Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 16:06
Mijn vraag:
Ik twijfel tussen de G29 en de T150 Pro mijn vraag is welke is beter? Ik heb gelezen dat de G29 wel wat lawaaiiger is dan de T150 maar dat maakt mij verder niet uit, mij gaat het er vooral om welke beter is qua force feedback en algemeen gebruik, ik wil niet voor de TX of de T300 van Thrustmaster gaan omdat deze duurder zijn en met een fatsoenlijke set pedals erbij nog 80€ extra kosten dan de gewone versie, ik wil ook niet later upgraden naar een betere pedalset, wil gewoon in een keer klaar zijn. Eventuele shifter heb ik ook geen baat bij.

Ik neig op het moment meer naar de G29.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik doe vooral aan simulatie racing, denk hierbij aan assetto corsa, automobilista en project cars (2).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Logitech G29
Thrustmaster T150 Pro

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via tjallo op 30-07-2017 12:49)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 13:03
Bij de T150 pro die hij op het oog zit, heb je al die betere pedalen van Thrustmaster erbij en daar zit al een brake-mod bij. :)

Ik zelf heb maand of 2 ook echt maand lang lopen wikken en wegen en ik had zelfde budget in handen en wou er niet overheen, maar iets langer gewacht en ben toen zelf maar voor de T300 Alcantara Edition gegaan. En kan niet blijer zijn, heb vroeger op PC ook vaker geraced met (toen) goede fantsoendelijke stuurtjes, maar was toch nog aangenaam verrast door de kwaliteit en hoe geweldig hij reageerde. Weet dat het niet is at je wilt horen, zoals je aangeeft.

Maar als je zo'n games wilt spelen en jezelf wilt verwennen door met een stuur te spelen (Is toch echt stukken leuker :)) doe je jezelf misschien te kort door toch niet iets langer te sparen/iets anders er even voor laten staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Albinoraptor op 30-07-2017 11:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Voor wat ik overal lees zijn de pedalen van de G29 beter dan die van de standaard T150, en is de forcefeedback van de T150 weer beter dan die van de logitech. Nu zitten hier geen standaard pedalen bij deze T150, dus dat scheelt al.

Een T300rs doet de forcefeedback wel nog echt een stuk beter, dus ik zou die niet te snel buiten beschouwing laten. Ik heb er zelf een sinds dat ie uit is en hoewel ik me zeker kan vinden in de algemene mening dat de pedalen gewoon niet horen bij een set van deze prijs, is dat wel gemakkelijk en goedkoop op te lossen: ik heb een reep schuimrubber van ongeveer 1cm dik achter het rempedaal bevestigd waardoor ik meer kracht moet gebruiken om hem op full brake te krijgen: dus ook meer gevoel bij het remmen.

Zoek anders eens voor de grap op youtube naar T300RS brake mod, we blijven immers tweakers hier he ;)

Wil je echt kiezen tussen de G29 en de T150 zal de T150 een betere keus zijn schat ik. Anders gewoon eens ergens gaan kijken in een winkel, of een muntje opgooien.

[ Voor 3% gewijzigd door Phase op 30-07-2017 10:31 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Poeh ja ik zit met hetzelfde dilemma.

Gelukkig zijn er heel veel topics al over ''dezelfde'' vraag als wat jij hebt hier op tweakers.
Zelf lees ik momenteel hier (er zijn nog véél meer topics):
Aankoopadvies: Logitech G29 vs. Thrustmaster T300 Alcantara
Welk stuurwiel/shifter combo voor casual sim-driver?

Waar het (althans, die gedachten heb ik) ook op neer komt is dat het bijna nooit goed kan. Is er iets van de G29 goed, dan is dat slecht bij de Thrustmaster en andersom hetzelfde verhaal -.-

@Phase je schuimrubber truc lijkt natuurlijk redelijk logisch, goedkoop en een leuke oplossing. Maar belast je op die manier de scharnieren niet veel meer? Lijkt me niet prettig indien die scharnieren lam/kapot gaan na 1-2 jaartjes gebruik? Ps. dit is gewoon een vraag hé, ik weet niet of de scharnieren hierdoor sneller stuk gaan (mij lijkt van wel, maar wat is de praktijk?).

