Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gozKeglX9lmf0OvDKaWwYTb6/full.jpgDe laatste tijd doen er verschillende geruchten de ronde over verschillende nieuwe toestellen die Sony zou willen presenteren op de IFA. Er wordt gesproken over high-end toestellen met werknamen G8341 en de G8441, die zijn verschenen in verschillende benchmarks. Deze devices zouden dan aangekondigd kunnen worden als de Sony Xperia XZ1 en XZ1 Compact.

De toestellen hebben volgens de benchmarks beide een Snapdragon 835-processor aan boord, bijgestaan door 4GB werkgeheugen en 32GB opslag. Over de camera's is van alles te lezen, maar de meeste bronnen gaan uit van een evolutie van de camera in de XZs en XZ Premium. Dat betekent dat er onder andere voor een korte periode gefilmd kan worden in met 960 frames per seconde. Op 31 augustus houdt Sony een persconferentie op de IFA in Berlijn, waar er wordt verwacht dat ze deze twee toestellen gaan presenteren.

Aangezien het zal gaan om toestellen die toch een verschillend publiek aanspreken, heb ik besloten om losse topics te maken voor deze twee toestellen en het deze ronde niet in één topic te gooien.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Introducing Xperia™ XZ1 – Imagine a richer experience

Toestel
Sony Xperia ZX1
Besturingssysteem

Android 8.0 Oreo
Scherm

5.2" 1920x1080 pixels
Processor
Qualcomm Snapdragon 835
Processorsnelheid
2,45GHz
Videochip
Adreno 540
Werkgeheugen
4GB
Opslaggeheugen
64GB
Extern geheugen
Ja
Accucapaciteit
2700mAh
Frontcam
13MP
Camera

19MP
Afmetingen

148x73,4x7,4mm
Gewicht

155 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS / Glonass

Overig

Vingerafdrukscanner
USB-C

Adviesprijs

€699,00

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 04-09-2017 20:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:07
Hij is ondertussen aangekondigd: https://www.sonymobile.co...oducts/phones/xperia-xz1/

In België: eind september op de markt, €699. XZ1 Compact zal €599 zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dave73nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
En ik heb hem besteld... Momenteel met de bijzonder goed geteste MDR1000X bij... Grappig want toen ik 2 jaar geleden mijn Z5 bestelde zat er ook een top koptelefoon bij die ik super veel gebruik... Ik moet heel eerlijk zeggen dat dat me ook over de drempel heen hielp. Heel erg veel vernieuwend zijn alle telefoons er niet mee rop geworden dat ik mijn Z5 niet meer zou kunnen gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjouwer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 15:57
Sint en kerst vallen op 3 - 10 - 2017.
Ik heb de Sony xperia XZ1in het zwart besteld, die mag de Sony Xperia Z5 vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:17
Jullie enig idee in welke landen de dual sim versie uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:16
Zojuist de XZ1 besteld i.c.m. met een T-Mobile abbo. Totale telefoonkosten €450! Dat wil ik er wel aan uitgeven. Ook dan nog gratis headphones. Geen slechte deal!
Of het klopt, geen idee. Bij Vodafone kost hij €616 bij een abbo. Los €699.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatever7
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11-2024
Dat ziet er interessant uit! Mag ik vragen waar je deze deal hebt gevonden??
Ik kom niet lager dan €540 totale telefoonkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Whatever7 schreef op zondag 10 september 2017 @ 08:49:
Dat ziet er interessant uit! Mag ik vragen waar je deze deal hebt gevonden??
Ik kom niet lager dan €540 totale telefoonkosten.
Ik ga niet voor dit toestel maar zie wel bij T-Mobile: https://www.t-mobile.nl/s...xperia-xzs-zwart/22034038 bij 0 euro maandelijkse toestelbijdrage krijg je een eenmalige bijbetaling van 456 euro te zien. Plus natuurlijk een headset naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azz-Kikr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 22:10
De link die je geeft verwijst naar de XZs, niet de XZ1.
Bij mobiel.nl is ie met een 1 jarige verlenging bij T-Mobile €497. Was gisteren nog €450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatever7
Net ook de Xperia XZ1 besteld icm de MDR-1000X bij Tmobile. Wordt mijn eerste Xperia en gaat mijn HTC M9 vervangen.

Ben benieuwd hoe het 'claimen' van de headphone werkt, hij wordt immers geleverd ná sluitingstijd van de actie (na 24 september).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:02

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Whatever7 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:35:
[..]
Ben benieuwd hoe het 'claimen' van de headphone werkt, hij wordt immers geleverd ná sluitingstijd van de actie (na 24 september).
Denk dat dat wel goed komt. Van Sony zelf:
Als je tijdens de pre-order periode (31 augustus tot en met 24 september 2017) de Xperia XZ1 of XZ1 Compact hebt besteld bij een van de deelnemende aanbieders, kan je na ontvangst van je telefoon hier tot en met 29 oktober een Sony Wireless Noise Cancelling Headphone in bijpassende kleur kiezen.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 09:20

HaterFrame

Well... Poo came out!

Moet ik deze telefoon nou zien als de opvolger van de XZ premium?
Want qua features ontloopt het elkaar geloof ik niet zo heel veel?

I am the great Cornholio!

