Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave73nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
47.1.A.8.49 sorry :P

• polster79
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 16:37
Hier op KPN netwerk is die update bij mij nog niet beschikbaar.

Wel de afgelopen dagen bizare data-bundel-burn gehad. Binnen een dag, en ik denk zelfs korter, heeft Android OS 3,36 GB verstookt. Via mobiele data om precies te zijn, terwijl ik binnen een wifi netwerk was.
Normale reboot loste niks op, maar reboot in safe mode en daarna weer normaal lijkt het verholpen te hebben.

Ik ben blij dat ik 5 GB extra data voor de kerst van KPN had gehad, anders was het niet zo fraai geweest.

Heb wel her en der gelezen dat er meer Oreo gebruikers last van hebben. Herkent iemand dit?

Edit: helaas, tijdens auto rit in een half uur weer 1GB verbrand.

[ Voor 5% gewijzigd door polster79 op 28-12-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47
Zojuist hier de update ontvangen. KPN netwerk niet branded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polster79
Idem, lijkt alleen security update te zijn. Kan nog nergens changelog vinden.
glenn456 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:18:
Zojuist hier de update ontvangen. KPN netwerk niet branded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 10:51
Onlangs is een update (47.1.A.12.34) uitgekomen met de 1 januari 2018 security patches. Volgens mij patcht deze nog niet de Spectre vulnerabilities, want dat wordt pas gedeeltelijk gedaan in de 5 januari 2018 security patches. Meer hierover via XPERIA Blog: http://www.xperiablog.net...018-patches-47-1-a-12-34/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1035691

Dag allen,

In heb net m'n xz1 binnen en hij bevalt prima, al ben ik wel nieuwsgierig waarom mijn eigen Koptelefoon niet werkt.

Weten jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Wellicht handig om aan te geven om welke koptelefoon het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:31
Best grappig als je de reviews leest van deze telefoon. De een geeft de accuduur een minnetje en de ander een plusje. Ook bij de camera, de een geeft een plusje en de ander een minnetje... haha.
Iemand die zijn ervaringen kan delen qua batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Max043 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:12:
Best grappig als je de reviews leest van deze telefoon. De een geeft de accuduur een minnetje en de ander een plusje. Ook bij de camera, de een geeft een plusje en de ander een minnetje... haha.
Ik laad de telefoon om de dag op. ik doe er langer mee dan met een iphone 6S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Max043 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:12:
Batterijverbuik is natuurlijk erg persoonlijk. Het is lastig objectief te zijn en te vergelijken of je scherm veel of weinig gebruikt. Welke apps je gebruikt en of je de stamina modus gebruikt.
Ik ben in stamina (batterijbesparing) modus erg tevreden. Maar check vooral de tweakers review en de benchmarks voor een objectievere beoordelingen van de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ik heb de laatste dagen een issue met mijn WiFi thuis.
Ik kan verbinden met mijn Ziggo modem, maar krijg vervolgens de melding "geen internet beschikbaar". En ik heb dan ook geen internetverbindig.

Mijn iPhone, laptop en Chromecast hebben nergens last van dus ik leg de issue bij de mijn Xperia.
Heeft iemand tips of truuks? Of komt et probleem bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polster79
Software update 47. 1. A. 12. 75 binnen via kpn netwerk.

Even gaan zoeken naar release notes. Waarom dat nou niet gewoon even in beeld komt direct na de update.

Edit:
Hier wat info gevonden over update:
http://www.xperiablog.net...ectre-fixes-47-1-a-12-75/

[ Voor 32% gewijzigd door polster79 op 08-03-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droxz
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hi,

Ik heb gisteren (KPN) een update gehad van 1.3gb, telefoon ging lekker installeren maar bleef op een gegeven moment alleen nog maar rebooten.
Als ik mijn telefoon nu start:
sony scherm -> wit xperia scherm -> patroon tekenen -> Android starten -> wit scherm met xperia logo... REBOOT.

Iemand een idee?

Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:03
Droxz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:33:
Hi,

Ik heb gisteren (KPN) een update gehad van 1.3gb, telefoon ging lekker installeren maar bleef op een gegeven moment alleen nog maar rebooten.
Als ik mijn telefoon nu start:
sony scherm -> wit xperia scherm -> patroon tekenen -> Android starten -> wit scherm met xperia logo... REBOOT.

Iemand een idee?
Als je je data wil redden: op Windows met Flashtool software naar keuze downloaden en 'flashen' zonder je data te wipen. Veilig, je moet geen bootloader unlock doen en er is geen garantieverlies / risico op updates missen / ...

Easy way is met je PC/Mac via Xperia Companion een herstel uitvoeren, maar dan is al je data weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droxz
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
AmbroosV schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:52:
[...]

Als je je data wil redden: op Windows met Flashtool software naar keuze downloaden en 'flashen' zonder je data te wipen. Veilig, je moet geen bootloader unlock doen en er is geen garantieverlies / risico op updates missen / ...

Easy way is met je PC/Mac via Xperia Companion een herstel uitvoeren, maar dan is al je data weg.
Thanks, uiteindelijk (helaas) de Xperia Companion moeten gebruiken, na 5x eindelijk resultaat.
Helaas alle data pleite ;w

Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Hebben er meer mensen last van dat applicaties vaak een aantal seconden vast lopen? Dit gebeurt eigenlijk bij alle applicaties regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polster79
Zoiets heb ik ook wel. Ik had de indruk dat het wifi gerelateerd was. Soms krijg ik er weer beweging in als ik de wifi even uit/aan toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is het de verwachting dat deze telefoon in mei wordt afgeprijsd en acties (zoals bij mobiel.nl) daaraan worden aangepast? Ik meende dit was 2 jaar geleden ook zo was toen ik de Z5 nam. Over twee maanden verloopt mijn abonnement en deze heb ik op het oog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 10:51
Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:43:
Hebben er meer mensen last van dat applicaties vaak een aantal seconden vast lopen? Dit gebeurt eigenlijk bij alle applicaties regelmatig.
Dit euvel herken ik helaas ook. Ik dacht dat het mijn telefoon specifiek was, omdat ik het idee heb dat de software niet in orde is. Zo heb ik ook last van een batterij drain als locatie services aanstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polster79
Wat ik regelmatig heb, is dat mijn Chromecast niet gevonden wordt. Na een toggle van de wifi verbinding werkt het wel. Herkent iemand dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:54
polster79 schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:25:
Wat ik regelmatig heb, is dat mijn Chromecast niet gevonden wordt. Na een toggle van de wifi verbinding werkt het wel. Herkent iemand dit ?
Weet niet precies wat het is, maar heb het met mijn Z5 en Tab S2 ook...dus niet specifiek een XZ1 probleem.

Ik ben nu beetje aan het kijken of een XZ1 een goede vervanging is van m'n Z5. Maar vraag me af of de camera nu beter is, de Z5 heeft een 23MP camera, de XZ1 een 19MP. Natuurlijk zijn MP's niet alles maar toch. Iemand de overstap gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polster79
Ik heb zelf de overstap gemaakt van een Z3 naar de XZ1. Qua camera zou ik zeggen dat ze beide vergelijkbaar zijn. Behalve de slomo functie, die heel tof maar niet essentieel is. Ik was al tevreden met de Z3 en ook met de XZ1 camera, ik mis die extra MPixels niet. Maar ik ben dan ook verre van een fotograaf 🤐.

[ Voor 5% gewijzigd door polster79 op 10-05-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074867

Hallo allemaal,

ik heb een vraag ik heb sinds een maand of 2 ook de ZX1 als opvolger van de z5. Ik loop nu(weer) tegen het probleem aan dat met bellen het opbouwen A) heel lang duurt en B ) op het moment dat de andere partij opneemt hij direct de verbinding verbreekt. ik hoor de andere kant niet eens.

Het toestel is al eens via the Phonehouse terug gegaan voor een check en heeft het toen even goed gedaan maar nu is het probleem in alle hevigheid weer terug. Sterker nog het is zelfs verergerd. Ik ga morgen terug naar Phonehouse om hem weer in te leveren, Maar iemand die hier ook de zelfde ervaring mee heeft?

Sim kaart is ondertussen al vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:22

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Gisteren een Xperia XZ1 ontvangen. Deze besteld bij Belsimpel.nl. Ik denk dat deze al een tijdje op de plank lag, want er moesten denk ik wel 10 updates gedaan worden. Ook staat de garantieperiode op garantie tm 28-11-2019. Dit vind ik gek, omdat er normaal twee jaar garantie gegeven wordt. Wordt die datum dan bepaald obv het verlaten van de fabriek of wanneer het toestel voor het eerste wordt opgestart. Indien dat laatste heb ik dus geen nieuw toestel ontvangen...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Inmiddels is de garantie termijn aangepast! Het is een mooie update komend van een Xperia X Performance. Ik twijfelde of ik niet een XZ1 Compact wilde kopen (hiervoor een Xperia Z5C en iPhone SE gehad) en een groot scherm is wel erg fijn. Dan maar iets vaker aan de lader...

Customization is overigens 1310-7488_R24B, wat dan volgens deze site staat voor Custom NOBA. Ik zie ook alleen een T mobile NL versie staan en geen Custom NL of KPN NL versie. Zijn die er wel? (meestal flash ik naar Custom NL of KPN versie...)

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glenn456
retlaw schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:47:
Inmiddels is de garantie termijn aangepast! Het is een mooie update komend van een Xperia X Performance. Ik twijfelde of ik niet een XZ1 Compact wilde kopen (hiervoor een Xperia Z5C en iPhone SE gehad) en een groot scherm is wel erg fijn. Dan maar iets vaker aan de lader...

Customization is overigens 1310-7488_R24B, wat dan volgens deze site staat voor Custom NOBA. Ik zie ook alleen een T mobile NL versie staan en geen Custom NL of KPN NL versie. Zijn die er wel? (meestal flash ik naar Custom NL of KPN versie...)
Er is geen custom NL. Wel de custom BLX welke staat voor Benelux. Dit is alleen wel een van de langst durenden. T-Mobile nl is vaak erg snel als je xpericheck bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Wat voor Screen On Time (SOT) waardes halen jullie zoal? Ik zit meestal rond de 3,5 uur. Dat valt mij een beetje tegen aangezien er niet echt heavy use op plaatsvind... Ik lees onder andere op het sony forum en xda dat gemiddeld 5-6 uur SOT te halen is met youtube en netflix. Ik gebruik netflix niet eens en zit er ruim onder...

Battle.net || Strava

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

https://xpericheck.com/device/G8341

Jammer dat ik NOBA als customization heb :)

Battle.net || Strava

• glenn456
De update staat hier klaar. Wanneer ik in bereik van wifi ben ga ik hem binnen halen. Voor deze update is de BLX variant erg snel. Dit duurt normaal wat langer.

Edit:
Inmiddels geüpdate naar oreo. Ook 4g bellen is ingeschakeld bij KPN. Op mijn XZ1

[ Voor 11% gewijzigd door glenn456 op 15-11-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik kon het toch niet laten en heb gisteren de customization veranderd naar BLX. Dat wilde ik sowieso al een keer doen en dit was een mooie gelegenheid. Nieuwe Android versie, clean install zou het beste moeten zijn. Alhoewel ik met gewone OTA updates nog nooit echt problemen heb gehad.

Waar ik 'vroeger' altijd vrij makkelijk met Flashtool een firmware kon flashen, gaf Flashtool met de XZ1 een error. -> [ERROR - No flash script found. Flash script is mandatory]. Ik heb dit niet op kunnen lossen helaas. Uiteindelijk wel kunnen flashen met NewsFlasher. Dit ging in 1 keer helemaal goed.

