Iedereen doet wel eens iets verkeerd en of dat terecht is of niet, is eerlijk gezegd niet aan ons om daarover te oordelen lijkt me.Anoniem: 58485 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:33:
Ik vindt een intrekking van het rijbewijs gewoon terecht. Sommige hier blijkbaar niet.
Denk dat je meer moet kijken naar samplesize bij zo'n dingen. Een strenge geldboete volgt sowieso en voor iemand van 18 is dat niet niks. Het belangrijkste aan dergelijke voorvallen en de oplegde straf moet zijn, gaat de persoon hier zijn lesje van leren of niet?
Er zijn altijd omstandigheden en het kan perfect een unieke momentopname zijn.
Iemand die op 250.000km te rijden 5 snelheidsboetes krijgt of iemand die er 2 krijgt op 5000km.
Wie is volgens jou het grootste probleem?
Ik heb een erg snelle wagen. Ik heb deze ook eens gevloerd gewoon om eens te ervaren en was nog niet eens aan de topsnelheid toen ik de gas losliet. Als ze me op zo'n moment zouden flitsen gaat men auto gelijk naar de shredder en ben ik wss voor ettelijke jaren men rijbewijs kwijt. Zo heb ik verder in 14 jaar men rijbewijs 1 snelheidsboete gekregen op de snelweg waar ik 123 km/u reed na correctie waar ik 120 mocht. Ik rij ter info de laatste jaren minstens 35-40.000 km / jaar en ik ben een absolute petrol head.
Overtredingen moeten niet geminimaliseerd worden en ik ben altijd de eerste om te zeggen: 'wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten' maar wij zijn hier niet in een positie om te gaan zeggen wat het finale oordeel hier zo moet zijn. Daar heb je nu eenmaal het rechtsysteem voor waar ik, vreemd genoeg, nog steeds (naief) genoeg voor ben om te geloven dat deze een correct vonnis zullen opleggen.
Als de bestuurder zijn les leert en beter oplet in deze situaties, dan heeft een rijverbod nul effect en kan het hem enkel belemmeren om studies verder te zetten, eventuele solicitaties te gaan voltooien of effectief te gaan werken. Hoge geldstraffen werken. Moest geld voor veel mensen niet een belangrijke factor zijn zouden we geen 'aankoopadvies' vragen op tweakers voor maximaal X bedrag of zouden we geen nood hebben aan een pricewatch. De mensen die hier geen ruk geven om geld zullen in een stevige minderheid zijn.
De insteek van het topic is duidelijk. Misschien niet even duidelijk geformuleerd maar de vraagstelling blijft: 'aan welke straf mag ik me verwachten?'
Indien jullie mening gevraagd werd over de feiten, had hij denk ik wel een ander forum dan dit uitgekozen.
[ Voor 5% gewijzigd door JacobsT op 24-07-2017 19:26 ]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist