Parkeerboete binnen de minuut dat ik muntjes wisselde! FFS

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emjen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-04 14:01
Hallo allemaal,

In eindhoven kun je alleen de parkeermeters alleen betalen met muntgeld. Dat wist ik niet. Gelukkig was er letterlijk tegenover mijn auto een winkel waar ik muntjes kon wisselen. In die twee minuten heb ik een boete gekregen.

Deze heb ik aangevochten. Deze is afgewezen omdat:

- Gemeente Eindhoven van elke persoon verwacht dat die muntgeld op zak heeft.
- Dat je verwacht wordt vanaf het moment dat je parkeert, ook betaald.
- geld wisselen hoort niet bij de betalingshandeling.

Nu wil ik eigenlijk in hoger beroep gaan.

Ten eerste: ik heb gewoon betaald.
- Gemeente Eindhoven kan volgens mij niet verwachten van mensen dat ze altijd muntgeld op zak hebben. Ik kan het zo kinderachtig maken als: moet ik dit op TV zien? Hebben ze borden aan de kant van de weg waar staat: wissel geld voordat je ons stadje in komt! Volgens mij kan je dit wettelijk niet verwachten, helemaal niet in een tijd waar elke andere gemeente steeds meer wisselgeld probeert weg te werken uit de portemonnee's van de mensheid.
- Het voelt voor mij hetzelfde als iemand beboeten in de supermarkt die nog op weg is naar de kassa omdat hij aan het stelen is. Beiden zijn we nog op weg naar de kassa.
- In het geval van geen muntgeld: hoe verwacht gemeente eindhoven dan dat ik daaraan kom? terug de auto in stap, naar een benzinestation, en dan weer terug naar de parkeerplek? Eindhoven maakt het wel makkelijk om boetes te innen op deze manier.
- En ik meen ook dat je 15 minuten gratis mag laden/lossen? Overal?

Schelden en andere krachttermen zijn echt niet nodig, net als onnodig hoofdlettergebruik.

Maargoed. Wat denken jullie? Kost me griffierecht (40€).

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 27-07-2017 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:53
Gewoon aanvechten, kans is wel redelijk aannemelijk dat je gelijk krijgt. Het helpt natuurlijk wel als je kan aantonen dat je muntgeld aan het wisselen was. Heb ooit ook een boete aangevochten en gewonnen. Rechter kijkt meer dan alleen op basis waarop hierboven is afgewezen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik denk dat de belangrijkste vraag is die jij jezelf moet stellen: hoeveel vrije tijd heb je over EN hoeveel energie heb je over om hier in te steken versus hoe belangrijk jij het vindt.

Inhoudelijk gezien: ik heb uit persoonlijke ervaring moeilijker verdedigbare parkeerboetes kwijtgescholden zien worden. Ik denk dat je wel sterk staat.

[ Voor 31% gewijzigd door Ircghost op 27-07-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:33
En voor een volgende keer, parkmobile of parkline gebruiken. Geen gedoe met munten meer... :-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• emjen
Ircghost schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:47:
Ik denk dat de belangrijkste vraag is die jij jezelf moet stellen: hoeveel vrije tijd heb je over EN hoeveel energie heb je over om hier in te steken.. versus, hoe belangrijk vind jij het.
principes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:33
Volgende keer gewoon muntgeld op zak hebben en direct betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dat is nog geen antwoord op de vraag, slechts de rechterhelft van de vergelijking :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

xminator schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:49:
Dat is zijn vraag niet

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• STIMPPYYY
xminator schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:49:
Inderdaad, welkom in het jaar 2000 voor christus |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Deze heb ik aangevochten. Deze is afgewezen omdat:

- Gemeente Eindhoven van elke persoon verwacht dat die muntgeld op zak heeft.
- geld wisselen hoort niet bij de betalingshandeling.
Dit is opzich niet heel onredelijk. Wel erg zuur natuurlijk voor die korte tijd, maar ik snap de regels die er voor zijn ook wel. Je kan het natuurlijk proberen verder aan te vechten, maar of het lukt, geen idee. Je kan vinden over de situatie wat je wil, en dat snap ik ook wel, maar opzich zit je gewoon fout, hoe lullig dan ook.

Deze regels zijn er denk ik ook voor mensen die even 5 minuten een boodschap doen. Als je dan zegt dat je ging wisselen kan je altijd gratis parkeren als je maar snel genoeg bent.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 27-07-2017 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 15:49
Ik begreep altijd dat je 10 minuten had. Voor het geval een automaat kapot was en je naar 1 verderop moest?
Zou dat niet in de APV of wet moeten staan?

Sowieso irritant en als je de tijd hebt lekker aanvechten! Voor 40€ heb je wel een hoop vermaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

Spotmatic

Ken sent me

Heb ik ook gehad, in gemeente Gulpen (bij het zwembad). Het vervelende van dergelijke parkeerterreinen is dat je er kunt parkeren voordat je hebt betaald (het trekken van een kaartje bij een toegangshek zie ik ook als betalen). Dat doet dus iedereen, eerst parkeren en dan een kaartje kopen (want dan weet je zeker dat er plek is). Ik had geen geld, dus naar het zwembad om te wisselen. Toen ik terugkwam was het kwaad al geschied en ik heb zelfs degene die de boete uitschreef aangeklampt, maar hij kon niks meer doen. Maar eigenlijk ben je dan inderdaad in overtreding, hoe lullig ook. Ik heb ook bezwaar gemaakt maar dit werd natuurlijk standaard afgewezen. Het was mij verder de moeite van het aanvechten niet waard, want bij navraag bij de gemeente bleek dat dit in hun APV stond.

[ Voor 4% gewijzigd door Spotmatic op 27-07-2017 15:54 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je kan pas na het parkeren zien op welke tijden je moet betalen voor het parkeren, en je kan ook pas na het parkeren zien hoe je kan betalen. In de tijd dat de naar de automaat loopt, er achter komt dat je niet kan betalen, en terugloopt naar je auto om weer weg te rijden kan je dus ook een boete krijgen?

Klagen over "alleen muntjes" vind ik trouwens niet terecht: muntgeld is een wettig betaalmiddel. De gemeenten die alleen private betaalmiddelen accepteren zijn wat dat betreft erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:17
Je hebt het over 2 minuten?
Maar zo snel zijn die knakkers nu ook weer niet, en je stond in de winkel er recht voor en je zag niks?

Waren het echt maar 2 minuten of was je gewoon langer weg?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 14:40
Ik heb ook nooit (munt)geld op zak, erover klagen zou ik dus zeker.

Maar omdat jij kunt bewijzen dat tussen moment boete uitdelen en parkeerkaart kopen <1min zit, win je vrijwel zeker de zaak. De vraag is of jij je tijd hier in wil steken, voordat dit allemaal achter de rug is ben je zo een jaar verder.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emjen
Het waren twee minuten; ik zag die knakker weglopen en dacht nog bij mijzelf: hoe grappig als ik nu een boete had gehad.

Die had ik ook gehad. Maar dat zag ik pas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 22:43
Grappig, in de automaten hier kan nieteens muntgeld en kan je alleen met plastic betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

De APV van eindhoven zegt er in ieder geval niks over :P https://www.eindhoven.nl/...atselijke-verordening-apv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dan zeg ik, aanvechten ;)

Bekijk het van de andere kant (flauw wellicht):

1. Moeten ze dan even alle winkels in de buurt af om te kijken of jij geld aan het wisselen bent?
2. Moeten ze dan bij elke auto minimaal X minuten gewoon afwachten ipv gelijk boete schrijven?
3. Wie zegt dat jij dat jij dat geld ook echt aan het wisselen was voor de automaat?
4. etc....

Dan nog, ik snap je gevoel en daarom een terechte opmerking van @Ircghost : als je de tijd hebt....

Ter vergelijking: ik kwam laatst op een plek waar ook alleen muntjes kon. Bizar en stond te vloeken, maar ik heb de auto gepakt, veel verder geparkeerd in garage en was te laat daardoor op afspraak. Maar ik had geen zin en tijd in de stappen die jij nu moet gaan maken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
emjen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:43:
- Het voelt voor mij hetzelfde als iemand beboeten in de supermarkt die nog op weg is naar de kassa omdat hij aan het stelen is. Beiden zijn we nog op weg naar de kassa.
Het is vergelijkbaar met als jij de kassa passeert om nog even gauw je portemonnee uit de auto te halen en dan beschuldigt wordt van winkeldiefstal.
- In het geval van geen muntgeld: hoe verwacht gemeente eindhoven dan dat ik daaraan kom? terug de auto in stap, naar een benzinestation, en dan weer terug naar de parkeerplek? Eindhoven maakt het wel makkelijk om boetes te innen op deze manier.
De gemeente verwacht, terecht, dat jij weet dat je gaat parkeren en dat je ook weet dat je dan moet betalen. Over het algemeen staat zelfs op de borden bij de automaat of je geld nodig hebt of PIN.
Jij neemt zelf de gok dat je weg komt zonder kleingeld. Zo heb ik altijd een stapel munten in de auto liggen waar ik geen hol mee doe, puur voor het geval dat.

