Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:11
Bespreek hier de LG UP970 UHD Blu-Ray speler!

Op verschillende fora valt te lezen dat deze speler noise probelemen heeft met bepaalde discs. Dit lijkt beperkt te zijn tot de batches van februari/maart 2017, alsook Sony UHD Blu-Ray discs. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Die van mij komt vanavond binnen (tip: stel even een prijsnotificatie in in de Pricewatch, de Wehkamp gooit hem om de zoveel tijd in de aanbieding voor 133 euro, maar dan is ie binnen 10 minuten weg!), ik kan niet wachten! Meteen ook even Planet Earth II op UHD Blu-Ray besteld om te testen. Ik post later mijn bevindingen aangaande eventuele noise.

Het lijkt erop dat op 11 augustus een update komt die Dolby Vision ondersteuning naar deze speler gaat brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:49
Ben benieuwd man, laat maar weten hoe je ervaring is. :) heb je sony discs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Nog niet maar die gaan er zeker eens komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:28
Welke films vallen onder sony. Ik zou graag kong in 4k willen gaan bekijken..

Edit: net even na gevraagd. Maar de lg krijgt hoogst waarschijnlijk geen DTS X update.

[ Voor 36% gewijzigd door harley2009 op 03-08-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:26
harley2009 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:10:
Welke films vallen onder sony. Ik zou graag kong in 4k willen gaan bekijken..
Hier een lijst per uitgever: https://www.whathifi.com/...iscs-sale-and-coming-soon

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Hij is binnen oOo
Ik heb er een gebouwd in april, dus hopelijk geen noise issues :)

Paar dingen die me opvielen:
- hij is een stuk groter dan ik had verwacht, mijn tv meubel staat nu wel erg vol xD Past helaas ook net niet onder mijn tv (naast de stanaard van de tv).
- de afwerking is simpel; aan de onderkant steken er gewoon wat schroefjes uit. Niet erg omdat ze toch nog zweven boven het oppervlak waar de speler op staat. Ziet er verder wel mooi en degelijk uit.
- menu is simpel en ziet er "budget" uit, maar boeiend

Ik heb vooralsnog alleen Planet Earth II UHD Blu-Ray, maar wat een beeld geeft dat zeg :9~ :9~ :9~
Heb wat door de eerste aflevering geskipped, zowel hier als in menu is de speler vooralsnog muisstil :)

[ Voor 8% gewijzigd door Raymon89 op 03-08-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Raymon89 Niet lawaaierig qua loopwerk? Geen haperingen bij films?
Hoe is het upscalen van normale 1080p blu-rays?

[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 03-08-2017 21:18 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Zonet volledige eerste aflevering van Planet Earth II op UHD Blu Ray gekeken. Prachtig!
Helemaal geen lawaai, geen haperingen, niets. Perfect!
Normale Blu Rays ga ik later testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 11:30
Heb de mijne al een tijdje en maakte bij deadpool 4k, lawaai maar na een firmware update was het blijkbaar afgelopen met lawaai...binnekort de film maar eens helemaal kijken en dan zien of het nog 0 lawaai maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is weer vrijdag, maar Wehkamp heeft hem nog niet op de website gezet voor de aanbiedingsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorgen schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:23:
Het is weer vrijdag, maar Wehkamp heeft hem nog niet op de website gezet voor de aanbiedingsprijs.
De laatste aanbieding was afgelopen woensdag, de 2e, dus de vrijdag is niet specifiek een dag voor een aanbieding?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Klopt, maar de voorgaande 2 vrijdagen bleek hij ook in de aanbieding te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorgen schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:14:
Klopt, maar de voorgaande 2 vrijdagen bleek hij ook in de aanbieding te zijn geweest.
Zou dat nu nog steeds gaan gebeuren? Misschien nog van de exemplaren die teruggestuurd worden?

https://www.wehkamp.nl/el...peler/C26_6FD_F1B_945094/

Wehkamp is ook niet meer te vinden als leverancier. Niet in Tweakers PW en ook niet via HWI PW?

De vrijdag was ook niet steevast de dag van de aanbieding zo te zien?

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 04-08-2017 16:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Ik denk dat het er gewoon van af hangt wanneer ze weer een nieuwe batch binnen krijgen. Hoop voor jullie dat ze er snel weer krijgen!
Ik vraag me wel serieus af; weten ze wel wat ze verkopen en hoe schandalig goedkoop dat is? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja, het is niet de best geteste UHD blu-rayspeler, maar voor dat geld, is er in geen velden of wegen iets beters te vinden, zeker niet als je dolby vision wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Raymon89 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:36:
Ik denk dat het er gewoon van af hangt wanneer ze weer een nieuwe batch binnen krijgen. Hoop voor jullie dat ze er snel weer krijgen!
Ik vraag me wel serieus af; weten ze wel wat ze verkopen en hoe schandalig goedkoop dat is? xD
When its too good to be true, it usually is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ambition88 die kreet geldt eigenlijk voor rare aanbiedingen of producten die wat vaag zijn. In dit geval schijnt Wehkamp ze gewoon te leveren en hebben verschillende Tweakers dit ding al thuis staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoals ik een van ben. Ik heb deze speler eigenlijk enkel besteld omdat ik de twijfel had of HDR via mijn receiver wel naar behoren (zoals de specificaties eigenlijk wel aangeven), werkte in de praktijk. Vandaag heb ik daar duidelijkheid over gekregen. Alles in orde naar het zich laat aanzien. Nu komt er met deze speler nog een extraatje mee die ik tot nu toe moest missen. Via de Premium Youtube app is er nu ook HDR weergave mogelijk op mijn LG Oled 950v. De YT tv app voor mijn tv heeft dat niet. HDR weergave via YT ziet er heel aardig uit maar als ik sommige uploads vergelijk met de originele HDR demo's dan is er wel het e.e.a. verloren gegaan tijdens de transformatie, zowel in beeld als geluid. Vooral de LG HDR demo's klinken werkelijk nergens naar als je ze vergelijkt met de originele demo's en er wordt ook aardig ingeleverd in ultieme beeldkwaliteit.