Blijft wel leuk en een voordeel van de Sony toestellen, dat je toch nog een beetje zelf kan doen :). Nu hopen op een wat betere accu duur. Want dat is het enige wat me tegenvalt van de XZ1. Verder is het echt een top apparaat!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kreeg vanochtend de melding dat ik een nieuwe update klaar heb staan, dat deze maarliefst 1,5GB groot is en erbij staat dat deze niet ongedaan gemaakt kan worden doet me vermoeden dat het de Android 9 update is :)

Moet trouwens zeggen dat Sony haar huidige software echt hardstikke stabiel is, gebruik mijn telefoon dagelijks voor vanalles en nogwat maar ik zie net dat ik een uptime heb van >1400 uur, oftewel al twee maanden niet meer gereboot :P
Kudo's! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 16-11-2018 09:57 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
En wat vinden we van Pie?

Wat observaties:
  • de tijd staat linksboven ipv rechts.
  • als ik mobiele data uitzet, zie ik geen kruisje meer naast de ontvangststerkte-streepjes
  • de op- en neer pijltjes naast de wifi-streepjes zijn kleiner en nemen nu geen extra plaats meer in
  • volumeregeling is van boven naar rechts verplaatst
  • er is geen leuke easter-egg meer (alleen een grote P) als je op android-versie tikt
  • de functies die aan staan in de notificatiebalk zijn blauw, valt lekker op, maar had eerst niet in de gaten wat dat blauwe betekende ;)
  • onder wifi-voorkeuren zitten wat meer mogelijkheden, zoals wifi automatisch inschakelen en automatisch verbinden
  • handschoenmodus
  • bij Pokémon Go (jaja..) is de bovenbalk met tijd en icoontjes nu blijvend zichtbaar
  • iets andere camera app. ik had opslag naar SD aan staan, deze stond na de update terug op intern

[ Voor 5% gewijzigd door barchettanl op 16-11-2018 10:37 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
MadMarky schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:53:
Moet trouwens zeggen dat Sony haar huidige software echt hardstikke stabiel is, gebruik mijn telefoon dagelijks voor vanalles en nogwat maar ik zie net dat ik een uptime heb van >1400 uur, oftewel al twee maanden niet meer gereboot :P
Kudo's! d:)b
Ik moest elke 2 dagen rebooten omdat mijn wifi ineens geen netwerken meer vond. Kijken of dat met deze update verholpen is ...... (anders is m'n toestel gaar?)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave73nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
Mijn WiFi bereik was vaak ook erg slecht... Hoop dat dat nu ook verbeterd is idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb zelf eigenlijk nooit problemen met wifi ontvangst? Gebruik het dagelijks, maar wel vrijwel altijd dezelfde hotspot (thuis).
barchettanl schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:18:
En wat vinden we van Pie?

Wat observaties:
  • de tijd staat linksboven ipv rechts.
  • als ik mobiele data uitzet, zie ik geen kruisje meer naast de ontvangststerkte-streepjes
  • de op- en neer pijltjes naast de wifi-streepjes zijn kleiner en nemen nu geen extra plaats meer in
  • volumeregeling is van boven naar rechts verplaatst
  • er is geen leuke easter-egg meer (alleen een grote P) als je op android-versie tikt
  • de functies die aan staan in de notificatiebalk zijn blauw, valt lekker op, maar had eerst niet in de gaten wat dat blauwe betekende ;)
  • onder wifi-voorkeuren zitten wat meer mogelijkheden, zoals wifi automatisch inschakelen en automatisch verbinden
  • handschoenmodus
  • bij Pokémon Go (jaja..) is de bovenbalk met tijd en icoontjes nu blijvend zichtbaar
  • iets andere camera app. ik had opslag naar SD aan staan, deze stond na de update terug op intern
De camera app is inderdaad bijgewerkt, 960fps slowmotion kan nu in full-hd en er is een HDR fundtie voor video.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Weet je dat ik die 960 fps slowmotion nog nooit heb uitgeprobeerd?! Is het wat?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

barchettanl schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:13:
Weet je dat ik die 960 fps slowmotion nog nooit heb uitgeprobeerd?! Is het wat?
Het is vrij lastig om precies het juiste moment te timen. Maar als het een keer lukt is het best leuk :). Net als de 3D feature best grappig om een keer te doen!