Los daarvan vind ik het niet meer van deze tijd om dit te verwachten als gemeente zijnde. We hebben PIN en diverse apps tegenwoordig. Hoe prehistorisch (brabant, duh) ben je dan dat je nog alleen nog munten accepteert? Alleen al om die reden zou je ze moeten aanklagen. :P
Maargoed. Wat denken jullie? Kost me griffierecht (40€).
Ik zou er rustig een biertje op drinken en dan tot de conclusie komen dat het mij alle moeite niet waard is. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 17:22

Flappiewappie

Hier nog meer

In amsterdam heb ik me dit ook altijd afgevraagd. Stel je parkeert je auto en en rijdt zon scan waggie voorbij; heb je dan een boete te pakken? Volkskrant legt uit;

https://www.volkskrant.nl...arkeercontroles~a4237969/

Als je verhaal klopt (en ik zou ervoor zorgen dat je wellicht een statement van de winkelier kunt krijgen over het wisselen van geld) zou er dus iets van een marge moeten zijn.

In theorie is het natuurlijk --> aanrijden --> Parkeer --> uit de auto naar parkeermeter of app opstarten --> minuut na parkeren is er een lopende betaling. 5 minuten is al vrij ruim en je moet dan ook prima in 5 minuten geld kunnen wisselen lijkt me. Wellicht dat het wat langer duurde? Dan is de boete (hoe zuur dan ook) wat mij betreft terecht.

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:50:
[...]

Dit is opzich niet heel onredelijk. Wel erg zuur natuurlijk voor die korte tijd, maar ik snap de regels die er voor zijn ook wel. Je kan het natuurlijk proberen verder aan te vechten, maar of het lukt, geen idee. Je kan vinden over de situatie wat je wil, en dat snap ik ook wel, maar opzich zit je gewoon fout, hoe lullig dan ook.
Ik vind het persoonlijk onredelijk voor een gemeente om dit te doen. Je wordt tegenwoordig doodgegooid met reclames 'Klein bedrag, pinnen mag', wat de overheid tot nu toe niets tegen in de weg legt. Zelf gaat de overheid ook steeds verder door met digitalisering.

Toch dwingt een gemeente je op deze manier om toch nog kleingeld bij je te houden, ook al wordt het steeds minder gebruikt. Dat hoort wat mij betreft niet te kunnen, zo lang de overheid en het bedrijfsleven juist het pingedrag blijft aanmoedigen.
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:58: Over het algemeen staat zelfs op de borden bij de automaat of je geld nodig hebt of PIN.
9 van de 10 keer zie je die palen amper staan totdat je geparkeerd hebt, laat staan dat je de borden erop kan lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoelpoot op 27-07-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25
rikpro schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:02:
[...]

Ik vind het persoonlijk onredelijk voor een gemeente om dit te doen. Je wordt tegenwoordig doodgegooid met reclames 'Klein bedrag, pinnen mag', wat de overheid tot nu toe niets tegen in de weg legt. Zelf gaat de overheid ook steeds verder door met digitalisering.

Toch dwingt een gemeente je op deze manier om toch nog kleingeld bij je te houden, ook al wordt het steeds minder gebruikt. Dat hoort wat mij betreft niet te kunnen, zo lang de overheid en het bedrijfsleven juist het pingedrag blijft aanmoedigen.

[...]

9 van de 10 keer zie je die palen amper staan totdat je geparkeerd hebt, laat staan dat je de borden erop kan lezen.
Pinnen? Ouderwets. Iedereen heeft toch een smartphone en als je in (de buurt van) een stad woont, zorg je toch dat je standaard iets van Parkmobile er op hebt staan? Ik ben maar wat blij dat gemeenten daarin geinvesteerd hebben. Nooit meer op zoek naar een automaat.

Aan de TS; ik ben bang dat je de schuld moet leggen bij alle mensen die ooit de smoes hebben gebruikt "ik was geld aan het wisselen"...

Als je zo ontzettend tegen muntgeld bent lijkt het me sowieso logisch dat je een app hebt. Of is dat daar niet mogelijk

[ Voor 8% gewijzigd door monkel op 27-07-2017 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emjen
[...]

[...]

Precies; ik heb een keer eerder gemeente Amsterdam ook aangevochten omdat ik vier dagen lang verkeerd stond (na het krijgen van een verse parkeervergunning). Het bedrijf dat over deze parkeerbedoeling gaat had me geen extra informatie opgestuurd, maar dat kon ik moeilijk aanvechten. Mijn punt was: hun kaart was onduidelijk. Mijn punt: na het zien van de kaart had ik het niet kunnen weten.

Ik ben in hoger beroep gegaan en daarna nog naar de rechtbank. Ging wel om meer geld (4 keer 60 euro) maar heb uiteindelijk gelijk gekregen. Kreeg onlangs een vernieuwde kaart terug, voor iedereen die hier in de buurt woont. Soms mag je gewoon dingen verwachten van je gemeente.

Het punt is dat je als volk soms moeilijk moet gaan doen. De eerste keer zijn ze het standaard volgens mij niet met je eens. Maar als meerdere mensen met het punt van die "geef me minstens vijf minuten om munten te wisselen!" komen, en de rechter het er een paar keer mee eens is omdat het onmenselijk is om minder te verwachten, dan worden er wel daadwerkelijk aanpassingen gemaakt.

in ieder geval, dat is waarom ik het zou doen. helemaal waarom het om ancient *knip* gaat als *knip* muntgeld.

[ Voor 2% gewijzigd door deepbass909 op 28-07-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is toch wel enigszins afhankelijk van hoe goed de parkeerder zijn best doet om dergelijke informatie te achterhalen alvorens de auto neer te prakken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:16

tha_crazy

Mafketel

monkel schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:08:
[...]

Pinnen? Ouderwets. Iedereen heeft toch een smartphone en als je in (de buurt van) een stad woont, zorg je toch dat je standaard iets van Parkmobile er op hebt staan? Ik ben maar wat blij dat gemeenten daarin geinvesteerd hebben. Nooit meer op zoek naar een automaat.

Aan de TS; ik ben bang dat je de schuld moet leggen bij alle mensen die ooit de smoes hebben gebruikt "ik was geld aan het wisselen"...
Ik woon in de buurt van de stad, kom er ook nog wel eens.
Echter een betalingsapp heb ik niet
90% van de gevallen ga ik met de motor, daar hoef ik niet voor te betalen.
Die overige 10% parkeer ik in parkeergarages.

En mochten die vol zijn, dan ga ik inderdaad wel aan de slag met pinnen/kleingeld.
Maar voor die 2x in het jaar dat dat gebeurd ga ik geen app installeren.

En ik denk dat ik daar niet de enige in ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emjen
[...]

Als je zo ontzettend tegen muntgeld bent lijkt het me sowieso logisch dat je een app hebt
App ga ik vanaf nu doen; ik rijd echter weinig met de auto, dus het zit niet echt in mijn systeem om hieraan te denken buiten de keren dat ik moet parkeren met muntgeld.

En wat betreft die smoes: je prikt daar snel doorheen als daar meer dan 5 a 10 minuten overheen zijn gegaan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:40
Als buitenlander is dat ook niet makkelijk.
Elk land/stad heeft verschillende apps, en die installeer je niet zomaar even...

Ik had in UK ook geen geld op zak (had nog niks afgehaald), en heb een andere plaats gezocht om te parkeren met credit card.

Bij deze zaak zou ik een boete van <30€ betalen, en als het meer is de zaak laten voorkomen en uitleg geven.

(nu twijfel ik ook wel over die 5 minuten... geld wisselen duurt echt zo lang niet, en die parkeerwachters zien je ook toekomen, en geven normaal een beetje respijt)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
[...]

Dan moet die stad maar Parkmobile hebben. En je moet zelf maar Parkmobile willen gebruiken. Dat is namelijk ook een private dienst die, ondanks de relatief kleine grootte, bijna net zo onbereikbaar is als Mark Zuckerberg of Donald Trump. Hebben mn ouders zelf ondervonden nadat hun lopende parkeersessie niet meer in Parkmobile terugkwam, hebben ze wekenlang heen en weer voor moeten bellen.
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:11:
[...]

Dat is toch wel enigszins afhankelijk van hoe goed de parkeerder zijn best doet om dergelijke informatie te achterhalen alvorens de auto neer te prakken. ;)
Zodra je weet dat ergens parkeerpalen staan is het genoeg wat mij betreft. Pas als je bij de paal staat hoef je na te denken over hoe en wat je gaat betalen, in plaats van dat eerst achter het stuur te bedenken.

[ Voor 24% gewijzigd door Stoelpoot op 27-07-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dan gebruik je toch Yellowbrick? :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emjen
Tommie12 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:12:

(nu twijfel ik ook wel over die 5 minuten... geld wisselen duurt echt zo lang niet, en die parkeerwachters zien je ook toekomen, en geven normaal een beetje respijt)
Dit is makkelijk te bewijzen met mijn briefje en het briefje van de parkeerwachter, lijkt me? Volgens mij zitten er letterlijk 2 minuten tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

rikpro schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:13:
Zodra je weet dat ergens parkeerpalen staan is het genoeg wat mij betreft. Pas als je bij de paal staat hoef je na te denken over hoe en wat je gaat betalen, in plaats van dat eerst achter het stuur te bedenken.
Da's prima, dat is een keuze. Maar dan moet je ook accepteren dat je weer ergens anders moet gaan staan als je niet kunt betalen. ;)
emjen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:56:
ik zag die knakker weglopen en dacht nog bij mijzelf: hoe grappig als ik nu een boete had gehad.
Dan heb je het ook wel een beetje verdiend hè? :+

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 27-07-2017 16:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Gonadan op 27-07-2017 16:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:18:
[...]

Da's prima, dat is een keuze. Maar dan moet je ook accepteren dat je weer ergens anders moet gaan staan als je niet kunt betalen. ;)
Maar dat is ook een keuze voor verkeersveiligheid. Ik weet dat ik er voldoende geld voor zou hebben, contant of gepind. Dat is een vaststaand feit. Als je dan eerst wilt kijken hoe je wel of niet kan betalen, moet je langzamer gaan rijden en je aandacht verdelen over een parkeergebied waar al veel mensen, misschien met kinderen, lopen, en de parkeerautomaat.

En als ik dan bij de automaat sta, kan ik ook best wel even geld gaan wisselen voor 2 minuten. Ik heb immers genoeg geld, het is niet alsof ik daar nog voor moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 13:37

Metro2002

Memento mori

Alleen met muntgeld kunnen betalen :') Die lopen ook gelukkig slechts 30 jaar achter.

Rotterdam was vroeger ook zo'n drama met de chipknip die geen hond gebruikte. Net zo'n ramp als contant geld en je moest eerst stad en land afzoeken om dat klereding op te laden. Net als dat je stad en land af mag zoeken naar een locatie waar je muntgeld kan wisselen want dat komt nu eenmaal niet uit een geldautomaat.

Als je zo graag wilt dat mensen betalen, maak het makkelijk: Pinnen of met creditcard betalen.

Betalen met je mobiel heb ik me nooit in verdiept en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet met zoveel aanbieders en soms sms diensten ? Ik parkeer wel in een parkeergarage dan.

Maar over het algemeen mijd ik steden die betaald parkeren hebben als de pest. Dat is uiteindelijk immers hun doel. Dat ik mijn geld ergens anders ga uitgeven. Dan moet ik ze niet teleurstellen.

@ TS, ik hoop dat je dit aanvecht en wint, echt zo sneu dit soort acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

rikpro schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:26:
Maar dat is ook een keuze voor verkeersveiligheid. Ik weet dat ik er voldoende geld voor zou hebben, contant of gepind. Dat is een vaststaand feit. Als je dan eerst wilt kijken hoe je wel of niet kan betalen, moet je langzamer gaan rijden en je aandacht verdelen over een parkeergebied waar al veel mensen, misschien met kinderen, lopen, en de parkeerautomaat.
We gaan toch niet weer kinderen en veiligheid bij discussies betrekken hè? :D
De meeste mensen willen gewoon z.s.m. een parkeerplek veilig stellen, dat is de enige reden dat ze alleen maar oog hebben voor de parkeerplaatsen. :)
En als ik dan bij de automaat sta, kan ik ook best wel even geld gaan wisselen voor 2 minuten. Ik heb immers genoeg geld, het is niet alsof ik daar nog voor moet kijken.
Ik heb het gewoon standaard in de auto, heb je dat gezeur niet.;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:54
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:28:
Ik heb het gewoon standaard in de auto, heb je dat gezeur niet.;)
Zo doe ik het ook. Komt ook wel eens van pas als ik onderweg bij een tankstation van het toilet wil gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Andersom heb je ook gemeenten die alleen ervoor kiezen om alleen pinbetalingen aan te bieden (https://www.rijksoverheid...taalmiddel-overal-betalen)

Dat ze alleen muntgeld aanbieden als mogelijkheid is natuurlijk belachelijk, maar ik vraag mij af of je daarmee een sterke zaak op kunt zetten.

Heb je trouwens die antwoorden op papier? Ben wel even benieuwd naar wat er exact gezegd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:03

Rmg

Sowieso kan je op de Bergstraat en de Stationsweg parkeergeld met pas betalen. Dus "In Eindhoven kan je alleen met muntgeld betalen" is sowieso overtrokken.

Sowieso iedereen gebruikt die smoes als ie de parkeerwachter bij zijn auto ziet. :z

Dit is je spullen van de supermarkt al in je auto laden en als ze er wat van komen zeggen "Ja maar hierna ga ik betalen" :+

https://www.businessinsid...keer-je-een-boete-579284/

Hier zo'n, kan je mooi als jurisprudentie gebruiken als je bezwaar gaat maken :+

[ Voor 61% gewijzigd door Rmg op 27-07-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon aanvechten, en een tip voor iedereen: Leg kleingeld in de asbak of dergelijks in je auto.

misschien heb je hier wat aan TS : wel of geen parkeerboete laden lossen

[ Voor 44% gewijzigd door Hackus op 27-07-2017 17:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PilatuS schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:50:
Als je welgeteld 2 minuten stil staat om geld te wisselen, dan heeft de parkeerhandhaving jou echt wel zien arriveren én uit het pand zien komen nadat je geld hebt gewisseld.

Dit is gewoon een boete geven om het boete kunnen geven, de parkeerhandhaver kwam denk ik nog niet aan zijn maandelijke aantal uitgeschreven boetes of zo. Ik denk dat @emjen best sterk staat tegenover een rechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:40

kronolith

[EDIT]

Flappiewappie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:58:
In amsterdam heb ik me dit ook altijd afgevraagd. Stel je parkeert je auto en en rijdt zon scan waggie voorbij; heb je dan een boete te pakken?
Ja dus! Mijn vriendin werkt in Amsterdam, in een betaald parkeren gebied. Een aantal weken terug zou ik haar even oppikken, ze stond al op me te wachten toen ik aan kwam rijden. Om het overige verkeer niet te hinderen ben ik toen het parkeervak ingedraaid. Op het moment dat zij instapt en wij weer weg willen rijden komt er zo'n scan-auto voorbijrijden. 2 dagen later viel de bekeuring op de mat _/-\o_ _O-

Overigens -uiteraard- aangevochten en gewonnen, hoefde niet te betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:06
Dafuq... Ik draag al jaren geen cash meer mee, laat staan muntgeld. Kan me ook niet herinneren wat de laatste keer is geweest dat ik het nodig heb gehad :/ De keren dat ik in Eindhoven geweest in een parkeergarage gestaan, dat kon gelukkig gewoon met de debit kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CH40S schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:02:
[...]
Als je welgeteld 2 minuten stil staat om geld te wisselen, dan heeft de parkeerhandhaving jou echt wel zien arriveren én uit het pand zien komen nadat je geld hebt gewisseld.

Dit is gewoon een boete geven om het boete kunnen geven, de parkeerhandhaver kwam denk ik nog niet aan zijn maandelijke aantal uitgeschreven boetes of zo. Ik denk dat @emjen best sterk staat tegenover een rechter.
Of het was stiekem toch geen twee minuten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:05:
Of het was stiekem toch geen twee minuten. ;)
Dan nog kan je redelijkerwijs niet verwachten dat iemand instantly een parkeerkaartje heeft nadat iemand zijn of haar auto heeft geparkeerd. Het blijft dus eerder boete uitschrijven om het boete uitschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CH40S schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:07:
Dan nog kan je redelijkerwijs niet verwachten dat iemand instantly een parkeerkaartje heeft nadat iemand zijn of haar auto heeft geparkeerd. Het blijft dus eerder boete uitschrijven om het boete uitschrijven.
Hoe weet je dat dan? Wellicht heeft de parkeerwachter de TS echt niet gezien, dan heeft hij toch gewoon zijn werk gedaan?
Ik begrijp dat het geen populair beroep is, maar om nu meteen het slechtste te denken is ook niet nodig toch? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

CH40S schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:07:
[...]
Ja dat kunnen ze dus wel, zijn meerdere rechtzaken over geweest, Muntjes wisselen is geen excuus.

Sowieso staat er zo'n groot blauw vierkant boven elke parkeerpaal waar op staat op welke manieren je kan betalen, hoef je de auto niet voor uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emjen
Rmg schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:09:
[...]

Ja dat kunnen ze dus wel, zijn meerdere rechtzaken over geweest, Muntjes wisselen is geen excuus.

Sowieso staat er zo'n groot blauw vierkant boven elke parkeerpaal waar op staat op welke manieren je kan betalen, hoef je de auto niet voor uit.
Schelden en andere krachttermen worden niet geaccepteerd. Maar thanks voor het opzoeken, scheelt me weer 40€.

Al ben ik het er nog steeds niet mee eens en moeten we dus voor zoiets een petitie tekenen, blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 27-07-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Staat mij trouwens iets van bij, dat er niet direct een boete gegeven mag worden bij geen kaartje.
ook bij over tijd staan bepaalde tijd. ooit gezien bij tv programma van Veronica "bij de politie" of zoiets.
Men loopt dan de straat uit of aan de overkant en na (2minuten) mag er beboet worden. btw als ts naar de winkel loopt, moet parkeerbeheer al aan komen lopen, en het invoeren duurt ook even.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-07 12:13

Jean Paul

Reservebelg

Geeft die machine niet eerste 15 minuten gratis? Hier in België lijkt het standaard. Een goed moment om eerst even gratis 15 minuten te parkeren terwijl je voor de overige betaling zorgt.

Grappig overigens dat veel zaken nog cash gaan in België, terwijl vrijwel elke parkeerautomaat hier wel weer een kaart ondersteund :+

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En wat nu, als jij in de rij staat bij de parkeer automaat en daardoor een kwartier (of twintig minuten voor mijn part) moet wachten (omdat andere automaten in de omgeving stuk zijn bijvoorbeeld) en jij alsnog een boete krijgt? ;) Sorry, maar als de genoemde twee minuten ook echt die twee minuten zijn, dan is dit echt het boete uitdelen om boete uit te delen. ;) Ik weet dat menig Tweaker graag zwart-wit denkt, maar elke situatie is altijd uniek.

Ook heeft de parkeerhandhaving dan Emjen moeten zien uitstappen danwel lopen naar de automaat of naar de auto. In 2 minuten heeft een parkeerhandhaver echt geen boete uitgeschreven namelijk.

Wellicht heeft @emjen ze ook gezien? :) Dat moet dan haast wel en vraag ik mij af of je de parkeerhandhavers gesproken hebt? :) Anders is het ook te zien aan het tijdstip waarop de boete is uitgeschreven en de startdatum van het bonnetje uit de parkeer automaat. ;)
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:08:
Hoe weet je dat dan? Wellicht heeft de parkeerwachter de TS echt niet gezien, dan heeft hij toch gewoon zijn werk gedaan?
Ik begrijp dat het geen populair beroep is, maar om nu meteen het slechtste te denken is ook niet nodig toch? :)
Hoe ik dat weet? Omdat het door het hele land wel gebeurd? Ook bij de gemeente waar ik werkzaam was gebeurde het vrij vaak, eigenlijk. :) (Ikzelf werkte daar overigens op de servicedesk van de IT-afdeling) Zolang het verschil tussen uitschrijven van de boete en de starttijd van het parkeerbonnetje slechts een paar minuten is, sta je echt sterk en zou ik écht wel in hoger beroep gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2017 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-07 11:23
Elke wet is onderhevig aan redelijkheid. Dus als er maar een klein beetje tijd zit tussen de boete en het gekochte kaartje is er echt niets aan de hand. Ik kan niet opmaken of er ook echt een parkeerkaartje is gekocht, en wat de delta was tussen de boete en de timestamp op het parkeerkaartje.
Het eerste aanvechten altijd afwijzen is voor de overheden een goede manier om met een goedkope drempel een eerste filtering te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
[...]

Artikel is wel bijna 2 jaar oud (Augustus 2015). Het document van de rechtszaak is niet meer in te zien maar vermoedelijk is die de twee jaar al gepasseerd. Vraag is dan ook relevant deze uitspraak nog is. Twee jaar terug was er minder opkomst van "parkeren met je mobiel" en was betalen met muntgeld nog standaard.

Stond laatst in Zwolle, konden ook geen muntjes meer in. Sterker nog, kreeg geen eens een kaartje meer maar moest mijn kenteken invoeren op het apparaat.

Ik weet niet of het nodig gaat zijn, maar valt hard te maken dat je daadwerkelijk binnen was voor het wisselen van geld en dat dit slechts 2 minuten heeft geduurd? Wie zegt dat je niet al een half uur binnen was voor boodschappen ;-)?

[ Voor 11% gewijzigd door Robbie T op 27-07-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CH40S schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:29:
Hoe ik dat weet? Omdat het door het hele land wel gebeurd? Ook bij de gemeente waar ik werkzaam was gebeurde het vrij vaak, eigenlijk. :) (Ikzelf werkte daar overigens op de servicedesk van de IT-afdeling) Zolang het verschil tussen uitschrijven van de boete en de starttijd van het parkeerbonnetje slechts een paar minuten is, sta je echt sterk en zou ik écht wel in hoger beroep gaan.
Nee ik bedoel, hoe weet jij dat het schrijven om het schrijven is? Het is toch gewoon wat van die man verwacht wordt? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:40:
Nee ik bedoel, hoe weet jij dat het schrijven om het schrijven is? Het is toch gewoon wat van die man verwacht wordt? :?
Als het tijdsverschil daadwerkelijk zo klein is als @emjen zegt dat het is, kan ik mij niet voorstellen dat men geen begrip kan opbrengen voor de situatie. Je kan immers nooit direct een kaartje uit de parkeerautomaat halen. Anders is iedereen direct al te beboeten voor fout parkeren en zo werkt het gewoonweg niet. Nogmaals, menig Tweaker denkt graag ontzettend zwart-wit, maar dat is hier niet echt handig. ;)

Een parkeerkaartje is al gauw vijf minuten werk of meer. Laat iemand een keer 2 minuten extra nodig zijn om geld te wisselen, zodat hij wél een kaartje uit de parkeerautomaat kan halen. Het uitschrijven van de boete net zo, kost ook echt geen 10 seconden werk, dus ik kan niet geloven dat @emjen geen parkeerwacht heeft gezien, als het tijdsverschil daadwerkelijk zo klein is.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emjen
CH40S schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:45:
[...]
Als het tijdsverschil daadwerkelijk zo klein is als @emjen zegt dat het is, kan ik mij niet voorstellen dat men geen begrip kan opbrengen voor de situatie. Je kan immers nooit direct een kaartje uit de parkeerautomaat halen. Anders is iedereen direct al te beboeten voor fout parkeren en zo werkt het gewoonweg niet. Nogmaals, menig Tweaker denkt graag ontzettend zwart-wit, maar dat is hier niet echt handig. ;)

Een parkeerkaartje is al gauw vijf minuten werk of meer. Laat iemand een keer 2 minuten extra nodig zijn om geld te wisselen, zodat hij wél een kaartje uit de parkeerautomaat kan halen. Het uitschrijven van de boete net zo, kost ook echt geen 10 seconden werk, dus ik kan niet geloven dat @emjen geen parkeerwacht heeft gezien, als het tijdsverschil daadwerkelijk zo klein is.
ik heb de parkeerwachter wel gezien, hij liep denk ik weg van mijn auto. Ik zag geen bon, anders had ik hem aangesproken. Al weet ik niet of dat zin had gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

emjen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:51:
ik heb de parkeerwachter wel gezien, hij liep denk ik weg van mijn auto. Ik zag geen bon, anders had ik hem aangesproken. Al weet ik niet of dat zin had gehad.
Staat er dan op de boete die je hebt gekregen wel een tijd + datum van waarop hij uitgeschreven is? Dan kan je die tijden vergelijken met de start tijd + datum op de bon van de parkeerautomaat. Als dat verschil minimaal is, zou ik gewoon een hoger beroep starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emjen
Jup, heb ik ook gedaan. Maar dan komen ze dus met die argumenten uit mijn eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoeveel is dat verschil dan als ik vragen mag? Want als dat letterlijk minuten werk is, zou ik gewoon hoger beroep aangaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 13:36
Wat denken jullie? Kost me griffierecht (40€).
Ik zou je het griffierecht besparen, want ik denk dat het zinloos is om dit aan te vechten. De beslissing op het bezwaar volgt namelijk bestendige rechtspraak. In 2005 overwoog de Hoge Raad in een zaak waar de belanghebbende geld was gaan wisselen om de parkeerbelasting te betalen en hem intussen een naheffingsaanslag was opgelegd:
Het Hof heeft terecht geoordeeld dat het wisselen van enig betaalmiddel teneinde parkeerbelasting te voldoen niet een handeling is waarmee uitvoering wordt gegeven aan "het bij de aanvang van het parkeren in werking stellen van een parkeermeter of parkeerautomaat" zoals bedoeld in artikel 234, lid 2, aanhef en letter a, van de Gemeentewet.
Zie voor een recente zaak met een ander
oordeel deze zaak. Casus: geparkeerd, geld wisselen, 19.50 parkeerkaartje gekocht, maar om 19.49 al een naheffingsaanslag opgelegd. De rechtbank verwees naar het genoemde arrest van de Hoge Raad. Hier lag echter expliciet beleid van de parkeercontroleur:
Uit die verklaring blijkt dat de parkeercontroleur een beleid voert waarbij hij geen naheffingsaanslag oplegt indien een belastingplichtige voorafgaand aan het wisselen van geld aan de parkeercontroleur mededeelt dat hij zulks gaat doen.
Het door de parkeercontroleur gevoerde beleid behelst een soepele toepassing van de redelijke tijd die een belastingplichtige wordt gegund voor het verrichten van de uitvoeringshandelingen tot het voldoen van de parkeerbelasting, uitgaande van de intentie van de belastingplichtige om de verschuldigde parkeerbelasting te willen voldoen, in welk geval die redelijke tijd wordt verlengd met enkele minuten om geld te wisselen.
Het hof hecht geloof aan de verklaring van belanghebbende dat hij, nadat hij merkte geen muntgeld voorhanden te hebben, geen parkeercontroleur heeft opgemerkt, en voorts dat hij direct geld is gaan wisselen, en in aansluiting daarop zo spoedig mogelijk een parkeerkaartje heeft gekocht, en dat een en ander slechts enkele minuten heeft geduurd.
De naheffingsaanslag was in dit geval in strijd met dat beleid. Daarom kwam het hof tot een ander oordeel, anders was het gewoon weer hetzelfde resultaat geworden als bij de rechtbank.

[ Voor 42% gewijzigd door voske op 27-07-2017 18:19 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07 17:32
Lastig, heb zelf ook vrij recentelijk een prent gehad van een parkeerwacht terwijl ik in de rij stond bij de automaat. Uitleg wilde meneer niet accepteren tot ik hem meesleepte naar de rij voor de automaat zodat hij het zelf kon zien.

Ben ook wel benieuwd hoe dat zit in steden met van die scanwagentjes / parkeren op kenteken. Wat nou als jij inderdaad aan het betalen bent terwijl de scanmeneer langs rijdt. Ben je dan de sigaar of niet?

Overigens wel compliment waardig dat je dit aan wil vechten. Ik vraag me alleen af hoe ver je er mee komt.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 22:32

iMars

Full time prutser

Ik zeg aanvechten :Y)

Hier in Zoetermeer zijn ze gelukkig coulant (en alleen met plastic betalen). Ze hebben meestal zicht op de parkeermeter (meestal zichtbaar in de buurt) en kijken of ze iemand mogelijk op dat pad zien lopen. Als ze niemand zien, dan beginnen ze meestal met schrijven (digitaal). Maar dat proces kost ook een paar minuten (heb er al genoeg gezien als ze een boete uitschrijven).

Kom jij een paar minuten later aan met geldig bonnetje, zullen ze meestal (heb nog nooit meegemaakt dat ze het niet deden) de boete ongedaan maken.

Het lijkt mij, persoonlijk, van den zotte dat je geen vrijspraak krijgt (als het idd letterlijk 2 minuten is). Ik heb een hekel aan muntgeld en altijd alleen plastic, soms papiergeld bij me. Als ik er dan achter komt dat ik alleen met geld kan betalen, moet je ook de mogelijkheid hebben/krijgen om even gauw te kunnen wisselen.

Ongetwijfeld zullen veel mensen hier misbruik van gemaakt hebben dat ze standaard een stuk strenger hierop reageren. Maar als jij kan aantonen dat je ging wisselen en dat je al binnen 2 minuten een boete kreeg, lijkt mij een gegronde reden om gelijk te krijgen.

P.s.: Je zegt dat je 2 minuten verschil hebt op je parkeerbon en op de boete, dat zegt nog niet alles. Stel je parkeert om 10:00. je gaat op je gemak een winkel binnen. Dan zie je 10:20 (tijd van boete) een parkeerwachter in de buurt. Je rent naar buiten en betaalt gelijk aan de automaat (10:22). Dan stond je al 20 minuten geparkeerd voordat je een boete kreeg.

Ik zeg natuurlijk niet dat het zo is, maar het geeft wel aan dat je een waterdicht bewijsmateriaal moet hebben waarop je echt kan aantonen dat je niet langer dan 2 a 3 minuten stond ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
voske schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:08:
"Uit die verklaring blijkt dat de parkeercontroleur een beleid voert waarbij hij geen naheffingsaanslag oplegt indien een belastingplichtige voorafgaand aan het wisselen van geld aan de parkeercontroleur mededeelt dat hij zulks gaat doen."
M.a.w. je moet eerst wachten tot je een parkeercontroleur ziet? Of kan je die man vrouw bellen?
thetrueman2 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:09:
Ben ook wel benieuwd hoe dat zit in steden met van die scanwagentjes / parkeren op kenteken. Wat nou als jij inderdaad aan het betalen bent terwijl de scanmeneer langs rijdt. Ben je dan de sigaar of niet?
In Leiden kunnen bewoners tegen gereduceerd tarief bezoekers laten parkeren. Ik heb ze pas eens gebeld hoe dat nu zit: nee, je mag niet bij je auto weglopen voordat er betaald is! Je moet dus telefonisch contact leggen met degene waar je op bezoek gaat i.p.v. gewoon naar de voordeur te lopen.
De regelzucht van deze ambtenaren is het enige bestaansrecht van deze ambtenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 13:36
RemcoDelft schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:29:
[...]

M.a.w. je moet eerst wachten tot je een parkeercontroleur ziet? Of kan je die man vrouw bellen?
Nee. Als je een parkeercontroleur ziet, kan je zeggen dat je moet wisselen en kun je hopen dat de parkeercontroleur mee wil werken. In principe word je echter geacht voldoende contant geld bij je te hebben. Heb je dat niet, dan heb je pech als je een naheffingsaanslag wordt opgelegd, tenzij achteraf blijkt dat de parkeercontroleur een gunstiger beleid voert en de oplegging van de naheffingsaanslag in strijd met dit beleid wordt opgelegd.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

CH40S schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:29:
[...]
En wat nu, als jij in de rij staat bij de parkeer automaat en daardoor een kwartier (of twintig minuten voor mijn part) moet wachten (omdat andere automaten in de omgeving stuk zijn bijvoorbeeld) en jij alsnog een boete krijgt? ;) Sorry, maar als de genoemde twee minuten ook echt die twee minuten zijn, dan is dit echt het boete uitdelen om boete uit te delen. ;) Ik weet dat menig Tweaker graag zwart-wit denkt, maar elke situatie is altijd uniek.
Dan ziet ie mensen bij de parkeerautomaat staan. Niet alle situaties zijn uniek, deze is vrij zwart wit, geld wisselen is geen geldige reden voor bezwaar.

Sowieso is de tijd van de boete en het kaartje niet relevant daar is niet uit op te maken hoelang je er al stond voor dat je geld gaat wisselen, en daar zit hem nou de crux, een kaartje kopen als de parkeerwacht bij je auto staat is al een oude truc, ts is slachtoffer van mensen die dit trukje tevaak geflikt hebben :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-06 15:11

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Zebby schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:05:
Dafuq... Ik draag al jaren geen cash meer mee, laat staan muntgeld. Kan me ook niet herinneren wat de laatste keer is geweest dat ik het nodig heb gehad :/ De keren dat ik in Eindhoven geweest in een parkeergarage gestaan, dat kon gelukkig gewoon met de debit kaart.
Ik heb voor dit soort gevallen altijd een hoeveelheid klein geld in de midden console vanmijn auto liggen. Zal misschien in totaal 7 euro zijn, maar al te vaak mee gemaakt dat er nog met muntgeld betaald moest worden. Helemaal in het buitenland (kom net weer terug uit Duitsland, Moezel gebied) nou daar is betalen met de card nog steeds geen gemeen goed. En veel pin punten zijn er ook niet.

Ik heb btw altijd begrepen dat je eerst een kaartje moest halen en dan pas mocht parkeren. Dat vond ik altijd onzin want of je hebt geen plekje of hij wordt op dat moment ingepikt en wat heb ik dan aan dat kaartje. Succes met een evt. aanvechten van deze misstand !

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rmg schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:54:
Dan ziet ie mensen bij de parkeerautomaat staan. Niet alle situaties zijn uniek, deze is vrij zwart wit, geld wisselen is geen geldige reden voor bezwaar.
Het gaat dan ook niet om het wisselen, maar om de tijd die er tussen zit tussen uitschrijven van de boete en de startdatum + tijd van de bon uit de parkeerautomaat. ;)
Sowieso is de tijd van de boete en het kaartje niet relevant daar is niet uit op te maken hoelang je er al stond voor dat je geld gaat wisselen, en daar zit hem nou de crux, een kaartje kopen als de parkeerwacht bij je auto staat is al een oude truc, ts is slachtoffer van mensen die dit trukje tevaak geflikt hebben :O
Natuurlijk is dat wel relevant. Als je een kwartier staat te wachten bij een parkeerautomaat, omdat anderen in de buurt defect zijn, is volgens jou een boete met een tijdstip van binnen dat kwartier dus ook terecht? ;) Dit is dus exact wat ik bedoel met dat Tweakers graag zwart/wit denken. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 13:13

??
Moet je eerst een kaartje kopen voor je gaat parkeren dan?
Je zet toch eerst je auto weg, om vervolgens naar de automaat te lopen?

Of denk ik te simpel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:23
Het is ook irritant dat de regels en betalingsmethodes voor parkeren per plek verschillen, de overheid zou dit toch makkelijk kunnen gelijktrekken?

Daarnaast kom ik ook wel eens op plekken waar de eerste 15 minuten gratis parkeren is, als dit overal zou zijn ben je ook meteen van dit gezeur af want dat is ruim voldoende tijd om te wisselen indien nodig.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:28
Als dit gebeurde op donderdag 13 juli kan het zomaar zijn dat ik, of eigenlijk mijn vriendin, getuige was van dit voorval.
Als je mij zegt welke straat het was (en de datum klopt) kan ik dat bevestigen. Ze zou best als getuigen op willen treden als je kiest het aan te vechten.

Ze vertelde mij later wat er precies gebeurde en ik had al een hele nare nasmaak van het feit dat we niet adequaat genoeg waren om je betoog (relaas) tegen de BOA's te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
Wat is de start tijd en eind tijd van het uiteindelijke parkeerkaartje die je hebt gekocht?

welke parkeerplaats hebben wij het overigens over in eindhoven?

[ Voor 33% gewijzigd door laurens0619 op 27-07-2017 20:11 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:32
GabberPiet schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:23:
Ze vertelde mij later wat er precies gebeurde en ik had al een hele nare nasmaak van het feit dat we niet adequaat genoeg waren om je betoog (relaas) tegen de BOA's te bevestigen.
TS heeft de parkeerwacht alleen weg zien lopen, er is geen betoog of relaas geweest...
emjen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:56:
Het waren twee minuten; ik zag die knakker weglopen en dacht nog bij mijzelf: hoe grappig als ik nu een boete had gehad.

Die had ik ook gehad. Maar dat zag ik pas later.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:28
Jammer had graag geholpen. Gemeente zal wel geldnood hebben, ze zitten er in ieder geval bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:53:
Klagen over "alleen muntjes" vind ik trouwens niet terecht: muntgeld is een wettig betaalmiddel. De gemeenten die alleen private betaalmiddelen accepteren zijn wat dat betreft erger.
Kan je mij aanwijzen in relevante wet en regelgeving waar de acceptatie van muntgeld verplicht wordt gesteld? Het begrip wettig betaalmiddel zegt niets over de mate van acceptatie in Nederland.

Sterker nog, de Belastingdienst (die van de rijksoverheid) accepteert alleen bank betalingen in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gemeente Eindhoven van elke persoon verwacht dat die muntgeld op zak heeft.
Dat was in 1975 best een redelijke aanname. Misschien zou het goed zijn als er een ambtenaar onder zijn steen vandaan kruipt.

Anyway, succes met het vervolg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:55
CH40S schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:02:
[...]
Het gaat dan ook niet om het wisselen, maar om de tijd die er tussen zit tussen uitschrijven van de boete en de startdatum + tijd van de bon uit de parkeerautomaat. ;)
[...]
Natuurlijk is dat wel relevant. Als je een kwartier staat te wachten bij een parkeerautomaat, omdat anderen in de buurt defect zijn, is volgens jou een boete met een tijdstip van binnen dat kwartier dus ook terecht? ;) Dit is dus exact wat ik bedoel met dat Tweakers graag zwart/wit denken. ;)
Als er apparaten defect zijn, kun je dat melden. En dan heb je een verklaring voor het feit dat je niet of met vertraging hebt betaald.

Mocht je het voor laten komen: Aan het einde van je betoog ook meedelen dat als je in het gelijk gesteld wordt een vergoeding wil krijgen voor de reiskosten en gederfde inkomsten. Van te voren even uitrekenen (eventueel kopie loonstrookje mee en aantal uur opgeven dat je vrij moest nemen).

[ Voor 16% gewijzigd door Pat911 op 27-07-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

CH40S schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:02:

Ja als de automaat defect is of andere overmacht. Aangezien in het eerste (afgewezen) bezwaar is aangegeven dat ie aan het wisselen was kan ie nou niet aankomen met een defecte automaat, lange rij of een mogelijk ander excuus wat wel gehoord zou zijn. Over boetes tijdens het geld wisselen zijn al meerdere rechtzaken geweest. Ook verschillende gemeentes geven aan, doe geen moeite.

Dat "ja maar wat als gedoe" is ook typisch tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 00:18
Ik vraag me af of hier geen consumentenbescherming element in kan spelen. Je bent als consument niet voldoende geïnformeerd geweest over de modaliteiten van parkeren in Eindhoven. Op de website is ook niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Flappiewappie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:58:
In amsterdam heb ik me dit ook altijd afgevraagd. Stel je parkeert je auto en en rijdt zon scan waggie voorbij; heb je dan een boete te pakken? Volkskrant legt uit;

https://www.volkskrant.nl...arkeercontroles~a4237969/

Als je verhaal klopt (en ik zou ervoor zorgen dat je wellicht een statement van de winkelier kunt krijgen over het wisselen van geld) zou er dus iets van een marge moeten zijn.

In theorie is het natuurlijk --> aanrijden --> Parkeer --> uit de auto naar parkeermeter of app opstarten --> minuut na parkeren is er een lopende betaling. 5 minuten is al vrij ruim en je moet dan ook prima in 5 minuten geld kunnen wisselen lijkt me. Wellicht dat het wat langer duurde? Dan is de boete (hoe zuur dan ook) wat mij betreft terecht.
In Rotterdam rijdt de scanwagen rond en als ze een "hit" hebben, wordt een parkeerwachter ingeschakeld. Daarmee gaan ze ervan uit dat de tijd tussen scanwagen en parkeerwachter voldoende is om dit soort marges van de TS te ontwijken.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

bonus schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:59:
[...]

Ik heb voor dit soort gevallen altijd een hoeveelheid klein geld in de midden console vanmijn auto liggen. Zal misschien in totaal 7 euro zijn, maar al te vaak mee gemaakt dat er nog met muntgeld betaald moest worden. Helemaal in het buitenland (kom net weer terug uit Duitsland, Moezel gebied) nou daar is betalen met de card nog steeds geen gemeen goed. En veel pin punten zijn er ook niet.

Ik heb btw altijd begrepen dat je eerst een kaartje moest halen en dan pas mocht parkeren. Dat vond ik altijd onzin want of je hebt geen plekje of hij wordt op dat moment ingepikt en wat heb ik dan aan dat kaartje. Succes met een evt. aanvechten van deze misstand !
Zelfde hier, al mijn koper geld en stukjes van 10 en 20 cent gaan gewoon de asbak van de wagen in (wordt dat ding ook es nuttig gebruikt). Dat doet toch pijn als je het in de portefeuille steekt in je achterzak anders.

Is het emergency potje. Je weet nooit wanneer je iets uit een automaat nodig hebt: parkeerautomaat, brood, drankje, condooms :+ ,...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:24
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:08:
[...]

Ik vind het ook vreemd ja. Het volgende binnen 2 minuten (titel zegt binnen de minuut maar goed)
1. de parkeerwachter moest nog aan komen lopen.
2. de parkeerwachter moest checken of er ergens een kaartje lag.
3. de parkeerwachter moest de bon schrijven / intikken op zijn systeem.
4. parkeerwachter was foetsie, anders kon de TS (lijkt mij) even vragen samen de winkel in te gaan om aan te tonen dat hij puur in die winkel was om geld te wisselen.
Dit was dan vermoedelijk een speedy gonzales, bliksemsnel zoals superman.

Vroeger heb ik eens in een winkel gewerkt naast de stad (ook betaald parkeren), veel klanten kwamen binnen en rende spontaan naar buiten zodra de parkeerwachter kwam, uiteraard met het smoesje: moest geld wisselen.
Hun kwamen dan lachend binnen met de melding dat ze onder een boete uit gekomen waren.

Mij lijkt indien je ervaring hebt met die smoes (terecht of onterecht) dat je hier niet meer naar luistert.

Nee ik zou hier geen werk van maken (ondanks dat de TS duidelijk wilt horen: parkeerwachter is fout, ts heeft gelijk, vecht het aan....).

Stel punt 1 tot en met 4 is wel van toepassing en we hadden te maken met een super held (zo snel als de bliksem) dan is het gewoon balen denk ik en een les voor de toekomst: verwacht je ergens te moeten parkeren + betalen? Zorg er altijd voor dat je wisselgeld bij je hebt (ik weet niet beter?)..
Als het bij miljoenen mensen gewoon altijd goed gaan, omdat iedereen weet dat de kans groot is dat je met wisselgeld dient te betalen.. Dan kan je niet bij in de rechtszaal aankomen met de melding: ja jullie zijn ouderwets, jullie dit jullie dat, nee JIJ had wisselgeld bij je moeten hebben.
Van de andere kant, tsja je kan het proberen, puur uit ''principe''.

Had je wel je ''sos'' lampen aanstaan toen je snel ging wisselen?

[ Voor 21% gewijzigd door LopendeVogel op 28-07-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 08:20
iMars schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:26:
Als ik er dan achter komt dat ik alleen met geld kan betalen....
Ik probeer ook weleens met een koe te betalen in de supermarket, alleen staren ze me dan een beetje raar aan :9 .... Laatst was ik ook bij de benzene pomp, had alleen wat boodschappen in de auto liggen, de baliemedewerker accepteerde mijn boodschappen ook niet als betaalmiddel :P

[ Voor 44% gewijzigd door da_PSI op 28-07-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

PolarBear schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:05:
[...]

Kan je mij aanwijzen in relevante wet en regelgeving waar de acceptatie van muntgeld verplicht wordt gesteld? Het begrip wettig betaalmiddel zegt niets over de mate van acceptatie in Nederland.

Sterker nog, de Belastingdienst (die van de rijksoverheid) accepteert alleen bank betalingen in euro's.
In België was het van in eind jaren 1800 tot 1993 een onderdeel van de wet dat je genoeg geld op zak moest hebben om een brood ofso iets te kunnen kopen. 50 BEF, anders werd je geklasseerd onder de noemer landloper en was je strafbaar. Is dan wel in 93 afgeschaft.

Misschien is/was er ook een vergelijkbare wet in Nederland die men vergeten is :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

azz_kikr schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:14:
[...]

In België was het van in eind jaren 1800 tot 1993 een onderdeel van de wet dat je genoeg geld op zak moest hebben om een brood ofso iets te kunnen kopen. 50 BEF, anders werd je geklasseerd onder de noemer landloper en was je strafbaar. Is dan wel in 93 afgeschaft.

Misschien is/was er ook een vergelijkbare wet in Nederland die men vergeten is :D
Nederland had sinds 1809 ook de "Wet op landloperij en bedelarij", maar die is in 2000 geschrapt :)
In de eerste versie van het nationale Wetboek van Strafrecht (Sr) dat in 1809 tot stand kwam werd landloperij als een misdrijf opgenomen, rondzwerven zonder aantoonbare middelen van bestaan werd strafbaar gesteld. De gedachte hierachter was, dat iemand die sterk genoeg was om rond te reizen, ook sterk genoeg was om te kunnen werken. Dat er vaak geen werkgelegenheid was, werd daarbij genegeerd. De landlopers die werden opgepakt, werden vaak 'tewerkgesteld' in het oosten van Nederland, waar ze in een soort strafkampen aan landontginning werkten. Een bekende inrichting voor landlopers was Esserheem in Veenhuizen. Later werd het evenals bedelarij strafbaar gesteld als een overtreding (art. 432-434 Sr).

In de 20e eeuw nam het aantal veroordelingen sterk af: In 1904 werden 1920 mensen voor veroordeeld, in 1938 710 en in 1963 nog maar 27.[1] In 2000 werd landloperij in Nederland uit het Wetboek van Strafrecht geschrapt. Op de BES-eilanden was en is landloperij evenals bedelarij nog steeds een overtreding (art. 451-453 Wetboek van Strafrecht BES).
Zie Wikipedia: Landloper

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Maar een rechter kijkt naar het scenario en bekijkt of de overtreding redelijk is. Persoonlijk denk ik nog steeds dat je zult winnen als de persoon waar jij muntjes hebt gewisseld even een verklaring ondertekend en kan bevestigen dat jij hebt geparkeerd, muntjes bent komen wisselen om vervolgens een bonnetje te halen binnen de tijd. Volgens mij kijkt een rechter ook naar 'hoe druk was het met parkeren op dat moment', dus hoe fair is de overtreding eigenlijk of is het gewoon flauw. Kan dus ook zo zijn dat de boete wordt gehalveerd. Gezien het bedrag heb je hier dus niet zoveel aan, maar voelt wel lekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:24
STIMPPYYY schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:22:
Maar een rechter kijkt naar het scenario en bekijkt of de overtreding redelijk is. Persoonlijk denk ik nog steeds dat je zult winnen als de persoon waar jij muntjes hebt gewisseld even een verklaring ondertekend en kan bevestigen dat jij hebt geparkeerd, muntjes bent komen wisselen om vervolgens een bonnetje te halen binnen de tijd. Volgens mij kijkt een rechter ook naar 'hoe druk was het met parkeren op dat moment', dus hoe fair is de overtreding eigenlijk of is het gewoon flauw. Kan dus ook zo zijn dat de boete wordt gehalveerd. Gezien het bedrag heb je hier dus niet zoveel aan, maar voelt wel lekker :)
Ja maar ik vraag me af hoe deze superheld (de bliksemsnelle parkeerwachter) dit allemaal binnen 2 minuten heeft kunnen doen (of zoals de titel zegt: binnen de minuut)?
Zat deze parkeerwachter al verstopt onder een auto voor of achter die van de TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:17
STIMPPYYY schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:22:
Alleen de handeling geld wisselen is geen onderdeel van het proces van parkeergeld betalen ;)
Als jij in de rij bij een automaat staat, logisch, daar kun je niks aan doen, dat zal de parkeerwachter ook zien. Dat jij geld moest gaan wisselen, is ten eerste al jouw eigen probleem op dat moment, ten tweede kan de parkeerwachter dat niet controleren, hij/zij ziet niemand bij de automaat, ziet geen kaartje, dus schrijft boete uit. Dat dit alles (aan komen rijden/lopen/fietsen) controleren en uitschrijven bon binnen 2 minuten is gebeurd, vind ik nog steeds moeilijk te geloven overigens.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Het systeem van Amsterdam kijkt na of je binnen 10 minuten na het scannen van je auto alsnog een kaartje heb gekocht. In jouw geval heb je dat niet en zit je in de fout van het systeem daardoor maar die zooi is verder aardig dicht gespijkerd.
kronolith schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:03:
[...]

Ja dus! Mijn vriendin werkt in Amsterdam, in een betaald parkeren gebied. Een aantal weken terug zou ik haar even oppikken, ze stond al op me te wachten toen ik aan kwam rijden. Om het overige verkeer niet te hinderen ben ik toen het parkeervak ingedraaid. Op het moment dat zij instapt en wij weer weg willen rijden komt er zo'n scan-auto voorbijrijden. 2 dagen later viel de bekeuring op de mat _/-\o_ _O-

Overigens -uiteraard- aangevochten en gewonnen, hoefde niet te betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:18
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:38:
Het systeem van Amsterdam kijkt na of je binnen 10 minuten na het scannen van je auto alsnog een kaartje heb gekocht. In jouw geval heb je dat niet en zit je in de fout van het systeem daardoor maar die zooi is verder aardig dicht gespijkerd.

[...]
Dat werkt prima als je kaartje op kenteken staat, maar met reguliere automaten kan dat niet natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Martinusz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:26:
[...]

Alleen de handeling geld wisselen is geen onderdeel van het proces van parkeergeld betalen ;)
Als jij in de rij bij een automaat staat, logisch, daar kun je niks aan doen, dat zal de parkeerwachter ook zien. Dat jij geld moest gaan wisselen, is ten eerste al jouw eigen probleem op dat moment, ten tweede kan de parkeerwachter dat niet controleren, hij/zij ziet niemand bij de automaat, ziet geen kaartje, dus schrijft boete uit. Dat dit alles (aan komen rijden/lopen/fietsen) controleren en uitschrijven bon binnen 2 minuten is gebeurd, vind ik nog steeds moeilijk te geloven overigens.
Ja klopt, dat kan de parkeerwachter niet weten. Een rechter kijkt ook naar het hele verhaal en of de boete in dat verhaal in alle redelijkheid is uitgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:46:
[...]

Ja klopt, dat kan de parkeerwachter niet weten. Een rechter kijkt ook naar het hele verhaal en of de boete in dat verhaal in alle redelijkheid is uitgeschreven.
Mijn inschatting is dat de Rechtbank je gewoon gaat veroordelen. Het is immers niet te controleren of je -buiten het feit dat je direct moet betalen- alleen even de auto parkeerde om in de winkel bijv. een pakje kauwgum te kopen. Als je dan naar buiten komt en ziet dat je een boete hebt gekregen dit gaat aanvechten met het verhaal dat je in de winkel was om geld te wisselen.
De zgn Politierechters (enkelvoudige kamer) worden dagelijks bestookt met allerlei excuses en smoezen, dus je zou al heel veel geluk hebben als je hierdoor principieel of financieel voordeel gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
thetrueman2 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:09:
Dat heb ik dus gehad in Rotterdam, ik kwam aanrijden en net voor ik wilde uitstappen gaat mijn telefoon en ik nam dus op. Tegelijk zie ik een scan auto voorbij rijden en dacht toen nog (omdat ik het voor eerst zag) wat grappig ze scannen hier. Maar goed ik hang mijn telefoon op na paar minuten en stap uit de auto, meld mij aan en ga verder.

Ruim week later een boete op de mat voor illegaal parkeren. Huh? Ik zat nog in de auto, er was geen stopverbod in die straat en heb mij direct na het verlaten van de auto aangemeld. Na een belletje met de klanten "service" van de gemeente kreeg ik te horen dat het dikke pech was voor mij en gewoon moest betalen. Best raar om dat zo te zeggen toch en al helemaal omdat ik daarna gewoon 4 uur lang betaald had wat ik dan ook niet had hoeven doen aangezien de boete ook nog eens extra geld erbij rekende voor parkeren.

Protest in gegaan en alles tot de minuut in mijn protest meegenomen. Resultaat was dat de controleur in de auto had moeten zien dat ik nog in de auto zat en het gebruikte parkeer systeem moest worden meegenomen in de beoordeling of ik betaald had en niet alleen stil stond om te laden en lossen. Helemaal omdat ik enkele minuten na de signalering dus aangemeld was. Alles is dus kwijt gescholden hierna. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en ik moet nog mijn geld terugkrijgen op mijn rekening. De boeven van de gemeente hebben namelijk wel de regel dat je eerst je boete betaald moet hebben om in beroep te mogen gaan.

Klantvriendelijkheid is ver te zoeken bij parkeerbeheer in Nederlandse gemeentes!!
Peatsmoke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:53:
[...]

Mijn inschatting is dat de Rechtbank je gewoon gaat veroordelen. Het is immers niet te controleren of je -buiten het feit dat je direct moet betalen- alleen even de auto parkeerde om in de winkel bijv. een pakje kauwgum te kopen. Als je dan naar buiten komt en ziet dat je een boete hebt gekregen dit gaat aanvechten met het verhaal dat je in de winkel was om geld te wisselen.
De zgn Politierechters (enkelvoudige kamer) worden dagelijks bestookt met allerlei excuses en smoezen, dus je zou al heel veel geluk hebben als je hierdoor principieel of financieel voordeel gaat krijgen.
Best raar want in Nederland is het toch zo dat je schuld bewezen moet worden en NIET je onschuld ;-) Dus als het niet te controleren is zoals jij zegt dan zou je verwachten dat je dus niet schuldig bent.

[ Voor 21% gewijzigd door rikoos op 28-07-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
rikoos schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:00:
Best raar want in Nederland is het toch zo dat je schuld bewezen moet worden en NIET je onschuld ;-) Dus als het niet te controleren is zoals jij zegt dan zou je verwachten dat je dus niet schuldig bent.
De schuld is eenvoudig te bewijzen: je hebt niet onmiddellijk betaald. Degene die de boete uitschreef is daar een bepaalde tijd mee bezig en dat is in de regel langer dan de tijd die je normaal nodig hebt om naar de parkeerautomaat te lopen en terug naar je auto. Bovendien zal hij/zij je niet in de buurt van de automaat hebben gezien. Hij/zij zal dat allemaal netjes in een proces-verbaal vermelden en dan is de schuld bewezen.
De omstandigheden maken het hier dat de topicstarter vindt dat de boete onterecht is uitgeschreven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CH40S schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:45:

Volgens mij praten we langs elkaar heen. Voor een deel ben ik het met je eens. Als het tijdverschil echt zo klein is kan ik mij ook niet voorstellen dat men geen begrip kan opbrengen. De vraag is echter, hoe had de beambte begrip moeten opbrengen dan? @emjen zegt dat hij ze weg zag lopen, maar heeft ze niet aangesproken. Ofwel, er is geen enkele mogelijkheid geweest tot begrip opbrengen.

Daarom val ik over de zinsnede 'schrijven om het schrijven', want dat is simpelweg niet waar. Mijn vraag is dan ook: Wat heeft de beambte dan fout gedaan? Hij kwam aan lopen, zag een auto zonder geldig parkeerbewijs, heeft daar een boete voor uitgeschreven en liep weer door. Dat had die dan anders moeten doen? Waarom is dat 'schrijven om het schrijven'?

Wat ik niet begrijp is waarom @emjen de beambte niet even aangesproken heeft voor de zekerheid. Dan had je namelijk nog op redelijkheid en billijkheid kunnen beroepen. Maar nu moet je de boetetijd naast de aankooptijd gaan leggen en hopen dat het beroep stand houdt. Waarbij de rechter gemakkelijk kan redeneren dat @emjen de beambte zag lopen en daarom alsnog gauw een kaartje gekocht heeft om dit verhaal te ondesrteunen. Maar dat terzijde. ;)

Overigens dacht ik altijd dat ze verplicht even moesten wachten om te zien of iemand nog terug kwam, maar gezien de werkwijze van tegenwoordig zal dat wel een vorm van coulance geweest zijn. Die coulance is er natuurlijk hard uit geramd door de gemeentes die deze inkomsten gewoon budgetteren. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Op het moment van de vaststelling (van een beëdigd persoon) lag er geen ticket in de wagen en ook niemand in de buurt te zien. Lijkt me vrij schuldig toch ^^

Heb ook al gehad dat de parkeer wachter aan mijn auto begint te noteren terwijl ik nog aan de automaat sta.
Gewoon es op afstandbediening van wagen drukken zodat die toetert, dan begint die rond te kijken en dan zwaai ik eens. Geen enkel probleem

[ Voor 20% gewijzigd door SadisticPanda op 28-07-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

418O2 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:40:
[...]

Dat werkt prima als je kaartje op kenteken staat, maar met reguliere automaten kan dat niet natuurlijk
amsterdam werkt ook op kenteken anders hebben die scan auto's sowieso al geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:43

Typhone

Who Dares Wins

Wat zeiden de parkeerwachters? Als je binnen minuut terugwas hebben ze vast iets gezegd. Getuige de rest van het gejoel wat met blauwe tekst is weggehaald denk ik dat het met die 2 minuten wel meeviel.
Er staat in Eindhoven zelfs bij wat je kan gebruiken voor de apps dus meerdere hints + tips voor apps en dergelijke zijn er wel. Ik gok: Aalsterweg.
Daarbij... je had kleingeld (waarom ga je anders muntjes wisselen?). Verder...zie reactie van @Gonadan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

[...]

Strafrechtelijk gezien wel. Punt is dat de TS waarschijnlijk geen parkeerboete heeft gehad (ik ga er vanuit dat hij niet op een kruispunt, op de stoep of op een voetgangersoversteekplaats oid heeft geparkeerd) maar een naheffing. Betaald parkeren in de openbare ruime is een parkeerbelasting. Daar ga je tegen in bezwaar. Kom je in bestuurs/fiscaal recht terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 08:20
Ik heb zelf altijd, maar dan ook altijd iets van 5-10 euro aan kleingeld in het asbakje van de auto liggen. De twee minuten, zijn dat nu echt 2 minuten of zijn dit er misschien 10 of 20?Tijdje geleden was ik in NL op vakantie..., was wat lui en liep rustig naar de automaat en +/- 10 minuten later kwam ik terug en meneer was aan het zoeken naar een parkeerkaartje.., welke ik netjes kwam brengen. Agent deed niet moeilijk en gen bekeuring gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Peatsmoke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:07:
[...]

De schuld is eenvoudig te bewijzen: je hebt niet onmiddellijk betaald. Degene die de boete uitschreef is daar een bepaalde tijd mee bezig en dat is in de regel langer dan de tijd die je normaal nodig hebt om naar de parkeerautomaat te lopen en terug naar je auto. Bovendien zal hij/zij je niet in de buurt van de automaat hebben gezien. Hij/zij zal dat allemaal netjes in een proces-verbaal vermelden en dan is de schuld bewezen.
De omstandigheden maken het hier dat de topicstarter vindt dat de boete onterecht is uitgeschreven. ;)
Snap ik, mijn opmerking ging ook meer om jouw opmerking dat je niet weet of hij echt aan het wisselen was of een pakje kauwgun aan het kopen was. Die aanname mogen ze namelijk niet maken ;-)
Pagina: 1 2 Laatste