• Whatever7
^^
Dan zou de bevestigingsmail van T-mobile voldoende moeten zijn, dat is immers het enige 'bewijs' dat ik de Xperia tijdens de actie periode heb besteld, of men zou aan het IMEI nummer moeten kunnen zien wanneer ik heb besteld.
MetaFrame schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:12:
Moet ik deze telefoon nou zien als de opvolger van de XZ premium?
van de XZs :)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 09:20

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ben voornemens om over te stappen van een iPhone naar Android. Wil absoluut geen Samsung of LG. Ik kan alleen de verschillen tussen de premium en deze niet echt goed vinden. Vooralsnog alleen dus dat 4K scherm.

I am the great Cornholio!

• AmbroosV
MetaFrame schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:13:
Ik ben voornemens om over te stappen van een iPhone naar Android. Wil absoluut geen Samsung of LG. Ik kan alleen de verschillen tussen de premium en deze niet echt goed vinden. Vooralsnog alleen dus dat 4K scherm.
De XZ Premium kan je als spiegel gebruiken, de XZ1 niet.

Er is geen verschil. De XZ Premium, XZ1 en XZ1 Compact zijn allemaal hetzelfde hardwareplatform met minimale aanpassingen en enkel verschillen in schermformaat. De XZ1 krijgt ook een update om gelijk te komen met de XZ1 (Compact) qua software.
Actie met headset is weekje verlengd tot en met 1 oktober :)

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-06 19:00
Na jarenlang gebruik te maken van Nokia icm Windows Mobile ga ik nu toch echt afscheid nemen van mijn 950XL, en dus WM10, en overstappen naar Android. In het verleden heb ik eens een Samsung Galaxy gehad, en heb ook een Samsung tablet, en hier stond (en staat) toch de nodige bloatware op. Hoe is dat bij de Sony Xperia telefoons?

Heb mijn oog ook laten vallen op de Nokia 8, ook vanwege de 'kale' Android en het update beleid. Hoe is het update beleid bij de Sony Xperia's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:41
@Lincor Niet bijzonder vlot te noemen. Kan me van de Z3C en de S herinneren dat het niet zo vlot ging allemaal. Eens in de paar maanden toen de telefoons uitkwamen en daarna nog een keer een half jaar later en als je mazzel had nog een keer naar een volgende Android versie. Je zult toch echt rekening moeten houden met Custom Roms als je bij wilt blijven. That being said, welke grote fabrikant doet het nu wel echt goed...

Ik zit zelf te twijfelen tussen deze en de HTC U11. Dit is een prachtig toestel, maar waarom nu weer 5,2 inch in dit formaat en dan ook nog onscreen buttons terwijl er ruimte zat is in de body... Zo zonde, anders had ik er niet eens over getwijfeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Eh @-MD- excuseer? Het updatebeleid van de flagships van Sony is net aan de straffe kant. (Midrange en budget zijn een drama, maar dat is helaas altijd het geval).

De Xperia Z bijvoorbeeld is van 4.1 naar 5.1 gegaan (via 4.2, 4.3, 4.4 en 5.0).

Vroeger waren ze soms wat traag, maar updates kwamen uiteindelijk wel altijd en waren redelijk bugvrij. Naarmate hun skin lichter geworden is gaat het alleen maar sneller.

Recent zijn ze ook surprisingly snel met security updates. Voor alle high-end toestellen van het laatste jaar heb je bijna altijd op minder dan een maand tijd het meest recente security level. De X / X Compact / X Performance / XZ / XZs en XZ Premium zitten al allemaal sinds begin vorige week op september 2017 bijvoorbeeld.

Plus, de XZ1-reeks zijn de eerste toestellen met Oreo én Sony heeft veel bijgedragen aan de ontwikkeling van Treble in Oreo, dus ik vermoed dat dat ook de eerste niet-Pixels met Treble zijn. Wat dan weer wil zeggen dat toekomstige updates waarschijnlijk nog sneller beschikbaar zullen zijn.

Van alle niet-Google Android-fabrikanten denk ik dat je qua software-update bij Sony waarschijnlijk bij de beste partij zit.

[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 18-09-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Dan ben ik blij om te horen dat ze het beter doen tegenwoordig. Nu nog volhouden.
Ik kan me met de Xperia S herinneren dat het een bak ellende was met updates, als die er eindelijk kwamen. Volgens mij was dat de telefoon waarbij mijn homebutton na een update slecht werkte. Na maanden irritatie eindelijk een update met fix, net nadat ik een andere telefoon had gekocht... En de z3c waarvan ineens het bovenste deel van mijn scherm niet meer werkte na een update en nooit meer aan de praat gekregen. Ik ben een beetje huiverig...

Ik hoop dat ze het met Treble waarmaken, zit nog echt in dubio welke het gaat worden. Heb wel vertrouwen in de camera, die heb ik bij Sony altijd als prettigst ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meugel
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Beste mensen,

Hopelijk is dit de goede plek om dit te vragen, maar weet iemand of er van de Sony XZ1 ook nog een premium versie komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
meugel schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:53:
Beste mensen,

Hopelijk is dit de goede plek om dit te vragen, maar weet iemand of er van de Sony XZ1 ook nog een premium versie komt?
Die is er al: de XZ Premium! Exact dezelfde hardware als de XZ1 en XZ1 Compact, is hetzelfde hardwareplatform en gaat vanaf Oreo exact dezelfde software draaien. Omdat hij wat eerder uitgekomen is krijgt hij de XZ1-naam niet, maar eigenlijk is dat 'm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
@-MD- & @AmbroosV Dank jullie voor je reactie. Zelf zit ik momenteel te twijfelen tussen een Sony of Nokia. Kom zelf van Nokia/Microsoft met WM10, dus sowieso zal Android een overstap zijn.

