Dit is m.i. bedrijfsblindheid. Typisch voor die wereldvreemde attitude en pure minachting van de "vakman" (en ook de belastingdienst) jegens de consument. Die lastige klant "dwingt" hem tot dingen die hij niet wil zo begreep ik. Het gaat er natuurlijk niet om wat je van de belastingdienst "moet" maar hoe je de zaken naar je klanten communiceert. En de klant ziet de prijzen graag inclusief btw. Sterker nog: die heeft helemaal niets met jouw btw te maken. Val hem daar dan ook niet mee lastig. Communiceer helder zonder dat de zaken op meerdere manieren te duiden zijn.
Overigens ook nog een update:
Vanmiddag is de monteur weer langs geweest, vrouw was thuis. Hij heeft het onderdeel ("de print") vervangen.... Ik had mijn vrouw geïnstrueerd: laat hem daarna wachten tot hij zeker weet dat de problemen zijn opgelost..
Hij heeft dat gedaan en mijn pessimistische verwachtingen kwamen helaas uit: hij kwam uiteindelijk tot de conclusie dat de compressor dood is of in stervensnood is. "Dus" een total-loss concludeerde hij.
Desgevraagd door de vrouw wanneer we een nieuwe in huis konden hebben: vrijdag a.s. dat kan dan wel snel.

Verder heb ik nog met de winkel gebeld en ze gezegd dat ik best een nieuwe wil kopen bij ze maar dan met een korting van 7/15
e deel van de nieuwprijs van de oude koelkast plus die 146 euro van de mislukte reparatie. Wat neerkomt op ongeveer 850 euro. Ze komen daar morgen op terug want de mevrouw mocht daar niet zelf over beslissen. Ik werd niet uitgelachen i.i.g. dus dat is een goed teken.
Edit: op dit moment (0:20 uur) is de temperatuur in de koelkast 7,5 graden. En 22 vanmiddag. Dus of de huidige diagnose (kapotte compressor) juist is valt te betwijfelen. En zo prutsen wij door.
[
Voor 62% gewijzigd door
Bart2005 op 03-08-2017 00:21
]