Met 50 te hard geflitst in belgie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-05 14:27
Anoniem: 58485 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:33:
Ik vindt een intrekking van het rijbewijs gewoon terecht. Sommige hier blijkbaar niet.
Iedereen doet wel eens iets verkeerd en of dat terecht is of niet, is eerlijk gezegd niet aan ons om daarover te oordelen lijkt me.

Denk dat je meer moet kijken naar samplesize bij zo'n dingen. Een strenge geldboete volgt sowieso en voor iemand van 18 is dat niet niks. Het belangrijkste aan dergelijke voorvallen en de oplegde straf moet zijn, gaat de persoon hier zijn lesje van leren of niet?

Er zijn altijd omstandigheden en het kan perfect een unieke momentopname zijn.

Iemand die op 250.000km te rijden 5 snelheidsboetes krijgt of iemand die er 2 krijgt op 5000km.
Wie is volgens jou het grootste probleem?

Ik heb een erg snelle wagen. Ik heb deze ook eens gevloerd gewoon om eens te ervaren en was nog niet eens aan de topsnelheid toen ik de gas losliet. Als ze me op zo'n moment zouden flitsen gaat men auto gelijk naar de shredder en ben ik wss voor ettelijke jaren men rijbewijs kwijt. Zo heb ik verder in 14 jaar men rijbewijs 1 snelheidsboete gekregen op de snelweg waar ik 123 km/u reed na correctie waar ik 120 mocht. Ik rij ter info de laatste jaren minstens 35-40.000 km / jaar en ik ben een absolute petrol head.

Overtredingen moeten niet geminimaliseerd worden en ik ben altijd de eerste om te zeggen: 'wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten' maar wij zijn hier niet in een positie om te gaan zeggen wat het finale oordeel hier zo moet zijn. Daar heb je nu eenmaal het rechtsysteem voor waar ik, vreemd genoeg, nog steeds (naief) genoeg voor ben om te geloven dat deze een correct vonnis zullen opleggen.

Als de bestuurder zijn les leert en beter oplet in deze situaties, dan heeft een rijverbod nul effect en kan het hem enkel belemmeren om studies verder te zetten, eventuele solicitaties te gaan voltooien of effectief te gaan werken. Hoge geldstraffen werken. Moest geld voor veel mensen niet een belangrijke factor zijn zouden we geen 'aankoopadvies' vragen op tweakers voor maximaal X bedrag of zouden we geen nood hebben aan een pricewatch. De mensen die hier geen ruk geven om geld zullen in een stevige minderheid zijn.

De insteek van het topic is duidelijk. Misschien niet even duidelijk geformuleerd maar de vraagstelling blijft: 'aan welke straf mag ik me verwachten?'

Indien jullie mening gevraagd werd over de feiten, had hij denk ik wel een ander forum dan dit uitgekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door JacobsT op 24-07-2017 19:26 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

JacobsT schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:23:
[...]

'wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten'
De Vlaamse versie is zoveel beter dan de Nederlandse variant :)B d:)b

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:28:
[...]

De Vlaamse versie is zoveel beter dan de Nederlandse variant :)B d:)b
Wat is de Nederlandse variant dan? Zo leer ik ook eens iets bij van men Hollandse vrienden op Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

JacobsT schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:29:
[...]

Wat is de Nederlandse variant dan? Zo leer ik ook eens iets bij van men Hollandse vrienden op Tweakers ;)
Billen ipv gat :)

Hoi, medebelg :)B

Ben wel volledig met je akkoord, straf hangt van persoon tot persoon af.

Een hoge geldboete is voor een 18 jarige meestal erger dan rijbewijs x aantal maanden kwijt.
Voor een rijke dude die 1 miljoen per maand schept, die straf je dan weer harder door rijbewijs af te nemen en terug naar de rijschool te sturen of eventueel een taakstraf.

Hangt gewoon erg van persoon tot persoon af.

Daarom dat die best gewoon zijn straf gaat aanhoren en je zaak gaan uitleggen. Uitvluchten en er van onder kruipen doe je niet. Zeker niet als je in fout bent.

PS je hoeft geen snelle wagen te hebben om te snel te rijden. Dat lukt ook met luciferdoosjes met 40 pk. Het duurt enkel wat langer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:39:
[...]
PS je hoeft geen snelle wagen te hebben om te snel te rijden. Dat lukt ook met luciferdoosjes met 40 pk. Het duurt enkel wat langer :+
Ja tuurlijk maar is een groot verschil als ik eens met men vriendin haar Fiat 500 met 69pk rijd of met de mijne die bijna 10 keer haar vermogen heeft. 200 rijden voelt net hetzelfde aan als 120 en als je niet oplet rij je te snel zonder dat je het beseft. Ik kan ook gelukkig tijdens het rijden een maximum snelheid instellen en de auto kan je actief waarschuwen als je te snel rijdt, anders zou ik wel eens per ongeluk tegen de lamp kunnen lopen.

Heb een Coyote en is echt meer om me te beschermen tegen onoplettend te zijn dan om overal te hard te gaan rijden zonder geflitst te willen worden, terwijl veel zwart/wit denkers ongetwijfeld zeggen. Ha, een Coyote, is sowieso een hardrijder die sch**t heeft aan alle regels. En voor de mensen die zeggen dat je niet onoplettend kan zijn in het verkeer, is ook natuurlijk onzin. Er is altijd wel een moment waarop je eens 5 seconden niet oplet en dat kan al genoeg zijn. (Voor de kritische mensen, ik ben trouwens ook compleet ongevalvrij)

Nogmaals, niemand hier is heiliger dan de paus. Laat ons gewoon de topicstarter verder goed adviseren, niet onnodig bang maken of terecht wijzen en zorgen dat hij met het juiste advies verder kan.

Wat hij moet doen is redelijk duidelijk: advocaat consulteren en al het papierwerk dat hij ontvangen heeft doorspelen. Probeer geen vreemde verhaaltjes te verzinnen of te motiveren waarom je snelheid gerechtvaardigd zou zijn en dan kan je niet meer doen dan hoping for the best.

Hou ons zeker op de hoogte van wat er precies de gevolgen van zijn, want ik vind het wel erg interessant om te weten wat er in zo'n specifieke gevallen gebeurt. Een Nederlander die een zware overtreding maakt met Belgische wagen zal wel niet zo'n alledaags tafereel zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door JacobsT op 24-07-2017 19:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben zelf ook niet romer dan dan de paus.
Zelf rijd ik vaak 110 waar 100,
130 waar 120 en
140-150 waar 130.

Binnen bebouwde kom en ben ik wel echt nauwkeurig op de snelheid en in 30km zones waar kids zijn zelfs stapvoets

[ Voor 5% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-07-2017 20:12 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41

Reptile209

- gers -

Anoniem: 58485 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:33:
Stel dat je nu je rijbewijs in Belgie in (moet) leveren, lukt het om dan een vermissing van het rijbewijs in NL op te geven en gewoon een nieuwe te verkrijgen?
Geen goed plan. Bij vermissing moet je aangifte bij de politie doen. Dan verklaar je dat je geen idee hebt waar je rijbewijs is. En een week later levert de post hem af op het gemeentehuis met een begeleidend briefje van de Belgische justitie. Gefeliciteerd: je hebt nu aantoonbaar een valse aangifte gedaan... :)

Bovendien is het tastbare rijbewijs alleen een handig middel om aan te tonen dat je bevoegd bent om een voertuig te besturen. Daar achter hangt de officiële rijbevoegdheid, die op zichzelf los van dat pasje staat. Als de politie (justitie) jou je rijbevoegdheid ontneemt, is het handig als ze dat pasje dan voor je kunnen bewaren voor die termijn. Maar ook als je hem thuis laat liggen (zodat hij niet kan worden 'ingenomen'), mag je nog steeds geen meter rijden en ben je erg strafbaar als je dat wel doet. Daarom wordt een rijbewijs bij een controle vaak ook in het systeem nagekeken, voor alle dingen die je niet aan het pasje kunt zien.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943161

Het onderwerp is niet 'zeik de topicstarter af'. Nergens in de topicstart vraagt hij hulp bij zijn te hard rijden probleem. Wat hij wél vraagt, is wat het gevolg zal zijn van de bekeuring, hoe dat gaat verlopen, wat hij mag verwachten. Dat is de vraag. Waar nog niemand écht een definitief antwoord op gegeven heeft. Wel staan er 4-5 pagina's vol berichten dat zo hard rijden asociaal is.

Laten we even reeel zijn, dit heeft niets met helpen of advies te maken wat hier gebeurd. Dit is gewoon allemaal even gal spuwen over de te hard rijdende jonge bestuurder. Alsof we zelf heilig waren toen we jong waren.

Je opmerking mbt. moderatoren heb je gelijk in, mea culpa, het zal niet weer gebeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 943161 op 24-07-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Anoniem: 943161 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:36:
[...]

