De flashtool werkt niet bij mij, hij ziet geen firmware in de .flashtool map. Lijken meer mensen last van te hebben als ik google.
Helaas omdat de firmware die ik had gedownload is aangemaakt durfde ik het niet aan om alsnog de mappen aan te passen volgens de tutorial voor newsflasher en vervolgens newsflasher gebruiken.
Ik liep wel tegen meer dingen aan, de drivers installeren bijvoorbeeld. De Sony abd driver werkt, de Google Inc Android driver wou niet installeren. Die heb ik uiteindelijk kunnen installeren door Windows op te starten met opstart opties en dan kiezen voor de optie unsigned drivers installeren.
Welke driver nou wel of niet nodig is, is mij niet duidelijk. De telefoon werd herkent in apparaat beheer met de Xperia adb driver, later toen het me gelukt was de Google Inc Android driver te installeren werdt de telefoon in flashmode herkent maar kon ik hem zo gauw niet vinden in apparaat beheer, althans niet als de Xperia adb driver.
Ik ga alles nog eens even goed nalopen en uitzoeken, het moet wel in een keer goed lopen natuurlijk.
Ik had ook al gezien dat de flashtool inderdaad vanaf nieuwere versies ook de xz1 kan flashen en eigenlijk heeft die methode wel mijn voorkeur. Wel jammer dat die methode vooralsnog niet bij mij werkt.
Je vermeld een stappenplan, maar ik zie geen link. Heb je die voor mij? Ik had zelf een guide van de zelfde website als de newsflasher gevonden maar die is van 2016.
Edit> inmiddels ben ik erachter waarom mijn flashtool de firmware niet kon vinden in de directory, elke keer als je flashtool opstart maakt hij verbinding met een repo, op dat moment haalt win defender een file weg. Die heb ik nu uitgeschakeld en hij ziet de firmware.
De flash is met flashtool niet gelukt daar kreeg ik de volgende error: ERROR - No flash script found. Flash script is mandatory
Ook deze error komt blijkbaar vaker voor en is te verhelpen door het renamen van een bestand aangezien dat ook weer een uitzoekwerkje zou zijn heb ik dit maar even gelaten voor wat het was.
Voor het gereed maken van de firmware voor de flash met flashtool had ik een backup gemaakt van de firmware download. Die download map van de firmware heb ik alsnog geflashed met newsflash en de flash met newsflash is nu dus wel gelukt met de BLX flash.
[
Voor 31% gewijzigd door
Chrisje1983 op 11-01-2019 00:05
]