Oftewel, ik ga hier geen zoveelste topic over openen, het lijkt puur een persoonlijke voorkeur te zijn. Oftewel de enige oplossing is door het in de praktijk te testen. De 1 zegt: géén thrust pakken en de ander zegt: geen logitech pakken.
Nu wordt het gelukkig hier op tweakers.net redelijk goed onderbouwd allemaal, maar overal kan ik 1 conclusie uithalen: test het in de praktijk en ervaar wat voor jou het beste/prettigst is. Iedereen zegt weer iets anders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

LopendeVogel schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:47:

@Phase je schuimrubber truc lijkt natuurlijk redelijk logisch, goedkoop en een leuke oplossing. Maar belast je op die manier de scharnieren niet veel meer? Lijkt me niet prettig indien die scharnieren lam/kapot gaan na 1-2 jaartjes gebruik? Ps. dit is gewoon een vraag hé, ik weet niet of de scharnieren hierdoor sneller stuk gaan (mij lijkt van wel, maar wat is de praktijk?).
Ik schat dat dat wel meevalt eigenlijk. Het rempedaal van de T300 heeft van zichzelf al meer tegendruk dan het gaspedaal, het is alleen gewoon te weinig. Iemand die serieus wil racen zal sowieso toch niet als een kind van 8 iedere keer vol op de rem gaan trappen als hij wil remmen, zeker niet als je nu door deze "mod" echt veel meer gevoel in je rem hebt.

En hell, ook al gaan de pedalen volgend jaar of nog later eens stuk hierdoor, koop ik me tegen die tijd wel een setje fatsoenlijke pedalen, maar dan heb ik iig wel het top stuur nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Phase schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:59:
[...]

Ik schat dat dat wel meevalt eigenlijk. Het rempedaal van de T300 heeft van zichzelf al meer tegendruk dan het gaspedaal, het is alleen gewoon te weinig. Iemand die serieus wil racen zal sowieso toch niet als een kind van 8 vol op de rem gaan trappen als hij wil remmen, zeker niet als je nu door deze "mod" echt veel meer gevoel in je rem hebt.

En hell, ook al gaan de pedalen volgend jaar of nog later eens stuk hierdoor, koop ik me tegen die tijd wel een setje fatsoenlijke pedalen, maar dan heb ik iig wel het top stuur nog :)
Hmm maar kan je niet voor ongeveer hetzelfde geld dan een T300 stuur kopen zonder pedalen en een ''goede'' set pedalen erbij? Ipv een set waarvan zowel bij de Logitech als de Thrustmaster wel iets te ''klagen'' is?

Dit aangezien het allemaal nog vrij duur is (nja wat is duur..) is het natuurlijk wel allemaal een grote update vergeleken een controller. Zo heb ik F1 2015 en F1 2016 maar met een controller is de fun gewoon heel, heel snel weg (ook de reden waarom ik nu een leuke set wil).

Nu heb ik een gelukje dat ik het pas wil aanschaffen wanneer de xbox one x er is (in combinatie met een oled, forza 7 en f1 2017), dus nog voldoende tijd om het ergens in de praktijk te testen.
Nadeel kan zijn, alles zal beter zijn vergeleken een controller, maar indien je enkele weken een stuur (set) in bezit hebt zal je ook daar weer zaken in vinden wat beter kan (zoals jij het deel over de pedalen als een nadeel ziet).

Maar is de beste tip aan de topicstarter niet simpelweg: test het in de praktijk? (dit idee krijg ik in ieder geval na het lezen van tig topics hier)
Zo kan het natuurlijk zijn dat hij juist wel de set van de G29 prettiger vind vergeleken de Thrustmaster? Of juist andersom..

@tjallo ik wil niet je topic kapen, puur dezelfde interesses en hopelijk daardoor ook dezelfde vragen / kritiek punten als jij hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 30-07-2017 11:07 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 13:03
Bij de T150 pro die hij op het oog zit, heb je al die betere pedalen van Thrustmaster erbij en daar zit al een brake-mod bij. :)

Ik zelf heb maand of 2 ook echt maand lang lopen wikken en wegen en ik had zelfde budget in handen en wou er niet overheen, maar iets langer gewacht en ben toen zelf maar voor de T300 Alcantara Edition gegaan. En kan niet blijer zijn, heb vroeger op PC ook vaker geraced met (toen) goede fantsoendelijke stuurtjes, maar was toch nog aangenaam verrast door de kwaliteit en hoe geweldig hij reageerde. Weet dat het niet is at je wilt horen, zoals je aangeeft.

Maar als je zo'n games wilt spelen en jezelf wilt verwennen door met een stuur te spelen (Is toch echt stukken leuker :)) doe je jezelf misschien te kort door toch niet iets langer te sparen/iets anders er even voor laten staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Albinoraptor op 30-07-2017 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik heb onlangs voor dezelfde keuze gestaan en toch gekozen voor de T150 en ik heb daar totaal geen spijt van!

