Parkeerboete binnen de minuut dat ik muntjes wisselde! FFS

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
Sommige reacties zijn echt op het irritante af. 'Ik heb wel altijd parkeergeld bij', 'Was je echt wel 2 minuten weg'. Komop mensen, het is geen criminieel. Zijn intentie was geld wisselen om te parkeren, dat dit dan even langer duurt dan je zou willen (of je koopt toevallig wat nu je er toch staat) rechtvaardigt absoluut geen bon van minimaal 90 euro. Die betweterige opmerkingen zijn echt vreselijk.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
rikoos schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Snap ik, mijn opmerking ging ook meer om jouw opmerking dat je niet weet of hij echt aan het wisselen was of een pakje kauwgun aan het kopen was. Die aanname mogen ze namelijk niet maken ;-)
Die aanname hoeven ze ook niet te maken, er is niemand in het voertuig, er staat niemand bij de betaalautomaat en er ligt geen kaartje. Wat die persoon dan wel aan het doen is, is eigenlijk totaal irrelevant :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
STIMPPYYY schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:48:
Sommige reacties zijn echt op het irritante af. 'Ik heb wel altijd parkeergeld bij', 'Was je echt wel 2 minuten weg'. Komop mensen, het is geen criminieel. Zijn intentie was geld wisselen om te parkeren, dat dit dan even langer duurt dan je zou willen (of je koopt toevallig wat nu je er toch staat) rechtvaardigt absoluut geen bon van minimaal 90 euro. Die betweterige opmerkingen zijn echt vreselijk.
HAHAHA de eerste die het durft te zeggen ;-) ik merk zo wie zo dat hier op Tweakers die tendens de laatste jaren steeds sterker wordt. Het is zo dus eigen schuld ipv enige compassie en begrip van het probleem.

Zie mijn eerdere opmerking over een bon die ik kreeg. Hier kreeg ik in een ander topic ook commentaar op dat ik het raar vond. Alles heel letterlijk nemen ipv situatie bekijken en dan een mening geven ;-)

• Martinusz
Ten eerste weet je niet of persoon in kwestie daadwerkelijk geld was wisselen, het kan ook gewoon een k*t smoes zijn. Maar goed, laten we ervan uitgaan dat het wel zo is, de parkeerwachter heeft alle recht om die boete neer te leggen, ook al is het binnen '2 minuten'.

Ten tweede zullen er meer mensen in beroep gaan met deze k*t smoes, dan dat ze daadwerkelijk geld aan het wisselen waren, dat betekent allemaal onnodig administratieve rompslomp, welke vaak toch niet te bewijzen valt door die persoon. Resultaat dat al jaren de adminstratiekosten omhoog gaan, en dat vinden we dan gek 8)7

Nee de TS is geen crimineel, dat ben je sowieso niet als je een boete krijgt, maar je kunt ook gewoon de consequentie eens dragen als je zelf in gebreke bent en deze keer een keer pech hebt dat er een parkeerwachter er precies was op dat moment.

Verwijderd

Martinusz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:53:
[...]

Die aanname hoeven ze ook niet te maken, er is niemand in het voertuig, er staat niemand bij de betaalautomaat en er ligt geen kaartje. Wat die persoon dan wel aan het doen is, is eigenlijk totaal irrelevant :)
Zo redeneren ze inderdaad. Mijn schoonzus heeft een bon gekregen terwijl ze op zoek was naar een werkende automaat. De twee dichtsbijzijnde waren defect, de eerst werkende buiten zicht van de auto.

Bij haar bezwaar kreeg ze te horen dat ze de gemeente (amsterdam) had moeten bellen om aan te geven dat de automaat defect was en te vragen naar de dichtstbijzijnde werkende automaat. Bezwaar afgewezen!
Uiteraard staat nergens op de parkeermeter wat je bij een defect moet doen. Ook het nummer dat je moet bellen staat nergens vermeld.

