Dit weekend heb ik bij een goede hifi zaak een groot aantal speakers beluisterd waaronder ook de Elipson Prestige Facet 14 luidsprekers.
Deze redelijk nieuwe speakers stonden naast de Focal area 926, Tannoy Revolution XT 6 F, monitor audio bronze/Silver,Roksan K2 TR-5 en nog een aantal anderen.
Opmerkelijk is dat ik de Elipson Facet 14 samen met de Focal area 926 het beste vond klinken, opmerkelijk omdat ik de prijs van 500 euro per stuk laag vindt.

Ik heb de speakers getest met een Roksan Kandy K2 set )versterker en cd speler' en met mijn eigen Cambridge audio minx xi.
Elipson is een Frans merk wat al een jaar of 80 bestaat en heeft een zeer eigenzinnige lijn hifi apparatuur.
Deze kleine review vond ik over de Facet 14
Voor de rest kan ik heel weining vinden over deze speakers, specs zien er goed uit:
Specificaties:
2,5-weg opstelling
Geadviseerd versterkervermogen 30 - 80 Watt
Frequentie respons 38 - 25 kHz
Gevoeligheid 92 dB/1 Watt /1 Meter
Impendantie 6 Ohm
Magnetisch afgeschermd
Bi wiring/ Bi amping connectoren
Afmetingen 20,7 cm breed, 99 cm hoog en 32,9 cm diep (zonder voetplaat)
Gewicht 19,5 kg
Prijs: €999,- per paar
Aantal dealers: 25
Mijn vraag is: wat is jullie ervaring met Elipson speakers en heeft iemand de Elipson Prestige Facet 14 al aangeschaft?
Deze redelijk nieuwe speakers stonden naast de Focal area 926, Tannoy Revolution XT 6 F, monitor audio bronze/Silver,Roksan K2 TR-5 en nog een aantal anderen.
Opmerkelijk is dat ik de Elipson Facet 14 samen met de Focal area 926 het beste vond klinken, opmerkelijk omdat ik de prijs van 500 euro per stuk laag vindt.

Ik heb de speakers getest met een Roksan Kandy K2 set )versterker en cd speler' en met mijn eigen Cambridge audio minx xi.
Elipson is een Frans merk wat al een jaar of 80 bestaat en heeft een zeer eigenzinnige lijn hifi apparatuur.
Deze kleine review vond ik over de Facet 14
Voor de rest kan ik heel weining vinden over deze speakers, specs zien er goed uit:
Specificaties:
2,5-weg opstelling
Geadviseerd versterkervermogen 30 - 80 Watt
Frequentie respons 38 - 25 kHz
Gevoeligheid 92 dB/1 Watt /1 Meter
Impendantie 6 Ohm
Magnetisch afgeschermd
Bi wiring/ Bi amping connectoren
Afmetingen 20,7 cm breed, 99 cm hoog en 32,9 cm diep (zonder voetplaat)
Gewicht 19,5 kg
Prijs: €999,- per paar
Aantal dealers: 25
Mijn vraag is: wat is jullie ervaring met Elipson speakers en heeft iemand de Elipson Prestige Facet 14 al aangeschaft?