Is dat zo? Voor zover ik lees, is alleen maar gevraagd wie de bestuurder was. Is er nog geen oproep om voor het gerecht te verschijnen oid.

Ik kwam dit tegen:
https://www.bnr.nl/nieuws...-belgie-wacht-met-betalen

[...]

Gezien het feit dat ze je vader vragen wie de bestuurder was.. zou ik zeggen dat je e.e.a. gewoon kunt negeren.
Dat denk ik niet. Vergis je niet, het is niet omdat een kerel met veel centen zoiets met succes heeft aangevochten dat dat stand houdt. Het zijn altijd zo'n types die denken dat ze met een dure advocaat boven de wet staan, en dan zogezegd voor het algemeen goed naar de rechter trekken om een 'wantoestand' recht te zetten - want dit is duidelijk echt wel een 'schending van de privacy', met je geregistreerde wagen knallen op de openbare weg en geflitst worden.

Dat artikel is al 8 maanden oud ondertussen. De Belgische regering heeft direct toegezegd daar een juridische mouw aan te passen. Op het Nieuwsblad.be vind je al een artikel van dezelfde dag (!) waarop iemand met dat argument zijn boete ongeldig wou laten verklaren, maar de politierechter had daar geen oren naar: veiligheid in het verkeer primeert op privacy.

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 24-07-2017 20:47 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sowieso had ik zelf ook al gevonden dat het hier niet van toepassing was, daar de belgische politie hier de kentekenhouder vraagt wie de bestuurder was. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 08:20
Laat het een les voor je zijn, afzeiken ga ik niet doen. Iedereen maakt fouten, wees blij dat dit de enige consequentie is. Ik stel voor dat je het verhaal van de laatste Interpolis reclame eens bekijkt. Dit had jij ook kunnen zijn.

Verder ga je, wanneer je gekleurd op de foto staat, waarschijnlijk een gang naar de rechter krijgen. Hier zal een forse boete opgelegd worden en mogelijk ook een rijontzegging van minimaal 8 dagen tot maximaal 5 jaar. bron

Nogmaals, trek hier een les uit en accepteer de consequenties.

[ Voor 13% gewijzigd door Paul1987 op 24-07-2017 21:13 ]

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18
Anoniem: 943161 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:20:
[...]

Negeren en laten liggen. Afwachten. Als je geluk hebt, waait het over.

Zodra het serieuzer wordt, je verlies nemen en betalen.
Tegenwoordig is CJIB flink aan het samenwerken met buitenlandse vergelijkbare instanties. Ik ben bang dat je hier niet onderuit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:46
BvZwolle schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:24:
[...]

Tegenwoordig is CJIB flink aan het samenwerken met buitenlandse vergelijkbare instanties. Ik ben bang dat je hier niet onderuit gaat komen.
Tevens staat de auto op naam van de vader die in België woont dus als er niet gereageerd wordt krijgt de vader gewoon een boete.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
Anoniem: 943161 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:34:
Het onderwerp is niet 'zeik de topicstarter af'. Nergens in de topicstart vraagt hij hulp bij zijn te hard rijden probleem. Wat hij wél vraagt, is wat het gevolg zal zijn van de bekeuring, hoe dat gaat verlopen, wat hij mag verwachten. Dat is de vraag. Waar nog niemand écht een definitief antwoord op gegeven heeft. Wel staan er 4-5 pagina's vol berichten dat zo hard rijden asociaal is.

Laten we even reeel zijn, dit heeft niets met helpen of advies te maken wat hier gebeurd. Dit is gewoon allemaal even gal spuwen over de te hard rijdende jonge bestuurder. Alsof we zelf heilig waren toen we jong waren.

Je opmerking mbt. moderatoren heb je gelijk in, mea culpa, het zal niet weer gebeuren.
Slechts 14 jaar in belgique gewoond, en tevens 3x zelf mijn rijbewijs in mogen leveren.
Iedereen rijdt wel eens te hard, de moraalridder uit gaan hangen mbt snelheid enz. een beetje sneu, was bij de politie gaan werken ipv toetsenbord ridder uit te hangen, de zolderkamer nooit verlaten enz.

Enfin, even mijn punt hieronder :
Zo te zien in een 70-90 zone, 50 km te hard dan ga je sowieso voor het gerecht verschijnen.
30+ te hard in 30-50 zones, 40+ te hard in 70 zones en 50+ in 90-120 zones is rijbewijs inleveren.

Maak je geen illusies dat een advocaat hier gaat helpen, maak je ook geen illusies dat je er met een hele degelijke smoes jezelf er onder uit kunt ''lullen'', mits je een aantoonbaar spoedgeval met leven/dood had, heb je gewoon pech. de rechter in kwestie zal de casus voorleggen, vragen waarom enz. en je zult je straf krijgen. nu ben ik even in twijfel hoe het zit mbt Nederlandse rijbewijzen in Belgie, met een latere zittingsdatum, volgens mij ( maar nogmaals, onzeker ) mogen de Belgische autoriteiten je rijbewijs niet afnemen, enkel jou rijbevoegdheid in Belgie een periode intrekken.
Stel ze trekken je rijbewijs WEL in, dan heb je 2 keuzes, of 8 dagen, maandag t/m maandag, of 4 weekenden ivm werk ( zo schappelijk zijn ze in belgie )

De boete zal rond de 300-400 euro liggen...
En 8 maanden geleden, bij mij heeft dat toen 11 maanden geduurd eerdaags ik de uitnodiging van het gerecht kreeg. oftewel zit er niet over in, wacht het gewoon af... en probeer wat schappelijker om te gaan met dat rechter voetje om boetes te mijden.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:26:
[...]

Tevens staat de auto op naam van de vader die in België woont dus als er niet gereageerd wordt krijgt de vader gewoon een boete.
Klopt. Zo ver waren we al gekomen. Voor zover ik begrepen heb, is er nog geen sprake van een oproep tot rechtzaak of iets van dien aard, of zelfs maar van een boete. Is de politie nu alleen nog maar aan het uitzoeken wie de dader was, en vragen ze dat aan de kentekenhouder.

Voor wat ik kan vinden op het internet, kun je op dat formulier ook een vakje aankruizen dat je het liefst een minnelijke schikking wil. Wat ik er verder ook over kan vinden, is dat men bij buitenlandse boetes vaak voor zo'n schikking kiest.

Na het doorlezen van dit topic en het googlen naar informatie zou dus mijn antwoord zijn:

1) laat je vader het formulier correct invullen en terugsturen
2) laat je vader op het formulier aankruizen dat hij een minnelijke schikking wil

tav. correct invullen, je zou je vader kunnen laten invullen dat hij dader was. Maar als ik e.e.a. in dit topic lees, vermoed ik dat hij zwaarder gestraft zou gaan worden dan jij.

De vragen die dan openstaan is of er mensen ervaring mee hebben, of het inderdaad meestal een schikking wordt, en wat voor bedrag hij dan mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:21
Normaal kan een geldboete ook worden omgezet naar gevangenis. Ik denk dat het tarief iets is van per schijf van 50 euro 1 dag cel.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik heb heel wat reacties in dit topic verwijderd die eigenlijk niets anders waren dan moraalriddergedrag. De TS weet dat hij te hard heeft gereden, is zich bewust van de overtreding en laat duidelijk merken de consequenties te aanvaarden.
Hij wil alleen weten hoe het proces verder gaat, aangezien het in België speelt en hij Nederlander is.

Reacties waarin iemand z'n mening spuwt over zijn overtreding worden niet geaccepteerd en zullen ook in de toekomst worden verwijderd. Heb je geen zinnig advies te geven over de rechtsvervolging in deze casus, zeg dan niks. Doe je dat wel, dan word je post zonder pardon verwijderd.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
EWK schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:39:
[...]

In NL zou dit een 50-weg zijn, 60-wegen hebben geen lijn in het midden maar alleen lijnen aan de zijkant van de weg*. Daarnaast komt een 60-weg alleen* voor buiten de bebouwde kom en een 70-weg alleen binnen de bebouwde kom.

*in NL en uitzonderingen of tijdelijke situaties buiten beschouwing
Ik ken zat 60 wegen zonder belijning en ook in en uit ritten van woonhuizen, gewoon in de randstad...

Sterker nog, na het einde 30 bord staat er ook geen begin 60 zone bord (alleen vanaf de andere kant van die zone) dus in de letter van de wet mag je er 80...

Voor de kenners: tussen Zoetermeer en stompwijk/Zoeterwoude dorp.
Bij het noord aa is het 30, bij de brug bij het Geertje staat einde 30, maar mist het 60 bord. Aangezien het buiten de bebouwde kom is: 80.

