Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke componenten heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Scaart
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-08 06:28
Hey ;),

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, alle zware games in ultra settings op een 4K monitor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er rond de 2000 euro aan besteden, maar ik moet een site vinden die alle componenten voor mij assembleert. Ik zat aan azerty.nl te denken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Startech.com DisplayPort 1.2 kabel met sluitingen - gecertificeerd€ 19,-€ 19,-
1LG 27UD68-P Zwart€ 459,-€ 459,-
1Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US)€ 84,99€ 84,99
1Logitech Wireless Mouse M185 Zwart/rood€ 11,91€ 11,91
1Speedlink ATECS Soft Gaming Mousepad XXL€ 22,95€ 22,95
1Sonos Play:1 Wit€ 214,95€ 214,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 812,80

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 315,-€ 315,-
1MSI Z270 Gaming M7€ 230,35€ 230,35
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 735,50€ 735,50
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 119,66€ 119,66
1Noctua NH-U14S€ 64,95€ 64,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 279,-€ 279,-
1Corsair RM650x Zwart€ 100,95€ 100,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 119,95€ 119,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.965,36

Ga je overklokken?
Jep, ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik dat moet doen. 8)7

Wat verwacht je van ons?
Hulp met het selecteren van de componenten. _/-\o_

[ Voor 180% gewijzigd door Scaart op 05-08-2017 14:17 ]

"Laziness may appear attractive, but work gives satisfaction."

Verwijderd

RAM is voldoende en de GPU is zeker niet te zwak voor de CPU. Maar wat is precies jouw vraag? Moeten wij een kant en klare desktop adviseren of een custom build?

• Scaart
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:29:
RAM is voldoende en de GPU is zeker niet te zwak voor de CPU. Maar wat is precies jouw vraag? Moeten wij een kant en klare desktop adviseren of een custom build?
Hartelijk dank voor het snelle antwoord. _/-\o_

Ik kan zelf geen computer bouwen, dus ik koop het liefst een kant-en-klare pc maar je hebt ook sites waar je zelf de componenten uitzoekt en zij bouwen die dan. Ik denk dat dat goedkoper is dan bijvoorbeeld eentje bij coolblue te kopen.

Ik weet niet welke site ik dan het beste kan nemen en wat voor componenten.

Met vriendelijke groet,

Bas

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Scaart schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:48:
[...]

Ik weet niet welke site ik dan het beste kan nemen en wat voor componenten.
Wel grappig; je maakt wel een vraag-topic en hebt daarna het template en de sticky topics gewoon genegeerd en je eigen vraag in de startpost gezet.

Hint: neem de sticky topics in Desktop Aankoopadvies eens door, pas daarna je startpost aan met duidelijke, logische en zelf-uitgezochte informatie en dan kunnen we iets meer zeggen over wat je moet kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Scaart
MAX3400 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Wel grappig; je maakt wel een vraag-topic en hebt daarna het template en de sticky topics gewoon genegeerd en je eigen vraag in de startpost gezet.

Hint: neem de sticky topics in Desktop Aankoopadvies eens door, pas daarna je startpost aan met duidelijke, logische en zelf-uitgezochte informatie en dan kunnen we iets meer zeggen over wat je moet kopen.
Ik heb mijn vraag aangepast. ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Scaart schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:23:
[...]

Ik heb mijn vraag aangepast. ;)
Mis nog steeds een boodschappenlijstje?

Anyhow, als je reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017 & reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 even doorneemt, zie je vast een overeenkomst/kentering in een aantal onderdelen.

Verder heeft men in [Feedback] Best Buy Guide systemen nog meer opmerkingen/ideeen over de BBG-guides, is er een topic om componenten te zoeken/samenstellen [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen en dan zie je waarschijnlijk al snel dat jouw budget misschien veel te hoog is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

• Scaart
Het is gelukt, dankjewel! ;)

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Je noemt dat de pc gebruikt wordt voor runescape in ultra settings. Daar is dit systeem serieuze overkill voor aangezien dat met een midrange bak van pak 'm beet 500 euro ook al meer dan prima zou moeten kunnen. Wordt het systeem verder nog gebruikt voor games/programmas die deze samenstelling rechtvaardigen? Anders zou ik flink besparen op ongeveer elk gebied als ik jou was.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:34
@TS waarom de keuze voor 32GB ram en de Evo m2 module?
waarom de GTX1080ti ? (ik weet de specs niet van de game, maar het lijkt mij overkill)

pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
let wel dat een shop dit niet voor je zal installeren, dat zul je zelf moeten doen, maar he, anders kun je altijd nog een kant en klare pc kopen ;)

Kun je uitleg geven m.b.t je onderdelen keuze?

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 23:04
Ik hoop dat dit een grap is, of dat je nog andere games op ultra setting wilt spelen. Als je daadwerkelijk alleen Runescape wilt spelen, en verder geen andere zware games zou ik toch eerst inlezen.

Een i7 7700K, 32gb RAM en een 1080 Ti, werkelijk? Voor Ultra op Runescape heb je genoeg aan een i5, 16gb RAM en een GTX 960 en dat kost je nog niet de helft.

• Scaart
kgd92 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:45:
Je noemt dat de pc gebruikt wordt voor runescape in ultra settings. Daar is dit systeem serieuze overkill voor aangezien dat met een midrange bak van pak 'm beet 500 euro ook al meer dan prima zou moeten kunnen. Wordt het systeem verder nog gebruikt voor games/programmas die deze samenstelling rechtvaardigen? Anders zou ik flink besparen op ongeveer elk gebied als ik jou was.
Sorry maar ik ga er inderdaad ook zwaardere games mee spelen zoals Battlefield.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Scaart schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

Sorry maar ik ga er inderdaad ook zwaardere games mee spelen zoals Battlefield.
Kijk, dan heb je dit wel nodig. Kom je misschien zelfs nog tekort gezien je een 4k scherm hebt

• Scaart
kgd92 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Kijk, dan heb je dit wel nodig. Kom je misschien zelfs nog tekort gezien je een 4k scherm hebt
Zou je mij de componenten kunnen aanbevelen die ik tekort kom? Bij voorbaad dank.

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Ik denk dat je daan eerder naar 2 videokaarten moet gaan kijken van de GTX 1080 of een RX vega 64 en anders 2x de GTX 1080TI.

Misschien dat 2x RX vega 56 ook gaat werken. Diie kosten samen evenveel als de GTX 1080ti
Pagina: 1