Heb een zwak voor Nokia vanwege hun bouwdegelijkheid, en voorlopig lijkt ook voor de nieuwe telefoons hun update beleid goed te zijn met een (volledige?) stock Android erop. Aan de andere kant vind ik bijvoorbeeld de fysieke camera knop en het feit dat de Xperia waterbestendig is ook wel fijn. Denk dat Sony ook de kwaliteit van de camera goed op orde heeft. Maar puur naar batterijcapaciteit kijkend heeft dan de Nokia weer een streepje voor.

Volgens mij zijn er geruchten over een Nokia 9 die nog dit jaar zou moeten komen. Denk dat ik die specs nog even afwacht voor ik daadwerkelijk een keuze ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@Lincor Over de Nokia kan ik niet zoveel zeggen. Nokia is voor mij niet meer de Nokia van vroeger ;).

De fysieke cameraknop is inderdaad ook voor mij een dikke plus. De waterbestendigheid is mooi, maar dat heeft Sony eerder al niet waargemaakt. Ik zou er in ieder geval niet mee gaan zwemmen.

V.w.b. de batterij, puur naar de mah's kijkend is het minder. Echter heeft Sony de software wel altijd erg goed op orde gehad qua batterijverbruik. Daarnaast werk de Stamina mode ook echt goed... Deze had ik overigens altijd standaard ingeschakeld en kon met mijn gebruik destijds met de z3c soms 3/4 dagen overleven met af en toe wat bellen/appen. Nu zal dat natuurlijk verschillen per gebruiker, maar daar heb ik dan weer wel vertrouwen in.

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb ook de XZ1 besteld. Abonnement liep af en ik stond op het punt om een NC koptelefoon te bestellen, dus de timing kon niet beter van Sony. Degelijke high-end telefoon, alles zit erin, eerste die Oreo shipped, maar geen sexy randloos scherm of andere uitzonderlijke features. Zonder de deal met de headphone, waarschijnlijk eerder voor een alternatief gegaan. Met de deal was het voor mij een no-brainer.

Maar nu de twijfel -> Kiezen voor de MDR-1000X of de h.ear on 2 WH-H900N. Specs ontlopen elkaar niet zoveel: MDR-1000x heeft frequentiebereik 4-40.000Hz en WH-H900N 5-40.000Hz... verder heeft de nieuwe WH-H900N langere batterijduur en een aantal extra features. Ik kan echter zo goed als geen reviews vinden van de nieuwe WH-H900N, terwijl de MDR-1000X alom wordt geprezen.

• Lincor
De WH-H900N is nieuw, waar de MDR-1000X dat niet is. Wat verklaart waarom je van de één wel al wat kan vinden, en de ander niet.

De opvolger van de MDR-1000X is er al overigens: de WH-1000XM2.

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik weet idd dat de WH-H900N nieuw is, waardoor er eigenlijk nog geen reviews zijn. De koptelefoon is echter wel al op veel plekken te verkrijgen dus wellicht dat iemand hier al iets over kan zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:31
Vandaag de XZ1 in mijn handen gehad in de winkel. De Xperia XZ1 heeft (net als de XZs) grijze diagonale lijnen over het gehele scherm. Hier is meer info:

drav91 in "[Sony Xperia 2017] 5.2 inch schermen hebben grijze lijnen"

Anoniem: 181786

Ik heb een klein beetje advies nodig van mensen die bekend zijn met Sony telefoons.
Ik gebruik nu de iPhone 6, naar tevredenheid. Hiervoor had ik een HTC One (M7) en dat beviel eigenlijk ook wel. Nu wil het geval dat ik een dual-sim telefoon nodig ga hebben. Mijn vrouw gebruikt al jaren naar volle tevredenheid een Sony high-end telefoon. Nu ben ik zelf niet zo zeer op zoek naar een high-end telefoon en spreekt het design mij wel aan.

De Xperia XA1 Plus en Experia X (een wat ouder model geloof ik) heb ik nu in de vergelijking staan. Ik heb wat reviews gekeken maar ben toch nog niet overtuigd van de accu in deze telefoons. Kan iemand mij wat praktijkervaring geven? Over het algemeen kom ik de dag redelijk door met mijn iPhone 6, behalve als ik lang in de auto zit en flitsmeister aan heb staan.

Of kan ik beter naar een andere Sony dual-sim telefoon kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 30-09-2017 20:08 ]

• -MD-
@Thorgrem volgens @AmbroosV komt de XZ1 compact in Nederland alleen als single sim. Dat zal vast ook voor de gewone XZ1 gelden?

Anoniem: 181786

-MD- schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:11:
@Thorgrem volgens @AmbroosV komt de XZ1 compact in Nederland alleen als single sim. Dat zal vast ook voor de gewone XZ1 gelden?
Dat zou serieus jammer zijn.
Edit: ik merk dat ik lijnen door elkaar haal... lekker overzichtelijk bij Sony..

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 30-09-2017 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

Heeft iemand de white paper van de XZ1 al gevonden? Staat zover ik weet nog niet op de sony pagina.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Vandaag binnengekregen van Coolblue. Ik kan bevestigen dat het een single sim met sd kaart is.

