Welk stuurwiel/shifter combo voor casual sim-driver?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede racestuur/pedalen/shifter combo onder 750 euro, maar het liefst niet meer dan 500. Force-feedback die duidelijk is (sterk is voor mijn niet echt nodig), drie realistische pedalen en een stick shift (hoef niet per sé realistische shifter of sequential, maar die extras zouden wel leuk zijn) zijn vereisten. Ik hoef geen verwisselbaar stuur, aangezien standaard sturen voor mij gemiddeld toch het beste werken.

Eerst dacht ik aan een t300rs alacantara/t300rs gt met th8a of de g29 met de minder realistische en simpelere driving force shifter, maar nu de t150 binnenkort tijdelijk verkrijgbaar is met t3pa pedalen vroeg ik me af of Ik beter daarvoor kon kiezen, of misschien zelfs een t150 met t3pa pro pedalen (beide met th8a shifter).

Welke kan ik als casual sim-driver (racen off-line semi-competitief (niet voor de online leaderbords, maar ik wil wel uiteraard wel winnen) maar toch vooral voor de lol en eurotruck simulator 2) het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 16:57
Ik gebruik zelf een G27 met een losse TH8A schakelpook. Deze combinatie bevalt mij erg goed voor zowel het echte racen als truck simulator. Enige opmerking van de G27 is dat de pedalen goed zijn maar zeker niet perfect, en de TH8A is een zeer fijne shifter, alleen zal je misschien moeten wennen aan de lange gooi van de pook. Zeer leuk voor truck sims, maar voor het racen kan het in eerste instantie storend zijn.

Btw : deze set was zo rond de 400 euro destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb verschillende stuurtjes en heb er een hoop geprobeerd. De G27 vind ik een erg prettig stuur, maar de shifter en pedalen zijn lang niet zo goed als de concurrentie, van de G29 verwacht ik niet veel meer. De Fanatec stuurtjes zijn een stuk beter, maar dan ga je toch al snel over je budget heen. Persoonlijk denk ik dat je met de T300 RS GT Edition met een TH8 shifter een uitstekende combo hebt, of eventueel de T500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-08 13:34
Ik heb zelf een G25 racing wheel gekocht nadat mijn moeder me een Ferrari stuurtje voor Sinterklaas gekocht had. Het ferrari stuurtje was zo groot als mijn hand, dus toen besloot ik voor ,de toentertijd €250,- kostende, G25 te gaan. Dit is nu ongeveer 8 jaar geleden. En het stuur doet het nog prima.

De G27 is een leuk stuur, omdat je de versnelling "voelt" in het pookje. Maar de G27 heeft niet de mogelijkheid om het pookje in alleen Up-Down te zetten.
Ook ik verwacht zoals HKS-Skyline weinig van de G29. Ik vind het ook zeer jammer dat ze de knoppen door Xbox controls vervangen hebben.

Een half jaar terug is wel een klem van mijn G25 afgebroken, maar toen heb ik een donor-stuur kunnen kopen voor een paar tientjes. Eerst had ik nog geprobeerd een klem te printen, maar deze begaf het al vrij snel. Contact met Logitech leverde ook niets op, omdat ze de klemmen niet los leverde.

Het Ferrari stuurtje van Intertoys had het waarschijnlijk niet zo lang volgehouden en ik had er waarschijnlijk ook niet zoveel plezier aan beleeft. De G25 is heerlijk met de 3 pedalen, forcefeedback, flippers op het stuur en 6+R versnellingen.

Ik moet misschien er wel bij vermelden dat ik, mededankzij de G25, echt een Logitech fanboy ben geworden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fancyland op 19-12-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De g29 heeft ps4 controls en de g920 xbox controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-08 13:34
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:57:
De g29 heeft ps4 controls en de g920 xbox controls.
Klopt.
De G29 met playstation controls is te gebruiken op de PS3 en PS4.
Met Xbox controls is te gebruiken op de Xbox One en PC.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat jij 'm voor de PC wilt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yup. De t300 lijkt betere ff te hebben door de belt-drive en enkele brushless motor (compleet met brushless gezoem) ipv dubbele stille brushed motoren met af en toe raar knars geluid (schijnt wel iets sterker te zijn dan de thrustmaster), maar de logitech g29 heeft wel een wat luxere uitstraling en pedalen die mogelijk iets beter zijn dan de t3pa pedalen van thrustmaster.

De t150 is minder luxe, maar wel aanzienlijk goedkoper. Met t3pa scheelt het 100 euro met de t300 alcantara/t300 gt en 10/20 euro met de g920/g29. Die honderd euro besparing tov de t300 is bijna genoeg voor de th8a shifter, maar de g29/g920 met shifter is alsnog goedkoper dan een t150 met t3pa pedalen en een shifter.

Ik hoef geen sterke force feedback, maar wil wel dat de ff duidelijk is, en rare geluiden hoor ik toch niet met mijn headset op. Een realistische shifter hoeft niet, sequential is wel leuk, maar ik kan redelijk overweg met paddle shifters, en ook al is alcantara of leer wel fijner dan rubberachtig plastic, zijn kartsturen vaak ook van dat soort materiaal gemaakt vaak, en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

3 Volgens mij zeer goede opties, en allemaal met hun eigen nadelen: de t300 alcantara de prijs, zeker met th8a, en de grotendeels plastic t3pa pedalen, de g29 de dubbele brushed motoren ipv enkele brushless met snaaraandrijving, wat vaak stiller is, maar door de tandwielen wel rare geluidjes heeft af en toe, en de driving force shifter is slechts een 6-speed, heeft geen sequential optie en is niet super realistisch, wat niet echt een probleem is, maar wel een beetje jammer, en de t150 is dan wel goedkoper dan de t300 met t3pa en th8a, maar toch 100 euro meer dan dan de g29, die luxere pedalen heeft, waarschijnlijk betere ff, leren wiel, meer knoppen, maar de th8a is wel een betere shifter.

Welk setje heeft dus de beste prijs/prestate verhouding voor een beginner die niet later gaat upgraden? T300 alcantara met th8a, g29/g920 met driving force shifter, precies tussen die twee in qua prijs de t150 met t3pa pedalen en th8a shifter? Nogmaals, rare geluiden doen er niet toe, want die hoor ik toch niet met mijn headset op, en ik wil een duidelijke ff, niet per sé een sterke, aangezien ik dan de sterkte toch lager ga zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 11:26 ]

Pagina: 1