[DM] 'Gelezen op' functie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:23
Bij het huidige DM systeem is er zo ver ik kan zien voor de gebruikers onderling geen mogelijkheid om te zien wanneer en of de andere partij het/een bericht heeft gezien.

Nu heb ik via V&A bijvoorbeeld een vraag open staan maar ik heb geen idee of de gebruiker het bericht nog niet gelezen heeft of deze heeft genegeerd en ik dus verder kan gaan zoeken.

Zou dit te implementeren zijn? Hier zijn natuurlijk een aantal variaties op te verzinnen, denk aan enkel bij de 1e reactie voor de usecase zoals hierboven of enkel de datum zonder de tijd.

Omdat niet iedereen dit mogelijk op prijs stelt zou een opt-out profiel setting wel zo netjes zijn. Net als in Whatsapp.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een opt-out maakt, krijg je weer het probleem waarvoor je dit verzoek juist indient. Jij weet niet of de ontvanger deze heeft gelezen. Doet die gebruiker de opt-out, dan weet je het nog niet. ;)

Voor een 1-op-1 gesprek kan het wel nuttig zijn, maar zodra het een groepsgesprek wordt weer niet. Immers is niet elk bericht aan iedereen gericht, soms vraag je iets aan een of enkele personen.

Heb je een idee hoe dit visueel getoond zou worden?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een groen vinkje naast de datum van het gelezen bericht?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Hero of Time schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:57:
Als je een opt-out maakt, krijg je weer het probleem waarvoor je dit verzoek juist indient. Jij weet niet of de ontvanger deze heeft gelezen. Doet die gebruiker de opt-out, dan weet je het nog niet. ;)
Valide punt ;) Maar ik ga er vanuit dat de meeste mensen er geen problemen mee zullen hebben. Zo wel dan is er een optie voor. Wellicht wel zo handig om dat dan ook weer te geven. Iets als 'laatst gelezen op: onbekend'
Voor een 1-op-1 gesprek kan het wel nuttig zijn, maar zodra het een groepsgesprek wordt weer niet. Immers is niet elk bericht aan iedereen gericht, soms vraag je iets aan een of enkele personen.
Het lijkt me ook meer iets voor kleine gesprekken. Al zou het voor groepsgesprekken wel handig kunnen zijn als iemand al een tijdje niet meer reageert.
Heb je een idee hoe dit visueel getoond zou worden?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sXwX1OK.jpg

Iets in die richting, al dan even netjes uitgelijnd en wellicht een vinkje erbij. Mogelijk staat 'laatst geopend op' wat beter aangezien het openen van de discussie niet per definitie betekend dat het gelezen is.

Of wat Raven zei maar dat gaat denk ik snel rommelig worden.

[ Voor 3% gewijzigd door naaitsab op 16-08-2016 19:09 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

naaitsab schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:08:
[...]

Valide punt ;) Maar ik ga er vanuit dat de meeste mensen er geen problemen mee zullen hebben. Zo wel dan is er een optie voor.
Maar dan ben jij toch nog steeds niet geholpen? Als een bericht niet gelezen is dan kan dat nog steeds betekenen dat die ander niet wil dat jij dat weet en het juist wél gelezen heeft.

Op persoonlijke titel: ik ben er geen voorstander van. Je krijgt er potentieel alleen maar meer gezeik mee, vooral in V&A, om maar wat te noemen. Mensen die eerst een belachelijk laag bod doen om vervolgens boos te protesteren als ze zien dat dat wel gelezen wordt maar er niet op wordt gereageerd.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
NMe schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:13:
[...]

Maar dan ben jij toch nog steeds niet geholpen? Als een bericht niet gelezen is dan kan dat nog steeds betekenen dat die ander niet wil dat jij dat weet en het juist wél gelezen heeft.
Dan geen optie voor opt-out? Gewoon altijd aan.
Op persoonlijke titel: ik ben er geen voorstander van. Je krijgt er potentieel alleen maar meer gezeik mee, vooral in V&A, om maar wat te noemen. Mensen die eerst een belachelijk laag bod doen om vervolgens boos te protesteren als ze zien dat dat wel gelezen wordt maar er niet op wordt gereageerd.
Figuren die op zo'n bekrompen manier reageren zal je altijd hebben, vermoed niet dat het veel extra stof tot discussie gaat geven, in ieder geval geen zaken die de moeite waard zijn. Mocht er echt een waardig probleem zijn dan kan het ook een extra tool zijn.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

crisp in "Vertraging in DM?" :p

En helaas is het met deze feature ook zo dat als opt-in/out de waarde ook meteen een stuk minder is (en de benodigde effort juist meer)...

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 16-08-2016 21:29 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Sluit mij aan bij de tegenstanders en hoop dat er nooit ook maar enige moeite in deze feature gestoken gaat worden om alle redenen die eerder al gegeven zijn door anderen.
Pagina: 1