Eerste indruk:
- Het is een mooi toestel, ligt lekker in de hand.
- Mooie kleine handzame lader.
- Jammer van de voor geïnstalleerde zooi, Facebook, Amazon enz. Kun je niet verwijderen, wel uitschakelen.
- Auto brightness is niet soepel, vervelend om te zien.
- Bereik is behoorlijk minder dan met mijn OP3. Waar ik met Vodafone in huis LTE kreeg als ik de telefoon uit mijn zak haalde, krijg ik de XZ1 niet op LTE. Deze komt in huis niet verder dan Edge :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjouwer
Ook vandaag mijn Sony Xperia XZ1 gekregen een dag eerder dan ze hadden belooft.
Maar daar ga ik niet over klagen :-)

Mijn eerste indruk:
- Het is een mooi toestel, ligt lekker in de hand.
- Iets groter dan de Z5 mag de pret niet drukken.
- Lekker snel en vlot alles overgezet.

Nu lekker genieten van dit top toestel en alles uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Ook net wat rondgespeeld.
Een vers toestel is uiteraard soepeler dan mijn oudere Z5 (ook al staan inmiddels exact dezelfde apps op de xz1), maar het voelt ook prettiger aan in de hand.
Maar kort door de bocht, vooral meer van hetzelfde. Kreeg geen 'wauw' gevoel bij het uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Iemand enig idee hoe ik deze melding weg krijg? Die app mag op de achtergrond draaien net als WhatsApp, Gmail, Chrome, Spotify en zo weet ik er nog wel een paar. Waarom krijg ik bij deze dan een melding? Ik heb al getracht wat instellingen te veranderen maar helaas geen resultaat. Hij wil af en toe ook nog eens groeperen met de WhatsApp Web melding, waardoor je niet meer op de melding kunt klikken om naar WhatsApp te gaan...
Screen
Betreffende app: Call Recorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201905

heb je callrecorder toegevoegd aan de lijst energiebesparende uitzonderingen(onder opties>batterij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Inmiddels wat verder met testen. Alles doet het naar behoren, alleen over het scherm ben ik niet erg tevreden. Oogt wat grauwig, en wit niet helemaal wit. Eerder onder een grijzig gloedje.

Behalve de helderheid omhoog gooien, zijn er andere balans tweaks?

[ Voor 33% gewijzigd door Stpan op 05-10-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
Stpan schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:13:
Inmiddels wat verder met testen. Alles doet het naar behoren, alleen over het scherm ben ik niet erg tevreden. Oogt wat grauwig, en wit niet helemaal wit. Eerder onder een grijzig gloedje.

Heeft het er niet mee te maken dat de helft van de pixels over het gehele scherm grijzig is?:
drav91 in "[Sony Xperia 2017] 5.2 inch schermen hebben grijze lijnen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Stpan schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:13:

Probeer eens een andere 'setting'?

Settings -> Display -> 'Color gamut and contrast'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Anoniem: 201905 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:58:
heb je callrecorder toegevoegd aan de lijst energiebesparende uitzonderingen(onder opties>batterij)?
Daar had ik al in zitten prutsen maar gaf geen verandering. Gisteravond was die melding ineens verdwenen, terwijl ik sinds de middag niets meer had veranderd. Geen idee hoe. Maar bedankt voor het meedenken.

Ander dingetje wat ik niet werkend krijg: dat het display kortstondig aan gaat als er een berichtje binnenkomt. In vergaderingen bijvoorbeeld wil ik geen geluid of trillen hebben, maar wel dat het display een korte notificatie geeft. Wie weet waar dat verstopt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Dank voor de suggesties. Het opschroeven van de helderheid en vooral het uitzetten van de automatische helderheidsinstellingen doen een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Even nog wat eerste indrukken ten gefocussed van Sony's eigen verkoop praatjes:
- Super slow motion: het werkt, maar wanneer zou ik het ooit willen gebruiken?
- 3D maker: je moet eerst de tutorials doen, en ik heb ondekte dat 4 maanden oude babies niet echt genoeg stil liggen. Ook een hoog gimic gehalte
- HDR: op Netflix wat content (Okja) bekeken door mijn Z5 en XZ1 naast elkaar te leggen en zie niet gelijk een beter beeld op de XZ1. Wel blijft het ‘wit’ op de XZ1 valer, terwijl ik op de Z5 een paars gloedje meen te zien. Perfect was het niet, en is het nu nog steeds niet. Maar ik stoor me er niet aan.
- De krachtige stereospeakers: bij het kijken van een stukje Narcos viel het gelijk op dat de speakers een stuk beter klinken dan van mijn Z5 of iPhone 6.
- LDAC/Noice Cancelling: die test moet nog even wachten op de bestelde hoofdtelefoon
- Ziet er schitterend uit/voelt lekker: kwestie van smaak, maar ik vond de XZ1 er een tikje ouderwets uitzien, veel bezels.
- Vingerafsruksensor: de 'knop' werkt een stuk soepeler dan op de Z5, de scanner werkt erg goed.
- Krachtige prestaties: het toestel werkt lekker soepel, wordt niet snel warm, erg prettig.
- Langere batterijduur: de stamina-modus was een tijdje weg op de Z5, blij dat de XZ1 uitgebreide instellingen heeft en een spaarmodus voor je battery-life. De praktijk zal uitwijzen hoelang ik met 1 opgeladen batterij zal doen.

Wel grappig, in je batterij instellingen kun je de historie zien, mijn XZ1 is in Augustus opgeladen. Vraag me af of dat betekent dat mijn telefoon toen in elkaar is gezet en geladen.