Nu is het een beetje veel op een weg waar je elkaar niet eens kunt passeren zonder te stoppen. Maar voor de wet mag je er 80...

S avonds rijd ik daar ook wel eens fors te hard, vooral op de stukken zonder in of uitritten.
mark-k schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:14:
Op je Streetview plaatje zijn toch echt gewoon uitritten van huizen te zien, hieraan had je dus al kunnen zien dat dit geen 80 weg was (sowieso zijn er nauwelijks 80 wegen in België). Wat betreft je verhaal over automaat rijden etc kan wel kloppen, merk zelf ook dat je daarmee sneller van snelheid varieert (zowel te hard als te langzaam). Kwestie van afwachten wat de boete wordt. Ga geen gekke dingen doen met die verklaring want dat is fraude, shit happens, op de blaren zitten en hopen dat het meevalt. Je hebt zelf te hard gereden, als je nu gewoon meewerkt ben je er ook zo weer van af. Je hebt verder het geluk dat een rijontzegging als het goed is alleen geldt voor het land dat je de ontzegging doet, dus kwestie van ff niet meer in België rijden en verder geen problemen.
Ooit wel eens in Drenthe langs boerderijen gereden? Ook vaak 80 wegen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 16:54

mark-k

AKA markkNL

dfrenner schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 06:49:
[...]

Ik ken zat 60 wegen zonder belijning en ook in en uit ritten van woonhuizen, gewoon in de randstad...

Sterker nog, na het einde 30 bord staat er ook geen begin 60 zone bord (alleen vanaf de andere kant van die zone) dus in de letter van de wet mag je er 80...

Voor de kenners: tussen Zoetermeer en stompwijk/Zoeterwoude dorp.
Bij het noord aa is het 30, bij de brug bij het Geertje staat einde 30, maar mist het 60 bord. Aangezien het buiten de bebouwde kom is: 80.

Nu is het een beetje veel op een weg waar je elkaar niet eens kunt passeren zonder te stoppen. Maar voor de wet mag je er 80...

S avonds rijd ik daar ook wel eens fors te hard, vooral op de stukken zonder in of uitritten.

[...]

Ooit wel eens in Drenthe langs boerderijen gereden? Ook vaak 80 wegen.
Hier in t zuiden van Limburg zijn dat soort wegen allemaal maximaal 60 tegenwoordig. Dit zijn voor zover ik t kan zien ook geen boerderijen maar gewone woonhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:13
Te laat maar misschien een tip voor TS voor volgende keer:
Here WeGo werkt prima hiervoor. Gratis, offline navigatie en er staat altijd in beeld hoe hard je mag. Ik vind het zelf ook best lastig om soms te weten hoe hard je mag (zeker in NL, met 100-130-120-130-100-130 binnen een kwartier) en dan is dit soort navigatie verdomd handig. We missen allemaal wel eens een bordje, en dan is dit ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Arator schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:05:
Normaal kan een geldboete ook worden omgezet naar gevangenis. Ik denk dat het tarief iets is van per schijf van 50 euro 1 dag cel.
Voor Nederland is het: 50 euro per dag tot 1000 euro. 100 euro per dag voor 1000-5000 euro. 200 euro per dag voor 5000-50,000. 300 euro per dag voor 50,000 tot 74,000 euro, en je kunt niet langer dan een jaar in totaal in vervangende hechtenis zitten.

Dit geldt niet voor een Mulder-boete. Erger: het CJIB kan je gijzelen om betaling af te dwingen, maar het openstaande boetebedrag zal niet veranderen.

Als ik het goed begrijp legt in Belgie de rechter bij het opleggen van de boete ook een vervangende celstraf op, die uitgezeten moet worden als de boete niet op tijd betaald is. Maar er is vast een Belg in de zaal die daar meer van weet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mark-k schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:23:
Hier in t zuiden van Limburg zijn dat soort wegen allemaal maximaal 60 tegenwoordig. Dit zijn voor zover ik t kan zien ook geen boerderijen maar gewone woonhuizen.
Maar in het buitenland is dit vaak heel anders geregeld.
In Nederland zijn we echt compleet doorgeslagen m.b.t. maximum snelheden.

In het buitenland rijd ik standaard wat harder en volgens de lokale bevolking is dat nog veeeeel te langzaam.

In Duitsland en Italie zijn er buiten de bebouwde kom snelheidslimieten die je nooit kunt halen. Zelfs met een Ferrari vlieg je onherroepelijk uit de bocht. Ik houd daar wel van een beetje eigen verantwoording!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

dfrenner schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:30:
[...]

Maar in het buitenland is dit vaak heel anders geregeld.
In Nederland zijn we echt compleet doorgeslagen m.b.t. maximum snelheden.

In het buitenland rijd ik standaard wat harder en volgens de lokale bevolking is dat nog veeeeel te langzaam.

In Duitsland en Italie zijn er buiten de bebouwde kom snelheidslimieten die je nooit kunt halen. Zelfs met een Ferrari vlieg je onherroepelijk uit de bocht. Ik houd daar wel van een beetje eigen verantwoording!
Valt in Duitsland tegenwoordig ook wel mee, laatst nog staande gehouden in de Eifel omdat ik 100 reed waar je 50 mocht. Geen zijwegen, beide kanten rots/bomen, maar de bochten waren krap dus daardoor die beperking. Was met een groepje met de motor dus op t rechte stuk ff doortrekken om weer bij te komen, kwam me duur te staan (hoewel, relatief goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mark-k schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:37:
Valt in Duitsland tegenwoordig ook wel mee, laatst nog staande gehouden in de Eifel omdat ik 100 reed waar je 50 mocht. Geen zijwegen, beide kanten rots/bomen, maar de bochten waren krap dus daardoor die beperking. Was met een groepje met de motor dus op t rechte stuk ff doortrekken om weer bij te komen, kwam me duur te staan (hoewel, relatief goedkoop).
Er zijn in de Eifel ook zat stuken waar je 100 mag, maar dat absoluut niet kunt rijden.

Het is ook een stukje mentaliteit en waar je bent opgegroeid.
In Italie kun je je aan de max snelheid houden, maar Italianen halen je links en rechts in en zitten het liefst tegen je bumper aan. Echt geen enkele Italiaan in Toscane die zich netjes aan de snelheid houd in de heuvels.

Waar je mee op groeit raak je aan gewend en is gewoon voor je...We kunnen in Nederland wel net doen of we de waarheid en in pacht hebben en beter weten wat goed voor de mensheid is, uiteindelijk is het maar een mening.

Dit is ook zo'n belachelijke situatie:
https://www.google.nl/map...S9NNUQ!2e0!7i13312!8i6656

Vanuit 130, naar 70, naar 130...
Als 70 echt nodig is, prima, maar waarom geen 100? Waarom 70?

Als ik met mijn burgerbak station wagen (geen sportmodel) deze bocht met 150 kan nemen (en ja dat kan zonder te slippen), dan wens ik ten zeerste aan de bekwaamheid van Rijkswaterstaat te betwijfelen als het gaat om de bepaling van de gevaarzetting en de bijhorende snelheidsbeperking.

Het lijkt nu wel of er iemand met een natte vinger zit en bepaalt wat hem/haar veilig lijkt.

Dat het iets omlaag met door de bocht, prima, maar 130 en 70 is echt een heel groot verschil.

Op de terugweg hebben we geen beperking, gewoon 130:
https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656

Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat de TS wat harder heeft gereden. Dat er een beperking geldt, zegt niet zo veel.

Toch zou ik ervoor kiezen om gewoon zijn eigen naam door te geven en de boete te voldoen. Blijkbaar kom je vaak genoeg in Belgie om er geen gezeik mee te willen krijgen.

Ik ben erg benieuwd naar het voorstel...

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 25-07-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 949279 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:43:
Kan je me meer uitleggen over die opdiecemen? x6? Dus als ik 200 euro boete krijg word dit 1200?
[...]
Lees en huiver :
Wikipedia: Opdecimes

Het zou dan zelfs 1600€ worden

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 25-07-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

dfrenner schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Er zijn in de Eifel ook zat stuken waar je 100 mag, maar dat absoluut niet kunt rijden.

In Italie kun je je aan de max snelheid houden, maar Italianen halen je links en rechts in en zitten het liefst tegen je bumper aan. Echt geen enkele Italiaan in Toscane die zich netjes aan de snelheid houd in de heuvels.

Waar je mee op groeit raak je aan gewend en is gewoon voor je...We kunnen in Nederland wel net doen of we de waarheid en in pacht hebben en beter weten wat goed voor de mensheid is, uiteindelijk is het maar een mening.

Als ik met mijn burgerbak station wagen (geen sportmodel) deze bocht met 150 kan nemen (en ja dat kan zonder te slippen), dan wens ik ten zeerste aan de bekwaamheid van Rijkswaterstaat te betwijfelen als het gaat om de bepaling van de gevaarzetting en de bijhorende snelheidsbeperking.

