Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Iemand een tip voor wat de beste instellingen zijn in combinatie met een LG OLED 55C7V?
[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 11-08-2017 21:14 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Niet perse, je kunt ook een rechtstreekse HDMI 2.0a verbinding naar je (DV)TV maken en via de HDMI 1.4 uitgang een audioverbinding opzetten naar je HD receiver?Jorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:55:
[knip]Ik heb hem ook meteen geüpdate, maar de drie UHD blu-rays die ik heb, hebben volgens mij allemaal geen Dolby Vision, enkel normale HDR. Dan moet mijn receiver natuurlijk ook de passthrough voor DV doen, maar die komt pas eind 2017 / begin 2018 beschikbaar.
Iemand een tip voor wat de beste instellingen zijn in combinatie met een LG OLED 55C7V?
Testing, one, two ...
Wat voor instellingen bedoel je? Ik heb de output op 2160p, 24 Hz, picture mode Standard (volgens mij doet de speler met die picture mode verder niets met het beeld; de tv heb ik dan op ISF Bright/Dark Room of HDR Cinema Mode voor de juiste weergave).Jorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:55:
Ik lees net op een ander forum dat iemand contact heeft gehad met de UK LG support en die hem zeiden dat de DV update uitgesteld is tot oktober.. Jammer. Ook lees ik daar dat iemand met een speler die in mei gemaakt is ook de noise issues had. Blijkbaar is het dus gewoon totally random welke spelers die issues hebben en moet je dus gewoon geluk(/pech) hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Raymon89 op 11-08-2017 21:31 ]
Dat is zo. Kan je dan via de 1.4 naar de receiver nog wel DTS HDMA en True HD horen?hardware-lover schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:19:
[...]
Niet perse, je kunt ook een rechtstreekse HDMI 2.0a verbinding naar je (DV)TV maken en via de HDMI 1.4 uitgang een audioverbinding opzetten naar je HD receiver?
Dat bedoelde ik inderdaad ja.Raymon89 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:29:
[...]
Wat voor instellingen bedoel je? Ik heb de output op 2160p, 24 Hz, picture mode Standard (volgens mij doet de speler met die picture mode verder niets met het beeld; de tv heb ik dan op ISF Bright/Dark Room of HDR Cinema Mode voor de juiste weergave).
Ik lees net op een ander forum dat iemand contact heeft gehad met de UK LG support en die hem zeiden dat de DV update uitgesteld is tot oktober.. Jammer. Ook lees ik daar dat iemand met een speler die in mei gemaakt is ook de noise issues had. Blijkbaar is het dus gewoon totally random welke spelers die issues hebben en moet je dus gewoon geluk(/pech) hebben.
Ik heb de tv op HDR standaard staan volgens mij.
Ik wist niet of ik 24Hz of 50 Hz moest kiezen.
Welke audio-instelling heb jij gekozen?
[ Voor 55% gewijzigd door Jorgen op 11-08-2017 22:45 ]
Die 1.4 uitgang zou niet veel nut hebben als dat niet zou kunnen.Jorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:03:
[...]
Dat is zo. Kan je dan via de 1.4 naar de receiver nog wel DTS HDMA en True HD horen?
[knip]
Testing, one, two ...
Ik zal die 1.4 poort dan nog niet nodig hebben, zolang er geen DV-discs zijn, want HDR wordt gewoon doorgegeven; in elk geval bij de Smurfen en Fantastic Beasts. Even The Great Wall opnieuw gestart en daar zie ik het ook.
Valt me wel op dat mijn speler inderdaad wat lawaaierig is. Hij staat nu even op pauze en ineens begint het geratel. Viel me aan het begin van de film (Great Wall) ook op. Bij de andere 2 die ik even kort getest heb, viel het me niet op.
[ Voor 59% gewijzigd door Jorgen op 11-08-2017 23:59 ]
Dus jij doet de hdmi kabel 2.0 rechtstreeks in de receiver ?? en de 2e hdmi uitgang van de lg gebruik je niet?Jorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:52:
Ik heb mijn geluid nu op 192 kHz gezet. Weet eigenlijk niet of dat goed is of niet, maar heb maar voor de hoogste stand gekozen. Kijk nu naar The Great Wall op UHD disc en wat een gave film is dat in 4k zeg.