Enige minpunt voor mij is het dunnere stuur van de T150 tov de G29.
Ik kwam van een oude Logitech Momo en die had ook zo'n dikke grip, maar toch na een aantal ronden voel je het niet meer. Alleen elke eerste keer vastpakken denk je even van, ohja had iets dikker gemogen.

De schakel flippers zijn erg fijn en voelen erg goed aan. FFB is goed en snel, vele malen sneller en stiller dan de gemotoriseerde Momo die ik had.

[ Voor 21% gewijzigd door -Sander- op 30-07-2017 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 16:06
Bedankt allemaal, ik ga nu nog even doorsparen en de t300 halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
LopendeVogel schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Maar is de beste tip aan de topicstarter niet simpelweg: test het in de praktijk? (dit idee krijg ik in ieder geval na het lezen van tig topics hier)
Zo kan het natuurlijk zijn dat hij juist wel de set van de G29 prettiger vind vergeleken de Thrustmaster? Of juist andersom..
Bij de Mediamarkt (in Eindhoven bijv,) staan beide set-ups om te proberen. Misschien een idee om daar eens te kijken en te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:23
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Bij de Mediamarkt (in Eindhoven bijv,) staan beide set-ups om te proberen. Misschien een idee om daar eens te kijken en te testen?
Bij de MediaMarkt in Eindhoven heb je de t300 met F1 stuur met een redbull playseat staan <3 . Dan kan je hem met F1 2016 uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Phase schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:30:

Een T300rs doet de forcefeedback wel nog echt een stuk beter, dus ik zou die niet te snel buiten beschouwing laten. Ik heb er zelf een sinds dat ie uit is en hoewel ik me zeker kan vinden in de algemene mening dat de pedalen gewoon niet horen bij een set van deze prijs, is dat wel gemakkelijk en goedkoop op te lossen: ik heb een reep schuimrubber van ongeveer 1cm dik achter het rempedaal bevestigd waardoor ik meer kracht moet gebruiken om hem op full brake te krijgen: dus ook meer gevoel bij het remmen.
Kan je hier eens een fotootje van droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Kan, maar wijzer ga je er niet van worden aangezien ik het schuimrubber vastgezet heb met ductape :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

ArnoldSmiley schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:59:
[...]

Kan je hier eens een fotootje van droppen?
Ik heb het even losgemaakt voor je en 2 pics gemaakt. Zoals je ziet stelt het echt niets voor: een stukje geschikt schuimrubber passend snijden, beetje aardig achter het pedaal drukken en dan met ductape zorgen dat het daar ook blijft zitten.

Afbeeldingslocatie: http://phase.aristas3.nl/pedalen2.png

Afbeeldingslocatie: http://phase.aristas3.nl/pedalen1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Super, bedankt. Ga ik ook eens proberen!

Om nu weer voor honderd zoveel euro TP3A pedalen te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Je kunt ook nog voor de G920 gaan, daar ben ik uiteindelijk voor gegaan. Ziet er ook wat professioneler uit dan de G29. De concurrent van de G29 / G920 is de T300.

Logitech heeft heel stevige metalen pedalen, is wat stiller in gebruik, goede software (ook Linux) en voordeliger dan de T300. Zeker met de shifter want die wil je er uiteindelijk toch bij wanneer je voor meer realisme gaat ook bij wat andere games zoals ETS2 of ATS.

Kijk ook eens bij Amazon.de. Regelmatig zijn daar scherpe aanbiedingen van sets en met gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

CR2032 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:25:
Je kunt ook nog voor de G920 gaan, daar ben ik uiteindelijk voor gegaan. Ziet er ook wat professioneler uit dan de G29. De concurrent van de G29 / G920 is de T300.

Logitech heeft heel stevige metalen pedalen, is wat stiller in gebruik, goede software (ook Linux) en voordeliger dan de T300. Zeker met de shifter want die wil je er uiteindelijk toch bij wanneer je voor meer realisme gaat ook bij wat andere games zoals ETS2 of ATS.

Kijk ook eens bij Amazon.de. Regelmatig zijn daar scherpe aanbiedingen van sets en met gratis verzending.
Die Amazon is aardig, net die 150 RS Pro besteld daar. Kreeg nog poaar euri korting dus scheelt toch weer 15 euro.
Zat te twijfelen maar die Pro versie is met betere pedalenset dus de meerprijs wel waard lijkt me.

Ben erg benieuwd, speel niet zoveel maar nu nog met een Microsoft Sidewinder van denk 10 jaar oud (zie net dat ie al 14 jaar oud is ;) ), dus t.o.v. dat zal het toch wel verbetering zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 16-03-2018 22:45 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Pagina: 1