De Netflix app op deze speler geeft mij niet de HDR beleving zoals ik deze krijg via de tv app. Die geeft mij een erg mat en vrij kleurloos plaatje. Dat kan duidelijk beter heb ik nu ervaren.

Edit: dit blijkt een gamma instelling te zijn die ik niet juist had staan op mijn tv. Het ziet er nu al stukken beter uit met de instelling op BT.1886.

Ik heb de speler nog niet met schijfjes gevoed, dus over de werking daarvan en het geluid wat ie daarbij zal produceren, kan ik nu nog helemaal niets zeggen. Heb niet werkelijk veel liggen om daarmee te testen.

Edit2: met een retail dvd is het apparaat fluisterstil, zowel bij aanvang alsook aan het einde van de film.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 06-08-2017 23:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:55
Ik zie dat deze speler 2 HDMI uitgangen heeft: 1 voor beeld (naar TV) en 1 voor geluid (naar een receiver of soundbar). Nu is mijn vraag: als de output van de TV naar de input van de receiver of soundbar allebei ARC ondersteunen dan hoef je toch de output van het geluid niet apart te verbinden met de receiver of soundbar? Of zie ik dit verkeerd? Ik heb ergens in een review gelezen dat het het beste is om de audio apart te verbinden om het beste resultaat te verkrijgen.
Ik ben mij aan het oriënteren om een Oled 55C7V, samen met de soundbar Sj9 en deze Blu-Ray UP970 te kopen. Persoonlijk vind ik apparatuur van éen merk praktische v.w.b. het koppelen omdat deze op elkaar zijn afgestemd en er daardoor weinig tot geen problemen ontstaan. En om mijn huis vol te stouwen met luidsprekers zie ik ook niet zitten (en mijn vrouw helemaal niet).

PS juich een apart topic over een specifiek model van harte toe!

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WimvdMolengraaf schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:51:
Ik zie dat deze speler 2 HDMI uitgangen heeft: 1 voor beeld (naar TV) en 1 voor geluid (naar een receiver of soundbar). [knip]
Één HDMI voor beeld+geluid en één HDMI enkel voor geluid. Verandert dat je vraagstelling?

Geluid, via ARC doorgestuurd, ondersteund vaak niet alle (HD)audio formaten. Bij mijn TV beperkt zich dit tot maximaal DTS.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Ben ik met je eens, echter ik heb begrepen dat tot nu toe alleen LG bij zijn eigen apparatuur bijna alle (HD)audio formaten wel via ARC kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb een LG TV zoals je terug kunt lezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
hardware-lover schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:15:
Ik heb een LG TV zoals je terug kunt lezen?
Was me niet 1,2,3 duidelijk welk merk TV te hebt. ARC toepassing kunnen ook andere TV's hebben. Heb me hier echter niet in verdiept. Zelf heb ik ruim 8 jaar oude mijn soundbar met een optische kabel aan mijn ruim 8 jaar oude TV verbonden, waardoor het geluid van aangesloten randapparatuur via de soundbar loopt, echter alleen Dolby Digital en DTS geluid.Voor beeld is de randapparuur met HDMI verbonden aan de TV, maar dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
WimvdMolengraaf schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:14:
Ben ik met je eens, echter ik heb begrepen dat tot nu toe alleen LG bij zijn eigen apparatuur bijna alle (HD)audio formaten wel via ARC kan sturen.
ARC kan geen lossless audio doorsturen, wel DD+ in sommige gevallen. Als je receiver geen 4k/hdr10/DV ondersteund gaat de 1e HDMI rechtstreeks je tv in en de 2e HDMI je receivers in, zodat je dus 4k/HDR hebt en hd audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Wat ik begrepen heb zou de Soundbar SJ9 van LG deze formaten wel ondersteunen. Of heb ik niet goed gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@WimvdMolengraaf Hier staan alle specificaties: http://www.lg.com/nl/audio/lg-SJ9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Bedankt, had ik uiteraard ook al naar gekeken. Echter blijft de vraag (ik ben een leek op dit gebied) of het geluid via Arc loopt of er toch een extra HDMI kabel moet worden aangesloten om optimaal van de audioformaten te kunnen profiteren? Dit haal ik niet uit de brochure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wakkie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:02:
Bedankt, had ik uiteraard ook al naar gekeken. Echter blijft de vraag (ik ben een leek op dit gebied) of het geluid via Arc loopt of er toch een extra HDMI kabel moet worden aangesloten om optimaal van de audioformaten te kunnen profiteren? Dit haal ik niet uit de brochure.
Het geluid gaat via ARC, maar voor weergave van alle door de speler ondersteunde audio formaten dien je de aparte HDMI 1.4 audio uit te gebruiken, indien je receiver niet geschikt zou zijn voor UHD (en eventueel HDR) video, waardoor je rechtstreeks een verbinding met je tv moet maken vanuit de HDMI 2.0x aansluiting.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Nu is het duidelijk. Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Over de upscaling van normale Blu Rays; ik zie geen verschil met upscaling gedaan door de tv. LG OLED55C7 op ongeveer 2.75m afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan iemand mij vertellen wat hoe de UP970 cd's afspeelt en dan voornamelijk in deze 2 specifieke gevallen:

(1) Gapless audio? -> Worden cd's afgespeeld met een pauze tussen de nummers, of zonder? Dit is vooral van belang bij mix-cd's, audio-boeken, sommige soundtracks en klassieke muziek. Elke keer een verplichte pauze tussen de nummers is funest voor de beleving.

(2) Gedrag "<<-toets" -> Ga je terug naar het begin van het huidige liedje (of hoofdstuk bij een dvd), of gaat hij direct terug naar het vorige nummer / hoofdstuk. Het eerste is wat ik graag wil.

In geen enkele winkel kunnen ze mij vertellen wat de speler precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorgen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:41:
Kan iemand mij vertellen wat hoe de UP970 cd's afspeelt en dan voornamelijk in deze 2 specifieke gevallen:

(1) Gapless audio? -> Worden cd's afgespeeld met een pauze tussen de nummers, of zonder? [knip]

(2) Gedrag "<<-toets" -> Ga je terug naar het begin van het huidige liedje (of hoofdstuk bij een dvd), of gaat hij direct terug naar het vorige nummer / hoofdstuk. Het eerste is wat ik graag wil.
(1) zonder pauze (indien zo gemixed)
(2) terug naar begin actueel afgespeeld nummer

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@hardware-lover Thanks. Dus (mega)mixes, etc. lopen gewoon foutloos en pauzeloos door? Super. :)

Nu nog wachten op de (hopelijke) terugkeer van de aanbieding bij Wehkamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
Ik kom er net pas achter dat UHD Blu Rays regiovrij zijn.. En wij vertrekken volgende week op vakantie naar de US, dus dat wordt inslaan bij de Walmart 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Raymon89 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:37:
Ik kom er net pas achter dat UHD Blu Rays regiovrij zijn.. En wij vertrekken volgende week op vakantie naar de US, dus dat wordt inslaan bij de Walmart 8)
als ze er met nl subs zijn, en voor een leuke prijs heb ik wel interesse in een paar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik kan mijn lg + 50 euro ruilen voor een x800. Zou dat een goed ruil zijn. De lg heeft dolby vision maar geen dtsX en de sony x800 heeft weer dtsX masr geen dolby vision. Zijn de verschillen echt zeer merkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harley2009 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:32:
ik kan mijn lg + 50 euro ruilen voor een x800. Zou dat een goed ruil zijn. De lg heeft dolby vision maar geen dtsX en de sony x800 heeft weer dtsX masr geen dolby vision. Zijn de verschillen echt zeer merkbaar..
Deze LG schijnt op dit moment nog geen DV onboard te hebben? Deze update zou zeer binnenkort uitgerold worden als onderstaande info juist is?

https://www.homecinemamag...erschijnt-op-11-augustus/

Elders staat dat de speler zowel Atmos als DTS-X zou ondersteunen?

https://www1.crutchfield.com/p_689UP970/LG-UP970.html

built-in audio decoding for Dolby® Digital, Dolby TrueHD, DTS®, and DTS-HD Master Audio

> can pass Dolby Atmos and DTS:X soundtracks when HDMI output is set to "bitstream" for decoding by a compatible receiver

Zwetsen ze het daar, dan ik ook hier ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
hardware-lover schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:19:
[...]

Deze LG schijnt op dit moment nog geen DV onboard te hebben? Deze update zou zeer binnenkort uitgerold worden als onderstaande info juist is?

Elders staat dat de speler zowel Atmos als DTS-X zou ondersteunen?

https://www1.crutchfield.com/p_689UP970/LG-UP970.html

built-in audio decoding for Dolby® Digital, Dolby TrueHD, DTS®, and DTS-HD Master Audio

> can pass Dolby Atmos and DTS:X soundtracks when HDMI output is set to "bitstream" for decoding by a compatible receiver

Zwetsen ze het daar, dan ik ook hier ;)
toon volledige bericht
Oke. bij homecinema magazine zeggen ze dat er geen dts X ondersteuning voor komt.. nou weet ik ook niet welke ik moet gaan geloven?? 8)7

Edit: net even een live chat gehad met LG. die zeggen ook dat er geen dts X aan boord is en dat het ook niet in de planning staan om het met een update toe te voegen..

[ Voor 8% gewijzigd door harley2009 op 09-08-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harley2009 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:36:
[...]

Oke. bij homecinema magazine zeggen ze dat er geen dts X ondersteuning voor komt.. nou weet ik ook niet welke ik moet gaan geloven?? 8)7

Edit: net even een live chat gehad met LG. die zeggen ook dat er geen dts X aan boord is en dat het ook niet in de planning staan om het met een update toe te voegen..
Ik weet dat je LG ook niet op hun mooie blauwe ogen moet geloven door dingen toe te zeggen die uiteindelijk helemaal niet kwamen. Misschien gaat het tegenovergestelde nu waar zijn, al vraag ik mij direct af, waarom zou DTS-X zo belangrijk zijn dat ik het niet zou willen missen. Is het geen DTS-X dan zal er wel (geconverteerd) HD audio geluid te horen zijn verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
hardware-lover schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:50:
[...]

Ik weet dat je LG ook niet op hun mooie blauwe ogen moet geloven door dingen toe te zeggen die uiteindelijk helemaal niet kwamen. Misschien gaat het tegenovergestelde nu waar zijn, al vraag ik mij direct af, waarom zou DTS-X zo belangrijk zijn dat ik het niet zou willen missen. Is het geen DTS-X dan zal er wel (geconverteerd) HD audio geluid te horen zijn verwacht ik.
wat zal beter zijn dolby vision of dts X ?? of verschillende sony en lg niet zoveel om te gan ruilen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DV is beeld, DTS-X geluid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarnaast ondersteund de Sony SACD en DVD-Audio en dat doet de LG niet. Ik geloof dat een Sony een betere speler is in zijn algemeenheid, maar dat komt ook omdat de LG werd/wordt afgerekend op het lawaaierige loopwerk en de problemen met udh blu-rays van de Sony filmstudio's. Echter, als die problemen zich bij jou niet voordoen, heb je een prima speler volgens mij.

Ik zou voordat ik ruil eens uitzoeken hoeveel soundtracks met een DTS:X-spoor er al zijn. Atmos zie ik steeds vaker genoemd worden, maar DTS:X niet zoveel. (Of ik heb het gewoon nog niet gezien.)

De UP970 is weer voor € 133 te krijgen. Ik ga eerst deze proberen en als-ie bevalt dan houd ik hem. Anders wordt het doorsparen voor Sony of Panasonic, waarbij de keuze waarschijnlijk valt op de eerste van de 2 die wel DV gaat ondersteunen.

[ Voor 38% gewijzigd door Jorgen op 09-08-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Jorgen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:23:
Daarnaast ondersteund de Sony SACD en DVD-Audio en dat doet de LG niet. Ik geloof dat een Sony een betere speler is in zijn algemeenheid, maar dat komt ook omdat de LG werd/wordt afgerekend op het lawaaierige loopwerk en de problemen met udh blu-rays van de Sony filmstudio's. Echter, als die problemen zich bij jou niet voordoen, heb je een prima speler volgens mij.

Ik zou voordat ik ruil eens uitzoeken hoeveel soundtracks met een DTS:X-spoor er al zijn. Atmos zie ik steeds vaker genoemd worden, maar DTS:X niet zoveel. (Of ik heb het gewoon nog niet gezien.)

De UP970 is weer voor € 133 te krijgen. Ik ga eerst deze proberen en als-ie bevalt dan houd ik hem. Anders wordt het doorsparen voor Sony of Panasonic, waarbij de keuze waarschijnlijk valt op de eerste van de 2 die wel DV gaat ondersteunen.
maar de lg ondersteunt ook DV vanaf 11 augustus, en van wat er hier geschrevenis is het voorbij met de problemen van uhd/geluid en sony disc's. Sony gaat geen dv ondersteunen.. was toch gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Precies, dat bedoel ik. Sony wellicht wel met de X1000es, maar de X800 inderdaad waarschijnlijk niet. Bij Panasonic weet ik het nog niet. Dus dat is afwachten.

Aangezien ik zelf enkel een 5.1 opstelling heb, is DTS:X voor mij nu niet nodig. Natuurlijk lijkt Dolby Atmos / DTS:X me hartstikke gaaf, maar zowel qua opstelling, als qua kosten, vind ik het voor nu overkill en ben ik hartstikke blij met wat ik nu heb staan. Dan heb ik veel meer aan Dolby Vision voor mijn C7 en straks gaat mijn Marantz dat ook ondersteunen, zo is gecommuniceerd vanuit D+M (Denon Marantz).

Ik heb de UP970 daarom besteld en in principe is mijn setup daarmee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
Net even ex machina geprobeerd en ik krijg gewoon dts:x te zien op het display van mijn de denon x2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Jorgen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:56:
Precies, dat bedoel ik. Sony wellicht wel met de X1000es, maar de X800 inderdaad waarschijnlijk niet. Bij Panasonic weet ik het nog niet. Dus dat is afwachten.

Aangezien ik zelf enkel een 5.1 opstelling heb, is DTS:X voor mij nu niet nodig. Natuurlijk lijkt Dolby Atmos / DTS:X me hartstikke gaaf, maar zowel qua opstelling, als qua kosten, vind ik het voor nu overkill en ben ik hartstikke blij met wat ik nu heb staan. Dan heb ik veel meer aan Dolby Vision voor mijn C7 en straks gaat mijn Marantz dat ook ondersteunen, zo is gecommuniceerd vanuit D+M (Denon Marantz).

Ik heb de UP970 daarom besteld en in principe is mijn setup daarmee af.
ik had de mijne ook via Wehkamp besteld 133 euro.. maar ik hen nog geen tijd gehad om het aan te sluiten en ik heb ook nog geen 4k blu ray. heb er vandaag voor 20 euro een van MP gekocht (Logan) dus die zal morgen binnen komen en kan dan eens testen, anders kan ik hem nog altijd verkopen op MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
desjaak909 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:00:
Net even ex machina geprobeerd en ik krijg gewoon dts:x te zien op het display van mijn de denon x2300
Grappig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2024
Voor de geïnteresseerden deze speler voor een hele schappelijke prijs: 133 euro bij Wehkamp.

Oeps en excuses is al gemeld zie ik. Zijn mensen nog sneller dan mij.

pricewatch: LG UP970

[ Voor 16% gewijzigd door WvB22 op 09-08-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Ook een besteld ter vervanging van de geïntegreerde blue ray speler in mijn Samsung Soundbar van 8 jaar, die om een of andere reden geen blu ray's meer afspeelt. Leuke prijs! Hopelijk voldoet ie. Nu nog de prijzen in de gaten houden van de Oled 55C7V en de SJ9 Soundbar, dan kan ik mijn lijstje afstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
En weer uitverkocht waren 8 op voorraad dat is snel gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Ik heb er ook maar 1 besteld, jammer dat er zo weinig feedback is op dit forum terwijl er volgens mij toch aardig wat mensen er 1 hebben besteld.

Het merendeel van dit topic gaat over wat hij support en wat ermee compatible is and what not.

Allemaal tevreden users die druk discs aan het kijken zijn? ;-) laten we het hopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ambition88 op 09-08-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 18:54
Heb hem vandaag ook besteld. Zal morgen wel even testen zover ik kan. Heb geen 4k, en dat kan nog wel even duren😅

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Renegade666 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:06:
Heb hem vandaag ook besteld. Zal morgen wel even testen zover ik kan. Heb geen 4k, en dat kan nog wel even duren😅
Echt goed zal je hem dan niet kunnen testen aangezien hij blu-rays gewoon goed afspeelt. De klachten komen vooral met 4k discs waarbij hij ontzettend veel geluid maakt.

Ik vraag me echter af, kan je 4k discs testen als je geen 4k tv hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door Ambition88 op 09-08-2017 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Ambition88 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:07:
[...]

Echt goed zal je hem dan niet kunnen testen aangezien hij blu-rays gewoon goed afspeelt. De klachten komen vooral met 4k discs waarbij hij ontzettend veel geluid maakt.

Ik vraag me echter af, kan je 4k discs testen als je geen 4k tv hebt?
Dat vraag ik mij ook af.
4k films heb ik al, dus dat ga ik ook proberen. Paar films gekocht toen, omdat de bluray er ook bij zit, kon hem eerst daarmee afspelen

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Renegade666 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:11:
[...]

Dat vraag ik mij ook af.
4k films heb ik al, dus dat ga ik ook proberen. Paar films gekocht toen, omdat de bluray er ook bij zit, kon hem eerst daarmee afspelen
Laat ffe weten hoe ze bij jou afspelen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Ambition88
Doe ik. Heb ze al klaar liggen, 5 stuks.
Dacht dat ik meer had, maar blijkbaar niet. Marja 600+ films in de kast kan het ook zijn dat ik ze over het hoofd heb gezien😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ontvang hem hopelijk morgen, maar mijn Wehkamp-account stond nog op mijn oude adres. :S Klantenservice gebeld, maar die konden niks doen. Morgen moet ik in de app mijn adres wijzigen en aangeven dat ik de boel op een DHL-afhaalpunt bezorgd wil hebben. Ben benieuwd...

Hopelijk morgen of in het weekend de tijd om hem flink aan de tand te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Jorgen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:21:
Ik ontvang hem hopelijk morgen, maar mijn Wehkamp-account stond nog op mijn oude adres. :S Klantenservice gebeld, maar die konden niks doen. Morgen moet ik in de app mijn adres wijzigen en aangeven dat ik de boel op een DHL-afhaalpunt bezorgd wil hebben. Ben benieuwd...

Hopelijk morgen of in het weekend de tijd om hem flink aan de tand te voelen.
Balen, ik heb het hetzelfde hij wordt bezorgt bij mn moeder gelukkig woont die vlakbij mn werk. ik heb alleen nog geen 4k tv dus weet niet of ik hem wel goed kan testen.

jij wel een 4k tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Zonder 4K tv kun je wel meteen testen hoe goed deze speler in downscalen is ;)

Ik ben vooralsnog zeer tevreden, al heb ik hem nog niet heel vaak gebruikt. Upscalen van gewone Blu-Rays is prima, UHD Blu-Ray met HDR ziet er fantastisch uit, speler maakt geen lawaai, al heb ik tot nog toe alleen Planet Earth II op UHD disc. Ik hoop na onze USA-vakantie met wat meer UHD discs terug te komoen om te kunnen testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Raymon89 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:59:
Zonder 4K tv kun je wel meteen testen hoe goed deze speler in downscalen is ;)

Ik ben vooralsnog zeer tevreden, al heb ik hem nog niet heel vaak gebruikt. Upscalen van gewone Blu-Rays is prima, UHD Blu-Ray met HDR ziet er fantastisch uit, speler maakt geen lawaai, al heb ik tot nog toe alleen Planet Earth II op UHD disc. Ik hoop na onze USA-vakantie met wat meer UHD discs terug te komoen om te kunnen testen :)
Het komt vooral bij voor bij Sony discs, weet niet of je nog een leuke film van sony op je lijstje hebt maar zou tof zijn als je die test =)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Passengers en Smurfs: The Lost Village bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
iemand alvast een heads up hoe ik kan checken welke maand de speler is geproduceerd? March schijnt een slechte oogst te zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
Staat op een sticker op de doos en op de achterkant van de speler ;)
Volgens mij heeft Wehkamp tot nu toe iedereen een april-build geleverd (correct me if I'm wrong!).

Ik zal kijken of er wat van Sony bij zit!

[ Voor 11% gewijzigd door Raymon89 op 09-08-2017 23:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desjaak909
Bij mij werkt alles prima, hij is van mei, geen lawaai bij al mijn uhd discs:
Planet Earth 2
Dredd
the Revenant
Batman lego movie
Lego movie
Pacific rim
Sicario
Ex Machina
ID4: 2
Oblivion
John Wick 2
Mad Max
Lucy
Xmen: Apocalypse
Ghost in the shell

[ Voor 3% gewijzigd door desjaak909 op 09-08-2017 23:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoewel deze speler niets via DLNA af kan spelen, is de USB2 poort aan de voorzijde zo te zien ruim voldoende om via een externe opslag (in mijn geval een 2.5" HDD), media in alle soorten en maten af te spelen. Het blijkt nu dat ik met mijn "oude" EF950V toch wat extraatjes krijg voorgeschoteld met deze speler die mij eerst onthouden werden. Doet mijn 950 wat moeilijk bij het afspelen van sommige media-formaten, daar is deze UP970 veel minder kritisch in. Tot nu toe wordt alles van mijn "test"bestanden vlekkeloos afgespeeld. Enkel de 400Mbps Jellyfish is wat teveel van het goede voor de USB2 poort en geeft enkel een statisch plaatje. Mogelijk is er met een snellere opslag (SSD) een beter resultaat te behalen, dat zou zomaar kunnen.

Voor nu slikt ie alles aan 4k (HDR) en 3D bestanden wat ik hem voorschotel en speelt ie het allemaal moeiteloos af.

Had ik even de twijfel om over te stappen naar een 2016 3D model i.v.m. de beperkingen van mijn 950V, dan is daar voor nu geen enkele behoefte meer aan.

Prima zo wat mij betreft ;)

Testing, one, two ...

• Wakkie
Goed om te horen dat jullie tevreden zijn met deze speler @hardware-lover en @desjaak909 en bedankt voor jullie ervaring(en).Als alles meezit wordt die van mij vandaag geleverd.

• Ambition88
Ik heb nog geen track and trace mogen ontvangen, heeft iemand hem al binnen?

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 18:02
Ambition88 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:15:
Ik heb nog geen track and trace mogen ontvangen, heeft iemand hem al binnen?
Ik heb hem vanmiddag binnen gekregen. Tijd om te gaan uitpakken.

• Renegade666
Ik heb hem binnen. Aangesloten en getest.
Hij is van mei 2017. Dus weer een beetje nieuwer:P
Firmware update gedaan (versie even geen idee..)

Youtube wat 4k demos getest, speelde helaas met 1080p/30hz, dus schokte ook wat.
Netflix even getest met Meridan. Speelde keurig met 1080p/60hz
Netflix film geprobeerd (naam even kwijt, maar is zo'n "speciale" film die atmos had geloof ik. Maar ding loop volledig vast.. Knippert wel als je ergens op drukt, maar verder niks. Dus stekker er maar uit getrokken..

Maarja, vind dat allemaal niet spanned, gebruik het toch niet.

Dus even UHD Deadpool getest. Hij speelt toch echt een stuk sneller af dan mijn duurdere pioneer.
Je zit zomaar in het menu. In het begin wel redelijk wat ruis/geluid uit de speler, maar later minder. Plus dat ik nu het deurtje open had, die normaal dicht is (IR extensie moet nog even aangepast worden, eerst testen).

Maar film speelde prima af. Al had ik de indruk dat de gewone bluray scherper was dan de UHD, vond de tekst in het begin (credits) wat soft/niet scherp. Ik zal dit vanavond nog even testen.

Ice Age 5 ook evne getest met UHD, ook prima, zelfde verhaal als deadpool eigenlijk.

Vreemd genoeg, geeft deze nu keurig Atmos door naar mijn reciever. Terwijl de pioneer dat niet deed. Daar kwam wel 7.1 etc weg, maar de reciever zag het blijkbaar niet als atmos. Dus scheelt de receiver weer upscalen.

Tot nu lijkt het qua spelen goed. Zal vanavond/weekend dus even wat testen.

Wat ik mij wel afvraag, als jullie een schijf er in willen doen, en wordt het beeld 1 kleur, wat grijzig. Is dat bij jullie uniform, of is links boven lichter dan rechtsonder?

Als dat bij jullie uniform is, dan is mijn panasonic aan vervanging toe XD

• Ambition88
Lol, bel ik net op naar de wehkamp om te vragen waarom ik wel een mail heb gehad met een order nummer en dat het pakketje zo spoedig mogelijk wordt bezorgd, maar ik hem niet onder mijn bestellingen zie staan.

Zegt die mevrouw bij de klantenservice ''op het moment dat u hem in het winkelwagentje plaatste was iemand anders u denk ik net voor hij is uit verkocht, u kunt kijken voor een vergelijkbaar product''

Haha oke, goeie service niet eens ffe een mailtje of een belletje ofzo. :)

Hoop dat hij jullie wel goed bevalt, wie weet komt hij nog eens in de aanbieding.

• Renegade666
@Ambition88 das minder idd.
Maar even een pricealert instellen in PW, dan krijg je wel een mailtje geloof ik (zelf niet gebruikt hiervoor).

• Ambition88
Renegade666 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:20:
Maar even een pricealert instellen in PW, dan krijg je wel een mailtje geloof ik (zelf niet gebruikt hiervoor).
Had ik gedaan, maar geen mail gekregen?

Achja. Niks aan te doen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ambition88 Heb je hem ook al betaald? Dan moeten ze hem toch gewoon leveren? Ik kreeg de alert trouwens, nadat ik hem al gekocht had, mede omdat Wehkamp hem geheel uit het assortiment haalt, als hij uitverkocht is. Wat ik gedaan heb, is hem in mijn winkelwagentje laten staan, zo kon ik gewoon de status binnen Wehkamp blijven zien.

• Ambition88
Jorgen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:32:
@Ambition88 Heb je hem ook al betaald? Dan moeten ze hem toch gewoon leveren? Ik kreeg de alert trouwens, nadat ik hem al gekocht had, mede omdat Wehkamp hem geheel uit het assortiment haalt, als hij uitverkocht is. Wat ik gedaan heb, is hem in mijn winkelwagentje laten staan, zo kon ik gewoon de status binnen Wehkamp blijven zien.
Nee ik had voor achteraf betalen gekozen, ik vind ook besteld is besteld.

Oh well, het moest niet zo zijn blijkbaar. :)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Renegade666 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:20:
Het werd op het forum ruim eerder gemeld dat onze PW liet zien, dat loopt dus schijnbaar wat achter?

Testing, one, two ...

• harley2009
ben nu aan het kijken, en is werkelijk prachtig beeld. (logan UHD) maar ik heb een onkyo 636 met dolby atmos. maar ik krijg het bij mij niet door. welke instelling moet ik daarvoor gebruiken op de receiver..

• Renegade666
harley2009 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:00:
ben nu aan het kijken, en is werkelijk prachtig beeld. (logan UHD) maar ik heb een onkyo 636 met dolby atmos. maar ik krijg het bij mij niet door. welke instelling moet ik daarvoor gebruiken op de receiver..
Wat krijg je nu niet? geen geluid of beeld?

• Ambition88
Mn vriendin zegt net dat als ik de order bevestiging per mail heb gekregen, dat ik recht op dat product heb tegen die prijs, dus die gaat morgen nog ffe bellen, ik heb te weinig verstand van die shizzle. :)

hij werkt dus naar behoren bij jou Renegade?

• harley2009
Renegade666 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:11:
[...]

Wat krijg je nu niet? geen geluid of beeld?
ik zie geen atmos teken op de receiver en de uhd staat ineens op multichannel.

de uhd is aangesloten op hdmi 1 is wel jammer dat ik dan niet mijn receiver direct naar menu kan. moet ik eerts naar set up box (tv) om de instellingen van mijn receiver op tv te kunnen zien..

[ Voor 27% gewijzigd door harley2009 op 10-08-2017 19:28 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@harley2009 Heb je wel een 5.1.x speakeropstelling? (of 7.1.x) Anders zul je dat nooit zien, zolang je speakersetup dat niet toelaat.
hardware-lover schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:55:
[...]

Het werd op het forum ruim eerder gemeld dat onze PW liet zien, dat loopt dus schijnbaar wat achter?
Dat was ik. Maar ik heb dan ook als een havik de Wehkamp in de gaten zitten houden. :D
Ik weet niet hoeveel vertraging de PW heeft, maar als de Wehkamp hem niet snel genoeg weer online zet, kan het wellicht nog even duren.

[ Voor 87% gewijzigd door Jorgen op 10-08-2017 19:27 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorgen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:24:
[knip]

Dat was ik. Maar ik heb dan ook als een havik de Wehkamp in de gaten zitten houden. :D
Ik weet niet hoeveel vertraging de PW heeft, maar als de Wehkamp hem niet snel genoeg weer online zet, kan het wellicht nog even duren.
Dat zou idd het geval geweest kunnen zijn, ik drukte echter na het melden (geen idee hoeveel later) op onze PW info en daar was Wehkamp toen niet zichtbaar als leverancier. Wehkamp had deze op dat moment nog als bestelbaar op de website staan.

Maar goed het Tweakers forum blijven volgen is het advies, ik zag in 3 verschillende topics de aanbieding voorbij komen gisteren ;)

Testing, one, two ...

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoop in elk geval dat je vriendin gelijk heeft en dat de koop gewoon gesloten is. Je kunt overigens tot 23 uur met ze bellen.

• Ambition88
Jorgen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:39:
Hoop in elk geval dat je vriendin gelijk heeft en dat de koop gewoon gesloten is. Je kunt overigens tot 23 uur met ze bellen.
Thnx :)

• harley2009
Jorgen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:24:
@harley2009 Heb je wel een 5.1.x speakeropstelling? (of 7.1.x) Anders zul je dat nooit zien, zolang je speakersetup dat niet toelaat.

heb ik 7.1 volgens m,ij een instelling fout in de receiver, zal eens naar dat topic mijn vraag voorleggen.

[...]

• mtenberg
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-05 11:54
Gisteravond de LG UP970 gekocht voor 133 euro bij Wehkamp. Werd geleverd in originele doos zonder extra doos eromheen. Verder keurig verpakt in de doos, geen beschadigingen, alles nieuw. Uitgepakt en allereerst firmware update uitgevoerd. Daarna alle instellingen gezet en Netflix en Planet Earth Blu-ray getest. Eerste ervaringen: reageert snel, speelt stil, prachtig beeld (1080p TV via receiver), goed geluid. Voor dit geld, snap niet dat het kan.

• Renegade666
Net even de bd en uhdbd van deadpool met elkaar vergelijken in de eerste paar min. Maar maakt niet veel uit. Uhd heeft iets meer detail heb ik het idee. Maar weinig groot verschil op 1080.

Die 65c7 voor 3200 wordt telkens aa trekkelijker..

Zeker nu ik weet dan mijn pana al 3800 uur heeft staan, een bijna 2000x aan gegaan is😅

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 18:02
Wat vinden jullie van de kwaliteit van de ondertitels? Ik heb diverse mkv films getest. Mijn interne mediaspeler van de LG OLED B6 doet dit strakker en scherper. Ook het gebruikte font is via de mediaspeler in de TV een stuk mooier dan de UP970.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mtenberg schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:45:
Gisteravond de LG UP970 gekocht voor 133 euro bij Wehkamp. Werd geleverd in originele doos zonder extra doos eromheen. Verder keurig verpakt in de doos, geen beschadigingen, alles nieuw. Uitgepakt en allereerst firmware update uitgevoerd. Daarna alle instellingen gezet en Netflix en Planet Earth Blu-ray getest. Eerste ervaringen: reageert snel, speelt stil, prachtig beeld (1080p TV via receiver), goed geluid. Voor dit geld, snap niet dat het kan.
Ik weet ook niet waarom / hoe Wehkamp dit zo goedkoop verkopen kan. Gelukkig doen ze het wel :)

• harley2009
in middels is atmos ook gelukt. ben nu helemaal blij, wat een fijne speler. prachtig beeld en reageert lekker snel... en dat voor die prijs.. heb net Logan gekeken.. echt top.. nu wil ik Logan ruilen voor Kong..

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb mezelf wel voorgehouden dat ik alleen heel goede films nog ga kopen. De rest stream ik wel vanaf Netflix enz.

• harley2009
Jorgen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:58:
Ik heb mezelf wel voorgehouden dat ik alleen heel goede films nog ga kopen. De rest stream ik wel vanaf Netflix enz.
wat vind jij goede films ??

• Wakkie
Ook ik heb hem ontvangen in originele doos zodat iedereen kan zien wat erin zit. So what... productiedatum is mei 2017. Een James Bond film gekeken (Spectre) op blu ray die ik door een defect van mijn oude blu ray nog niet heb kunnen bekijken. Beeld is goed echter moet nog wat stoeien met de instellingen. Heb (nog) geen 4K televisie dus moet het met mijn Samsung Led TV doen. Het geluid loopt bij mij via een optische kabel rechtstreeks aangesloten op mijn Soundbar. Nadeel is dat ik het geluid van mijn STB dan niet meer hoor. Moet dan de optische kabel van de TV weer in mijn Soundbar pluggen. De UP 970 hoor je nauwelijks. Morgen maar eens verder experimenteren. De eerste indruk is zondermeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ allen: dank voor het delen van de ervaringen tot dusver!

@harley2009 De grote avonturenfilms, zoals Jurassic Park, Indiana Jones en Back to the Future; maar ook James Bond; Once Upon a Time in the West; Lord of the Rings; etc. Een aantal daarvan heb ik al op dvd (of vhs) en die zal ik niet zonder meer vervangen, op zich vind ik dat prima zo. Sommige heb ik nog niet en die mogen eventueel op blu-ray of uhd blu-ray gekocht worden. Ik had ooit een collectie van 1000 cd's en 500 films op dvd en vhs, maar die heb ik de deur uitgedaan om plaats te maken voor mijn dochter toen zijn geboren werd. Mijn favorieten heb ik gehouden en ik koop nu alleen nog met beleid wat ik echt mooi vind (vanwege de hogere kwaliteit dan streaming), of wat ik graag nog compleet wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Jorgen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:00:
@ allen: dank voor het delen van de ervaringen tot dusver!

@harley2009 De grote avonturenfilms, zoals Jurassic Park, Indiana Jones en Back to the Future; maar ook James Bond; Once Upon a Time in the West; Lord of the Rings; etc. Een aantal daarvan heb ik al op dvd (of vhs) en die zal ik niet zonder meer vervangen, op zich vind ik dat prima zo. Sommige heb ik nog niet en die mogen eventueel op blu-ray of uhd blu-ray gekocht worden. Ik had ooit een collectie van 1000 cd's en 500 films op dvd en vhs, maar die heb ik de deur uitgedaan om plaats te maken voor mijn dochter toen zijn geboren werd. Mijn favorieten heb ik gehouden en ik koop nu alleen nog met beleid wat ik echt mooi vind (vanwege de hogere kwaliteit dan streaming), of wat ik graag nog compleet wil maken.
Once Upon a Time in the West; heb ik op blu ray en heb die gister even bekeken.. oke je ziet nog steeds dat het een oude film is, maar het komt al weer wat beter tot zijn recht als toen ik hem in de ps4 doe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Even eenlaaatste update wat betreft mijn order die niet is geleverd.

Mijn vriendin heeft gister nog even gebeld.Wehkamp gaf aan dat hij niet meer in de aanbieding komt, maar mocht hij toch weer op de site komen ook voor de oude prijs (349.-) krijg ik een cadeaubon waarin het verschil wordt gecompenseerd en ik hem alsnog voor de actieprijs van 133.- kan bestellen.

Naja, maar hopen dat ze hem ooit nog gaan leveren. :)

Al iemand die een sony disc heeft afgespeeld? en is hij echt zo lawaaierg of valt het reuze mee met 4k blu-rays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
@Renegade666 volgens mij hoort Netflix geen 60Hz tedoen maar 24Hz dit geldt voor 99% van de films/series op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dan zou het vandaag D-Day, of beter gezegd, DV-Day kunnen zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
15 minuten geleden nieuwe software geladen, kan echter niet zien wat er gewijzigd is. Main Vers: BD.37079.70524.C Servo ver: UP17SON0013. Zou dit de Dolby Vision versie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wakkie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:09:
15 minuten geleden nieuwe software geladen, kan echter niet zien wat er gewijzigd is. Main Vers: BD37.079.70524.C Servo ver: UP17SON0013. Zou dit de Dolby Vision versie zijn?
Indien jij je firmware na binnenkomst speler nog niet hebt bijgewerkt dan ga ik er vanuit dat dit nog een oudere versie is, ik kreeg er ook meteen een voor de kiezen na opstarten vorige week. Google zal je het antwoord geven.

Edit: firmware is in juni uitgebracht, dus niet een DV update.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 11-08-2017 15:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Heb iid de firmware bij binnenkomst niet bijgewerkt. Dan zal het deze zijn. Ga eens googelen.

Pagina: 1 2 3 Laatste