Ik hoop met de update en de fresh install een iets betere accuduur te krijgen. Ik red meestal net het einde van de dag. SOT is dan zo rond de 3 uur...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De super slomo geeft een leuk effect maar je hebt slechts een heel klein window waarin het werkt (<1s) vanwege de beperkte buffergrootte.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ik wil de upgrade installeren, maar moet even wat ruimte maken vanwege de 30GB aan foto's die ik nog moet back-uppen...

Maar hier is het probleem: Windows herkent mijn Xperia XZ1 niet via USB, niet via Wifi, niet via Bluetooth en helaas ook niet via PC Companion.

Ik heb al geprobeerd via de developer settings de transport methode te veranderen (MTP, PTP etc. ) maar dat mocht niet baten.

Mijn PC herkent wel andere telefoons, zoals mijn iPhone, dus de USB lijkt prima te werken. Mijn Xperia XZ1 linkt wel aan de laptop van mijn werk, maar daar mag ik geen USB transfers op doen zonder het USB device eerst te encrypten.

Oftewel, het is geen technisch defect, maar wat is het wel? Heb ik ook per ongeluk de 'toestemming' weggeklikt de laatste keer dat ik mijn telefoon aan mijn PC wilde hangen? Of is er een andere setting die ik mis? Dank voor het meedenken alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
USB van XZ1 naar Windows en Mac zou via MTP moeten gaan. (Op Mac heb je dan wel software van Sony of Android File Transfer nodig op je Mac.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je een android telefoon met USB aan de PC hangt, krijg je op de telefoon toch een popup in welke stand je hem wil hebben? Je moet dan kiezen voor bestandsoverdracht.
En anders nog een stomme vraag: zit de USB connector van de telefoon niet vol rommel?

[ Voor 20% gewijzigd door MadMarky op 28-11-2018 17:45 ]

🖥️ | 🚗

• Dick Dekker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Na de laatste update is de kleur van de notitiebalk niet met wit maar grijs
en dus minder goed leesbaar.
Is daar iets aan te doen of is het met opzet gedaan

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dick Dekker schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:12:
Na de laatste update is de kleur van de notitiebalk niet met wit maar grijs
en dus minder goed leesbaar.
Is daar iets aan te doen of is het met opzet gedaan
Ik begrijp niet goed welke balk je bedoeld.
Is dat de statusbalk bovenin beeld? Deze is transparant en kleurt mee met je schermachtergrond of openstaande app. Als je daar meer contrast in wilt kun je een lichte of donkere schermachtergrond instellen, of kies meteen een mooi thema uit via Whats New (enige waar die app goed voor is imho).

🖥️ | 🚗

• Dick Dekker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Inderdaad de balk bovenin. Met jouw antwoord is het opgelost.
Andere achtergrond ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
MadMarky schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:44:
Als je een android telefoon met USB aan de PC hangt, krijg je op de telefoon toch een popup in welke stand je hem wil hebben? Je moet dan kiezen voor bestandsoverdracht.
En anders nog een stomme vraag: zit de USB connector van de telefoon niet vol rommel?
Dank voor het meedenken! Dat venstertje komt dus helaas niet meer omhoog.

Het gekke is dat ook via WiFi en Bluetooth mijn telefoon ook niet meer wordt herkend, ook niet door een andere laptop. Alsof er ergens een setting verkeerd staat.

Een factory reset zou het meest logisch zijn, maar dan ben ik mijn foto's kwijt. En om die te back-uppen... Etc. Ik zit vast in een loopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Stpan schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:40:
[...]

Dank voor het meedenken! Dat venstertje komt dus helaas niet meer omhoog.

Het gekke is dat ook via WiFi en Bluetooth mijn telefoon ook niet meer wordt herkend, ook niet door een andere laptop. Alsof er ergens een setting verkeerd staat.