En nog iets wat ik blijkbaar gemist heb. Het toestel kan zou theoretisch FM radio kunnen ondersteunen, maar mist een native App. Moet bekennen dat ik de FM radio nauwelijks meer gebruikte op de Z5, maar het is toch prettig om data vrij een muziekje te kunnen luisteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Stpan op 06-10-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Hoe is het bereik van de telefoon bij jullie? Ik heb Vodafone en het valt mij op dat het signaal een stuk slechter is dan mijn OP3. Althans, dat lijkt zo volgens de indicator in de systeembalk. Voortdurend heb ik bij mij thuis geen enkele streep bereik, maar toch 4g of 4g+ (ik zit precies op een locatie tussen twee masten in). Toch gaat het browsen nog steeds soepel. Zodra ik de telefoon in mijn zak stop gaat het signaal naar 2g. Gisteren in Den Haag op een plaats waar ik met m'n OP3 volle bak bereik heb, op de XZ1 geen of 1 streepje 4g+ (maar wel een stabiele verbinding, zo lijkt het).

Geen streepjes, toch een vlotte verbinding. Ik neig naar iets softwarematig. Nu weet ik dat het aantal streepjes weinig zegt als je telefoons gaat vergelijken (interpretatie van het aantal dBm verschilt). Nu bijvoorbeeld heb ik -120 dBm, 0 streepjes maar wel een vlotte verbinding als ik ga browsen. Hoe ervaren jullie dat? En kan het zijn dat de instellingen voor Vodafone invloed hebben op de signaalweergave?

[ Voor 0% gewijzigd door -MD- op 06-10-2017 16:13 . Reden: Tiepvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:17
-MD- schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:09:
Hoe is het bereik van de telefoon bij jullie? Ik heb Vodafone en het valt mij op dat het signaal een stuk slechter is dan mijn OP3. Althans, dat lijkt zo volgend de indicator in de systeembalk. Voortdurend heb ik bij mij thuis geen enkele streep bereik, maar toch 4g of 4g+ (ik zit precies op een locatie tussen twee masten in). Toch gaat het browsen nog steeds soepel. Zodra ik de telefoon in mijn zak stop gaat het signaal naar 2g. Gisteren in Den Haag op een plaats waar ik met m'n OP3 volle bak bereik heb, op de XZ1 geen of 1 streepje 4g+ (maar wel een stabiele verbinding, zo lijkt het).

Geen streepjes, toch een vlotte verbinding. Ik neig naar iets softwarematig. Nu weet ik dat het aantal streepjes weinig zegt als je telefoons gaat vergelijken (interpretatie van het aantal dBm verschilt). Nu bijvoorbeeld heb ik -120 dBm, 0 streepjes maar wel een vlotte verbinding als ik ga browsen. Hoe ervaren jullie dat? En kan het zijn dat de instellingen voor Vodafone invloed hebben op de signaalweergave?
Ik ervaar precies het zelfde bij de compact variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@J.A.477 En is dat ook met Vodafone of een andere provider?

Daarnaast, in Android kun je ook zo'n grafische weergave zien van de kwaliteit van het signaal gedurende de acculading (net als de screen on time, gps time, awake time etc). Waar zit dat verstopt? Sony heeft een redelijk lichte schil zegt men, maar er zijn toch een hoop zaken waar ik echt naar moet zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Laatst online: 16:17
-MD- schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:15:
@J.A.477 En is dat ook met Vodafone of een andere provider?

Daarnaast, in Android kun je ook zo'n grafische weergave zien van de kwaliteit van het signaal gedurende de acculading (net als de screen on time, gps time, awake time etc). Waar zit dat verstopt? Sony heeft een redelijk lichte schil zegt men, maar er zijn toch een hoop zaken waar ik echt naar moet zoeken...
Vodafone inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Heeft iemand ervaringen met dit hoesje?

Of welke back-cover dan ook?

PS - dit model is blijkbaar een stuk minder populair dan de Compact versie. In de ervaring van de Mods, is het dan niet zinvoller om de XZ1 & Compact discussies te integreren? Of wordt het dan rommeliger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
@Stpan Vandaag de zwarte variant binnengekregen via Belsimpel. Scheelt je 5 euro. Zit er goed omheen, geeft je meer grip. De powerbutton is iets minder makkelijk in te drukken vanwege een klein randje eromheen, maar het is totaal geen belemmering. Nu durf ik het toestel tenminste gewoon op tafel neer te leggen. Zo'n uitstekende camera is echt irritant. Wat mij betreft hadden ze 'm iets dikker mogen maken en die ruimte te benutten voor extra batterijcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik krijg binnenkort de XZ1 en ik had gehoopt er qua camera op vooruit te gaan ten opzichte van mijn Motorola X 2014. Maar nu lees ik nogal wat problemen over 'distortion', merken jullie hier in de praktijk wat van? En is er een kans dat dit met een software update gefixt wordt?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@Chaoss. Je merkt het alleen met rechte 'lijnen' in je foto, als die ook nog eens lang zijn en naast een andere rechte 'lijn' ligt. Genoeg voorbeeldfoto's van te vinden op XDA, ook andere toestellen van Sony met dezelfde sensor hebben er last van. Of jij er last van hebt, dat ligt geheel aan jezelf. Soms moet je goed zoeken om het te zien, maak je een foto van een Excel sheet dan zie je het meteen.