Ik zal die 1.4 poort dan nog niet nodig hebben, zolang er geen DV-discs zijn, want HDR wordt gewoon doorgegeven; in elk geval bij de Smurfen en Fantastic Beasts. Even The Great Wall opnieuw gestart en daar zie ik het ook.
Valt me wel op dat mijn speler inderdaad wat lawaaierig is. Hij staat nu even op pauze en ineens begint het geratel. Viel me aan het begin van de film (Great Wall) ook op. Bij de andere 2 die ik even kort getest heb, viel het me niet op.
lees ik het zo goed
Er zijn wel dv discs te verkrijgen, bij mijn weten despicable me 1 & 2, power rangers en resident evil en nog een paar.Jorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:52:
Ik heb mijn geluid nu op 192 kHz gezet. Weet eigenlijk niet of dat goed is of niet, maar heb maar voor de hoogste stand gekozen. Kijk nu naar The Great Wall op UHD disc en wat een gave film is dat in 4k zeg.
@dbz1985 Klopt ja, maar die films heb ik al gezien of geen belang bij. Als er meer interessante uitkomen, kan ik altijd nog de UP970 direct met mijn tv verbinden, maar tot die tijd, werkt dit prima.
of ter zijner tijd een receiver kopen die het allemaal ondersteund.Jorgen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:09:
@harley2009 Ja, dat klopt. De 2e HDMI (1.4 / audio) gebruik ik niet. Degene waar op staat dat hij in de tv moet, gaat bij mij in de receiver. Zo heb ik gewoon Dolby True HD en de gewone HDR.
@dbz1985 Klopt ja, maar die films heb ik al gezien of geen belang bij. Als er meer interessante uitkomen, kan ik altijd nog de UP970 direct met mijn tv verbinden, maar tot die tijd, werkt dit prima.
welke type receiver heb je, ik ben nog zoekende voor een nieuweJorgen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:20:
@harley2009 Dat doet-ie binnenkort ook. Marantz zal eind dit jaar / begin volgend jaar een update uitbrengen voor mijn receiver met Dolby Vision ondersteuning. Het is dus net als bij LG even wachten dat DV beschikbaar komt.
dat gaat helaas boven mijn budget.. wel een mooie receiver..
Niet duidelijk of deze update voor onze regio dan ook beschikbaar zal zijn. En als ie komt dan is deze alleen nog voor BR, niet voor Netflix. Dat zal later gaan komen (en dat blijft altijd twijfelachtig LG kennende).dbz1985 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:31:
dv update waarschijnlijk 1 week later http://www.avsforum.com/f...read-25.html#post54619788
http://www.lg.com/us/home-video/lg-UP970-blu-ray-player
*Dolby Vision™ to be enabled by software update on or around 8/18 for Dolby Vision compatibility for Blu-ray disc content only. Neflix Dolby Vision™ compatibility will not be available until later in 2017.
Testing, one, two ...
Ik heb hem gekocht op een moment dat hij voor circa € 1000 werd aangeboden bij de verschillende winkels. Samen met de rest van mijn 5.1 kon ik nog wat meer korting bedingen.harley2009 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:24:
[...]
dat gaat helaas boven mijn budget.. wel een mooie receiver..
Ik bene aan het oriënteren op een denon x3400 of een marantz 6011. Ben er nog niet uit hierover. Prijs moet nog wel een beetje zakken..Jorgen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Ik heb hem gekocht op een moment dat hij voor circa € 1000 werd aangeboden bij de verschillende winkels. Samen met de rest van mijn 5.1 kon ik nog wat meer korting bedingen.
Voor wie de uitgebreide handleiding nog wil lezen; hij is hier te downloaden van de website van LG:
http://www.lg.com/nl/onde...steuning-product/lg-UP970
zag op het net deze instellingen die veranderd waren in de speler.Jorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:55:
Die van mij is ook van mei 2017. Ik heb nog niet veel herrie gehoord. De Smurfen (Sony) doet het ook gewoon. Dolby Vision zou volgens mij vandaag beschikbaar komen. Ik heb hem ook meteen geüpdate, maar de drie UHD blu-rays die ik heb, hebben volgens mij allemaal geen Dolby Vision, enkel normale HDR. Dan moet mijn receiver natuurlijk ook de passthrough voor DV doen, maar die komt pas eind 2017 / begin 2018 beschikbaar.