Het lijkt nu wel of er iemand met een natte vinger zit en bepaalt wat hem/haar veilig lijkt.

Dat het iets omlaag met door de bocht, prima, maar 130 en 70 is echt een heel groot verschil.

Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat de TS wat harder heeft gereden. Dat er een beperking geldt, zegt niet zo veel.

Toch zou ik ervoor kiezen om gewoon zijn eigen naam door te geven en de boete te voldoen. Blijkbaar kom je vaak genoeg in Belgie om er geen gezeik mee te willen krijgen.

Die bocht ziet er ook uit alsof er nog een onderbord mist, er staat slipgevaar en 70, die zie ik hier ook wel eens staan maar dan wel met een bordje 'bij (hevige) regenval' eronder, dat dan dus slipgevaar is en die snelheidsbeperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

FreshMaker schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:06:
[...]

Lees en huiver :
Wikipedia: Opdecimes

Het zou dan zelfs 1600€ worden
Inderdaad. Dus als er nog zijn die zeggen dat de boetes in Nederland hoger zijn...:D
De minnelijke schikkingen zijn inderdaad duurder in NL, van het moment dat je naar rechtbank moet...schiet het exponentieel omhoog. Komen er ook nog,gerechtskosten bij en donatie aan het slachtofferfonds (verplicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 949279

Topicstarter
Even over de opdiciemen. Die krijg ik dus gegarandeerd als ik naar de rechtbank moet. Veel mensen suggereerde een boete van rond de €700. Dat zou in de rechtbank dus 700 x 8 = €5600 worden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Anoniem: 949279 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:18:
Even over de opdiciemen. Die krijg ik dus gegarandeerd als ik naar de rechtbank moet. Veel mensen suggereerde een boete van rond de €700. Dat zou in de rechtbank dus 700 x 8 = €5600 worden?!
Die opdeciemen, die heb je altijd via rechtbank ja.
Minimumboete in de rechtbank is 80euro dacht ik. Dus dat komt na opdeciemen op 640 euro. Dus dat kan kloppen met de 700euro die jij hebt horen vallen. (Slachtofferfonds, rechtskosten enzo) kan kloppen.
Maar dan moet je echt wel de minimumboete gekregen hebben.

Btw als mensen een boete krijgen, vermelden ze meestal het bedrag dat ze effectief moeten betalen, zelden het bedrag wat de rechter zegt. Klopt toch niet uiteindelijk. Komt gewoon hoop bij..

Denk dat je vanaf 700 euro totaal zal moeten rekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 25-07-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okey, 6000 euro is voor mij uiteraard verre weg van betaalbaar. Onder de 1000 euro zou ik mee kunnen leven.
Algemeen word er dus gedacht dat ik met het totaal plaatje rond de 1000 euro kwijt ben?
azz_kikr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:37:
[...]

Die opdeciemen, die heb je altijd via rechtbank ja.
Minimumboete in de rechtbank is 80euro dacht ik. Dus dat komt na opdeciemen op 640 euro. Dus dat kan kloppen met de 700euro die jij hebt horen vallen. (Slachtofferfonds, rechtskosten enzo) kan kloppen.
Maar dan moet je echt wel de minimumboete gekregen hebben.

Btw als mensen een boete krijgen, vermelden ze meestal het bedrag dat ze effectief moeten betalen, zelden het bedrag wat de rechter zegt. Klopt toch niet uiteindelijk. Komt gewoon hoop bij..

Denk dat je vanaf 700 euro totaal zal moeten rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:47
skelleniels schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:20:
Het is misschien al gezegd in het vorige topic, maar de standaardsnelheid buiten de bebouwde kom is in België sedert begin dit jaar veranderd naar 70 km/u ipv 90 km/u.
Alleen in Vlaanderen.
In Wallonië is dit nog steeds 90..

(Om snelheden binnen 1 land maar lekker verschillend te maken....)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Anoniem: 949279 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:12:
Okey, 6000 euro is voor mij uiteraard verre weg van betaalbaar. Onder de 1000 euro zou ik mee kunnen leven.
Algemeen word er dus gedacht dat ik met het totaal plaatje rond de 1000 euro kwijt ben?
[...]
Ik ben geen rechter. Ik weet niet wat die rechter jouw gaat geven als boete.
Kan zijn dat de rechter je knap vind en je een boete van 80 euro geeft en zijn telefoonnummer. Maar je kan ook een rechter hebben die denkt...ha, die zal ik hier eens al voorbeeld stellen voor de ganse zaal en je gewoon volle pot geeft van 1000€ (x8).(al zal het zo een vaart wel niet lopen).

Het is geen minnelijke schikking met vaste tarieven. Je hangt volledig af van de beslissing/gemoedstoestand van de rechter. Daarom wees beleefd, eerlijk en geen uitvluchten zoeken.

Ik gok dat de boete rond de 1000€ zal zijn (de rechter is ook realist en normaal kan een 18 jarige niet zomaar 5000 € leggen). Ik denk dat de straf eerder zal langer rijverbod (in België) zijn.

Geen idee feitelijk...je bent (niet slecht bedoeld) een "speciaal geval". Een Nederlander van 18 jaar geflitst met een Belgische wagen van zijn Nederlandse vader tegen 50 per uur te veel. Zo zullen er niet veel zijn :D

btw kijk eens op youtube naar wat afleveringen van De rechtbank.(Vanaf 11:20 is het hardrijder gevolgd door een Nederlandse dame)
Dan heb je een idee hoe het er aan toe gaat. Is bandwerk, jouw zaak zal misschien 5 minuten duren, maar je kan wel lang moeten aanschuiven want je gaat daar niet alleen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okey, heel erg bedankt. Heb al een aantal reacties van je voorbij zien komen die erg nuttig waren :D
azz_kikr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:41:
[...]

Ik ben geen rechter. Ik weet niet wat die rechter jouw gaat geven als boete.
Kan zijn dat de rechter je knap vind en je een boete van 80 euro geeft en zijn telefoonnummer. Maar je kan ook een rechter hebben die denkt...ha, die zal ik hier eens al voorbeeld stellen voor de ganse zaal en je gewoon volle pot geeft van 1000€ (x8).(al zal het zo een vaart wel niet lopen).

Het is geen minnelijke schikking met vaste tarieven. Je hangt volledig af van de beslissing/gemoedstoestand van de rechter. Daarom wees beleefd, eerlijk en geen uitvluchten zoeken.

Ik gok dat de boete rond de 1000€ zal zijn (de rechter is ook realist en normaal kan een 18 jarige niet zomaar 5000 € leggen). Ik denk dat de straf eerder zal langer rijverbod (in België) zijn.

Geen idee feitelijk...je bent (niet slecht bedoeld) een "speciaal geval". Een Nederlander van 18 jaar geflitst met een Belgische wagen van zijn Nederlandse vader tegen 50 per uur te veel. Zo zullen er niet veel zijn :D

btw kijk eens op youtube naar wat afleveringen van De rechtbank.(Vanaf 11:20 is het hardrijder gevolgd door een Nederlandse dame)
Dan heb je een idee hoe het er aan toe gaat. Is bandwerk, jouw zaak zal misschien 5 minuten duren, maar je kan wel lang moeten aanschuiven want je gaat daar niet alleen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 18:47
steffeh schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:55:
[...]

Wat jij zegt inderdaad, in Nederland zou dit buiten de kom ( door de enkele onderbroken streep ) ook 50 zijn, pas bij een dubbele onderbroken streep is het een 80 zone.
Neen.
80 zones bestaan niet.
Tevens is 50 bubeko muv gevarenpunten niet vastgelegd.
1 Waardweg

https://goo.gl/maps/74g2A33jfC92
Dat is gewoon een 80-weg.

Maar ook hier mag je 80 ondanks de '60' belijning
https://goo.gl/maps/newEwBoHbBG2

En hier ook
https://goo.gl/maps/5hsnWSCS3ex
En hier mag je ook 80 ondanks de enkele aslijn en direct aanliggende fietspaden:

https://goo.gl/maps/NuxLUR8uHDH2

De belijning zegt geen biet. Echt niets

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 25-07-2017 22:52 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Anoniem: 949279 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:45:
Okey, heel erg bedankt. Heb al een aantal reacties van je voorbij zien komen die erg nuttig waren :D
[...]
Geen probleem hoor, we zijn ook jong geweest ;)

Veel succes en zou leuk zijn als je ook je straf laat weten (goed of slecht nieuws )

Ps die afleveringen van "de rechtbank", zijn verschillende soorten rechtbanken hoor (correctionele, vrederechter, politierechter. Zeker kijken naar die aflevering van 11.20 tot na de nederlandse dame. Daar komt die opdeciemen ook ter sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb met de motor eens 45 km te hard gereden bij wegwerkzaamheden. Was op een zondag en er was geen verkeer verder. Maar dat is een andere discussie. Ik ben toen staande gehouden samen met mijn zwager. Door een motoragent met lasergun.