Fix met een update, moet je zeker niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ok nouhja ik ga het zien... toch wel jammer van een fabrikant die ook fototoestellen maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 20:30

GG85

.......

Heb even drie vraagjes:

-Hoe kan je forceren dat alle icoontjes van apps bijv rond of juist vierkant zijn? Dacht dat dit kon in Oreo (kom van een Lumia 950 WP) maar kan de optie niet vinden. Is dat iets van Sony waarom het niet kan

-Ik heb de Headphones geclaimed gisteravond alleen geen bevestigingsemail gehad, meer mensen die geen mail hebben gehad?

-De camera is echt een stuk brakker dan die van de twee jaar oude Lumia 950.... Had ik eigenlijk niet verwacht, vooral heel veel compressie artifacten. Is daar nog iets aan te doen?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatever7
GG85 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:52:
-Ik heb de Headphones geclaimed gisteravond alleen geen bevestigingsemail gehad, meer mensen die geen mail hebben gehad?
Ik heb wel de bevestigingsmail gekregen, die kwam eigenlijk direct nadat ik mijn info had achtergelaten maar sindsdien (ruim twee weken nu) niets meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Whatever7 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:36:
[...]

Ik heb wel de bevestigingsmail gekregen, die kwam eigenlijk direct nadat ik mijn info had achtergelaten maar sindsdien (ruim twee weken nu) niets meer vernomen.
Even contact gehad en het schijnt vaker voor te komen, bij nog een keer registreren kreeg ik een foutmelding en volgens de helpdesk is dat een teken dat alles goed is gegaan.

Nog een vraagje: bij inkomende gesprekken trilt de telefoon maar 1x.... Voel me een super n00b maar krijg het niet voor elkaar dit aan te passen naar continue trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave73nl
Net systeemupdate binnen gekregen. 47.1.A.2.374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat is er nieuw(naast de gebruikelijke security update)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 07:38
Anoniem: 201905 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:15:
En wat is er nieuw(naast de gebruikelijke security update)?
Ik heb de update vanochtend geïnstalleerd en zover ik heb kunnen zien, zijn er naast de 1 October 2017 Android security patches geen andere verbeteringen. Het probleem met auto brightness en haperingen in het touchscreen heb ik nog na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem gisteren geïnstalleerd maar zie ook weinig nieuws. Idd nog steeds haperingen in de auto brightness en mijn smart lock menu is ineens leeg(en alle smart lock functie's werken niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

GG85 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:24:
[...]

Even contact gehad en het schijnt vaker voor te komen, bij nog een keer registreren kreeg ik een foutmelding en volgens de helpdesk is dat een teken dat alles goed is gegaan.

Nog een vraagje: bij inkomende gesprekken trilt de telefoon maar 1x.... Voel me een super n00b maar krijg het niet voor elkaar dit aan te passen naar continue trillen
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-06 18:15
jurianv schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:31:
[...]
Het probleem met auto brightness en haperingen in het touchscreen heb ik nog na de update.
Heb je toevallig 3G Watchdog geinstalleerd?
Deze gaf bij mij problemen met het touchscreen, kon bijv. geen apps meer verplaatsen in de drawer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 11:59
Iemand al reactie van sony mbt de koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
dageeknerd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:44:
Iemand al reactie van sony mbt de koptelefoon?
Sinds de bevestigings email niet meer. In die mail stond trouwens
We hebben je gegevens succesvol ontvangen. De door jou opgegeven informatie wordt nu gecontroleerd. Je ontvangt van ons binnen vier weken bericht op het moment dat je gegevens gecontroleerd zijn. Wanneer je gegevens in orde zijn sturen we de Sony headphone naar je op. Wanneer je gegevens niet in orde zijn, krijg je uiterlijk twee keer de kans dit te verbeteren, tot uiterlijk 26 november 2017. Hierna sluit de actie.

Als je nog vragen hebt omtrent deze actie kijk dan eerst even op onze website bij de veel gestelde vragen. Je kunt ook bellen met 0900 8998 318 (normaal tarief) of stuur een e-mail naar: questions.nl@support.sonymobile.com.

Bedankt voor je aankoop en voor de registratie van je Xperia XZ1 of Xperia XZ1 Compact.
In mijn geval is 3 oktober + binnen 4 weken = vandaag nog antwoord.
En morgen beginnen met chasen.

Of bedoelen ze dat je gegevens 'ooit' een keer gecontroleerd worden of gecontroleerd zijn, en dat ze 4 weken vanaf 'ooit' nemen om te berichten.

Lekker vaag. Ik had gevoelsmatig wel wat meer geruststelling vanuit Sony willen hebben dat ik mijn koptelefoon binnenkort ontvang.
Destijds bij de allereerste Xperia ging het veel rapper (de verkopende partij zond gewoon een koptelefoon mee) - en zonder koptelefoon had ik waarschijnlijk deze aankoop niet gedaan.
De kans lijkt me nihil, maar mocht ik om wat voor reden dan ook geen koptelefoon ontvangen - dan krijgen we een verzuurde sessie met Vodafone, Sony & een boze consument die zijn gelijk gaat halen.

[ Voor 28% gewijzigd door Stpan op 30-10-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
Ik heb mijne zaterdag ontvangen zonder iets te horen van sony. Het ging om een zwarte hear on 2. (WH-H900N grey black).

[ Voor 10% gewijzigd door dageeknerd op 30-10-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remme
  • Laatst online: 26-12-2024
@Stpan vandaag gebeld met sony, ze konden mij niks vertellen hierover. Ik heb vandaag 4 weken geleden geregistreerd. Enige wat Sony mij kon vertellen, is dat het controleren van de gegevens ongeveeer 4 weken kon duren, soms wat langer (dan vraag ik mij af, hoe kan je zo lang doen over gegevens controleren).
dageeknerd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:11:
Ik heb mijne zaterdag ontvangen zonder iets te horen van sony. Het ging om een zwarte hear on 2.
Wanneer heb je hem geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHawkinl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-07-2023
Ook hier de koptelefoon nog niet ontvangen. Geregistreerd op 3 oktober en alleen een bevestiging daarvan ontvangen, maar geen bevestiging over dat het is geaccepteerd.

Ben ik verder de enige persoon die per ongeluk altijd zijn telefoon op niet storen zet zonder het te merken. Gebeurde nooit bij de z5c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remme
  • Laatst online: 26-12-2024
lHawkinl schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:04:
Ook hier de koptelefoon nog niet ontvangen. Geregistreerd op 3 oktober en alleen een bevestiging daarvan ontvangen, maar geen bevestiging over dat het is geaccepteerd.

Ben ik verder de enige persoon die per ongeluk altijd zijn telefoon op niet storen zet zonder het te merken. Gebeurde nooit bij de z5c.
Welke heb je gereserveerd? Ik de MDR-1000x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHawkinl
Remme schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

Welke heb je gereserveerd? Ik de MDR-1000x.
WH-H900N grey black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ik heb ook 3 oktober geregistreerd en ben voor de MDR-1000x gegaan. Nog geen nieuws noch pakketje gezien. Dank voor het nabellen Remme, dan hoef ik dat in ieder geval niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
Remme schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:39:
@Stpan vandaag gebeld met sony, ze konden mij niks vertellen hierover. Ik heb vandaag 4 weken geleden geregistreerd. Enige wat Sony mij kon vertellen, is dat het controleren van de gegevens ongeveeer 4 weken kon duren, soms wat langer (dan vraag ik mij af, hoe kan je zo lang doen over gegevens controleren).

[...]

Wanneer heb je hem geregistreerd?
2 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag mijn XZ1 in ontvangst genomen, valt me niets tegen. Toestel is minder lomp dan ik vantevoren op basis van de renders dacht maar de brede balk boven en onder het scherm vindt ik niet mooi. Vingerprint scanner in de powerbutton is ideaal! Camera nog niet veel mee gespeeld zal vast beter zijn dan die van mijn vorig toestel de Moto x 2014 :+. Ik las in het compact topic dat er een update komt voor de scheve lijnen hoop slaat die niet al te lang op zich laat wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertrom
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:32
Stpan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:20:
Ik heb ook 3 oktober geregistreerd en ben voor de MDR-1000x gegaan. Nog geen nieuws noch pakketje gezien. Dank voor het nabellen Remme, dan hoef ik dat in ieder geval niet te doen.
Ik heb hem ook 3 oktober geregistreerd. Heb nog steeds niets ontvangen. Hebben jullie de headset al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave73nl
Nope niets en vooral ook nog niets gehoord... Had al een keertje een mailtje eraan gespendeerd om te kijken of alles goed was binnen gekomen maar dat was wel het geval... Ook meteen toen mogelijk was geregistreerd maar nog geen teken van leven van Sony... Zal zijn omdat er nu natuurlijk miljoenen pre-orders binnen zijn gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polster79
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:11
Ik kreeg vandaag, op de kop af 4 weken na registratie, mail dat de aanvraag voor de headset is goedgekeurd. Dus er zit voortgang in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHawkinl
polster79 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:26:
Ik kreeg vandaag, op de kop af 4 weken na registratie, mail dat de aanvraag voor de headset is goedgekeurd. Dus er zit voortgang in.
Ik ook, maar wel een week te laat. Mail is beland in spam box, handig om die ff te checken. Ik krijg binnen enkele dagen weer een mail met Track and Trace voor de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Welke headset hebben jullie gekozen? Ben benieuwd of het type nog uitmaakt.

Hier nog altijd stil - ik heb de MDR-1000x gekozen en langer dan 4 weken geleden mijn aangemeld (3-oktober). Ben benieuwd of ik nu verongelijkt met mijn armen over elkaar in een hoekje moet gaan zitten. :'(

[ Voor 53% gewijzigd door Stpan op 07-11-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polster79
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:11
Ik heb de WH-H900N in het zwart besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Mijn vriendin heeft de WH-H900N in het rood besteld op 10 oktober. Tot nu toe nog geen headset ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Out of the blue kwam er een pakketje met de MDR-1000X die ik 3 oktober had aanvraagd.
Blijft onduidelijk qua communicatie, maar hij is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 19:56
Ik heb sinds vandaag mail ontvangen dat mijn WH-H900N verzonden is. Had hem op 3 oktober aangevraagd. Heb al verschillende keren contact met Sony gehad, vind het maar slechte service omdat ze niet kunnen inkijken over de status etc.

