Advies NAS - VPN, download en opslag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lathspell
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05 05:51
Ik zoek een?
NAS die Sonarr en Couchpotato kan draaien en torrents kan downloaden via een VPN verbinding. De NAS wordt aangesproken door een Plex server die op onderstaande NUC draait. De media die ik via Plex afspeel is x265 gecodeerd maar het eventuele transcoderen gebeurt dus op de NUC. Gebruiksvriendelijkheid van de GUI is belangrijk want ik ben niet zo handig in het programmeren (als bijv. iets buiten de GUI om moet).

Wat is je budget?
100-200 euro voor de Nas. Geen harde eis, ik hoor het graag als er betere opties net buiten het budget liggen. Ik denk dat de NAS niet heel duur hoeft te zijn omdat de zwaarste taak het transcoderen van de HEVC media is, dit gebeurt op de NUC.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Door positieve ervaringen binnen de familie heb ik de voorkeur voor Synology maar ik sta open voor alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zelf dacht ik aan de DS216j vanwege de goede recensies. Geen krachtpatser, maar zoals ik al aangaf verwacht ik dat niet nodig te hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red WD30EFRX, 3TB€ 107,50€ 215,-
1Synology DiskStation DS216j€ 168,90€ 168,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 383,90

De NUC uit bovenstaande beschrijving:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7i5BNK€ 353,01€ 353,01
1Crucial CT2K8G4SFS824A€ 122,25€ 122,25
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 570,77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:51
Een Synology moet dat allemaal kunnen.

Ik weet alleen niet wat er gebeurt als je een VPN Client instelt, en je wilt ook je NAS van buitenaf benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zelf een tijdje een DS216Play gehad. Fijne NAS. Had er zelf CouchPotato, SickRage, NZBGet, een webserver, HeadPhones en LazyLibrarian op lopen. Liep vrij soepel, je moet geen top prestaties verwachten, maar zeker het geld waard.

Ik ben nu overgestapt op een zelfbouw NAS, wat ook zeker een aanrader is. Daar draai ik XPenology op (wat gewoon DSM van Synology is in principe). Hier twee topics waar je misschien nog iets aan hebt:
Het Grote XPenology Topic
Het grote zuinige server topic - deel 2

Hier de setup van mijn zelfbouw nas, mocht je geïnteresseerd zijn:
miicker in "Het grote zuinige server topic - deel 2"

I haven’t slept for three days, because that would be too long.