Paar weken later kreeg ik netjes een schikkingsvoorstel van de officier van justitie voor € 600,-. Mijn zwager had nog voorwaardelijk dus die moest voorkomen. Dat wil dus zeggen dat hij eerder al eens 50+ te hard had gereden en nu 45 te hard. Hij kreeg een schikking van € 1000,- verder geen rijontzegging.

Deze bedragen waren wel bij wegwerkzaamheden. Was een rondweg. 70km/h. Volgens mij wel binnen de bebouwde kom. Ik weet niet zo goed hoe rondwegen van steden worden gerekend. Voorheen was deze weg overigens 100km/h

Gezien je leeftijd en het feit dat het je (neem ik aan) eerste boete is zal je vermoedelijk een geldboete krijgen en iets van 2/3 jaar voorwaardelijk. Je moet wel voorkomen. Dan moet je vooral niet jezelf gaan verdedigen maar gewoon de waarheid vertellen en zeggen dat je fout bent geweest en dat je achteraf heel erg dom bent geweest.

Ik weet niet wat de hoogte zal zijn van de boete. Aangezien de overtreding in België is begaan. Daarom zal hij wel wat minder zijn. Maar reken er maar op dat hij hoger wordt dan € 400,- gaat eerder tussen de € 1.000-1.500,-

[ Voor 16% gewijzigd door Proqzor op 25-07-2017 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mark-k schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Die bocht ziet er ook uit alsof er nog een onderbord mist, er staat slipgevaar en 70, die zie ik hier ook wel eens staan maar dan wel met een bordje 'bij (hevige) regenval' eronder, dat dan dus slipgevaar is en die snelheidsbeperking.
Bij dit soort plekken heb ik sterk het vermoeden dat een relatief eenvoudige snelheidsbeperking van stal wordt gehaald vanwege een volledig andere gevaarsetting. Slipgevaar kan namelijk eenvoudig ingezet worden en is direct aanleiding voor verlaging van de vmax. Een "formele" verlaging gaat veel moeizamer, met bezwaarprocedures etc.
De bewuste plek bij Hoofddorp is in de spits vrij druk met invoegers die in een bocht willen invoegen. De snelheid is daar dus waarschijnlijk niet verlaagd vanwege slipgevaar, maar alleen om ter hoogte van de invoegstrook de snelheid te verlagen.
GAIAjohan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:46:
[...]

Neen.
80 zones bestaan niet.
Tevens is 50 bubeko muv gevarenpunten niet vastgelegd.
1 Waardweg

https://goo.gl/maps/74g2A33jfC92
Dat is gewoon een 80-weg.

Maar ook hier mag je 80 ondanks de '60' belijning
https://goo.gl/maps/newEwBoHbBG2

En hier ook
https://goo.gl/maps/5hsnWSCS3ex
En hier mag je ook 80 ondanks de enkele aslijn en direct aanliggende fietspaden:

https://goo.gl/maps/NuxLUR8uHDH2

De belijning zegt geen biet. Echt niets
Belijning is inderdaad slechts indicatief. Borden zijn altijd leidend.
In Nederland is het vrij simpel:
  • In de bebouwde kom 50 km/u, tenzij anders aangegeven
  • Buiten de bebouwde kom 80 km/u, tenzij anders aangegeven
  • Autoweg 100 km/u, tenzij anders aangegeven
  • Autosnelweg 130 km/u, tenzij anders aangegeven
Er is eigenlijk maar één uitzondering binnen de bebouwde kom, en dat zijn woonerven. Daar staat nooit een snelheid aangegeven, maar geldt een vmax van 15 km/u.

Wel belangrijk om te realiseren is dat een vmax ook hoger kan liggen dan wat je op basis van de locatie zou verwachten. Dus in de bebouwde kom kunnen ook wegen liggen waar een vmax van 70 geldt.

Ik merk zelf, dat als ik in België rij ik ook altijd wat moeite heb om te weten hoe hard ik ergens nou precies mag. Wegen waar ik voor m'n gevoel maar 60 zou mogen, kunnen rustig 90 zijn en visa versa.
Ik ben zelf daarom bijzonder blij met moderne satnav's op de telefoon die de juiste snelheid aangeven...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:21
Proqzor schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:05:
Ik weet niet wat de hoogte zal zijn van de boete. Aangezien de overtreding in België is begaan. Daarom zal hij wel wat minder zijn.
Dus het hele verhaal was in Nederland? Wat is dan de toegevoegde waarde? En waarom zou de boete lager zijn in België? Er heeft al regelmatig in het topic gestaan dat een boete opgelegd wordt door de Belgische rechter x8 wordt gedaan.

Maar voor TS, zoals ik in het vorige topic heb gereageerd, ga voor de zekerheid niet alleen naar de rechter of ga met het OV. Grote kans dat je een rijontzegging krijgt, dus dan sta je daar te kijken. Het kan zijn dat ze je rijbewijs innemen, dat mag gewoon in België, maar ik weet niet wat er gebeurd als je die gewoon niet bij hebt. Dan kan je die natuurlijk niet inleveren, al zal de rijontzegging in België wel gelden natuurlijk.

Als je wel je rijbewijs bij hebt en daar moet laten mag je technisch gezien wel rijden in Nederland. Alleen omdat je het rijbewijs niet kan tonen, wanneer deze nog niet terug is, riskeer je een boete van €99,- in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

TheBrut3 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:54:
[...]

Dus het hele verhaal was in Nederland? Wat is dan de toegevoegde waarde? En waarom zou de boete lager zijn in België? Er heeft al regelmatig in het topic gestaan dat een boete opgelegd wordt door de Belgische rechter x8 wordt gedaan.

Maar voor TS, zoals ik in het vorige topic heb gereageerd, ga voor de zekerheid niet alleen naar de rechter of ga met het OV. Grote kans dat je een rijontzegging krijgt, dus dan sta je daar te kijken. Het kan zijn dat ze je rijbewijs innemen, dat mag gewoon in België, maar ik weet niet wat er gebeurd als je die gewoon niet bij hebt. Dan kan je die natuurlijk niet inleveren, al zal de rijontzegging in België wel gelden natuurlijk.

Als je wel je rijbewijs bij hebt en daar moet laten mag je technisch gezien wel rijden in Nederland. Alleen omdat je het rijbewijs niet kan tonen, wanneer deze nog niet terug is, riskeer je een boete van €99,- in Nederland.
Als je er een boete voor krijgt, mag je er dus technisch niet zonder rijden. Moest het wel mogen zou je er geen boete voor krijgen. 8)7
Technisch mag je ook tegen 200 door een woonerf knallen, je krijgt er in Nederland enkel een boete van paar 1000 euro voor en enkele jaren rijverbod. 8)7

Als je je rijbewijs niet kan tonen, mag je ook niet rijden. Punt.

Komop, beetje logisch nadenken.

Ps gewoon rijbewijs meenemen en afgeven indien nodig. Als je gaat kleinzerig doen van "rijbewijs vergeten" kan de rechter makkelijk zeggen, gaan we de boete een beetje hoger leggen als compensatie.

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 26-07-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

azz_kikr schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:37:
[...]

Als je er een boete voor krijgt, mag je er dus technisch niet zonder rijden. Moest het wel mogen zou je er geen boete voor krijgen. 8)7
Technisch mag je ook tegen 200 door een woonerf knallen, je krijgt er in Nederland enkel een boete van paar 1000 euro voor en enkele jaren rijverbod. 8)7

Als je je rijbewijs niet kan tonen, mag je ook niet rijden. Punt.

Komop, beetje logisch nadenken.

Ps gewoon rijbewijs meenemen en afgeven indien nodig. Als je gaat kleinzerig doen van "rijbewijs vergeten" kan de rechter makkelijk zeggen, gaan we de boete een beetje hoger leggen als compensatie.
Het grote verschil is dat je een rijbewijs moet Hebben om te mogen rijden (verzekerd zijn bij een ongeluk, etc), maar dat als je staanders gehouden wordt je het moet kunnen Tonen. Je krijgt dus de boete voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs, niet voor het rijden zonder rijbewijs. Als die agent zijn systeem gecheckt heeft mag je gewoon weer doorrijden, zonder dat je je rijbewijs bij je hebt. Ergo, je mag rijden zonder dat je je rijbewijs bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 22:42

xos

[...]