Ik denk dat als je tot nu toe geen bericht hebt gehad dat je gegevens iedergeval goed zijn en dat hij gewoon wordt verzonden

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjouwer
Vandaag bericht gehad wordt morgen geleverd. mijn nieuwe headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraatzer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-12-2018
Dutchy007 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:37:
Mijn vriendin heeft de WH-H900N in het rood besteld op 10 oktober. Tot nu toe nog geen headset ontvangen...
Nog even geduld hebben. Ik heb de mijn MDR-1000X op 5 oktober besteld en heb hem vandaag binnen gehad. Ik ben er vrij zeker van dat ze de aanvragen op volgorde behandelen. De aanvragen van de MDR-1000X lijken wel een paar dagen eerder te zijn behandeld dan die voor de WH-H900N.
Desutoroiya schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:43:
Ik heb sinds vandaag mail ontvangen dat mijn WH-H900N verzonden is. Had hem op 3 oktober aangevraagd. Heb al verschillende keren contact met Sony gehad, vind het maar slechte service omdat ze niet kunnen inkijken over de status etc.

Ik denk dat als je tot nu toe geen bericht hebt gehad dat je gegevens iedergeval goed zijn en dat hij gewoon wordt verzonden
Idd erg slechte service. In heel Europa is er geen duidelijke communicatie geweest met de klanten. Als ze simpelweg hadden gezegd dat ze pas na het einde van de registratie-periode zouden beginnen met het afhandelen van de aanmeldingen en het dus minimaal 4 weken zou duren voor de eerst geregistreerden, dan zou niemand geklaagd hebben.

Overigens lijkt het er wel op dat je minimaal een mail van goedkeuring moet hebben ontvangen voordat ie opgestuurd wordt. Als je nog geen mail hebt gehad, dan is het zeer waarschijnlijk dat je aanvraag nog nite in behandeling is genomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kraatzer op 08-11-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
sjouwer schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:31:
Vandaag bericht gehad wordt morgen geleverd. mijn nieuwe headset
Ook hier vandaag het mailtje ontvangen!

Beste *vriendin van Dutchy007*
De headset is onderweg met postnl.
Je kan hem heel binnenkort verwachten, wil je het paketje volgen kijk dan op de site van postnl,
je tracking code is: 3S** of klik hier *snip*
We wensen je veel plezier met je headset
Team Sony Mobile Nederland

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Gisteren ook ineens een mailtje en pakket was al bezorgt. WH-900N btw, rest was indertijd al weg maar zeer tevreden mee. Goedkoop telefoontje zo :)

Nooit eerder een mail gehad, zelf niet bij het uploaden van alle gegevens. Heb dat toen zelfs twee keer gedaan om aan de hand van de foutcode te kijken of het goed was gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave73nl
Dutchy007 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:30:
[...]

Ook hier vandaag het mailtje ontvangen!

Beste *vriendin van Dutchy007*
De headset is onderweg met postnl.
Je kan hem heel binnenkort verwachten, wil je het paketje volgen kijk dan op de site van postnl,
je tracking code is: 3S** of klik hier *snip*
We wensen je veel plezier met je headset
Team Sony Mobile Nederland

Ben benieuwd!
En al te koop staan ook zag ik hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjouwer
Ik heb gisteren mijn headset binnen gekregen en de noise cancelling werkt perfect.
Ik ben er heel blij mee. Het geluid is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 07:38
Vandaag heb ik een update (47.1.A.5.51) ontvangen en geïnstalleerd dat het probleem met camera distortion moet oplossen. Meer hierover via XPERIA Blog: http://www.xperiablog.net...stortion-fix-47-1-a-5-51/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heb je de update ota gekregen of handmatig geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHawkinl
Ik heb ook de update gekregen ota (16-11-17). Telefoon via tmobile, dus weet niet of generic NL of tmobile NL een verschil uitmaakt om t te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertrom
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:32
Ik heb geen update ontvangen, provider is Telfort.

Overigens heb ik sinds anderhalve week ook de koptelefoon. 1 woord: geweldig! Fantastische noise cancelling (hoewel ik Bose wel een klein stapje beter vind), maar het geluid is echt fantastisch. Weinig hoofdtelefoons gehoord met zulk fantastisch geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen idee of het van de provider afhangt, bestaat er nog zoiets als een branded telefoon?

Weet wel zeker dat de update in fases gaat, zal wel a.d.h.v. het serienummer gebeuren.

Hier recent geen updates ik zit op versie 47.1.A.2.324

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drav91
Hier kan je een overzicht vinden van de huidige software per brand/provider.

https://xpericheck.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Gisteren op mijn xz1 een NL Alert gekregen.

Ik lag al te slapen, dus in eerste reflex alles weggedrukt om die herrie te stoppen.

Maar hoe lees je zo'n waarschuwing terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:46

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Stpan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:42:
Gisteren op mijn xz1 een NL Alert gekregen.

Ik lag al te slapen, dus in eerste reflex alles weggedrukt om die herrie te stoppen.

Maar hoe lees je zo'n waarschuwing terug?
Volgens mij kun je een NL-Alert niet teruglezen. Als je deze wegklikt, is ie ook weg.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
@Stpan @retlaw
Instellingen -> Apps en Meldingen -> Geavanceerd -> Nooduitzendingen -> Noodwaarschuwingsgeschiedenis...

Wat betreft update 47.1.A.5.51 met camera fix, die heb ik ook nog steeds niet binnen op mijn XZ1 (G8341), zonder provider branding. Dat terwijl er zat providers zijn die hem wel al hebben uitgerold... Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hier Vodafone en ook nog geen update :( lijkt inderdaad bijzonder lang te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave73nl
41.1.A.8.49 Net binnen gekregen OTA....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss