Dat lig er maar helemaal aan op welk traject je reist en wat je "slecht" vind. Ik vind het inderdaad slecht:Rmg schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:56:
[...]
Is ook schromelijk overdreven. Zo slecht is het OV nou ook weer niet.
[...]
- Ik sta vrij regelmatig op een station te wachten op een trein die misschien ooit wel eens gaat rijden. Maar misschien de komende uren ook weer niet..... Je moet maar afwachten wat er gaat gebeuren, want de NS gaat het je niet vertellen. Als je het ze vraagt via zo'n informatiepaal dan krijg je een callcenter medewerker die voor je in de reisplanner kijkt maar verder niet meer weet dan jij. "Ja meneer, volgens de planner moet de volgende trein gewoon rijden!" Mijn reactie: "Dat zei de planner ook over de 3 vorige treinen, tot het tijdstip waarop ze zouden vertrekken. Toen zei de planner dat het niet door ging." NS Praatpaal: "Ja, ik zie het inderdaad. Maar meer weten wij ook niet meneer.".
- 15 minuten voor mijn trein vertrekt, vertrek ik naar het station. "Plan uw reis vlak voor vertrek.....", dus ik check meestal even snell de reisplanner. Dat station ligt aan een doodlopende lijn. De trein moet dus aan het eind keren en heeft dan een kleine 20 minuten nodig om op de plek te komen waar ik opstap. Heel vaak is die trein niet eens aangekomen bij die doodlopende lijn en komt hij dus niet aan op het punt waarop hij moet keren. Dat weten ze dus een klein uur voordat ik de trein zou moeten pakken. 3 minuten voor de vertrektijd updaten ze de systemen een keer, als je geluk hebt. En als je pech hebt, doen ze dat voor de volgende trein(en) op precies dezelfde manier.
- Als ze ergens aan de andere kant van Utrecht aan het spoor werken, dan heeft dat een dermate grote impact, dat ze uit voorzorg maar de helft van de treinen schrappen (weken aan 1 stuk).
- Als er ergens een ongeluk gebeurt, mag je er rustig van uitgaan dat er een halve dag geen treinen rijden.
Leuk die statistieken, maar ze kloppen voor geen meter als ik ze met mijn ervaringen vergelijk. De score op deze lijn zou echt belabberd slecht zijn als ze die statistieken niet zo zouden manipuleren door allerlei zaken niet als "vertraging" te rekenen. Staat daar heel stoer in de planner "100% punctueel". Nou, dacht het dus echt niet.
Ik heb dus de mazzel dat ik best een keer thuis kan werken. Maar er zijn dagen bij, dat ik dus in de ochtend gewoon f*cking 3 keer naar het station vertrek, om 20 minuten later weer thuis te staan. De trein bleek weer 1 minuut voor de vertrektijd toch maar niet te rijden. Wat moet ik dan? Wachten tot 5 minuten na de vertrektijd om dan te constatteren dat hij deze keer toch echt wel reed? Daar heb ik ook niet zoveel aan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 14:20 ]