Je weet dat in Nederland het niet louter een boete van een paar duizend euro en ontzegging van de rijbevoegdheid zal zijn? 200 km/h in een woonerf in Nederland kan je volgens de regels een geldboete opleveren van bijna 40k. Daarnaast zal je rijbewijs en waarschijnlijk je auto afgenomen worden en krijg je een aantekening op een strafblad wat problemen kan opleveren als je een hypotheek of baan zoekt. Kans is ook groot dat je ook een psychologisch onderzoek je maag ingesplitst krijgt die je zelf zal moeten betalen en vrije tijd zal kosten.

In de praktijk zal het niet zo extreem zijn maar de gevolgen zullen je leven jaren lang beinvloeden, dat is niet afgedaan met een paar duizend euro boete en een tijdje niet mogen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dat is dus een grijs gebied. Je bent in Nederland gewoon nog rijdbevoegd, dus je mag rijden. Als je niet rijdbevoegd bent krijg je namelijk een boete van €360,- en heb je meer problemen op het moment van aanhouding, je mag bijvoorbeeld niet verder rijden. Als je alleen je rijbewijs niet kan tonen dan kan de politie alsnog controleren of je wel mag rijden en mag je, met of zonder boete/waarschuwing op zak, gewoon weer verder.
Voor het niet kunnen tonen van een legitimatiebewijs krijg je ook die €90,- (en €9 administratiekosten). Dit houdt niet in dat je helemaal niet naar buiten mag of gelijk van straat wordt getrokken bij een controle. Al kan het wel zo zijn dat ze, bij twijfel, eerst willen weten wie je precies bent :+ Maar dat is hetzelfde als controleren of je toch wel rijbevoegdheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update:
Ik ben net gebeld door een advocatenkantoor in Belgie. Die zeggen dat ik sowieso voor de politierechtbank ga moeten verschijnen. Ik heb tot nu toe enkel een formulier gekregen om aan te geven wie de bestuurder was. De brief om voor de rechtbank te verschijnen zal ik dus binnenkort thuis krijgen. Verder kan ik een geldboete verwachten tussen €400 en €900 en een rijontzegging in Belgie. Nou kan het ook zijn dat de rechter de rijontzegging laat zitten aangezien ik niet vaak in Belgie rij. Dan zal de boete worden verhoogd maar deze zal niet boven de €1200 uit komen. Ik neem aan dat de opdeciemen hier al bij opgeteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Anoniem: 949279 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:59:
Update:
Ik ben net gebeld door een advocatenkantoor in Belgie. Die zeggen dat ik sowieso voor de politierechtbank ga moeten verschijnen. Ik heb tot nu toe enkel een formulier gekregen om aan te geven wie de bestuurder was. De brief om voor de rechtbank te verschijnen zal ik dus binnenkort thuis krijgen. Verder kan ik een geldboete verwachten tussen €400 en €900 en een rijontzegging in Belgie. Nou kan het ook zijn dat de rechter de rijontzegging laat zitten aangezien ik niet vaak in Belgie rij. Dan zal de boete worden verhoogd maar deze zal niet boven de €1200 uit komen. Ik neem aan dat de opdeciemen hier al bij opgeteld zijn.
Klopt, het geeft geen zin om die lage bedragen te geven aan jou. Daarom geven ze gewoon direct het min of meer het totaalbedrag wat je zal moeten betalen (uiteindelijk is adt wat voor jouw belangrijkste is).

Ik ben niet zeker maar volgens mij krijg je die brief pas als je dat document hebt binnen gestuurd van wie de bestuurder was. Best zo snel mogelijk doen. Dat het allemaal zo snel mogelijk afgehandeld kan worden; JE gaat je er toch maar zorgen over blijven maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yes, brief is al verstuurd. Nu maar wachten. Vrouw aan de telefoon zei dat het makkelijk 6-8 maanden kan duren. Ben benieuwd.
azz_kikr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:32:
[...]

Klopt, het geeft geen zin om die lage bedragen te geven aan jou. Daarom geven ze gewoon direct het min of meer het totaalbedrag wat je zal moeten betalen (uiteindelijk is adt wat voor jouw belangrijkste is).

Ik ben niet zeker maar volgens mij krijg je die brief pas als je dat document hebt binnen gestuurd van wie de bestuurder was. Best zo snel mogelijk doen. Dat het allemaal zo snel mogelijk afgehandeld kan worden; JE gaat je er toch maar zorgen over blijven maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05 23:51
@Anoniem: 949279 Allereerst succes gewenst.
Wat ik persoonlijk niet vaak genoeg heb gezien is: toon berouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Anoniem: 949279 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:08:
Vrouw aan de telefoon zei dat het makkelijk 6-8 maanden kan duren.
Dan heb je mooi de kans om maandelijks alvast een bedrag apart te zetten. Als je dan op het eind te veel apart hebt staan, dan heb je alsnog een 'meevallertje'.
SiC123 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:57:
Dat is een goede. Maar je moet het ook weer niet overdrijven of gaan acteren, dan val je ook weer door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 14:45
dfrenner schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Vooral stads auto's willen nog wel eens moeite hebben om vlot boven de 130 te komen. Daarbij is het ook zo dat elk voertuig anders reageert en ze zichzelf moeten indekken op het moment dat het regent bijvoorbeeld. Sommige gebruikers passen zich aan. Jammer genoeg doet lang niet iedereen dat en doen gewoon gas geven. Je moet ook rekening houden dat niet elk voertuig 4 wielen heeft maar wel over dezelfde weg rijd. Dit heeft ook behoorlijk wat invloed op de grip die je hebt.

Dat het snelheidsverschil met heen en terugweg er is is deels verklaarbaar omdat de hoek anders is maar vind zelf ook de hoeveelheid snelheid verschil teveel. 90 a 100 is daar prima te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga zeker berouw betonen. Heb mijn lesje ook al wel geleerd. Mijn inschatting was ook niet helemaal goed.
Heb ondertussen genoeg gelezen en gezien om niet meer te hard te willen rijden
SiC123 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:57:
@Anoniem: 949279 Allereerst succes gewenst.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

Topicstarter
Update:
Ik ben vorige week voorgekomen in België met een advocaat. De procureur eiste een boete van €800 en een rijverbod van 30 dagen in België (ik was immers recordhouder van de dag). Na een woordje van mijn advocaat en berouw van mijn kant heeft de rechter er €240 en 45 dagen rijverbod van gemaakt. Dit mede door mijn leeftijd, inkomen en dat het niet erg duidelijk staat aangegeven hoe hard je daar mag. Er staat enkel een bord met een kerkje erop (bebouwde kom) en geen snelheidsbord. Daarnaast worden er op die weg erg veel mensen geflitst.
Al met al ben ik er dus erg goed van afgekomen.
Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Goed geregeld en veel reisplezier volgende keer!!!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Wordt zo'n boete nu nog vermenigvuldigd? Of is dat al gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TheBrut3 schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:19:
Hoezo?

In NL wordt de boete ook "bevroren" mits je tijdig je verzet hebt aangetekend en de correcte procedures volgt. Dus een boete van €230 voor mobiel bellen blijft €230, zelfs al is er door complicaties en hoger beroep pas over 4 jaar een uitspraak.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
MAX3400 schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:23:
Hoezo?

In NL wordt de boete ook "bevroren" mits je tijdig je verzet hebt aangetekend en de correcte procedures volgt. Dus een boete van €230 voor mobiel bellen blijft €230, zelfs al is er door complicaties en hoger beroep pas over 4 jaar een uitspraak.
Maar het gaat over België.
https://justitie.belgium....ffen/hoofdstraf/geldboete

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

[...]

Zodra het serieuzer wordt, je verlies nemen en betalen.
Dit is dus het meest slechte advies wat je kan geven. Hierdoor loop je de kans dat je maximale straf krijgt en aangezien er een verdrag is met NL ben je gewoon her bokkie. Je kan beter die 4-500 Euro schokken dan voor de maximale staf gaan van 4K+2 jaar rijontzegging.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:19

Oekol

waka waka hey hey

Wees blij dat je niet staande bent gehouden, dan was je je papiertje kwijt geweest. Nu is het alleen maar een geldboete, waar je blijkbaar sowieso wel op anticipeerde als je dacht dat je 80 mocht en toch 100 reed. Hoop dat je de volgende keer wat beter op let, ook voor jezelf. Dus op de blaren zitten en betalen. Ik weet zeker dat je hiervan leert als 18 jarige.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheBrut3 schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:19:
Nee dit is al vermenigvuldigd. Uitspraak was €30 x 8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wim-Bart schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:40:
Dit is dus het meest slechte advies wat je kan geven.
Het slechtste wat je kunt doen is niet even het topic doorlezen voordat je adviezen uit gaat delen. Het is al een paar keer gezegd, bijna een JAAR geleden. :X

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Anoniem: 949279 schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:59:
Nee dit is al vermenigvuldigd. Uitspraak was €30 x 8
Lucky fuck :o Daar kom je echt heel goed weg! Ik hoop dat je jezelf dat goed beseft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat is een flink goede deal voor die snelheid. Krijg je hier in NL niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:11
Advocaat zal ook wel geholpen hebben - maar als je die zelf moet betalen kom je ook weer snel in de buurt van de 800 euro... En dat speelt dan soms ook in de gedachten van een rechter (als je naar de rechtbank kijkt is het ook vaak zo dat mensen met advocaat minder boete krijgen. Enige uitzondering was de werkloze man, waarbij de advocaat een heerlijk pleidooi deed om begrip uit te lokken, en de procureur des konings mooi de foto aan de rechter liet zien - van de ferrari waarin hij de overtreding deed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:54
Anoniem: 949279 schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:59:
Na een woordje van mijn advocaat en berouw van mijn kant heeft de rechter er €240 en 45 dagen rijverbod van gemaakt.
Naar omstandigheden gefeliciteerd! Laat dit een wijze les zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Laatst online: 29-04 09:59
Maarten2212 schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:21:
[...]