Het is simpelweg verkapte belastingheffing. Ze gaan er vanuit dat je voor dat bedrag niet naar de rechter gaat. En al verliezen ze bij de rechter ze gaan gewoon door met bezwaren afwijzen op een grond die door de rechter al van tafel is geveegd. Zie hier de betrouwbare overheid.

P.S. Hoe de controleur dan weet dat ze gebeld heeft en geen bon geeft als ze twee straten verder staat te betalen vertelt het verhaal niet!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Zo redeneren ze inderdaad. Mijn schoonzus heeft een bon gekregen terwijl ze op zoek was naar een werkende automaat. De twee dichtsbijzijnde waren defect, de eerst werkende buiten zicht van de auto.

Bij haar bezwaar kreeg ze te horen dat ze de gemeente (amsterdam) had moeten bellen om aan te geven dat de automaat defect was en te vragen naar de dichtstbijzijnde werkende automaat. Bezwaar afgewezen!
Uiteraard staat nergens op de parkeermeter wat je bij een defect moet doen. Ook het nummer dat je moet bellen staat nergens vermeld.

Het is simpelweg verkapte belastingheffing. Ze gaan er vanuit dat je voor dat bedrag niet naar de rechter gaat. En al verliezen ze bij de rechter ze gaan gewoon door met bezwaren afwijzen op een grond die door de rechter al van tafel is geveegd. Zie hier de betrouwbare overheid.

P.S. Hoe de controleur dan weet dat ze gebeld heeft en geen bon geeft als ze twee straten verder staat te betalen vertelt het verhaal niet!
Er zijn altijd uitzonderingen, maar volgens mij was de automaat niet defect bij de TS :)

Mijn parkline kaart was eens gevallen, terwijl ik wel ingelogd was, toen scande ze nog niet op kenteken blijkbaar. Had ik ook een bon, maar goed factuurtje erbij en werd kwijt gescholden, naja het was meer een waarschuwing en de volgende keer had ik pech :?
Nu scannen ze gelukkig gewoon op kenteken :)

Dusja er zijn ook zat situaties waarbij het wel redelijk is dat er anders wordt geoordeeld dan een boete, alleen ik vind geld wisselen er niet 1 van :)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 22:11

iMars

Full time prutser

da_PSI schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:07:
[...]

Ik probeer ook weleens met een koe te betalen in de supermarket, alleen staren ze me dan een beetje raar aan :9 .... Laatst was ik ook bij de benzene pomp, had alleen wat boodschappen in de auto liggen, de baliemedewerker accepteerde mijn boodschappen ook niet als betaalmiddel :P
:D :+ _/-\o_
Bedoelde natuurlijk met muntgeld...

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Martinusz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:26:
[...]

Er zijn altijd uitzonderingen, maar volgens mij was de automaat niet defect bij de TS :)
De aanname niemand bij de auto dus niet betaald klopt gewoon niet, dat is wat ik duidelijk probeer te maken. Men moet gewoon een redelijke tijd in acht nemen om te kunnen betalen en voor zover men dat nu doet is die in veel situaties gewoon te kort.

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:32:
[...]

De aanname niemand bij de auto en niemand bij de betaalautomaat dus niet betaald klopt gewoon niet, dat is wat ik duidelijk probeer te maken. Men moet gewoon een redelijke tijd in acht nemen om te kunnen betalen en voor zover men dat nu doet is die in veel situaties gewoon te kort.
FTFY
Waarom zouden ze langer moeten wachten :? er is niemand bij de auto of betaalautomaat, moeten ze dan 10 minuten gaan wachten?

en ja in geval van defecte automaten is het een ander verhaal, maar ik denk dat ze niet altijd defect zijn ;)

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:58
Martinusz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:37:
[...]
in geval van defecte automaten is het een ander verhaal, maar ik denk dat ze niet altijd defect zijn
Moet er bij ons de blauwe parkeerkaart gelegd worden met het uur van aankomst.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
rikoos schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:08:
Het is zo dus eigen schuld ipv enige compassie en begrip van het probleem.
Nou ja, ik vat even samen wat TS ons allemaal verteld heeft.
• hij neemt geen geld mee, want dat heb je meestal toch niet nodig
• hij zag na het wisselen de beambte lopen maar deed daar niets mee
• hij dacht bij zichzelf dat het grappig zou zijn als hij beboet was

Vooral dat laatste is toch wel een reden om het als eigen schuld te bestempelen toch? Murphy enzo? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-11 16:29
Ik zou als ik TS was gewoon in beroep gaan. Ik weet niet of je nog een bon o.i.d. hebt van het parkeren?

Desnoods vraag je aan de winkelier waar je geld hebt gewisseld om een verklaring af te leggen.
Gonadan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:04:
[...]

Nou ja, ik vat even samen wat TS ons allemaal verteld heeft.
• hij neemt geen geld mee, want dat heb je meestal toch niet nodig
• hij zag na het wisselen de beambte lopen maar deed daar niets mee
• hij dacht bij zichzelf dat het grappig zou zijn als hij beboet was

Vooral dat laatste is toch wel een reden om het als eigen schuld te bestempelen toch? Murphy enzo? ;)
Om even in te gaan op jouw enorme bijdrage in je post.
• tegenwoordig gaat een groot gedeelte van het betalingsverkeer electronisch, waarom zou je nog met cash geld op zak lopen? Ik heb een pashouder waarin ik mijn pinpas, creditcard, etc. heb zitten. Sporadisch zit daar papiergeld in. Muntgeld kan ik er niet eens in kwijt.
• al had hij de parkeerbeambte aangesproken dan had de boete toch niet teruggedraaid kunnen worden, wat wil je hier mee zeggen?
• deze opmerking zegt toch helemaal niets.... iedereen denk wel eens "goh het zou toch wel grappig/apart/leuk/vervelend/[insert 'gevoel' hier] zijn als..."

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:53

Typhone

Who Dares Wins

Dus jij staat boven de wet? Al dat geouwehoer eromheen is niet belangrijk en relevant. Je neemt het risico toch echt zelf door weg te lopen. Bij Coolblue in Eindhoven heb ik zovaak mensen bekeurd zien worden die allemaal 'aan het wisselen waren' (in de wachtrij van Coolblue zeker) en keer op keer wordt het vingertje opgeheven naar de BOA's. Enige vorm van zelfreflectie is er tegenwoordig niet meer bij. Daarbij heeft de TS alle middelen om 'goede wil' te laten blijken onbenut gelaten.

Volledig terecht dus. De krachttermen die, onbewust, toch een en ander zeggen over de TS die regelmatig geuit zijn tegen de sterke arm van de gemeente in dit geval (speculatie jazeker) doen het beeld en de intentie geen goed.

Als ik helemaal fout zit staat hier de oplossing.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

Rmg

dnbo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:20:
Ik zou als ik TS was gewoon in beroep gaan. Ik weet niet of je nog een bon o.i.d. hebt van het parkeren?
Waarom? om nog eens 40 euro weg te flikkeren?

Ja het is lullig, nee dit ga je niet winnen bij een rechter, dit is al vaker voorgekomen, er is jurisprudentie, hoelang denk je dat een rechter over een uitspraak gaat doen :?

https://uitspraken.rechts...ECLI:NL:GHAMS:2010:BM4506 hier nog een uitspraak, dit is tot hoger beroep gegaan he.

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBDHA:2015:7660
Welke weer refereert naar

https://uitspraken.rechts...id=ECLI:NL:HR:2005:AU5160
En nog 41 zaken waar geld wisselen een rol speelt

https://uitspraken.rechtspraak.nl/#zoekverfijn/zt[0][zt]=Parkeerbelasting+&zt[0][fi]=AlleVelden&zt[0][ft]=Alle+velden&zt[1][zt]=wisselen&zt[1][fi]=AlleVelden&zt[1][ft]=Alle+velden&so=Relevance&ps[]=ps1

Je kan als nummer 42 toch je gelijk proberen te halen..... of die 40 euro in je zak houden.
Daarbij is van belang dat voormelde handelingen niet kunnen worden aangemerkt als handelingen waarmee aan de verplichting om bij aanvang van het parkeren de parkeerbelasting te voldoen, uitvoering wordt gegeven. Volgens vaste jurisprudentie is het wisselen van geld immers geen uitvoeringshandeling
Dat tegenwoordig op sommige plekken te betalen is met een pinpas, of kleingeld minder normaal is is net zo van toepassing als de kleur van z'n auto.

[ Voor 27% gewijzigd door Rmg op 28-07-2017 13:46 ]

• Gonadan

Gonadan

dnbo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:20:
Om even in te gaan op jouw enorme bijdrage in je post.
Als je op de man wilt spelen ga dan even al mijn posts in het topic lezen. Of beter, lees het hele topic. Dan krijg je een beter beeld. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 09:01
Ze zijn ook wel erg dol op incasseren in veel steden, maken zich geen zorgen over hoe de mensen over ze denken.

Hier hebben de parkeerwachters een aantal gekleurde krijtjes op zak, bij hun eerste passage zetten ze een kruisje op je band als je nog niet betaald hebt. Bij hun tweede passage een minuut of 10 later lopen ze de kruisjes na en degene die nog niet betaald hebben krijgen een boete. Weinig klachten zo, je kan laden/lossen of wisselen, lukt dat niet binnen die 10 minuten dan kun je pech hebben. Het is maar net wat de grote boze parkeerwachtersbaas van z'n personeel verwacht.

Maar ja, daar heb jij nu niks aan, succes met het hogere beroep.

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:08
Bijzonder, welke locatie stond deze meter?
Ik kan me geen enkele plek in het centrum voorstellen, buiten het centrum zelfs niet waar ze parkeerautomaten hebben waar enkel met muntgeld betaald kan worden, deze meesten hebben een combinatie; muntgeld, kaart, mobiel.

Volgens mij hebben we deze nergens meer; Afbeeldingslocatie: http://www.zuidoosthoeker.nl/files/2012/11/parkeermeter-522x391.jpg

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Rebel-Rebel schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:23:
Bijzonder, welke locatie stond deze meter?
Ik kan me geen enkele plek in het centrum voorstellen, buiten het centrum zelfs niet waar ze parkeerautomaten hebben waar enkel met muntgeld betaald kan worden, deze meesten hebben een combinatie; muntgeld, kaart, mobiel.

Volgens mij hebben we deze nergens meer; [afbeelding]
Haha, blast from the past.
Nee die dingen zie je inderdaad niet meer, maar volgens mij zijn er nog genoeg meters. (Nu niet in grootsteden), maar in kleinere dorpjes, die enkel kleingeld aannemen.

Staat meestal trouwens de meldig op: "bij defect gelieve andere meter te gebruiken of parkeerschijf te leggen"

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:21:
[...]

...

Mmm, staat er geen telefoonnummer op een meter, of heeft ze het niet gezien?
Maar iedereen die hier geld bij zich heeft, heeft toch ook pen en papier bij zich. Even een briefje onder de ruitenwisser: meter is defect....

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gonadan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:28:
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Voor een deel ben ik het met je eens. Als het tijdverschil echt zo klein is kan ik mij ook niet voorstellen dat men geen begrip kan opbrengen. De vraag is echter, hoe had de beambte begrip moeten opbrengen dan? @emjen zegt dat hij ze weg zag lopen, maar heeft ze niet aangesproken. Ofwel, er is geen enkele mogelijkheid geweest tot begrip opbrengen.
Het uitschrijven van de boete kost ook langer dan twee minuten werk. Er moet immers eerst opgezocht worden of er voor de de auto netjes betaald is, bonnetje achter de ruit, of een van de (vele) apps. Daarna moet de boete genoteerd worden, hetzij op papier voor achter de ruitenwisser, danwel digitaal. Hoe dan ook, daarvoor moet een formulier ingevuld worden, wat ook tijd kost. ;)

Ik kan mij daarom niet voorstellen, als het tijdsverschil écht twee minuten is, dat de parkeerhandhaving de TS niet heeft zien uitstappen en een winkel in zien lopen om hem vervolgens een paar minuten later naar de automaat te zien gaan. In die zin vind ik het wel degelijk het uitschrijven van een boete, om het uitschrijven van een boete. Die tijd werkt twee kanten op hé. Niet alleen naar de TS, maar óók naar de parkeerhandhaving.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2017 15:34 ]

• Gonadan

Gonadan

CH40S schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:32:
Het uitschrijven van de boete kost ook langer dan twee minuten werk. Ik kan mij daarom niet voorstellen, als het tijdsverschil écht twee minuten is, dat de parkeerhandhaving de TS niet heeft zien uitstappen en een winkel in zien lopen om hem vervolgens een paar minuten later naar de automaat te zien gaan. In die zin vind ik het wel degelijk het uitschrijven van een boete, om het uitschrijven van een boete. Die tijd werkt twee kanten op hé. Niet alleen naar de TS, maar óók naar de parkeerhandhaving.
En nu bevestig je precies mijn vermoeden. We gaan bij de parkeerbeheerder bij voorbaat uit van het meest slechte scenario. Volledig gebaseerd op aannames, hoogstwaarschijnlijk gevoed door een afkeer jegens parkeerbeambten.

Een boete schrijven is tegenwoordig niet meer dan een kenteken in vullen en wat vinkjes zetten. Niet voor niets zijn er auto's met camera's die het volautomatisch doen. Eén foto en klaar.

Los daarvan beschrijft de TS al dat hij ze zag weglopen, dus zij hebben hem niet meer gezien. Maar dit zal geen objectieve discussie leveren. Het beeld van dergelijke beambten vertroebelt het verhaal dermate dat zij nooit als integer gezien zullen worden. Laten we het daarom maar rusten. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gonadan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:37:
En nu bevestig je precies mijn vermoeden. We gaan bij de parkeerbeheerder bij voorbaat uit van het meest slechte scenario. Volledig gebaseerd op aannames, hoogstwaarschijnlijk gevoed door een afkeer jegens parkeerbeambten.
En jij mag wel uitgaan van aannames en 'het meest slechte scenario'? Dat ik een afkeer zou hebben tegen zulke mensen? Ook die mensen zijn mijn vroegere collega's geweest (weliswaar van een andere gemeente, maar toch), dus nee, ik kijk niet op tegen zulke mensen en heb al helemaal geen afkeer. Ikzelf heb intussen menig verhaal al gehoord van de parkeerhandhaving. ;) Als ik dat niet mag, omdat het niet strookt met jouw mening, doe het zelf dan ook niet.
Een boete schrijven is tegenwoordig niet meer dan een kenteken in vullen en wat vinkjes zetten. Niet voor niets zijn er auto's met camera's die het volautomatisch doen. Eén foto en klaar.
Als het digitaal uitgeschreven wordt. Maar ook dan ben je echt wel meer tijd kwijt dan twee minuten, dus dat maakt totaal niet uit. Ik breng het wat stellig, maar dat betekend niet dat het geen mogelijkheid is. Zeker gezien de tijdsspanne die de TS geeft, is dat zeker niet ondenkbaar, want het gebeurd gewoon ontzettend veel, helaas.
Maar dit zal geen objectieve discussie leveren. Het beeld van dergelijke beambten vertroebelt het verhaal dermate dat zij nooit als integer gezien zullen worden. Laten we het daarom maar rusten. :)
Met andere woorden; je kan bij mij jouw gelijk niet krijgen, omdat jij denkt dat ik een vertroebeld beeld heb van die mensen en daarom heb je geen zin meer in de discussie. Ook prima, daar niet van. ;) Maar doe niet alsof het enkel aan de ander ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2017 15:48 ]

• Gonadan

Gonadan

CH40S schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:41:
Met andere woorden; je kan bij mij jouw gelijk niet krijgen, omdat jij denkt dat ik een vertroebeld beeld heb van die mensen en daarom heb je geen zin meer in de discussie. Ook prima, daar niet van. ;) Maar doe niet alsof het enkel aan de ander ligt.
Het heeft niet te maken met gelijk krijgen, maar met inhoudelijk discussiëren. Als jij er bij voorbaat al niet vanuit kunt gaan dat hij integer gehandeld heeft dan heeft inhoudelijke discussie totaal geen zin.
Het is geen aanname van mijn kan dat jij ze niet als integer kunt beschouwen, dat draag je hier letterlijk uit.
Ga mij dan ook niet verwijten dat ik een pot/ketel doe terwijl je dat zelf juist probeert te forceren. Het heeft geen zin. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gonadan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:52:
Het heeft niet te maken met gelijk krijgen, maar met inhoudelijk discussiëren. Als jij er bij voorbaat al niet vanuit kunt gaan dat hij integer gehandeld heeft dan heeft inhoudelijke discussie totaal geen zin.
Het is geen aanname van mijn kan dat jij ze niet als integer kunt beschouwen, dat draag je hier letterlijk uit.
Ga mij dan ook niet verwijten dat ik een pot/ketel doe terwijl je dat zelf juist probeert te forceren. Het heeft geen zin. :)
Ik ga er niet vanuit dat er niet integer gehandeld zou zijn, ik hou het enkel open als optie en daarom geef ik het (wellicht wat stellig) aan. ;)
Het is geen aanname van mijn kan dat jij ze niet als integer kunt beschouwen...
Hoezo is dit geen aanname dan en wat ik volgens jou doe wel? :? Sorry, maar je betrekt het weer naar een ander toe en ook dit is net zo goed een aanname, die gewoonweg niet klopt. :)

Wat mij betreft houdt het hier overigens op. Ik heb geen zin om mijzelf te moeten blijven verdedigen tegenover jou en de aannames die jij doet én waaraan je blijft vasthouden, terwijl ik net al aangeef niets tegen de parkeerhandhavers (die an sich al genoeg over zich heen te verduren krijgen) te hebben.

In de tien jaar dat ik bij een G4 gemeente werkte, heb ik genoeg verhalen gehoord van parkeerhandhavers en toezichthouders, dus vanuit mij niets anders dan respect voor deze mensen, die vaak toch al de klos zijn tegenover burgers.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2017 16:07 ]

• Gonadan

Gonadan

CH40S schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:55:
Ik ga er niet vanuit dat er niet integer gehandeld zou zijn, ik hou het enkel open als optie en daarom geef ik het (wellicht wat stellig) aan. ;)
Ok, dan doe ik ook even de aanname (:+) dat jouw opmerking over 'schrijven om het schrijven' ook als optioneel bestempeld mag worden. Die is pas van toepassing als bovenstaand bevestigd is? Beschouw ik hem als iets minder stellig. :)

De rest ga ik niet op in, dat zou een fikse metadiscussie opleveren. Daar wordt niemand blij van. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Martinusz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:37:
[...]

FTFY
Waarom zouden ze langer moeten wachten :? er is niemand bij de auto of betaalautomaat, moeten ze dan 10 minuten gaan wachten?

en ja in geval van defecte automaten is het een ander verhaal, maar ik denk dat ze niet altijd defect zijn ;)
Ik betaal vaak genoeg bij de parkeerautomaat en moet regelmatig opzoek naar een andere automaat omdat de automaat beide bankpassen en de creditcard uitspuugt met de melding dat hij die niet kan lezen. En contant accepteren ze juist weer niet in Amsterdam.

Elke keer loop ik het risico dat ze in die tijd met hun automatische controle voorbij rijden en ik een bon krijg waar geen verweer tegen mogelijk is.

Toen in Osdorp betaald parkeren werd ingevoerd was de buurt het niet eens. Regelmatig waren ALLE automaten kapot. Toch werd vrolijk bonnen uitgedeeld.

Het kan me niet eens meer schelen of het wettelijk klopt het is gewoon verworden tot asociale geldklopperij.

Als je parkeerbelasting wil heffen en boetes gaat uitdelen lijkt het mij niet gek om te zorgen dat je systemen werken.

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 15:51
De meeste parkeerautomaten in Eindhoven accepteren muntgeld, sms, pin, citypas ... als je geen van de vier hebt dan wordt het wel bijzonder.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:03:
[...]

Ik betaal vaak genoeg bij de parkeerautomaat en moet regelmatig opzoek naar een andere automaat omdat de automaat beide bankpassen en de creditcard uitspuugt met de melding dat hij die niet kan lezen. En contant accepteren ze juist weer niet in Amsterdam.

Elke keer loop ik het risico dat ze in die tijd met hun automatische controle voorbij rijden en ik een bon krijg waar geen verweer tegen mogelijk is.

.........
Precies zoals ik eerder beschreef in dit topic. Boete gekregen terwijl ik zelffs nog in de auto zat door zo'n scan wagen!!! Het is een slecht systeem wat idd niet waterdicht is maar als parkeerder wel de dupe van wordt. Jij moet bewijzen dat zij een fout hebben gemaakt NADAT je eerst je boete betaald hebt.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

emjen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:43:

In eindhoven kun je alleen de parkeermeters alleen betalen met muntgeld. Dat wist ik niet. Gelukkig was er letterlijk tegenover mijn auto een winkel waar ik muntjes kon wisselen. In die twee minuten heb ik een boete gekregen.

Deze heb ik aangevochten. Deze is afgewezen omdat:

- Gemeente Eindhoven van elke persoon verwacht dat die muntgeld op zak heeft.
- Dat je verwacht wordt vanaf het moment dat je parkeert, ook betaald.
- geld wisselen hoort niet bij de betalingshandeling.

Nu wil ik eigenlijk in hoger beroep gaan.

Ten eerste: ik heb gewoon betaald.
- Gemeente Eindhoven kan volgens mij niet verwachten van mensen dat ze altijd muntgeld op zak hebben.
Ik heb nooit geld op zak.
Ik kan het zo kinderachtig maken als: moet ik dit op TV zien? Hebben ze borden aan de kant van de weg waar staat: wissel geld voordat je ons stadje in komt! Volgens mij kan je dit wettelijk niet verwachten, helemaal niet in een tijd waar elke andere gemeente steeds meer wisselgeld probeert weg te werken uit de portemonnee's van de mensheid.
Check Google Streetview.
Maargoed. Wat denken jullie? Kost me griffierecht (40€).
Wat ga je nu doen? emjen in "Parkeerboete binnen de minuut dat ik muntjes wisselde! FFS" zegt later dat je vanuit het principe gaat doen. Al op tijd bezwaar gemaakt? Het is een urban myth dat gemeentes standaard afwijzen en daarna bij hardnekkige klanten wel in de zaak te duiken.

En please, Parkmobile? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 28-04-2019 23:10 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
Ik geloof er geen snars van dat hij geld aan het wisselen was:

* TS reageert niet meer
* In eindhoven kent niemand parkeerplekken waar je alleen met muntgeld kunt wisselen
* TS is vaker in hoger beroep gegaan om een boete ongedaan te maken
* TS is onduidelijk over het gekochte kaartje en verschil in tijd (en hoelang hij uiteindelijk daar parkeerde, sta je er 5 minuten is het aannemelijk dat je geen kaartje koopt icm smoesje dan als je er uur staat)
* TS is Nederlander :+

Jammer dit ;(

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1 2 Laatste