Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Ik zoek een?
Mening over welk stuurwiel jullie het beste vinden om in het begin op de PS4 bv. PCars te spelen en later op (een later aan te kopen) PC waarschijnlijk IRacing te spelen.

Zelf heb ik al gezocht naar alternatieven die voor mij zouden passen. Dit zijn op dit moment de Logitech G29 Driving force en de Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantare edition.
Waarom deze?
  • binnen mijn pricerange
  • nieuw te verkrijgen
  • tegendruk op de pedalen
  • koppeling,rem en gas pedalen
  • te gebruiken op de PS4
Voor mij was eerst de keuze snel gemaakt,het zou de Logitech G29 gaan worden. Heb een half jaar geleden mijn Logitech driving force GT verkocht omdat deze niet te gebruiken was op PS4. Vond de vernieuwde tegendruk op het rempedaal ook een goede verbetering en de toerenleds op het stuur. Maar na het vergelijken met de Thrustmaster bleek dat de FFB van laatstgenoemde wel een stuk beter is. De normale T300 versie heeft slechte pedalen dus daarom gekeken naar een alternatief. Dat bleek de Alcantara versie te zijn. Nu weet ik dus niet hoeveel beter de T300 is tegenover de G29 dus daar zou ik graag jullie mening over willen.

Hebben jullie zelf ervaring met 1 of allebei de alternatieven of hebben jullie andere alternatieven?
Van welk stuur vinden jullie de volgende dingen beter?
  • FFB
  • Pedalen
  • Stuur zelf
  • Shifters (die misschien later nog toegevoegd gaat worden)
  • Algemeen gevoel
Wat is je budget?
Tussen de 300 en +- 370euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren en er mogen andere alternatieven gegeven worden als daar goede redenen voor zijn. Ik sta open voor alles dat mij kan helpen met de juiste keuze.

Ik hoop dat jullie genoeg informatie van mijn kant hebben. Als er volgens jullie nog iets mist meldt dat dan even dan voeg ik het zo snel mogelijk toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Staat dit topic wel in het goede subforum? Is er meer informatie nodig om een goed advies te kunnen geven? Dit is ook gewoon een kei harde bump...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 17:13
Mooie keuze, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de ervaringen/meningen zijn van de medetweakers. tot op heden nog weinig response :)

"Commercie kills the scene" - I-f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Na veel gelezen te hebben in de verschillende racetopics hier op GoT lijkt de Thrustmaster T300 Alcantara de betere keuze.

Voordelen:
Betere FFB
Betere Pedalen
Uitbreidbaar (Shifters, Brake Load Cell en dergelijke)
Veel support op verschillende sites
Nadelen:
Duurder
Als ik over ga tot aankoop van een stuurwiel dan zal het dus de Thrustmaster T300 Alcantara worden.

Dit topic mag van mijn part gesloten worden. Er komt toch niet veel feedback terug op dit onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikNijland
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
Even uit nieuwsgierigheid waarom heb je gekozen voor de Alcantara en niet voor de T300 RS TG Edition. Of bestond die toen nog niet?

Ik zit nu namelijk te twijfelen tussen dezelfde 2 sturen.