Naar omstandigheden gefeliciteerd! Laat dit een wijze les zijn :).
Iemand die met autosnelwegsnelheid in de bebouwde kom rijdt feliciteren met een lage boete? 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:54
Matthis schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:34:
[...]

Iemand die met autosnelwegsnelheid in de bebouwde kom rijdt feliciteren met een lage boete? 7(8)7
Ik zou een hogere boeten ook terecht hebben gevonden hoor. Maar klaarblijkelijk heeft hij duidelijk kunnen maken waarom hij een lagere boete gerechtvaardigd is. Daarom hoop ik ook dat hij hiervan geleerd heeft, ongeacht de hoogte van de boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Pepppie op 16-04-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Er staat enkel een bord met een kerkje erop (bebouwde kom) en geen snelheidsbord.
Misschien interessant voor de volgende keer: dit betekent in België dat de snelheidslimiet 50 km/u is. Ook zonder dat dit expliciet wordt aangegeven door een snelheidsbord.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Anoniem: 949279 Top dat je een jaar later een comeback maakt. Wat heeft de advocaat je uiteindelijk gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

mieJas schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:04:
[...]

Misschien interessant voor de volgende keer: dit betekent in België dat de snelheidslimiet 50 km/u is. Ook zonder dat dit expliciet wordt aangegeven door een snelheidsbord.
Inderdaad. De vraag is natuurlijk: is dat in Nederland zo? Want als dat niet zo is was dat weer lekker vooruitziend van onze wetvaders :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:26
Ja, in Nederland is dat ook zo. Vroeger stond er bij het inrijden van de bebouwde kom een bord van 50, maar die is nu bijna overal weg.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bij het binnenrijden van een land in Europa, ja, zelfs ;) in België, staat er toch zo'n bord:

Afbeeldingslocatie: http://www.maximale.nl/sites/default/files/field/image/maximale%20snelheid%20Belgie.png

https://www.vlaamshuisvoo...es/2016-11-7090/index.php
https://www.anwb.nl/verke...heidsregels-in-vlaanderen

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 16-04-2018 22:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ja lap! Hoe hard mag je er nu?!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:25

KrazyJay

Haal dat maar weg... Met twee baanvakken en een scheiding tussen de rijrichtingen is de maximumsnelheid in Vlaanderen nog steeds 120km/h. Die klopt dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Op 1 januari 2017 wijzigt in Vlaanderen de maximumsnelheid op de wegen buiten de bebouwde kom van 90 naar maximaal 70 km/u.

Op heel wat wegen buiten de bebouwde kom geldt al een plaatselijke snelheidsbeperking van 70 km/u. Die snelheid wordt opgelegd door verkeersborden. Vlaanderen heeft daarom beslist om het verkeersreglement aan te passen aan de feitelijke situatie op de weg. Door deze wijziging worden meteen een heleboel verkeersborden op de Vlaamse wegen overbodig en worden die in de loop van 2017 verwijderd. Op plaatsen waar je uitzonderlijk trager moet of sneller mag rijden, staan er verkeersborden die dit aangeven.

Op de autosnelwegen en 2x2-wegen met een middenberm wijzigt de snelheid niet.

bron: https://www.anwb.nl/verke...heidsregels-in-vlaanderen

Wikipedia: Lijst van maximumsnelheden

Maar je hebt gelijk @KrazyJay erg duidelijk is het allemaal niet... in één en hetzelfde land, verschillende regeltjes... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als ik al die verschillende regels in België zo lees ben ik toch blij dat ik veelal door Duitsland moet en niet door België. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:25

KrazyJay

Ja lekker hè. Nu weten we dat het in Vlaanderen en Wallonië anders is. Maar wat met Brussel? :Y)

OT: Meneer de TS, je hebt geluk gehad. Al vraag ik me af hoe jij als Nederlander 45 dagen rijontzegging krijgt. Lijkt me eerder iets symbolisch in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

WhatsappHack schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:21:
Als ik al die verschillende regels in België zo lees ben ik toch blij dat ik veelal door Duitsland moet en niet door België. :+
daar zijn de boetes gelukkig ook niet hoog, ik reed met 40km te hard langs wegwerkzaamheden en kreeg even uit mijn hoofd 48 euro boete. En een gratis foto in de brief waarin ik mijzelf in de auto zag zitten.

Was 5 jaar terug, wel knap om met een suzuki wagon pausmobiel geflitst te worden op een snelweg in Duitsland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Na dit topic door te lezen en het geneuzel over de borden te zien ben ik blij met navigatie met snelheidsbepaling. (ook al is dit niet zaligmakend).

Bedankt voor de update trouwens!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Anoniem: 738905 schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:22:
[...]

daar zijn de boetes gelukkig ook niet hoog, ik reed met 40km te hard langs wegwerkzaamheden en kreeg even uit mijn hoofd 48 euro boete. En een gratis foto in de brief waarin ik mijzelf in de auto zag zitten.

Was 5 jaar terug, wel knap om met een suzuki wagon pausmobiel geflitst te worden op een snelweg in Duitsland :D
Klopt die boetes zijn veel redelijker en eerlijker. Naar mijn weten krijg je daar ook sneller op je flikker als je al een paar keer kleine boetes hebt gekregen; op die manier zijn veelplegers de sjaak maar mensen die een keer per ongeluk een foutje maken worden niet meteen draconisch gestraft zoals in Nederland het geval is.

Ik heb het bij Emmerich wel eens gehad dat ik dacht buiten de kom te zitten, maar bleek dat ik er nog binnen zat. (Kennelijk gewoon een paar kilometer lang een weg die toch onderdeel van 't dorp was, maar als je er reed zou je dat niet zeggen... :+) Was een *** weg dus reed er uiteindelijk maar iets van 70 (gecorrigeerd) ofzo; ben blij dat ik geen 100 reed zoals verderop wel mag. Schrok me rot totdat ik het bedrag zag: iets van €15 boete! :+ In Nederland zou dat ergens rond de €150 zweven denk ik, bijna 10x zo duur. Gaat helemaal nergens over.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 17:01
KrazyJay schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:21:
Ja lekker hè. Nu weten we dat het in Vlaanderen en Wallonië anders is. Maar wat met Brussel? :Y)

OT: Meneer de TS, je hebt geluk gehad. Al vraag ik me af hoe jij als Nederlander 45 dagen rijontzegging krijgt. Lijkt me eerder iets symbolisch in jouw geval.
Binnen de Belgische landsgrenzen mag TS geen motorvoertuig meer besturen voor die 45 ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:06
Moet ik eerlijk zijn sinds de borden in belgie zijn weg gehaald hoe hard je mag, vindt ik het maar klote om daar te rijden .
Die gekke belgen hebben het denk ik ook alleen maar gedaan voor de buitenlanders een paar boetes te laten vangen .
Al met al. je bent er goed vanaf gekomen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
coolbvrobin schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:23:
Die gekke belgen hebben het denk ik ook alleen maar gedaan voor de buitenlanders een paar boetes te laten vangen .
Da’s zodat we zelf onze wegen kunnen kapot rijden in plaats van jullie met jullie sleurhutten en die Oost-Europeanen met hun vrachtwagens :+

Naah, even serieus. Minder borden is duidelijker. En aangezien de theorie vroeger zei dat je 90 mocht buiten de bebouwde kom maar er vaak toch een bord aanwezig was dat zei dat het maar 70 was, hebben we t gewoon omgedraaid. Standaard dus 70 km/u tenzij er ‘n bord van 90 staat (wat ze naar mijn bescheiden mening op heel wat plaatsen wel vergeten te plaatsen zijn O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
18 jaar en dan dit uithalen. :')

Ben zelf geen heilig boontje hoor, ik krijg meerdere boetes per maand binnen (Ik rijd 160.000km per jaar)

Maar ik zal nooit meer dan 40kmh boven de maximale snelheid zitten, ivm registratie en de kans op verlies van de rijbewijs. (En hard rijden doe ik alleen op de snelweg, want het is veel te gevaarlijk op N wegen en dorpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 13:28

Aight!