Contrast 0
Brightness -1
Color 0
sharpness 3
heb deze zelf nog niet getest.. heb alleen nog maar standaard gebruikt
in het menu van de uhd speler kies je options (tijdens film) en kan je nog wat aanpassen/veranderen.Jorgen schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:06:
Zijn die intern aangepast @harley2009, of wat bedoel je nu precies?
Ben aan het balen dat Wehkamp.nl niet naar BE levert, had er me anders wel eentje aangeschaft @ 133€. Ben dus nog wat aan het wachten. (Tenzij een vriendelijke Nederlander me eentje wilt bestellen mocht de promo nog eens passeren en me dan doorsturen?
Ik ben aan het hopen dat er een 4K blu-ray speler passeert in de aankomende iBOOD Hunt van eind deze maand.TimoLimo schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:17:
Zie er eigenlijk ook nog geen meldingen van op bv. av(s)forum, behalve dat LG de update van 11/8 naar 18/8 had uitgesteld. En dat is vandaag, maar of de update effectief beschikbaar is, is een andere vraag.
Ben aan het balen dat Wehkamp.nl niet naar BE levert, had er me anders wel eentje aangeschaft @ 133€. Ben dus nog wat aan het wachten. (Tenzij een vriendelijke Nederlander me eentje wilt bestellen mocht de promo nog eens passeren en me dan doorsturen?Maar dan liefst eentje met stil loopwerk
)

Maar dan wel eentje met DV.. En die zijn er niet zo veel. LG UP970 en de Oppo UDP-203/205 als ik me niet vergis?
Zou fijn zijn moest ook bv. de Xbox One X DV ondersteunen
[ Voor 34% gewijzigd door TimoLimo op 18-08-2017 13:38 ]
Volgens mij is dat artikel meer een clickbait en verder niets. Inhoudelijk is het ook niet allemaal 100% kloppend v.w.b. de specificaties van het apparaat. Aardig afgerafeld artikel.dbz1985 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:26:
dolby vision update zou er nu moeten zijn https://www.homecinemamag...-lg-up970-nu-beschikbaar/ alleen bij mij zie ik nog niets
Verder komt de speler met een ethernetpoort, twee hdmi 2.0a-uitgangen voor het scheiden van audio en video en ondersteuning voor HDCP 2.2. Ook is WiFi aanwezig voor een draadloze verbinding met het thuisnetwerk en krijg je toegang tot diverse apps, waaronder de streamingdiensten van Netflix en Amazon.
Bij mij zijn het twee apps, Netflix en Youtube, maar bovenstaande insinueert dat er meerdere aanwezig zouden zijn naast de twee stuks. LG heeft aangegeven dat er niet direct plannen zijn om het aantal apps uit te gaan breiden maar MOGELIJK zou Amazon Prime later misschien nog wel toegevoegd gaan worden.
Edit: onze ooster-buren maken er ook melding van de firmware en deze zou zelfs op de Duitse LG website te vinden zijn, maar daar zie ik hem nog nergens staan. Inhoudelijk klopt het Duitse artikel iig wel beter.
http://www.4kfilme.de/dol...y-disc-player-erschienen/
Edit2: Duitstalige vergelijking tussen diverse UHD spelers en hun mogelijkheden.
En dan nog even dit;
Laut LG war übrigens ein Teil der 1. Charge des UP970 mit einem defekten Laufwerk versehen, das daher starke Geräusche von sich gab. Dieser Fehler ist laut Hersteller mittlerweile aber behoben. Betroffene Geräte werden natürlich kostenfrei getauscht.
Voor diegene(n) met een luidruchtig loopwerk, even bij LG informeren hoe ze het voor je op kunnen lossen.
Edit3: blijkbaar is de firmware nog steeds niet beschikbaar en is de informatie daarover onjuist (fout overgenomen).
Voor wie geen Duits begrijpelijk kan lezen, gooi het in Google vertaal.
Hallo,
da ist aber bei den aktuellen Info´s zum UP970 wohl was richtig falsch
Hier die Info´s von LG zu dieser Ankündigung
“ LG Support
Willkommen beim LG Live Chat ***, wie dürfen wir Ihnen helfen?
LG Support Guten Tag. Mein Name ist —-. Wie darf ich Ihnen helfen?
*** Hallo, gibt es ein Firmwareupdate für den LG UP970 mit DV — im Netz wird geschrieben. „Das Update steht auf der deutschen Support-Seite bereits zum Download bereit. Nach der Aktualisierung der Firmware können 4K Blu-rays mit Dolby Vision wiedergegeben werden.“
LG Support Wir wüssten auch gerne woher dieses Gerücht kommt. Derzeit haben wir keine Bestätigung für den Patch vorliegen.
*** Ok danke
LG Support Sobald das Update bereitsteht, wird sich der Player melden sofern mit dem Internet verbunden.
**** danke für die Info, in der Hoffnung das der Patch vielleich auch mit DLNA-Unterstützung vor der IFA Erschein?
LG Support Ich weiß derzeit nur von der Dolby Vision Funktion. Wir warten selber auch noch auf dem Patch für unsere Testgeräte.“
Grüße
cinfo
[ Voor 52% gewijzigd door hardware-lover op 19-08-2017 14:31 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2017 14:53 ]
Testing, one, two ...
Is ie nu online? Eindelijk DV?hardware-lover schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:50:
Er staat een (flinke) firmware update klaar voor de bezitters
Hier wel. Geen idee, heb geen DV TV.
Testing, one, two ...
Oke thx, straks thuis ff kijken na de kermishardware-lover schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:33:
[...]
Hier wel. Geen idee, heb geen DV TV.
Netflix ?dbz1985 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:12:
update binnen, heb alleen geen dolby vision discs om te testenwel op andere forums gelezen dat het de dolby vision update is....dus LG heeft zich aan hun belofte gehouden op 18 of rond 18 augustus
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
DV Netflix zit niet in de laatste update. Dit gezegd hebbende, de Netflix app geeft (mij) via deze speler een betere/prettigere HDR beleving dan degene die als app op mijn 950V staat. HDR lijkt beter tot zijn recht te komen en ik heb niet van die belachelijk heldere ondertiteling meer in beeld. Via de TV zijn deze namelijke erg (overdreven) helder bij HDR media, via de 970 zien ze er "normaal" helder uit. Ik had er zelfs de ondertitel-weergave voor aangepast binnen instellingen op de Netflix website binnen mijn profiel, deze heb ik nu weer teruggezet naar wit i.p.v. grijs.
Testing, one, two ...
Jorgen. bij welke zaken kon je toendertijd de SR7011 aankomen voor 1000 euro ??. Na lang zoeken en veel lezen lijkt mij de SR7011 (ook omdat deze heos ondersteund) de beste die ik zou willen. Ik kan en wil niet meer uitgeven dan 1000 euro, maar dan heb je denk ik wel top receiver in huis ???Jorgen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Ik heb hem gekocht op een moment dat hij voor circa € 1000 werd aangeboden bij de verschillende winkels. Samen met de rest van mijn 5.1 kon ik nog wat meer korting bedingen.
heb ze beiden een mail verzonden met de vraag of een prijs van 1000 euro mogelijk is. Zal morgen wel wat over horen..Denk het niet, maar nee heb je ja kun je krijgen. 'Jorgen' De Marantz SR7011 ondersteunt toch heos ??Jorgen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:17:
Bij Foka en iEar stond hij destijds voor die prijs. Ik heb hem bij iEar gekocht, samen met m'n speakers.
Gewoon alleen nog maar 4k blu ray's kijken, die zijn regio vrijYunoGasai schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:49:
Ik ben op zoek naar een regiovrije versie van de UP970 voor een redelijke prijs (of een andere Dolby Vision 4K speler, maar de UDP-203 is hier gewoon absurd duur), maar ik kom voor de benelux niet verder dan Stegen en JVB. Zijn er toevallig nog andere partijen die hier dergelijke toestellen aanbieden? De regiovrije UP970 heb ik tot nog toe namelijk enkel bij Stegen kunnen vinden, verder enkel op eBay.
Movies: letterboxd
Dat zou ideaal zijn natuurlijk! De realiteit is dat de kast vol staat met gewone blu-rays, waarvan de meeste waarschijnlijk niet in 4K gaan uitkomen.desjaak909 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:33:
[...]
Gewoon alleen nog maar 4k blu ray's kijken, die zijn regio vrij
Ik heb een vermoeden, maar onderbouwing daarvan is lastig aangezien ik maar één exemplaar bezit welke nu wel voorzien is van de DV update.Raymon89 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:40:
Jammer dat ze de DV update na korte tijs alweer offline hebben gehaald, ben benieuwd wat er mis mee is.
Testing, one, two ...
Steeds maar wegvallend beeld is er in ieder geval ééntje van, daarnaast is de YT 4k HDR stream niet meer stottervrij zoals deze dat wel was voor de update.
Testing, one, two ...
Anoniem: 371444
Keep on running
http://www.regionfreedvd.net/region-codes.html
Proberen? Als Amazon zelf de verkoper is, dan kan het bestelde gratis weer retour.ZorbaR schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:02:
Ik zou graag de UP970 bestellen, op Amazon.de staat hij aan €198 maar is dit dan een andere regio voor de gewone Blu-Ray films dan de modellen dat je in BE/NL kan kopen?
Testing, one, two ...
Ook gezien, en ben me aan't laten verleiden ook eentje te bestellen.ZorbaR schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:02:
Ik zou graag de UP970 bestellen, op Amazon.de staat hij aan €198
Toch even polsen of er belangrijke nadelen zijn aan deze speler tov vb de Samsung UBD-M8500 of Sony UBP-X800? Op WhatHifi zijn ze blijkbaar niet zo te spreken over het geluid. Wat ik eigenlijk niet zo goed snap, gezien audio gewoon bitstreamed moet worden naar de receiver. De player zou hier geen verschil mogen geven. Op HomeTheaterReview zijn ze er dan wel weer te spreken, misschien op wat ontbrekende features na die ik hoogstwaarschijnlijk toch niet ga missen.
Ik ben eigenlijk een vrij 'simpele' gebruiker. Ik speel nu blurays via een BD-ROM in mijn HTPC met PowerDVD. Ik heb nog geen UHD content, noch apparatuur trouwens. 4K projectoren zijn me voorlopig nog te duur, maar het komt ooit wel nog. Ik zou de HTPC wel houden voor alles wat streaming en eigen media is, maar fysieke schijfjes zou ik via een UHD player willen gaan doen.
Dus in feite zoek ik gewoon een futureproof player die BD schijfjes probleemloos en stil kan doorgeven aan mijn Onkyo TX-NR609 receiver. Als ik ooit de upgrade toe naar UHD, wil ik dan niet nog eens moeten investeren in een nieuwe UHD player.
want op het moment van schrijven was Dolby Vision enkel maar aangekondigd als update. Die update is er later wel kortstondig geweest maar heel snel weer ingetrokken, ik heb hem echter wel op mijn speler staan. Of die update er nog wel gaat komen en wanneer, dat blijft koffiedik kijken, het blijft LG en die hebben een theoretisch en praktisch update-beleid. Tussen beiden kan een aardig verschil zitten door wat wordt aangekondigd maar nooit wordt uitgebracht.
Fysieke UHD schijven speel ik er niet mee af, media komt vanaf externe opslag danwel via de interne 2 apps af die op het apparaat aanwezig zijn.
De speler is voor het luttele bedrag van €133,- te koop geweest en als je dat bedrag NIET buiten beschouwing laat dan waren er eigenlijk niet werkelijk aantrekkelijkere alternatieven te vinden op dat moment.
Testing, one, two ...
De LG speler springt er vooral uit door zijn ondersteuning van Dolby Vision, naast uiteraard HDR10. Daarmee is hij op de Oppo spelers na de enige die dit aanbiedt. Helaas, de firmware die dit mogelijk maakt ontbreekt nog steeds. LG liet weten dat de firmware die Dolby Vision toevoegt pas rond december zal verschijnen. Een eerdere firmware werd terug getrokken omwille van problemen.
Zolang de DV update niet definitief voor iedereen beschikbaar is, moeten ze het niet meenemen in de (positieve) mogelijkheden van het apparaat.
V.w.b. de laagste prijs voor deze speler, via Amazon.de kost ie op dit moment zo'n €180,- voor ons Nederlanders die beschikken over een CC, (hoewel een iDeal betaling mogelijk ook voor sommigen een optie kan zijn).
Testing, one, two ...
Weet eigenlijk niet wat het beste is om te doen.
Ik heb hem op YCbCr met 24Hz. Voldoet voor mij. Je zou het moeten uitproberen wat het beste is.harley2009 schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:07:
Even een vraagje tussen door voor mensen met een up970. Zetten jullie bij instellingen hdmi color setiings YCbCr of op RGB. En display 24hz of 50 hz.
Weet eigenlijk niet wat het beste is om te doen.
EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl
Heb ook maar meteen gevraagd wanneer de Dolby Vision update verwacht wordt, daar zouden ze nog op terug komen.
Ik heb alleen wel één vaag probleem en dat is met de film Valerian. De speler (of de TV?) 'herkent' de HDR niet op de disc. De TV switched dus niet naar HDR mode. Echt heel vaag en ik heb dit probleem alleen met Valerian, bij alle andere films schakelt de TV (LG OLED 55b6v) meteen naar HDR.
Ik vermoed zelf dat het wellicht te maken heeft met de ingetrokken support voor Dolby Vision...Valerian ondersteund DV en misschien dat de speler in de stress schiet omdat hij DV niet af kan spelen? Vermoeden is nergens op gebaseerd maar ik zou anders echt niet weten waar het aan ligt.
Niet verwacht, maar zonet toch nog een update gekregen van LG over de DV update:
Betreft uw LG UP970.
Wij hebben op dit moment nog een verdere informatie met betrekking tot de Dolby vision update. Het is daarom nog niet duidelijk wanneer deze update zal verschijnen.
Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze email, dan vernemen wij dat uiteraard graag van u.
Met vriendelijke groet,

Wel top dat je zo'n uitgebreide reactie hebt gehad van LG over DV, daar kunnen we echt iets mee...
Die film heeft nou net geen HDR. De uhd versie die ik heb iig niet. Staat ook geen sticker etc op. Wel vreemd. Zou prima passen bij die film.Sander998 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:21:
Ik heb de speler sinds kort en ben er zeer tevreden over, zeker voor de prijs.
Ik heb alleen wel één vaag probleem en dat is met de film Valerian. De speler (of de TV?) 'herkent' de HDR niet op de disc. De TV switched dus niet naar HDR mode. Echt heel vaag en ik heb dit probleem alleen met Valerian, bij alle andere films schakelt de TV (LG OLED 55b6v) meteen naar HDR.
Ik vermoed zelf dat het wellicht te maken heeft met de ingetrokken support voor Dolby Vision...Valerian ondersteund DV en misschien dat de speler in de stress schiet omdat hij DV niet af kan spelen? Vermoeden is nergens op gebaseerd maar ik zou anders echt niet weten waar het aan ligt.
Vandaag/nu aan transformers 5 aan het kijken. Bij ruigweg 1:45 begon hij op eens vast te lopen op he t beeld. Daarna wat stottering (1fps..). Even stoppen en weer de scene selecteren en hij ging weer. Beetje vreemd.
Valerian heeft gewoon hdr, vreemd als dat niet werkt op de lg. De remux ervan geeft namelijk gewoon hdr via mijn shieldRenegade666 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:01:
[...]
Die film heeft nou net geen HDR. De uhd versie die ik heb iig niet. Staat ook geen sticker etc op. Wel vreemd. Zou prima passen bij die film.
Volgens mij heeft alleen dr US versie het. En die heb je waarschijnlijk gedownload.
Aha, even op internet gezocht en de Europese disc heeft inderdaad geen HDR... Alleen de US en UK versie hebben dat. Lekker dan, ben je toch weer beter af als downloader dan als je braaf je content kooptRenegade666 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:04:
Tjah. Ik heb de orginele in de kast staan. Daar staat hrt niet op. Geen hdr10 of DV.
Volgens mij heeft alleen dr US versie het. En die heb je waarschijnlijk gedownload.
Soms wel idd.desjaak909 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:44:
[...]
Aha, even op internet gezocht en de Europese disc heeft inderdaad geen HDR... Alleen de US en UK versie hebben dat. Lekker dan, ben je toch weer beter af als downloader dan als je braaf je content koopt
Dat zou een nieuwe zijn. Nee, HDR werkt alleen op de uhd schijfjes. De gewone niet. En het is een keuze die gedaan wordt. Is niet verplicht.Raymon89 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:58:
Dat is vreemd, ik dacht dat HDR verplicht was op UHD Blu-Ray?
Dat meen je niet...godgloeiende, nu voel ik me dus echt genaaid.desjaak909 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:44:
[...]
Aha, even op internet gezocht en de Europese disc heeft inderdaad geen HDR... Alleen de US en UK versie hebben dat. Lekker dan, ben je toch weer beter af als downloader dan als je braaf je content koopt
Is er ergens een site waar ik dat kan checken, want dat overkomt me dus maar één keer. Ben bijna geneigd om uit protest voortaan alleen nog maar te downloaden.
Degene die via Amazon.de wordt aangeboden schijnt wel degelijk HDR beschikbaar te hebben? Het staat niet als zodanig bij het artikel vermeld maar wordt aangehaald door één van de kopers. Maar het staat ook bij de specificaties van het artikel opgenomen hieronder?desjaak909 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:44:
[...]
http://www.4k-bluray.de/f...adt-der-tausend-planeten/
Waar heb je dat gevonden van het niet beschikbaar zijn van die specifieke 4k UHD NIET HDR versie?
Testing, one, two ...
Volgens mij komt dit bijna niet voor, ik had er iig nog niet eerder van gehoord dat hdr niet op bepaalde regio discs zit. Er zijn wel een aantal discs zonder hdr uitgekomen zoals the neon demon en stranger things s1.Sander998 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:47:
[...]
Dat meen je niet...godgloeiende, nu voel ik me dus echt genaaid.
Is er ergens een site waar ik dat kan checken, want dat overkomt me dus maar één keer. Ben bijna geneigd om uit protest voortaan alleen nog maar te downloaden.
Ik was al klaar met discs kopen, die dingen zijn echt veel te duur. En gelukkig is er inmiddels genoeg te downloaden
Lijkt dus alleen om de Nederlandse,Franse en Belgische discs te gaan: https://allesoverfilm.nl/...and-Planets-(UHD)-blu-rayhardware-lover schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 19:36:
[...]
Degene die via Amazon.de wordt aangeboden schijnt wel degelijk HDR beschikbaar te hebben? Het staat niet als zodanig bij het artikel vermeld maar wordt aangehaald door één van de kopers. Maar het staat ook bij de specificaties van het artikel opgenomen hieronder?
http://www.4k-bluray.de/f...adt-der-tausend-planeten/
Waar heb je dat gevonden van het niet beschikbaar zijn van die specifieke 4k UHD NIET HDR versie?
Daar staat ook nog een link in naar de review waarin beklaagt wordt over het ontbreken van hdr op de Franse amazon
- Het afspelen van MKV bestanden > 25 GB, met externe .srt ondertiteling, DTS-HD of TrueHD audio spoor via een externe HD aangesloten op de USB poort.
- Het afspelen van een DVD (met menu) via een externe HD aangesloten op de USB poort.
- Het afspelen van een Blu-ray (met menu) via een externe HD aangesloten op de USB poort.
- Het afspelen van een .m2ts bestand externe HD aangesloten op de USB poort.
Alvast bedankt!
Regelmatig prijsaanbiedingen. Is geloof ik hier bij Tweakers nog geen aparte forum pagina voor, idee mischien?
Geheel juist.Raymon89 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:15:
Volgens berichten op het Blu-Ray.com forum zoud de DV firmware er eindelijk moeten zijn! Mooi!
Testing, one, two ...
Eindelijk de update inderdaad, maar wel met een bug!
Duw er net een regio 2 originele dvd in en zegt dat ik de disc moet controleren op regio. (Heb de disc vorige week gewoon nog zitten kijken)
Blurays en 4k blurays + netflix werken top met dolby vision!
