM] 'Gelezen op' functie.

Wat mij betreft hoeft het niet, ik reageer graag op het moment dat het mij uitkomt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1