'A toy robot...'

Sakesushi schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:01:

Ben zelf geen heilig boontje hoor, ik krijg meerdere boetes per maand binnen (Ik rijd 160.000km per jaar)

Maar ik zal nooit meer dan 40kmh boven de maximale snelheid zitten, ivm registratie en de kans op verlies van de rijbewijs. (En hard rijden doe ik alleen op de snelweg, want het is veel te gevaarlijk op N wegen en dorpen)
160.000 km per jaar? Pfff, wat voor werk doe je wel niet?

Dan zit je ook echt mega lang in de auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Aight! schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:15:
[...]

160.000 km per jaar? Pfff, wat voor werk doe je wel niet?

Dan zit je ook echt mega lang in de auto.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe hard je rijdt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:50
[...]

8)7 8)7 8)7 Het is wel politie....

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Belgie stuurt tegenwoordig gewoon de boete op.
3 weken terug 1 ontvangen voor 1kmh te hard.
50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Take your loss en gewoon betalen... Ik rij ook graag wel te hard (alleen niet op 50 banen, daarom ALTIJD met een GPS rijden zoals Waze. Zo ken je de snelheden), maar weet dat het niet mag en zie het dus als een hardrijdersbelasting :p.

Wie zijn kont verbrandt moet op de blaren zitten. Negeren helpt niet, tegenwoordig is er volledige gegevensuitwisseling tussen beide landen. Ik ben verbaasd dat je geen brief van de belgische politie hebt gekregen om je rijbewijs in te leveren. Normaal gezien moet je immers je rijbewijs inleveren en voor de rechtbank komen bij dit sort snelheden.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:44
Als je het niet weer, ga dan volgende keer ertussenin rijden. Als je twijfelt of het 50 of 100 is rij je 75.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
matthewk schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:17:
Take your loss en gewoon betalen...

Normaal gezien moet je immers je rijbewijs inleveren en voor de rechtbank komen bij dit sort snelheden.
Waar reageer je dan op? Op een post van bijna een jaar geleden? TS kwam hier op de vorige pagina terug om de afloop te vermelden. Je had dus al kunnen weten dat hij voor de rechter is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
We zijn allemaal jong geweest, over 10 jaar zal je denken hoe kon ik zo ''dom'' zijn.

Als het meezit krijg je een dikke bekeuring hoef je geen curses te volgen en mag je het rijbewijs houden.
wijze les voor de toekomst ;)

Je kan nu toch niks meer doen dan afwachten, topics zoals deze maken het er niet beter op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Voor @matthewk, @Slux en toekomstige andere mensen die moeite hebben met even teruglezen: het is inmiddels afgehandeld en jullie goedbedoeld advies is wat laat ;)

Nog 1x het bericht van de TS van een pagina terug:
Update:
Ik ben vorige week voorgekomen in België met een advocaat. De procureur eiste een boete van €800 en een rijverbod van 30 dagen in België (ik was immers recordhouder van de dag). Na een woordje van mijn advocaat en berouw van mijn kant heeft de rechter er €240 en 45 dagen rijverbod van gemaakt. Dit mede door mijn leeftijd, inkomen en dat het niet erg duidelijk staat aangegeven hoe hard je daar mag. Er staat enkel een bord met een kerkje erop (bebouwde kom) en geen snelheidsbord. Daarnaast worden er op die weg erg veel mensen geflitst.
Al met al ben ik er dus erg goed van afgekomen.
Bedankt allemaal

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 15:43

Iemand aanspreken die door zijn onervarenheid een bord mist en zich niet helemaal realiseert hoe hard hij mag, en daarna toegeven dat je willens en wetens grove verkeersovertredingen begaat? 8)7 170 op de snelweg? of bedoel je iets anders?

Edit: Overigens, 160.000km? met een gemiddelde snelheid van 80 zit je dan gemiddeld 6 uur per dag in de auto... Dat is behoorlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door Pyramiden op 17-04-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Pyramiden schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:58:
[...]

Iemand aanspreken die door zijn onervarenheid een bord mist en zich niet helemaal realiseert hoe hard hij mag, en daarna toegeven dat je willens en wetens grove verkeersovertredingen begaat? 8)7 170 op de snelweg? of bedoel je iets anders?

Edit: Overigens, 160.000km? met een gemiddelde snelheid van 80 zit je dan gemiddeld 6 uur per dag in de auto... Dat is behoorlijk...
4-5 uur hiero ;)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 15:43
Haha, je gemiddelde snelheid zal dan inderdaad iets hoger liggen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53

:N
Tuurlijk, maak je eigen regeltjes maar zoals jij denkt dat het goed is. Als je zo rijdt als je de indruk wekt, met zoveel boetes en zoveel kilometers per jaar heb je genoeg gekke dingen gezien om beter te moeten weten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

matthewk schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:17:
Take your loss en gewoon betalen... Ik rij ook graag wel te hard (alleen niet op 50 banen, daarom ALTIJD met een GPS rijden zoals Waze. Zo ken je de snelheden), maar weet dat het niet mag en zie het dus als een hardrijdersbelasting :p.
Let wel op dat een GPS systeem nog niet aangepast hoef te zijn aan de huidige situatie. Dan kan de GPS rustig 130 aangeven maar mag je volgens de borgen maar 100. Dan krijg je toch een aardige bekeuring thuis ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Je doet dus bijna hetzelfde, alleen dan bewust en structureel. En dan is ook nog de belangrijkste reden dat je het niet nog bonter maakt dat er registratie plaats vindt en je je rijbewijs kwijt kunt raken ipv veiligheid. Je lijkt me niet echt de goede persoon om iemand die een keer te hard rijdt aan te spreken op zijn gedrag :+

Wat dat betreft wordt het eens tijd dat we hier ook met punten gaan werken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 02:39
Daar heb je mazzel mee gehad, goedkoop er vanaf met een minimale straf.

Niet om 110 binnen de bebouwde kom goed te praten, maar ik moet zeggen dat het in België toch een geval apart blijft.

- Verschillende limieten in Vlaanderen en Wallonië
- Gezien Brussel altijd een geval apart is heb ik geen idee wat het daar dan weer is.
- 2 baans rotondes in België zijn gewoon een drama. 9 van de 10 rijden daar stug 3/4 rond op de buiten baan. Super irritant bij het op rijden en vaak ook een probleem als jij wel binnen rijd en er af moet.
- Op een 2x tweebaans 70 weg zonder middenberm gaat men gewoon links stil staan om over te steken naar het tankstation. Soms zelfs gewoon dwars zo dat je toch wel je best moet doen om niemand dood te rijden in het donker.
- Een weg die toch wel redelijk op die van de TS lijkt waar het 70 is met inderdaad opritten naar huizen.
- Een weg waar om de zo veel meter een bord einde 70 staat en dan weer een bord 70. De WTF was hoog.
- Snelwegen met gaten waar je U tegen zegt. Maar daar mag je dan wel gewoon 120.
- De oplossing voor die problemen is een bord met het aantal doden in die periode in plaats van het te fixen.
- Luik, waar volgens mij al 10 jaar constant aan de weg gewerkt word, maar nog steeds waardeloos is.
- Bijna vergeten, maar voor dat het 70 werd, een 2x2 baans 90 weg met een afslag naar links...
Juist, je rijd 90 en je hebt kans dat de persoon voor jou gaat stoppen om links af te slaan.

Van alle landen waar ik met regelmaat gereden heb (Frankrijk, Duitsland, VS en België) spant België toch echt de kroon met vage situaties. Ik kom er wekelijks. Nu moet ik zeggen dat er in NL vanuit veiligheids drift toch ook wel vage situaties aan het ontstaan zijn. Tenminste bij mij in de buurt word het ook steeds vager met van allerlei wegmarkeringen door elkaar heen.

[ Voor 5% gewijzigd door LOTG op 17-04-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
LOTG schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:02:
- Bijna vergeten, maar voor dat het 70 werd, een 2x2 baans 90 weg met een afslag naar links...
Juist, je rijd 90 en je hebt kans dat de persoon voor jou gaat stoppen om links af te slaan.
In Wallonië bestaan die situaties nog, maar dan mag (of mocht) je gewoon 120 :+ Echt gekkenwerk soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
KrazyJay schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:21:
Al vraag ik me af hoe jij als Nederlander 45 dagen rijontzegging krijgt. Lijkt me eerder iets symbolisch in jouw geval.
Als je met de auto naar de rechtbank in Belgie bent gegaan, is dat toch mooi kl*te!
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Blijf ontopic.
Reacties die alleen maar gaan over hoe stout de TS was, worden zonder pardon verwijderd.