Heb in de vlugheid voorbij zien komen dat na de update de regio op US staat binnen de instellingen? Dat is misschien ook bij jou het geval?dbz1985 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:52:
[...]
Duw er net een regio 2 originele dvd in en zegt dat ik de disc moet controleren op regio. (Heb de disc vorige week gewoon nog zitten kijken)
Testing, one, two ...
Zo wel dan zou dat namelijk betekenen dat we een regio-vrije speler hebben, wat natuurlijk wel heel mooi zou zijn
Nieuw na de firmware update is dat de Netflix app bij opstarten meteen in HDR mode gaat staan, ongeacht of het bronmateriaal ook werkelijk HDR bevat. Verder loopt alles nu heel vloeiend en zijn de onderbrekingen van het beeld nu nog niet opgetreden.
Testing, one, two ...
Heb ‘m op NL gezet en nog steeds zelfde probleemhardware-lover schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:21:
[...]
Heb in de vlugheid voorbij zien komen dat na de update de regio op US staat binnen de instellingen? Dat is misschien ook bij jou het geval?
Het lijkt er inderdaad op dat de laatste DV update van elke regio B speler een regio A speler maakt! Mijn bevindingen, en met mij meerderen als ik diverse fora bekijk:dbz1985 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:18:
[...]
Heb ‘m op NL gezet en nog steeds zelfde probleem
Ik heb hier region A discs liggen die hij eerst niet afspeelde; nu dus wel. Ik heb helaas geen regio B Blu-Rays (die wat ik heb zijn blijkbaar allemaal regiovrij, of het staat niet op de verpakking of ze region-locked zijn), maar bij een region 2 DVD krijg ik ook de region code foutmelding.
Ik heb dus maar even mijn internetkabel uit de speler gehaald, want misschien wil ik dit wel zo laten ^^
[ Voor 3% gewijzigd door Raymon89 op 06-02-2018 11:40 ]
Die kun je gerust laten zitten? Binnen de instellingen kun je een firmware-update uitvoeren ja/nee en dat heb je daarmee zelf in de hand?Raymon89 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:28:
[...]
[knip]
Ik heb dus maar even mijn internetkabel uit de speler gehaald, want misschien wil ik dit wel zo laten ^^
Edit: de onderbrekingen in het beeld lijken toch nog steeds niet helemaal weg te zijn, was iets te voorbarig met mijn conclusie lijkt het.
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 06-02-2018 14:32 ]
Testing, one, two ...
Als je met deze speler regio B Blu-Rays of regio 2 DVDs wilt afspelen: nee.Wakkie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:55:
m.a.w. niet updaten?
Zo niet: ga gerust je gang.
Wil je een regio A/1 speler hebben: zo snel mogelijk!
Inderdaad...nu weer 6 maanden wachten denk ikRaymon89 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:41:
En de update is alweer ingetrokken. Stelletje prutsers daar bij LG
Mocht je je speler weer terug willen zetten naar regio B/2, het volgende schijnt te werken:dbz1985 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:52:
[...]
You can try resetting the player using the diagnostic screen like this: Go to Settings->Display->TV Aspect Ratio, move the highlight to "16:9 Full", then press the following sequence on the remote 1 3 9 7 1 3 9 ENTER.
You will see a blue screen with some mumbo jumbo including the region codes. Press PAUSE to return. The player will now reset completely to factory settings.
Vandaag is er weer een nieuwe update gekomen. Nu werkt alles.Raymon89 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:38:
[...]
Mocht je je speler weer terug willen zetten naar regio B/2, het volgende schijnt te werken:
[...]
Dat moet dan héél recent zijn gebeurd want een paar uur geleden was deze er nog niet? Kan het niet checken op dit moment.dbz1985 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:26:
[...]
Vandaag is er weer een nieuwe update gekomen. Nu werkt alles.
Testing, one, two ...
Versie van gister BD.39338.80123.Chardware-lover schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:08:
[...]
Dat moet dan héél recent zijn gebeurd want een paar uur geleden was deze er nog niet? Kan het niet checken op dit moment.
Versie vandaag BD. 39338.80207.C