Een factory reset zou het meest logisch zijn, maar dan ben ik mijn foto's kwijt. En om die te back-uppen... Etc. Ik zit vast in een loopje.
Je zou nog een fresh install via flash tool kunnen proberen. Daar kun je aanvinken, dat je je user data wilt behouden. Of eigenlijk niet wilt wissen.

hier een link die je op weg kan helpen: klik

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stpan
Ik heb inmiddels mijn connctieproblemen (onverwacht) opgelost. Ik wilde net met de prima suggestie van retlaw (bovenstaand) aan de gang gaan.

Maar wat ik gisteren nog heb gedaan is toch de laatste firmware update installeren nadat ik alle offline bibliotheken van Netflix en Spotify had gewist.
En blijkbaar was dit voldoende 'reset' om de USB connectie weer aan de praat te krijgen via mijn laptop.

Overigens heeft Sony ook 'nieuwe' software, de opvolger van PC Companion heet nu "Xperia Companion". In deze software zit nu ook een tooltje om je USB connectie te fixen als je telefoon niet via USB wordt herkent.

Dus alle reacties samenvattend. Mocht jouw Windows PC niet je Xperia telefoon herkennen probeer dan het volgende:
1 - Je USB kabel en USB ingang checken op vuil
2 - Via developers options (even googlen) checken of de USB wel op overdracht staat (MTP)
3 - Software updaten naar de laatste firmware update
4 - Via Xperia Companion (op je PC) de 'fix connection' tool gebruiken
5 - Fresh install zonder user data erasen (zie hier)

Dank AmbroosV, MadMarky en retlaw voor het meedenken

[ Voor 13% gewijzigd door Stpan op 03-12-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-06 11:32
Ik heb ook de XZ1 binnen gekregen, zoals verwacht een heel mooi toestel en eerste indruk is goed!

Wat me alleen een beetje verbaast is dat de telefoon aangeeft dat ik de laaste software versie heb, terwijl hij op 8.0 zit. Zou 9 wel gewoon OTA beschikbaar moeten zijn?

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-06 11:32
jap85 schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:46:

Wat me alleen een beetje verbaast is dat de telefoon aangeeft dat ik de laaste software versie heb, terwijl hij op 8.0 zit. Zou 9 wel gewoon OTA beschikbaar moeten zijn?
Niemand die hier iets over kan zeggen? Is de update bij jullie wel OTA binnen gekomen of was daarvoor koppelen via PC companion nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexmores
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-06 18:40
Vandaag ook mijn nieuwe xz1 in gebruik genomen. Laatste versie Android 8.0.
Iemand enig idee hoe ik aan 9.0 kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:22
Ik heb begrepen dat Android pie voor de xz1 serie is teruggetrokken. De uitrol zou volgens een klein aantal websites nu weer beginnen, die websites die dit melden zijn wel schaars. De meeste websites melden nog steeds dat 12 november 2018 de uitrol begonnen was en geven geen update over het latere terugtrekken van de update.

Ook als je op Sony je IMEI invuld staat er dat 8.0 de laatste update is voor deze telefoon en dat 9.0 er is/er aankomt.

Een maatje die de xz1 compact heeft sinds september/oktober 2018 zit overigens ook op Android 8 met exact hetzelfde release versie nummer als mijn xz1. Die heeft dan waarschijnlijk de update gemist.

[ Voor 16% gewijzigd door Chrisje1983 op 10-01-2019 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Wie kan mij een klein beetje op weg helpen met het zelf flashen van een andere customized rom? Is er ergens een makkelijke tutorial?

Ik zit nu op:

1310-5883
Customized FR
47.1.A.16.20

Deze zou ik dus kunnen flashen:

Benelux
1310-7779
Customized BLX
47.2.A.2.33

Of een nog nieuwere android 9 versie, deze:

1310-7488
Customized NOBA
47.2.A.4.45

Kan dit allemaal zonder problemen? Ik begrijp dat alle EU sony xz1's hardware matig hetzelfde zijn dus in principe zou ik niet tegen problemen aanlopen lijkt mij?

Edit> gevonden, ik ga deze link eens helemaal doorlezen

http://www.xperiablog.net...-xz-premium-xz1-and-more/

[ Voor 14% gewijzigd door Chrisje1983 op 10-01-2019 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@Chrisje1983 - Customized NOBA is een aanrader.

Vermijd newflasher, je kan tegenwoordig gewoon Flashtool gebruiken, en op Windows is dat redelijk simpel.

Flashtool haal je hier: http://www.flashtool.net/downloads.php (torrent download is snelst)

Je kan als stappenplan deze gebruiken (vanaf stap 2 is goed uitgelegd, de rest is onzin). MAAR, als je wil flashen zonder je gegevens te verliezen (wat perfect kan cross-customization, zolang je niet downgrade), mag je in de Flash-stap GEEN vinkjes aanduiden bij wipe. Gewoon alles leeg laten bij zowel wipe als exclude werkt perfect. En dan gewoon ~20 minuten geduld. Easy peasy, een paar weken terug nog gedaan met mijn XZ3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
De flashtool werkt niet bij mij, hij ziet geen firmware in de .flashtool map. Lijken meer mensen last van te hebben als ik google.

Helaas omdat de firmware die ik had gedownload is aangemaakt durfde ik het niet aan om alsnog de mappen aan te passen volgens de tutorial voor newsflasher en vervolgens newsflasher gebruiken.

Ik liep wel tegen meer dingen aan, de drivers installeren bijvoorbeeld. De Sony abd driver werkt, de Google Inc Android driver wou niet installeren. Die heb ik uiteindelijk kunnen installeren door Windows op te starten met opstart opties en dan kiezen voor de optie unsigned drivers installeren.

Welke driver nou wel of niet nodig is, is mij niet duidelijk. De telefoon werd herkent in apparaat beheer met de Xperia adb driver, later toen het me gelukt was de Google Inc Android driver te installeren werdt de telefoon in flashmode herkent maar kon ik hem zo gauw niet vinden in apparaat beheer, althans niet als de Xperia adb driver.

Ik ga alles nog eens even goed nalopen en uitzoeken, het moet wel in een keer goed lopen natuurlijk.

Ik had ook al gezien dat de flashtool inderdaad vanaf nieuwere versies ook de xz1 kan flashen en eigenlijk heeft die methode wel mijn voorkeur. Wel jammer dat die methode vooralsnog niet bij mij werkt.

Je vermeld een stappenplan, maar ik zie geen link. Heb je die voor mij? Ik had zelf een guide van de zelfde website als de newsflasher gevonden maar die is van 2016.

Edit> inmiddels ben ik erachter waarom mijn flashtool de firmware niet kon vinden in de directory, elke keer als je flashtool opstart maakt hij verbinding met een repo, op dat moment haalt win defender een file weg. Die heb ik nu uitgeschakeld en hij ziet de firmware.

De flash is met flashtool niet gelukt daar kreeg ik de volgende error: ERROR - No flash script found. Flash script is mandatory

Ook deze error komt blijkbaar vaker voor en is te verhelpen door het renamen van een bestand aangezien dat ook weer een uitzoekwerkje zou zijn heb ik dit maar even gelaten voor wat het was.

Voor het gereed maken van de firmware voor de flash met flashtool had ik een backup gemaakt van de firmware download. Die download map van de firmware heb ik alsnog geflashed met newsflash en de flash met newsflash is nu dus wel gelukt met de BLX flash.

[ Voor 31% gewijzigd door Chrisje1983 op 11-01-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
In elk geval 1 pluspunt, mijn xz1 zijn accu is na een dag op pad nog 65%

Met Android 8 ben ik wel eens na een dagje thuisgekomen met 20% ik baalde al een beetje van de accuduur, maar dat is dus softwarematig opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door Chrisje1983 op 13-01-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 11:01
Ik kreeg zojuist een melding (push bericht) van de Xperia Support app dat er een interne reorganisatie plaatsvind. Ook vermeldt het bericht dat andere afdelingen van Sony Europa de support gaan overnemen.

Hebben jullie deze melding ook gehad?

Nieuwstip voor @arnoudwokke
Edit: link van bericht: https://notice.indevice.sonymobile.com/nl_nl

[ Voor 11% gewijzigd door D_Jeff op 26-02-2020 10:31 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1 2 Laatste